Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten on kannattaako tuota kallista usb kaapelia ostaa Ocukukselta vai välttääkö se motonetin Cloudberry kaapeli?
Vai kannattaako panostaa suoraan langattomuuteen?
Joo arvelinkin että hieman on ilmaa hinnassa. Itselle siis vasta tulossa tuo Oculus Quest 2.Itse tilasin aliexpressistä vastaavan kaapelin muistaakseni noin 10e pintaan mutta eipä tuota ole tarvinnut pahemmin air linkin jälkeen.
Joo arvelinkin että hieman on ilmaa hinnassa. Itselle siis vasta tulossa tuo Oculus Quest 2.
Saakohan Huawein B818 4G purkin kautta riittävän nopean WiFi yhteyden tuon Airlinkin käyttöön?
Pitääkö tuo sharpening siis jostakin käydä erikseen laittamassa päälle? Nopeasti selasin asetukset ja mitään siihen viittaavaa en nähnyt. Versio näytti kyllä olevan 33Päivitin käsin v33 firmwaren ja otin käyttöön tuon mukana tulleen sharpening toiminnon, kokeilin kaapelin kera ja eroa oli kuin päivä vs yö vrt natiivisti peliä pyörittäen Questilla, uskomattoman terävä kuva minigolfissa, pientä grafiikkavirhettä esiintyi kun pelailin yhden radan lävitse mutta ei mitään merkille pantavaa. Illemmalla pitää testata iRacingilla sekä uudelleen minigolfia airlinkilla.
Pitääkö tuo sharpening siis jostakin käydä erikseen laittamassa päälle? Nopeasti selasin asetukset ja mitään siihen viittaavaa en nähnyt. Versio näytti kyllä olevan 33
Päivitin käsin v33 firmwaren ja otin käyttöön tuon mukana tulleen sharpening toiminnon, kokeilin kaapelin kera ja eroa oli kuin päivä vs yö vrt natiivisti peliä pyörittäen Questilla, uskomattoman terävä kuva minigolfissa, pientä grafiikkavirhettä esiintyi kun pelailin yhden radan lävitse mutta ei mitään merkille pantavaa. Illemmalla pitää testata iRacingilla sekä uudelleen minigolfia airlinkilla.
Ei ainakaan itsellä oo poistunut mihinkään versiolla 22000.194. En oo kokeillut win10 niin en varmaksi voi sanoa onko kokoonpanosta vai winukasta kii. Virtual desktopilla mennäänOnkos joku jo ehtinyt kokeilemaan uusinta Win11 final versiota uusimmilla nVidian ajureilla Quest2 Airlinkin/tavallisen linkin kanssa? Noiden kanssa kun ilmeisesti aiemmin oli joitakin tökkimisongelmia ym., niin en ole viitsinyt vielä Win11 aikaan siirtyä.
Täällä alkoi toimia ilman ongelmia.Onkos joku jo ehtinyt kokeilemaan uusinta Win11 final versiota uusimmilla nVidian ajureilla Quest2 Airlinkin/tavallisen linkin kanssa? Noiden kanssa kun ilmeisesti aiemmin oli joitakin tökkimisongelmia ym., niin en ole viitsinyt vielä Win11 aikaan siirtyä.
Beta vai release preview channel? Vai asensitko ISOlta? Jostain olin lukevinani että ongelmaa on ollu myös win10 noissa dev ja beta channelissa.Täällä alkoi toimia ilman ongelmia.
Beta channelilta asensin tällä viikolla ja uudet ajurit nvidialta. Quest 2 on myös v33.Beta vai release preview channel? Vai asensitko ISOlta? Jostain olin lukevinani että ongelmaa on ollu myös win10 noissa dev ja beta channelissa.
Hmm samat setit täällä, mut jatkuvaa microstutteria liikkeessä. Ryzen 2600 ja RTX3080. Pitäis varmaa ajaa puhdas asennus, mut ei jaksais nähdä sitä vaivaaBeta channelilta asensin tällä viikolla ja uudet ajurit nvidialta. Quest 2 on myös v33.
Eikö Airlinkin sekä pc:n parituksen pitänyt olla voimassa 24h ?
Itse joudun aktivoimaan tuon joka kerta käynnistäessäni pc:n, ihan sama onko edellisestä sessiosta kulunut 2, 5 tai 16h.
Eikö Airlinkin sekä pc:n parituksen pitänyt olla voimassa 24h ?
Itse joudun aktivoimaan tuon joka kerta käynnistäessäni pc:n, ihan sama onko edellisestä sessiosta kulunut 2, 5 tai 16h.
Rift S:n omistajana nuo Koss KSC75 toimisi aivan täydellisesti, mutta ei pahemmin ole suomessa tarjolla. imgur.com/gallery/V7zKoN9
Onko Rift s + koss porta pro millainen yhdistelmä mukavuuden kannalta ja pysyykö ne päässä?
Minä ostin 128gb version julkaisupäivänä ja siinä tuli kyllä silikonisuojus automaattisesti mukana.Tuli tuossa eilen huomattua että oma 128Gb Quest 2 oli myös oikeutettu ilmaiseen silikonisuojaan naamarin kasvo-osaan, vaikka hankitu ihan vähän aikaa sitten kun tuo 128Gb malli tuli korvaamaan vanhan 64Gb mallin.
Ihan vaan muistutuksena muillekkin jotka olette sattuneet hankkimaan Quest 2:n hiljattain niin kirjautukaas Oculuksen sivuille ja katsokaa siellä omasta profiilista Devices-puolelta lukeeko siellä että laitteesi on oikeutettu ilmaiseen silikonisuojaan.
Näissähän oli joskus sitä että jonkun Quest 2 erän mukana tullut silmikon silikonisuoja ilmeisesti aiheutti jotain iho-ongelmia joillekkin, ja sen takia Oculus alkoi jakamaan ilmaisia uudemmanmallisia silikonisuojia kaikille.
Minä ostin 128gb version julkaisupäivänä ja siinä tuli kyllä silikonisuojus automaattisesti mukana.
En suosittele 500Mbps bitratea. Ihan heti sitä ei taida huomata, mutta pienen pelaamisen jälkeen Quest 2:sta loppuu tehot noin korkean videon enkoodauksen purkuun, eli äänet alkaa napsumaan ja frameja jää välistä pahasti. 250Mbps tais olla default, mutta ite oon piettäny 350Mbps.Link kaapelilla omat testit, 500mpbs bitratella ja default(0) encode resolla joka on omalla 3080ti näytönohjaimella 3680. appdata->local->oculus kansiosta näkee tuon encode reson PerfLog json tiedostoista. 3070ti:llä joka oli aikaisemmin koneessa oli oletuksena 3664 eli ei oikeastaan eroa. Mutta tuossa kun näyttis vaihtui niin samalla vaihtui myös softa v33 versioon niin ehkä muutos tuli vain siitä.
Kokoajanhan siellä on jotain alennuksessa. Alennukset ei kyllä yleensä ole aivan valtavia, jotain luokkaa -20%.Tuoreena Quest 2 -omistajana kyselen: Onko Oculuksen kaupassa koskaan aleja vai joutuuko pelit ostamaan normaalihinnalla? The Climb 2 kiinnostaisi. Lisäksi oliko tälle muita "välttämättömiä" lisäostoksia kuin kiinakopio elite-strapista ja soveltuvat kuulokkeet?
Isoja alennuksia ei ole. 1-2 kk välein tulee sähköposti jolla saa -30% hinnasta.Tuoreena Quest 2 -omistajana kyselen: Onko Oculuksen kaupassa koskaan aleja vai joutuuko pelit ostamaan normaalihinnalla? The Climb 2 kiinnostaisi. Lisäksi oliko tälle muita "välttämättömiä" lisäostoksia kuin kiinakopio elite-strapista ja soveltuvat kuulokkeet?
Kannattaa kokeilla ensin sillä perus-strapilla. Itselle kelpaisi sekin, mutta kun tuli tilattua elite strap niin olen sitä sitten käyttänyt. Sis. rakennetut kuulokkeet ovat nekin minulle riittäneet.Tuoreena Quest 2 -omistajana kyselen: Onko Oculuksen kaupassa koskaan aleja vai joutuuko pelit ostamaan normaalihinnalla? The Climb 2 kiinnostaisi. Lisäksi oliko tälle muita "välttämättömiä" lisäostoksia kuin kiinakopio elite-strapista ja soveltuvat kuulokkeet?
Tuoreena Quest 2 -omistajana kyselen: Onko Oculuksen kaupassa koskaan aleja vai joutuuko pelit ostamaan normaalihinnalla? The Climb 2 kiinnostaisi. Lisäksi oliko tälle muita "välttämättömiä" lisäostoksia kuin kiinakopio elite-strapista ja soveltuvat kuulokkeet?
Kannattaa kokeilla ensin sillä perus-strapilla. Itselle kelpaisi sekin, mutta kun tuli tilattua elite strap niin olen sitä sitten käyttänyt. Sis. rakennetut kuulokkeet ovat nekin minulle riittäneet.
Oculuksen omassa storessa tarjoukset harvemmin ovat isoja. Mieluummin katsoisin satunnaisia oculus store tarjouksia muista storeista (joita on tosin harvoin) tai sitten Steam versioita jos käytät AirLinkkiä yms. ja striimaat PC:ltä. Steamin puolella VR alennukset ovat selvästi isommat ja muissakin paikoissa (esim. HumbleBundle, Fanatical) on hyviä SteamVR tarjouksia.
Itse tilasin sen mikälie nahkapehmusteen ensin ja nyt silikonisenkin vielä, molemmat oculukselta. Molemmat on tulleet, mutta silti käytän 3rd osapuolen myyjältä hankkimaani, kun se on miellyttäväTuli omassakin silikonisuoja mukana ihan defaulttina, mutta nyt tulee Oculukselta ilmaiseksi toinen.
Pointti oli siinä että joskus aikoinaan tuon Quest 2:n mukana tulevan silikonsuojan materiaali oli sellainen että ilmeisesti aiheutti joillekkin iho-oireita. Tämän vuoksi Oculus sitten alkoi jakamaan ilmaiseksi uusia silikonisuojia kaikille.
Oculuksen sivuilta voi käydä tarkistamassa kuuluuko oma Quest 2 niihin jotka on oikeutettu saamaan ilmaiseksi toisen silikonisuojan. Jos on oikeutettu niin siellä samassa paikassa on linkki jolla pääsee laittamaan tilauksen sisään.
Tietääkseni Beat Saber ei ole koskaan ollut alennuksessa. Music packit sen sijaan kyllä.Tässä kyttäillyt josko tuuri kävisi ja Beat Saber sattuisi tippumaan aleen, mutta aika nihkeitä on nuo Oculuksen oman kaupan tarjoukset.
Mulla on tuommoinen ollut jo hetken tilauksessa. Vaikuttaa aika lailla kuitenkin parhaiten mietitylle ratkaisulle. Jos tuonne mahtuu pienellä kulmassa olevalla liittimellä USB-C powerbankin kaveriksi niin sit voi ladata kuljetuksessakin.Bobovrn hihnalle koteloa saatavilla esim. BoboVR C2 Iskunkestävä Oculus Quest 2 Kotelo - Harmaa
Vielä kun olisi kolo laturin piuhalle.
Kokeile toista korttia ja / tai tarkasta kortin rajoitukset.
Onko muilla ollut ongelmia ostojen tekemisessä Oculuksen App Storesta?
Itsellä heittää nyt kokoajan "something went wrong during authentication" erroria kun koettaa ostaa pelejä.
Tekee samaa Quest 2:n silmikon kautta, kännykän ja tabletin Oculus appsissa sekä tietokoneen selaimessa.
Kokeiltu tietokoneella usealla eri selaimellakin, sekä myös tabletin Chrome selaimella.
Millään ei saa tehtyä mitään softaostoa tuolta Oculuksen kaupasta.
Ensimmäinen (ja ehkä viimeinen) kerta kun yritän tuolta jotain ostaa, kun on kerrankin mielenkiintoisia tarjouksia.
Koetettu poistaa luottokortin tiedot ja lisätä takaisin useaan kertaan. Kortin lisäämisessä ei tule mitään herjoja.
Mutta jos koettaa ostaa jotain niin kysyy Oculuksen tiliin laitetun PIN-koodin ja osta-napin painamisen jälkeen miettii hetken ja antaa tuon "something went wrong" errorin.
Juuri sopivasti kun olis Quest 2 Anniversary Sale tarjoukset menossa, daily dealissa The Climb 2 sekä OCULUS30 alennuskoodi tänään vielä voimassa jolla sais Beat Saberista 30% alennusta.
Tiketti vetämässä Oculuksen supportissa asian tiimoilta, saa nähdä mitä sanovat ja tuleeko mitään hyvitystä jos ei saa mitään ostettua heidän alustan vikojen vuoksi tuolta alennusmyyneistä.
On todella mystisiä ongelmia. Alenukset eivöt mulla toimi koskaa. Pitää aina twhdä tiketti, jonka seurauksena ihmettelevät ja antavat lopulta aina 8e rahaa oculustilille. En ole alekoodeja pystynyt käyttämään. Näyttävät toimivan, mutta veloittavat silti täyden hinnan. Ennen toimi..
Ylihuomenna huhutaan julkaistavan kaksi mallia. Sen verran on vuodettu jo ominaisuuksia ettei kyllä mitään halvimpia laseja ole. Tai no ainakaan verrattuna halvimpaan Kyöstiin.Sattui silmiin jotain satunnaista mölinää redditissä, jossa mainittiin, että Oculukselta voisi olla tulossa joku Quest2:n pro-malli tai joku muu päivitys tässä lähiviikkoina, mahtaako huhuilulla olla mitään lihaa luiden ympärillä?
Edit.
Näköjään saattaa pitää paikkaansa:
Meta announces compact - and very expensive - Quest Pro VR headset
The Meta Quest Pro is finally official, and it's quite the departure from the Quest 2. Here's everything you need to know.www.techadvisor.com
120 Hz:ää tukee aika harva standalone-peli, joten vaikka laitat tuon asetuksen päälle, toimivat pelit sitten tekijöidensä valitsemilla hertseillä. Yhdessä pelissä käytän 120 hertsiä itse: Eleven Table Tennis. Siinä se pitää erikseen valita myös pelin omista asetuksista, jotta tulee voimaan. En tiedä miten näissä muissa peleissä se toimii, eli että meneekö 120 päälle automaattisesti tuolla Questin Experimental-asetuksella, vai pitääkö säätää pelistä erikseen. Summa summarum: jos pelisi ei ole tuossa linkkaamallani listalla, ei tuolla asetuksella ole vaikutusta – tai no, ehkä Questin perusvalikossa, jos siellä paljon hengaat, vie se toki sit nopeemmin akkua (olettaen, että 120 Hz on sit edes aktiivinen menyyssä, mistä en oo ihan varma).Just vasta tajusin että tuonne questin omaan valikkoon tullut kokeelliseen tilasn 120 hz vaihtoehto.... Kannattaako sitä pitää päällä koko aika vai miten sitä kannattaa pitää? Mitä enemmän hertsejä sen parempi, mutta vaikuttaako tuo akun kestoon jos päällä koko aika vai meneekö päälle vain silloin kun peli sitä tukee?
Ja ihan stand alone pelejä pelaan kyöstillä...ei ole tietsikkaan kytketty.
120 Hz:ää tukee aika harva standalone-peli, joten vaikka laitat tuon asetuksen päälle, toimivat pelit sitten tekijöidensä valitsemilla hertseillä. Yhdessä pelissä käytän 120 hertsiä itse: Eleven Table Tennis. Siinä se pitää erikseen valita myös pelin omista asetuksista, jotta tulee voimaan. En tiedä miten näissä muissa peleissä se toimii, eli että meneekö 120 päälle automaattisesti tuolla Questin Experimental-asetuksella, vai pitääkö säätää pelistä erikseen. Summa summarum: jos pelisi ei ole tuossa linkkaamallani listalla, ei tuolla asetuksella ole vaikutusta – tai no, ehkä Questin perusvalikossa, jos siellä paljon hengaat, vie se toki sit nopeemmin akkua (olettaen, että 120 Hz on sit edes aktiivinen menyyssä, mistä en oo ihan varma).
Ihan ensteks, tässä ohje ETT:n Discordista noiden pelinsisäisten asetusten laittoon:Multakin löytyy toi pingis ni pitääkin testaa 120 hz tilassa.
Mites sinä itse? Pidätkö sitä ruksia siellä experimentaalissa päällä (120 hz) , vai toimiiko toi esim. Pingis 120 hz tilassa jos pelkästään pelin valikoista sen valitsee?
On kyllä tämä kyösti hintaansa nähden aivan huippu vehe.
Jos tuota 120Hz tilaa meinaa käyttää muissa peleissä kuin mitkä lupaa tukea sitä, niin saattaa olla hyvä vääntää gpu/cpu levelit täysille ja fixed foveated rendering ainakin pari pykälää ylöspäin. Voi riittää laitteen paukut hieman paremmin. Nuo voi säätää adb komennoilla puhelimen tai sidequestin kautta, mutta pitää olla developer tilassa.Itse väittäisin kokemuksesta että jos 120Hz on päällä mutta pelailet pelejä jotka eivät tuota tilaa käytä, akku kuluisi siltikin nopeammin. Kaverin kanssa muutama kk sitten pelailtiin minigolfia ja ihmeteltiin miksi oma akkuni tyhjeni selkeästi nopeammin ja 120Hz oli tuolloin ainoa erottava tekijä. Akun kulumisella ei enää nykyisin ole merkitystä kun tuli hommattua taskuun laitettava akku.