NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.
Huvinsa kaikilla.

Tänään kysyin ensimmäisen kerran, kun tilauksestani on 27 päivää. Sain hyvää palvelua ja sellaista tietoa joka vaikutti selvästi ostopäätökseeni. Tulen ottamaan tästä kyseisestä firmasta nyt sen kortin 99% todennäköisyydellä koska tiedän että olen siedettävällä sijalla jonossa. Olen jo alkanut perumaan muita tilauksia.
 
3090 Trioa enää -23 Jimmsillä... Toivottavasti olis sieltä alkupäästä lähteny vaan kaikki ja olisin itte ekana nyt... Voipahan ainakin fantasioida että asia noin olisi.
 
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
 
Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.

Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.

Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.

mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
 
Steve emolevytehtaan esittelyvideolla muistaakseni sanoi että kys. (Gigabyten?) tehtaassa pystyttäisiin 250k näytönohjainta valmistamaan kuussa. "Vanha" video toki, mutta silti. Missä ne 250k korttia luuraa?
 
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Kortinkasauslinja varmaan saisikin, mutta onko niillä osia niihin kortteihin? Väitetään, että Samsung ei pysty toimittamaan piirejä nVidian haluamaan tahtiin ja kukaan ei tiedä muisteista jotka on tehty vain nVidialle
 
mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
:rofl2: Ehkä sulla ei oo tarpeeksi pieni elämä kun et mene sinne valittamaan. Kyllä minäkin löydän vauva.fi forumilta, kuin myös tältäkin forumilta asiaa jonka kanssa en ole samaa mieltä tai jopa vahvasti eriä mieltä mutta ei ole niin pieni elämä että menisin avautumaan.
 
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
 
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta

itse samanlainen kokemus multitronic:ista. tilaan myös usein...suosittelen

kiukutteluhan on turhaa.. en usko että moni joka tätä lukee tekee sitä.
saatavuuden kysymisessä ei ole MITÄÄN vikaa. mitä ne sanoo...? don't yuck on someone elses yum
 
Viimeksi muokattu:
Juu onhan sitä muutama kaverikin ihmetelly miks oon laittanu tässä lähiaikoina 2k koneeseen kiinni, mutta kun ei voi ryypätä, matkustaa tai muutakaan kivaa tehdä nii voi panostaa ne rahat ATK. Tämä harrastus covid-19 aikana ainut asia missä voi harrastaa sosiaalista kanssa käymistä turvallisesti. En kuitenkaan tolla erotuksella viitsinyt pistää 3090 koneeseen kun vain 11% nopeampi keskimäärin sampsan testien mukaan. Sitten itse topicciin niin kyselin jimms 30.9 tilattua strixiä nii sano vaa että ei kannata ainakaan kuukauteen odottaa:dead:

Itse tilasin 3080 ja 800€llä viinaa saksanmaalta. Viinat tuli mutta 3080 xD
 
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet. :)
 
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet. :)
Itsellä sama, laitoin saman postin forwardina heille uudestaan ja parissa päivässä vastattiin. Kuulema kiirettä pitänyt, yllättävää.
 
Asus Strix OC 3090 tullut näköjään tänään pieni 4 kpl erä.

Alkaa valumaan säännöllisen epäsäännöllisesti noita kortteja Jimmsilekin...

Edit: muotoilu.
 

Liitteet

  • 3090.PNG
    3090.PNG
    7,1 KB · Luettu: 232
Peruin itse tuon 3080 tilauksen, pelataan odotellessa 1080 ja tilataan uudestaan kun saatavuus paranee
 
Näytönohjaimeen 800e? Tietotekniikka on halpa harrastus verrattuna autonrakenteluun, moottoripyöriin ynm moottoriurheiluun mitä tuttavapiireissäni on.
Yksi tuttuni modaa pyöränsä JOKA kevät ja tuo raha ei riitä alkuunsa. Hifiharrastus on kallis, lasten teko on helvetin kallista, matkailu maksaa, sisustaminen maksaa, elämässä maksaa kaikki, kivat asiat etenkin, yllätys yllätys.

Plus näin yksineläjänä...vaikka opiskelija olenkin, tänä vuonna rahaa nyt vain sattuneista syistä jäi käteen enemmän kuin muina vuosina. Koronan takia missään en käynyt, paitsi viimein jussina pari tuntia kaljan-kaksi juomassa terassilla. Normaalisti rahaa mennyt ulkona jo käymiseenkin ihan mukavasti itselläni, poikamies kun olen.

Enemmän jaksan ihmetellä että joku ATK-foorumilla vielä ihmettelee jos joku komponentti maksaa....vauva-foorumilla menisi vielä :comp:
Voin vahvistaa, että 800€ ei ole vielä paljoa. Löytyy moottorikelkka, autot, hifiä/viihde-elektroniikkaa, remppaa on tehty isolla kädellä ja viikko sitten syntyi vielä lapsi.

Ja Eagle Oc:ta odottelen Jimmsiltä jonossa sijalla 37. :hammer:
 
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
 
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Offtopiciksi menee ja pahasti, pahoittelut, mutta
Kyllä tänä päivänä vähänkään laadukkaammissa firmoissa on mahdollisuuksia vaikuttaa ja johtoa hyvinkin kiinnostaa myös aspan saama kitkerä palaute, ainakin jos saadaan hoidettua samat toimenpiteet enemmän automaattisesti ja halvemmalla jatkossa. Jos taas ei kiinnosta niin hyvät aspalaiset vaihtaa maisemaa ja taas tulee haittaa yritykselle.
 
Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Niitä ei voi syödä, mutta ne tuottaa niin paljon lämpöä, että napajäätiköt sulaa vedeksi. Lisäksi 3090 Founder's Edition on niin iso, että sitä voi käyttää tarpeen vaatiessa kattona, kun vuokraisäntä heittää ulos maksamattomien vuokrien takia, koska kaikki rahat meni näytönohjaimeen.
 
Hölmöä, että ei sais kysellä, että missä mun 800€ luuraa?

Joskus töissä olleena: aspa kertoo pomoille, että asiakkaille ei ole mukavaa, että heidän rahojaan otetaan firmaan sisään, ja tavaraa ei kuulu, ja ajankohta tuotteen toimitukselle on "ehkä tammikuu".

Kuluttajan homma ei ole firmojen sisäänostojen rahoittaminen. Rahoituskulut ovat perinteisesti firman liiketoiminnan riski, jota en soisi sälytettäväksi kuluttajalle, nollakorolla kaiken lisäksi! Aivan järjetöntä.

Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
 
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?
 
Tänään tuli. Pakko kai itsekin ruveta uskomaan että on legitti. Kesti päivän kauemmin kuin mitä postin ennakkoilmoitus ennusti - oletan siis että tuli Dustinin Tukholman varastolta.

Valitettavasti menee lauantaille ennenkuin pääsen korttia testaamaan.

PHOTO-2020-10-14-18-27-36.jpgPHOTO-2020-10-14-18-33-39.jpgPHOTO-2020-10-14-18-33-39 - Copy (3).jpg
PHOTO-2020-10-14-18-33-39[27254].jpg
Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
 
Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.
 
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.

Gigantilla oli disabloitu tämä vaihtoehto ainakin ilman lisämaksua julkaisupäivänä rtx3080:lle. Muistaakseni Jimmsillä oli sama juttu.

Tein siis itse tilauksen lopulta Gigantista joka näyttää olleen iso virhe. Tosin isoin syypää on nvidia / Asus, joka ei saa kortteja liikkeelle.

Toivottavasti AMD yllättäisi positiivisesti. Jos Big Navi on 3080 tehoissa ja hinnoissa, vaihdan siihen ihan vaan koska sylettää nvidian touhu.
 
Viimeksi muokattu:
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Aspalle maksetaan palkkaa asiakkaiden palvelusta. Jos aspa kieltäytyy palvelemasta (esim. kertomasta jonotusnumeroa) asiakasta, jonka rahat ovat jo firmassa sisässä, niin asiakkaan kiukuttelu on suorastaan suotavaa.
Tällaisissa asioissa huomaa, että oletko firmalle kuluttaja vai asiakas.
 
Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.
 
Kyllä itse ainakin tilasin Jimmsiltä julkkarina Klarnalla ilman lisämaksuja. Lasku tuli toki samana päivänä mutta niin liikahti korttikin.

Mielestäni itse kun katsoin julkkaripäivänä, Jimms tarjosi vain jotain Klarna osamaksua tms. Mutta voi olla että katsoin väärin samalla kun sain kuningasidean tilata näyttis Gigantista.
 
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Mahdatkohan ymmärtää kuinka moneen paikkaan niitä kortteja on menossa? 1000 päivässä häviää kuin pieru saharaan sadoille eri jälleenmyyjille. Toisekseen, niitä valmistetaan yhdellä spesifillä linjalla tuhat, kokonaisvalmistusmäärä on suurempi. Samojen lähteiden mukaan ongelmat ovat siellä gddrx-puolella.
 
MLID polemisoi, että Nvidia nimenomaan säännöstelee korttien tarjontaa ostettuaan kaikki GDDR6X-piirit itselleen. Näin voi jopa aika pitkälti olla, eli että ostivat. Ja ehkä jopa jotain pohjaa voi olla sillä, että säännöstelevät. Nvidia luonnollisestikin laskeskelee, että miten olemassa olevilla palikoilla maksimoidaan voitot. Nyt on tarkkaa laskentaa, että mikä osa laitetaan 3080-malleille, mikä osa 3090-malleille ja suurimpana arvottavana asiana 3080 20GB mallin asemointi. Ja se vaatii tarkkaa harkintaa, johon vaikuttaa AMD:n tarjontakin. Ei tämä mikään salaliitto ole, jossa Nvidia tarkoituksella vedättää hintoja ylös, vaan ihan tavallista vaihtoehtoiskustannusten laskemista. Jos suurin puute on noista muistipiireistä, niin siinä tapauksessa Nvidian ei kannattaisi esitellä 3080 20GB:tä kovin äkkiä, vaan myydä näitä alkuperäisiä 10GB muisteilla olevia nyt jo mahdollisimman paljon (ja toki 3090:ejä, joissa on paljon muistia mutta sitäkin enemmän katetta). Mutta jos tyhjentävät pajatson näihin, niin sitten niillä ei ole muisteja joilla vastata AMD:lle, jos ja näillä näkymin kun sieltä tulee 16GB muisteilla 3080-kilpailija. Ei Nvidia siis halua pidätellä myyntejä, mutta voi olla että tiettyä säännöstelyä ne joutuvat tekemään.
 
MLID polemisoi, että Nvidia nimenomaan säännöstelee korttien tarjontaa ostettuaan kaikki GDDR6X-piirit itselleen. Näin voi jopa aika pitkälti olla, eli että ostivat. Ja ehkä jopa jotain pohjaa voi olla sillä, että säännöstelevät. Nvidia luonnollisestikin laskeskelee, että miten olemassa olevilla palikoilla maksimoidaan voitot. Nyt on tarkkaa laskentaa, että mikä osa laitetaan 3080-malleille, mikä osa 3090-malleille ja suurimpana arvottavana asiana 3080 20GB mallin asemointi. Ja se vaatii tarkkaa harkintaa, johon vaikuttaa AMD:n tarjontakin. Ei tämä mikään salaliitto ole, jossa Nvidia tarkoituksella vedättää hintoja ylös, vaan ihan tavallista vaihtoehtoiskustannusten laskemista. Jos suurin puute on noista muistipiireistä, niin siinä tapauksessa Nvidian ei kannattaisi esitellä 3080 20GB:tä kovin äkkiä, vaan myydä näitä alkuperäisiä 10GB muisteilla olevia nyt jo mahdollisimman paljon (ja toki 3090:ejä, joissa on paljon muistia mutta sitäkin enemmän katetta). Mutta jos tyhjentävät pajatson näihin, niin sitten niillä ei ole muisteja joilla vastata AMD:lle, jos ja näillä näkymin kun sieltä tulee 16GB muisteilla 3080-kilpailija. Ei Nvidia siis halua pidätellä myyntejä, mutta voi olla että tiettyä säännöstelyä ne joutuvat tekemään.
Mutta AMDllä on taas puolestaan GDDR6, joka on tietenkin huonompaa kuin GDDR6X.
Itse teorisoin siten, että nyt on jarrut pohjassa NVIDIAlla mutta heti kun AMD alkaa myymään korttejansa, 3080 tuotanto räjähtää.
 
Eikös AMD ja NVIDIA toimita GPUt ja VRAMin validoituina paketteina AIB partnereille? Eli normaalistikaan AIB:t eivät itse osta muistipiirejä muistien valmistajilta, vaan ne tulevat AMD:n ja NVIDIA:n kautta? Ja tämä on MLID mielestä jymyuutinen?
 
Hihi, nyt kun kortti jo postissa tulossa ja tein tässä valmistelevia toimenpiteitä niin huomasin että muistikuvissa kävi sellainen virhe, ettei näyttöni suinkaan ole Zowien XL2411P vaan B (jossa siis 144hz irtoaa vain dvi-dlpiuhalla). Eli kaivellaanpas ostohousut kaapista uusiksi ja lähdetään selailemaan g-synccinäyttöä :D
 
Hihi, nyt kun kortti jo postissa tulossa ja tein tässä valmistelevia toimenpiteitä niin huomasin että muistikuvissa kävi sellainen virhe, ettei näyttöni suinkaan ole Zowien XL2411P vaan B (jossa siis 144hz irtoaa vain dvi-dlpiuhalla). Eli kaivellaanpas ostohousut kaapista uusiksi ja lähdetään selailemaan g-synccinäyttöä :D
Adapterin saa, mutta päivitys ei kyllä pahaa tee jos näät aiheelliseks ;)

edit: voipi olla että toimii tuolla kyllä miten sattuu^ ja taitaa tarvita jonkun paremman version yli 60hz.
 
Mutta AMDllä on taas puolestaan GDDR6, joka on tietenkin huonompaa kuin GDDR6X.
Itse teorisoin siten, että nyt on jarrut pohjassa NVIDIAlla mutta heti kun AMD alkaa myymään korttejansa, 3080 tuotanto räjähtää.

No se on hitaampaa, mutta huonous riippuu siitä, miten sitä käytetään. AMD:llä on jotain hihassaan, koska ovat päättäneet mennä 256-bittisellä väylällä huolimatta jo alkujaan hitaammista muistipiireistä. Ja jo annettujen lukemien valossa se secret sauce myös näyttää toimivan, ainakin joissakin tilanteissa. Ja kyllä, tiedän että isosta cache-muistista on ollut huhuja, mutta pelkästään iso kakku ei selitä asiaa. Siellä on tehty uusia ratkaisuja, jotka voivat aina olla joko hyviä tai huonoja. Mielenkiintoista nähdä.

Eikös AMD ja NVIDIA toimita GPUt ja VRAMin validoituina paketteina AIB partnereille? Eli normaalistikaan AIB:t eivät itse osta muistipiirejä muistien valmistajilta, vaan ne tulevat AMD:n ja NVIDIA:n kautta? Ja tämä on MLID mielestä jymyuutinen?

Monesti toimittavat, mutta markkinoilta vapaasti saatavia muistipiirejä voi AIB:t toki hommata mistä haluavat. Käsittääkseni AMD ja Nvidia eivät voi edellyttää, että muistipiirit hommataan heiltä, vaan ainoastaan tarjota sellainen optio. Jos Nvidia on yhteistyökuvion seurauksena hommannut käytännössä koko kapasiteetin, niin sitten valinnan varaa ei ole, vaan Nvidia voi säätää koko markkinaa. MLID on ihan paskapuhetta käytännössä aina, kuten tämänkin pohjalle rakentamassaan salaliittoteoriassa, mutta tässä muistipiiriasiassa saattaa olla sentään jotain totuutta taustalla.
 
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?

Täällä käytiin yksi erä, varmaan noin sivullisen verran keskustelua aiheesta "Onko OK raivota asiakaspalveluun". Vieläkin näyttää olevan pinnassa "aspa saa palkkaa, ammatinvalintakysymys, jos ei pysty sietämään kusipäitä asiakkaina".

Ihan perusteltu toi argumentti on näkökulmasta, että EI OLE OK riehua ja raivota aspalle sillä argumentillä, että "se välillisesti edustaa firmaa ja on oma syy, jos on paskassa firmassa töissä".
 
Täällä käytiin yksi erä, varmaan noin sivullisen verran keskustelua aiheesta "Onko OK raivota asiakaspalveluun". Vieläkin näyttää olevan pinnassa "aspa saa palkkaa, ammatinvalintakysymys, jos ei pysty sietämään kusipäitä asiakkaina".

Ihan perusteltu toi argumentti on näkökulmasta, että EI OLE OK riehua ja raivota aspalle sillä argumentillä, että "se välillisesti edustaa firmaa ja on oma syy, jos on paskassa firmassa töissä".
Raivoomista en toki itsekkään ymmärrä, mutta tilauksesta kysely ei liene raivoomista.
 
Raivoomista en toki itsekkään ymmärrä, mutta tilauksesta kysely ei liene raivoomista.

Juu ei liene kenenkään mielestä. Käsiteltiin myös negatiivinen palaute vs. raivoominen siis jo aiemmin. Vastauksena siis kyselijälle tuohon, että mistä tuo "kiukuttelu" nousi pintaan.
 
Laitoinpa itsekin ensimmäisen jonokyselyni menemään. Eli kyseessä Proshopilta tilattu 3080 perus Tuf, julkaisupäivänä klo 16:42.
...
Elikkä noitahan on tilattu Proshopista reilusti yli 1000 ja toimitetttu vasta 30 kappaletta. Kyselin jonotilannetta hyvin kohteliaasti ja aspa vastasi että olen jossain 200-300 välillä.
...

Tossa on ollut aika iso ryysis sitten. Itse tilasin saman 17:04 ja jonopaikka on 600 - 650 välillä. Pitää kattoa miten tää homma skuulaantuu loppupeleissä, mutta perstuntumana on, että menee ehkä ensi vuodelle. Tämä oli kuitenkin ainoa varaus ja toi TUF näyttää parhaalta vaihtoehdolta, että tällä kuitenkin mennään. Saa sitten kattoa onko minkälainen jännitysnäytelmä Zen3:n kanssa kun sekin tulee hankittua.
 
Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.
Jees, näkyi Gigabyte Vision olevan ainoa, jossa ei ollut "toimituksessa viivettä" (luki siis, että tilaustuote, meinanneeko sitä, että löytyy hyllystä?) huomautusta lisätiedoissa, laitoin semmoisen tulemaan.
 
Jees, näkyi Gigabyte Vision olevan ainoa, jossa ei ollut "toimituksessa viivettä" (luki siis, että tilaustuote, meinanneeko sitä, että löytyy hyllystä?) huomautusta lisätiedoissa, laitoin semmoisen tulemaan.

Epäilen, että ei löydy hyllystä. 3090 Turbo näyttää samaa "Tilaustuote", ja sitä ei ole vielä edes olemassa.
 
Ihan yhtä lailla voidaan sitten kysyä, kuka käski maksaa etukäteen ? :hmm:
Jos toimitus luvataan 24.9, niin se on kovin eri asia kuin jatkuva rekkojen ojaanajo ja toimituspäivän jatkuva lykkääminen. Suuri osa kauppiaista EI TARJOA mahdollisuutta maksaa tavaran toimituksen yhteydessä. Trendi on tähän suuntaan. Omat tilaukset nyt Jimssillä, koska em. syy.

Kuitenkin vähän risuja heillekin siitä, että kortilla maksettuani, ja toimituksen viivästyessä päivämäärään x, maksutavan vaihto ei onnistunut postiennakoksi ilman jonopaikan menettämistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 940
Viestejä
4 894 792
Jäsenet
78 896
Uusin jäsen
Juzo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom