Oculus Quest

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Mitä tarvii kyöstiin?

Tossa on minimit oculuksen sivuilta listattuna, että saa toimimaan Oculus Linkin+tietsarille pitää olla ladattuna Oculuksen softa

USB-C piuhan vaatii ja sehän on kallis Oculukselta tilattuna (99€)

Tässä myös pari muuta vaihtoehtoa, mutta jos jollain on vielä paremmat infot editoin sen mukaan.


vs.

Virtual Desktop



" You will still need a VR-ready PC, just like Oculus Link. You’ll also still need the Oculus PC app installed, along with Steam and SteamVR if you want to play non-Oculus content. Also make sure your computer is connected via ethernet to your router and not wirelessly — the stability and higher speed is essential.

Speaking of routers, in general terms you’ll need a ‘reliable’ Wi-Fi router with a 5Ghz network. Make sure your Quest is connected to your 5Ghz network and not the 2.5Ghz one — again, stability is key.

You’ll need a copy of Virtual Desktop for Quest from the Oculus Store. After downloading and installing the app, you’ll need to sideload the alternate version of the app via SideQuest.

If you’re not familiar with sideloading via SideQuest, read our guide here — if it’s your first time, you’ll have to set some things up for it to work properly. The guide is a generic one for any SideQuest app, so simply follow the steps to search and install the alternate version of SideQuest onto your headset.

Last of all, install the Virtual Desktop streamer app for PC, which is available here. Once installed, launch the app and make sure your Oculus username is entered into the text field on the app’s main screen. "

Lähde: How To Play PC VR Content On Oculus Quest 2

90hz -> How To Enable 90Hz On Oculus Quest 2 Games And Virtual Desktop

 
Viimeksi muokattu:

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
243
Ensimmäisen postaukseen voisi keräillä pienen infopaketin Questin Sidequest:stä, VD:stä ja Link käytöstä, kaapeleista, tilauksista yms. niin ei tarvitse säikeen kasvaessa selailla etsien infoa?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Joo vähän low effort nyt tuo eka postaus.
Ja mietin muutenkin, kannattaako PCVR settejä sotkea standalone Quest2-ketjuun?

Onko tämä nyt FB kauhistelulanka? Standalone-lanka vai Oculustuotelanka? Mieluiten joko vaihtoehto 1 tai 2.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Ja mietin muutenkin, kannattaako PCVR settejä sotkea standalone Quest2-ketjuun?

Onko tämä nyt FB kauhistelulanka? Standalone-lanka vai Oculustuotelanka? Mieluiten joko vaihtoehto 1 tai 2.
Choice number two. Tuo VR-keskustelua ei muuta oo kuin kyösti kyösti kyösti postauksia täynnä ja sinne jää ne muut mielenkiintoset helposti näkemättä.

Joo vähän low effort nyt tuo eka postaus.


Käytkö laittaa vaikka näihinki saman. Oisin varmaa laittanu kaikki maholliset linkit mitä pitäs tietää jos tietäsinki niistä. Linkatkaa niin editoin sen mukaan
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 105
Saanko oikeuden editoida ja täydentää aloitusviestiä? Yleisimmät ohjeet (VD asennus) jne.
 
  • Tykkää
Reactions: S3p

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Saanko oikeuden editoida ja täydentää aloitusviestiä? Yleisimmät ohjeet (VD asennus) jne.
Juu saa. Mieten tätä oisko tää sitteki parempi olla vaa pelkkä kyösti threadi. Eihän tuolla oo vr-keskustelun puolella paljoa riftistä oo höpisty enempi ollu vaa questia :comp2:
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Minkä kännissä alottaa se on hyvä selvinpäin jatkaa. Oisko tänne jotain muuta lisättävää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Jos sattuu olemaan tilanne että on kaksi Questia taloudessa ja vain yksi Facebook tili, niin Walkabout minigolf peli toimii yhdellä ostolla monelle laitteelle. Peli on kyllä tosi hyvin tehty muutenkin, mutta moninpeli tuo siihen paljon hauskuutta. Eleven table tennis toimii myös samaan tapaan.
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
243
Itseäni taas mietityttää tällaisen laitteen ostaminen käytettynä, uudet kun aika kalliita jotain pelkkää kokeilua ja testailua varten.

Mitäs jos alkuperäinen omistaja jättänyt jonkun linkityksen aktiiviseksi Facebookiin ja tulee itselle jotkut bännit (tai muita ongelmia) jos yrittää omaa tunnusta käyttää?

Typeriä tällaiset linkitykset johonkin somealustaan, melkein jopa käsittämätöntä. Taidan jättää väliin ihan jo tästä syystä.

Tosin SideQuest: Early Access Virtual Reality on ihan mielenkiintoinen, niin kauan kun toimii.

Samaa tässä itsekin mietin, että miten käy mikäli käytetyn ostaa, joten pitihän tuo skenaario laittaa testiin.

Kävin hakemassa Gigantista palautetun Oculus Quest 2:n kun semmoinen sopivasti ilmesty Outletin valikoimiin, jolloin minulle jää vielä tuo palautus-takaportti ongelmien ilmetessä.
Gigantin tiskillä kerrottiin laitteen olevan A1 eli uutta vastaava ja ulkoisesti tuo näyttikin olevan suht koskematon.Jopa patterin suojaukset sekä linssin suojamuovit oli laitettu takaisin.Edellinen testaaja oli tosin tehnyt pienen mokan ja jättänyt tilinsä laseihin aktiiviseksi... :facepalm: Ilkeä kaveri olisi varmaan voinut tehdä pientä kiusaa, mutta napautin lasit tehdasasetuksille ja asensin oman tilin sisään.Lasin aktivoituivat nätisti omalle tilille ilman mitään sen kummempaa narinaa ja tunnin aikana mitä ehdin eilen niitä testata ei banaania tullut naamakirjan suunnilta.
Tänään testaus jatkuu ja saas nährä vieläkö homma pelittää ilman hikkoja.:nb:
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Itseäni taas mietityttää tällaisen laitteen ostaminen käytettynä, uudet kun aika kalliita jotain pelkkää kokeilua ja testailua varten.

Mitäs jos alkuperäinen omistaja jättänyt jonkun linkityksen aktiiviseksi Facebookiin ja tulee itselle jotkut bännit (tai muita ongelmia) jos yrittää omaa tunnusta käyttää?

Typeriä tällaiset linkitykset johonkin somealustaan, melkein jopa käsittämätöntä. Taidan jättää väliin ihan jo tästä syystä.

Tosin SideQuest: Early Access Virtual Reality on ihan mielenkiintoinen, niin kauan kun toimii.


Ed.omistaja voi poistaa linkityksen myös ihan oculuksen kotisivuilta laitteeseen, löytyy omista laitteista, kun on kirjautunut.

Tehdaspalautus nollaa koko laitteen, eli uutta tiliä vaan sisään. Jos on ongelmia, niin oculus support kyllä auttaa. Jos sitoudut käyttämään laitetta, kuten käyttöehdoissa on lueteltu, niin ei tarvi banneja pelätä. (mm. Ei feikkitiliä, ei piratismia). Bannit koskee tiliä, ei laitetta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 733
Quest1:n matkassahan tuli pelidemoja mm. Beat Saber, Super Hot, Creed, Space Pirate, jne.

Tuliko Quest2:n mukana pelidemoja? Olen jostain saanut käsityksen että esim. Population: One pelin demosta olisi ollut mainintaa jopa ennen sen julkaisua, mutta en tajua miten saan sen demon asennettua? Olenkohan tajunnut vain jonkun mainoksen väärin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Quest1:n matkassahan tuli pelidemoja mm. Beat Saber, Super Hot, Creed, Space Pirate, jne.

Tuliko Quest2:n mukana pelidemoja? Olen jostain saanut käsityksen että esim. Population: One pelin demosta olisi ollut mainintaa jopa ennen sen julkaisua, mutta en tajua miten saan sen demon asennettua? Olenkohan tajunnut vain jonkun mainoksen väärin?
Quest 2 ainakin mulla näkyy demoja suoraa listauksessa, valmiina asennettavaksi. Ei tosin populaation onea. Sen menin ostamaan ja hakkasin pari tuntia putkeen.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Quest1:n matkassahan tuli pelidemoja mm. Beat Saber, Super Hot, Creed, Space Pirate, jne.

Tuliko Quest2:n mukana pelidemoja? Olen jostain saanut käsityksen että esim. Population: One pelin demosta olisi ollut mainintaa jopa ennen sen julkaisua, mutta en tajua miten saan sen demon asennettua? Olenkohan tajunnut vain jonkun mainoksen väärin?
Samat demot kuin quest 1:ssa. Olikohan sitä ekaa tutustumispeliä vaan päivitetty quest 2 paremmaksi. Myös samoihin pelitesteihin/betoihin pääsin suoraan quest 2:lla, missä olin siis quest 1:llä. Population one on maksullinen ja täysin kyllä hintansa arvoinen (kannattaa ainakin kokeilla). Joku 15h takana nyt kavereiden kesken.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Samat demot kuin quest 1:ssa. Olikohan sitä ekaa tutustumispeliä vaan päivitetty quest 2 paremmaksi. Myös samoihin pelitesteihin/betoihin pääsin suoraan quest 2:lla, missä olin siis quest 1:llä. Population one on maksullinen ja täysin kyllä hintansa arvoinen (kannattaa ainakin kokeilla). Joku 15h takana nyt kavereiden kesken.
Oletko kokeillu SideQuestilla parantaa tekstuureja tms tuohon pop1? Laitoin ite tehot täysille (saattaa olla jo muutenki) ja 90Hz. En ole kyllä iha varma toimiko tuo 72 vai 90Hz sitten pelissä, mutta ainakaa se ei nykiny.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Oletko kokeillu SideQuestilla parantaa tekstuureja tms tuohon pop1? Laitoin ite tehot täysille (saattaa olla jo muutenki) ja 90Hz. En ole kyllä iha varma toimiko tuo 72 vai 90Hz sitten pelissä, mutta ainakaa se ei nykiny.

En ole vielä sidequestiin koskenut ollenkaan quest 2:lla. Kyllä tarkoitus olisi jossain vaiheessa siihenkin perehtyä nyt lisää.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Huomaatteko Quest 2:lla eroa 72 ja 90 hertsin välillä? Itse en huomaa, vaikka luulisi sen näkevän selvästi. Näin ollen oletan, ettei säätö minulla toimi. Mulla on Questissa se kokeellinen 90 hz päällä ja olen kokeillut SideQuestissa säätää asetusta. Voiko olla, että joku säätö ajaa toisen yli eikä täten huomaa eroa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
121
Huomaatteko Quest 2:lla eroa 72 ja 90 hertsin välillä? Itse en huomaa, vaikka luulisi sen näkevän selvästi. Näin ollen oletan, ettei säätö minulla toimi. Mulla on Questissa se kokeellinen 90 hz päällä ja olen kokeillut SideQuestissa säätää asetusta. Voiko olla, että joku säätö ajaa toisen yli eikä täten huomaa eroa?
Questin kokeellinen 90 Hz asetus pätee vissiin vain siihen koti-tilaan ja verkkoselaimeen, muut on 72 Hz. SideQuestin kautta kytkettävä 90 Hz toimii myös peleissä, ja ero on kyllä ihan huomattava. Sen jälkeen kun on sen SideQuestista klikannut päälle niin Q2:n näyttö pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen siitä lasien sivunamikasta että 90 Hz virkistystaajuus tulee päälle. Jos laitteen sammuttaa kokonaan ja käynnistää uudelleen, kaikki SideQuestin asetukset resetoituu ja olet takaisin 72 Hz tilassa. Linkkikaapelin kautta PC:n kytkettynä ei saa kuin 72 Hz tällä hetkellä, ja jos tuon SideQuestin asetuksista on laittanut 90 Hz tilan päälle niin linkki ei edes suostu toimimaan vaan lasit on palautteva 72 Hz moodiin ensin joko SideQuestista tai uudelleenkäynnistämällä koko laite.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Questin kokeellinen 90 Hz asetus pätee vissiin vain siihen koti-tilaan ja verkkoselaimeen, muut on 72 Hz. SideQuestin kautta kytkettävä 90 Hz toimii myös peleissä, ja ero on kyllä ihan huomattava. Sen jälkeen kun on sen SideQuestista klikannut päälle niin Q2:n näyttö pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen siitä lasien sivunamikasta että 90 Hz virkistystaajuus tulee päälle. Jos laitteen sammuttaa kokonaan ja käynnistää uudelleen, kaikki SideQuestin asetukset resetoituu ja olet takaisin 72 Hz tilassa. Linkkikaapelin kautta PC:n kytkettynä ei saa kuin 72 Hz tällä hetkellä, ja jos tuon SideQuestin asetuksista on laittanut 90 Hz tilan päälle niin linkki ei edes suostu toimimaan vaan lasit on palautteva 72 Hz moodiin ensin joko SideQuestista tai uudelleenkäynnistämällä koko laite.
Kiitos tiedosta, ihmettelinki ettei linkki enää toiminut. Joo, olen tietoinen tuosta näytön on/offista muutoksia tehdessä, sekä uudelleenkäynnistämisen resetoinnista. Pitää vielä kokeilla ja testailla paremmin ajan kanssa ja todeta oma puusilmäisyys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Huomaatteko Quest 2:lla eroa 72 ja 90 hertsin välillä? Itse en huomaa, vaikka luulisi sen näkevän selvästi. Näin ollen oletan, ettei säätö minulla toimi. Mulla on Questissa se kokeellinen 90 hz päällä ja olen kokeillut SideQuestissa säätää asetusta. Voiko olla, että joku säätö ajaa toisen yli eikä täten huomaa eroa?
Selkein ero on kun heiluttaa kättä näkökentässä tasaisella nopeudella edestakaisin, 90Hz näkyy pienempi väli "hypyissä" kun käsi piirtyy.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Selkein ero on kun heiluttaa kättä näkökentässä tasaisella nopeudella edestakaisin, 90Hz näkyy pienempi väli "hypyissä" kun käsi piirtyy.
Juuri tuolla metodilla, tai pointteripisteen seurannalla olen yrittänyt eroja todentaa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
121
Ei se 72->90 Hz hyppy tietysti maailmaa mullista, mutta itse kun olen tottunut CV1:llä tuohon päivitystaajuuteen niin ihan helppo tuo oli omasta mielestäni huomata että 72 Hz jätti toivomisen varaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Ei se 72->90 Hz hyppy tietysti maailmaa mullista, mutta itse kun olen tottunut CV1:llä tuohon päivitystaajuuteen niin ihan helppo tuo oli omasta mielestäni huomata että 72 Hz jätti toivomisen varaa.
Yks mikä pitäisi vielä kokeilla on Virtual Virtual Reality, koska siinä oli alussa joku hyvin vaalea odotusalue, joka tuntui välkkyvän omiin silmiin 72Hz. Veikkaan että uuden kyöstin paneeli piilottaa tämän, mutta piilottaako myös 72Hz tilassa vai vaatiiko 90Hz...
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Vaikka elämäni melko ruusuista ja nautinnollista Quest 2:den kanssa onkin, niin yksi asia siinä hieman häiritsee. USB-portti on turhan lähellä tuota pannan saranaa, 10 milliä alempana auttaisi jo kummasti tarttumaan liittimestä kiinni. Ainakin noilla 90 asteisilla piuhoilla hiukan hankala saada otetta. Käytössä siis patterillinen eliittihihna, jolloin irrotusta ja kiinnitystä toisinaan tulee kun tarvitsee yhteyttä esim. sidequestiin. Okei, ongelmana melko mitätön, mutta pitipähän päästä kirjoittamaan asiasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Vaikka elämäni melko ruusuista ja nautinnollista Quest 2:den kanssa onkin, niin yksi asia siinä hieman häiritsee. USB-portti on turhan lähellä tuota pannan saranaa, 10 milliä alempana auttaisi jo kummasti tarttumaan liittimestä kiinni. Ainakin noilla 90 asteisilla piuhoilla hiukan hankala saada otetta. Käytössä siis patterillinen eliittihihna, jolloin irrotusta ja kiinnitystä toisinaan tulee kun tarvitsee yhteyttä esim. sidequestiin. Okei, ongelmana melko mitätön, mutta pitipähän päästä kirjoittamaan asiasta.
Toisaalta nyt se sarana suojaa sitä ainoata usb porttia paremmin iskuilta, ainakin yhdestä suunnasta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
USB porttiaan jos haluaa suojata niin lämpimästi suosittelen Iskeyn magneettista liitintä. Tuollaisen hommasin ja nyt ei tarvitse pelätä jos ladatessa siirtelee tai kun pelaa johdolla että USB-liitin hajoaisi. Ja patterin liittimestä kun vaihtelee koneeseen niin ei muuta kuin vaihtaa tuohon Iskeyn murikkaan kiinni toisen johdon.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Noita magneettiliittimellisiä johtoja saa muuten penneillä aliexpressistä jos rahalle keksii muutakin käyttöä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Hiljattain Oculuksen kaupasta Quest 2:n tilanneet; kauanko kesti lähetyksestä toimitukseen?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 105
Tulipas tuollainen ohje vastaan jota en ollut hoksannut Sidequestissa, eli voit nostaa Quest 2 pelien resoluutiota ja suorituskykyä. Toivottavasti en ole ainoa jolle oli uusi juttu.:geek:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Tulipas tuollainen ohje vastaan jota en ollut hoksannut Sidequestissa, eli voit nostaa Quest 2 pelien resoluutiota ja suorituskykyä. Toivottavasti en ole ainoa jolle oli uusi juttu.:geek:

No just tuolla vr-pelit ketjussa selitin että population onessa näyttäisi texture size 2560 toimivan 72Hz tilassa jos myös cpu&gpu level on pakotettu täysille. Aika huomattava ero kyllä ja auttaa ehkä vähän sihtailussakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Mites paljon muut näkee sweetspotin ulkopuolella värisiirtymää (aka chromatic aberration)? Ekalla Kyöstillä oli kanssa julkaisussa aika paljon sitä, ja se korjaantui myöhemmin softapäivityksellä.

Jonkin verran alkanut itseä häiritsemään tuo ja mietinkin onko tämä kuinka yleistä. Helpoiten se erottuu jos on tumma laita vaaleaa vasten, tai esim minigolfissa vihreällä kentällä lila pallo. Näkyy sellainen väärän värinen haamureuna.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
649
Mites paljon muut näkee sweetspotin ulkopuolella värisiirtymää (aka chromatic aberration)? Ekalla Kyöstillä oli kanssa julkaisussa aika paljon sitä, ja se korjaantui myöhemmin softapäivityksellä.

Jonkin verran alkanut itseä häiritsemään tuo ja mietinkin onko tämä kuinka yleistä. Helpoiten se erottuu jos on tumma laita vaaleaa vasten, tai esim minigolfissa vihreällä kentällä lila pallo. Näkyy sellainen väärän värinen haamureuna.
Itse en tuota ole bongannut, mutta olen muuutoin bongannut kolme häiritsevää asiaa:
1) suttuisan harmaa musta, jenkit käyttää termiä murky grey. Ei onneksi erotu kaikilla peleillä, mutta erottuu eritoten peleissä joissa on mustia varjostuksia. En ole ehtinyt WD:S&S:iä vielä kokeilla mutta siinä sen sanotaan olevan hyvin häiritsevä.
2) Hevosenläpät sivuilla koska IPD on asennossa kolme.
3) Näyttö ei ole reunoilta yhtä terävä mitä keskeltä, mutta sama vika on Quest1:ssäkin.

2-3 ovat siedettäviä, mutta 1 tuntuu nyt häiritsevältä kun sitä on alkanut bongata, ehkä siihenkin tottuu.

Muutoin 90hz VD ja (lähes) SDE:tön näyttö on kyllä iso parannus Quest1:seen eikä paluuta ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
Mistä tuolla Oculus Storessa tietää että joku sovellus on cross-buy, eli toimisi Oculus Quest 2:ssa, siis saisi ladattua siihen? Siellä on nyt alessa mm. Arizona Sunshine, mutta se on Riftin puolella. Tuosta toki haluaisin version joka on ladattavissa Questiin. Vai onko niin ettei tuosta edes ole Kyöstiversiota?

Edit: Siellä se peleissä näyttää lukevan (Supports Quest yms). Ja Arizona Sunshine tuolla alennussivulla ei Questia tue. Tosin löytyy sitten Questille 39 eurolla. Pitää olla varovainen mitä tuolla ostaa ettei tule väärälle alustalle ostettua...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
On kyllä ihan paskaa että oculus edes sallii tuollaisen tuplahinnoittelun. Jos jotain oculus storesta ostaa niin pitäisi olla oletuksena että se toimii myös standalonena jos sellainen mahdollisuus on.

Asiasta toiseen, miten noita Quest 2:n tarvikkeita on niin huonosti saatavilla? Ymmärrän että itse laitteen valmistuskapasiteetti voi olla rajallista mutta että elite strap muovilärpäke on myös joka paikasta loppu? Eikö tota oikeasti saa ennen joulukuuta kotiin jos sellaisen haluaa?
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
649
Mistä tuolla Oculus Storessa tietää että joku sovellus on cross-buy, eli toimisi Oculus Quest 2:ssa, siis saisi ladattua siihen? Siellä on nyt alessa mm. Arizona Sunshine, mutta se on Riftin puolella. Tuosta toki haluaisin version joka on ladattavissa Questiin. Vai onko niin ettei tuosta edes ole Kyöstiversiota?

Edit: Siellä se peleissä näyttää lukevan (Supports Quest yms). Ja Arizona Sunshine tuolla alennussivulla ei Questia tue. Tosin löytyy sitten Questille 39 eurolla. Pitää olla varovainen mitä tuolla ostaa ettei tule väärälle alustalle ostettua...
Jostain oculus storen syövereistä ainakin webin kautta löytyi seuraava linkki:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
On kyllä ihan paskaa että oculus edes sallii tuollaisen tuplahinnoittelun. Jos jotain oculus storesta ostaa niin pitäisi olla oletuksena että se toimii myös standalonena jos sellainen mahdollisuus on.
Ei Oculus nykyään moista sallikaan, ellei kehittäjillä ole siihen joku järkevä peruste. Suuri osa näistä tuplaostettavista peleistä on noita vanhoja, jotka oli jo tietokoneelle ennen kuin koko Questia oli olemassa. Ei ne pelit taivu helposti tai lainkaan Questille, jos ei olla yhtään varauduttu tekovaiheessa siihe, että pitääkin toimia 10-30x heikommalla laitteella, kokonaan eri käyttöjärjestelmällä ja grafiikkarajapinnoilla.

Asiasta toiseen, miten noita Quest 2:n tarvikkeita on niin huonosti saatavilla? Ymmärrän että itse laitteen valmistuskapasiteetti voi olla rajallista mutta että elite strap muovilärpäke on myös joka paikasta loppu? Eikö tota oikeasti saa ennen joulukuuta kotiin jos sellaisen haluaa?
Elite strapit on kai vedetty pois myynnistä toistaiseksi, kun selvittelevät valmistusvirhettä tms.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1
Osaako joku kertoo voiko oculus pc appiin ladattua/ostettua soverllusta siirtää quest2 laseihin?
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
649
Toisessa ketjussa keskusteltiin Star Wars Squadron ja VD yhteensopivuudesta, niin ainakin minulla vaati ns. manual injectionin pelille, sitten alkoi toimimaan.

VD:llä resoluutio näytti upealta, mutta VD käynnistää myös SteamVR:n mikä rajoittaa pelin nopeutta. Niinpä peli kyllä pyöri ok, mutta SteamVR:n kautta en saanut framepiirtoa pysymään ainakaan SWS:n high asetuksella alle 11,1ms kun VD:kin oli high asetuksella.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Mistä tuota VD:n latenssia voi seurata pelin aikana? Se VD menun latenssi tarkoittanee työpöytää?
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
649
Mistä tuota VD:n latenssia voi seurata pelin aikana? Se VD menun latenssi tarkoittanee työpöytää?
Tuo mainitsemani 11,1ms framepiirto ei ole latenssi vaan kertoo siitä että frame ehditään piirtää kokonaan jos se jää alle 11,1ms. (11,1ms x 90 = 1000ms).

Sen saa näkymään steamin overlayhin kun käytössä on advanced settings lisäpalikka. Samasta advanced settingsistä näkee suoraan reprojected frames luvunkin, sen olisi hyvä olla tietysti lähellä 0%.

Mitä lagin mittaamiseen VD:ssä tulee, itse katson sen PC:n ruudulta silloin kun olen VR näkymässä. Silloin tuo VD streamer näyttää käsittääkseni VR näkymän latenssin. Se on minulla liikkunut 30ms pinnassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 109
Mistä tuota VD:n latenssia voi seurata pelin aikana? Se VD menun latenssi tarkoittanee työpöytää?
Otat ne lasit käteen pelin aikana ja peität sormella sen naamasensorin niin näät koneen näytöltä siitä VD ikkunasta pelin aikaisen latenssin. Saatat joutua siirtää sen päällimmäiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 406
Viestejä
4 147 682
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom