OLED-TV

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Ja mä pelaan paljon eli olisiko sen suhteen 65 c2 järkevämpi eli vähän turvallisempi kuin 77 CS? Sampan qn90b kävi myös mielessä mutta vihaan ns. Bloomingia niin jo siitä syystä hylkäsin sen ja oled ainoa vaihtoehto
Ottaisin 77.
Mulla on ollut LG B8, LG E9, Sony A80J, Philips 907, noissa on kaikissa aikalailla identtinen kuva.
Eli ota vaan sitä isompaa.
Mikään ei vituta niin paljoa ku se että kuukauden sisällä ostosta alkaa jo näyttää ruutu pieneltä...

Evo paneeli on myös aika ylihypetetty, se ei automaattisesti ole yhtään sen kirkkaampi ja eroa on oikeasti aika hankala huomata.
Evo paneelin voi tunnistaa ajamalla valkoista ruutua ja katsomalla sivulta päin ruutua, se tinttaa vähän vaaleanpunaiseen jos on evo.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Mikähän sen 77 CS:n korkeus on jalustan alaosasta tvn alareunaan? Pohdin että mahtuuko mun soundbar siihen eteen korkeuden puolesta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Ja mä pelaan paljon eli olisiko sen suhteen 65 c2 järkevämpi eli vähän turvallisempi kuin 77 CS? Sampan qn90b kävi myös mielessä mutta vihaan ns. Bloomingia niin jo siitä syystä hylkäsin sen ja oled ainoa vaihtoehto
Nyt kun oli jääkiekon MM-kisat taas, niin pakko sano että OLEDin alhainen kirkkaus jääkiekkoa katsoessa nyppi 100 kertaa enemmän kuin blooming, alhaisen kirkkauden huomaa koko ajan, mutta bloomingia täytyy yleensä jopa etsiä jos katsoo keskeltä ruutua.

Toivottavasti MLA/QD-OLED pitää jo siedettävän kirkkauden jääkiekkoa tai jotain muuta paljon valkoista sisältävää ohjelmaa katsellessa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Kyllä se 77 CS kiehtois. Ja jos tosiaan ei suurta eroa ole kuten se joku sanoi ettei ole eroa kuvanlaadussa huomannut yhtään vrt C2 mutta on tämä todella vaikea päätös että kumpi :D Hu pitäis tilaus tehdä.
Osta isompi, viikon päästä viimeistään alkaa mietityttää että oishan se ollut komia. Nuo kuvaerot on kosmeettisia, koko ero alkaa jo olla melkoinen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Nyt kun oli jääkiekon MM-kisat taas, niin pakko sano että OLEDin alhainen kirkkaus jääkiekkoa katsoessa nyppi 100 kertaa enemmän kuin blooming, alhaisen kirkkauden huomaa koko ajan, mutta bloomingia täytyy yleensä jopa etsiä jos katsoo keskeltä ruutua.

Toivottavasti MLA/QD-OLED pitää jo siedettävän kirkkauden jääkiekkoa tai jotain muuta paljon valkoista sisältävää ohjelmaa katsellessa.
Jääkiekossa ei kyllä tosiaan tuo blooming haittaa, toisin kuin elokuvissa (vähäsen Star Trekkiä kehiin niin on naurussa pitelemistä). Mutta ei kyllä kaipaa iltapeleihin maksimikirkkauttakaan OLED paneelista. Aurinkolasit silmillä häikäisevää jäätä ei ole niin nautinto katsella :D

Toki korkeamman kirkkauden kanssa se valkoinen on puhtaampaa :thumbsup:
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
52
Nyt kun oli jääkiekon MM-kisat taas, niin pakko sano että OLEDin alhainen kirkkaus jääkiekkoa katsoessa nyppi 100 kertaa enemmän kuin blooming, alhaisen kirkkauden huomaa koko ajan, mutta bloomingia täytyy yleensä jopa etsiä jos katsoo keskeltä ruutua.

Toivottavasti MLA/QD-OLED pitää jo siedettävän kirkkauden jääkiekkoa tai jotain muuta paljon valkoista sisältävää ohjelmaa katsellessa.
Eikö OLEDissa riitä paukut oikeasti jääkiekon kattomiseen? Itsellä tulee aika paljon seurattua NHL:ää ja olen tässä OLEDia ostamassa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Eikö OLEDissa riitä paukut oikeasti jääkiekon kattomiseen? Itsellä tulee aika paljon seurattua NHL:ää ja olen tässä OLEDia ostamassa.
No riittää, täällä tätä propagandaa välillä esiintyy. Mahtaako sitä jääkiekkoa edes saada mistään 4K HDR formaatissa että pääsisi HiFistelemään.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Eikö OLEDissa riitä paukut oikeasti jääkiekon kattomiseen? Itsellä tulee aika paljon seurattua NHL:ää ja olen tässä OLEDia ostamassa.
Eiköhän iltaisin hämärässä riitä hyvin, mutta nyt kun pelit tuli kirkkaimpaan aikaan niin kyllä se hieman vajaaksi kirkkaus jää. Mutta toki toisille riittänee vähäisempikin, ei tämä ole mitään propagandaa vaikka OLED-fanaatikot sen usein koittaa kieltää. SDR ja HDR kirkkaus on määritetty televisiossa erikseen, tiedoksi tietämättömille.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 011
On hyvä muistaa että nykyiset oledit tattavat olla kirkkaampia kuin 10v vanhat LCD telkkarit. Silloinkin katsottiin lätkää ongelmittaja, joten niin mikse nytkin ? ( En osaa tosin sanoa onko tätä ongelmaa ns-. budget OLEDilla, esin LG:n A -sarja ) Mitä nyt omasta ruudusta vähän katselin tuota MM lätkimistä, ei tullut mitenkään ongelmaksi kirkkaus. Joko en osaa vaatia kirkkautta lisää tai sitten en vaan ymmärrä. SDR kuvasta kun on kuitenkin kyse.
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
28
Omassa CS 77 on WBE paneeli, mutta ei EVO.ex. Eli osin WBE:n hyötyjä ilman tuota "pink tint" ominaisuutta mikä on EVO.ex paneelissa. Kirkkaus lienee aikalailla sama kuin WBC paneelissa.

Olen ollut tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
On hyvä muistaa että nykyiset oledit tattavat olla kirkkaampia kuin 10v vanhat LCD telkkarit. Silloinkin katsottiin lätkää ongelmittaja, joten niin mikse nytkin ? ( En osaa tosin sanoa onko tätä ongelmaa ns-. budget OLEDilla, esin LG:n A -sarja ) Mitä nyt omasta ruudusta vähän katselin tuota MM lätkimistä, ei tullut mitenkään ongelmaksi kirkkaus. Joko en osaa vaatia kirkkautta lisää tai sitten en vaan ymmärrä. SDR kuvasta kun on kuitenkin kyse.
Aika harvat vanhatkaan lcd telkut on himmeämpiä kuin oledit lätkätyylisessä kuvassa.. vanhat lcdt oli pitkälti yhtenäisellä taustavalolla ja siten sama kirkkaus olipa kuvassa täysin valkoinen tausta tai vain pieniä kokokohtia. Jo halpiksissa on 300+ nit ja keskitasolla 400..500nit. Omassa 2017 sony lcd:ssä kokoruudun valkoinen on 650-700nits joka on aika monen oledin maksimi 10% ikkunalla.
Eipä siinä, onhan monet oledit ihan kirkkaita yleisesti mutta, on siinä huima ero jossain kirkkaissa luontodokumenteissa jossa "hyvä" lg c1 näytti himmeältä vs oma sony. Toki jos ei ole verrokkia niin.. Oledeissa sinänsä telkku on itsensä verrokki, itse koin että kun se pystyy kirkkaaseen näkymään tietyllä kuvalla (kovat highlightit jossain matalan APL kohtauksessa) niin sitten se pomppu laimeeseen kuvaan korkeamman APL kohtauksessa oli aika häiritsevä.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Omassa CS 77 on WBE paneeli, mutta ei EVO-ex. Eli osin WBE:n hyötyjä ilman tuota "pink tint" haittavaikutusta.

Olen ollut tyytyväinen.
Onko suurikin haitta tuo pink tint eli pitääkö toivoa että tulee samalla paneelilla kuin sulla on?:D voiko se olla myös evo paneelilla kuten olen lukenut? Oliko se wbc se vanhempi paneel eli wbe on uudempi?

Käsittääkseni se pink tint esiintyy vain jos ruutu on täysin valkoinen eikä sellaisia kohtia tule usein leffoissa ja peleissä vastaan

Jos ostaa gigantista tai powerista niin niissä on se palautusoikeus eli saa testata tuotetta tietyn aikaa ja jos huomaa jotain mistä ei pidä ni vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Aika harvat vanhatkaan lcd telkut on himmeämpiä kuin oledit lätkätyylisessä kuvassa.. vanhat lcdt oli pitkälti yhtenäisellä taustavalolla ja siten sama kirkkaus olipa kuvassa täysin valkoinen tausta tai vain pieniä kokokohtia. Jo halpiksissa on 300+ nit ja keskitasolla 400..500nit. Omassa 2017 sony lcd:ssä kokoruudun valkoinen on 650-700nits joka on aika monen oledin maksimi 10% ikkunalla.
Eipä siinä, onhan monet oledit ihan kirkkaita yleisesti mutta, on siinä huima ero jossain kirkkaissa luontodokumenteissa jossa "hyvä" lg c1 näytti himmeältä vs oma sony. Toki jos ei ole verrokkia niin.. Oledeissa sinänsä telkku on itsensä verrokki, itse koin että kun se pystyy kirkkaaseen näkymään tietyllä kuvalla (kovat highlightit jossain matalan APL kohtauksessa) niin sitten se pomppu laimeeseen kuvaan korkeamman APL kohtauksessa oli aika häiritsevä.
Mulla jää verokiksi 65 Sony xe9005 joka jää kakkostelkuksi. Kaipaan mm. mustempaa mustaa joten esim. siitä syystä olen oledia ostamassa
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
28
Onko suurikin haitta tuo pink tint eli pitääkö toivoa että tulee samalla paneelilla kuin sulla on?:D voiko se olla myös evo paneelilla kuten olen lukenut? Oliko se wbc se vanhempi paneel eli wbe on uudempi?

Käsittääkseni se pink tint esiintyy vain jos ruutu on täysin valkoinen eikä sellaisia kohtia tule usein leffoissa ja peleissä vastaan

Jos ostaa gigantista tai powerista niin niissä on se palautusoikeus eli saa testata tuotetta tietyn aikaa ja jos huomaa jotain mistä ei pidä ni vaihtaa.
WBE on uudempi, periaatteessa pitkäikäisempi paneeli. En usko että siinä olisi missään yksilössä EVO.ex paneelia koska silloin se olisi käytännössä sama kuin C2, jota LG myy kovemmalla katteella.

Pink tint haitasta itsellä ei kokemusta, en usko että on merkittävä asia vaan enemmän ominaisuus josta tunnistaa paneelin tyypin kun katsoo tarkkaan.

Aina voi tietty palauttaa mutta voin sanoa et 77" töllön rahtaaminen edestakaisin ei ainakaan kauhean kivaa ole.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Mulla jää verokiksi 65 Sony xe9005 joka jää kakkostelkuksi. Kaipaan mm. mustempaa mustaa joten esim. siitä syystä olen oledia ostamassa
Juu toki, käyttötapoja ja makuja on erilaisia, mitä pimeämmäksi katselutila menee sitä enemmän xe9005 loimuaa. Itsellä tuossa xe9305 mallissa ei minulle tule omassa katseluvaloisuudessa tule tuo ongelmaksi.. siksi onkin tuskaa taistella uuden telkun himojen kanssa, pari telkkua (mm. lg c1) tuli tuossa vierekkäin vertailtua ja ei vaan sitten vaihtunut kun en omassa katselu olosuhteessa saanut tarpeeksi hyötyjä näkymään.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
WBE on uudempi, periaatteessa pitkäikäisempi paneeli. En usko että siinä olisi missään yksilössä EVO.ex paneelia koska silloin se olisi käytännössä sama kuin C2, jota LG myy kovemmalla katteella.

Pink tint haitasta itsellä ei kokemusta, en usko että on merkittävä asia vaan enemmän ominaisuus josta tunnistaa paneelin tyypin kun katsoo tarkkaan.

Aina voi tietty palauttaa mutta voin sanoa et 77" töllön rahtaaminen edestakaisin ei ainakaan kauhean kivaa ole.
Eli pitää toivoa että on wbe eikä wbc paneeli
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Juu toki, käyttötapoja ja makuja on erilaisia, mitä pimeämmäksi katselutila menee sitä enemmän xe9005 loimuaa. Itsellä tuossa xe9305 mallissa ei minulle tule omassa katseluvaloisuudessa tule tuo ongelmaksi.. siksi onkin tuskaa taistella uuden telkun himojen kanssa, pari telkkua (mm. lg c1) tuli tuossa vierekkäin vertailtua ja ei vaan sitten vaihtunut kun en omassa katselu olosuhteessa saanut tarpeeksi hyötyjä näkymään.
Itse pääosin pimeässä tai no ledit on Sonyn takana päällä niin en nyt täysin pimeässä pelaa ja katoleffoja.. Päivänvalo ei asuntoon pääse koska pimennysverhot on kiinni 24/7. Olen sonyyn tosiaan aittanut lediit taakse siitä syystä että mustan taso näyttää paremmalta ja varmaan teen saman olediin mutta oledissa ei tule mustan taso ongelmaksi niin voi ilman ledejä katsoa täysin pimeässä mutta onhan ne ledit hienot Ei tuon Sony mustan taso ole enään saman veroinen kuin uudessa.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Oletkohan vaan jumitunut liikaa vanhaan preferenssiin , josta pidät hampain ja kynsin kiinni ?
En nyt tiedä miksi pitäisi luopua monesta asiasta että parissa tilanteessa olisi parempi kuva? En mielelläni raahannut noita paria telkkua takaisin, molemmat joutui kuljettamaan tilataksilla kauppaan takaisin. Jokusen viikon molempia katselin ja vertailin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Mikähän eteen ja taakse tulevien jalustojen yhteinen syvyys mahtaa olla kun sen hyllyn kannattaa varmaan olla myös syvyydeltään vähintään yhtä suuri
Siinähän tuo asennusoppaassa on C mitta, eli 269mm 77" televisiolle.
Tosin tuo etupuolen metallinen lista on pääasiassa kosmeettinen, eli paino on tuolla takaosan mötikässä estämässä ruutua kellahtamasta etukautta ympäri, niin pääasia olisi saada tuo takaosa korokkeen päälle.
Hyvin on 65" C9:n kanssa Ikean hylly toiminut.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Siinähän tuo asennusoppaassa on C mitta, eli 269mm 77" televisiolle.
Tosin tuo etupuolen metallinen lista on pääasiassa kosmeettinen, eli paino on tuolla takaosan mötikässä estämässä ruutua kellahtamasta etukautta ympäri, niin pääasia olisi saada tuo takaosa korokkeen päälle.
Hyvin on 65" C9:n kanssa Ikean hylly toiminut.
Täytynee jyskistä hakea joku hylly kun ikeaan matkaa eikä taida ehtiä postissa ennen TV:n tuloa kun mietin toimituspäiväksi ensi ti tai ke ja tarvin siinä samalla Gigantin ukkelin apua että saan sen nostettua tv-tasolle eli tv ei jouda odottamaan Ikean hyllyn tulemista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
Täytynee jyskistä hakea joku hylly kun ikeaan matkaa eikä taida ehtiä postissa ennen TV:n tuloa kun mietin toimituspäiväksi ensi ti tai ke ja tarvin siinä samalla Gigantin ukkelin apua että saan sen nostettua tv-tasolle eli tv ei jouda odottamaan Ikean hyllyn tulemista
Olikos tuo CS verkkiksessä ja Gigantissa saman hintainen? Mikä puolsi sinulle sitä etua, että ostit Gigantista?
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Olikos tuo CS verkkiksessä ja Gigantissa saman hintainen? Mikä puolsi sinulle sitä etua, että ostit Gigantista?
Ei mikään. Ajattelin että sama se kai on että kummasta tilaa :D kai verkkiksessäkin ois saanu samanlaisen 5 vuoden takuun kuin gigantissa ja apua asennuksessa . Näköjään ainaki 3v lisätakuu verkkokaupassa mutta veloituksetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
Ei mikään. Ajattelin että sama se kai on että kummasta tilaa :D kai verkkiksessäkin ois saanu samanlaisen 5 vuoden takuun kuin gigantissa ja apua asennuksessa . Näköjään ainaki 3v lisätakuu verkkokaupassa mutta veloituksetta.
Sulla ei vissiin käynyt edes harkinnassa B2? Halusit nimenomaan C-sarjan television?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Nyt kun oli jääkiekon MM-kisat taas, niin pakko sano että OLEDin alhainen kirkkaus jääkiekkoa katsoessa nyppi 100 kertaa enemmän kuin blooming, alhaisen kirkkauden huomaa koko ajan, mutta bloomingia täytyy yleensä jopa etsiä jos katsoo keskeltä ruutua.

Toivottavasti MLA/QD-OLED pitää jo siedettävän kirkkauden jääkiekkoa tai jotain muuta paljon valkoista sisältävää ohjelmaa katsellessa.
Nyt oli kyllä oudoin kommentti vähään aikaan.
Jääkiekkohan tosiaan on sdr kontenttia jossa ei muutenkaan kuuluisi mitään maksimikirkkauksia käyttää, yleensähän sdr sisällölle esim peak brightness pidetään low tai medium ja oled valo kaukana siitä maksimista, niin esim medium/70 asetuksella jo se kuva on kyllä aivan riittävän kirkas, ja jos sen joka puolelta maksimiin nostaa niin se valkoinen jo oikeasti sattuu silmiin.

Vai oliko nyt niin että sulla ei ollut oledia vaan qd-oled?
Jos näin niin ilmeisesti sitten qd-oled ei niin hyvä kirkkaudessa olekaan?
Olisiko sulla jäänyt jotain eye care tai eco asetuksia päälle?
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
49
Mulla taitaa olla cs 77 varmaan sit wbc paneelilla, koska videolla käsketään katsomaan neljäs kirjain ja se on mulla q eli wbc ainakin c1 oledissa tuon videon mukaan. Pink tinttiä ei myöskään ole mut mulla oli sitä kyl jo cx 65.sessakin joten onko se tae mistään evo paneelista jos reunat hohtaa pinkkinä valkoisella taustalla
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
94
Nyt oli kyllä oudoin kommentti vähään aikaan.
Jääkiekkohan tosiaan on sdr kontenttia jossa ei muutenkaan kuuluisi mitään maksimikirkkauksia käyttää, yleensähän sdr sisällölle esim peak brightness pidetään low tai medium ja oled valo kaukana siitä maksimista, niin esim medium/70 asetuksella jo se kuva on kyllä aivan riittävän kirkas, ja jos sen joka puolelta maksimiin nostaa niin se valkoinen jo oikeasti sattuu silmiin.

Vai oliko nyt niin että sulla ei ollut oledia vaan qd-oled?
Jos näin niin ilmeisesti sitten qd-oled ei niin hyvä kirkkaudessa olekaan?
Olisiko sulla jäänyt jotain eye care tai eco asetuksia päälle?
Joo, tuo älytön kirkkaus-hypetys on kyllä ihme juttu. Varmasti riittää oledeissa kirkkaus urheilun talvilajienkin seurantaan. Täällä varmaan osa porukasta katsoo Ray-Banit päässä lätkää ja noituu, että ei vittu näissä oledeissa vaan kirkkaus riitä mihinkään.:cool:
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Juu ei pysty myöskään komppaamaan tuota kirkkauden puutetta SDR käytössä. Jos jotain niin kirkkautta on joutunut tiputtamaan C2 OLEDin kanssa reippaasti alaspäin LCD/Plasman jälkeen kiekkoa katsellessa, ihan normaalissa huonevalaistuksessa.
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
28
Mulla taitaa olla cs 77 varmaan sit wbc paneelilla, koska videolla käsketään katsomaan neljäs kirjain ja se on mulla q eli wbc ainakin c1 oledissa tuon videon mukaan. Pink tinttiä ei myöskään ole mut mulla oli sitä kyl jo cx 65.sessakin joten onko se tae mistään evo paneelista jos reunat hohtaa pinkkinä valkoisella taustalla
Mikä neljäs kirjain? Ei tietääkseni toimi CS:llä. Minulla myös neljäs kirjain Q. Huoltovalikosta löydät mikä paneeli on, itsellä 08/50/0/00. (08/50 = WBE)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Heittäkääs kriitikot joku sellainen lumi/jää-skene urheilusta mikä on mielestänne liian himmeä OLEDilla, niin otan mittauksen kirkkaudesta spektrolla. Kuvankaappaus tai linkki videoon aikamerkinnän kanssa. Kiinnostaa saada vähän kuvaa, mitä se riittämätön kirkkaus tarkoittaa käytännössä.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Lisään että tutkin asiaa niin Gigantin takuu kattaa kuvan kiinnipalamiset ja verkkokaupan ei kun kysyin verkkiksestä. Eipä niihin helposti taida palaa kiinni. En nyt sentään mitään tyyliin 10h putkeen pelaile :D
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
Lisään että tutkin asiaa niin Gigantin takuu kattaa kuvan kiinnipalamiset ja verkkokaupan ei kun kysyin verkkiksestä. Eipä niihin helposti taida palaa kiinni. En nyt sentään mitään tyyliin 10h putkeen pelaile :D
Kattaakos muuten LG:n oma 24kk takuu kiinnipalamisen?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Asmola materialisoituu tyhjästä ketjuun mollaamaan OLEDia heti kun joku on sanonut jotain negatiivista Sampan QLED:istä. En enää ylläty. :rofl:
Jos et ymmärtänyt asiayhteyttä niin ei voi mitään.

Nyt oli kyllä oudoin kommentti vähään aikaan.
Jääkiekkohan tosiaan on sdr kontenttia jossa ei muutenkaan kuuluisi mitään maksimikirkkauksia käyttää, yleensähän sdr sisällölle esim peak brightness pidetään low tai medium ja oled valo kaukana siitä maksimista, niin esim medium/70 asetuksella jo se kuva on kyllä aivan riittävän kirkas, ja jos sen joka puolelta maksimiin nostaa niin se valkoinen jo oikeasti sattuu silmiin.

Vai oliko nyt niin että sulla ei ollut oledia vaan qd-oled?
Jos näin niin ilmeisesti sitten qd-oled ei niin hyvä kirkkaudessa olekaan?
Olisiko sulla jäänyt jotain eye care tai eco asetuksia päälle?
Vanhempien C8 OLED. Mutta kuten totesin, kirkas auringon paiste ikkunasta ja valkoinen täysi ruutu niin hieman jää kirkkaus jalkoihin, tosin taitaa uudemmilla malleilla olla jo hieman parempi kirkkaus.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Kattaakos muuten LG:n oma 24kk takuu kiinnipalamisen?
Ei harmainta aavistustakaan mutta vaikka kattaisi niin olisihan se mukavaa jos kattaisi kauemmin kuin sen 24kk.

Verkkiisessä ilmeisesti posti tuo television ja asentaa jalustalle sekä tv-tasolle? Gigantissa varmaan sama homma että posti tuo ja asentaa?
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
Ei harmainta aavistustakaan mutta vaikka kattaisi niin olisihan se mukavaa jos kattaisi kauemmin kuin sen 24kk
Tuo Gigantin 5v takuu on kyllä siinä mielessä oikein hyvä. Toisaalta olihan se kuluttajan riitauttama oikeudenkäynti, mikä kääntyi ostajan eduksi. Eli periaatteessa muillakin liikkeillä pitäisi olla tuo kiinnipalamisen takuu. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Lisään että tutkin asiaa niin Gigantin takuu kattaa kuvan kiinnipalamiset ja verkkokaupan ei kun kysyin verkkiksestä. Eipä niihin helposti taida palaa kiinni. En nyt sentään mitään tyyliin 10h putkeen pelaile :D
Tarkoitatko että gigantin normaali 2v takuu kattaa kiinnipalamisen?
Luulin että ton saa vaan niihin erikseen ostettaviin esim 5v takuuseen…
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Tuo Gigantin 5v takuu on kyllä siinä mielessä oikein hyvä. Toisaalta olihan se kuluttajan riitauttama oikeudenkäynti, mikä kääntyi ostajan eduksi. Eli periaatteessa muillakin liikkeillä pitäisi olla tuo kiinnipalamisen takuu. :)
Juu se tais olla se case missä kyseessä oli B7
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Tarkoitatko että gigantin normaali 2v takuu kattaa kiinnipalamisen?
Luulin että ton saa vaan niihin erikseen ostettaviin esim 5v takuuseen…
Ainaki siihen. 5v takuuseen. En sitten tiedä mikä ero on-site ja ei on-site 5 v takuulla on kun molemmat mm. sen kattaa. On-site maksaa enemmän mut en tiedä mikä hyöty siitä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Ainaki siihen. 5v takuuseen. En sitten tiedä mikä ero on-site ja ei on-site 5 v takuulla on kun molemmat mm. sen kattaa. On-site maksaa enemmän mut en tiedä mikä hyöty siitä on.
On-site tarkoittaa, että televisio tullaan joko huoltamaan kotiin paikanpäälle tai takuun tarjoaja järjestää kuljetukset, jos tarvitsee siirrellä.
Ilman on-sitea televisio tulee omalla kustannuksella toimittaa huoltoon. 42-55" ehkä siis vielä toimii ilmankin, jos löytyy oma auto, mutta 65" ja yli suositus ottaa on-site.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Ainaki siihen. 5v takuuseen. En sitten tiedä mikä ero on-site ja ei on-site 5 v takuulla on kun molemmat mm. sen kattaa. On-site maksaa enemmän mut en tiedä mikä hyöty siitä on.
Juu sen tiesinkin että 5v takuuseen tulee, otin tossa runsas vuosi sitten sen samalla kun ostin 77” Sonyn oledin.
Onko kukaan kysynyt kattaako toi 5v takuu vain alkuperäisen omistajan vai siirtyykö mukana jos kauppaa töllön?
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
49
Mikä neljäs kirjain? Ei tietääkseni toimi CS:llä. Minulla myös neljäs kirjain Q. Huoltovalikosta löydät mikä paneeli on, itsellä 08/50/0/00. (08/50 = WBE)
No katsoin vaan paketin kyljestä ton videon mukaan ni sen pisteen jälkeen neljäs kirjain oli q, mutta tosiaan eihän se cs mallissa taida toimiakaan siten ku c1 mallissa. Valmistusaika telkkarilla on helmikuu 2023. Huoltovalikosta se pitäis sit katsoa, mut siihen tarvis tilailla vissiin se kaukosäädin. Kiitti tiedosta kumminki. Olin jo pettynyt wbc paneelin ostaja
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
No katsoin vaan paketin kyljestä ton videon mukaan ni sen pisteen jälkeen neljäs kirjain oli q, mutta tosiaan eihän se cs mallissa taida toimiakaan siten ku c1 mallissa. Valmistusaika telkkarilla on helmikuu 2023. Huoltovalikosta se pitäis sit katsoa, mut siihen tarvis tilailla vissiin se kaukosäädin. Kiitti tiedosta kumminki. Olin jo pettynyt wbc paneelin ostaja
Luulis, että kaikki 2023 valmistetut paneelit ovat WBE-paneeleja.
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
28
Luulis, että kaikki 2023 valmistetut paneelit ovat WBE-paneeleja.
CS paneelit eivät todennäköisesti ole 2023 valmistettuja, vaan telkkari lienee tuolloin kasattu yhdistettynä C2:n elektroniikkaan. Koko CS sarjan idea oli siinä että LG:llä oli ylimääräisiä hiukan vanhempia paneeleita joita halutaan myydä pois.
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
74
CS paneelit eivät todennäköisesti ole 2023 valmistettuja, vaan telkkari lienee tuolloin kasattu yhdistettynä C2:n elektroniikkaan. Koko CS sarjan idea oli siinä että LG:llä oli ylimääräisiä hiukan vanhempia paneeleita joita halutaan myydä pois.
No kieltämättä siltähän tuo CS-sarja haiskahtaa, että on lojunut hirveä kasa vanhoja paneeleita ja niille on pitäny keksiä käyttöä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 491
Viestejä
4 201 355
Jäsenet
70 912
Uusin jäsen
ANTTIPALLO

Hinta.fi

Ylös Bottom