Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän se ole melko sama minkä noista yleismallisista ostaa, paskoja ne on kaikki merkkikohtaisiin työkaluihin verrattuna.
EDIT: Jolla siis tarkoitin sitä, että ennemmin yrittää valita niistä sen halvan kun hyvää ei kerran saa.
+1
Vituttaa sen verran nuo halvat räpellykset joissa on vaan prosentti huollon merkkilukijan ominaisuuksista, että olen päättänyt seuraavaksi hankkia aidot kaapelit ja softat, maksoi mitä maksoi. Riippuu vähän siitä, tuleeko talouteen seuraavaksikin vaggine vaiko japanilainen.
Riippuu autosta, volkkarikonsernille on VCDS joka ei ole merkkiliikkeen käyttämä työkalu, mutta äärimmäisen pystyvä testeri kuitenkin. Jos se ei riitä niin siihen kaveriksi VCP jolloin aletaan olla siinä pisteessä, että kaikki muu onnistuu paitsi ne hommat jotka vaativat tehdasyhteyden (GeKo/Fazit).Aitoja vaan ei yleensä kuluttajille ole saatavilla. Vai tarkoititko noita kiinakopioita? Jotain vanhentuneita, eikä voi päivittää, ja mukana 300 virusta.
VCDS tai toyota/lexuksen tapauksessa Techstream olisi tarpeeksi hyvä mulle. Molemmat on vajaan tonnin hintaisia
Hupsista kun on mennyt ohi...En mitään tiettyä asiaa, mutta sanotaan vaikka että mahdollisimman monipuolinen lukija max 50€ ja varmasti toimiva Volvojen kanssa... Ymmärrän kyllä että tuon hintaluokan laitteella ei mitään korjaamotason dataa saada luettua.
Niinhän se vähän on että merkkikohtaiset systeemit kannattaa hommata aina jos mahdollista.
Onko Bemarille olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kiin INPA? Bavarian Technic ei ilmeisesti tue uusia malleja lainkaan, eikä webbisivun mukaan ole päivittynyt kohta puoleentoista vuoteen.
Onko Bemarille olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kiin INPA? Bavarian Technic ei ilmeisesti tue uusia malleja lainkaan, eikä webbisivun mukaan ole päivittynyt kohta puoleentoista vuoteen.
The OBD2 system check can be used in multiple cars. The Full System diagnosis is limited to one vehicle per purchase, however.
Scotty kehui ThinkCarin palikkaa. Kaivaa tiedot moduuleistakin.
ThinkCar
Myynti Kickstarterin kautta.
Thinkcar OBD II: The Intelligent Solution to Car Diagnostics
Täyttä diagnostiikkaa ei saakaan, kuin yhteen autoon kerrallaan. Muista ottavat lisämaksun
Renault/Nissan/Dacia omistajille voin suositella DDT4All softaa. Pitäisi pelittää melkein minkä tahansa ELMin tai paremman kaapelin kanssa ja pääsee lukemaan koodit ja säätämään asetuksia (niitäkin mitä ei merkkikorjaamo kuulemma saa säädettyä).
Ehkä siksi, että tuon ikäisessä Renaultissa protokolla ei varmaankaan ole vielä OBD-standardin mukainen? Sama ilmiö itselläni vm. 2000 Twingossa, ei saa geneerisellä lukijalla yhteyttä mutta Renaultin "omaa" protokollaa ymmärtävällä Clipillä onnistuu. Standardinmukainen OBD:hän tuli Euroopassa uusiin autoihin pakolliseksi muistaakseni vasta 2001, ja luulisin että Renault ei ennen lain pakkoa varmaankaan olisi OBD-standardia vapaaehtoisesti käyttänyt.
Ei ole apua, mutta vähän aihetta sivuaa... Toyotista pääsee lukemaan ELM327:lla myös muiden kuin ecun arvoja.
ELMScan Toyota, Androidille.Kerro toki softakin, se on aika oleellinen tieto.
Onkos joku perehtynyt syvemmin näihin yleismallin OBD-lukijoihin, erityisesti ELM327:n?
Omassa -00 Mercedeksessä ELM327:lla pääsee ecuun kyllä kiinni ja jotakin dataa saa ulos (mm. kierrosluku, maffin ilmamäärä, kaasupolkimen asento jne.) mutta itseä kiinnostavat merkkikohtaiset parametrit eivät näy. Carsoft nuo osaa kuitenkin lukea, eli luultavasti elmilläkin nuo saisi pihalle kun vaan tietäisi miten.
Pikaisesti kokeilin terminaalin kautta noita 0100, 0200 jne käskyjä, mutta valtaosaan vastaus oli "NO DATA". Olisiko jollain tiedossa jotain kikkoja mitä tuolle voisi koittaa?
Tarviit sen mersun oman. Ei onnistu tuolla.
Ei tonnilla saa aitoa staria... Lisäksi kertamaksu ei riitä vaan siitä juoksee lisenssimaksut jos sitä haluaa käyttääkin. Eikä puhuta enää ihan karkkirahoista.
Työkaveri kertoi, että jostain ulkomailta(kiina tms.) saa koko läppärin piraatti-starilla... Henk. Koht. en kyllä uskaltais moista ees kokeilla
Niin? Kyllä noita piraattikaluja löytyy joka lähtöön.
Niin? Kyllä noita piraattikaluja löytyy joka lähtöön.
STAR on kuitenkin merkkiorganisaation testeri joka on tarkoitettu vain korjaamokäyttöön, ei yksityishenkilön oman auton korjailuun. Siksi hintakin lisenssille on sen mukainen... Ei sitä voi verrata VCDS:n hintaan, kun se ei ole mikään valmistajan työkalu. Kyllä ne volkkarinkin merkkiorganisaation käyttämät työkalut alkaa maksaa jos sellaiset haluaa.
Ei millään ja sehän siinä surullista onkin. En tiedä mikä mättää, onko mersun diagnostiikka vaan liian monimutkainen rakennelma? Parhaatkaan softat ei kykene läheskään samaan kuin oikea STAR. Eikä lähellekään edes samaa tasoa mihin VCDS pystyy VAG-autoissa.Nojuu, mut pointtina kaiketi se, että millä merssun kopio-ohjelmalla pääsee yhtä laajasti käsiks merssuun ku VCDSllä VAGinoihin?
Kysympä täältä kun haulla "INPA" tämä ketju löytyi. Kaverilla Bemari X5 (E-53)2003, johon hän sitten tilasi bcables.comista ohjelmiston ja lukijan. Yksin kertainen asennus levyltä ja ohjelma toimii käyttäessä, mutta ei käytännössä. Ohjelmalla ei pääse kuin auton moottorin "ecuun" kiinni lukemaan realiaikasta dataa. INPAn "speciaali ohjelmat" ei toimi. Ohjelmaa sanoo, että ei yhtyttä control unitin. Tämä vikakoodi tulee aina kun yrittää päästä kiinni mihin tahansan muualle kuin moottorin eculle. Virhekoodi "inpa-error-ifh-0009-no-response-from-control-unit" (virheilmoituksen linkissä alhaalla). Paljon myös tulee EDIABAS ERROR File Not Found, kun yrittää päästä eri paikkoihin. Minusta tuo viittaa puutteelliseen ohjelmistoon ja sen tiedostoihin? Jos joku asian kanssa painiva osaisi auttaa ja kertoa onko vika ohjelmistossa vai itse lukiassa? Linkin mukaan ohjeena olisi lukijasta 7 ja 8 pinnin yhteen juottaminen, mutta lukijassa on neljä paikkanen kytkin juotettuna 7 ja 8 napaan eli tuskin tarvitsee siihen kajota.
(Solved) INPA Error IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT | OBDexpress.co.uk Official Blog
Nykypäivänä toi käytännössä sääntö kun poikkeus. Oma vanha testeri (x431 diagun) sai volvoissa mittariston sekoamaa vaikka piti tukea volvo. Volkkareissa saa pahempaa damagee aikasin mutta se lähinnä on sen takia koska ei osata poistua moduulista.Onko muilla tullut vastaan että tuollaisen halpis BT OBD lukija ja uudempi auto, niin se aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä autoon? Kävin motonetin halvimman ostamassa ja tökkäsin kiinni niin pamahti jarru ja luistoneston vikavalot päälle ja jarrutehostin lakkasi toimimasta. Autossa ei mitään vikaa pitäisi olla, tuon hankin vain että näkisi hybridijärjestelmän syvällisempiä tietoja Hybrid Assistan ohjelmalla.
Pienellä googlaillulla löytyi että on muillekkin käynyt niin toisilla adaptereilla ja uudemmilla autoilla. Kojetaulu loistanu joulukuusena jne...
Saitko muuten vikavalot pois ja onko kyseessä Toyotan Prius/Auris esim?Onko muilla tullut vastaan että tuollaisen halpis BT OBD lukija ja uudempi auto, niin se aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä autoon? Kävin motonetin halvimman ostamassa ja tökkäsin kiinni niin pamahti jarru ja luistoneston vikavalot päälle ja jarrutehostin lakkasi toimimasta. Autossa ei mitään vikaa pitäisi olla, tuon hankin vain että näkisi hybridijärjestelmän syvällisempiä tietoja Hybrid Assistan ohjelmalla.
Pienellä googlaillulla löytyi että on muillekkin käynyt niin toisilla adaptereilla ja uudemmilla autoilla. Kojetaulu loistanu joulukuusena jne...
Saitko muuten vikavalot pois ja onko kyseessä Toyotan Prius/Auris esim?
Motonetin halppis BT lukija toimii täällä 2014 Auriksessa(lukija ostettu pari vuotta sitten).
Ebaystä tilattu lukija teki autosta joulukuusen.
Tuli hommattua OBDEleven -lukija kun tuolla vag-forumilla sitä suositeltiin. 45e hinta postareineen. Itse maksoin 55e kun otin mukaan adapterin vielä. Sitä suositeltiin Octaviaan. Hyvä, että otin sillä ei toiminut ilman sitä. Hyvin lähti pelittämään jahka tajusin rekisteröityä ja kirjautua palveluun. Löysi viat ja sain nollattua Airbagin valon. Ensituntuman perusteella voisin suositella.
Mitä vuosmallia se on? Yleens abs/esp valojen syttyminen testin aikana on ihan normaalia ihan tehdastesterilläkin, ne valot vaan pitäis sammua joku 10 sec sen jälkeen kun et varaa sitä väylää enään. Löysin testeristä pruksestakin jokun raportin, en kyl muista miten abs/esp käyttäyty testin aikana, vaikei siinä mitään vikaa ollukkaan.Vikavalot läks kun sammutti ja käynnisti uudestaan. Autona käytännössä sama, Lexus CT200h. Tuo motonetin halpis ja merkitön palikka, jonka tänään ostin, ei suostunut edes Torque softalla yhdistämään autoon, kun taas vanha kiinakopio elm357 suostui. Kumpikaan noista ei toiminut tuon Hybrid Assistan sovelluksen kanssa, tai ei saanut tietoa hybridijärjestelmästä. Tuon Hybrid Assistantin pitäisi kuitenkin toimia kaikissa Toyotan/Lexusen hybrideissä.