Oculus Quest

Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
145
Kävin eilen hakemassa tuon Asus Rt-Ax55 ja Airlinkin kautta toimii kyllä erittäin hyvin. Pyöritän pelejä lenovon läppärillä, jossa ryzen 7 ja rtx 3060(130w). Walking dead pyöri nätisti (ainakin omaan silmään). Pitäis testata jossain vaiheessa tuota Alyxia. Mulla tulee netti mokkulan reitittimestä langattomasti koneeseen ja koneessa kiinni sitten tuo Asuksen purkki.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Kävin eilen hakemassa tuon Asus Rt-Ax55 ja Airlinkin kautta toimii kyllä erittäin hyvin. Pyöritän pelejä lenovon läppärillä, jossa ryzen 7 ja rtx 3060(130w). Walking dead pyöri nätisti (ainakin omaan silmään). Pitäis testata jossain vaiheessa tuota Alyxia. Mulla tulee netti mokkulan reitittimestä langattomasti koneeseen ja koneessa kiinni sitten tuo Asuksen purkki.
Pitäisiköhän itsekin kokeilla tuota Asusta. Nykyinen Dlink dir-824 joka jettuna koko talouteen
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
462
Itsellä 2700x, 2060 ja myös dedikoitu tplinkin AX10 johon olen säätänyt bandwith yms muut asetukset kuntoon. Itsellä 2 TP linkkiä yhteensä ja verkko näyttää tältä alla. Sekä PC että molemmat TP linkit ovat piuhalla yhteydessä toisiinsa. 2. TP linkki on bridge tilassa joten käyttää 1. TP linkin luomaa lähiverkkoa.



Itsellä tämä setuppi toimii kuin unelma ja Alyx pyörii 100-144 FPS niin Virtual Deskopilla kuin myös Airlinkilla. Nykyään olen yhä enemmän siirtynyt käyttämään Airlinkkia ja bandwithin siinä nostanut ~175MBs mitälie.

Pätkiikö muut pelit vain pelkkä Alyx? Jos pelkkä Alyx, sitten voi wifi ongelman rajata pois. Oletko AirLinkilla testannut, onko sama ongelma?
En tiedä mikä nosti aamulla game latenssit 30ms tuntumaan, mutta nyt näytti toimivan ultrallakin ok 10-15ms. Pahin ongelma kuvaan tuli virtual desktopin SSWllä vaikka sitä on niin kehuttu. Sen kun otti pois niin kuva loistava. Nyt jäin vain miettimään, että onko AX10n (45€) 10ms parannus latenssiin sen arvoinen. Yllättävän vähän parantaa verrattuna täysin langattomaan PC - 5ghz - RT-AC86U - 5ghz - Oculus setuppiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 110
En tiedä mikä nosti aamulla game latenssit 30ms tuntumaan, mutta nyt näytti toimivan ultrallakin ok 10-15ms. Pahin ongelma kuvaan tuli virtual desktopin SSWllä vaikka sitä on niin kehuttu. Sen kun otti pois niin kuva loistava. Nyt jäin vain miettimään, että onko AX10n (45€) 10ms parannus latenssiin sen arvoinen. Yllättävän vähän parantaa verrattuna täysin langattomaan PC - 5ghz - RT-AC86U - 5ghz - Oculus setuppiin.
Näitä latenssin piilotuskikkailuja on käyty läpi täällä ennenkin, mutta mikään keinotekoinen puuttuvien freimien kikkailu ei luo animaatioihin puuttuvia välivaiheita. Joten, kokeile esin heiluttaa kättä näkökentässä eri nopeuksilla. Josset silloinkaan huomaa merkittävää eroa latenssien välillä niin turha maksaa ekstraa.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Tuoreelta Oculus Quest 2:n omistajalta joitain havaintoja ensimmäisen päivän jälkeen:

Facebook-tilin luominen oli käyttöönoton vaikein osuus. Selvitin käyttöehdoista, että lempinimen käyttö etunimenä on ok (koska en halua Facebook-nimeni olevan 1:1 virallisen nimeni kanssa), joten iteroin muutaman mahdollisen lempinimen läpi, jotka olivat ilmeisesti liian lyhyitä (esim. pelkkä etunimen ensimmäinen kirjain ei kelvannut). Kun lopulta löytyi nimi, jolla sain tilin luotua, tuli välittömästi bännit siitä että olen rikkonut yhteisönormeja, joten hylkäsin sitten tämän tilin.

Uusi tilinluontiyritys samalla nimellä mutta toisella mailiosoitteella meni heti läpi, mutta sillekin tilille tuli välittömästi bännit yhteisönormien rikkomisesta. Klikkasin kuitenkin linkkiä, että haluan valittaa tästä päätöksestä, ja päädyin sivulle, jonne voi syöttää puhelinnumeron. Puhelinnumeron vahvistamisen jälkeen prosessi päätyi sivulle, jossa pahoiteltiin aiheettomia bännejä. Oli hilkulla etten lähettänyt vehjettä tässä vaiheessa jo takaisin sinne mistä tulikin, mutta onneksi olin sinnikäs. On kyllä erikoinen show tämä Facebook-puoli tässä (sellaiselle joka ei ole Facebookkia koskaan käyttänyt).

Minulla on vainoharhaisen pitkä Wifi-salasana. Sen konffaaminen oli myös rasittavaa kun piti muutaman merkin paloissa ottaa päätä ulos silmikosta, katsoa salasanaa ja työntää taas värkki takaisin päähän merkkien syöttämiseksi (ei kovin montaa merkkiä muista kerralla) jne. En keksinyt, olisiko tähän ollut joku helpompi tapa.

Guardiania määritellessä tuntui tosi vaikealta määritellä Play Areaa, koska silmikosta näkyi vaan mustaa, johon olisi pitänyt piirtää se Play Area täysin sokkona. Piirsin sen sitten niin, että toinen silmä on silmikon sisällä ja toinen ulkopuolella, mutta hankalaa se oli. Setupin tehtyäni konffasin Passthrough Moden käyttöön, ja siinäkin näkyi pelkkää mustaa. Googlettelin jonkin aikaa, kun en ymmärtänyt, mokailenko itse jotain vai onko laite rikki. Päädyin boottaamaan vehkeen, ja sen jälkeen Passthrough Mode alkoikin toimia. Eli jonkinmoista bugitusta siinä, onneksi korjaantui.

Minulle on tullut jonkin verran ikänäköä, joten tarvitsen lukemiseen ja tietokoneen kanssa nykyisin silmälasit (mutta en esim. autoa ajaessa). Olin huolissani siitä, tarvitsenko Oculuksen kanssa laseja, ja että miten hyvin lasit mahtuvat, jos niitä tarvitsen. Outoa ettei laitteen optisen järjestelmän tuottamaa polttoväliä kerrota spekseissä, että voisi arvioida asiaa ennakolta (tämä on random-nettikirjoitusten mukaan 1,5 - 2 m lähteestä riippuen, mutta virallista tietoa ei ole). Huoli oli kuitenkin aiheeton — näen kuvan tarkasti.

Kun sain hommat viimein pelittämään niin kyllähän tuo hieno lelu on! Facebook-tilin luonnin hankaluuksien jo synnyttämä katumus kaikkosi nopeasti. Kyllä tällä jaksaa ainakin joitain viikkoja leikkiä ja tutkia mitä kaikkea hauskaa tuolla voi tehdä. Jää nähtäväksi, tuleeko tästä pysyvämpi harrastus vai hiipuuko kiinnostus alkuinnostuksen jälkeen. Olin kokeillut aiemmin vain cardboard box + puhelin -tyyppistä "VR-laitetta" ja kyllähän tämä ihan eri planeetalta on.

Täytyy laittaa Aliexpressistä tilaukseen ketjussa aiemmin mainitut päänauha ja kasvotyyny. Kiitos kaikille ketjussa aiemmin tietoa jakaneille. Niitä lukemalla sai hyvät perustiedot siitä, mitä on odotettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
145
Kyllähän tätäkin laitetta ostaessa mietti kuinka pitkään jaksaa innostaa, mutta on kyllä iskenyt tuo vr kovasti. Uskon, että tästä on iloa pidemmäksikin aikaa ihan jo pelkästään tuon pingispelin vuoksi :) Jos joku on täällä vastikään pistänyt laitteen tilaukseen, eikä ole kerennyt sitä vielä oculuksen appiin rekisteröidä niin laittakaa viestiä. Voisi tuon "ilmaisen" 30 euroa lunastaa. Tästä siis kyse: Oculuksen suositusohjelma
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Guardiania määritellessä tuntui tosi vaikealta määritellä Play Areaa....
Quest tunnistaa yllättävän hyvin Guardinin ettei sitä tarvitse aina piirtää uudestaan, mutta sen saa kokonaan pois päältä asetuksista jos sitä ei tarvitse. Ensin pitää enabloida Developer Mode jotta lisäasetukset saa näkyviin. Minä pelaan Quest 2:lla 90% simuja penkillä istuen, Half Life Alyxiäkin pelasin istuen mutta penkin käänsin toisin päin ettei tule sohittua monitoria.

Toinen minkä olen disabloinut on Hand Tracking, se taisi löytyä normaalisti asetuksista. Suht hyvin se tuntui toimivan, mutta joskus se tuntui lähtevän päälle pyytämättä.

Jos kaapin pohjalta löytyy ratti & polkimet tai joystick jolla voi lentää lentokonetta niin suosittelen kokeilemaan simuja vaikkeivat ne olisi aiemmin kiinnostaneet.

Steamistä jos meinaa ostella vanhoja VR-pelejä niin kannattaa lukea arvosteluista miten toimii Questilla. Monet vanhat pelit eivät tunnista Questin ohjaimia ja rahat menevät täysin hukkaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Ollut tuossa pari viikkoa kaverilta Q2:t ja Steamin pelikirjasto VR peleineen "lainassa", ja sen verran vakuuttanut suurimmalta osin että kyllähän se omat piti tilata niin saa kaveri lasit takaisin joskus. Tullut käytettyä niitä oikeastaan ainoastaan Virtual Desktopin kanssa ja on toiminut kyllä moitteettomasti. Varsinkin Alyx langattomana on kyllä erittäin immersiivinen ja intuitiivinen kokemus. Laitoin lasien lisäksi Elite -hihnan akulla kun tuo alle pari tuntia peliaikaa langattomasti on hitusen lyhkänen ja pikkasen ne vakiohihnat on kämäset ja pidemmän päälle epämukavat. Arvostelujen mukaan nuo Elite strapsit pitäisi olla paremmat päässä ja tasapainoittaa lisäksi mukavasti painoa. Lisäksi tilasin VR Coverilta PU-nahkaisen naamapehmusteen jonka pitäisi olla myös mukavampi/laadukkaampi kuin originaali.

Nyt sitten jännätään että joko sitä ensi viikolla pääsee omia virittämään, Oculuksen kuittaus tilauksesta väittäisi toimituspäivä arvioksi ensi viikon keskiviikkoa. Niin kuin tässä ketjussa aikaisemmin on tuota jo vähän mietitty, niin vähän epäselvää on että onko kyseessä toimituksen lähetyspäivä, vai saapumispäivä -arvio.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
462
Ollut tuossa pari viikkoa kaverilta Q2:t ja Steamin pelikirjasto VR peleineen "lainassa", ja sen verran vakuuttanut suurimmalta osin että kyllähän se omat piti tilata niin saa kaveri lasit takaisin joskus. Tullut käytettyä niitä oikeastaan ainoastaan Virtual Desktopin kanssa ja on toiminut kyllä moitteettomasti. Varsinkin Alyx langattomana on kyllä erittäin immersiivinen ja intuitiivinen kokemus. Laitoin lasien lisäksi Elite -hihnan akulla kun tuo alle pari tuntia peliaikaa langattomasti on hitusen lyhkänen ja pikkasen ne vakiohihnat on kämäset ja pidemmän päälle epämukavat. Arvostelujen mukaan nuo Elite strapsit pitäisi olla paremmat päässä ja tasapainoittaa lisäksi mukavasti painoa. Lisäksi tilasin VR Coverilta PU-nahkaisen naamapehmusteen jonka pitäisi olla myös mukavampi/laadukkaampi kuin originaali.

Nyt sitten jännätään että joko sitä ensi viikolla pääsee omia virittämään, Oculuksen kuittaus tilauksesta väittäisi toimituspäivä arvioksi ensi viikon keskiviikkoa. Niin kuin tässä ketjussa aikaisemmin on tuota jo vähän mietitty, niin vähän epäselvää on että onko kyseessä toimituksen lähetyspäivä, vai saapumispäivä -arvio.
Itsellä se lopulta oli lähetyspäivä, mutta tuli perille alle 24 tunnissa.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 345
Ollut tuossa pari viikkoa kaverilta Q2:t ja Steamin pelikirjasto VR peleineen "lainassa", ja sen verran vakuuttanut suurimmalta osin että kyllähän se omat piti tilata niin saa kaveri lasit takaisin joskus. Tullut käytettyä niitä oikeastaan ainoastaan Virtual Desktopin kanssa ja on toiminut kyllä moitteettomasti. Varsinkin Alyx langattomana on kyllä erittäin immersiivinen ja intuitiivinen kokemus. Laitoin lasien lisäksi Elite -hihnan akulla kun tuo alle pari tuntia peliaikaa langattomasti on hitusen lyhkänen ja pikkasen ne vakiohihnat on kämäset ja pidemmän päälle epämukavat. Arvostelujen mukaan nuo Elite strapsit pitäisi olla paremmat päässä ja tasapainoittaa lisäksi mukavasti painoa. Lisäksi tilasin VR Coverilta PU-nahkaisen naamapehmusteen jonka pitäisi olla myös mukavampi/laadukkaampi kuin originaali.

Nyt sitten jännätään että joko sitä ensi viikolla pääsee omia virittämään, Oculuksen kuittaus tilauksesta väittäisi toimituspäivä arvioksi ensi viikon keskiviikkoa. Niin kuin tässä ketjussa aikaisemmin on tuota jo vähän mietitty, niin vähän epäselvää on että onko kyseessä toimituksen lähetyspäivä, vai saapumispäivä -arvio.
Noista lisäpalikoista kannattaa scrollailla tätä ketjua taaksepäin niin saa hyviä vinkkejä. Virtual Desktoppia ei välttämättä tarvitse ostaa, kannattaa kokeilla AirLinkkiä, se kun on ilmainen ja olen itse siirtynyt VD -> Airlinkkiin pelaamisessa. Vinkkiä myös että ainakin itselleni tulee kerta kuukauteen -30% kuponkeja Oculus kauppaan. Eli kannattaa pelata PCVR rauhassa ja odotella -30% kuponkia ennen kuin ostaa mitään standalone pelejä.

Edit: lähinnä standalone pelinä esim BeatSaber on siitä jees että voi mennä kavereille kylään ja porukalla sitten pelailla sitä ja cästää peliä telkkaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Noista lisäpalikoista kannattaa scrollailla tätä ketjua taaksepäin niin saa hyviä vinkkejä. Virtual Desktoppia ei välttämättä tarvitse ostaa, kannattaa kokeilla AirLinkkiä, se kun on ilmainen ja olen itse siirtynyt VD -> Airlinkkiin pelaamisessa. Vinkkiä myös että ainakin itselleni tulee kerta kuukauteen -30% kuponkeja Oculus kauppaan. Eli kannattaa pelata PCVR rauhassa ja odotella -30% kuponkia ennen kuin ostaa mitään standalone pelejä.

Edit: lähinnä standalone pelinä esim BeatSaber on siitä jees että voi mennä kavereille kylään ja porukalla sitten pelailla sitä ja cästää peliä telkkaan.
Kiitos vinkeistä! Mites tuo Airlink kun olen ymmärtänyt että se pitää joka kerta erikseen "käynnistää" sekä PC:llä että laseista, ja SteamVR käynnistys ei onnistu laseista käsin vaan sekin pitää käynnistää ensin PC:ltä? Tämän takia olen testannut noilla kaverin laseilla vain tuota VD:tä kun sillä saa kaiken suoraan laseista, kunhan PC on vaan käynnissä samaan aikaan. En siis ole tuota Airlinkkiä testannut edes, kun olen oletattanut sen olevan hieman epäkäyttäjäystävällinen vs. VD varsinkin jos laseilla pelaa eri huoneessa kuin missä PC sijaitsee. Olenko väärässä tämän suhteen, täytyykö Airlinkille antaa mahdollisuus? :hmm:
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
204
Kiitos vinkeistä! Mites tuo Airlink kun olen ymmärtänyt että se pitää joka kerta erikseen "käynnistää" sekä PC:llä että laseista, ja SteamVR käynnistys ei onnistu laseista käsin vaan sekin pitää käynnistää ensin PC:ltä? Tämän takia olen testannut noilla kaverin laseilla vain tuota VD:tä kun sillä saa kaiken suoraan laseista, kunhan PC on vaan käynnissä samaan aikaan. En siis ole tuota Airlinkkiä testannut edes, kun olen oletattanut sen olevan hieman epäkäyttäjäystävällinen vs. VD varsinkin jos laseilla pelaa eri huoneessa kuin missä PC sijaitsee. Olenko väärässä tämän suhteen, täytyykö Airlinkille antaa mahdollisuus? :hmm:
Jos Airlink on käyttämättä 24 tuntia, tai Oculuksen Windows-palvelu käynnistetään uudelleen, Airlink pitää käydä laittamassa päälle. SteamVR ainakin itselläni käynnistyy pelin käynnistämisen yhteydessä automaattisesti niiden pelien kohdalla, jotka sitä vaativat.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
No nyt sieltä Oculuksen kaupasta jo tulikin ilmoitus että tuote on lähetetty. Ja siis nimenomaan yksi tuote, nimittäin se Elite strap. Itse lasien kohdalla lukee vielä että "käsitellään lähettämistä varten". Sinällään mielenkiintoista, että ne on tilattu kuitenkin yhtäaikaa samassa tilauksessa, ja molemmissa oli sama toimitusaika-arvio. Ihanko oikeasti ne lähettää ne paketit erikseen vai mikähän juttu? Seurantanumerokin näyttää jo että paketti on oikeasti jo liikkeellä. :hmm:

Ei sillä että mitään paniikkia olisi, mutta erikoista toimintaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No nyt sieltä Oculuksen kaupasta jo tulikin ilmoitus että tuote on lähetetty. Ja siis nimenomaan yksi tuote, nimittäin se Elite strap. Itse lasien kohdalla lukee vielä että "käsitellään lähettämistä varten". Sinällään mielenkiintoista, että ne on tilattu kuitenkin yhtäaikaa samassa tilauksessa, ja molemmissa oli sama toimitusaika-arvio. Ihanko oikeasti ne lähettää ne paketit erikseen vai mikähän juttu? Seurantanumerokin näyttää jo että paketti on oikeasti jo liikkeellä. :hmm:

Ei sillä että mitään paniikkia olisi, mutta erikoista toimintaa.
En tiedä Oculuksesta, mutta ainakin Amazon tekee monesti niin, että jos jotain tilauksessa olevaa tuotetta ei ole saatavilla, niin muut kamat lähetetään ensin ja puuttuvat tulevat myöhemmin omassa paketissaan. Noilla isommilla firmoilla on sellaiset sopparit, ettei sillä ole kulujen kannalta juurikaan merkitystä. Bonuksena se nostaa asiakkaan kynnystä perua tilaus ja varmaan se koetaan monissa tapauksissa myös hyvänä palveluna.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
En tiedä Oculuksesta, mutta ainakin Amazon tekee monesti niin, että jos jotain tilauksessa olevaa tuotetta ei ole saatavilla, niin muut kamat lähetetään ensin ja puuttuvat tulevat myöhemmin omassa paketissaan. Noilla isommilla firmoilla on sellaiset sopparit, ettei sillä ole kulujen kannalta juurikaan merkitystä. Bonuksena se nostaa asiakkaan kynnystä perua tilaus ja varmaan se koetaan monissa tapauksissa myös hyvänä palveluna.
Juu, itsellä kävi myös mielessä että ehkä nämä tuotteet tuleekin eri varastolta ja sen takia olisi lähetys jaettu. No, sitten se selviää kun muuta informaatiota/tuotteita alkaa tulemaan. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Ajelin eilen ekaa kertaa iRacingia linkkikaapelin (ei Oculuksen) kera, ei varmaankaan ole normaalia että lasien varaus putosi ajosession aikana 100% > 28% ?

Jouduin myös muutamaan kertaan resetoimaan kuvan keskityksen kesken ajojen, tämä johtunee varmaankin huoneen valaistuksesta ?

Katon rajassa hyllyjen päällä pienet spottivalot sekä senkin päällä yksi pieni pöytälamppu.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Ajelin eilen ekaa kertaa iRacingia linkkikaapelin (ei Oculuksen) kera, ei varmaankaan ole normaalia että lasien varaus putosi ajosession aikana 100% > 28% ?
Kyllä se kuluttaa enemmän mitä PC:n USB-portti syöttää, eli on normaalia että varaus laskee. Mulla tulee pelattua 2-3 tuntia ja sinä aikana akun varaus laskee jonnekin 20% paikkeille. Quest 2 on vuoden vanha ja ollut kovassa käytössä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Kyllä se kuluttaa enemmän mitä PC:n USB-portti syöttää, eli on normaalia että varaus laskee. Mulla tulee pelattua 2-3 tuntia ja sinä aikana akun varaus laskee jonnekin 20% paikkeille. Quest 2 on vuoden vanha ja ollut kovassa käytössä.
Erikoista. Voisin vaikka vannoa (eli vahvaa mutua), että omissa questeissa kestää akku n.2 tuntia helposti ilman johtoja, airlinkin kautta siis. Pitää joskus oikein tarkkailla miten sitä akkua kuluu
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Erikoista. Voisin vaikka vannoa (eli vahvaa mutua), että omissa questeissa kestää akku n.2 tuntia helposti ilman johtoja, airlinkin kautta siis. Pitää joskus oikein tarkkailla miten sitä akkua kuluu
Voi tosiaan olla että kestää kauemminkin... Nyt kun muistelen niin pelasin Dirt Rallyja vuosi sitten koko illan ilman lataustaukoja, eikä lasit varoittanu akun loppumisesta. Viime viikolla sitten noin 3 tunnin FS2020 lentelyn jälkeen alkoi valittamaan että kohta loppuu akku, kun oli USB-johdolla koneessa kiinni.

Edit: Ai niin, mulla on jatkojohto myös aina kiinni kun pelaan PC:llä eli 2.5m + 5m ja johan tuossa pituus jo vaikuttaa lataustehoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 419
Miten kauan tuota Oculus tiliä saikaan käyttää ennenkuin pakotettiin siirtymään FB-tiliin?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
204
Kyllä se kuluttaa enemmän mitä PC:n USB-portti syöttää, eli on normaalia että varaus laskee. Mulla tulee pelattua 2-3 tuntia ja sinä aikana akun varaus laskee jonnekin 20% paikkeille. Quest 2 on vuoden vanha ja ollut kovassa käytössä.
Kokeilkaas vastata kieltävästi, kun Quest kysyy, että saako kytketty PC pääsyn tiedostoihinsa. Siinä moodissa pitäis akum varauksen kulua hitaammin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Miten kauan tuota Oculus tiliä saikaan käyttää ennenkuin pakotettiin siirtymään FB-tiliin?
Tammikuu 2023 on se ilmoitettu aikataulu, minkä jälkeen laitteet toimii jollakin tapaa rajoitetusti. Väittävät yrittävänsä mahdollistaa sen että käyttäjät voisivat käyttää aiemmin ostettuja pelejä ym. sisältöä kuitenkin, mutta saa nähdä onko kyse enemmän "yrityksestä", eli PR:n vuoksi pitää nyt sanoa että vähän edes yritettiin.

Itsekin tässä juuri suunnittelen vaihtoa pois Oculuksen härveleistä, mutta on tuo Questin hintaero vaan aika melkoinen kilpaileviin vastaavien speksien laitteisiin nähden, ja ymmärrän jos Oculuksesta pois vaihtaminen ei hinnan takia ole kaikille realistista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 419
Tammikuu 2023 on se ilmoitettu aikataulu, minkä jälkeen laitteet toimii jollakin tapaa rajoitetusti. Väittävät yrittävänsä mahdollistaa sen että käyttäjät voisivat käyttää aiemmin ostettuja pelejä ym. sisältöä kuitenkin, mutta saa nähdä onko kyse enemmän "yrityksestä", eli PR:n vuoksi pitää nyt sanoa että vähän edes yritettiin.

Itsekin tässä juuri suunnittelen vaihtoa pois Oculuksen härveleistä, mutta on tuo Questin hintaero vaan aika melkoinen kilpaileviin vastaavien speksien laitteisiin nähden, ja ymmärrän jos Oculuksesta pois vaihtaminen ei hinnan takia ole kaikille realistista.
Itselläni on vielä Quest 1 ja toivon kovasti, että tulisi jonkinlaista kilpailijaa ennen tuota aikarajaa niin pääsisi Facebookista eroon. Pahoin vain pelkään, että vuoden päästä on jo Quest 3 joka on täysin ylivertainen hinta/laatusuhteeltaan muihin :confused2:
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Bluetooth-nappikuulokkeet pätkivät, kun käytän Oculus Linkiä Quest 2:n kanssa. Viimeisimmästä lasien käytöstä on ollut aikaa, mutta muistaakseni silloin toimivat mainiosti. Onko tähän jotain ratkaisua?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Bluetooth-nappikuulokkeet pätkivät, kun käytän Oculus Linkiä Quest 2:n kanssa. Viimeisimmästä lasien käytöstä on ollut aikaa, mutta muistaakseni silloin toimivat mainiosti. Onko tähän jotain ratkaisua?
Arvaus vain, mutta onhan käytössä 5ghz bluetooth ja 2,4ghz on disabloituna, ettei siitä tulisi häiriötä?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Noniin, eilen saapui ensimmäinen paketti Oculukselta joka sisälsi itse lasit. Eli torstai iltana tilattu oli eilen tiistaina päivällä perillä. Kohtuullisen nopeaa sanoisin. Ainut vaan, että kyseisestä paketista ei ollut minkäänlaista lähetystunnusta eikä tietoa lähetyksestä. Toinen paketti, josta on tieto ja lähetystunnus, sisältää Elite strapsit ja on tuloillaan perille seurannan mukaan huomenna. Jännä, että laittavat eri paketissa eri toimitustavalla tulemaan.

No, mutta asiaan. Tuli eilinen ilta testailtua vinkistä sitä Air Link mahdollisuutta VD:n sijasta, mutta en vaan vakuuttunut. Ensinnäkin meni pitkä aika saada edes esimerkiksi Alyx toimimaan ja käynnistymään, vaikka ohjeiden mukaan koitin toimia. En ymmärrä mikä siinä oli, oletan että jotain SteamVR sen kanssa bugasi. Myöskään kuvan tarkkuus ja latenssi ei nyt ainakaan parempi ollut, jotain omituista siinä oli kokonaisuudessaan senkin jälkeen kun sen päälle sain. Asensin sitten Virtual Desktopin ja kaikki toimi taas sen jälkeen mainiosti. Kyllä mulla ainakin VD käyttöön jää, annetaan Air Linkille sitten mahdollisuus vaikka sen jälkeen kun ei ole enää experimental beta vaiheessa.

Laitoin mukana tulleen silikonisuojan kasvo-osan päälle ja oli ihan mukavan tuntuinen sen kanssa vs. ilman. Odotan kyllä silti innolla vielä sitä Elite strapsia ja VR coverin maskia saapuvaksi. Ei kai tässä sitten kuin kovaa ajoa ja uusia pelejä testailemaan kun tuon Alyxin läpi saa. :cool:
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
462
Noniin, eilen saapui ensimmäinen paketti Oculukselta joka sisälsi itse lasit. Eli torstai iltana tilattu oli eilen tiistaina päivällä perillä. Kohtuullisen nopeaa sanoisin. Ainut vaan, että kyseisestä paketista ei ollut minkäänlaista lähetystunnusta eikä tietoa lähetyksestä. Toinen paketti, josta on tieto ja lähetystunnus, sisältää Elite strapsit ja on tuloillaan perille seurannan mukaan huomenna. Jännä, että laittavat eri paketissa eri toimitustavalla tulemaan.

No, mutta asiaan. Tuli eilinen ilta testailtua vinkistä sitä Air Link mahdollisuutta VD:n sijasta, mutta en vaan vakuuttunut. Ensinnäkin meni pitkä aika saada edes esimerkiksi Alyx toimimaan ja käynnistymään, vaikka ohjeiden mukaan koitin toimia. En ymmärrä mikä siinä oli, oletan että jotain SteamVR sen kanssa bugasi. Myöskään kuvan tarkkuus ja latenssi ei nyt ainakaan parempi ollut, jotain omituista siinä oli kokonaisuudessaan senkin jälkeen kun sen päälle sain. Asensin sitten Virtual Desktopin ja kaikki toimi taas sen jälkeen mainiosti. Kyllä mulla ainakin VD käyttöön jää, annetaan Air Linkille sitten mahdollisuus vaikka sen jälkeen kun ei ole enää experimental beta vaiheessa.

Laitoin mukana tulleen silikonisuojan kasvo-osan päälle ja oli ihan mukavan tuntuinen sen kanssa vs. ilman. Odotan kyllä silti innolla vielä sitä Elite strapsia ja VR coverin maskia saapuvaksi. Ei kai tässä sitten kuin kovaa ajoa ja uusia pelejä testailemaan kun tuon Alyxin läpi saa. :cool:
Alyxia on kyllä saanut pelata ihan amazed ja ehkä vähän kauhuissaankin :lol: Air Link on kait rikki Windows 11llä. Ainakin itsellä ongelmaa, mutta en ole kokeillut erikseen W10llä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Osaako joku selittää tämän, 120Hz tilassa linkkikaapelilla voin valita näyttötilan kertoimeksi 1.7x mutta 90Hz vain 1.5x ja 72Hz 1.3x, eikö tämän pitäisi juurikin mennä toistepäin ?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Tsekkaa suoraan rendausresoluutio, 120hz 1.7x on sama kuin 72hz 1.3x luultavasti. Oculus suosittelee vain pienempää resoluutiota isommalle virkistystaajuudelle joihin nuo kertoimet perustuu.
Oho! Pakko kysästä kun en näistä kuvastriimeistä ja pakkaauksesta kunnolla ymmärrä.

Totta vai tarua:
Virkistystaajuutta nostamalla renderöitiresoluutio PC:n päässä laskee, ja sitä myötä se on huonompi myös Questilla kun tarkkuutta lisätään "keinotekoisesti" kuvaa purkaessa?
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
240
Onko bobovr M2 omistajilla käytössä kantolaukkua mihin tuo mahtuisi? Suosituksia?
Ei taida vielä valmista ja just fiksun kokoista settiä ollakaan. Bobovr:llä itsellään on työn alla C2 joka olisi juurikin se kantolaukku Quest 2 + M2 yhdistelmälle ja luultavasti pikkuisen ekstratilaa paristoille/akuille tms.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Tämä on ollut täällä vaikka kuinka monta kertaa, mutta muistutuksena vielä että voit olla oikeutettu ilmaiseen silikoniseen kasvosuojaan. Se alkuperäinen voi kutittaa ihoa. Oculus Quest 2 Recall for Facial Interface Issues

Koitin pari viikkoa sitte tarkastaa ja tilata tuota, mutta minun laitteen kohdalla ei näkyny sitä nappia josta sen ois voinu tilata. Nyt se kumminkin löyty ja lähti vihdoin tilaukseen. Vaikka tuota on tullut nyt käytettyä vuosi hyvillä mielin niin täytyy myöntää että silloin tällöin se kutittaa nokan vartta.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Totta vai tarua:
Virkistystaajuutta nostamalla renderöitiresoluutio PC:n päässä laskee, ja sitä myötä se on huonompi myös Questilla kun tarkkuutta lisätään "keinotekoisesti" kuvaa purkaessa?
Ainakin PC:n oculus app:ssa voi määrittää nämä erikseen eli sanoisin että tarua. Saattoi tosin olla että siinä oli oletuksena eri renderöintiresoluutioita eri virkistystaajuuksille. Muistinvaraisesti näin, ei nyt ole PC Oculus app käytettävissä, että näkisin suoraan miten tuo meni.

Joka tapauksessa, voit kullekkin virkistystaajuudelle säätää eri renderöintiresoluutioita. Tehotarve luonnollisesti kasvaa jos boostaat molempia. Itse käytän 2070 superilla pääosin 90hz ja 1.4x mikä tuntuu riittävän muille kuin hyvin vaativille peleille. Keveämmät pelit pyörivät myös 120hz ok.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 233
Steamistä jos meinaa ostella vanhoja VR-pelejä niin kannattaa lukea arvosteluista miten toimii Questilla. Monet vanhat pelit eivät tunnista Questin ohjaimia ja rahat menevät täysin hukkaan.
Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki toiminnot saa itse mapattua uudelleen, mutta helpommalla pääsee kun ottaa yhteisön tekemät valmiit mappaukset. Ne saa tosi helposti käyttöön. Käynnistää Steamista pelin, painaa menu nappia ja sieltä ohjaimien määritys ja sieltä ottaa mukautetut käyttöön ja se tarjoaa heti suosituimpia määrityksiä kyseiseen peliin. Joka peliin olen löytänyt hyvin toimivat suoraan sieltä.

Oma Steam VR pelikirjasto on juurikin suurimmaksi osaksi alelaarista ja poistomyynnistä.

Nyt muuten Lone Echo hinta on laskenut 9,90€ Oculus kaupassa, niin minäkin raaskin ostaa sen ja voin suositella jo ekan parin pelikerran jälkeen.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki toiminnot saa itse mapattua uudelleen, mutta helpommalla pääsee kun ottaa yhteisön tekemät valmiit mappaukset. Ne saa tosi helposti käyttöön. Käynnistää Steamista pelin, painaa menu nappia ja sieltä ohjaimien määritys ja sieltä ottaa mukautetut käyttöön ja se tarjoaa heti suosituimpia määrityksiä kyseiseen peliin. Joka peliin olen löytänyt hyvin toimivat suoraan sieltä.

Oma Steam VR pelikirjasto on juurikin suurimmaksi osaksi alelaarista ja poistomyynnistä.

Nyt muuten Lone Echo hinta on laskenut 9,90€ Oculus kaupassa, niin minäkin raaskin ostaa sen ja voin suositella jo ekan parin pelikerran jälkeen.
Sillä varauksella että pelissä ei ole tekstityksiä, mikä tekee tällaiselle huonokuuloisemmalle tai jollekkin jolla enkku ei ole vahvin, hieman haastelliseksi edetä pelissä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 233
Ahaa. Eli siis Lone Echosta oli kyse. Kyllä siinä markkeri yleensä näyttää kohteen, missä toimenpiteitä tarvitaan ja siinä käsitietokoneessa objektivet on tekstinä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Noniin, eilen tuli viimeinenkin paketti perille jossa siis saapui VR coverin naamapehmusteet. Pienen tyypityksen jälkeen voi sanoa että todella paljon mukavampi päässä kuin se orkkispehmuste. Pakkauksessa tuli 2 eri paksuutta, ohuempi jäi käyttöön ja tuo linssejä vielä hitusen lähemmäs kuin vakio. Paksumpi oli kuin pumpulia naamalla mutta vie linssejä kauemmas luonnollisesti. Mukana tullut nenäsilikoonisuoja estää myös kivasti valoa vuotamasta nenänjuuresta. Nyt tuo kokonaisuus tuntuu siltä millaisena se mielestäni pitäisi myydä alunperinkin. Toki joillekkin voi sopia tuo vakiokin naamanmuotoihin ihan hyvin. Hauskana yksityiskohtana vielä sain eilen ilmoituksen Oculukselta että ”tuote on lähetetty” ja mukana seurantatunnus. Kyse näistä laseista jotka tuli viime tiistaina ja joista ei alunperin tullut ilmoitusta ollenkaan. :lol:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Miten porukalla kestää toi vr coverin facial interface laseissa kiinni? Itsellä irtoaa tosi helposti laseja päähän laittaessa tai pois ottaessa. Kun lasit saa kirittyä päähän niin toimivat ihan ok.
Edit. Quest 2 siis kyseessä
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
204
Miten porukalla kestää toi vr coverin facial interface laseissa kiinni? Itsellä irtoaa tosi helposti laseja päähän laittaessa tai pois ottaessa. Kun lasit saa kirittyä päähän niin toimivat ihan ok.
Edit. Quest 2 siis kyseessä
Aika helposti se pomppaa irti, jos laitetta puristaa siitä kiinni pitäessään hieman sillain, että sen liitoskohdan muovit antaa periks. Hellemmällä käsittelyllä ei välttämättä irtoile. :p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Miten porukalla kestää toi vr coverin facial interface laseissa kiinni? Itsellä irtoaa tosi helposti laseja päähän laittaessa tai pois ottaessa. Kun lasit saa kirittyä päähän niin toimivat ihan ok.
Edit. Quest 2 siis kyseessä

Mulla oli ekan illan aikana ainakin vaikeuksia saada sitä irti ennemminkin eikä irtoamisesta päähän laittaessa ollut pelkoa. :rofl:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Aika helposti se pomppaa irti, jos laitetta puristaa siitä kiinni pitäessään hieman sillain, että sen liitoskohdan muovit antaa periks. Hellemmällä käsittelyllä ei välttämättä irtoile. :p
Aika hellästi tosiaan pitää käsitellä, kun sormen kosketuksesta alaosaan irtoaa koko kikkare :lol: Ollut siis pidempään jo käytössä ja sen kanssa pärjännyt, mutta vähän halpa maku tulee tuosta kiinnityksestä ja uteliaisuus heräsi miten muilla kestää. Voisi kokeilla pitkästä aikaa orkkista ja vertailla, kun en muista siinä olleen vastaavaa :hmm:
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
204
Aika hellästi tosiaan pitää käsitellä, kun sormen kosketuksesta alaosaan irtoaa koko kikkare :lol: Ollut siis pidempään jo käytössä ja sen kanssa pärjännyt, mutta vähän halpa maku tulee tuosta kiinnityksestä ja uteliaisuus heräsi miten muilla kestää. Voisi kokeilla pitkästä aikaa orkkista ja vertailla, kun en muista siinä olleen vastaavaa :hmm:
Myönnettäköön, että kirjoittelin tuon kommenttini vähän ulkomuistituntumalta, ja nyt kun hieman taas hypistelin vehjettäni, huomaan, että eipä se kovin helposti irtoa kovakouraisemminkaan, jos sormet pysyvät valkoisella muovilla. Toki jos hieman lipsahtaa sinne VR-coverin puolelle, on se minullakin aika herkästi pomppaamassa pois.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Miten porukalla kestää toi vr coverin facial interface laseissa kiinni? Itsellä irtoaa tosi helposti laseja päähän laittaessa tai pois ottaessa. Kun lasit saa kirittyä päähän niin toimivat ihan ok.
Edit. Quest 2 siis kyseessä
Minullakin Quest2 ja VR Coverin ohuempi pehmuste siinä Quest2:n mukana tulleen silmälasilisäpalikan kanssa. Kyllä niitä saa olla napsuttelemassa paikoilleen melkein joka käyttökerralla kun tuppaa irtoomaan jostain kohdasta. Toki vaikutusta on sillä että tuon äherrän joka käyttökerran jälkeen tuohon Elitestrap+batteryn mukana tulleeseen laukkuun ja kohtuu tiukka rakonen. Ei iso ongelma todellakaan kun vain muistaa.

Edit: Uups nyt meni nimet sekaisin päässä. Yllä oleva kokemus olikin AMVR:n samanlaisesta paketista. VR Coverin vastaava on mennyt huilimaan laatikkoon kun sinne ei lasit kunnolla mahtuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Minullakin Quest2 ja VR Coverin ohuempi pehmuste siinä Quest2:n mukana tulleen silmälasilisäpalikan kanssa. Kyllä niitä saa olla napsuttelemassa paikoilleen melkein joka käyttökerralla kun tuppaa irtoomaan jostain kohdasta. Toki vaikutusta on sillä että tuon äherrän joka käyttökerran jälkeen tuohon Elitestrap+batteryn mukana tulleeseen laukkuun ja kohtuu tiukka rakonen. Ei iso ongelma todellakaan kun vain muistaa.
Eihän VR coverin facial interface ole edes yhteensopiva Quest2:n mukana tulleen lisäpalikan kanssa. Se mainitaan niiden sivuilla sekä mukana tulleessa ohjelappusessa. Siihen on oma palikkansa niiden verkkokaupassa. :hmm:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Eihän VR coverin facial interface ole edes yhteensopiva Quest2:n mukana tulleen lisäpalikan kanssa. Se mainitaan niiden sivuilla sekä mukana tulleessa ohjelappusessa. Siihen on oma palikkansa niiden verkkokaupassa. :hmm:
Jees muistini teki tepposet kokemus olikin AMVR:n samanlaisesta paketista. VR Coverin setti meni kaapin perälle kun ei kunnolla mahtunut rillit siihen. AMVR:n kanssa tuo Q2:n mukana tullut palikka sopii.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 328
Viestejä
4 157 355
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom