Voisiko muka olla että riittäisi pelkkä boottaus jos olisi johdosta kyse?hdmi johto tulisi ensimmäisenä mieleen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voisiko muka olla että riittäisi pelkkä boottaus jos olisi johdosta kyse?hdmi johto tulisi ensimmäisenä mieleen.
Onko tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Boottaus saattaa hiukan nollana vikavirtoja.Ollut nyt pari kuukautta MSI:n 3080 Ventus käytössä. Näyttis on HDMI portin kautta yhdistetty LG C2 Oled televisioon.
Mistäköhän johtuu, että ääni särisee todella usein ja sen korjaamiseksi riittää tietokoneen käyttäminen lepotilassa?
Kyllä onOnko tietokone maadoitetussa pistorasiassa? Boottaus saattaa hiukan nollana vikavirtoja.
Tuli YouTubessa vastaan kun selasin tietoa MSI 3080 Gaming X:n muistilämmöistä ja lämpötyynyjen vaihdosta:
Eli käytännössä 4 muistipiiriä ei ole kunnon kontaktissa mihinkään, koska alla olevat lämpöputket kääntyvät liian aikaisin poispäin.
Gaming Z:ssa tuota on ilmeisesti jo korjattu pistämällä tehtaalla lämpötyynyjä väliin, mutta päätin itse tämän oman X:n korjata.
Jimm's:ltä siis Arctic TP-3 tyynyjä tilaukseen, jota meni siis tuossa videolla esitettyyn ongelmakohtaan (alkaen 0,5mm ja päättyen 1,5mm, eli piti taiteilla kahden eri paksuuden kanssa) ja lisäksi vaihdoin muistipiireillä olevat tyynyt (1mm).
Muistien lämmöt laskivat 16 astetta tällä korjauksella:
![]()
Mahtaako nuo ~3200rpm tuuletinlukemat pitää paikkaansa, jos näin niin lienee tuuletinprofiilissa jotain vinossa sillä tuo oma ennen tahnojen vaihtojakin meni maksimissaan jonnekin 1650rpm tuntumaan.Näinköhän on sama operaatio edessä täällä. Ja ehkäpä tahnojen vaihto GPU:lle samalla. Itsellä on MSI 3090 Suprim X. Puoli tuntia Days Gone:a ja tällaista näytti
![]()
Aika hurjilta vaikuttaa lämmöt ja melkosta mekkalaa pitää tämä kortti, kun vähänkään uudempia pelejä koittaa pelata. Oliko tuolla muistien jäähdytyksen korjauksella vaikutusta kortin melutasoon?
Ihan tehtaan asetuksilla tämä on koko ikänsä ollut. Lähinnä penskat pelanneet tuolla koneella, niin en ole kauheasti kiinnittänyt tuohon huomiota. Täytyypä ladata afterburner ja alkaa tutkimaan tuota tarkemmin!Mahtaako nuo ~3200rpm tuuletinlukemat pitää paikkaansa, jos näin niin lienee tuuletinprofiilissa jotain vinossa sillä tuo oma ennen tahnojen vaihtojakin meni maksimissaan jonnekin 1650rpm tuntumaan.
Melutasoon ei vaikutusta ollut, koska tuulettimet säätyy GPU piirin lämpötilan mukaan, joka pysyi tahnojen vaihdon jälkeen samalla tasolla.
Tuosta taulukosta myös näkyy, että ilmeisesti ajat korttia ilman alivoltitusta, joten kannattaa laittaa kortille joku sopiva curve esim. itsellä nyt 900mV@1815MHz, joku 950mV@1935MHz toimii myös omalla kortilla.
Tuo GPU hotspot lämpö ehkä selittänee korkeat tuulettimien kierrokset, eli ehkä piirin kontakti on huono tai muuta.Ihan tehtaan asetuksilla tämä on koko ikänsä ollut. Lähinnä penskat pelanneet tuolla koneella, niin en ole kauheasti kiinnittänyt tuohon huomiota. Täytyypä ladata afterburner ja alkaa tutkimaan tuota tarkemmin!
Sitä arvelin itsekkin että coren mukaan nuo hyrrät säätyy. Kiitokset vinkeistä! Ehkä tässä voi kohta muutakin pelata kun vuoden 2010 pelejä jos tuo alkaisi hiljenemään..
Jotain tässä on nyt kyllä pielessä. Nämä kuvat on TPU:n revikasta Gaming biosilla, mikä näkyy tuossa minun kappaleessakin olevan valittuna.Tuo GPU hotspot lämpö ehkä selittänee korkeat tuulettimien kierrokset, eli ehkä piirin kontakti on huono tai muuta.
Takuullinen korttihan tuo lienee, että ehkä menisi jopa takuuhuoltoon / -vaihtoon, kun ei taida mennä enää ihan spekseihin, että piiri menee 83C rajoittimella 87C ja 105C hotspot tuulettimien huutaessa maksimikierroksilla.
Vertailuna tuossa minun pistämässäni kuvakaappauksessa oma kortti siis GPU 80C, hotspot 90C ja tuulettimet tosiaan siinä 1600-1650rpm kuorman ollessa 100%.
Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.Jotain tässä on nyt kyllä pielessä. Nämä kuvat on TPU:n revikasta Gaming biosilla, mikä näkyy tuossa minun kappaleessakin olevan valittuna.
"31 dBA for RTX 3090—a card that will easily give you 4K 60 FPS performance—is unbelievably quiet. Very impressive."![]()
![]()
Ei toteudu täällä ja minun näyttö ei kuitenkaan ole kuin 2k.
Kotelona on Fractalin POP Air XL, joten ilmankierto pitäisi kotelossa olla vähintäänkin kohtalainen.
Ja jos jälleenmyyjä on Jimm's niin varautuminen taisteluun. Sieltä kun todennäköisesti todetaan että tuulettimien kuuluukin pyöriä lujaa.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Näin se on varmaan tehtävä. Mutta eikös MSI ainakin jossain vaiheessa sallinut noiden tahnojen vaihdon takuun siitä kärsimättä? Ainakin niin muistan täältäkin joskus lukeneeni. Ei sillä, että tässä nyt vartavasten pitäisi päästä tuota avaamaan. Nopeammin olisi vaan tahna vaihdettu kun olla x määrä viikkoja ilman pelikorttia kun viimesellä innostui pelaamaankin tällä. Helkkari.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Verkkiksestä on muistaakseni tämä ostettu. Joskus jonkun emolevyn vaihdoin takuuseen sinne ja ihan kivuttomasti meni. Eipä kyllä ole itsellä Jimmssin kanssakkaan ongelmia ollut. Lienee sitten sen verran selviä tapauksia olleet mitä tuonne on tullut takuuseen laitettua..Ja jos jälleenmyyjä on Jimm's niin varautuminen taisteluun. Sieltä kun todennäköisesti todetaan että tuulettimien kuuluukin pyöriä lujaa.
Tuntuu olevan hieman asiakaspalvelijasta kiinni kuka sattuu pyyntöön vastaamaan, GTX 1070:lle sain pyydettyä luvan, mutta tälle RTX 3080 en saanut.Näin se on varmaan tehtävä. Mutta eikös MSI ainakin jossain vaiheessa sallinut noiden tahnojen vaihdon takuun siitä kärsimättä? Ainakin niin muistan täältäkin joskus lukeneeni. Ei sillä, että tässä nyt vartavasten pitäisi päästä tuota avaamaan. Nopeammin olisi vaan tahna vaihdettu kun olla x määrä viikkoja ilman pelikorttia kun viimesellä innostui pelaamaankin tällä. Helkkari.
mitä itse taistelin lämpöongelmaisen kortin kanssa niin kannattanee myös näyttää toteen kuvalla että kortti alkaa lämpöthrotlaamaan kun hotspotti menee tappiin ja ropellit alkaa pyörimään täysillä. melkein 1.5kk joutu taistelemaan että myönsi kortissa olevan vikaa ja sitten ku sen sain näytettyä toteen ni rma meni vikkelästi! kyseessä oli jimmsiltä alunperin ostettu kortti.Pistäisin itse kyllä takuuhuoltoon tuossa kohtaa, 3 vuoden takuu näissä MSI:n korteissa kun on, niin ei kannata lähteä itse avaamaan kun vaikuttaa melko selkeältä tapaukselta.
Eli jälleenmyyjälle viestiä HW Infon kuvakaappausten kera, erikseen osoittaen tuon GPU hotspot lämpötilan ja tuulettimien nopeus (todennäköisesti sieltä GPU limiters alta löytyy myös Performance Limit - Thermal "yes") , niin eiköhän siitä pääse eteenpäin.
Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..Tuntuu olevan hieman asiakaspalvelijasta kiinni kuka sattuu pyyntöön vastaamaan, GTX 1070:lle sain pyydettyä luvan, mutta tälle RTX 3080 en saanut.
Tuon tamper-tarran nyt sai helposti irti askarteluveitsellä ja laitettua takaisin, mutta tuo X-clamp on sen verran jäykkä, että varovainen saa olla takaisin kasatessa jos hommaan ryhtyy.
HW Infosta saa tuon GPU Perfomance Limiters auki painamalla nuolta, jonka alta löytyy tarkemmin eri syyt.Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..
Aika liipasimella alkaa olla kyllä tahnojen vaihto operaatio. Laitoin nyt kuitenkin viestiä MSI Nordicin supporttiin kuvakaappausten kera ja kysyin lupaa kortin avaamiseen. Katsotaan nyt mitä vastaavat..
Ajoin vielä lisäksi tuohon Time Spy testin jossa näkyy core kellot tasaiseen 1770MHz hyrrien huutaessa täysillä, kun GPU-Z mukaan pitäisi olla 1860MHz.
![]()
![]()
No niin! Kävin hakemassa toisen näytön pöydälle ja testailin vähän lisää. Ja näinhän siinä juurikin kävi kuten sanoit.HW Infosta saa tuon GPU Perfomance Limiters auki painamalla nuolta, jonka alta löytyy tarkemmin eri syyt.
Tuo päätaso kun lienee aina Yes, sillä idlessä Utilization on 1 ja muut 0, kun taas kuormassa Utilization 0 ja joku muu mahdollisesti 1 (yleensä power limit, vakiojännitteellä myös max operating voltage).
Jos sattuu olemaan kaksi näyttöä, niin pystynee pitämään HW Infoa toisella ruudulla kuorman aikana ja toteamaan että tuo 105C hotspot todennäköisesti lyö Thermal limitin päälle.
Kontatki ongelma ihan selvästi, seuraava vaihe -> Kaikki fakta ja data talteen -> Takuuseen sinne mistä ostettu.No niin! Kävin hakemassa toisen näytön pöydälle ja testailin vähän lisää. Ja näinhän siinä juurikin kävi kuten sanoit.
Asetin tuon jännitteen 900mV ja ajelin Time Spyn muutaman kerran läpi. Ekassa testissä maksimi lämmöt 79 astetta hotspotin ollessa ~100 asteen tienoilla, mutta tuulettimet pyöri kuitenkin 88% ja ääntä kyllä tuli. Toinen testi löi jännitteen laskusta huolimatta hyrrät täysille ja lämmöt oli 83 astetta ja hotspot 104,8. Sekä HWinfo että GPU-Z näytti että alkaa hakata lämpöjä vasten jo ennen testin puolta väliä.
Käytin koteloa auki ja huomasin että se tukirauta oli hieman liikahtanut huonoon asentoon ja kortti oli vähän vinossa. Korjasin sen takaisin paikalleen ja tällä toimenpiteellä memory junction kyllä tippui 100c -> 90c, coren lämpöihin tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta.
En tiedä onko eri ohjeet asusin ja msin korteille, mutta itse kaksi kertaa käynyt verkkiksessä takuun aikana viemässä asusin kortit edien toimimattomuuden takia suoraan tiskille ja molemmilla kerroilla poistunut täyden hyvityksen kanssa paikalta. Eli jos ei matka ole pitkä, niin itse kävisin tiskillä kokeilemassa.Verkkiksen ohjeita kävin tutkimassa ja takuut pitäisi hoitaa fi.msi.com kautta. Tuo sivu edes toiminut..
Aika liipasimella alkaa olla kyllä tahnojen vaihto operaatio. Laitoin nyt kuitenkin viestiä MSI Nordicin supporttiin kuvakaappausten kera ja kysyin lupaa kortin avaamiseen. Katsotaan nyt mitä vastaavat..
Ajoin vielä lisäksi tuohon Time Spy testin jossa näkyy core kellot tasaiseen 1770MHz hyrrien huutaessa täysillä, kun GPU-Z mukaan pitäisi olla 1860MHz.
![]()
![]()
Tästä oli myös kaverin kanssa puhetta, mutta täältä susirajalta vähän turhan pitkä matka ajella helsinkiin influenssa päällä.En tiedä onko eri ohjeet asusin ja msin korteille, mutta itse kaksi kertaa käynyt verkkiksessä takuun aikana viemässä asusin kortit edien toimimattomuuden takia suoraan tiskille ja molemmilla kerroilla poistunut täyden hyvityksen kanssa paikalta. Eli jos ei matka ole pitkä, niin itse kävisin tiskillä kokeilemassa.
Kontatki ongelma ihan selvästi, seuraava vaihe -> Kaikki fakta ja data talteen -> Takuuseen sinne mistä ostettu.
Kontaktiongelmahan se. Ei tullut pariin tuntiin vastausta MSI:n aspasta, niin kasetti meni ja kortti pöydälle ja auki. Alkuperäinen lämpötahna oli lähinnä coren reunoilla yhtenä mällinä. En nyt huomannut kuvaa ottaa siitä jäähystä, mutta siinä oli vrm:n lämpötyynyt yhdessä kohtaa kaksin kerroin.Uskomatonta että tällaista pääsee läpi laadunvalvonnasta.
Aika matalalla jännitteellä toimii. Oma Strix 3080 tarvii 925mv 1935mhz.Tässä eilen ostettua tuffia testaillu niin alivoltit nakkasin 1950mhz / 0.862mv ja ainakin tällä hetkellä pelaa ku unelma wowissa 1440p / ultra RT high
Aika lailla sama setti millä itse ajelen OC mallia tuosta. Hyödyt ajaa suuremmilla jännitteillä on ihan naurettavan pienet, ellei vaan halua nähdä maailman palavan.Tuli vaihdettua 3070 tilalle Asus 3080 TUF 10gb, huomasi kyllä vaihdon jälkeen että kortille sähkö maistuu, kaikkien osien lämmöt nousivat ylöspäin. Alivoltitus afterburnerilla ja hyvä tuli. 1900mhz/ 0.875 tällä hetkellä ainakin toiminut hyvin mitä olen pelejä pelaillut. Muisteille pistin suoraan +1000mhz.
Tässä vehkeessä on niin pieni powerlimitti että tuollaiset maailmapalohöpinät on ihan turhaa. ITX-kotelossakin (itsellä käytössä) voi iskeä kaikki napit kakkoon ja ottaa sen tehon mitä tästä saa.Aika lailla sama setti millä itse ajelen OC mallia tuosta. Hyödyt ajaa suuremmilla jännitteillä on ihan naurettavan pienet, ellei vaan halua nähdä maailman palavan.
Riippuu toki käyttäjästä. Jos tyypillinen keski-ikäinen ukko pelaa kolme tuntia viikossa, niin ei sillä olekaan merkitystä. Jos taas on työtön elämäntapapelaaja tai kotiin jumiutunut teini joka pelaa 12 tuntia päivässä, niin kyllähän sillä 50 watin erolla alkaa olla jo merkitystä. Ainakin minulla maksimikulutus vs alikellotus on n. 50-100 W pelistä riippuen. Maksimilla saa siis luokkaa 15-30 % enemmän kulutusta ja muutaman prosentin nopeushyödyn. Turha kulutushan se on mikä se ongelma on (paitsi suorilla sähkölämmittäjillä, mutta ne nyt muutenkin haluavat polttaa maailman).Tässä vehkeessä on niin pieni powerlimitti että tuollaiset maailmapalohöpinät on ihan turhaa. ITX-kotelossakin (itsellä käytössä) voi iskeä kaikki napit kakkoon ja ottaa sen tehon mitä tästä saa.
Muutamahan tarkoittaa jotain 3-99 välillä. Omalla RTX 3080:lla sai noin 10% prosenttia lisätehoa kellotus vs alivoltitus.Riippuu toki käyttäjästä. Jos tyypillinen keski-ikäinen ukko pelaa kolme tuntia viikossa, niin ei sillä olekaan merkitystä. Jos taas on työtön elämäntapapelaaja tai kotiin jumiutunut teini joka pelaa 12 tuntia päivässä, niin kyllähän sillä 50 watin erolla alkaa olla jo merkitystä. Ainakin minulla maksimikulutus vs alikellotus on n. 50-100 W pelistä riippuen. Maksimilla saa siis luokkaa 15-30 % enemmän kulutusta ja muutaman prosentin nopeushyödyn. Turha kulutushan se on mikä se ongelma on (paitsi suorilla sähkölämmittäjillä, mutta ne nyt muutenkin haluavat polttaa maailman).
Mikä nyt sitte on pieni powerlimit, kai voi olla vähän liukuva käsite. Esim. meillä on taloudessa neljä pelikonetta 3000 sarjan korteilla jotka välillä ovat hyvinkin kovalla käytöllä. Kyllä siinä alkaa olemaan aika iso merkitys vedetään laput silmillä maksimit vai parhaalla hyötysuhteella.
En ymmärrä miten ITX kotelo tähän liittyy.
Itse ajattelen asiaa siltä kantilta että jos se toimii vähemmälläkin virralla niin miksi en sitä alivoltittaisi. Pelimäärilläni se ei juuri sähkölaskussa näy että viekö kortti sen 250 vai 300w.Tässä vehkeessä on niin pieni powerlimitti että tuollaiset maailmapalohöpinät on ihan turhaa. ITX-kotelossakin (itsellä käytössä) voi iskeä kaikki napit kakkoon ja ottaa sen tehon mitä tästä saa.
Erityisesti en nyt ottanut kantaa varsinaiseen alivoltitulseen. Kaikki jotka haluavat kaiken tehon irti alivoltittaa. Minunkin kortti on alivoltitettu. Mutta osuu se silti samaan powerlimittiin kuin vakiona. Ottaa vaan kelloja enemmän.Itse ajattelen asiaa siltä kantilta että jos se toimii vähemmälläkin virralla niin miksi en sitä alivoltittaisi. Pelimäärilläni se ei juuri sähkölaskussa näy että viekö kortti sen 250 vai 300w.
Tuskin antaa vaihtaa, kun ei enää MSI:kään antanut. 1080 Ti Strix aikoinaan lähti takuuhuoltoon myyjäliikkeestä ruotsiin ja taisi parisen viikkoa mennä että tuli hyvityspäätös, joten jos kortti vielä palautuisi takaisinkin, niin varautuisin n. 2-3 viikkoon.Onko kellään tietoa antaako Asus vaihtaa tuffin lämpötyynyt ilman että takuu raukeaa? Ja toinen kysymys että onko kellään kokemusta kuinka kauan tälläinen takuuhuolto verkkokaupan kautta kestäisi?
EDIT: Tosiaan hotspot lämmöt nousee alle minuutissa yli 105 ja tuulettimet huutaa täysillä.
Se johtuu kortin omasta lämpöjen mukaan tapahtuvasta boostaamisesta. Esimerkkinä oma shunt modattu strix 3080. Rasituksessa lämpöjen ollessa noin 45 astetta kortti toimii 2070mhz kelloilla 1100mv jännitteellä. Kylmänä kun käynnistän koneen samalla profiililla se boostaa ensin hetken 2115-2130mhz riippuen lämpötilasta. Sitten kun vesikierto lämpenee kellotaajuus asettuu tuohon 2070mhz. Toivottavasti oli apuaNyt on vähän tyhmä olo. Ensimmäistä kertaa alivoltitan, tai säädän oikeastaan yhtään mitenkään näytönohjainta. Lopputulokseen olen kyllä ihan tyytyväinen, kun kulutus, lämmöt ja melu laski ja kellot ovat lähtötilannetta ylempänä. Testiohjelmienkin mukaan, suorituskyky parani. Se, missä tässä nyt nousee harjoittelijalla seinä vastaan on tuo afterburner ohjelma.
Kun olen tallentanut curven johonkin muistipaikkaan ja vaikka käynnistän koneen seuraavan kerran uudestaan, on se käppyrä hypännyt joko ylös tai alaspäin 15-30mhz. Saman tekee jos vaikka palautan tehdas asetuksille ja otan uudestaan curven käyttöön. Käppyrä näyttää kyllä juuri siltä miltä pitääkin siihen asti, kun painan apply nappia.
Olen yrittänyt tallentaa käyrän kortin ollessa rasituksessa ja kylmänä. Ei vaikutusta. Kokeilin myös vain lähteä rasittamaan korttia sellaisella alaspäin liikahtaneella käyrällä, josko se kuitenkin sitten boostaisi sinne minne pitää. No ei boostannut vaan rajahan oli juurikin siinä, minne se oli ominpäin hypännyt.
Kun sitten säädän curven takaisin siihen, mihin olin sen tallentanutkin ja painan apply, toimii kaikki taas niinkuin pitää. Eli minkä takia tekee tuota ja onko asialle tehtävissä mitään? Tai tarvitseeko edes tehdä? Itseäni tämä nyt häiritsee, kun en näistä oikein ole perillä![]()
Vertasitko tuulettimen kierrosnopeutta/käyttöastetta ennen alivoltitusta ja sen jälkeen?Zotac rtx 3090 trinity.
Itsellä myös ensimmäisiä alivoltituksia.
Eikös alivoltituksella/kellotuksella pitäisi reilusti tippua myös lämmöt?
Mulla lämmöt nousee edelleen samoihin lukuihin ku vakiokäyrällä eli 76c ja hotspot +104c.
Afterburnerista säädetty tällä hetkellä 0.825v ja corelle kelloja 1740mhz.
Noilla säädöillä pelaillut rainbow six siegeä ilman kaatuiluja.
Mikähän tossa voisi olla vikana kun noin lämpiää?
Se johtuu kortin omasta lämpöjen mukaan tapahtuvasta boostaamisesta. Esimerkkinä oma shunt modattu strix 3080. Rasituksessa lämpöjen ollessa noin 45 astetta kortti toimii 2070mhz kelloilla 1100mv jännitteellä. Kylmänä kun käynnistän koneen samalla profiililla se boostaa ensin hetken 2115-2130mhz riippuen lämpötilasta. Sitten kun vesikierto lämpenee kellotaajuus asettuu tuohon 2070mhz. Toivottavasti oli apua![]()
Afterburnerista oon laittanut toimimaan kaikki kolme tuuletinta jatkuvalle 70% käyttöasteelle vakio sekä alivoltitus profiilille.Vertasitko tuulettimen kierrosnopeutta/käyttöastetta ennen alivoltitusta ja sen jälkeen?
Zotac rtx 3090 trinity.
Itsellä myös ensimmäisiä alivoltituksia.
Eikös alivoltituksella/kellotuksella pitäisi reilusti tippua myös lämmöt?
Mulla lämmöt nousee edelleen samoihin lukuihin ku vakiokäyrällä eli 76c ja hotspot +104c.
Afterburnerista säädetty tällä hetkellä 0.825v ja corelle kelloja 1740mhz.
Noilla säädöillä pelaillut rainbow six siegeä ilman kaatuiluja.
Mikähän tossa voisi olla vikana kun noin lämpiää?
Tuo hotspot viittaisi johonkin ongelmaan jäähdyttimen kontaktissa tai muuta. Ei tuulettimiakaan pitäisi tarvita erityisesti alivoltitettuna ajaa 70%.Afterburnerista oon laittanut toimimaan kaikki kolme tuuletinta jatkuvalle 70% käyttöasteelle vakio sekä alivoltitus profiilille.
Tuosta jos vielä alkaa nostamaan tuulettimien nopeuksia alkaa melu olla melkoinen.
Jimssiin vielä takuuta on, mutta ei huvittaisi olla ilman korttia ja alkuperäinen laatikko puuttuu niin hieman hankala lähettää.Tuo hotspot viittaisi johonkin ongelmaan jäähdyttimen kontaktissa tai muuta. Ei tuulettimiakaan pitäisi tarvita erityisesti alivoltitettuna ajaa 70%.
En tiedä kuinka pitkä Zotacin takuu on, mutta vaihtoehtoina lienee pistää takuuseen jos sitä vielä jäljellä tai vaihtaa itse ainakin tahnat ja kokeilla korjaantuuko.
Lämpötyynyjä ei tarvitse vaihtaa, kunhan käyttää malttia aukaistessa. Vaikka ne repeäisikin, niin kyllä ne melko hyvin saa aseteltua takaisin paikoilleen.Jimssiin vielä takuuta on, mutta ei huvittaisi olla ilman korttia ja alkuperäinen laatikko puuttuu niin hieman hankala lähettää.
Tarvitseeko aina avatessa vaihtaa myös lämpötyynyt vai riittääkö pelkästään tahnanvaihto?
Lähinnä mietin että mistä kaikkialta tuo kortti mittaa lämpötiloja. Voisiko tuo hotspot lämpö tulla jopa itse sirusta jos siinä useampi lämpötilan mittaus sensori?
Muistien lämmöt muistaakseni pyörii jossain 95c tietämillä.
Kiitos vastauksesta. Tuota mietin itsekkin, mutta tämä tapahtuu jo ilman, että näytönohjaimella on mitään kuormaa. Mulla on siis 1950mhz/900mV käppyrä. Kun esimerkiksi käynnistän koneen ja zekkaan afterburnerista miltä se tällä kertaa näyttää, saattaa se olla 1935mhz tai 1960mhz. Ja se myös sitten pysyy rasittaessa siinä. Kuten jos käsin siirrän kellot takaisin siihen 1950mhz, niin siinä se pysyykin sihen asti, kunnes käynnistää koneen uudestaan tai vaihtaa afterburnerissa asetuksia. Kokeilin myös ihan hupijuttuna, että tein kaksi samanlaista käyrää eri muistipaikoille. Näitä kun napsuttelee käyttöön vuoronperään työpöydällä, voi toinen liikahtaa ylöspäin ja toinen alaspäin. En epäile hetkeäkään, etteikö tässä olisi joku ihan perus juttu kyseessä. Ei vain tavota minua tämä toiminta, kun ei loogisesti toimi minkään asian mukaan, vaan ihan sattumanvaraisesti.![]()
Linkkaaminen vain säätää molempia yhtäaikaisesti ja tosiaan tappiin vain molemmat, power limit näillä tulee vastaan ensimmäisenä oli tuo limit mitä tahansa.Mites muuten tuo Afterburnerin Power Limit/Temp Limit asetukset? Kannattaako nuita linkata toisiinsa?
Tulis itellä mieleen, että ei kannata linkata ja priorisoi tuota Temp limittiä, koska se ei kuitenkaan ikinä tule vastaan. Mites tuo linkkaaminen vaikuttaa?
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.