OBD-II lukija

En tiedä mistä Volvosta puhutaan mutta ei ainakaan V50 itke ja valita vaikka ELM on paikallaan pistokkeessa.
 
Jep eiköhän nuo ongelmat ole olleet joissain vähän vanhemmissa.
 
Oon miettiny et ostais jonkun yleismallin obd-kaapelin harrastehommiin. En vaan ole tullut mihinkään tulokseen sen valinnassa.

Kiinanpiraatteihin en halua sotkeutua. Eli siis joku laillinen, mutta hintaraja voisi olla siinä 100e kieppeillä.

Suosituksia?

Kukaan käyttänyt esim ScanToolia (ScanMaster OBD Software) tai BlueDriveria? Voiko verrata mitenkään noihin autocomiin/delphiin ym.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän se ole melko sama minkä noista yleismallisista ostaa, paskoja ne on kaikki merkkikohtaisiin työkaluihin verrattuna.

EDIT: Jolla siis tarkoitin sitä, että ennemmin yrittää valita niistä sen halvan kun hyvää ei kerran saa.
 
Eiköhän se ole melko sama minkä noista yleismallisista ostaa, paskoja ne on kaikki merkkikohtaisiin työkaluihin verrattuna.

EDIT: Jolla siis tarkoitin sitä, että ennemmin yrittää valita niistä sen halvan kun hyvää ei kerran saa.

+1
Vituttaa sen verran nuo halvat räpellykset joissa on vaan prosentti huollon merkkilukijan ominaisuuksista, että olen päättänyt seuraavaksi hankkia aidot kaapelit ja softat, maksoi mitä maksoi. Riippuu vähän siitä, tuleeko talouteen seuraavaksikin vaggine vaiko japanilainen.
 
+1
Vituttaa sen verran nuo halvat räpellykset joissa on vaan prosentti huollon merkkilukijan ominaisuuksista, että olen päättänyt seuraavaksi hankkia aidot kaapelit ja softat, maksoi mitä maksoi. Riippuu vähän siitä, tuleeko talouteen seuraavaksikin vaggine vaiko japanilainen.

Aitoja vaan ei yleensä kuluttajille ole saatavilla. Vai tarkoititko noita kiinakopioita? Jotain vanhentuneita, eikä voi päivittää, ja mukana 300 virusta.
 
Aitoja vaan ei yleensä kuluttajille ole saatavilla. Vai tarkoititko noita kiinakopioita? Jotain vanhentuneita, eikä voi päivittää, ja mukana 300 virusta.
Riippuu autosta, volkkarikonsernille on VCDS joka ei ole merkkiliikkeen käyttämä työkalu, mutta äärimmäisen pystyvä testeri kuitenkin. Jos se ei riitä niin siihen kaveriksi VCP jolloin aletaan olla siinä pisteessä, että kaikki muu onnistuu paitsi ne hommat jotka vaativat tehdasyhteyden (GeKo/Fazit).

Myös mersun STARia löytyy sellaisena imagena jossa ei tule viruksia mukana. Toki piraatti se on joka tapauksessa, siinä olet oikeassa, mutta aika toimiva silti verrattuna johonkin yleismallin randomkoodigeneraattoriin.

Muista merkeistä ei itsellä kokemusta.
 
VCDS tai toyota/lexuksen tapauksessa Techstream olisi tarpeeksi hyvä mulle. Molemmat on vajaan tonnin hintaisia mutta pääasia että eivät tarvi mitään online-yhteyttä, kerran ostamalla niitä voi käyttää ikuisesti ja tuurilla saa jotain päivityksiäkin. Monimerkkihuoltojen käyttämät softat ovat liian kalliita kun lisenssit ovat parissa tonnissa ja niistä täytyy maksaa jatkuvasti vuosimaksua, niitä ei saa ikinä ”omaksi”.
 
VCDS tai toyota/lexuksen tapauksessa Techstream olisi tarpeeksi hyvä mulle. Molemmat on vajaan tonnin hintaisia

Yhteensä vai? Pelkkä VCDS maksaa alle 500€ jos haluaa rajoittamattoman automäärän, jopa alle 300€ jos aikoo käyttää sitä max kolmeen autoon.

Tietysti jos on pakko saada langaton malli, niin se on jo lähempänä tonnia, vähän rapiat 600€.
 
Kas, kyllä on VCDS halventunut sitten viime katsoman useita vuosia sitten :confused2:
 
En mitään tiettyä asiaa, mutta sanotaan vaikka että mahdollisimman monipuolinen lukija max 50€ ja varmasti toimiva Volvojen kanssa... Ymmärrän kyllä että tuon hintaluokan laitteella ei mitään korjaamotason dataa saada luettua.
Hupsista kun on mennyt ohi...

80€ ja saat kiinasta läppäriin 14 malliin asti käypäsen palikan mikä lukee koodaa muuttaa kaikki tietokoneet ja säätöarvot volvossa. Hakusanana voisi käyttää volvo vida dice. Ja sitten se varoitus, jos et osaa tai ymmärrä autoista mitään, älä käytä.
Tällä pystyy muuttamaan mm. Penkinlämmittimen max lämpötilaa joka on kiva jekku kaverille
 
Noita halpis ELM327 palikoita on erilaisia sisuksiltaan.

elm1.png


Vasemmalla on sellainen missä on yksittäinen piiri hoitamassa mitä selvemmin Bluetooth piirin ja elm327 pic piirin emulointia. Ja ei kiinalainen jaksanut kirjoittaa kaikkia komentoja mitä ELM327 V1.0 piti sisällään.. Oikealla taas aito klooni pic piirillä varustettuna ja erillisellä bluetooth piirillä.

Vasemman puolisen ja kaikki eville kurat voi heittää roskiin koska niissä ei aina satu olemaan ees kaikkia pinnejä juotettuna kiinni vaikka eville listaa kaikki protokollat ja he eivät tehneet mitään vaikka ilmoitin asiasta. Joten huijaavat elleivät ole korjanneet omaa rehellisyyttään. :):facepalm:



Sit löytyy elm327 jokin muunneltu kehitysaskel (mitä ilmeisemmin kiinalaisilta ostettu kämmänen V1.3(?) lähdekoodi muuteltu versio koska sen saa sekaisin helposti ja lopettaa kommunikoinnin...)
AOBD1B Tacklife | The Future of Tools


  • Adopted Japan ELM327 Analog circuit semiconductor manufacturer Automotive Fault Diagnosis PIC18F2480 Chip Solution, greater than other TL718, STN1111, PIC18F25K80, STM32 marketing ones


En suosittele. Buginen ja arvaamaton eikä osaa ees emuloida elm327 oikein.






Toinen kehitys askel elm327 on ObdLink tekeleet jotka on varustettuna stn1170 piiristä alkaen jonkun tason kykyä CAN väylää varten. Itsellä on OBLinkSX ja kehittäjät ovat hyvin avoimia ja jopa päivittelevät firmwareja noista kaapeleista jos jotain tai tuovat lisä ominaisuuksia.




Mutta loppujen lopuksi se on kiinni ohjelmasta osaako ne mitään muuta kuin 0100 komentoja ja täten et saa vikakoodia kuin kuvittelisit koska autonvalmistaja ei koskaan laita kaikkia vikakoodeja tuohon standardiin vaan ihan vain omiin laitteisiinsa mitä lisenssoivat huoltoväline tekijöille. Volvostakin vain vaihelaatikosta oli noin 10 vikakoodia standardi koodina ja loput ne miltein 100 oli vain Volvo speciale komentojen takana. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän se vähän on että merkkikohtaiset systeemit kannattaa hommata aina jos mahdollista.
 
Niinhän se vähän on että merkkikohtaiset systeemit kannattaa hommata aina jos mahdollista.

Jep, itselläkin omassa autossa (Renault Clio) saa kyllä ELM 327 luettua yleistietoa, mutta jos meinaa päästä muihin systeemeihin tai koodata, niin vaatii sen oman lukijan.
 
CR-V 2.2 i-Dtec -10 -mallin Hondaan syttyi eilen akun kuva monitoiminäyttöön eli vehje ei nyt lataa. Kävin läpi sulakkeet eikä näyttäisi olevan siellä vika. Mahtaisiko tuollaisella lukijalla saada selville mikä on vikana? Onko tästä mihinkään? OBD2 OBD adapteri bluetooth | Motonet Oy
 
Vasta nyt huomasin että täällä on tähänkin oma ketju :)
Vajaa vuosi sitten tuli hommattua MB vehkeille star, läppäri ja ohjelmistot Suomesta ja itse muxi C4&kaapelit aliexpress kohtuu luotettavalta myyjältä.
Kaikkineen tuli maksamaan vajaat 700€, aika paljon piraatista, mutta kun noita aitoja ei juurikaan kaupan ole ja tämän lähemmäksi ei sitten pääse :confused2:
No hienosti on kuitenkin toiminut, noin pari kymmentä autoa tullut tuolla luettua ja omaankin toki ollut hyödyksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko Bemarille olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kiin INPA? Bavarian Technic ei ilmeisesti tue uusia malleja lainkaan, eikä webbisivun mukaan ole päivittynyt kohta puoleentoista vuoteen.
 
Onko Bemarille olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kiin INPA? Bavarian Technic ei ilmeisesti tue uusia malleja lainkaan, eikä webbisivun mukaan ole päivittynyt kohta puoleentoista vuoteen.

Onhan noita. INPA on tarkoitettu autotehtaan lattiatasolle. DIS on vanhempi huolto-organisaation diagnosointiohjelmisto, jonka on korvannut ISTA/D. Siitä uudempi on ISTA+ (Rheingold). Sitten on erikseen kaikenlaiset ohjelmointityökalut kuten NCS Expert, jolla voi tehdä autoon ihan mitä tahansa koodauksia. Eli koodata vaikka keskuslukituksen vilkut päälle/pois tai käyttöönottaa jälkiasennetut lisävarusteet.
 
Onko Bemarille olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kiin INPA? Bavarian Technic ei ilmeisesti tue uusia malleja lainkaan, eikä webbisivun mukaan ole päivittynyt kohta puoleentoista vuoteen.

Uudempien kanssa ISTA+ on paljon järkevämpi kuin INPA. Toki INPAn saa toimimaan vaikka F-sarjalaistenkin kanssa. ISTA:sta löytyy sitten sähkökaaviot, korjausohjeet ym.
 
Tuli hommattua OBDEleven -lukija kun tuolla vag-forumilla sitä suositeltiin. 45e hinta postareineen. Itse maksoin 55e kun otin mukaan adapterin vielä. Sitä suositeltiin Octaviaan. Hyvä, että otin sillä ei toiminut ilman sitä. Hyvin lähti pelittämään jahka tajusin rekisteröityä ja kirjautua palveluun. Löysi viat ja sain nollattua Airbagin valon. Ensituntuman perusteella voisin suositella.
 
Viimeksi muokattu:
Renault/Nissan/Dacia omistajille voin suositella DDT4All softaa. Pitäisi pelittää melkein minkä tahansa ELMin tai paremman kaapelin kanssa ja pääsee lukemaan koodit ja säätämään asetuksia (niitäkin mitä ei merkkikorjaamo kuulemma saa säädettyä).

Ainakin jotkut rellut vaativat nimenomaan sen "aidon" clipin käyttöä. CLIP-diagnoositesteri

obd-testeristä muutama kysymys

Ehkä siksi, että tuon ikäisessä Renaultissa protokolla ei varmaankaan ole vielä OBD-standardin mukainen? Sama ilmiö itselläni vm. 2000 Twingossa, ei saa geneerisellä lukijalla yhteyttä mutta Renaultin "omaa" protokollaa ymmärtävällä Clipillä onnistuu. Standardinmukainen OBD:hän tuli Euroopassa uusiin autoihin pakolliseksi muistaakseni vasta 2001, ja luulisin että Renault ei ennen lain pakkoa varmaankaan olisi OBD-standardia vapaaehtoisesti käyttänyt.
 
Onkos joku perehtynyt syvemmin näihin yleismallin OBD-lukijoihin, erityisesti ELM327:n?
Omassa -00 Mercedeksessä ELM327:lla pääsee ecuun kyllä kiinni ja jotakin dataa saa ulos (mm. kierrosluku, maffin ilmamäärä, kaasupolkimen asento jne.) mutta itseä kiinnostavat merkkikohtaiset parametrit eivät näy. Carsoft nuo osaa kuitenkin lukea, eli luultavasti elmilläkin nuo saisi pihalle kun vaan tietäisi miten.
Pikaisesti kokeilin terminaalin kautta noita 0100, 0200 jne käskyjä, mutta valtaosaan vastaus oli "NO DATA". Olisiko jollain tiedossa jotain kikkoja mitä tuolle voisi koittaa?
 
Ei ole apua, mutta vähän aihetta sivuaa... Toyotista pääsee lukemaan ELM327:lla myös muiden kuin ecun arvoja.
 
Onkos joku perehtynyt syvemmin näihin yleismallin OBD-lukijoihin, erityisesti ELM327:n?
Omassa -00 Mercedeksessä ELM327:lla pääsee ecuun kyllä kiinni ja jotakin dataa saa ulos (mm. kierrosluku, maffin ilmamäärä, kaasupolkimen asento jne.) mutta itseä kiinnostavat merkkikohtaiset parametrit eivät näy. Carsoft nuo osaa kuitenkin lukea, eli luultavasti elmilläkin nuo saisi pihalle kun vaan tietäisi miten.
Pikaisesti kokeilin terminaalin kautta noita 0100, 0200 jne käskyjä, mutta valtaosaan vastaus oli "NO DATA". Olisiko jollain tiedossa jotain kikkoja mitä tuolle voisi koittaa?

Tarviit sen mersun oman. Ei onnistu tuolla.
 
IMHO jos on Merssu-mies/nainen/henkilö henkeen ja vereen, niin varmaan kandee se tonni sijoittaa orkkis-stariin kun kaikki autot tulee kuitenkin olee Merssuja :D
 
Ei tonnilla saa aitoa staria... Lisäksi kertamaksu ei riitä vaan siitä juoksee lisenssimaksut jos sitä haluaa käyttääkin. Eikä puhuta enää ihan karkkirahoista.
 
Ei tonnilla saa aitoa staria... Lisäksi kertamaksu ei riitä vaan siitä juoksee lisenssimaksut jos sitä haluaa käyttääkin. Eikä puhuta enää ihan karkkirahoista.

Ahaa.... No en tiedä noista rahvaan autoista nuinpaljoo.. VCDSn saa viiteen sataan eikä tarvi maksaa mitään sen jälkeen :D
 
Niin? Kyllä noita piraattikaluja löytyy joka lähtöön.

STAR on kuitenkin merkkiorganisaation testeri joka on tarkoitettu vain korjaamokäyttöön, ei yksityishenkilön oman auton korjailuun. Siksi hintakin lisenssille on sen mukainen... Ei sitä voi verrata VCDS:n hintaan, kun se ei ole mikään valmistajan työkalu. Kyllä ne volkkarinkin merkkiorganisaation käyttämät työkalut alkaa maksaa jos sellaiset haluaa.
 
Niin? Kyllä noita piraattikaluja löytyy joka lähtöön.

STAR on kuitenkin merkkiorganisaation testeri joka on tarkoitettu vain korjaamokäyttöön, ei yksityishenkilön oman auton korjailuun. Siksi hintakin lisenssille on sen mukainen... Ei sitä voi verrata VCDS:n hintaan, kun se ei ole mikään valmistajan työkalu. Kyllä ne volkkarinkin merkkiorganisaation käyttämät työkalut alkaa maksaa jos sellaiset haluaa.

Nojuu, mut pointtina kaiketi se, että millä merssun kopio-ohjelmalla pääsee yhtä laajasti käsiks merssuun ku VCDSllä VAGinoihin?
 
Nojuu, mut pointtina kaiketi se, että millä merssun kopio-ohjelmalla pääsee yhtä laajasti käsiks merssuun ku VCDSllä VAGinoihin?
Ei millään ja sehän siinä surullista onkin. En tiedä mikä mättää, onko mersun diagnostiikka vaan liian monimutkainen rakennelma? Parhaatkaan softat ei kykene läheskään samaan kuin oikea STAR. Eikä lähellekään edes samaa tasoa mihin VCDS pystyy VAG-autoissa.
 
Joo, Staarin ostaminen olisi se helppo ratkaisu. Näin tietoteekkarina vaan kiehtoisi jos tuohon pääsisi pikku "häkkeröinnillä" kiinni olemassa olevilla, halvoilla työkaluilla ;)
 
Kysympä täältä kun haulla "INPA" tämä ketju löytyi. Kaverilla Bemari X5 (E-53)2003, johon hän sitten tilasi bcables.comista ohjelmiston ja lukijan. Yksin kertainen asennus levyltä ja ohjelma toimii käyttäessä, mutta ei käytännössä. Ohjelmalla ei pääse kuin auton moottorin "ecuun" kiinni lukemaan realiaikasta dataa. INPAn "speciaali ohjelmat" ei toimi. Ohjelmaa sanoo, että ei yhtyttä control unitin. Tämä vikakoodi tulee aina kun yrittää päästä kiinni mihin tahansan muualle kuin moottorin eculle. Virhekoodi "inpa-error-ifh-0009-no-response-from-control-unit" (virheilmoituksen linkissä alhaalla). Paljon myös tulee EDIABAS ERROR File Not Found, kun yrittää päästä eri paikkoihin. Minusta tuo viittaa puutteelliseen ohjelmistoon ja sen tiedostoihin? Jos joku asian kanssa painiva osaisi auttaa ja kertoa onko vika ohjelmistossa vai itse lukiassa? Linkin mukaan ohjeena olisi lukijasta 7 ja 8 pinnin yhteen juottaminen, mutta lukijassa on neljä paikkanen kytkin juotettuna 7 ja 8 napaan eli tuskin tarvitsee siihen kajota.

(Solved) INPA Error IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT | OBDexpress.co.uk Official Blog
 
Kysympä täältä kun haulla "INPA" tämä ketju löytyi. Kaverilla Bemari X5 (E-53)2003, johon hän sitten tilasi bcables.comista ohjelmiston ja lukijan. Yksin kertainen asennus levyltä ja ohjelma toimii käyttäessä, mutta ei käytännössä. Ohjelmalla ei pääse kuin auton moottorin "ecuun" kiinni lukemaan realiaikasta dataa. INPAn "speciaali ohjelmat" ei toimi. Ohjelmaa sanoo, että ei yhtyttä control unitin. Tämä vikakoodi tulee aina kun yrittää päästä kiinni mihin tahansan muualle kuin moottorin eculle. Virhekoodi "inpa-error-ifh-0009-no-response-from-control-unit" (virheilmoituksen linkissä alhaalla). Paljon myös tulee EDIABAS ERROR File Not Found, kun yrittää päästä eri paikkoihin. Minusta tuo viittaa puutteelliseen ohjelmistoon ja sen tiedostoihin? Jos joku asian kanssa painiva osaisi auttaa ja kertoa onko vika ohjelmistossa vai itse lukiassa? Linkin mukaan ohjeena olisi lukijasta 7 ja 8 pinnin yhteen juottaminen, mutta lukijassa on neljä paikkanen kytkin juotettuna 7 ja 8 napaan eli tuskin tarvitsee siihen kajota.

(Solved) INPA Error IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT | OBDexpress.co.uk Official Blog

Varmaan huono versio INPA:sta, tää on aika hyvä paketti: https://www.car-auto-repair.com/mikes-easy-bwm-tool-download-installation-on-win-xp-7-8-10-vista/

Mutta aika huonosti noihin muihin moduuleihin yleensäkään pääsee tai että sieltä mitään järkevää löytyisi, taitaa tuo ECU olla se parhaiten tuettu.
ISTA Rheingoldilla on helpompi joskin melko hidas diagnosoida koko auto kerralla.
 
Aika paljon täällä tuppaa loistaa elm327.
Itellä ollu nyt vuoden käytössä launch x431 pro mini. Vois jossain vaiheessa tehä tänne pienen arvostelun jos teitä kiinnostaa, laittaa kaikki testi raportit ja listat mitä kykenee tekee millekkin automerkille. Tähän asti on kyl tehny kaiken mitä laitteelta pyydetty ja ihan hemmetin kätevä kun kaikki järjestelmät pääsee lukee nopeeati painamalla healt report. Yhdessä vaiheessa ollu citroen jumpperin kanssa ongelmia mutta se nopeesti korjautui päivityksellä. Päivityksiä siihen on tullu ihan kiitettävää tahtia.

Itellä se laite on ostettu lähinnä harrastekäyttöön, en tee mitään korjaamo hommia vakituisesti mutta on lukuisista testereistä ja sofitista kokemukisa.
 
Viimeksi muokattu:
Elm327 Bluetooth palikka vuosimallia 13 päätti päivänsä. Palaa vain punainen valo ja ei muodosta bluetooth yhteyttä.

Tarve olisi lähinnä yleiseen vikakoodien lukuun ja nollaukseen.

Onko näissä lukijoissa tapahtunut suurta kehitystä viimeaikoina? Elm327 Wi-fi malli irtoaisi noin 20 eurolla. Onko parempia vaihtoehtoja?
 
Onko muilla tullut vastaan että tuollaisen halpis BT OBD lukija ja uudempi auto, niin se aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä autoon? Kävin motonetin halvimman ostamassa ja tökkäsin kiinni niin pamahti jarru ja luistoneston vikavalot päälle ja jarrutehostin lakkasi toimimasta. Autossa ei mitään vikaa pitäisi olla, tuon hankin vain että näkisi hybridijärjestelmän syvällisempiä tietoja Hybrid Assistan ohjelmalla.

Pienellä googlaillulla löytyi että on muillekkin käynyt niin toisilla adaptereilla ja uudemmilla autoilla. Kojetaulu loistanu joulukuusena jne...
 
Onko muilla tullut vastaan että tuollaisen halpis BT OBD lukija ja uudempi auto, niin se aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä autoon? Kävin motonetin halvimman ostamassa ja tökkäsin kiinni niin pamahti jarru ja luistoneston vikavalot päälle ja jarrutehostin lakkasi toimimasta. Autossa ei mitään vikaa pitäisi olla, tuon hankin vain että näkisi hybridijärjestelmän syvällisempiä tietoja Hybrid Assistan ohjelmalla.

Pienellä googlaillulla löytyi että on muillekkin käynyt niin toisilla adaptereilla ja uudemmilla autoilla. Kojetaulu loistanu joulukuusena jne...
Nykypäivänä toi käytännössä sääntö kun poikkeus. Oma vanha testeri (x431 diagun) sai volvoissa mittariston sekoamaa vaikka piti tukea volvo. Volkkareissa saa pahempaa damagee aikasin mutta se lähinnä on sen takia koska ei osata poistua moduulista.
Vaikka nykynen testeri on myös launch merkkinen, se on toiminu kun unelma, ei enään ollu volvojen kanssa pelko perseessä.

Mitä hybridiautoihin tulee, ainakin mitsubishi outlanderia ja bmw f45 testaus onnistuu helposti launch x431 pro minillä.

E. Pistetään liitteen bemarin vikaraportti

BVtIuoy.png

eVbJ0mE.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla tullut vastaan että tuollaisen halpis BT OBD lukija ja uudempi auto, niin se aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä autoon? Kävin motonetin halvimman ostamassa ja tökkäsin kiinni niin pamahti jarru ja luistoneston vikavalot päälle ja jarrutehostin lakkasi toimimasta. Autossa ei mitään vikaa pitäisi olla, tuon hankin vain että näkisi hybridijärjestelmän syvällisempiä tietoja Hybrid Assistan ohjelmalla.

Pienellä googlaillulla löytyi että on muillekkin käynyt niin toisilla adaptereilla ja uudemmilla autoilla. Kojetaulu loistanu joulukuusena jne...
Saitko muuten vikavalot pois ja onko kyseessä Toyotan Prius/Auris esim?
Motonetin halppis BT lukija toimii täällä 2014 Auriksessa(lukija ostettu pari vuotta sitten).
Ebaystä tilattu lukija teki autosta joulukuusen.
 
Saitko muuten vikavalot pois ja onko kyseessä Toyotan Prius/Auris esim?
Motonetin halppis BT lukija toimii täällä 2014 Auriksessa(lukija ostettu pari vuotta sitten).
Ebaystä tilattu lukija teki autosta joulukuusen.

Vikavalot läks kun sammutti ja käynnisti uudestaan. Autona käytännössä sama, Lexus CT200h. Tuo motonetin halpis ja merkitön palikka, jonka tänään ostin, ei suostunut edes Torque softalla yhdistämään autoon, kun taas vanha kiinakopio elm357 suostui. Kumpikaan noista ei toiminut tuon Hybrid Assistan sovelluksen kanssa, tai ei saanut tietoa hybridijärjestelmästä. Tuon Hybrid Assistantin pitäisi kuitenkin toimia kaikissa Toyotan/Lexusen hybrideissä.
 
Tuli hommattua OBDEleven -lukija kun tuolla vag-forumilla sitä suositeltiin. 45e hinta postareineen. Itse maksoin 55e kun otin mukaan adapterin vielä. Sitä suositeltiin Octaviaan. Hyvä, että otin sillä ei toiminut ilman sitä. Hyvin lähti pelittämään jahka tajusin rekisteröityä ja kirjautua palveluun. Löysi viat ja sain nollattua Airbagin valon. Ensituntuman perusteella voisin suositella.

Pystyykö tuolla koodaamaan turhia ominaisuuksia pois, esimerkiksi mäkilähtöavustimen, vikavalon palaneesta polttimosta, yms
 
Vikavalot läks kun sammutti ja käynnisti uudestaan. Autona käytännössä sama, Lexus CT200h. Tuo motonetin halpis ja merkitön palikka, jonka tänään ostin, ei suostunut edes Torque softalla yhdistämään autoon, kun taas vanha kiinakopio elm357 suostui. Kumpikaan noista ei toiminut tuon Hybrid Assistan sovelluksen kanssa, tai ei saanut tietoa hybridijärjestelmästä. Tuon Hybrid Assistantin pitäisi kuitenkin toimia kaikissa Toyotan/Lexusen hybrideissä.
Mitä vuosmallia se on? Yleens abs/esp valojen syttyminen testin aikana on ihan normaalia ihan tehdastesterilläkin, ne valot vaan pitäis sammua joku 10 sec sen jälkeen kun et varaa sitä väylää enään. Löysin testeristä pruksestakin jokun raportin, en kyl muista miten abs/esp käyttäyty testin aikana, vaikei siinä mitään vikaa ollukkaan.

880Zg8I.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 317
Viestejä
4 534 957
Jäsenet
74 789
Uusin jäsen
anykanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom