NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
280
Alentaako alikellotus myös virrantarvetta? Alkaa olemaan aika limitellä 650w tier A powerin kanssa, kun tänään saan 3080ti:n. 3080:sen kanssa virtamittari näytti maksimissaan 550W todella kovassa kulutuksessa (msfs 2020 peli) ja prossun ylikellotuksilla. Nyt olen prossun kellojakin laskenut ja mietin, kannattaisko 3080ti:täkin vähän alikellottaa? 3080:sta en alikellottanut.
Tehontarve ei laske, koska moderni AVFS kompensoi heti sen alijännitteen myötä pudonneen tehonkulutuksen kasvattamalla kelloa, jolloin tehonkulutus on hyvin tarkkaan samaa tasoa kuin alunperin.
Tehorajan madaltaminen ja jännitteen pudottaminen yhdessä sen sijaan on toimiva ja nykyvehkeillä erittäin suositeltavakin yhdistelmä :cigar:
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Ennen kuin alan alivoltittamaan, niin tein vähän testiä sähkökulutusmittarin kanssa (kone on siinä kiinni). 480w piikkasi 3d markin grafiikkatesti ja pelatessa vain 400w. Eli mun 650w poweri riittänee helposti tässä vaiheessa. Seuraan tilannetta koko ajan.

Mutta siis korttini on Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming. Oletuskellot ovat siis 1665mhz ja sitä se näyttääkin kun käynnistän peliä. Sitten pelatessa se onkin 1965mhz. Eli mikä arvo tuo 1965mhz on? Onko se kortin OC arvo ja kortti siis ylikellottaa automaattisesti itseään noihin lukemiin performance mode:ssa?

Sitten se alivoltittaminen, kannattaako minun siis lukottaa tuo kortti käyttämään tuota 1965mhz ja sitten vain kokeilla, millä volteilla se on vakaa kunnes kaatuu? Nyt voltit on pelatessa 1.063. ja lämpöä 64c.

Tehontarve ei laske, koska moderni AVFS kompensoi heti sen alijännitteen myötä pudonneen tehonkulutuksen kasvattamalla kelloa, jolloin tehonkulutus on hyvin tarkkaan samaa tasoa kuin alunperin.
Tehorajan madaltaminen ja jännitteen pudottaminen yhdessä sen sijaan on toimiva ja nykyvehkeillä erittäin suositeltavakin yhdistelmä :cigar:
Ja mikä tämä tehorajan madaltaminen siis on? Kannattaako power limit laittaa alle tuon 100% mitä se mulla nyt on Afterburnerissa? Tuossa videolla on se limitti 117%.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
280
Ja mikä tämä tehorajan madaltaminen siis on? Kannattaako power limit laittaa alle tuon 100% mitä se mulla nyt on Afterburnerissa? Tuossa videolla on se limitti 117%.
Niin, alle 100% asetus tarkoittaa tehorajan madaltamista.
Jännitteen laskeminen vakiosta ei paranna kuin energiatehokkuutta.

Jos kortti vie vakiona 350W ja asetat tehorajan 90%, niin kortin tehonkulutus on sen jälkeen 315W.
Pudottamalla jännitettä samaan aikaan, saat osan menetetystä suorituskyvystä takaisin.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Niin, alle 100% asetus tarkoittaa tehorajan madaltamista.
Jännitteen laskeminen vakiosta ei paranna kuin energiatehokkuutta.
Eli se kannattaa siis tehdä. Miten paljon tuota limittiä uskaltaa madaltaa, 90%? Perffissä siis ei pitäis näkyä juuri mitenkään tuo volttien madaltaminen?
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
280
Eli se kannattaa siis tehdä. Miten paljon tuota limittiä uskaltaa madaltaa, 90%? Perffissä siis ei pitäis näkyä juuri mitenkään tuo volttien madaltaminen?
No riippuu miten paljon haluat kortin tehonkulutusta pudottaa, se prosenttiluku on suhteessa alkuperäiseen tehorajaan.
Tehorajaa voit säätää (suorituskyvyn kustannuksella) periaatteessa rajattomasti, jännitettä voit optimoida vain vakauden puitteissa. Liian matala jännite tekee kortista epävakaan.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
No riippuu miten paljon haluat kortin tehonkulutusta pudottaa, se prosenttiluku on suhteessa alkuperäiseen tehorajaan.
Tehorajaa voit säätää (suorituskyvyn kustannuksella) periaatteessa rajattomasti, jännitettä voit optimoida vain vakauden puitteissa. Liian matala jännite tekee kortista epävakaan.
Mulla tyssää 0,900 volttiin. En vaan saa sitä käyrää suoraksi sen alemmilla volteilla.

käppyrä.jpg


tollasia vihreitä viivoja on myös. Normaalia?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
248
Mutta siis korttini on Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming. Oletuskellot ovat siis 1665mhz ja sitä se näyttääkin kun käynnistän peliä. Sitten pelatessa se onkin 1965mhz. Eli mikä arvo tuo 1965mhz on? Onko se kortin OC arvo ja kortti siis ylikellottaa automaattisesti itseään noihin lukemiin performance mode:ssa?
Nii tuohan liittyy ihan suoraan biosin profiiliin. Jos power limitissä on varaa kellot voi olla korkeammat kuin boost. Toinen on lämmöt mitä enemmän lämpöä sen alemmas kellot laskee.
Tuo alivoltittaminen tulee tuon kautta hyödylliseksi kun löytää sen sweetpotin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
Ennen kuin alan alivoltittamaan, niin tein vähän testiä sähkökulutusmittarin kanssa (kone on siinä kiinni). 480w piikkasi 3d markin grafiikkatesti ja pelatessa vain 400w. Eli mun 650w poweri riittänee helposti tässä vaiheessa. Seuraan tilannetta koko ajan.
Kantsii tutustua bulzoidin videoon jossa näyttää miten 3090 rikkoo sopivilla kuormilla räikeästi tehorajoja. Syynä on se että nvidia käyttää keskiarvoa tehorajoihin, jolloin kortti hörppii tietyissä tilanteissa huomattavasti enemmän. Esim. superpositionissa 8k resolla ajellessa hewlposti veteli kortti 110%
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eli mun 650w poweri riittänee helposti tässä vaiheessa. Seuraan tilannetta koko ajan.
Onko sulla joku mini-itx kokoonpano vai miksi haluat luukuttaa melkein maksimit irti siitä 650W virtalähteestä? Itse ostaisin tuossa vaiheessa jo 850-1000W virtalähteen niin olisi myös varaa siinä kulutuksessa ja virtalähteen tuuletin ei välttämättä kävisi niin korkeilla kierroksilla.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Onko sulla joku mini-itx kokoonpano vai miksi haluat luukuttaa melkein maksimit irti siitä 650W virtalähteestä? Itse ostaisin tuossa vaiheessa jo 850-1000W virtalähteen niin olisi myös varaa siinä kulutuksessa ja virtalähteen tuuletin ei välttämättä kävisi niin korkeilla kierroksilla.
Mulla on Define mini c kotelo, 9900KS prossu ja ihan kohtuullinen ilmanvaihto (3 edestä+yksi etu ylhäältä ja yksi etualhaalta puhaltaa sisään JA kaksi takaa puhaltaa taakse ja ylös.

Olen harkinnut kyllä uuden powerin ostamista ja samaa sarjaa nykyisen kanssa, niin se olisi vaan laatikko irti ja uusi takaisin ja samoilla kaapeleilla. Käsittääkseni kaapelit ovat yhteensopivat (Corsair RM650x 80 PLUS Gold).

Mutta tietty yritän nyt pärjätä tällä kokoonpanolla jos vain kykenen. Sain eilen kyllä näyttiksen stabiiliksi 90% power limitillä ja 0.925 volteilla (1960 mhs kelloilla). Lämmöt oli jotain 60c luokkaa. Mutta täytyy testailla lisää tänään sitten illemmalla.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Eli mun 650w poweri riittänee helposti tässä vaiheessa. Seuraan tilannetta koko ajan.
Täytyy kyllä ääneen ihmetellä, että miksi olet päättänyt pyörittää parin tonnin näyttistä noin nihkeällä powerilla? Voihan se toimia, mutta kuinka kauan? Virtapiikkejä voi tulla ja muutenkin kovalla kuormalla virtalähteen elinikä alenee usein merkittävästi. Pahimmassa tapauksessa poweri kärähtää ja vie mukanaan jotain muutakin.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Täytyy kyllä ääneen ihmetellä, että miksi olet päättänyt pyörittää parin tonnin näyttistä noin nihkeällä powerilla? Voihan se toimia, mutta kuinka kauan? Virtapiikkejä voi tulla ja muutenkin kovalla kuormalla virtalähteen elinikä alenee usein merkittävästi. Pahimmassa tapauksessa poweri kärähtää ja vie mukanaan jotain muutakin.
No mä tätä kysyin tasan vuosi sitten täällä kuin sain 3080:sen ja minulle kerrottiin, että tämä Corsair RM650x 80 PLUS Gold kyllä riittää. Kovimmat piikit tuli tosiaan kun prossuni oli kellotettu 5,1ghz (520w kovin piikki seinämittarin mukaan), mutta minulle kerrottiin toisaalla, että tuossa olisi varaa vielä enemmänkin kuin 130w. Ja nyt kun olen alentanut prossun kelloja 4,8ghz (kone on hiljaisempi, viileämpi ja stabiilimpi eikä kaatuile pelatessa), niin korkein piikki oli eilen vain sen 470w 3080ti:n kanssa. Pelatessa en päässy kuin 440w.

Joten näihin faktoihin perustuen mun "hyvä ja laadukas" poweri pitäis riittää kyllä. Mutta päätin, että jos piikki menee yli 550w, niin sitten hankin samantien uuden powerin. Tuossa tuo mittari on näkösällä koko ajan ja seuraan tilannetta koko ajan.
 
Liittynyt
25.08.2018
Viestejä
61
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Mitäs tahnaa voisi suositella GPU:lle. Thermal Grizzly Kryonaut Extreme vahvana vaihtoehto, mutta suosituksia otetaan vastaan.
En maksaisi tuollaista summaa tahnasta jonka tuomat edut ovat luultavasti alle 5C luokkaa vrt normi Kryonauttiin tai jopa Arctic MX-5:een tai MX-4:een. Periaatteessa mikä tahansa noista tahnoista on hyvä valinta. Merkittä ero tulisi vasta nestemmäisen metallin kohdalla, mutta sen käyttöä en suosittele useastakin syystä.
 
Liittynyt
25.08.2018
Viestejä
61
En maksaisi tuollaista summaa tahnasta jonka tuomat edut ovat luultavasti alle 5C luokkaa vrt normi Kryonauttiin tai jopa Arctic MX-5:een tai MX-4:een. Periaatteessa mikä tahansa noista tahnoista on hyvä valinta. Merkittä ero tulisi vasta nestemmäisen metallin kohdalla, mutta sen käyttöä en suosittele useastakin syystä.
Ehkäpä tuo Thermal Grizzly Kryonaut Extreme on turha investointi vs Thermal Grizzly Kryonaut, lompakkokin tykkää jälkimmäisestä enemmän.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Ehkäpä tuo Thermal Grizzly Kryonaut Extreme on turha investointi vs Thermal Grizzly Kryonaut, lompakkokin tykkää jälkimmäisestä enemmän.
Olen samaa mieltä, itse ostin vaan suoraan tämän isomman niin riittää tulevaisuudessa myös jos tarvitsee johonkin..
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
622
Kryonauttia äänestän myös. Itsellä Carbonaut prossun päällä ja Kryonauttia 3080:n kaverina. Lämmöt oikein hyvin kurissa.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
66
Mites onko muilla ollut ongelmia 3080ti: ja Warzonen kans? Radeon 6800:lla pyöri paljon paremmin . Nyt fps pyörii 100-140 välillä 1440 resoluutiolla oli asetukset mitkä tahansa pelissä..
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Mites muilla kulkee tää Msi ventus x3 3080ti? Itellä saa kellotella coren +260mhz ja muistit vedellä afterburnerin tappiin +1500mhz. Enemmänki menis varmaa muisteille... lämmöt alphacoolin blokilla on testeissä sellaset core 58c ja muistit 78-84c. Peli kellot on sitten erikseen, +120/+1000mhz ja sillon pysyy pitemmälläkin pesisessarilla lämmöt kivoina :) radeina 2x360mm ja prossuna 5800x. Ite ainaki tyytyväinen ollu ja ihan kiva päivitys tuohon 2080ti verrattuna ku 35" 100hz uwd näytöllä pelailee :)
Mitäs tuo antaa time spyssä?

Kuulostaa aika hurjilta oc-luvuilta. Voi olla golden sample käsissä?
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
5600x ja 16GB 3200mhz muistit. Google kertoo, että aika paljo ollut ongelmia Warzonen kans näillä korteilla. Esim Apex pyörii ~200fps 1440p, että ei kait pitäs olla mitään hw vikaa kortissa.
Ootko kattonu muistilämmöt? Ne on hyvä varmistaa näillä korteilla kun kiehumispisteessä saattaa olla.

Mutta itse kyllä veikkaisin jotain ajurihommelia, ajoitko DDU:lla kaikki ajurijäämät pois kun vaihdoit nvidiaan?
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Ketjussa useampikin avannut ja uudelleen tahnannut tai laittanut vesijäähyn tai muuta 3080 ti Ventukseen. Eikö näiden takuu mene avattaessa? Itsellä sama kortti, muttei toistaiseksi tarvetta avata.
Mietin vain uskallanko joskus avata näin kalliin kortin vaikka uudelleen tahnauksen takia.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
284
Ketjussa useampikin avannut ja uudelleen tahnannut tai laittanut vesijäähyn tai muuta 3080 ti Ventukseen. Eikö näiden takuu mene avattaessa? Itsellä sama kortti, muttei toistaiseksi tarvetta avata.
Mietin vain uskallanko joskus avata näin kalliin kortin vaikka uudelleen tahnauksen takia.
Jos et korttia pasko ja et tee jälkiä niin senkun vain
 
  • Tykkää
Reactions: Mop
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Ketjussa useampikin avannut ja uudelleen tahnannut tai laittanut vesijäähyn tai muuta 3080 ti Ventukseen. Eikö näiden takuu mene avattaessa? Itsellä sama kortti, muttei toistaiseksi tarvetta avata.
Mietin vain uskallanko joskus avata näin kalliin kortin vaikka uudelleen tahnauksen takia.
EVGA on muistaakseni ainut minkä saa laittaa Vesiblokille, ilman että takuu raukeaa..
Kaikki muut kortit taitaa olla semmoisia että kun menet avaamaan sen niin Takuu loppuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Mop
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
EVGA on muistaakseni ainut minkä saa laittaa Vesiblokille, ilman että takuu raukeaa..
Kaikki muut kortit taitaa olla semmoisia että kun menet avaamaan sen niin Takuu loppuu.
Xfx sallii myös, kunhan heille ilmoittaa asiasta. Tosin ne ei taida myydä ku radeoneita. Olisipa edes sama käytäntö muillakin valmistajilla
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Moi, ihan mielenkiinnosta kysyn kun tuota Myynti palstaa seurannut. Niin mistä syystä 3080 ja 3080 ti on suht saman hintaisia? Joissakin tapauksissa näyttää että jopa ti malli olisi jopa halvempi
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Moi, ihan mielenkiinnosta kysyn kun tuota Myynti palstaa seurannut. Niin mistä syystä 3080 ja 3080 ti on suht saman hintaisia? Joissakin tapauksissa näyttää että jopa ti malli olisi jopa halvempi
Kaikki 3080 Ti kortit on rajoitettuja mainausteholtaan (LHR, low hash rate). Iso osa myytävistä 3080 korteista taas ei ole (non-LHR). Mainaajat ostelee noita non-LHR kortteja innokkaasti, mikä nostaa hintaa.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
134
Mitenkäs se nyt on, kannattaako se rebar ottaa käyttöön 3080ti + ryzen 3700x kombolla? Voiko siitä olla haittaa peleissä, joissa ei ole tukea rebar ominaisuudelle? Vai onko näin, että ei ole mitään vaikutusta tai sitten vaikuttaa parantavasti?
 

VVS

Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
412
EVGA on muistaakseni ainut minkä saa laittaa Vesiblokille, ilman että takuu raukeaa..
Kaikki muut kortit taitaa olla semmoisia että kun menet avaamaan sen niin Takuu loppuu.
Asus käsittääkseni sallii myös vesiblokin asennuksen. Kunhan sitten kasaat kortin takaisin alkuperäiseen malliin, jos menee takuuseen.

Itseltäni lähti Gigabyte 3090 takuuseen (oli vesiblokki) ja en sitä mitenkään yrittänyt salata. Gigabyte ei ole vielä vastannus mitään asiaan, vaan halusivat tarkistaa kortin. Gigabyten 3090 meni paskaksi New Worldia pelatessa.

Tietenkin jos haluaa pelata varman päälle, kuten minä nyt, niin ostaa valmiiksi blokillisen kortin, joita saa esim. Asukselta.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Asus käsittääkseni sallii myös vesiblokin asennuksen. Kunhan sitten kasaat kortin takaisin alkuperäiseen malliin, jos menee takuuseen.

Itseltäni lähti Gigabyte 3090 takuuseen (oli vesiblokki) ja en sitä mitenkään yrittänyt salata. Gigabyte ei ole vielä vastannus mitään asiaan, vaan halusivat tarkistaa kortin. Gigabyten 3090 meni paskaksi New Worldia pelatessa.

Tietenkin jos haluaa pelata varman päälle, kuten minä nyt, niin ostaa valmiiksi blokillisen kortin, joita saa esim. Asukselta.
Joo kyllähän noita voi ostaa suoraan blokillisen, niiden kulkupuoli vaan ei ole niin hyvä kun vertaa johonkin Strix yms..
 

VVS

Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
412
Joo kyllähän noita voi ostaa suoraan blokillisen, niiden kulkupuoli vaan ei ole niin hyvä kun vertaa johonkin Strix yms..
Jep. Juu ei tuo Asus EKWB 3090 mikään tykeistä tykein ole, mutta ihan perus ok.

Jos haluaa edotonta parasta, niin Strix kaupasta ja vesiblokkia asentelemaan. Asukselta kannattaa tietenkin takuu vielä varmistaa kysymällä. Voi vaihdella EU ja NA välillä takuukäytännöt, mutta luulisin että ongelmaa ei ole.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Jep. Juu ei tuo Asus EKWB 3090 mikään tykeistä tykein ole, mutta ihan perus ok.

Jos haluaa edotonta parasta, niin Strix kaupasta ja vesiblokkia asentelemaan. Asukselta kannattaa tietenkin takuu vielä varmistaa kysymällä. Voi vaihdella EU ja NA välillä takuukäytännöt, mutta luulisin että ongelmaa ei ole.
Mulla on jo 3080ti Asus Strix LC OC (Aio alunperin), eli paras mitä on ja EKWB blokilla.
 
  • Tykkää
Reactions: VVS
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419
Mitenkäs se nyt on, kannattaako se rebar ottaa käyttöön 3080ti + ryzen 3700x kombolla? Voiko siitä olla haittaa peleissä, joissa ei ole tukea rebar ominaisuudelle? Vai onko näin, että ei ole mitään vaikutusta tai sitten vaikuttaa parantavasti?
Jos on muuten valmista eli on jo emolevyn ja näytönohjaimen BIOS-päivitykset ajan tasalla sekä boottilevyllä on käytössä GPT, ja aikoo pelata tuettuja pelejä, niin voihan sitä kokeilla huolellisesti aktivointiohjeita seuraten. Kyllä 5-10 % joissakin peleissä saa lisää fps:ää ja ainakin Assassin's Creed Valhalla hyötyy kuulemma selvästi.
Mutta joissakin peleissä joillakin alemmilla asetuksilla oli haittaa: Nvidia Resizable BAR Tested, Benchmarked
Itse vertailin vain yhdellä pelillä (Watch dogs :Legion) ennen ja jälkeen. Muutama fps tuli lisää 4K:lla raskaammilla asetuksilla kuten em. linkin testissäkin, mutta alemmilla asetuksilla ei juurikaan auttanut, ehkä oli välillä niukasti hitaampikin, ja niin pieniä eroja ei huomaa käytössä. Kokeilemaani peliin on tosin tullut puolen vuoden aikana päivityksiä, joten hyötyä voi olla nyt enemmänkin. Ei haittaa vanhoilla peleillä. Omissa kokeiluissa Ryzen 2700X. Kun taas joskus päivitän emolevyn bioksen, niin en luultavasti laita Resizable Baria uudestaan päälle ihan heti vaan aion vertailun vuoksi käyttää aktivoimatta.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
134
Jos on muuten valmista eli on jo emolevyn ja näytönohjaimen BIOS-päivitykset ajan tasalla sekä boottilevyllä on käytössä GPT, ja aikoo pelata tuettuja pelejä, niin voihan sitä kokeilla huolellisesti aktivointiohjeita seuraten. Kyllä 5-10 % joissakin peleissä saa lisää fps:ää ja ainakin Assassin's Creed Valhalla hyötyy kuulemma selvästi.
Mutta joissakin peleissä joillakin alemmilla asetuksilla oli haittaa: Nvidia Resizable BAR Tested, Benchmarked
Itse vertailin vain yhdellä pelillä (Watch dogs :Legion) ennen ja jälkeen. Muutama fps tuli lisää 4K:lla raskaammilla asetuksilla kuten em. linkin testissäkin, mutta alemmilla asetuksilla ei juurikaan auttanut, ehkä oli välillä niukasti hitaampikin, ja niin pieniä eroja ei huomaa käytössä. Kokeilemaani peliin on tosin tullut puolen vuoden aikana päivityksiä, joten hyötyä voi olla nyt enemmänkin. Ei haittaa vanhoilla peleillä. Omissa kokeiluissa Ryzen 2700X. Kun taas joskus päivitän emolevyn bioksen, niin en luultavasti laita Resizable Baria uudestaan päälle ihan heti vaan aion vertailun vuoksi käyttää aktivoimatta.
Kiitos vastauksesta. Emon biosin päivitin juuri ja sieltä löytyy suoraan jo etusivulta valinta, jolla saa tuon rebarin käyttön. Ilmeisesti kaikissa 3080ti korteissa on jo valmiina soveltuva bios. Sitten meneekin jo yli tällä tietämyksellä, eli GPT? Mikä se on ja miten se tähän liittyy? :D Jotain levyn osiointiin liittyvää netistä kyllä löysin, mutta ei oikein aukea...
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Kiitos vastauksesta. Emon biosin päivitin juuri ja sieltä löytyy suoraan jo etusivulta valinta, jolla saa tuon rebarin käyttön. Ilmeisesti kaikissa 3080ti korteissa on jo valmiina soveltuva bios. Sitten meneekin jo yli tällä tietämyksellä, eli GPT? Mikä se on ja miten se tähän liittyy? :D Jotain levyn osiointiin liittyvää netistä kyllä löysin, mutta ei oikein aukea...
MBR on vanha levyn osiointitapa, GPT on uusi ja rebar ei toimi vanhan kanssa. Jos levyllä on vain yksi partitio, vaihto on helppo: Change a Master Boot Record (MBR) into a GUID partition table (GPT) disk
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Microsoft Simulator ei ole resizable tuettu peli, mutta silti sen asentamalla tuli FPS:ää sellainen 4-6%. Tämä on ihan ok nousu. Tein testit siis täysin samassa ympäristössä. Oisko ollut siis FPS muutos 33-34 fps -) 35-36 fps. Mutta ilmainen boosti sinänsä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Hitto ku kaipais jo tehokkaampaa korttia 3080 tilalle. Meinasin haksahtaa RX 6900 XT korttiin, mutta onneksi tulin järkiini ja en vaihtanut :D
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Hitto ku kaipais jo tehokkaampaa korttia 3080 tilalle. Meinasin haksahtaa RX 6900 XT korttiin, mutta onneksi tulin järkiini ja en vaihtanut :D
6900XT on kovempi Time Spy Graphics Score tietenkin, mutta sittenkun ihan käytössä niin NVIDIA on kyllä parempi. :)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
6900XT on kovempi Time Spy Graphics Score tietenkin, mutta sittenkun ihan käytössä niin NVIDIA on kyllä parempi. :)
Ja onhan tuo myös kaikessa muussa tehokkaampi, paitsi sitten RT:ssä. Tarkoituksena kuitenkin CB2077 pelata jossain kohtaa uudestaan läpi ja siinä kyllä DLSS ja RT on ihan pakollisia, joten AMD:n kortilla se ei onnistuisi.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 461
Ja onhan tuo myös kaikessa muussa tehokkaampi, paitsi sitten RT:ssä. Tarkoituksena kuitenkin CB2077 pelata jossain kohtaa uudestaan läpi ja siinä kyllä DLSS ja RT on ihan pakollisia, joten AMD:n kortilla se ei onnistuisi.
Itselläni ASUS 3080ti lippulaiva, se kyllä kulkee ainakin kovaa ja ei kertaakaan käynyt mielessä siirtyä AMD leiriin varsinkin just tuon RT + DLSS puuttumisen vuoksi. Joten jos itse vaihtaisin sinun tilanteessa niin ti tai 3090.
 

VVS

Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
412
Ja onhan tuo myös kaikessa muussa tehokkaampi, paitsi sitten RT:ssä. Tarkoituksena kuitenkin CB2077 pelata jossain kohtaa uudestaan läpi ja siinä kyllä DLSS ja RT on ihan pakollisia, joten AMD:n kortilla se ei onnistuisi.
Voin myydä sopu hintaan sinulle Gigabyten Gaming OC 3090 kortin, jos saan takuuseen uuden/korjatun kortin... Ostin jo tilalle Asuksen 3090 EKWB:n. :) Saattaapi tosin mennä hetken aikaa ennenkuin palautuu Gigabyteltä kortti takaisin, että jos on kiire, niin sitten jostain muualta.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
81
Onko väki kuinka laajasti lyönyt undervolttia 3080:en? Kannattaako?

Jotain säätöä varmaan voisi tehdä fan curveille tässä, mutta ihan kujalla mistä niitä nykyään tehdään. Nostaisi sitä miniminopeutta niin ei välillä innostu tyhjäkäynnillä. Prossulle tein biosissa, onko tämä bios-hommia vai Afterburner tms?

Mulla on TUF, jos sillä on väliä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Onko väki kuinka laajasti lyönyt undervolttia 3080:en? Kannattaako?

Jotain säätöä varmaan voisi tehdä fan curveille tässä, mutta ihan kujalla mistä niitä nykyään tehdään. Nostaisi sitä miniminopeutta niin ei välillä innostu tyhjäkäynnillä. Prossulle tein biosissa, onko tämä bios-hommia vai Afterburner tms?

Mulla on TUF, jos sillä on väliä.
kyllä se kannattaa, koska alivoltitettukin kortti hakkaa power limittiä vasten. Itsellä 0.925V ja 1940MHz ja silti 400W limitti ottaa vastaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 301
Viestejä
4 197 355
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom