OBD-II lukija

Mitä vuosmallia se on? Yleens abs/esp valojen syttyminen testin aikana on ihan normaalia ihan tehdastesterilläkin, ne valot vaan pitäis sammua joku 10 sec sen jälkeen kun et varaa sitä väylää enään. Löysin testeristä pruksestakin jokun raportin, en kyl muista miten abs/esp käyttäyty testin aikana, vaikei siinä mitään vikaa ollukkaan.

880Zg8I.png

Ei kyl tää ihan ajon aikana eka nykäs sillai vahvasti ja sit heitti kaikki vikavalot jarruista ja luistonestosta, sekä jarrut hävis kun jarrutehosti meni mykäks. Mutta noista selvittiin sillä kun repi sen adapterin pois portista ja käynnisti auton uusiksi.

Edellisessä autossa tuo kiina ihme teki niin että jos sen jätti kiinni ja myöhemmin käynnisti auton niin ABS valo vilkutteli kunnes oli nopeutta joku 40km/h tai painoi voimakkaammin jarrua.
 
Pystyykö tuolla koodaamaan turhia ominaisuuksia pois, esimerkiksi mäkilähtöavustimen, vikavalon palaneesta polttimosta, yms
Mulla tuo obdeleven ollut nyt muutaman kuukauden käytössä. Hintaansa nähden hyvä. Voi koodata vaikka ja mitä, jos osaa. Toki for dummies siellä on helpompikin keino ominaisuuksien muokkaamiseen autokohtaisesti, mutta niiden käyttäminen vaatii credittejä, joita voi ostaa.
Vikavalo palaneesta polttimosta kyllä pitäisi lähteä ihan vain vaihtamalla se polttimo? Jos ei, niin siellä jotain muuta vialla....
 
Ei kyl tää ihan ajon aikana eka nykäs sillai vahvasti ja sit heitti kaikki vikavalot jarruista ja luistonestosta, sekä jarrut hävis kun jarrutehosti meni mykäks. Mutta noista selvittiin sillä kun repi sen adapterin pois portista ja käynnisti auton uusiksi.

Edellisessä autossa tuo kiina ihme teki niin että jos sen jätti kiinni ja myöhemmin käynnisti auton niin ABS valo vilkutteli kunnes oli nopeutta joku 40km/h tai painoi voimakkaammin jarrua.

Jarrujen pitäisi olla nimenomaan mekaaniset ja pitäisi toimia silti vaikka ABS/luistonesto on pelistä pois.
 
Niinhän ne toimii, jarrutehostin on vaan pois pelistä.
Niin mikä oli?

Ei se jarrutehostin lähde pois toiminnasta abs valon palaessa, vaan ne absit, eli jarrut lukkiutuvat huonolla pidolla voimakkaasti jarruttaessa. Vai onko lexus kehittänyt jonkun pykälää vammaisemman systeemin?
 
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?
 
Viimeksi muokattu:
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?

Toimiiko 6789? Tuotakin tainnut olla jonkun verran obd-palikoissa käytössä.
 
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?

Palatukseen, tuolta Pro K+DCAN Cable | bimmergeeks oikeasti toimiva OBD kaapeli ja puhelimeen jokin USB OTG adapteri tms niin olet askeleen lähempänä onnea.
 
Onko tuosta bluedriver obd bluetooth härpäkkeestä jollain kokemuksia enemmän eurooppalaisiin autoihin? Ilmeisesti pohjois-ameriikan markkinoille tarkoitettu pääasiassa, bluedriverin nettisivuilla lukee että toiminee myös euroopan malleissa mut tiedä sitte.
 
Onko tuosta bluedriver obd bluetooth härpäkkeestä jollain kokemuksia enemmän eurooppalaisiin autoihin? Ilmeisesti pohjois-ameriikan markkinoille tarkoitettu pääasiassa, bluedriverin nettisivuilla lukee että toiminee myös euroopan malleissa mut tiedä sitte.
On ainakin omissa volvoissa toiminut, vikakoodit on saatu luettua.
 
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?

Itse ostin tänään myös motonetistä kysyisen härpäkkeen ja eihän se omaan honoriin suostunut yhdistymään millään. Iphone 6 vai 7 taas yhdisti heti ja toimi. Ei tarvinnut mitään pin-koodeja.
 
Tietääkö kukaan noista muutaman euron aliexpressin ihmeistä että onko niistä mihinkään? Pitäisi saada 2015 BMW F3x koodattua, mahdollisimman halvalla tottakai. US $10.23 6% OFF|2018 VSTM For BMW INPA K+CAN K CAN INPA With FT232RL Chip with Switch for BMW INPA K DCAN USB Interface Cable With 20PIN for BMW|interface cable|can cablebmw cable - AliExpress Tuon jo ostin ja descriptionin luin luonnolliesti pari päivää myöhemmin "K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 " ¯\_(ツ)_/¯
 
Tietääkö kukaan noista muutaman euron aliexpressin ihmeistä että onko niistä mihinkään? Pitäisi saada 2015 BMW F3x koodattua, mahdollisimman halvalla tottakai. US $10.23 6% OFF|2018 VSTM For BMW INPA K+CAN K CAN INPA With FT232RL Chip with Switch for BMW INPA K DCAN USB Interface Cable With 20PIN for BMW|interface cable|can cablebmw cable - AliExpress Tuon jo ostin ja descriptionin luin luonnolliesti pari päivää myöhemmin "K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 " ¯\_(ツ)_/¯
Siitä on jo yli 10 vuotta kun viimeks leikin bemari koodauksen kanssa, mutta f sarjalaisiin piti olla muistaakseni BMW ista ja veikkaan että sillä nimellä saat uudemman kaapelin ja f sarjalaisiin yhteensopivan NCS Expertin. Inpa oli e sarjalaisille.

Joku saa korjaa jos menei pahasti puihin.
 
Tuli tällainen lukija OHP Forscan Elmconfig USB Modified Diagnostic Cable CAN BUS FTDI | eBay tilattua omaan Mazda 5 vm 07. Aiemmin käytin muutaman euron ELM327 v1.4b-bluetoothpalikkaa mutta sillä pääsi vain HS-väylään. Uudella lukijalla pääsee myös MS-väylään. Softana käytän FORScania pc-versiona. Maksullisesta android-versiosta on myös kokemusta mutta se on aika rajoittunut verrattuna ilmaiseen pc-versioon. Mielestäni paras softa Fordeille ja Mazdoille, onnistuu vikakoodien luvut ja nollaukset, avainten ohjelmoinnit, dpf pakkopoltot ja monta muutakin toimenpidettä auton mallista riippuen.
 
Renault/Nissan/Dacia omistajille voin suositella DDT4All softaa.

Pitäisi pelittää melkein minkä tahansa ELMin tai paremman kaapelin kanssa ja pääsee lukemaan koodit ja säätämään asetuksia (niitäkin mitä ei merkkikorjaamo kuulemma saa säädettyä).

Saa yhteyden ELMillä myös airbag yms. moduuleihin
Osaatko @Zyrppa neuvoa tämän DDT4All softan käytössä? Kun ei millään saa muokattua parametrejä Clio IV autossa. Saan yhteyden ja erilaisia parametrejä näkyviin, mutta muokkauksen hyväksyminen ei onnistu.
Antaa erroria bad elm response wrong response nr sub function not supported(7f2212)

3 eri elm327 lukijalla yrittänyt. Olisiko niin huono tuuri, että kaikissa huono piiri?
 
Tuli tällainen lukija OHP Forscan Elmconfig USB Modified Diagnostic Cable CAN BUS FTDI | eBay tilattua omaan Mazda 5 vm 07. Aiemmin käytin muutaman euron ELM327 v1.4b-bluetoothpalikkaa mutta sillä pääsi vain HS-väylään. Uudella lukijalla pääsee myös MS-väylään. Softana käytän FORScania pc-versiona. Maksullisesta android-versiosta on myös kokemusta mutta se on aika rajoittunut verrattuna ilmaiseen pc-versioon. Mielestäni paras softa Fordeille ja Mazdoille, onnistuu vikakoodien luvut ja nollaukset, avainten ohjelmoinnit, dpf pakkopoltot ja monta muutakin toimenpidettä auton mallista riippuen.
Onko kyse tästä: https://www.amazon.de/-/en/BB77102-Bluetooth-Modified-Forscan-Elmconfig/dp/B06XPLSQRS ja mitä kaikkea tuolla saa katsottua?
 
Itse ostin tänään myös motonetistä kysyisen härpäkkeen ja eihän se omaan honoriin suostunut yhdistymään millään. Iphone 6 vai 7 taas yhdisti heti ja toimi. Ei tarvinnut mitään pin-koodeja.
Itsekin sorruin hätäpäissäni tähän Quicklynks BLE327 Blackboxiin. Yhdistyy kyllä Samsungin S20:seen ja iPad Air 2:seen, mutta ainoastaan omaan OBDplus-appiin. Saihan silläkin toki vikakoodit luettua ja kuitattua, mutta mitään tarkempia tietoja autosta ei tuolla ohjelmalla saa kyllä kaivettua esiin. Car Scanneriin, Torqueen ym. ei tuo suostu yhdistämään ollenkaan.
 
Itseltä löytyy ennestään joku geneerinen ELM327-palikka ja nyt päätin hankkia kunnollisen lukijan jolla olisi mahdollisuus tonkia vaggineen sisuksia hieman syvemmältäkin. Tarkoitus oli ensin tilata rosstechin VCDS mutta päädyin kuitenkin OBDeleven Ultimateen kun se on niin pirun paljon halvempi. Hintaa suoraan valmistajalta tilattuna 140e sisältäen 500 krediittiä plus postit eli puolet siitä mitä halvin VCDS.
Lisäksi ei tarvi murehtia vin-rajoituksista kuten VCDS:n budjettiversioissa ja hommat voi hoidella bluetoothin yli androidilla.
 
Tuo kaapeli on kyllä FORScanin kaveriksi ns. money well spent:

Nyt on tehtynä Mondeoon (2015, 2.0 TDCi):
- vaihdettu moottorille 180 hp softa käyttöön, alunperin 150 hp
- päivitetty mittariston (IPC) firmware uudempaan, jossa on mm. numeerinen nopeusnäyttö mittariston keskellä, järkevämpi leiska trippimittarissa ja paremman malliset (ohuemmat) neulat kiekka- ja nopeusmittarissa
- rengaspaineet näkymään mittariston kautta
- korjattu nopeusmittaria näyttämään lähemmäs GPS:n lukemaa, täysin GPS:ää vastaavaksi ei silti näytä saavan, koska virheen suuruus riippuu käytetystä nopeudesta
- disabloitu start-stop
- disabloitu turvavyömuistuttimet (vaikka ei ole tapana ajella ilman vyötä, paitsi joskus postilaatikolta kotipihaan)
- ajettu Powershiftille sopeutusohjelmat

Kaapelin tilasin tuolta, tilaus ja maksu keskiviikkona ja perjantaina tuli kaapeli postilaatikkoon:
 
Onko noissa OBDeleven paketeissa muuta eroa kuin se, että kalliimmissa tulee enemmän krediittejä ja PRO versiossa 12kk subi PRO ominaisuuksille? Eli jos ostaa pelkän NextGen OBDeleven palikan, niin sillä voi katsella kaiken, mutta muutokset vaativat krediittejä ja PRO ominaisuudet PRO subin? Ja molemmat voi ostaa pelkkään palikkaan jälkikäteenkin? Black Fridayssa on ilmeisesti ollut tästäkin aleja? A4 (B9) varten tuota hankintaa mietin.

1632038278572.png
 
Tietääkö kukaan noista muutaman euron aliexpressin ihmeistä että onko niistä mihinkään? Pitäisi saada 2015 BMW F3x koodattua, mahdollisimman halvalla tottakai. US $10.23 6% OFF|2018 VSTM For BMW INPA K+CAN K CAN INPA With FT232RL Chip with Switch for BMW INPA K DCAN USB Interface Cable With 20PIN for BMW|interface cable|can cablebmw cable - AliExpress Tuon jo ostin ja descriptionin luin luonnolliesti pari päivää myöhemmin "K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 " ¯\_(ツ)_/¯

ENET kaapelin pitää olla F/G/I-sarjan koodauksiin. K+DCAN on E-sarjaa varten.

Siitä on jo yli 10 vuotta kun viimeks leikin bemari koodauksen kanssa, mutta f sarjalaisiin piti olla muistaakseni BMW ista ja veikkaan että sillä nimellä saat uudemman kaapelin ja f sarjalaisiin yhteensopivan NCS Expertin. Inpa oli e sarjalaisille.

Joku saa korjaa jos menei pahasti puihin.

ISTA:lla et koodaile mitään autoon (tai no teoriassa voi, mutta käytännössä kukaan ei merkkihuollon ulkopuolella sillä koodaile koska aivan järjettömän kankea koodauksiin). NCS-expert ei toimi F-sarjan kanssa ja INPA toimii kyllä F-sarjankin kanssa, kunhan ei ole vaan liian vanha versio.
 
Mikähän vikakoodinlukija tällä hetkellä olisi se, jolla pääsisi mahdollisen laajasti eri merkkeihin käsiksi?
Tässä näprännyt lähinnä kiinan halpis elmejä jotka ei kaikkea näe, saatika poista vikakoodeja, ja jotain motonetin piuhallista mallia joka ei edes koodeja löytänyt mitä joku toinen palikka.

OBDlinx ilmeisesti enemmänkin ford/mazda, obd eleveni vageihin?
Mazdaa, fordia ja audia lähinnä pihassa just ny, mutta ei joka konsernille hotsittaisi omaa kalikkaa hankkia.
Vagilaisiin mulla on jo rostechin piuha, mutta ei mun tajunnalla sillä kannata vikakoodien poistoa enempää tekemään.

Vajaa pari sataa oli ajatuksena, että saisi maksaa maksimissaan.

Sanoisin kiinan autocom/delphi (jos windows läppäri löytyy). Alle 50€ saa kaikista merkeistä koodit ulos. Ei toki ole yhtä hyvä kuin merkkikohtainen.
 
,..ja omatunto ei kolkuta tukiessa ohjelmistopiratismia ja laitekopiointia

jos sulla on vcds, niin et kyllä sen lisäksi vaggilaisiin tarvii mitään muuta. Sillähän onnistuu sopeutukset ja muut softamuutokset ihan hyvin.
 
iCarsoftilla näkyy olevan -25% aleja, niin piti sitten tuhlata vähän liikaakin ja tilattua CR Pro "ku halavalla sai".
10 eur oli postikulut Suomeen, ja +4% jos halusi maksaa paypalin kautta. 270 europa jäi lukijalle hintaa kaikkinensa, sama Elekmalla "tarjouksessa" 349 eur ja varmaan kulut päälle.
Eipä tartte miettiä sitten yhden merkin lukijaa jos joskus automerkki vaihtuu, tai ostaa lisenssejä, tai valkata ostaessa ne 5 automerkkiä mitä sitten ikinä haluaakaan lukijalla räplätä.
Eikös tässä ole sama laite Amazonissa n. 251€ Suomeen toimitettuna?
 
Mikä olisi edullisin ja helpoin tapa vanhan vagilaisen vikakoodien lukemiseksi? Minulla on vm. 2003 Audi TT, jonka moottorin vikavalo syttyi ja nyt pitäisi ruveta selvittelemään syitä. Kannattaako hankkia käsikäyttöinen, puhelimen kanssa paritettava vai tietokoneen kanssa käytettävä lukija? Vaihtoehtoja tutkiessa tuntuu menevän pää vain entistä pyöremmälle. Näillä näkymin ei ole tarvetta kuin vagilaisia ymmärtävälle lukijalle.

EDIT: Lähipiiristä löytyi Autel MS509 -lukija, jolla homma hoitui
 
Viimeksi muokattu:
Mikä olisi edullisin ja helpoin tapa vanhan vagilaisen vikakoodien lukemiseksi? Minulla on vm. 2003 Audi TT, jonka moottorin vikavalo syttyi ja nyt pitäisi ruveta selvittelemään syitä. Kannattaako hankkia käsikäyttöinen, puhelimen kanssa paritettava vai tietokoneen kanssa käytettävä lukija? Vaihtoehtoja tutkiessa tuntuu menevän pää vain entistä pyöremmälle. Näillä näkymin ei ole tarvetta kuin vagilaisia ymmärtävälle lukijalle.

EDIT: Lähipiiristä löytyi Autel MS509 -lukija, jolla homma hoitui
Jatkoa ajatellen jos oman haluaa niin obdeleven. Suosittelen ostaa suoraan gen2. Nopeammin toimii uudemmissa autoissa ja tulevaisuudessa tulee ehkä tuki myös BMW.
 
Jatkoa ajatellen jos oman haluaa niin obdeleven. Suosittelen ostaa suoraan gen2. Nopeammin toimii uudemmissa autoissa ja tulevaisuudessa tulee ehkä tuki myös BMW.

Tänä vuonnahan obdelevenin pro-ominaisuudet muuttuivat tilausperusteiksi eli joutuu pulittamaan 25e per vuosi ylimääräistä jos ei ehtinyt hankkimaan tuota next gen pro -mallia ennen muutosta.
Jos itse olisin hankkimassa lukijaa nyt niin melkeinpä äänestäisin lompakolla ja hankkisin esim vcds:n koska tämä obdelevenin käyttäminen tuntuu olevan yhtä mikromaksua ja krediittien ostelua.
Ja vcds:n voi myös aina myydä pois hyvään hintaan kun ei enää itse tarvitse, obdelevenillä vähän hankalampaa.
 
Tänä vuonnahan obdelevenin pro-ominaisuudet muuttuivat tilausperusteiksi eli joutuu pulittamaan 25e per vuosi ylimääräistä jos ei ehtinyt hankkimaan tuota next gen pro -mallia ennen muutosta.
Jos itse olisin hankkimassa lukijaa nyt niin melkeinpä äänestäisin lompakolla ja hankkisin esim vcds:n koska tämä obdelevenin käyttäminen tuntuu olevan yhtä mikromaksua ja krediittien ostelua.
Ja vcds:n voi myös aina myydä pois hyvään hintaan kun ei enää itse tarvitse, obdelevenillä vähän hankalampaa.
Ei niitä krediittejä tarvitse kun tekee pro:lla koodaamalla ne mitä tarvitsee appien sijaan.
 
Pieni summa per auto kun laskee että olen tuossa käyttänyt n. 200 autoa palikan nokassa.

Mä olen käyttäny tasan yhtä ja vaikka omani ostinkin ennen tuota muutosta niin mun mielestä vaikuttaa aika isolta summalta satunnaiselle roplailijalle.
e: Sovitaanko että ollaan asiasta eri mieltä ja jatketaan elämäämme? Ei nimittäin kiinnosta pätkääkään vääntää tästä asiasta.
 
Tulipahan tilattua iCarsoftilta CR Max, olin jo tilaamassa halvempaa lukijaa Elekmalta, mutta sitten sattui silmiini tuo iCarsoftin oma sivu ja innostuin, niin tilasin CR Maxin CR Pron sijaan, katsotaan millainen viritys tuo on, kun saapuu kotia.
 
Tulipahan tilattua iCarsoftilta CR Max

Joko olet ehtinyt tutustua tuohon Maxiin? Onko pätevä laite? Olen miettinyt tuon samaisen laitteen hankkimista, kun siinä olisi ilmaiset päivitykset. Pitäisi myös onnistua hieman erikoisemmat funktiot, kuten jarrujen ABS-pumpun ilmaaminen.
 
Joko olet ehtinyt tutustua tuohon Maxiin? Onko pätevä laite? Olen miettinyt tuon samaisen laitteen hankkimista, kun siinä olisi ilmaiset päivitykset. Pitäisi myös onnistua hieman erikoisemmat funktiot, kuten jarrujen ABS-pumpun ilmaaminen.

Olen testannut tuota nyt 7 autoon ja vaikuttaa todella pätevältä sekä helppokäyttöiseltä laitteelta.

Ajaa hienosti sähköiset käsijarrut huoltoasentoon, lukee vikakoodit sekä live datan, nollaa huoltovalot ja ilmaa myös ABS-pumpun.

Hintaansa nähden todella monipuolinen laite, jolla pitäisi onnistua kaasuläppien sopeutukset ja ecun vaihdot yms. vähän monimutkaisemmatkin hommat.
Lähinnä puuttuvia ominaisuuksia ovat käsittääkseni auton kielen vaihtaminen sekä joidenkin varusteiden ja toimintojen ohjelmointi.
 
Hyvältä kuulostaa. Tarkat diagnoosit ja koodailut onnistuu tietokoneella, mutta tällainen tablettilaite olisi kätevä pieniin huoltohommiin.

Lähetin sähköpostia vielä laitteen edustajalle, jos heiltä löytyisi lista tuetuista automalleista. Jos omat automallit löytyy listalta, pitää varmaan tilata lukija omaan käyttöön.
 
Hyvältä kuulostaa. Tarkat diagnoosit ja koodailut onnistuu tietokoneella, mutta tällainen tablettilaite olisi kätevä pieniin huoltohommiin.

Lähetin sähköpostia vielä laitteen edustajalle, jos heiltä löytyisi lista tuetuista automalleista. Jos omat automallit löytyy listalta, pitää varmaan tilata lukija omaan käyttöön.

Minulla tuo laite on hallilla pääasiallisena diagnoosi/huolto laitteena.
Naapuritallista löytyy sitten vanhempaa Delphin autocomia, Mersun star kopiota, Renaultin Clippiä ja Ross-Techin piuhaa VCDS:än kanssa, niin näillä on tähän asti pärjätty.
 
Mikähän olisi järkevin yleismallinen lukija, jolla pystyy saamaan vikakoodit kaikista auton järjestelmistä ja nollaamaan ne? Bonaria olisi jos voisi tehdä jotain yksinkertaisia koodauksia, kuten varoitusäänien poistamista tai joidenkin muiden toimintojen aktivoimista tai poistamista. Nykyinen kulkine on GM:n tuotoksia, mutta mielellään ostaisin yleismallisen jotta lukijaa ei tarvitsisi vaihtaa.

THINKCAR 1S ilmesesti ei ole Euroopassa saatavilla? Tuo vaikuttaisi aika hyvältä.

Carly vaikuttaa pätevältä, onko järkeä?


Edit: päädyin ostamaan OP-COM -laitteen. Tällä pystyy lukemaan ja poistamaan vikakoodit, mutta myös ohjelmoimaan tosi monipuolisesti auton toimintoja.

Tarinan opetus: jos on mielenkiintoa tehdä mitään muuta kuin lukea ja poistaa koodeja, niin merkkikohtainen laite on paras investointi, ellei halua laittaa rahoja kiinni noihin satojen eurojen vehkeisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä launch x431 pro mini, joka pääsänntösesti toiminu ihan kohtuu hyvin.

Siitä loppu lisenssi ja oon päättäny päivittää tämän autellin maxisys ultraan, mutta en nää launchissa nykyään mitään pahaa, kun päivitykset tullu lisenssin aikana aika tiheeseen tahtiin ja korjannu ongelmia mitä ollu.
 
Onko mahdollista saada nopeampaa heti kiina delphin laitetta?
ei jaksaisi pentele kuukautta odottaa :(
aliexpress ei edes lähetä nopeampaa vaikka maksaisi extraa.
kuten fiksut ebayssä tekee, 20taalaa niin tulee seuraavalle viikolle.
nyt tosin ebaystä on hävinnyt nuo delphin laitteet höh.

ei kyllä ole paha, jos lukee vaan 2013 saakka edes , torissa 120e läppärin kanssa jos on bluetooth vehje.
tosin kiinasta kastelin niin adapteri-sarjalla peräti 2020vm:iin saakka niin n.90e.
tietty jää kait tulliin, free international shipping.
Jos on fiksut niin kierrättää esim. Espanjan kautta .
 
Onko tietoa toimittaako obdeleven.com tuotteita Suomeen? Heillä näyttäisi olevan tällä hetkellä Pro pack 99.99 € tarjouksessa kun obdeleven.fi sivustolla perusversio maksaa 89.00 €
 
Tilasin sitten kiinasta, tuli miten tuli. sain laitteet kuntoon.
kaveri oli hankkinut itselleen kuten oli frendilläkin volvon vida-laatikon ja softan, oli viikonloppuna taistelemista oikein kunnolla isolla "K":lla
huokaus, muuttelin päiväystä sekä netframe 4.5:n poistin ja tilalle 4:n koska siinä saa olla vain ie 9 ja uudempi sekä netframe 4:n maximi, ja lisäksi näemmä piti hankkia win7:n proffan levyt, koska se ei toimi muussa kuin proffassa :(

kaverilta ostin ibarin t430s:n läppärin, minusta hinta liian kova, mutta olihan tuo sitten oikea ibari, i5 prosari 8Gt ram ja dvd-asemalla, tosin uuden akun saa kaveri hankkia koska tämä kesti vain ½h. ei oikein kerkiä vidalla metsästää kunnolla vikoja kautta dataa.

loppujen lopuksi kahden käyttisen ja vidan asennuksen kerran jälkeen sehän pentele alkoikin toimimaan :o
laitoin samalla lottoa vetämään jos noin hyvä säkä oli, on sen kanssa sitten aina taistelemista.
vaikka laittoi logiin "1":n niin loading ja siihen jäi, ei tullut seuraavaa ruutua.
ihme softa kun käyttää ie:tä alustana :(

Pakko oli saada kondikseen koska ei ollut ketään muuta joka ymmärtää autoista sekä atk:sta, meikä jotenkin on kivasti taistellut noiden kanssa ;)
 
ihme softa kun käyttää ie:tä alustana
ActiveX on se syy miksi ie:n pohjalle rakennettu noita, mulla oli joskus ooppelin räjäytyskuvat yms ja ne vaati jonku ie6 tms. Oli rakennettukäyttämään tietyn ien html bugeja joten uudemmissa räjähti asettelut palasiksi tai osa sivusta ei piirtynyt ollenkaan
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 302
Viestejä
4 534 383
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom