- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 522
Kappas. Taitaa saada nyppästyä jopa ilman kortin purkua. Kiitos!Tässä videossa mainitaan että kortin perässä oleva kaapeli olisi tuulettimille ja itse GPU piirin yläpuolella oleva valoille:
Kappas. Taitaa saada nyppästyä jopa ilman kortin purkua. Kiitos!Tässä videossa mainitaan että kortin perässä oleva kaapeli olisi tuulettimille ja itse GPU piirin yläpuolella oleva valoille:
Vaikka itse pidänkin RGB valoja päällä omassa kortissa niin aina kyllä miettinyt että on se ihme kun tämän hintaisissa tuotteissa (ja meinaan nyt ihan kaikkia näytönohjaimia) ole viitsitty jotain fyysistä 5 senttiä maksavaa on/off kytkintä koskaan pistään noille jouluvaloille. Ja joo tiedän että saa otettua johdon irti tai softan kautta monissa helposti, mutta ei tuo kai liikaa olisi pyydetty vaikka nyt siihen bios switchin viereen.Kappas. Taitaa saada nyppästyä jopa ilman kortin purkua. Kiitos!
Joo tätä olen itse miettinyt myös. Ei luulisi olevan kovin vaikea homma toteuttaa. Tuntuu turhalta asennella noita paskasoftia vain sen takia, että saa pidettyä valot pois päältä..Vaikka itse pidänkin RGB valoja päällä omassa kortissa niin aina kyllä miettinyt että on se ihme kun tämän hintaisissa tuotteissa (ja meinaan nyt ihan kaikkia näytönohjaimia) ole viitisitty jotain fyysistä 5 senttiä maksavaa on/off kytkintä koskaan pistään noille jouluvaloille. Ja joo tiedän että saa otettua johdon irti tai softan kautta monissa helposti, mutta ei tuo kai liikaa olisi vaadittu vaikka nyt siihen bios switchin viereen.
Asuksen korteissa ainakin riittää että asentaa softan, sammuttaa valot ja poistaa softan. Pysyy pois päältä. RAM-palikoiden valoja sitten ei saakaan pois päältä ilman että pitää kokoajan päällä jotain softaa... Joten siellähän sitten vilkkuvat. En ala niitä bloattisoftia pitämään koneella.Joo tätä olen itse miettinyt myös. Ei luulisi olevan kovin vaikea homma toteuttaa. Tuntuu turhalta asennella noita paskasoftia vain sen takia, että saa pidettyä valot pois päältä..
Ja varsinkin kun 2080ti Srtixissä oli fyysinen nappi josta sai valot pois. Kai sitä ajateltiin että se on turha ja se jätettiin pois.Vaikka itse pidänkin RGB valoja päällä omassa kortissa niin aina kyllä miettinyt että on se ihme kun tämän hintaisissa tuotteissa (ja meinaan nyt ihan kaikkia näytönohjaimia) ole viitsitty jotain fyysistä 5 senttiä maksavaa on/off kytkintä koskaan pistään noille jouluvaloille. Ja joo tiedän että saa otettua johdon irti tai softan kautta monissa helposti, mutta ei tuo kai liikaa olisi pyydetty vaikka nyt siihen bios switchin viereen.
Tää riippuu varmaan mitkä RAM-palikat on kyseessä. Ainakin G.Skillin Trident Z -kampojen valot saa pois.RAM-palikoiden valoja sitten ei saakaan pois päältä ilman että pitää kokoajan päällä jotain softaa... Joten siellähän sitten vilkkuvat. En ala niitä bloattisoftia pitämään koneella.
Trident Z:t juurikin. Enpä tiennyt että G.Skillillä edes on joku oma softa. Asuksen kikkareella kokeilin ja heti kun softan sammutti niin valot syttyi takaisin. Kiitos vinkistä mutta liikaa säätöä omaan makuun. Ei ole ikkunakylkistä koteloa eikä tule joten siellähän vilkkuvat. Vähän katon ja takapaneelin tuulettimien läpi näkyy.Tää riippuu varmaan mitkä RAM-palikat on kyseessä. Ainakin G.Skillin Trident Z -kampojen valot saa pois.
Ensin ajaa käynnistyksessä G.Skillin kontrollisoftan, joka asetettu kytkemään RGB:n pois kammoista. Ja, sitten Windows Task Scheduleri laitetaan tappamaan se G.Skillin softa tyyliin TASKKILL /F /IM hid.exe. Bloatwareahan toikin softa tietenkin on, mutta noin sen saa poistumaan paikalta automaattisesti häiritsemästä valojen jäädessä pimeiksi.
Mulla on Arctic Freezer II 360 AIO katossa, mikä ei peitä koko kotelon (Define R5) reikäistä kattoa. Pakko oli ottaa tuo kikka 3 käyttöön että saa muistikapuloiden valot pois ja saa myös G.Skillin softan pois käytöstä.Trident Z:t juurikin. Enpä tiennyt että G.Skillillä edes on joku oma softa. Asuksen kikkareella kokeilin ja heti kun softan sammutti niin valot syttyi takaisin. Kiitos vinkistä mutta liikaa säätöä omaan makuun. Ei ole ikkunakylkistä koteloa eikä tule joten siellähän vilkkuvat. Vähän katon ja takapaneelin tuulettimien läpi näkyy.
Sama kotelo itsellä mutta Fractal Design Celsius S24 jäähynä. Ei myöskään kokonaan peitä mutta kone on lattialla pöydän alla niin ei näy ellei erikseen käy kurkistamassaMulla on Arctic Freezer II 360 AIO katossa, mikä ei peitä koko kotelon (Define R5) reikäistä kattoa. Pakko oli ottaa tuo kikka 3 käyttöön että saa muistikapuloiden valot pois ja saa myös G.Skillin softan pois käytöstä.
Missä tää ilmenee? Vähän enemmän tietoa tarvitsee. FPS cappi päällä, VSYNC? Mikä peli/ohjelma?mistähän nuo näytönohjaimen tehonrajoitukset vois johtua? Virtalähde on corsair rm 750x![]()
farming simulator 22 kyseessä ja fps oli rajattu 144. nyt otin pois ja näyttää tältä muutaman minuutin pelaamisen jälkeen. Peliasetukset optimoitu geforce experiencen kautta. Mistähä johtuu nuo reliability voltage limit ja max operating voltage limit?Missä tää ilmenee? Vähän enemmän tietoa tarvitsee. FPS cappi päällä, VSYNC? Mikä peli/ohjelma?
Pistä joku GPU raskas peli päälle ilman fps-limittiä ja tuo hwinfo taustalle ja pelaa pari minuuttia ja laita uus kuva.
EDIT: jos vaan tuota perf.limit poweria tarkotat niin on normaalia että se välillä näyttää YES vaikka ei niin sanotusti power limittiin osukaan.
Alivoltitustahan tuo kaipaisi, vakio 1.081V on asetettu turvallisen korkealle, mutta samaan tulokseen pääsee huomattavasti vähemmälläkin.farming simulator 22 kyseessä ja fps oli rajattu 144. nyt otin pois ja näyttää tältä muutaman minuutin pelaamisen jälkeen. Peliasetukset optimoitu geforce experiencen kautta![]()
Ihan normaalilta kaikki näyttää. Aina se kortti johonkin limittiin osuu, se on normaalia. Kaikki toimii niinku pitää ja lämmöt on hyvät. Tuo farming simulator ei varmaan kaikista gpu vaativin peli ole luulisin.farming simulator 22 kyseessä ja fps oli rajattu 144. nyt otin pois ja näyttää tältä muutaman minuutin pelaamisen jälkeen. Peliasetukset optimoitu geforce experiencen kautta. Mistähä johtuu nuo reliability voltage limit ja max operating voltage limit?![]()
Ihan normaalilta kaikki näyttää ja lämmötkin on kurissa. Aina se näyttis johonkin limittiin osuu.. siitä ei ympäri pääse. Kaikki OK.farming simulator 22 kyseessä ja fps oli rajattu 144. nyt otin pois ja näyttää tältä muutaman minuutin pelaamisen jälkeen. Peliasetukset optimoitu geforce experiencen kautta. Mistähä johtuu nuo reliability voltage limit ja max operating voltage limit?![]()
Mulla oli 3080 Trinity ja oli kyllä hämmentävän äänekäs kapistus. Piti enemmän melua 1400rpm kierroksilla kuin TUF 2000rpm. Ääni oli sellainen resonoiva jyminä. Amp Holosta ei kokemusta, mutta näyttäisi silmämääräisesti olevan melko samanlainen jäähdytys. En uskaltaisi itse lähteä kokeilemaan tuon Trinityn jälkeen.Onko kukaan sattunut omistamaan.
Zotac RTX 3080 TI amp holo black näyttistä, huonoja puolia kyselen.
Käytetty kampe olisi kohtalaisella hinnalla tiedossa.
Uskomatonta että tällaista pääsee läpi laadunvalvonnasta.Tuli YouTubessa vastaan kun selasin tietoa MSI 3080 Gaming X:n muistilämmöistä ja lämpötyynyjen vaihdosta:
Eli käytännössä 4 muistipiiriä ei ole kunnon kontaktissa mihinkään, koska alla olevat lämpöputket kääntyvät liian aikaisin poispäin.
Gaming Z:ssa tuota on ilmeisesti jo korjattu pistämällä tehtaalla lämpötyynyjä väliin, mutta päätin itse tämän oman X:n korjata.
Jimm's:ltä siis Arctic TP-3 tyynyjä tilaukseen, jota meni siis tuossa videolla esitettyyn ongelmakohtaan (alkaen 0,5mm ja päättyen 1,5mm, eli piti taiteilla kahden eri paksuuden kanssa) ja lisäksi vaihdoin muistipiireillä olevat tyynyt (1mm).
Muistien lämmöt laskivat 16 astetta tällä korjauksella:
![]()
hdmi johto tulisi ensimmäisenä mieleen.Ollut nyt pari kuukautta MSI:n 3080 Ventus käytössä. Näyttis on HDMI portin kautta yhdistetty LG C2 Oled televisioon.
Mistäköhän johtuu, että ääni särisee todella usein ja sen korjaamiseksi riittää tietokoneen käyttäminen lepotilassa?
Voisiko muka olla että riittäisi pelkkä boottaus jos olisi johdosta kyse?hdmi johto tulisi ensimmäisenä mieleen.
Onko tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Boottaus saattaa hiukan nollana vikavirtoja.Ollut nyt pari kuukautta MSI:n 3080 Ventus käytössä. Näyttis on HDMI portin kautta yhdistetty LG C2 Oled televisioon.
Mistäköhän johtuu, että ääni särisee todella usein ja sen korjaamiseksi riittää tietokoneen käyttäminen lepotilassa?
Kyllä onOnko tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Boottaus saattaa hiukan nollana vikavirtoja.
Näinköhän on sama operaatio edessä täällä. Ja ehkäpä tahnojen vaihto GPU:lle samalla. Itsellä on MSI 3090 Suprim X. Puoli tuntia Days Gone:a ja tällaista näyttiTuli YouTubessa vastaan kun selasin tietoa MSI 3080 Gaming X:n muistilämmöistä ja lämpötyynyjen vaihdosta:
Eli käytännössä 4 muistipiiriä ei ole kunnon kontaktissa mihinkään, koska alla olevat lämpöputket kääntyvät liian aikaisin poispäin.
Gaming Z:ssa tuota on ilmeisesti jo korjattu pistämällä tehtaalla lämpötyynyjä väliin, mutta päätin itse tämän oman X:n korjata.
Jimm's:ltä siis Arctic TP-3 tyynyjä tilaukseen, jota meni siis tuossa videolla esitettyyn ongelmakohtaan (alkaen 0,5mm ja päättyen 1,5mm, eli piti taiteilla kahden eri paksuuden kanssa) ja lisäksi vaihdoin muistipiireillä olevat tyynyt (1mm).
Muistien lämmöt laskivat 16 astetta tällä korjauksella:
![]()
Mahtaako nuo ~3200rpm tuuletinlukemat pitää paikkaansa, jos näin niin lienee tuuletinprofiilissa jotain vinossa sillä tuo oma ennen tahnojen vaihtojakin meni maksimissaan jonnekin 1650rpm tuntumaan.Näinköhän on sama operaatio edessä täällä. Ja ehkäpä tahnojen vaihto GPU:lle samalla. Itsellä on MSI 3090 Suprim X. Puoli tuntia Days Gone:a ja tällaista näytti
Aika hurjilta vaikuttaa lämmöt ja melkosta mekkalaa pitää tämä kortti, kun vähänkään uudempia pelejä koittaa pelata. Oliko tuolla muistien jäähdytyksen korjauksella vaikutusta kortin melutasoon?
Ihan tehtaan asetuksilla tämä on koko ikänsä ollut. Lähinnä penskat pelanneet tuolla koneella, niin en ole kauheasti kiinnittänyt tuohon huomiota. Täytyypä ladata afterburner ja alkaa tutkimaan tuota tarkemmin!Mahtaako nuo ~3200rpm tuuletinlukemat pitää paikkaansa, jos näin niin lienee tuuletinprofiilissa jotain vinossa sillä tuo oma ennen tahnojen vaihtojakin meni maksimissaan jonnekin 1650rpm tuntumaan.
Melutasoon ei vaikutusta ollut, koska tuulettimet säätyy GPU piirin lämpötilan mukaan, joka pysyi tahnojen vaihdon jälkeen samalla tasolla.
Tuosta taulukosta myös näkyy, että ilmeisesti ajat korttia ilman alivoltitusta, joten kannattaa laittaa kortille joku sopiva curve esim. itsellä nyt 900mV@1815MHz, joku 950mV@1935MHz toimii myös omalla kortilla.
Tuo GPU hotspot lämpö ehkä selittänee korkeat tuulettimien kierrokset, eli ehkä piirin kontakti on huono tai muuta.Ihan tehtaan asetuksilla tämä on koko ikänsä ollut. Lähinnä penskat pelanneet tuolla koneella, niin en ole kauheasti kiinnittänyt tuohon huomiota. Täytyypä ladata afterburner ja alkaa tutkimaan tuota tarkemmin!
Sitä arvelin itsekkin että coren mukaan nuo hyrrät säätyy. Kiitokset vinkeistä! Ehkä tässä voi kohta muutakin pelata kun vuoden 2010 pelejä jos tuo alkaisi hiljenemään..
Jotain tässä on nyt kyllä pielessä. Nämä kuvat on TPU:n revikasta Gaming biosilla, mikä näkyy tuossa minun kappaleessakin olevan valittuna.Tuo GPU hotspot lämpö ehkä selittänee korkeat tuulettimien kierrokset, eli ehkä piirin kontakti on huono tai muuta.
Takuullinen korttihan tuo lienee, että ehkä menisi jopa takuuhuoltoon / -vaihtoon, kun ei taida mennä enää ihan spekseihin, että piiri menee 83C rajoittimella 87C ja 105C hotspot tuulettimien huutaessa maksimikierroksilla.
Vertailuna tuossa minun pistämässäni kuvakaappauksessa oma kortti siis GPU 80C, hotspot 90C ja tuulettimet tosiaan siinä 1600-1650rpm kuorman ollessa 100%.
Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.Jotain tässä on nyt kyllä pielessä. Nämä kuvat on TPU:n revikasta Gaming biosilla, mikä näkyy tuossa minun kappaleessakin olevan valittuna.
"31 dBA for RTX 3090—a card that will easily give you 4K 60 FPS performance—is unbelievably quiet. Very impressive."
Ei toteudu täällä ja minun näyttö ei kuitenkaan ole kuin 2k.
Kotelona on Fractalin POP Air XL, joten ilmankierto pitäisi kotelossa olla vähintäänkin kohtalainen.
Ja jos jälleenmyyjä on Jimm's niin varautuminen taisteluun. Sieltä kun todennäköisesti todetaan että tuulettimien kuuluukin pyöriä lujaa.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Näin se on varmaan tehtävä. Mutta eikös MSI ainakin jossain vaiheessa sallinut noiden tahnojen vaihdon takuun siitä kärsimättä? Ainakin niin muistan täältäkin joskus lukeneeni. Ei sillä, että tässä nyt vartavasten pitäisi päästä tuota avaamaan. Nopeammin olisi vaan tahna vaihdettu kun olla x määrä viikkoja ilman pelikorttia kun viimesellä innostui pelaamaankin tällä. Helkkari.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Verkkiksestä on muistaakseni tämä ostettu. Joskus jonkun emolevyn vaihdoin takuuseen sinne ja ihan kivuttomasti meni. Eipä kyllä ole itsellä Jimmssin kanssakkaan ongelmia ollut. Lienee sitten sen verran selviä tapauksia olleet mitä tuonne on tullut takuuseen laitettua..Ja jos jälleenmyyjä on Jimm's niin varautuminen taisteluun. Sieltä kun todennäköisesti todetaan että tuulettimien kuuluukin pyöriä lujaa.
Tuntuu olevan hieman asiakaspalvelijasta kiinni kuka sattuu pyyntöön vastaamaan, GTX 1070:lle sain pyydettyä luvan, mutta tälle RTX 3080 en saanut.Näin se on varmaan tehtävä. Mutta eikös MSI ainakin jossain vaiheessa sallinut noiden tahnojen vaihdon takuun siitä kärsimättä? Ainakin niin muistan täältäkin joskus lukeneeni. Ei sillä, että tässä nyt vartavasten pitäisi päästä tuota avaamaan. Nopeammin olisi vaan tahna vaihdettu kun olla x määrä viikkoja ilman pelikorttia kun viimesellä innostui pelaamaankin tällä. Helkkari.
mitä itse taistelin lämpöongelmaisen kortin kanssa niin kannattanee myös näyttää toteen kuvalla että kortti alkaa lämpöthrotlaamaan kun hotspotti menee tappiin ja ropellit alkaa pyörimään täysillä. melkein 1.5kk joutu taistelemaan että myönsi kortissa olevan vikaa ja sitten ku sen sain näytettyä toteen ni rma meni vikkelästi! kyseessä oli jimmsiltä alunperin ostettu kortti.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..Tuntuu olevan hieman asiakaspalvelijasta kiinni kuka sattuu pyyntöön vastaamaan, GTX 1070:lle sain pyydettyä luvan, mutta tälle RTX 3080 en saanut.
Tuon tamper-tarran nyt sai helposti irti askarteluveitsellä ja laitettua takaisin, mutta tuo X-clamp on sen verran jäykkä, että varovainen saa olla takaisin kasatessa jos hommaan ryhtyy.
HW Infosta saa tuon GPU Perfomance Limiters auki painamalla nuolta, jonka alta löytyy tarkemmin eri syyt.Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..
Aika liipasimella alkaa olla kyllä tahnojen vaihto operaatio. Laitoin nyt kuitenkin viestiä MSI Nordicin supporttiin kuvakaappausten kera ja kysyin lupaa kortin avaamiseen. Katsotaan nyt mitä vastaavat..
Ajoin vielä lisäksi tuohon Time Spy testin jossa näkyy core kellot tasaiseen 1770MHz hyrrien huutaessa täysillä, kun GPU-Z mukaan pitäisi olla 1860MHz.
No niin! Kävin hakemassa toisen näytön pöydälle ja testailin vähän lisää. Ja näinhän siinä juurikin kävi kuten sanoit.HW Infosta saa tuon GPU Perfomance Limiters auki painamalla nuolta, jonka alta löytyy tarkemmin eri syyt.
Tuo päätaso kun lienee aina Yes, sillä idlessä Utilization on 1 ja muut 0, kun taas kuormassa Utilization 0 ja joku muu mahdollisesti 1 (yleensä power limit, vakiojännitteellä myös max operating voltage).
Jos sattuu olemaan kaksi näyttöä, niin pystynee pitämään HW Infoa toisella ruudulla kuorman aikana ja toteamaan että tuo 105C hotspot todennäköisesti lyö Thermal limitin päälle.
Kontatki ongelma ihan selvästi, seuraava vaihe -> Kaikki fakta ja data talteen -> Takuuseen sinne mistä ostettu.No niin! Kävin hakemassa toisen näytön pöydälle ja testailin vähän lisää. Ja näinhän siinä juurikin kävi kuten sanoit.
Asetin tuon jännitteen 900mV ja ajelin Time Spyn muutaman kerran läpi. Ekassa testissä maksimi lämmöt 79 astetta hotspotin ollessa ~100 asteen tienoilla, mutta tuulettimet pyöri kuitenkin 88% ja ääntä kyllä tuli. Toinen testi löi jännitteen laskusta huolimatta hyrrät täysille ja lämmöt oli 83 astetta ja hotspot 104,8. Sekä HWinfo että GPU-Z näytti että alkaa hakata lämpöjä vasten jo ennen testin puolta väliä.
Käytin koteloa auki ja huomasin että se tukirauta oli hieman liikahtanut huonoon asentoon ja kortti oli vähän vinossa. Korjasin sen takaisin paikalleen ja tällä toimenpiteellä memory junction kyllä tippui 100c -> 90c, coren lämpöihin tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta.
En tiedä onko eri ohjeet asusin ja msin korteille, mutta itse kaksi kertaa käynyt verkkiksessä takuun aikana viemässä asusin kortit edien toimimattomuuden takia suoraan tiskille ja molemmilla kerroilla poistunut täyden hyvityksen kanssa paikalta. Eli jos ei matka ole pitkä, niin itse kävisin tiskillä kokeilemassa.Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..
Aika liipasimella alkaa olla kyllä tahnojen vaihto operaatio. Laitoin nyt kuitenkin viestiä MSI Nordicin supporttiin kuvakaappausten kera ja kysyin lupaa kortin avaamiseen. Katsotaan nyt mitä vastaavat..
Ajoin vielä lisäksi tuohon Time Spy testin jossa näkyy core kellot tasaiseen 1770MHz hyrrien huutaessa täysillä, kun GPU-Z mukaan pitäisi olla 1860MHz.
Tästä oli myös kaverin kanssa puhetta, mutta täältä susirajalta vähän turhan pitkä matka ajella helsinkiin influenssa päällä.En tiedä onko eri ohjeet asusin ja msin korteille, mutta itse kaksi kertaa käynyt verkkiksessä takuun aikana viemässä asusin kortit edien toimimattomuuden takia suoraan tiskille ja molemmilla kerroilla poistunut täyden hyvityksen kanssa paikalta. Eli jos ei matka ole pitkä, niin itse kävisin tiskillä kokeilemassa.
Kontatki ongelma ihan selvästi, seuraava vaihe -> Kaikki fakta ja data talteen -> Takuuseen sinne mistä ostettu.
Kontaktiongelmahan se. Ei tullut pariin tuntiin vastausta MSI:n aspasta, niin kasetti meni ja kortti pöydälle ja auki. Alkuperäinen lämpötahna oli lähinnä coren reunoilla yhtenä mällinä. En nyt huomannut kuvaa ottaa siitä jäähystä, mutta siinä oli vrm:n lämpötyynyt yhdessä kohtaa kaksin kerroin.Uskomatonta että tällaista pääsee läpi laadunvalvonnasta.
Aika matalalla jännitteellä toimii. Oma Strix 3080 tarvii 925mv 1935mhz.Tässä eilen ostettua tuffia testaillu niin alivoltit nakkasin 1950mhz / 0.862mv ja ainakin tällä hetkellä pelaa ku unelma wowissa 1440p / ultra RT high