Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvin tuo on toiminut car scanner softan kanssa Peugeotissa.
VAG konsernin autoille löytyy muistaakseni varta vasten tehtyjä appeja jotka osaa tehdä kaikenlaista, kannattaa selata storesta.Hienoa ja kiitos ripeästä vastauksesta, laitoin tilauksen sisään.
Varmaankin jostain autosta.Saako tällaisella luettua ja nollattua vikakoodit? 1.58€ 73% OFF|Elm327 V 2.1 Obd2 Scanner Bt/wifi Elm 327 Obd Car Diagnostic Tool For Android /ios Pk Vgate Icar2 Code Reader - Code Readers & Scan Tools - AliExpress
Kyllä noi geneeriset vikakoodit lukee, mutta ei näitä vianhakuun nykyään kauheesti voi käyttää ja moottoriviat on nykyään aika pieni osa auton ongelmista. Toi on 80% turha ja joutuu hakeutui paremmalle testerille. Mielummin tuhlaa se pari sataa testeriin ja tienaa ne rahat takas lukemalla kavereittes autosta ongelmat. Veikkaan että maksaa nopeesti ittensä takas.Saako tällaisella luettua ja nollattua vikakoodit? 1.58€ 73% OFF|Elm327 V 2.1 Obd2 Scanner Bt/wifi Elm 327 Obd Car Diagnostic Tool For Android /ios Pk Vgate Icar2 Code Reader - Code Readers & Scan Tools - AliExpress
Pääasiassa saa luettua yleismallin koodit kaikista, mutta tarkempiin merkkikohtaisiin koodeihin ei riitä, usein yleiskoodillakin jo pääsee kyllä vian jäljille. Pääsääntöisesti vikakoodit saa nollattua, abs ja airbag-valoa ei välttämättä saa. Livedataa saa ulos autosta, ihan hyvä lisätyökalu tai varatyökalu heittää auton hanskalokeroon aina mukaan. Ei kuitenkaan korvaa parempaa merkkikohtaista testeriä.Saako tällaisella luettua ja nollattua vikakoodit? 1.58€ 73% OFF|Elm327 V 2.1 Obd2 Scanner Bt/wifi Elm 327 Obd Car Diagnostic Tool For Android /ios Pk Vgate Icar2 Code Reader - Code Readers & Scan Tools - AliExpress
Soveltuu Skoda/VW käyttöön paremmin kuin hyvin.soveltuukohan se omaan käyttöön?
Tilasin aliexpressistä autocom DS150E lukijan. Halvin tietysti. No oppirahoja maksellessa selvisi että se dual-board-moduuli on huono varsinkin vähän uudempien autojen kanssa, ja Ford sekä BMW erikseen vielä mainittu.Aibaba Delphi
Launch
Onko väellä kokemuksia tuosta Launchista ja Delphistä. Delphiä nyt varmaan monella. Tärkeintä että saisi kaikkea tehtyä moneen merkkiin.
Isukin Boschin vehkeitä käyttänyt tähän asti ja BMW:n Istaa. Bosch lakkaa pian olemasta ja joku oma tarvisi olla.
Kaikesta oppineena niin mitä nyt tilaisit jos pitäisi aloittaa alusta?Tilasin aliexpressistä autocom DS150E lukijan. Halvin tietysti. No oppirahoja maksellessa selvisi että se dual-board-moduuli on huono varsinkin vähän uudempien autojen kanssa, ja Ford sekä BMW erikseen vielä mainittu.
No sitten tilasin yhdeltä foorumilta single-board reworked moduulin. Elikkä parempi kiinamoduuli mihin vaihdettu sitten parempaa komponenttia sisälle. Alkoi kyllä lukemaan omaa bemaria, mutta sitten selvisi että monella automerkillä on siirrytty ip-pohjaiseen kommunikointiin, ja näihin autoihin tarvitaan sitten vielä lisäksi doip-adapteri. Uudet Volvot esimerkiksi tarvitsee tämän adapterin.
Meidän Volvosta sain koodeja luettua Vdash ohjelmalla enet-kaapelin avulla. Enet-kaapelin olin ostanut BMW:n Ista-ohjelmaa varten.
Nuo ohjelmien asennukset sitten ihan oma lukunsa
Tarinan opetus. Älä osta halvinta kiina
Olen ehkä vähän huono vastaamaan kun ei ole kokemusta monestakaan laitteesta. Kirjoitellaan nyt jotain.Kaikesta oppineena niin mitä nyt tilaisit jos pitäisi aloittaa alusta?
Oliskohan joku 500e launch sellainen millä pärjäisi tulevaisuuteen. Ei ole siis mitään hajua, mutta kai sitä voisi vaikka vähän sijoittaa jos olisi joku legitti vehje mikä saisi päivityksiä uusiin autoihin.
Itellä ollu käytössä aika pitkään launch x431 pro mini, joka ollu ihan näppärä. Softa siinä on matkan varrella kehittyny ja autojen tuki.Launch X431 Mini on ainakin sellanen millä tekee aikalailla kaiken mitä Boschilaisellakin, mutta hintaa on kyllä enemmän kuin 500€.
Menee esim pienen monimerkkikorjaamon ainoana laitteena ihan OK.
Itse käytän erinäisiä VM:ä testereitä varten, esim. tuoreehko diagbox toimii oikein hienosti vanhalla läppärillä jossa xubuntu ja diagbox win10 vm:ssä.Jos täytyy hankkia vielä myös kannettava, niin onko kokemuksia onnistuuko testerien käyttö Linuxilla?
Pitää jo melkein yrittämällä yrittää jos meinaa jostain ser-tunkiolta kaivaa koneen jossa ei olisi vt-x. Yli 10v vanhat kuluttajaläppärit on melko varmasti jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen ja muutenkin läppäriprossut ovat olleet 10-15v sitten lähes pelkästään Inteliä. Nimimerkillä omassa ~vm 2011-2012 testeri-Dellissäni on niinkin tuore prossu kuin I3-2330m ja vt-x löytyy.
Täytyy kyllä huomenna katsoa mikä testeri heillä mahtaakaan olla.
Millainen erikoisuus tämä sun autosi on? Melko moneen vehkeeseen löytyy harrastajan budjetille sopiva vikakoodinlukuvehje, mutta ainakaan mä en näe noista sun edellisistä viesteistä löytänyt että mikä auto on kyseessä... Moottorin häiriövalo on ihan syystä olemassa, eikä mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia sen johdosta katsastaa autoja: korjaan sitä mukaa kun tarvii ja moottorin häiriövalo on tähän mennessä aina syttynyt syystä. Jos vikavalot taulussa ajellaan vuosikaupalla, niin en ole yllättynyt jos "vian" korjaaminen vaatii ison osakasan lisäksi kristallipalloa.Moottorin vikavalo on harmillinen, koska sille ei voi mitään ja katsastuksesta ei sitten pääse läpi. Tietysti jos korjaisi kaikki mahdolliset asiat mitkä voisivat siihen vaikuttaa, mutta se maksaisi varmaan kymmenen auton hinnan verran.
Itselle on nyt pari kertaa joutuneet pakokaasu+OBD-testissä ottamaan Autocomin lukijalla (monimerkkikorjaamo) OBD-lapun. Kun tuo pakokaasumittari ei suostu millään lukemaan OBD:tä ja täytyy pari vuotta vanhempana lukea eli saa päästöt otettua. Ei siinä mitään, kunhan päästöluokituksen mukaiset arvot.Olen ehkä vähän huono vastaamaan kun ei ole kokemusta monestakaan laitteesta. Kirjoitellaan nyt jotain.
Boschin laitteistoa käyttäneenä ei voi autocomia nostaa samalle levelille. Mutta kyllä sillä hienosto pärjää. Pääasia että saa koodit ulos ja takajarrut huoltoasentoon.
Mutta jos päätyy tilaamaan alista tai jostain autocom-lukijan, niin ehdottomasti sellainen SINGLE BOARD. On uudempi, nopeampi ja yhteensopivampi uudempien autojen kanssa. Jotkut uudet autot vaatii sen DOIP-adapterin, koska IP-pohjainen kommunikointi. En ole ostanut koska aika kalliita ovat. Mieleni tekisi koska olisi hienoa että saisi kaikki vehkeet samalla diagnosointivehkeellä luettua.
Täh? Selvittää missä on vika ja korjaa sen On taas kyllä niin mahdoton homma. Edellinen moottorivalo korjaantui lambdan vaihdolla, kustannus n. 20e ja aikaa 10min.Moottorin vikavalo on harmillinen, koska sille ei voi mitään ja katsastuksesta ei sitten pääse läpi. Tietysti jos korjaisi kaikki mahdolliset asiat mitkä voisivat siihen vaikuttaa, mutta se maksaisi varmaan kymmenen auton hinnan verran.