OBD-II lukija

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
702
Onko tuo Lexia/sen kiinakopio ainoa vaihtoehto millä pääsee lukemaan Berlingo 1:n moottorin live dataa?
Fyysisestihän tuohon käy mikä tahansa OBD2-lukija ja lukijaan tulee sähkötkin, mutta ainakaan ELM-kopio ei tuon kanssa suostu juttelemaan kolmella eri softalla testattuna.
Samaa romua on tehty ainakin vuosina 1997-2005. Onko noihin vaihdettu ECU vuonna 2002, kun siitä lähtien kai pitäisi kaikissa bensavehkeissä olla standardi OBD2-portti vai onko tuossa käytössä joku erikoisempi protokolla, mikä vaatii aina eksoottisemman lukijan vai onko niin, että tuo vaati jonkun tietyn ohjelman toimiakseen?
Ja mikä protokolla mahtaa olla kyseessä?

Ebaysta näyttää löytyvän myös joku PSA-COM-kopio, mutta ei tuostakaan ota selvää, että toimiiko vanhemmissa vehkeissä.
Nimestä voisi päätellä, että toimii ilmaisen PSACOM softan kanssa.
PSA-COM Bluetooth Diagnostic Tool PSACOM for Peugeot Citroen better than Lexia3 | eBay
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
käsittääkseni HDI-koneisiin ja 1.6 16V pääsee lexialla (diagboxilla)
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 599
Mikä on paras obd2 lukija jota tavan pulliainen osaa käyttää bmw e61? Inpat ei nyt tule kysymykseen. Onko carly ylivoimaisesti parhain versus muut vastaavat obd bluetooh kikkareet? Toimiiko carly appi minkä tahansa elm327 lukijan kanssa vai onko tuo carlyn oma lukija täysin vastaava kuin nämä halppis elm327?
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 706
Mikä on paras obd2 lukija jota tavan pulliainen osaa käyttää bmw e61? Inpat ei nyt tule kysymykseen. Onko carly ylivoimaisesti parhain versus muut vastaavat obd bluetooh kikkareet? Toimiiko carly appi minkä tahansa elm327 lukijan kanssa vai onko tuo carlyn oma lukija täysin vastaava kuin nämä halppis elm327?
Tämä kiinnostaa täälläkin...
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
144
Jotain käsikapuloita on joilla jotain saa ulos, ne on kaikin puolin kompromisseja. Siihen huoltovalon nollaamiseen ihan päteviä kyllä.
Toki ei ISTA/D jonkin ICom A2 kaverina paha ole, antaa kaaviot, liitinten paikat ja mittausarvot jne. Vähän se tietysti maksaa mutta no jos itte enempi tekee niin äkkiä se maksaa ittensä takas ettei tartte kokeellisesti vaihtaa osia.

EDIT: ISTA/D on melko helppokäyttöinen, jos osaa veikkauksen tai verkkopankin sivuja käyttää niin senkin kanssa selviää.

Käsikapuloita näkyy olevan elekmalla pari mallia, mutterikasoihin räätälöityjä jossain määrin. Toki, google löytää kun jaksaa pienen hetken nähdä vaivaa että löytää ensin jotain kiinnostavaa, sitten tietysti käyttäjäkokemuksien kahlausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 599
Carlyllä onnistuu dpf pakkopoltto, akun koodaus, huoltolaskurien nollaus, jne, eli huomattavasti enemmän mitä elm327+torquella.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Mä ostin joko loppuvuodesta 2012 tai alkuvuodesta 2013 tollaisen ebayn 25 euron "mini ELM 327" -lukijan ja loppukesästä 2017 se alkoi pätkimään. Eli käyttöikä oli jotain 4,5 vuotta. Autosta tai päätelaitteesta viis (känny, tabi, toinen känny) viis niin palikka ei aina saa yhteyttä autoon, joskus vaatii vain venailua iltaan tai seuraavaan päivään ym. En tiedä mikä on. Silti ihan hyvä käyttöikä suhteessa siihen, että halvimmassakin AutoAsissa (ym.) puljussa vikakoodien luku on yleensä vähintään 30-40e.
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
194
PSA-yhtymän autoihin paras softa on Lexia. Aliexpressissä noin 40 euroa. Tulee mukana laitteet ja softat ja sillä saa käytännössä tehtyä kaiken mitä korjaamoillakin voidaan. No uusimpiin ehkä en alkaisi softapäivityksiä kiinan Lexialla tekemään kuitenkaan. Toimii myös vanhemmille autoille, ennen OBD2-mokkuloita. Googlella lisää.
Onko tuommosesta halpis-Lexiasta kokemuksia? Kiinnostaisi Pösön sielunelämän tutkiminen, mutta epäilyttää, toimiiko tuommonen muutaman kympin versio, kun alkuperäinen taitaa olla korjaamolaitehinnoissa? Jonkun Ebaysta tilatun ELM327-palikan kanssa olen kyllä tutkinut vikakoodeja, mutta eihän sillä body computeriin pääse. Mm. cruisen aktivointi pitäisi kai Lexialla onnistua?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Periaatteessa kaikki samat temput sillä voi tehdä kuin merkkiliike 10v sitten. Tai riippuu miten vanha versio mukana tulee ohjelmistoista.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 599
Ostin carlyn. Kallishan se oli appiksi, 55€ mutta aikalailla tulee dataa ulos. Harmi että akun koodaus ja dpf pakkopoltot maksaa vielä siihen päälle. Toimii joten kuten kiinakopio elm327, mutta ehdottomasti suosittelen aitoa carlyn omaa lukijaa tai joku muu laadukas.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
538
Onko tuommosesta halpis-Lexiasta kokemuksia? Kiinnostaisi Pösön sielunelämän tutkiminen, mutta epäilyttää, toimiiko tuommonen muutaman kympin versio, kun alkuperäinen taitaa olla korjaamolaitehinnoissa? Jonkun Ebaysta tilatun ELM327-palikan kanssa olen kyllä tutkinut vikakoodeja, mutta eihän sillä body computeriin pääse. Mm. cruisen aktivointi pitäisi kai Lexialla onnistua?
Kopiohan se on, mutta toimii. Suosittelen tietsikkaan virtualboxin asentamista tai vain tätä,varten hankittua konetta.
Tämä lexia taisi upota citikkaankin(?)
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
194
Kopiohan se on, mutta toimii. Suosittelen tietsikkaan virtualboxin asentamista tai vain tätä,varten hankittua konetta.
Tämä lexia taisi upota citikkaankin(?)
Eikös tämmöselle ollut XP paras asennusalusta, jos oikein olen käsittänyt, mitä tästä oon löytänyt tietoa? Ei varmaan tarvitse hirveän tehokasta konetta, ts vanha miniläppäri kelpaisi..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Windows 7:ssa toimii hyvin. Jotkut versiot ei mun mielestä toimineet Win8-10:ssä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Onko tuommosesta halpis-Lexiasta kokemuksia? Kiinnostaisi Pösön sielunelämän tutkiminen, mutta epäilyttää, toimiiko tuommonen muutaman kympin versio, kun alkuperäinen taitaa olla korjaamolaitehinnoissa? Jonkun Ebaysta tilatun ELM327-palikan kanssa olen kyllä tutkinut vikakoodeja, mutta eihän sillä body computeriin pääse. Mm. cruisen aktivointi pitäisi kai Lexialla onnistua?
En kyllä henkilökohtaisesti lähtisi sörkkimään Kiina-Lexialla/Diagboksilla BSI:n asetusten koodauksia, meinaan jos jokin sattuukin menemään pieleen. Tilanteen korjaaminen on hankalaa ja erittäin kallista. Meinaan samalla menee sitten ainakin CMM ja BSI vaihtoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Kiinasta tilattu OBD-lukija hajosi alle vuoden käytön jälkeen ja pitäisi tilata uusi. Mikä olisi hyvä ja kestävämpi? Ei tarvitse olla se halvin.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
93
Olin ladannut tietokoneelleni ELMConfig-ohjelman Fordin ohjelmoimiseen. Ohjelma ollut koneella jo jonkin viikon ladatuissa tiedoistoissa ja olen ohjelmaa testaillut käyntiinkin, silloin ei ongelmia. Ohjelma on ladattu ihan virallisilta sivuilta (civil.iffc.ru/elmconfig).

Tänään F-Secure heitti allaolevan virusilmoituksen

upload_2018-5-28_8-20-45.png


Antoi tuosta Info-nappia painamalla linkin: Generic Detection Description | F-Secure Labs
CLASSIFICATION
Category: Malware
Type: Other
Platform: W32
Aliases: Generic.malware.[variant], Generic.[variant], gen:win32.malware.[variant], Gen:variant.

Onko ELMConfigiin siis piilotettu/päässyt malwarea? Vai onkohan tässä kyse false-positivesta? Kuka tietää :confused: Pystyttekö testaileen omilla virustorjuntaohjelmilla löytävätkö tuosta ELMConfigista virusta? Huolestuttaa nyt tuplasti, sillä olen jo ehtinyt asentaa sen toisellekin PC:lle...

EDIT

Lähetin tiedoston F-Securelle analysoitavaksi ja he sanoivat että kyseessä on väärä hälytys eli false-positive. Ei virushuolta ELMConfigin kanssa :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Piston nimistä softaa kannattaa testata. Piston (OBD2 & ELM327) – Android-sovellukset Google Playssa
Testannu tuota nyt vm.2009 peugeotin sekä 2017 seatin kanssa ja molemmista on dataa tullu näytölle asti. Mokkulana just halpis ELM327
Itselläkin on halpa ELM327 (Verkkokauppa.com) Renault Clion kanssa ja sillä saa aika hyvin tietoja ulos. Mutta jos pitäisi päästä esim. ilmastoinnin, ABS-yksikön tai muuhin kiinni, tarvitaan käyttöön nimenomaan Renault Clip lukija.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
538
Pitääkö tilata aina uus laite jos haluaa näihin kiinapiraatteihin tuoreemma softan? Mulla on 2014 versio, mutta sen lisenssointisysteemi ei enää toimi windows kympissä..

Mun mielestä kyllä. Se rauta on kopsattu jostain alkuperäisestä kapistuksesta. Näin ainakin Vida/dice palikalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Onko missään netissä viitearvoja mitä noiden live data arvojen pitäisi olla. Kun luin ja tallensin paljon noita arvoja, mutta on aika hakusessa mitä pitäisi kuumalla bensakoneella arvojen olla, esim MAP etc.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
780
Tuosta tuli mieleen et oletko saanut Windows 10 kanssa tuota toimiin. Aluks herjailee kirjoitusoikeuksista ja kun ne korjaat hakemistoon niin lopputulos aina tuntemattomaan virheeseen päättyminen. Olisin Linx 7 Windows 10 tablettiin laittanut tuon enkä jaksais yrittää XP:tä saada moiseen vaikka pc periaatteessa onkin. Sinällään kyllä VirtualBoxiin tehdyllä XP:llä toimii helkkarin hitaasti tabletissa usb-johdolla. Kai se bluetoothillakin toimis mut sitä en kokeillut.

Tehokkaammal koneel tuota käytteleekin mielummin omas virtuaalihiekkalaatikossaan jonka verkkoyhteydet kokonaan poistettu ja eikä softan mahdollisista haittaohjelmista väliä. Siihen hommaan XP on just hyvän kevyt pyörimään VirtualBox:is tarviten vaan .Net 3.5 olla asennettuna.

Ainiin.. 2015.3 versio.
Toimii mulla Windows 10 64bit. Muistaakseni sai hetken säätää.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Mulla kävi hassut vajaa vuosi sitten kun tilasin dx:stä kiinan obd2 bt palikan. Nappasin kiinni autoon ja samantien(toyo hybrid) ”check hybrid system” vikavalo. Kuittaantu sitten parin uudelleen käynnistyksen jälken pois ja myöhemmin sitten Techstreamillä lukiessa löysin logeja ”low 12v”.
Kiinan obd2 bt lukijan kun avasin niin sieltä tuntu puuttuvan puolet sisuksista ja kaiketi veti obd2 portin jotenkin oikoseen.

Varoituksen sanana, että halpaa kun tilaa niin kuraa voi tulla. Onneksi ainakin omassa autossa näytti olevan obd2 portin suojaukset kunnossa. Sepä naurattais polttaa ecu jollain kympin palikalla :S

Edit: obd2 palikka oli juuri samanlainen sininen kuin edellisessä postauksessa linkissä. Hintaa oli sen pari dollaria.
 
Viimeksi muokattu:

co1

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
73
Tuli tilattua iCarsoftin lukija. Onko kokemuksia? Tuntui olevan hyvä kompromissi ainakin speksien mukaan mersuun tuollaisen peruslukijan ja Starin väilstä.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
538
Icarsoft on hyvä. Lukee ja kuittaa, mutta asetuksia ei pääse muuttamaan. Eikä monesti ole tavan kotiasentajalla tarvettakaan.
Olisi semmoinen muistikuva että johonkin malliin pysty lataamaan neljän auton softat.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Mikä OBD ELM 327 palikka kannattaa ostaa. Kuulema alle 20e halpikset huonoja. Ei tarvi olla halvin kunhan toimiii ongelmitta monessa autossa. Ja mistä ostaa?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Mulla on joku halpa kiinalainen OBD dongle ja torque pro, onko se niin ettei sillä saa luettua kaikkia vikakoodeja autosta? Auto ei lähde käyntiin ja tuolla paketilla ei tule vikakoodeja, saan vikakoodin aiheutettua esim. puolan irroittamalla ja siitä tulee vikakoodi näkyviin tuollakin paketilla ja saan sen nollattua mutta voiko "syvemmällä" olla koodi minkä saa vain valmistajan laitteella näkyviin? Olen jotenkin kuvitellut, että jos saan jonkun vikakoodin luettua niin se lukee ne kaikki. Auto on Toyota Corolla 2007.
Onko jotain vuokrauspalvelua mistä voisi vuokrata kunnon lukijan pk-seudulla tai jos joltain foorumilaiselta löytyy Toyotaa varten tehty lukija niin voin maksaa jos tulet lukemaan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Mulla on joku halpa kiinalainen OBD dongle ja torque pro, onko se niin ettei sillä saa luettua kaikkia vikakoodeja autosta?
Se on juuri näin. Suurimmasta osasta autoja saa noilla halvimmilla lukukonsteilla irti vain OBD-standardin mukaiset moottorin vikakoodit. Moottorin valmistajakohtaiset koodit ja kaikkien auton kymmenien muiden ohjainyksiköiden koodit jäävät useimmiten täysin näkymättömiin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 000
Lisäksi siinä liittimellä on mahdollisesti useampia nastoja joista niitä voi lukea ja kiinaihme lukee vain yhtä niistä. Yleisesti tämä yksi on juurikin moottori, mutta esimerkiksi jos vika on ajonestolaitteissa niin se ei välttämättä näy tuolla väylällä.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Toyotan koodien saamiseen tarvitsee ebaystä mini-vci kaapelin(tuurilla sitten tulee mikä kopio tahansa) tai sitten 400€ mongoose kaapeli. Sitten vielä Techstream softa, jota köh saa Toyotalta ostettua kalliilla lisenssoinnilla www.toyota-tech.eu
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Se on juuri näin. Suurimmasta osasta autoja saa noilla halvimmilla lukukonsteilla irti vain OBD-standardin mukaiset moottorin vikakoodit. Moottorin valmistajakohtaiset koodit ja kaikkien auton kymmenien muiden ohjainyksiköiden koodit jäävät useimmiten täysin näkymättömiin.
Esim. Relluissa tarvitaan clip-lukija, jos meinataan päästä kaikkiin järjestelmiin kiinni ja peruslukijat eivät kaikkia koodeja näytä.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
135
Mikä bluetooth lukija -03 Corollalle? VAG-konsernin autoihin käytin OBDeleveniä niin samanlainen olisi hakusessa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mulla kävi hassut vajaa vuosi sitten kun tilasin dx:stä kiinan obd2 bt palikan. Nappasin kiinni autoon ja samantien(toyo hybrid) ”check hybrid system” vikavalo. Kuittaantu sitten parin uudelleen käynnistyksen jälken pois ja myöhemmin sitten Techstreamillä lukiessa löysin logeja ”low 12v”.
Kiinan obd2 bt lukijan kun avasin niin sieltä tuntu puuttuvan puolet sisuksista ja kaiketi veti obd2 portin jotenkin oikoseen.

Varoituksen sanana, että halpaa kun tilaa niin kuraa voi tulla. Onneksi ainakin omassa autossa näytti olevan obd2 portin suojaukset kunnossa. Sepä naurattais polttaa ecu jollain kympin palikalla :S

Edit: obd2 palikka oli juuri samanlainen sininen kuin edellisessä postauksessa linkissä. Hintaa oli sen pari dollaria.
Itse tökkäsin myös vm. 2007 volvoon pari vuotta sitten kiinni tuollaisen sinisen halpis ELM:in. En kerennyt kauaa ajella lukija kiinni portissa, kun auton väylä meni täysin tilttiin ja sytytti kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Onneksi tokeni itsestään kun irrotti lukijan ja käynnisti uudelleen. Selvisin housuun tulleella lusikallisella, mutta en suosittele noita halvimpia kiinanpaskoja kenellekään. Tuosta olisi voinut tulla tonnien remontti, jos oikosulussa oleva lukija olisi polttanut ecun tai muuta vastaavaa.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Itse tökkäsin myös vm. 2007 volvoon pari vuotta sitten kiinni tuollaisen sinisen halpis ELM:in. En kerennyt kauaa ajella lukija kiinni portissa, kun auton väylä meni täysin tilttiin ja sytytti kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Onneksi tokeni itsestään kun irrotti lukijan ja käynnisti uudelleen. Selvisin housuun tulleella lusikallisella, mutta en suosittele noita halvimpia kiinanpaskoja kenellekään. Tuosta olisi voinut tulla tonnien remontti, jos oikosulussa oleva lukija olisi polttanut ecun tai muuta vastaavaa.
Volvoista olen lukenut että vikakoodeja saa _tulemaan_ ja _vikavaloja syttymään_ ihan kunnon obd lukijoillakin jos ajelee. Volvo ei ilmeisesti tykkää ylimääräisestä liikenteestä väylässä ja hukkaa sitten palikat ja sytyttelee vikakoodeja.

Edit aivot narikassa....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Volvoista olen lukenut että vikakoodeja saa ihan kunnon obd lukijoillakin jos ajelee. Volvo ei ilmeisesti tykkää ylimääräisestä liikenteestä väylässä ja hukkaa sitten palikat ja sytyttelee vikakoodeja.
Okei, mikähän sitten olisi varmasti Volvossa toimiva (järkevän hintainen) lukija? Täytyyhän siihen yhteensopiva laite kuitenkin olla olemassa, jotta livedataa pääsee lukemaan.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Volvoista olen lukenut että vikakoodeja saa ihan kunnon obd lukijoillakin jos ajelee. Volvo ei ilmeisesti tykkää ylimääräisestä liikenteestä väylässä ja hukkaa sitten palikat ja sytyttelee vikakoodeja.
Ainakin omassa Rellussa jos pidempään pitää OBD-2 Bluetooth-lukijaa, niin se katkaisee jossain vaiheessa linjan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Kaapelitoimiset (usb tai standalone) toimii varmemmin, merkistä riippumatta (imo)
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
538
Volvoista olen lukenut että vikakoodeja saa ihan kunnon obd lukijoillakin jos ajelee. Volvo ei ilmeisesti tykkää ylimääräisestä liikenteestä väylässä ja hukkaa sitten palikat ja sytyttelee vikakoodeja.
Ei saa. Jotain saa jostain ihme viiksi nappula kaasu kombinaatiolla. Volvosta koodit irtoaa Vidalla tai eräs toinen palikka jota nyt en muista.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
142
Esim. Relluissa tarvitaan clip-lukija, jos meinataan päästä kaikkiin järjestelmiin kiinni ja peruslukijat eivät kaikkia koodeja näytä.
Opelissa tarvittiin aiemmin Mr. Clippy koodien lukemiseen. En tiedä miten nykypäivänä..

Asiaa, mulla on käytössä iCarScan ja en voi varauksetta tuota suositella. Aiempi softa oli surkea, kaatuili ja sillä meni mm. vahvari lukkoon. Vaati security coden ja uudelleen koodauksen marmorilla. EZdiag! parempi, ei ainakaan ole jumiutunut, pystyy koodaamaan samat mitkä VCDS:llä, mutta käytettävyys heikko.
 
Liittynyt
29.07.2017
Viestejä
538
Okei, mikähän sitten olisi varmasti Volvossa toimiva (järkevän hintainen) lukija? Täytyyhän siihen yhteensopiva laite kuitenkin olla olemassa, jotta livedataa pääsee lukemaan.
Mitä haet, odb standardin juttuja vai esim. penkinlämmittimien lämpötiloja, airbaggeja jne
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mitä haet, odb standardin juttuja vai esim. penkinlämmittimien lämpötiloja, airbaggeja jne
En mitään tiettyä asiaa, mutta sanotaan vaikka että mahdollisimman monipuolinen lukija max 50€ ja varmasti toimiva Volvojen kanssa... Ymmärrän kyllä että tuon hintaluokan laitteella ei mitään korjaamotason dataa saada luettua.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Ei saa. Jotain saa jostain ihme viiksi nappula kaasu kombinaatiolla. Volvosta koodit irtoaa Vidalla tai eräs toinen palikka jota nyt en muista.
Öh nyt kirjotin tuon ihan aivot narikassa. Tarkotus oli siis sanoa että volvoon saa vikakoodeja tulemaan ja valoja syttymään ihan kunnon lukijallakin ajaessa kun se häiritsee auton väyläliikennettä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 527
Viestejä
4 193 944
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom