- Liittynyt
- 13.10.2016
- Viestejä
- 13 078
Pidetään tuo Omat Autot -ketju enemmänkin omien autojen esittelylle ja kommentoinnille, tähän ketjuun yleinen keskustelu omiin autoihin liittyen, kiitos.
Omat autot -thread!
Omat autot -thread!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Uudessa autossa tulee tosiaan joltain tietyltä valmistajalta kesärenkaat. Uudessa Ford Fiestassa tuli Michelin Primacy 3 renkaat, jotka nekin kuulostaa minusta aika hyviltä. Primacy 4 näköjään uusin. Uusia renkaita ostettaessa tuo rengasmelu onkin yksi tärkeimmistä kriteereistä.Oman kokemukseni mukaan renkailla on yllättävän suuri merkitys sisämeteliin.
Kolme vuotta sitten jouduin kesken pidempää matkaa vaihtamaan E500-farkusta melkein loppuun kuluneet kesä-Continentalit Nokian Blackeihin (törmäsimme tiellä lojuneeseen romuun ja kaksi rengasta meni korjauskelvottomiksi, eikä rengasliikkeestä löytynyt varastosta kuin Nokian-renkaita oikeassa koossa).
Sisämelu kasvoi sisämelu kasvoi valtavasti, ja pysähdyimme matkalla useampaankin kertaan tarkistamaan, asennettiinko renkaat väärin päin tai muuten pieleen (oikein oli asennettu).
Muita hiljaiseksi havaitsemiani renkaita ovat Pirelli Cinturato P7 Blue, Falken Azenis FK510
Tosin eipä uuden auton kohdalla noita renkaita varmaan saa valikoida. Seuraavalla rengasvaihtokerralla kannattaa olla tarkkana.
Kuva muotoon https -> http, niin näkyy.Kuukausi sitten ostettu autoliikkeestä auto (Mazda 6 vm. 2011) ja nyt viikonloppuna pesin ensimmäistä kertaa. Takaoven ovenkahvan viereen ilmestyi tällästä jälkeä
Huomenna autokauppaan vääntämään aiheesta...
Veli hyvä, jopa rengasavain on ostettava erikseen nykyään
Luulisi rengasavaimen tulevan mukana, jos ruksii vararenkaan mukaan.
No joo, silloin tulee. Mutta ensimmäisen renkaanvaihdon jälkikiristykseen sitten piti itse ostaa, koska nykyisessä on pelkkä paikkasarja.
Tästä puuttui se ehdotettu "kuvien kera"
Nämä voisi keskustella tässä ketjussa?Meinaat että keskustelun avauksessa tai otsikossa pitää se erikseen mainita tai muuten ketjuun ei kuvia saa postata?
Hyvin pysyny itellä. Jos siihen yöllä kasaantuu jääkerros niin ei oikein kunnolla sula mutta ajossa ei oo jäätynyt.
Eli pitänee tarkkailla. Noissa kun ei lumeneja ole niin paljoa että pesureita olisi joten ei voi silläkään sulatella.Tosiaan kun bmw:ssä tehokas letkulämppäri, niin jos lumimyräkässä liian monta tuntii päällä ja konepelliltä sulaa lumet ja vesi valuu sitten umpioiden päälle ja jäätyy ne norot siihen, niin ne ei kyllä siitä sula ennen autotallia, pysäköintihallia tai suojakeliä tai vetää monta lampunpesua peräkkäin. Pari kertaa tosiaan ollu koko päivän roikan nokassa niin aika jääpuikkoiset etuhelmat ja kyljet.
Molemmat sarjat on Fiestassa 195/55-16. Ehkä 205/55-16 koko sopisi myös, vaikka ei olekaan tuohon tarkoitettu.Edit: jaa, tossahan olikin jo aika korkea profiili. Ei tohon varmaan isompaa mahdukaan
Testailin muitakin autoja ja tuo uusimman Fiestan vakiokoko 195/55R16 tuntui kaikkein parhaimmalta. Riittävän tukeva, mutta silti sopivasti mukavuutta. Renkaan leveyskin on ihan sopiva 100 hv moottorille. Michelin Primacy 3 renkaat ja nyt tilatessa tulisi varmaan 4. Nastarenkaillakin auto on ihan hyvä, kun vajaa vuosi sitten koeajoin talvella. Pitäisi olla ihan hyvät continental ice contact 2.Joo siltä näyttää. Vakiona tulee jotain 45 tai 35 kumeja ainakin niissä edellisen korin Fiestoissa. Aina eka homma semmosen hankkiessa oli tinkiä renkaat pois ja ostaa itse uudet. Juurikin 195/55R16 laitettu sit kesät ja talvet.
Olen samaa mieltä Pulsarista. Mielenkiinnolla odottaen mitä se ensivuonna mahdollisesti tuleva Pulsarin Nismo malli tarjoaa.
Käsittääkseni pulsaria ei enää tehdä. Liian hyvä oli.
Pulsaria tehdään kyllä tänä päivänä ja siitä on se uusi Nismo malli tulossa viimeisen tiedon mukaan ensi vuonna.
Mutta tuota vanhaa "oikeaa" neliveto Pulsaria(Minä siis omistin sellaisen) ei ole tehtaalta 1994 vuoden jälkeen tullut.
Kyllä se on loppunut. Nissan Pulsar (Eurooppa) – Wikipedia eikä näy missään nissanin sivuillakaan jos kahtoo.
Ei se nimi autoa tee (tai: "mikä nyt pahan tappaisi").Käsittääkseni pulsaria ei enää tehdä. Liian hyvä oli.
Mites vanha kippo oli kyseessä?Kiva herätys aamulla, rekkarikilvet lähteny yön aikana kävelemään....
Onneks oli alle 20€ uudet kilvet mutta vituttaa vaiva ja se että sai taas opetella uudet rekkarit...
Elokuussa ostin/ rekisteriin ja nyt 1500km mittarissa eli uusi peli.Mites vanha kippo oli kyseessä?
Jotain hyvää sitten. Sopiiko kysyä että mikä auto?Elokuussa ostin/ rekisteriin ja nyt 1500km mittarissa eli uusi peli.
Oli onneks ammattimiehet ollu asialla eli erittäin siististi oli kilvet lähteneet....
Fiesta Titanium 125hp/M6, joskus hehkutinkin sitä täällä...Jotain hyvää sitten. Sopiiko kysyä että mikä auto?
Prkl. toivottavasti ei tänne tule laajene sama kuin briteissä aka keyless autojen nyysiminen etenkin Fordin erikoismalleissa (ja oikeastaan missä tahansa keyless erikoisemmassa kipossa). Koska siellä noita voi käyttää myös kivasti noiden yhteydessä.Fiesta Titanium 125hp/M6, joskus hehkutinkin sitä täällä...
Sähköinen rikosilmoitus tehty, saa nähdä monta litraa tankattu ex-kilvillä...
Tuli tilattua samoihin aikoihin Titanium 100hv/A6. Omasta mielestä ihan kiva tuo automaatti ja vaihtaa siististi. Parkkitutkat tuli lisävarusteena ja peruutuskamera. Kulutukseksi näyttää ajotietokoneen mukaan 5.9l/100km ja autolla ei ole vielä kovin paljon ajettu. Tuo automaattihan lisää valitettavasti kulutusta.Fiesta Titanium 125hp/M6, joskus hehkutinkin sitä täällä...
Sähköinen rikosilmoitus tehty, saa nähdä monta litraa tankattu ex-kilvillä...
Näinhän se. Ei itsellä ainakaan ole enää mitään tekosyytä väkisin pitää yli-isoa kippoa väkisin pihassa vain koska pienempään ei muka saa sitä tätä ja tota. Itsellä siis käytännössä kaikki varusteet paitsi BLIS, hälyt, cd-soitin ja öööööö mikähän muu oli mitä en kokenut itselle tarpeelliseksi.Jeps, erittäin tyytyväinen olen ollut omaan autooni.
En ottanut tuota avaimetonta käynnistystä ihan tarkoituksella, luin lehdistä että kyseinen auto on aika helposti nyysittävissä.
Muutenkin näihin "pikku"autoihin saa niin hyvät varusteet että senkään puolesta ei ollut tarvetta ostaa isompaa kulkupeliä.
Omassa mm. lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävä ohjauspyörä, B&O stereot, autom. ilmastointi, Blis, aktiivinen pysäköintiapu,aktiivinen hätäjarrutus, mäkilähtöapu, peruutuskamera + tutkat edessä ja takana, adaptiivinen vakkari, Led ajovalot, yms.
Muutama vuosi sitten ei tullut kuuloonkaan että tämän kokoluokan autoihin saa tuollaisia varusteita.
Eikö tuollaisessa tilanteessa saa kilpiä vanhalla tunnuksella kadonneiden tilalle?Kiva herätys aamulla, rekkarikilvet lähteny yön aikana kävelemään....
Onneks oli alle 20€ uudet kilvet mutta vituttaa vaiva ja se että sai taas opetella uudet rekkarit...
Esimerkiksi Volkswagen Phaetonin vanhemmassa mallissa on myös edessä kiinteäsoljellisen turvavyöt. Vähän oudot ne alkuun on, mutta ihan kätevät.Hyvä kysymys, enpä ollut tullut aiemmin ajatelleeksi, kun ei ole tarvinnut renkaita vaihtaa. Manuaalissa sanotaan:
"If your vehicle has a steel wheel with a wheel cover, the center hub cap must be removed first by using the flat end of the wheel wrench to pry it off. Once the center hub cap has been removed, loosen the plastic nut caps with the wheel wrench. Once the plastic nut caps have been loosened, remove the wheel cover by hand."
Tuo on mun ensimmäinen amerikkalainen auto ja onhan tuossa jotkut asiat vähän erikoisia. Esim. 3-pistevyöt joiden solki on "kiinteä" eli sitä vyötä pitää vetää yhtä aikaa alhaalta ja ylhäältä kun sitä laittaa kiinni. Column shifteri on aika pahasti tiellä jos haluaa koskea ilmasointilaitteen säätimiin. Toisaalta kolmen hengen etupenkki on kyllä tosi mukava pidemmillä matkoilla cruise päällä kun oikealle jalalle on tilaa vaikka kuinka paljon. Sähköpenkki on vakiovaruste mutta kierroslukumittaria ei ole lainkaan. Huollettavuus on vähän niin ja näin kun esim. mittariston polttimoita ei käytännössä voi vaihtaa.
Sitten on tietysti erikoisuudet jotka on täällä kaikissa autoissa, ei pelkästään amerikkalaisissa. Esim. "suurentava" kuskin puolen peili jonka ansiosta kuolleeseen kulmaan mahtuu vaikka kuorma-auto. Ja kaukosäätimen tuplapainallus jos haluaa avata muutakin kuin pelkän kuskin oven.
Eikö tuollaisessa tilanteessa saa kilpiä vanhalla tunnuksella kadonneiden tilalle?
Saishan ne, menee n. 2 viikkoa kun tekevät.
Ja poliisit pysäyttää niin kauan kun kilvet on löytymättä.
Helpommalla pääsee kun ottaa kokonaan uudet kilvet. Tietysti jos olisi ollut laseissa syövytettynä rekkarit niin asia olis toinen....
Hyvä tietää.Saishan ne, menee n. 2 viikkoa kun tekevät.
Ja poliisit pysäyttää niin kauan kun kilvet on löytymättä.
Helpommalla pääsee kun ottaa kokonaan uudet kilvet. Tietysti jos olisi ollut laseissa syövytettynä rekkarit niin asia olis toinen....
Pitää tietysti säästää rikosilmoitusote mistä asia selviää.Hyvä tietää.
Uusilla kilvillä autoa myydessä täytyy vaan selitellä, ettei autoa ole kolaroitu ja parsittu kasaan jossain nyrkkipajalla.
Itseltä on siis kerran myös lähtenyt kilvet varkaiden matkaan. Asia tuli ilmi siinä vaiheessa, kun kilvet löytänyt henkilö soitteli tulenko hakemaan kilvet. Kustannuksia tuli uuden kilvenpohjan verran, kun varas oli väkisin repinyt kilven siitä irti.Pitää tietysti säästää rikosilmoitusote mistä asia selviää.
Oli muuten 16.90€ uusien kilpien hinta eli onneks ei ollu ton kalliimpi.
Vituttaa tietysti toi vaiva yms.
Pitkään tommosta Euro-R:ää harkitsin kun autoa en tarvii kuin satunnaisesti, mut semmosen hankkiminen on kyl oma hässäkkä; tän ostin liikkeestä mis kuulemma sokea mummo ajo kirkkoon joka sunnuntai mut silti kilometrejä on se neljännesmiljoona. Se et rekkari on symmetrinen on kans sattumaa, täs samas pitäjässä on samaa sarjaa oleva kosla mis numero on seuraava tai edeltävä.Joo enkä nyt meinannutkaan että noin hyväkuntosen näköstä vehjettä kannatta johonkin oikealta ajettavaan alkaa vaihtelemaan kun tuollainen kerta jo on omistuksessa. Tuo oli nyt lähinnä omalta kantilta "ääneen ajateltuna" kun kauheasti himottaisi joku veetekkihonda kesävehkeeksi.
Onhan noita. Aikanaan tuli jokunen jyrsijävaurio, 1kpl kissoja pakosarjan sisälle paistuneena (mennyt lämpimään ja jäänyt jumiin ja paistunut elävältä), oravia jne on konehuoneilsta löytynyt. Lämpö se taitaa olla mikä noita houkuttelee noihin ja tulokset voivat olla välillä mukavia. Itseltä vei joku elukka Ibiza Cuprasta äänieristeistä pinnat konepellin alta muttei onneksi syönyt johtosarjoja.Duoda... joku lukija varmasti jakaa ajatukseni...
Että semmoista
Olipa tässä taannoin autokorjaamolla sellainen päivä kun olin jo lopettelemassa työpäivää, niin ovesta pamahti asiakas ja ilmoitti silmiin katsoen että hänelläpä onkin sorsa auton moottorissa.
Nostin siinä Toyotan etupyörää paikalleen ja tuumailin ääneen että niinpä niin, kaikkihan on periaatteessa mahdollista, että yksikö sorsa vain? Asiakas siihen että yksi kuullostaisi olevan mutta kyllä siitäkin ääntä lähtee. Hmm, joopasen joo... Hilkulla oli että kysäisen että miten se muuten menee tässä elämässä, mitäpä muuta kuuluu? Sain kuitenkin nielaistua kysymyksen.
Pitihän sitäkin ihmettä sitten oikein lähteä katsomaan kun eipä se ole ihan jokapäiväistä että sorsa on mennyt auton moottoriin. Sen verran myönnän että uteliaisuus vei voiton. Eipä siellä kuitenkaan mitään vesilintua ollut mutta toden totta, ääni oli edellä mainitun kaltainen. Moottorin käydessä muutaman sekunnin välein kuului kvaak.... kvaak... kvaak.
Tässä vaiheessa asiakas iski silmää että mitäs minä sanoin ja sie häntä jo kattelit kummallisesti. Syylliseksi paljastui kampikammion huohotusventtiili jonka viallinen kalvo moottorin käydessä piti sorsamaisen äänen.
Että semmoista.
En ole Lahden suunnalla nyt pyörinyt toviin. Auton PITÄISI olla kotipihalla vielä . Mutta kuten huomaat niin aika öööö ei Fiestamaiset äänet kipossa.Olikohan @Pyrres tänään Lahdessa? No jokatapauksessa näin kärkkäisen risteyksessä jonon kärjessä saman värisen sinisen ST fiestan ja piti ihan uteliaisuudesta raottaa ikkunaa että miltä se kuulostaa kun vihreät vaihtuu. Sehän kuulosti melkein ralliautolta, pörisee ja paukkuu vaihdettaessa. Hieno peli! Oli ensimmäinen minkä näin livenä, ei taida paljon olla liikenteessä
Itsekin käytän ajohanskoja omassa halpisfiiatissani. Ei siinä muuten, mut tuntuu paremmalta ja itse tykkään kun ei kädet hikoa. Tosta on kuitenkin tyylit ja kaikki ihan helvetin kaukana, mutta oma ajonautinto (sikäli kun 1.4 isolohkovapari sitä tarjoaa) paranee hanskojen myötä. Eikä kiinnosta kyllä helvettiäkään mitä muut ajattelee.
Italopower. Huomatkaa pintaruoste lokarissa. 155tkm ja vieläki kaikki sähkökilkkeet toimii. Renkainakin aina luotettavat LingLongit. Siinä teille halppiskyytiä perhana
Mites tuollainen Punto toimii noin muuten? Kakkosautoa olen hankkimassa harrastuksiin siirtymisiksi ja Punto voisi olla yksi vaihtoehto muiden joukossa.
Ymmärsin että on ostettu jo kauan sitten, mutta rekisteröinti vasta 1.1.2019, niin saa tuoreemman auton.Mikä tavoite luovutuksen siirrossa tammikuulle on jos auto kerran on jo rekisteröity kauan sitten?
Mikä tavoite luovutuksen siirrossa tammikuulle on jos auto kerran on jo rekisteröity kauan sitten?
No joo Trafissa rekisteröinti ja käyttöönotto on tosiaan erikseen. Itse en ole juuri huomannut hintaeroja noissa siinä että onko kikkailtu vai ei. Ainoastaan ihan 1-2 vuotta vanhoissa on merkitystä ja 3v ylöspäin se on jo ihan sama ja pääasia on se että onko auto esim. facelift tai uusi malli vai ei.
Ei tuota varmaan ole rekisteröity, mutta ennakkoilmoitus rekisteröinnistä on tehty joten vanhoilla päästöillä.
Ennakkoilmoituksella saa rekkarinumeron ja kun kaupat on tehty jo syksyllä, niin sai vielä verotuksen pienempien päästöjen mukaan.Niin, tuota en tiedä mutta rekkarinumero seisoo kuitenkin kauppakirjassa. Ja myyjä mainitsi tosiaan että "vanhoilla" päästöillä menee.