OBD-II lukija

Kyllä noi geneeriset vikakoodit lukee, mutta ei näitä vianhakuun nykyään kauheesti voi käyttää ja moottoriviat on nykyään aika pieni osa auton ongelmista. Toi on 80% turha ja joutuu hakeutui paremmalle testerille. Mielummin tuhlaa se pari sataa testeriin ja tienaa ne rahat takas lukemalla kavereittes autosta ongelmat. Veikkaan että maksaa nopeesti ittensä takas.
 
Pääasiassa saa luettua yleismallin koodit kaikista, mutta tarkempiin merkkikohtaisiin koodeihin ei riitä, usein yleiskoodillakin jo pääsee kyllä vian jäljille. Pääsääntöisesti vikakoodit saa nollattua, abs ja airbag-valoa ei välttämättä saa. Livedataa saa ulos autosta, ihan hyvä lisätyökalu tai varatyökalu heittää auton hanskalokeroon aina mukaan. Ei kuitenkaan korvaa parempaa merkkikohtaista testeriä.
 
Aibaba Delphi
Launch

Onko väellä kokemuksia tuosta Launchista ja Delphistä. Delphiä nyt varmaan monella. Tärkeintä että saisi kaikkea tehtyä moneen merkkiin.
Isukin Boschin vehkeitä käyttänyt tähän asti ja BMW:n Istaa. Bosch lakkaa pian olemasta ja joku oma tarvisi olla.
 
soveltuukohan se omaan käyttöön?
Soveltuu Skoda/VW käyttöön paremmin kuin hyvin.

Nissanille siinä ei tukea ole joten siihen on hankittava joku muu. Älä nyt kuitenkaan tee sitä virhettä, että yrität etsiä samaan hintahaarukkaan yleistesterin joka hoitaisi nuo kaikki kolme. Tulee vaan paha mieli kun sellaista ei yksinkertaisesti ole. Oikeasti pätevä testeri joka keskustelee Skoda/VW/Nissan on hintalapultaan jo sellainen jota harva harrastaja enää viitsii hankkia.
 
Jos täytyy hankkia vielä myös kannettava, niin onko kokemuksia onnistuuko testerien käyttö Linuxilla?
 
Aibaba Delphi
Launch

Onko väellä kokemuksia tuosta Launchista ja Delphistä. Delphiä nyt varmaan monella. Tärkeintä että saisi kaikkea tehtyä moneen merkkiin.
Isukin Boschin vehkeitä käyttänyt tähän asti ja BMW:n Istaa. Bosch lakkaa pian olemasta ja joku oma tarvisi olla.
Tilasin aliexpressistä autocom DS150E lukijan. Halvin tietysti. No oppirahoja maksellessa selvisi että se dual-board-moduuli on huono varsinkin vähän uudempien autojen kanssa, ja Ford sekä BMW erikseen vielä mainittu.

No sitten tilasin yhdeltä foorumilta single-board reworked moduulin. Elikkä parempi kiinamoduuli mihin vaihdettu sitten parempaa komponenttia sisälle. Alkoi kyllä lukemaan omaa bemaria, mutta sitten selvisi että monella automerkillä on siirrytty ip-pohjaiseen kommunikointiin, ja näihin autoihin tarvitaan sitten vielä lisäksi doip-adapteri. Uudet Volvot esimerkiksi tarvitsee tämän adapterin.

Meidän Volvosta sain koodeja luettua Vdash ohjelmalla enet-kaapelin avulla. Enet-kaapelin olin ostanut BMW:n Ista-ohjelmaa varten.

Nuo ohjelmien asennukset sitten ihan oma lukunsa :poop:

Tarinan opetus. Älä osta halvinta kiina:poop:
 
Tilasin aliexpressistä autocom DS150E lukijan. Halvin tietysti. No oppirahoja maksellessa selvisi että se dual-board-moduuli on huono varsinkin vähän uudempien autojen kanssa, ja Ford sekä BMW erikseen vielä mainittu.

No sitten tilasin yhdeltä foorumilta single-board reworked moduulin. Elikkä parempi kiinamoduuli mihin vaihdettu sitten parempaa komponenttia sisälle. Alkoi kyllä lukemaan omaa bemaria, mutta sitten selvisi että monella automerkillä on siirrytty ip-pohjaiseen kommunikointiin, ja näihin autoihin tarvitaan sitten vielä lisäksi doip-adapteri. Uudet Volvot esimerkiksi tarvitsee tämän adapterin.

Meidän Volvosta sain koodeja luettua Vdash ohjelmalla enet-kaapelin avulla. Enet-kaapelin olin ostanut BMW:n Ista-ohjelmaa varten.

Nuo ohjelmien asennukset sitten ihan oma lukunsa :poop:

Tarinan opetus. Älä osta halvinta kiina:poop:
Kaikesta oppineena niin mitä nyt tilaisit jos pitäisi aloittaa alusta?
 
Kaikesta oppineena niin mitä nyt tilaisit jos pitäisi aloittaa alusta?
Olen ehkä vähän huono vastaamaan kun ei ole kokemusta monestakaan laitteesta. Kirjoitellaan nyt jotain.
Boschin laitteistoa käyttäneenä ei voi autocomia nostaa samalle levelille. Mutta kyllä sillä hienosto pärjää. Pääasia että saa koodit ulos ja takajarrut huoltoasentoon.

Mutta jos päätyy tilaamaan alista tai jostain autocom-lukijan, niin ehdottomasti sellainen SINGLE BOARD. On uudempi, nopeampi ja yhteensopivampi uudempien autojen kanssa. Jotkut uudet autot vaatii sen DOIP-adapterin, koska IP-pohjainen kommunikointi. En ole ostanut koska aika kalliita ovat. Mieleni tekisi koska olisi hienoa että saisi kaikki vehkeet samalla diagnosointivehkeellä luettua.

Jos pihassa uudehko volvo niin 10e enet-kaapeli ja vdash ohjelmalla pääsee alkuun.
Volvo S90 & V90 2017> V90 Cross Country 2017> XC90 2016> XC60 2018> XC40 2018>

Samalla kympin kaapelilla uudemmat BMW:et + ISTA
Vanhemmat BMW:et K+Dcan-kaapeli +ISTA

Kannattaa googlettaa sitä omaa pihassa seisovaa autoa + autocom ennen tilaamista.

Oliskohan joku 500e launch sellainen millä pärjäisi tulevaisuuteen. Ei ole siis mitään hajua, mutta kai sitä voisi vaikka vähän sijoittaa jos olisi joku legitti vehje mikä saisi päivityksiä uusiin autoihin.
 
Oliskohan joku 500e launch sellainen millä pärjäisi tulevaisuuteen. Ei ole siis mitään hajua, mutta kai sitä voisi vaikka vähän sijoittaa jos olisi joku legitti vehje mikä saisi päivityksiä uusiin autoihin.

Launch X431 Mini on ainakin sellanen millä tekee aikalailla kaiken mitä Boschilaisellakin, mutta hintaa on kyllä enemmän kuin 500€.

Menee esim pienen monimerkkikorjaamon ainoana laitteena ihan OK.
 
Launch X431 Mini on ainakin sellanen millä tekee aikalailla kaiken mitä Boschilaisellakin, mutta hintaa on kyllä enemmän kuin 500€.

Menee esim pienen monimerkkikorjaamon ainoana laitteena ihan OK.
Itellä ollu käytössä aika pitkään launch x431 pro mini, joka ollu ihan näppärä. Softa siinä on matkan varrella kehittyny ja autojen tuki.
IMG-2094.jpg


Piti viime vuonna jo päivittää tää johonkin uudempaan testeriin, kun tästä päivitykset loppu. Ite todennäkösesti tuun tilaa topdon phoenix max ja siihen t-ninjabox.

Jos jollekkin pitää suositella testeriä, niin se on todella yksilöllistä mitä porukka tekee ja mitä haluaa siitä irti. Jos sähköpuoli ja kolvi pysyy hallinnassa, niin sanoisin ettei kauheesti voi mennä pielee, jos ostaa im608pro 2, jos aikomus tehä testerillä rahaa, eikä pelkästään harrasusta.
 
Ostin halvimman Tokmannin testerin, vika p0171 ja siitä voi päätellä useita mahdollisia vikoja. Varasin sitten ajan korjaamolle. Kysyivät ensin automerkkiä ja sitten sanoivat, että heidän testeri näyttää melko tarkkaan. Täytyy kyllä huomenna katsoa mikä testeri heillä mahtaakaan olla.
 
Jos täytyy hankkia vielä myös kannettava, niin onko kokemuksia onnistuuko testerien käyttö Linuxilla?
Itse käytän erinäisiä VM:ä testereitä varten, esim. tuoreehko diagbox toimii oikein hienosti vanhalla läppärillä jossa xubuntu ja diagbox win10 vm:ssä.

Simppelimmät työkalut saattaa toimia winellä, mutta helpoimmalla pääsee kun käynnistää VM:n. Siinä myös se hyvä puoli että voi jäädyttää esim. Diagboxissa session ja jatkaa saman auton parissa puuhailua myöhemmin ilman ohjainlaitteiden uudelleen etsimistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 302
Viestejä
4 534 383
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom