Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Idioottimaista, mutta mikäs siinä. Vaikka ohjeissa ei oltu kristallinkirkkaasti sanottu, että rajapaineventtiiliä vaaditaan, niin pitäisi kuitenkin maalaisjärki välähtää tässä vaiheessa ja sellainen ehkäpä hankkia.Ja nyt HUOM Fermzillan käyttäjät - kaveri fermentoi ilman spundia mutta silti....
katso liitettä 461449
Ja nyt HUOM Fermzillan käyttäjät - kaveri fermentoi ilman spundia mutta silti....
katso liitettä 461449
Eli laittaako spunding valven käymisastiaan suoraan ja siitä letku kegin nesteliittimeen ja kegin kaasuliittimestä letku vesilukkoon vai niin että spunding valve suoraan kegiin.
Tuossa kesällä tämän paneskelin (lopputulos: Oluen paneminen itse) ja täytyy hieman vielä kehua itseään (ja reseptin tekijää!). Paikalliseen Prismaan oli ilmestynyt alkuperäistä tuotetta ja ostin pullollisen vertailukohteeksi. Maku on periaatteessa melko lähellä, mutta tehdasversiossa on jotenkin karkeampi, enemmän maltainen maku, ja humalat tulevat vasta jälkimakuna. Itse tehdyssä on pehmeämpi maku, ja humalan sitruksisuus ja hedelmäisyys on heti ensimmäisenä kielellä. Hyvä minä.Mielenkiintoinen resepti haluaisi "Honey malt" -maltaita. Mitä, mistä, onko jotain korvaavia raaka-aineita? Suomalaisista ja ruotsalaisista kaupoista en löytänyt oikein mitään.
Kona Big Wave Clone - Blonde Ale Homebrew Recipe
We were feeling lazy and didn't want to come up with a recipe on our own, so we asked the Clawhammer Instagram audience to do the work for us and that's exactly what they did. We ended up receiving this sweet Kona Brewing Big Wave Blonde Ale clone recipe and it's delicious! Work smarter, folks...www.clawhammersupply.com
edit: Itse itselleni vastaten, brittiläinen The Malt Miller näemmä myy Honey maltia ja toimittaa Suomeen. Toimituskulut ovat tosin päälle 20 euroa, joten pitää keksiä muutakin tarpeellista ennen kuin tilaa
Siellä käy ja samalla hiilaria talteen kegiin. Tuli tehtyä samalla painetesti, kun spunding valve ruuvattuna vähä liian kireelle ja paineet nousi työpäivän aikana niin korkeelle, ettei mittarissa asteikko riittäny. Varmaan lähemmäs 2 bar.
Laita zilla korkealle alustalle ja kegi siihen alas viereen. Kytke kaasuletkut yhteen, jotta paineet tasaantuu. Sitten voit kytkeä nesteletkun molempien välille. Irroita hetkeksi kaasulinja kegistä, avaa hetkeksi kegin varoventtiiliä ja katso että neste lähtee virtaamaan. Sitten kytke kaasu takaisin kegiin ja odottele, että siirto on valmis. Voit laittaa kegin alle vaikka vaa'an, niin tiedät milloin alkaa olla tarpeeksi nestettä. Toki kegin kylkeen ilmestyy myös kondensaatioraja, mistä näkee ihan hyvin myös.Itsellä vastaava setti menossa. Oletko miten siirtänyt oluen kegiin? Kegistä vaan painetta alemmaksi kunnes alkaa virtaamaan fermzillasta?
Tuossa kesällä tämän paneskelin (lopputulos: Oluen paneminen itse) ja täytyy hieman vielä kehua itseään (ja reseptin tekijää!). Paikalliseen Prismaan oli ilmestynyt alkuperäistä tuotetta ja ostin pullollisen vertailukohteeksi. Maku on periaatteessa melko lähellä, mutta tehdasversiossa on jotenkin karkeampi, enemmän maltainen maku, ja humalat tulevat vasta jälkimakuna. Itse tehdyssä on pehmeämpi maku, ja humalan sitruksisuus ja hedelmäisyys on heti ensimmäisenä kielellä. Hyvä minä.
Pantsai vei sanat suustaniItsellä vastaava setti menossa. Oletko miten siirtänyt oluen kegiin? Kegistä vaan painetta alemmaksi kunnes alkaa virtaamaan fermzillasta?
"Hädintuskin"? Itse en ole varma edes kielestä.Hei, osallistuiko kukaan täältä tuohon Kotiolut2020 kilpailuun? Itse osallistuin ensimmäisellä (vadelma) sourillani. Omasta mielestä erittäin hyvin onnistunut sour. Panokokemustakaan ei vielä ole kuin 1.5v. Tuomarin arvioon olisin toivonut kyllä vähän panostusta kun hädintuskin saa edes selvää
Taitaa olla vastaava kuin tämä? US $1.8 |BREWZILLA/ROBOBREW 35L GEN3 BOTTOM FINE MESH SCREEN FOR MALT PIPE|Beer Brewing| - AliExpressTämä https://shop.humle.se/en/equipment/.../20-l/steel-filter-cloth-for-braumeister-20-l mahtuu nätisti GF:n mallaspiippuun, joka on haikaisijaltaan 27 cm
Joo hyvä vinkki! Välillä olen hämmentänyt aktiivisemmin ja välillä vaan pumpannut kansilevyn läpi. Tattarinkuorilla sen viimeistään saa juoksemaan.Mundschenkin kanssa ainakin virtaus mallaspatjan läpi on huomattavasti sujuvampaa kun sitä mäskiä ei sekoita ollenkaan vaan antaa omalla painolla kostua. Eli maltaat piippuun ja varovasti alas. Sitten hetken päästä kierto varovasti aloittaen päälle niin tuntuu kostuvan kyllä tasaisesti läpi. Jos tuosta sitten hämmentää mäskin sekaisin sen pintakin laskee selvästi alemmas eli menee tiukempaan eikä vierre enää niin hyvin kierrä läpi. Voisiko tämä auttaa tuon Brauheldin kanssa myös?
Vastataas vihdoinkin tähän. Ei tästä mitään täydellistä neipaa tullut. Muutamakin asia meni pieleen, josta tietysti opin paljon.No sit kun on hapot ni siirrä, pistä kommenttia sit et vältyitkö hapettumiselta.
Täytyy napata kuva, kun seuraavan pullon avaan. Ehkä huomenna Kegi tietysti ottaa oluen pohjalta ja pullossa kaadat pinnalta. Lisäksi mallaspohja voi vaikuttaa jonkin verran. Mulla tais olla reseptissä vehnä- ja kaurahiutaleita 7,5% molempia. Vehnämallasta ei esimerkiksi ollenkaan.Onkos sulla valokuvia esim mahdollisesta värierosta? Mulla ei kyllä neipat oikein oo kirkastuneet esim kegeissäkään, vaikka kegi on pahimmillaan seissyt pari kk paikallaan.
Sameushan johtuu neipassa biotransformaatioista eli humalaöljyistä tulee sakeita ja ne ei droppaa. Kyllä normi oluet kegissä kirkastuu eli loppukegistä tulee kirkasta jos on tullakseen.Täytyy napata kuva, kun seuraavan pullon avaan. Ehkä huomenna Kegi tietysti ottaa oluen pohjalta ja pullossa kaadat pinnalta. Lisäksi mallaspohja voi vaikuttaa jonkin verran. Mulla tais olla reseptissä vehnä- ja kaurahiutaleita 7,5% molempia. Vehnämallasta ei esimerkiksi ollenkaan.
Joo tulee varmaan siitäkin. Mulla jäi biotransut välistä, kun S-33 hiiva kävi vuorokaudessa loppuun enkä tosiaan ollut varautunut siihen. Eka kuivahumalaerä meni vähän myöhässä.Sameushan johtuu neipassa biotransformaatioista eli humalaöljyistä tulee sakeita ja ne ei droppaa. Kyllä normi oluet kegissä kirkastuu eli loppukegistä tulee kirkasta jos on tullakseen.
Kyllähän esim pilsner urquellissa a.ka spurguvellissä humalointi on paikoitellen sellainen vahvan metallinen jopa. En tosin vuosiin ole maistanut, kun tuo metallisuus alkoi häiritä.
Panimonurkka konkurssiin. Että sellasta tänään. Kyllä k*rpii ku pientä mäyrää...
Missäs tälläistä? On kyllä perseestä, todella nopeasti tulleet tilaukset tuolta ja homma toiminut muutenkin. Lappo taitaa olla nyt ainut kauppa?
Täällä vähän päinvastaisia kokemuksia, tilauksissa on kestänyt ja monesti useampi tuote on näyttänyt eioota kun on jotain yrittänyt tilata. Yllä mainittujen lisäksi Viinitalo Melkko myy nimestään huolimatta myös oluentekotarpeita maltaista lähtien. Rouhiminen ei tosin taida onnistua.Missäs tälläistä? On kyllä perseestä, todella nopeasti tulleet tilaukset tuolta ja homma toiminut muutenkin. Lappo taitaa olla nyt ainut kauppa?
Täällä vähän päinvastaisia kokemuksia, tilauksissa on kestänyt ja monesti useampi tuote on näyttänyt eioota kun on jotain yrittänyt tilata. Yllä mainittujen lisäksi Viinitalo Melkko myy nimestään huolimatta myös oluentekotarpeita maltaista lähtien. Rouhiminen ei tosin taida onnistua.
Panimonurkka konkurssiin. Että sellasta tänään. Kyllä k*rpii ku pientä mäyrää...
Panimonurkka
Panimonurkka, Espoo. 1 749 tykkäystä · 14 puhuu tästä · 16 oli täällä. Kotioluttarvikekauppa Espoossawww.facebook.com
Näin pk-seudulla asuvalle ihan paras paikka, kun on päässyt omalla autolla noutamaan. Hinnat edullisia ja mahtavin homma ollut se, että saanut tilata grammalleen sen määrän maltaita rouhittuna mitä on halunnutkin. Toisaalta ihmettelen, ellei tuota konkkapesää joku lunasta.
Lappo ja Mallaspuoti vielä jäljellä.