OLED-TV

Itsellä vuosien varrella kokemuksia lg.n oled televisioista. Lähinnä c ja g sarjoista. Tarvii sanoa että uskomattoman huonolaatuisia laitteita. On bandingia ja pink tinttiä. Coil whinea g sarjassa. Paneelit ovat lähes kaikki olleet käyriä ja peilikuva näkyy vääristyneenä heijastuksena näyttö pimeenä koska koko paneelin lasi aaltoilee. Lisäksi kaikennäköistä muuta pikkuraitaa välillä näkynyt. Silti vuodesta toiseen olen noin yleisesti muuten pitänyt oled kuvaa todella hyvänä puutteineenkin. Tällä viikolla se palkittiin kun sain täysin ehjän ja suoran 77 cs.n. No ihan pientä bandingia siinäkin mutta näitä nähneenä ni todella lievää aikamoista lottoa on tv.n ostaminen ja hyvän jos löytää ni suosittelen pitämään pitkään. Onko muilla mietteitä tästä laatujutusta. Että onko hyväksyttävää?

Joku asetus vaihtunut luultavasti. Nykivät pannaukset tossa on aina ellei ole kuvan”parannus” piirit päällä.

Vai mitä tarkoitat nykimisellä?
Jotain hassua on tosiaan tapahtunut. Itse huomasin taannoin kanssa, että oliko se nyt HBO:ssa pannaus nyki pahasti. Ennen oli kaikki hyvin mutta yhtäkkiä alkoi nykiminen. Mitään asetuksia en ollut muuttanut. Selvisi että telkkari laittoikin kuvatilaksi automaattsesti Graphics vaikka piti olla Custom Pro. Jotain häikkää oli automaattisesssa kuvatilan valinnassa. Ei ole toistunut onneksi enään. Telkku A90J.

Onko muilla mietteitä tästä laatujutusta. Että onko hyväksyttävää?
Merkin vaihto ?
Mutta on sulla kaiketi ollut mukana sitä paskaa säkääkin. Foorumia seuranneenna olen saanut sellaisen kuvan, että LG:n laatutoleranssit ovat kenties suuremmmat kuin muilla. Voit saada tosi hyvän yksilön tai sitten aika surkean yksilön. Tosin enemmän tai vähemmän kaikilla merkeillä on samaa ongelma, mutta ehkä pienemmällä vaihteluvälillä. Arvion tekemistä hankaloittaa tietysti se, että täällä LG on täällä "yliedustettuna" verrattuna muihin merkkeihin.

Mitkähän ne muut syyt oli?
Kohta tulee uusi malli :)

Mutta vakavasti puhuen, miksi OLEDi ei voisi olla yhtö edulinen kuin LCD ? Alkaa oleman sen verran vuosia takana OLED valmistuksessa , että se on jo peruskauraa eikä enää LG:n yksinoikeus.

Lisäksi kaikennäköistä muuta pikkuraitaa välillä näkynyt. Silti vuodesta toiseen olen noin yleisesti muuten pitänyt oled kuvaa todella hyvänä puutteineenkin. Tällä viikolla se palkittiin kun sain täysin ehjän ja suoran 77 cs.n. No ihan pientä bandingia siinäkin mutta näitä nähneenä ni todella lievää aikamoista lottoa on tv.n ostaminen ja hyvän jos löytää ni suosittelen pitämään pitkään. Onko muilla mietteitä tästä laatujutusta. Että onko hyväksyttävää?
Ei ole, mutta eipä tuossa ole vaihtoehtoja. Kukin katselee näitä omilla kriteereillään, joten myös "täydellisiä" yksilöitä on netti pullollaan ja minun kaltaiset kriittisellä silmällä varustetut sitten ihmettelee huonoa "tuuriaan" paneelilotossa. :)

Alkaa oleman sen verran vuosia takana OLED valmistuksessa , että se on jo peruskauraa eikä enää LG:n yksinoikeus.
No se vuosien aikana kerätty tietotaito oled-paneelien massavalmistuksesta on hyvin pitkälti LG:n yksinoikeutta. Muut valmistajat joutuvat kulkemaan itse saman kehityspolun ellei LG suostu lisensoimaan salaisuuksiaan.

No se vuosien aikana kerätty tietotaito oled-paneelien massavalmistuksesta on hyvin pitkälti LG:n yksinoikeutta. Muut valmistajat joutuvat kulkemaan itse saman kehityspolun ellei LG suostu lisensoimaan salaisuuksiaan.
Ei välttämättä. Samsung sai oikeudessa kumottua LG:n OLED paneelien valmistamiseen liittyvän patentin 2277303 kumottua. Hieman Samsung keksi uutta nimeä markkinointi materiaali varten, mutta Deuterium siellä tuli myös käyttöön uusien QD-OLED paneelien valmistamiseen. Ei sitä aina tarvitse kaikkea kehittää tai lisensoida......

Ei ole, mutta eipä tuossa ole vaihtoehtoja. Kukin katselee näitä omilla kriteereillään, joten myös "täydellisiä" yksilöitä on netti pullollaan ja minun kaltaiset kriittisellä silmällä varustetut sitten ihmettelee huonoa "tuuriaan" paneelilotossa. :)
Joo ehkä sitä on itsekin liian kriittinen. Toisaalta olen sitä mieltä että ei haittaa yhtään, jos ei ole aivan g3.sen tai qd oledin maximikirkkautta. Tärkeämpää on se että paneeli on suhteellisen puhdas kaikesta dse ja banding paskasta

Miten olette putsailleet oled paneeleitanne? Mikrokuituliinalla itse pyyhkinyt ja jos on jotain isompaa ollut ku pölyhiukkasia ni oon hiukan vedellä kostuttanut. Onko joku uskaltanut käyttää jopa pesuainetta? Rasvaisia sormenjälkiä välillä näytössä ku lapset näyttänyt mikä sarja laitetaan seuraavaksi netflixistä

Miten olette putsailleet oled paneeleitanne? Mikrokuituliinalla itse pyyhkinyt ja jos on jotain isompaa ollut ku pölyhiukkasia ni oon hiukan vedellä kostuttanut. Onko joku uskaltanut käyttää jopa pesuainetta? Rasvaisia sormenjälkiä välillä näytössä ku lapset näyttänyt mikä sarja laitetaan seuraavaksi netflixistä
Sumutinpullolla vettä. Siis lapsiin.... sama hommeli mitä kissoille kun räppivät vääriä paikkoja. Kyllä ne oppii.

Täällä usein toistuva mantra, että pölyhuiskulla ja korkeintaan kevyesti mikrokuituliinalla. Ei ne vaan lähde pois tahmaiset pikkuihmisten eikä isompienkaan sormen jäljet ym. kuivuneet tahrat. Paikallisesta gigantista tutulta luottomyyjältä uskalsin voimakkaan suosituksen tuloksena ostaa semmosen tuotteen kuin North screen cleaning kit. Varmensin vielä, että noinkohan uskallan käyttää myös oled-paneeliin. Myyjä vakuutti, että ainakin itse käyttää sitä, eikä mitään vahinkoa ole tullut. -Suihkauttelin ainetta mukana tulleeseen liinaan ja aloin varovasti kokeilla hankalampiin kuivuneisiin roiskeisiin ja sormenjälkiin. Kaikki pitkään ärsyttäneet tahrat sun muut liat lähti pois, eikä mitään vauriota kummallekaan oled-tv:lle tullut. Tuote soveltuu kaikille multimedia näytöille ja puhelimille, eikä maksa paljon. -Jahas, tulipas tehtyä ilmainen mainos.:cool:

Tällästä oon ite pistänyt muutaman suihkauksen ja näyttänyt mikrokuituliinaa perään. Ostin joskus verkkokaupasta samalla, kun hain ekan oledin. Muutaman vuoden tota käyttänyt, tosin käyttökertoja varmaan maksimissaan 10. Ei mitään ongelmaa.

Liitteet

Täällä usein toistuva mantra, että pölyhuiskulla ja korkeintaan kevyesti mikrokuituliinalla. Ei ne vaan lähde pois tahmaiset pikkuihmisten eikä isompienkaan sormen jäljet ym. kuivuneet tahrat. Paikallisesta gigantista tutulta luottomyyjältä uskalsin voimakkaan suosituksen tuloksena ostaa semmosen tuotteen kuin North screen cleaning kit. Varmensin vielä, että noinkohan uskallan käyttää myös oled-paneeliin. Myyjä vakuutti, että ainakin itse käyttää sitä, eikä mitään vahinkoa ole tullut. -Suihkauttelin ainetta mukana tulleeseen liinaan ja aloin varovasti kokeilla hankalampiin kuivuneisiin roiskeisiin ja sormenjälkiin. Kaikki pitkään ärsyttäneet tahrat sun muut liat lähti pois, eikä mitään vauriota kummallekaan oled-tv:lle tullut. Tuote soveltuu kaikille multimedia näytöille ja puhelimille, eikä maksa paljon. -Jahas, tulipas tehtyä ilmainen mainos.:cool:
Veteen kostutetulla mikrokuituliinalla lähtee aivan kaikki jäljet kyllä irti.
Siinä pitää vaan jaksaa tarpeeksi kauan pyöritellä sitä liinaa.
Mitään kemikaalia ei kannata laittaa, tai käyttää muuta kuin mikrokuotuliinaa, niistä 100 varmasti tulee jäämään ajan kanssa hankausjälkiä.

Tärkeintä on olla oikeanlainen mikrokuituliina ja käyttää mahdollisimman vähän vettä. Itsellä Sinin mikrosäämiskä poistanut kaikki tahrat ja sormenjälket erittäin pienellä määrällä vettä (tippa tai kaksi).

Tärkeintä on olla oikeanlainen mikrokuituliina ja käyttää mahdollisimman vähän vettä. Itsellä Sinin mikrosäämiskä poistanut kaikki tahrat ja sormenjälket erittäin pienellä määrällä vettä (tippa tai kaksi).
Juuri näin.
Ei saa olla karhea liina vaan sellanen ns nukkaisen näköinen, ja vettä tarvii sen 1-2 tippaa vain jos on pinttynyt tahra.
Ja tukee sitä töllöä yläreunasta samalla kun tekee niin saa vähän painetta ongelmakohtiin.

Ja jos tarvii käyttää tota vettä niin muistan jostain lukeneeni että kylmään ruutuun ja ei töllöä päälle heti sen jälkeen.

Sieltä saatiinkin hyvä tietopaketti oled paneelin putsaukseen. Kiitos vinkeistä. Näistä on apua monelle varmasti, kun pähkäilee saman ongelman parissa

Alkanut kuumottelemaan kovasti OLED:in hankinta 5v vanhan LCD Philipsin tilalle. Aikalailla LG:n suuntaan olen kallellaan. 65'' olisi kiikarissa. Budjetti aikalailla max 1500e. B2 ja CS välillä paininut. Oli perhana verkkiksellä B2 tarjouksessa 1299e viime viikolla, mutta en osannut päättää. CS olisi nyt 1499e, mutta hintahistorian perusteella ollut halvempikin. Mahtaakohan tulla vielä parempia tarjouksia LG:n OLED:ista tälle kesälle? C2 olisi paras, mutta auttamatta liian kallis. Onkos teillä muilla B2 tai CS televisioita? Mitä olette tykänneet?

Alkanut kuumottelemaan kovasti OLED:in hankinta 5v vanhan LCD Philipsin tilalle. Aikalailla LG:n suuntaan olen kallellaan. 65'' olisi kiikarissa. Budjetti aikalailla max 1500e. B2 ja CS välillä paininut. Oli perhana verkkiksellä B2 tarjouksessa 1299e viime viikolla, mutta en osannut päättää. CS olisi nyt 1499e, mutta hintahistorian perusteella ollut halvempikin. Mahtaakohan tulla vielä parempia tarjouksia LG:n OLED:ista tälle kesälle? C2 olisi paras, mutta auttamatta liian kallis. Onkos teillä muilla B2 tai CS televisioita? Mitä olette tykänneet?
Taitaa halvimmat hinnat sijoittua johonkin mid-summer seasoniin, lomakauden hetkiin. Muistelisin viimevuonna olleen kovia tarjouksia C1 malleista juuri kesällä, joten samaa voi varovasti odottaa tänä kesänä.

Tämä toki riippuu paljon myös tukkureilla notkuvien ”vanhojen” mallien varastosaldojen suuruudesta, joten hankala tuota on luvatakkaan.

Taitaa halvimmat hinnat sijoittua johonkin mid-summer seasoniin, lomakauden hetkiin. Muistelisin viimevuonna olleen kovia tarjouksia C1 malleista juuri kesällä, joten samaa voi varovasti odottaa tänä kesänä.

Tämä toki riippuu paljon myös tukkureilla notkuvien ”vanhojen” mallien varastosaldojen suuruudesta, joten hankala tuota on luvatakkaan.
Joo itsekin vähän viime vuoden hintahistorioita seurasin. Ehkäpä pitää malttaa tuohon heinkäkuun korville. Eiköhän sieltä vielä tarjouksia tule. 1299e, jos olisi CS, niin saattaisin heti ostaa. 1500e on jo todella kipulinjoilla. Jos C2 olisi 1500e, niin sillon kyllä saattaisin ostaa. Samsung S95B toki myös hyvä TV, mutta aavistuksen liian kallis myös.

Viimeksi muokattu:
Joo itsekin vähän viime vuoden hintahistorioita seurasin. Ehkäpä pitää malttaa tuohon heinkäkuun korville. Eiköhän sieltä vielä tarjouksia tule. 1299e, jos olisi CS, niin saattaisin heti ostaa. 1500e on jo todella kipulinjoilla. Jos C2 olisi 1500e, niin sillon kyllä saattaisin ostaa. Samsung S95B toki myös hyvä TV, mutta aavistuksen liian kallis myös.
Itsekin olen ostamassa oledia, C2 yksi vaihtoehto. Sonya kuitenkin oon harkinnut eniten, ne vaan maksaa enemmän kuin muut merkit. Todnäk heinäkuulla on ne parhaimmat tarjoukset, katsotaan miten meidän käy :D

Itsekin olen ostamassa oledia, C2 yksi vaihtoehto. Sonya kuitenkin oon harkinnut eniten, ne vaan maksaa enemmän kuin muut merkit. Todnäk heinäkuulla on ne parhaimmat tarjoukset, katsotaan miten meidän käy :D
Kovasti tässä pävittäin tarjouksia katsellaan. Harmi, kun en pitänyt päätäni ja ostanut tuota B2:sta 65'' 1299e pois. Olisi ollut ihan hyvä TV. Onkohan näissä yhtään ikinä tinkaamisen varaa esim. Gigantissa? Sanoo myyjälle, että ota pari sataa pois ja ostan heti? :)

Turha hifistely pois. Sinä et huomaa noitten tv-mallien välillä mitään eroa kuvan laadussa vaikka ne olisivat vierekkäinkin. Tee valinta lompakolla.

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Onko jotain extra halpaa 42" oledia olemassa.
- käyttöliittymäksi tulee chromecast eli telkan käyttöliittymällä ei merkitystä.
- tulee käyttöön melkein pimeässä huoneessa eli huono valovoima ei ole ongelma.

Hinta pitäisi vaan olla tosi halpa ettei tuohon osta vaan perus lcd tms.

Onko jotain extra halpaa 42" oledia olemassa.
- käyttöliittymäksi tulee chromecast eli telkan käyttöliittymällä ei merkitystä.
- tulee käyttöön melkein pimeässä huoneessa eli huono valovoima ei ole ongelma.

Hinta pitäisi vaan olla tosi halpa ettei tuohon osta vaan perus lcd tms.
48-tuumainen A2 näyttäisi olevan halvin OLED mitä löytyy, 699€ tällä hetkellä

42-tuumaisissa on "ongelmana" se että niitä tuli markkinoille vasta noin vuosi sitten, ja niiden speksit on viritetty niine että sopivat varsin mainiosti myös tietokonenäytöiksi. Ei taida siis vielä löytyä varsinaisia karvalakki-42" OLEDeja?

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
S95B irtoaa Hobby Hallista 1570€ hintaan, eli ei hirveä korotus budjettiin? Toki tuolta ostaminen ja mahdollinen palauttelu vaikeampaa kuin näistä luotetuimmista liikkeistä, mutta harvoinpa niitä tarvitsee palautella. Huollot hoituukin sitten Samsung Suomen kautta.

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Toi 48" hinta alkaa olla kyll varsin kohtuullinen. Toki vieläkin hurjemman alen lähemmäs 500e vois toivoa mut lienee toive ajattelua :D

Onko philips/tlc oledit parempi unohtaa ja katsoa lg:tä.

S95B irtoaa Hobby Hallista 1570€ hintaan, eli ei hirveä korotus budjettiin? Toki tuolta ostaminen ja mahdollinen palauttelu vaikeampaa kuin näistä luotetuimmista liikkeistä, mutta harvoinpa niitä tarvitsee palautella. Huollot hoituukin sitten Samsung Suomen kautta.

Tuo on kyllä semmoinen kauppa, että en ehkä tuolta tilaisi. Toki ihan houkutteleva hinta. :)

Mites muuten, onko täällä paljon niitä, jotka ovat ostaneet liian pienen TV:n ja myöhemmin harmitelleet? 55 ja 65 väliä klassissesti puntaroinut paljon, mutta järkeväähän se on isompi laittaa. 2m aikalailla on katseluetäisyys. Sohvan pohjalla vähän vielä enemmän. 55 mahtaisi tulla paha mieli. Tosin nykyinen 55 näyttää ihan sopivalta nykyiseen tilaansa.

Mulla on 2,3 m etäisyys telkkarista sohvan katselupaikkaan ja 55". Yleensä tulee leffat katsottua rahilla istuen metrin lähempänä telkkaria. 2 m ja 55" toimii mutta jos haluaa immersiota niin 65".

Mulla on 2,3 m etäisyys telkkarista sohvan katselupaikkaan ja 55". Yleensä tulee leffat katsottua rahilla istuen metrin lähempänä telkkaria. 2 m ja 55" toimii mutta jos haluaa immersiota niin 65".
Eikö tule koskaan mieleen, että 65 olis parempi?

Toi 48" hinta alkaa olla kyll varsin kohtuullinen. Toki vieläkin hurjemman alen lähemmäs 500e vois toivoa mut lienee toive ajattelua :D

TCL:t ei ehkä ihan samaa tasoa kuin LG:t... mutta Philipsit sitten hyvin lähellä LG:tä - tosin LG on ehkä mennyt viime vuosina vauhdikkaammin eteenpäin

LG on paras pelaamiseen.
Sonyssa on paras liiketoisto ja ylivoimaisesti paras SDR kuva.
Philipsissa on sonyn peliongelmat (xbox series x) mutta lg:n kuvanlaatu, lisäksi siinä on ambilight mikä on pirun kiva ominaisuus.
TLC varmaan kannattaa jättää kauppaan.

Edit: Lisätään että LG:n käyttis on imo huonompi kuin sony/philips, androidille löytyy ihan pirusti paremmin sovelluksia sekä saa vähän laajemmin muokattua tv:n toimintoja.

Viimeksi muokattu:
Sonyssa on paras liiketoisto...
Tässä nyt kannattaisi varmaan spesifoida, että Sonyssä on "paras" liiketoisto _jos_ liikeparannuksia pidetään päällä. Mikäli ei tykkää moisia käyttää erinäisten lieveilmiöiden takia, niin liiketoistossa ei eroa ole.

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Tuo 699e a2 48" tulee varmaan hankittua tuskin tuo nyt heti kauheasti halpenee. Kiitokset vinkeistä, verkkiksestä sai vielä tuon 3v takuun.

LG on paras pelaamiseen.
Sonyssa on paras liiketoisto ja ylivoimaisesti paras SDR kuva.
Philipsissa on sonyn peliongelmat (xbox series x) mutta lg:n kuvanlaatu, lisäksi siinä on ambilight mikä on pirun kiva ominaisuus.
TLC varmaan kannattaa jättää kauppaan.
Mitä LG:ssä on nykyään pelaamiseen niin erinomaista että voi sanoa näin ?

Tässä nyt kannattaisi varmaan spesifoida, että Sonyssä on "paras" liiketoisto _jos_ liikeparannuksia pidetään päällä. Mikäli ei tykkää moisia käyttää erinäisten lieveilmiöiden takia, niin liiketoistossa ei eroa ole.
Mutta liiketoisto ilman parannuksia on katselukelvotonta. Pienempi paha tuo on kuin lieveilmiöt.

Kyllä se on niin TV hommissa, että ostaa mahdollisimman ison mihin budjetti ja hellasärö taipuu niin ei harmita myöhemmin
Kyllä se on niin TV hommissa, että ostaa mahdollisimman hyvän mihin budjetti taipuu. Hellasähön hallintakin on näin huomattavasti helpompaa kuin koolla uhoaminen.

Kyllä nänä Phillipsit, LG:t ja Sonyt ovat kaikissa ominaisuuksisa niin lähellä toisiaan, että eroja tuskin käytännössä huomaa elleivät ole vierekkäin. Jokaisesta saa kaivettua plussat ja miinukset, mutta summapelin lopputulos on sitten aika tasan.

Tuo on kyllä semmoinen kauppa, että en ehkä tuolta tilaisi. Toki ihan houkutteleva hinta. :)

Mites muuten, onko täällä paljon niitä, jotka ovat ostaneet liian pienen TV:n ja myöhemmin harmitelleet? 55 ja 65 väliä klassissesti puntaroinut paljon, mutta järkeväähän se on isompi laittaa. 2m aikalailla on katseluetäisyys. Sohvan pohjalla vähän vielä enemmän. 55 mahtaisi tulla paha mieli. Tosin nykyinen 55 näyttää ihan sopivalta nykyiseen tilaansa.
Kyllä toteasin että jos vaan tila antaa myöden, niin heti 65" ostoon.

Itselläni oli 48" lg eikä siinä mitään vikaa ollut. Lähinnä pelailinkin sillä todella läheltä, mutta kyllä sitä melko nopeasti rupesi kaipailemaan isompaa ruutua. Mukavampi kattella sohvalta leffoja tms ja siirrettyä tietokonepöydän paremmin huoneen järjestetyksen kannalta. En edes yrittänyt ottaa 55" välimallia vaan hyppäsin suoraan 65". Kävi 73" mielessä myös, mutta tuo koko on toistaiseksi ollut passeli.

Mutta liiketoisto ilman parannuksia on katselukelvotonta.
Nyt täytyy kyllä todeta että Sony on tässä jostain syystä muita valmistajia edellä ja mitään liiketoiston parantajia ei pahemmin tarvinnut käytellä, siinä missä esim Lg tekee judderia tai ghostingia tietyissä hitaissa kohtauksissa. Lgllä melkein pakko käyttää parin pykälän omia säätöjä, tietysti katsottavasta formaatista riippuen.

Se on ihan täyttä totta, jotta Sonylla on parempi liiketoisto. Se kertoo jo paljon ettei niitä tarvinnut käyttää ja testassani olihan saippuaooppera efekti saavutettavissa, mutta olihan sielläkin paljon vaihtoehtoja parannuksen ja nolla asetuksen väliltä. Tällöin sai haettua myös "luonnollisuutta" jos alkuperäinen ei kelvannut, johon olin itse erittäin tyytyväinen. Malli oli toisiaan A84J

Mitä LG:ssä on nykyään pelaamiseen niin erinomaista että voi sanoa näin ?

Mutta liiketoisto ilman parannuksia on katselukelvotonta. Pienempi paha tuo on kuin lieveilmiöt.

Kyllä se on niin TV hommissa, että ostaa mahdollisimman hyvän mihin budjetti taipuu. Hellasähön hallintakin on näin huomattavasti helpompaa kuin koolla uhoaminen.

Kyllä nänä Phillipsit, LG:t ja Sonyt ovat kaikissa ominaisuuksisa niin lähellä toisiaan, että eroja tuskin käytännössä huomaa elleivät ole vierekkäin. Jokaisesta saa kaivettua plussat ja miinukset, mutta summapelin lopputulos on sitten aika tasan.
No lg:ssä on pienin viive sekä on ainoa millä ei ole ongelmia DV + VRR/120.
DV + VRR ei onnistu esim sonylla eikä philipsillä, tai en ole varma oliko niin että philipsillä jotenkin onnistui mutta pudotti resoluution.
Jos ei käytä xbox x niin sitten ainoa ero on toi viive, joka on hyvin pikkuisen lg:n eduksi.

DV + VRR ei onnistu esim sonylla eikä philipsillä, tai en ole varma oliko niin että philipsillä jotenkin onnistui mutta pudotti resoluution.
Jos ei käytä xbox x niin sitten ainoa ero on toi viive, joka on hyvin pikkuisen lg:n eduksi.
Mainitsematta sitä tosiaan että niitä täysiä 2.1 portteja on jokainen ollut kohta jo 4v Lg:n töllöissä, mitä vasta Samsung on kai onnistunut edelis/tämän vuoden malleissa saavuttamaan. Eikä muuta valmistajat kovin hyvin näytä siinä suoriutuvan.
Hdmi 2.1 yksi ominaisuus on automaattinen tunnistus mitä piuhaa pitkin syötetään näytölle/tvlle, joka valitettavasti oma kohtaisten kokemusten mukaan on toiminut vain Lg:n malleissa. Muilla joudut (Sonysta kokemusta, Philipsillä ilmeisesti sama) vaihtelemaan eri asetuksia, riippuen haluatko vrr, 120hz jne jne jne käyttöön.

Tämäkin oli itselleni yksi syy palata Lg:n pariin. Sen kuin lyön pleikan, koneen, xboxin ja ihan sama mitä asetusta näillä vaihdan, niin tv kyllä tämän automaattisesti tunnistaa.

Mainitsematta sitä tosiaan että niitä täysiä 2.1 portteja on jokainen ollut kohta jo 4v Lg:n töllöissä, mitä vasta Samsung on kai onnistunut edelis/tämän vuoden malleissa saavuttamaan. Eikä muuta valmistajat kovin hyvin näytä siinä suoriutuvan.
Hdmi 2.1 yksi ominaisuus on automaattinen tunnistus mitä piuhaa pitkin syötetään näytölle/tvlle, joka valitettavasti oma kohtaisten kokemusten mukaan on toiminut vain Lg:n malleissa. Muilla joudut (Sonysta kokemusta, Philipsillä ilmeisesti sama) vaihtelemaan eri asetuksia, riippuen haluatko vrr, 120hz jne jne jne käyttöön.

Tämäkin oli itselleni yksi syy palata Lg:n pariin. Sen kuin lyön pleikan, koneen, xboxin ja ihan sama mitä asetusta näillä vaihdan, niin tv kyllä tämän automaattisesti tunnistaa.
Itseasiassa ihan täysiä hdmi 2.1 48 portteja ei taida löytyä ku lg:n 9 sarjasta, sen jälkeen ainakin parina vuonna lg laski ne 40 vai 42 nopeuteen, vaikka eipä toi niin vaikutakaan, liki kaikessa käytössä silti toimii kaikki hdmi 2.1 ominaisuudet.

Sonylla ja Philipsillä niissä 2x hdmi 2.1 ongelmaksi tulee se että EARC hdmi paikka on toinen noista, niin vahvistin tai soundbar syö toisen paikoista…
Toki jos aikoo hommaa vain ps5 tai vain xbox x niin ei siinä mitään ongelmaa ole…

Myynti osastolta edelleen löytyisi 65” E9 Turusta käytettynä jos joku on vailla :D

C2 55'' tuumasena vai B2/CS 65'' tuumasena? Tässä olisi aikalailla vaihtoehdot. C2 omasta mielestäni olisi kyllä laadullisesti paras ja sen voisinkin ostaa hyvän tarjouksen tullen 55'' koossa, mutta onko aavistuksen huonompi TV 65'' kuitenkin parempi valinta?

...

C2 55'' tuumasena vai B2/CS 65'' tuumasena? Tässä olisi aikalailla vaihtoehdot. C2 omasta mielestäni olisi kyllä laadullisesti paras ja sen voisinkin ostaa hyvän tarjouksen tullen 55'' koossa, mutta onko aavistuksen huonompi TV 65'' kuitenkin parempi valinta?
Itse liputan aina laadun puolesta. Eli noista C2. Moni ajattelee toisin ja arvostaa koon tärkeimmäksi, mutta silloin ei saakaan "parasta mahdollista"

Muilla joudut (Sonysta kokemusta, Philipsillä ilmeisesti sama) vaihtelemaan eri asetuksia, riippuen haluatko vrr, 120hz jne jne jne käyttöön.
Ei kai enään. Joskus taisi noin olla.

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Itse ottaisin ehdottomasti B2 65", olettaen että et tarvitse C2:n tuomia etuja tai "etuja". Imo isompi koko luo yleensä paremman immersion, etenkin kun näiden erot pitää miltei vertailla rinnakkain huomakseen esim kuvassa (kirkkaudessa) eroja.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
217 491
Jäsenet
66 491
Uusin jäsen
Santtu94

Hinta.fi

Ylös Bottom