- Liittynyt
- 20.11.2018
- Viestejä
- 294
Triplat
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?
On ainakin omissa volvoissa toiminut, vikakoodit on saatu luettua.Onko tuosta bluedriver obd bluetooth härpäkkeestä jollain kokemuksia enemmän eurooppalaisiin autoihin? Ilmeisesti pohjois-ameriikan markkinoille tarkoitettu pääasiassa, bluedriverin nettisivuilla lukee että toiminee myös euroopan malleissa mut tiedä sitte.
Noista ei ole omakohtaisia kokemuksia, kun omat vikakoodit ovat olleet moottorista tulleita.Lukeeko myös ABS ja airbag jutut ynnämuut? Vai pelkästään obd2 vikakoodit?
quicklynks cblackbox bt ble 327 tuli ostettua ja manuaalissa sanotaan ettei pin koodia tarvita mutta kysyy sitä silti.
Vaihtoehdot 0000 ja 1234 eivät toimi tietenkään. Mikäs nyt neuvoksi? Palautusta ja toisella kokeiltava?
Siitä on jo yli 10 vuotta kun viimeks leikin bemari koodauksen kanssa, mutta f sarjalaisiin piti olla muistaakseni BMW ista ja veikkaan että sillä nimellä saat uudemman kaapelin ja f sarjalaisiin yhteensopivan NCS Expertin. Inpa oli e sarjalaisille.Tietääkö kukaan noista muutaman euron aliexpressin ihmeistä että onko niistä mihinkään? Pitäisi saada 2015 BMW F3x koodattua, mahdollisimman halvalla tottakai. US $10.23 6% OFF|2018 VSTM For BMW INPA K+CAN K CAN INPA With FT232RL Chip with Switch for BMW INPA K DCAN USB Interface Cable With 20PIN for BMW|interface cable|can cablebmw cable - AliExpress Tuon jo ostin ja descriptionin luin luonnolliesti pari päivää myöhemmin "K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 " ¯\_(ツ)_/¯
Osaatko @Zyrppa neuvoa tämän DDT4All softan käytössä? Kun ei millään saa muokattua parametrejä Clio IV autossa. Saan yhteyden ja erilaisia parametrejä näkyviin, mutta muokkauksen hyväksyminen ei onnistu.Renault/Nissan/Dacia omistajille voin suositella DDT4All softaa.
Pitäisi pelittää melkein minkä tahansa ELMin tai paremman kaapelin kanssa ja pääsee lukemaan koodit ja säätämään asetuksia (niitäkin mitä ei merkkikorjaamo kuulemma saa säädettyä).
Saa yhteyden ELMillä myös airbag yms. moduuleihin
Onko kyse tästä: https://www.amazon.de/-/en/BB77102-Bluetooth-Modified-Forscan-Elmconfig/dp/B06XPLSQRS ja mitä kaikkea tuolla saa katsottua?Tuli tällainen lukija OHP Forscan Elmconfig USB Modified Diagnostic Cable CAN BUS FTDI | eBay tilattua omaan Mazda 5 vm 07. Aiemmin käytin muutaman euron ELM327 v1.4b-bluetoothpalikkaa mutta sillä pääsi vain HS-väylään. Uudella lukijalla pääsee myös MS-väylään. Softana käytän FORScania pc-versiona. Maksullisesta android-versiosta on myös kokemusta mutta se on aika rajoittunut verrattuna ilmaiseen pc-versioon. Mielestäni paras softa Fordeille ja Mazdoille, onnistuu vikakoodien luvut ja nollaukset, avainten ohjelmoinnit, dpf pakkopoltot ja monta muutakin toimenpidettä auton mallista riippuen.
Itsekin sorruin hätäpäissäni tähän Quicklynks BLE327 Blackboxiin. Yhdistyy kyllä Samsungin S20:seen ja iPad Air 2:seen, mutta ainoastaan omaan OBDplus-appiin. Saihan silläkin toki vikakoodit luettua ja kuitattua, mutta mitään tarkempia tietoja autosta ei tuolla ohjelmalla saa kyllä kaivettua esiin. Car Scanneriin, Torqueen ym. ei tuo suostu yhdistämään ollenkaan.Itse ostin tänään myös motonetistä kysyisen härpäkkeen ja eihän se omaan honoriin suostunut yhdistymään millään. Iphone 6 vai 7 taas yhdisti heti ja toimi. Ei tarvinnut mitään pin-koodeja.
Tietääkö kukaan noista muutaman euron aliexpressin ihmeistä että onko niistä mihinkään? Pitäisi saada 2015 BMW F3x koodattua, mahdollisimman halvalla tottakai. US $10.23 6% OFF|2018 VSTM For BMW INPA K+CAN K CAN INPA With FT232RL Chip with Switch for BMW INPA K DCAN USB Interface Cable With 20PIN for BMW|interface cable|can cablebmw cable - AliExpress Tuon jo ostin ja descriptionin luin luonnolliesti pari päivää myöhemmin "K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 " ¯\_(ツ)_/¯
Siitä on jo yli 10 vuotta kun viimeks leikin bemari koodauksen kanssa, mutta f sarjalaisiin piti olla muistaakseni BMW ista ja veikkaan että sillä nimellä saat uudemman kaapelin ja f sarjalaisiin yhteensopivan NCS Expertin. Inpa oli e sarjalaisille.
Joku saa korjaa jos menei pahasti puihin.
Mikähän vikakoodinlukija tällä hetkellä olisi se, jolla pääsisi mahdollisen laajasti eri merkkeihin käsiksi?
Tässä näprännyt lähinnä kiinan halpis elmejä jotka ei kaikkea näe, saatika poista vikakoodeja, ja jotain motonetin piuhallista mallia joka ei edes koodeja löytänyt mitä joku toinen palikka.
OBDlinx ilmeisesti enemmänkin ford/mazda, obd eleveni vageihin?
Mazdaa, fordia ja audia lähinnä pihassa just ny, mutta ei joka konsernille hotsittaisi omaa kalikkaa hankkia.
Vagilaisiin mulla on jo rostechin piuha, mutta ei mun tajunnalla sillä kannata vikakoodien poistoa enempää tekemään.
Vajaa pari sataa oli ajatuksena, että saisi maksaa maksimissaan.
Eikös tässä ole sama laite Amazonissa n. 251€ Suomeen toimitettuna?iCarsoftilla näkyy olevan -25% aleja, niin piti sitten tuhlata vähän liikaakin ja tilattua CR Pro "ku halavalla sai".
10 eur oli postikulut Suomeen, ja +4% jos halusi maksaa paypalin kautta. 270 europa jäi lukijalle hintaa kaikkinensa, sama Elekmalla "tarjouksessa" 349 eur ja varmaan kulut päälle.iCarsoft.EU | Automotive Diagnostics
ICARSOFT Professional Automotive Diagnostic Equipment. Single- and multi-brand diagnosis. 25% Discount Promotion. EU Delivery.www.icarsoft.eu
Eipä tartte miettiä sitten yhden merkin lukijaa jos joskus automerkki vaihtuu, tai ostaa lisenssejä, tai valkata ostaessa ne 5 automerkkiä mitä sitten ikinä haluaakaan lukijalla räplätä.
Jatkoa ajatellen jos oman haluaa niin obdeleven. Suosittelen ostaa suoraan gen2. Nopeammin toimii uudemmissa autoissa ja tulevaisuudessa tulee ehkä tuki myös BMW.Mikä olisi edullisin ja helpoin tapa vanhan vagilaisen vikakoodien lukemiseksi? Minulla on vm. 2003 Audi TT, jonka moottorin vikavalo syttyi ja nyt pitäisi ruveta selvittelemään syitä. Kannattaako hankkia käsikäyttöinen, puhelimen kanssa paritettava vai tietokoneen kanssa käytettävä lukija? Vaihtoehtoja tutkiessa tuntuu menevän pää vain entistä pyöremmälle. Näillä näkymin ei ole tarvetta kuin vagilaisia ymmärtävälle lukijalle.
EDIT: Lähipiiristä löytyi Autel MS509 -lukija, jolla homma hoitui
Jatkoa ajatellen jos oman haluaa niin obdeleven. Suosittelen ostaa suoraan gen2. Nopeammin toimii uudemmissa autoissa ja tulevaisuudessa tulee ehkä tuki myös BMW.
Ei niitä krediittejä tarvitse kun tekee pro:lla koodaamalla ne mitä tarvitsee appien sijaan.Tänä vuonnahan obdelevenin pro-ominaisuudet muuttuivat tilausperusteiksi eli joutuu pulittamaan 25e per vuosi ylimääräistä jos ei ehtinyt hankkimaan tuota next gen pro -mallia ennen muutosta.
Jos itse olisin hankkimassa lukijaa nyt niin melkeinpä äänestäisin lompakolla ja hankkisin esim vcds:n koska tämä obdelevenin käyttäminen tuntuu olevan yhtä mikromaksua ja krediittien ostelua.
Ja vcds:n voi myös aina myydä pois hyvään hintaan kun ei enää itse tarvitse, obdelevenillä vähän hankalampaa.
Ei niitä krediittejä tarvitse kun tekee pro:lla koodaamalla ne mitä tarvitsee appien sijaan.
Pieni summa per auto kun laskee että olen tuossa käyttänyt n. 200 autoa palikan nokassa.Kyllä mutta joutuu silti tilaamaan sen pro:n 24,99e per vuosi.
Pieni summa per auto kun laskee että olen tuossa käyttänyt n. 200 autoa palikan nokassa.
Tulipahan tilattua iCarsoftilta CR Max
Joko olet ehtinyt tutustua tuohon Maxiin? Onko pätevä laite? Olen miettinyt tuon samaisen laitteen hankkimista, kun siinä olisi ilmaiset päivitykset. Pitäisi myös onnistua hieman erikoisemmat funktiot, kuten jarrujen ABS-pumpun ilmaaminen.
Hyvältä kuulostaa. Tarkat diagnoosit ja koodailut onnistuu tietokoneella, mutta tällainen tablettilaite olisi kätevä pieniin huoltohommiin.
Lähetin sähköpostia vielä laitteen edustajalle, jos heiltä löytyisi lista tuetuista automalleista. Jos omat automallit löytyy listalta, pitää varmaan tilata lukija omaan käyttöön.
Toimittaa, sieltä tilasin omani joskus tuossa aiemmin syksyllä kun oli joku tarjous.Onko tietoa toimittaako obdeleven.com tuotteita Suomeen?
ActiveX on se syy miksi ie:n pohjalle rakennettu noita, mulla oli joskus ooppelin räjäytyskuvat yms ja ne vaati jonku ie6 tms. Oli rakennettukäyttämään tietyn ien html bugeja joten uudemmissa räjähti asettelut palasiksi tai osa sivusta ei piirtynyt ollenkaanihme softa kun käyttää ie:tä alustana
Nyt kun sait vidan kuntoon niin napsaise Image talteen. Ens kerralla asenna virtualbox ja tee siihen oma osansa vidaa varten.Tilasin sitten kiinasta, tuli miten tuli. sain laitteet kuntoon.
kaveri oli hankkinut itselleen kuten oli frendilläkin volvon vida-laatikon ja softan, oli viikonloppuna taistelemista oikein kunnolla isolla "K":lla
huokaus, muuttelin päiväystä sekä netframe 4.5:n poistin ja tilalle 4:n koska siinä saa olla vain ie 9 ja uudempi sekä netframe 4:n maximi, ja lisäksi näemmä piti hankkia win7:n proffan levyt, koska se ei toimi muussa kuin proffassa
kaverilta ostin ibarin t430s:n läppärin, minusta hinta liian kova, mutta olihan tuo sitten oikea ibari, i5 prosari 8Gt ram ja dvd-asemalla, tosin uuden akun saa kaveri hankkia koska tämä kesti vain ½h. ei oikein kerkiä vidalla metsästää kunnolla vikoja kautta dataa.
loppujen lopuksi kahden käyttisen ja vidan asennuksen kerran jälkeen sehän pentele alkoikin toimimaan :o
laitoin samalla lottoa vetämään jos noin hyvä säkä oli, on sen kanssa sitten aina taistelemista.
vaikka laittoi logiin "1":n niin loading ja siihen jäi, ei tullut seuraavaa ruutua.
ihme softa kun käyttää ie:tä alustana
Pakko oli saada kondikseen koska ei ollut ketään muuta joka ymmärtää autoista sekä atk:sta, meikä jotenkin on kivasti taistellut noiden kanssa
Siis vuoden ajan saat ladata sen imagen. Ei ole mikään vuosimaksullinen "lisenssi" eikä välttämättä tarvitse uudelleen edes ladata kun laittaa itselleen varmaan talteen. Itse vidan voimassaolon saa itse määriteltyä tekstitiedosta mihin asti voimassa. Hyvin on ainakin minulla toiminut win 10 pro asennus tiedosto ja win 7 virtuaali image.Aika härskiä bisnestä joku tekee tolla VIDA nimellä ja Volvon logoilla yms.
Ja vielä myy vuoden "lisenssejä" siihen väh. 8v vanhaan piraattiversioon.. Juupajuu.
Ei tosin PRO, mutta mulla jäi juuri ylimääräiseksi OBD Eleven 1st gen + adapteri (adapteri ei näköjään ollut enää .fi kaupassa myynnissä, mutta samanlainen kuin linkissä. Octavia tarvii ainakin sellaisen). Laita yv, jos kiinnostaOnko tietoa toimittaako obdeleven.com tuotteita Suomeen? Heillä näyttäisi olevan tällä hetkellä Pro pack 99.99 € tarjouksessa kun obdeleven.fi sivustolla perusversio maksaa 89.00 €