NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
No, miten sen nyt ottaa. Pelit pyörii kyllä ilman ruokaa, lämpöä, kattoa ja vettä. Mutta mites pelaat jos ei ole näytönohjainta?
Minulla on hieman myös sellainen ongelma, ettei tule olemaan ZEN3 konetta ilman korttia (Nyt siis minulla ei myöskään ole ollenkaan konetta), joten alkaa olemaan oikea tarve sille kortille. En kyllä itse silti käy Jimmsin aspaa kuormittamassa, koska Evgan päässä ne ongelmat ovat. Kyllä ne kortit sieltä tulevat jos ovat tullakseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
757
Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.

Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.

Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
Isoin asiahan tässä on se että valmistajat antavat harvoin infoa tilaajille suoraan, mutta ne jälleenmyyjät ehkä saattaakin jotain tietää.
Jos sitoutuu ostamaan tuotteen niin onhan siitä ihan sallittua kysyä missä mennään jos viikkojen jonotuksen jälkeen edelleen ollaan tavaraa vailla.
Kohtuus kaikessa tietty, mutta jos ei vastapäässä kestä kyselyä suositusta tuotteesta niin on ehkä väärässä ammatissa....
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee.
Jos tässä olis vaan yksi vaihtoehto niin sehän olisikin aivan se ja sama.

Nyt kuitenkin tuolla Proshopillakin on tusinan+ verran eri vaihtoehtoja, jotain on tilattu 1000 ja toista 100, jotain on saapunut jo toimitettavaksi 200 ja toista ei yhtään. Jos tietäisi sijoituksensa jonossa niin osaisi ehkä vaihtaa lyhyempään kun lopulta se on aika se ja sama mikä noista malleista tulee koneeseen.

ps. Tosi kivat nuo TUF-jonot. Joku 2000 korttia tilattu, joitain kymmeniä saatu ulos ja toista ei edes tiedossa että tulisi lisää :facepalm:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Aikamoinen yllätys, kun tänään klo 15 kieppeillä paukahti Verkkiksestä viesti, että 3080 Gaming X Trio noudettavissa. Tilaus tehty julkaisupäivänä klo 18:40. Pitihän se hakea kotiin :cool:

En kyllä tiedä miksi edes vaivaannun vastaamaan ja käyttämään aikaa. Näin lämpimän vastaanoton jälkeen tuskin tulee paljon hengailtua täällä kuitenkaan. Hölmönä ajattelin että tämä olisi ollut tällä kiinnostava tieto ja antanut toivoa tilausta odotteleville.

Enkä millään ymmärrä tätä teoriaa miksi joku myyjä/ketju vaivaantuisi harhauttamaan ihmisiä soluttautumalla johonkin foorumeille. Jos ei tavaraa kerran ole, niin porukka kuitenkin ostaa sieltä mistä sitä tulee ensimmäisenä. Tällöin tyhjää lupaavat saavat pelkästään peruutuksia hoidettavakseen (ei liikevaihtoa, pelkkä käsittelykustannus) ja kaupan päälle negatiivista mainetta.

Niin ja korttihan on matkalla vasta, eli en voi toki varmuudella sanoa saanko sitä (esim tilauksessa lukee minulle että maksettu vaikka onkin Klarna laskulla jota en ole edes saannut -> koko toimitus saattaa olla heidän kaupan bugi). Ja vaikka kortti minulle tulisi, niin en silti näe muille järkeä rynnätä tuonne tilauksia tekemään. Veikkaisin tämän olevan outlier, ja varmasti Verkkokauppa/Jimms-akseli on varmempi tapa saada kortteja kunhan niitä rupeaa enemmän kuin yksittäiskappale Eurooppaan saapumaan. Itselläni lähes sata tilausta Verkkokaupasta ja Jimm’sistä viime vuosilta ja Dustinista tämän on tosiaan ensimmäinen tekemäni tilaus.
No worries (kaikille). Ajan henkeen kuuluu epäillä kaikkea kunnes toisin todistetaan. Tässä välin ehti Klarnalta myös saapua lasku, joten sen verran varma olen toimituksesta että pistin Jimm’sin tilaukseni (tavallinen FTW3 - nr 1 jonossa) peruutukseen.

Täytynee pyytää veli (kun kavereita ei ole) hakemaan sen huomenna ja laittamaan kuvaa, niin uskon itsekin. Ja lauantaina sitten kortti tositoimiin jos se on oikeasti olemassa.
Kuvaa kortista?

Eikös se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
Jep.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
275
Isoin asiahan tässä on se että valmistajat antavat harvoin infoa tilaajille suoraan, mutta ne jälleenmyyjät ehkä saattaakin jotain tietää.
Jos sitoutuu ostamaan tuotteen niin onhan siitä ihan sallittua kysyä missä mennään jos viikkojen jonotuksen jälkeen edelleen ollaan tavaraa vailla.
Kohtuus kaikessa tietty, mutta jos ei vastapäässä kestä kyselyä suositusta tuotteesta niin on ehkä väärässä ammatissa....
Kiire on kiire, ja mulla on oikeus.
 
Liittynyt
04.02.2018
Viestejä
239
Itellä Gigantista enää vaan tilaus menossa, mutta kun sai kaikki alekupongit, vanhat lahjakortit yms. tuohon käytettyä heidän kauttaan, niin hinta putosi sen verran kivalle tasolle, että ei auta kuin odottaa.. pitkä se aika tosin tulee olemaan :D
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.

Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
No se se oliskin kun ruokakaupoista ei sais ruokaa kuin kuukauden viiveellä, vähän epäilen että siinä kohtaa fokus ois ihan muualla kuin iotechin forumeilla itkemisessä, tai sit kuolis nälkään.
Aspoille kiukutteluun tässä tuskin on monikaan syyllistynyt, mutta hyvähän se on aspankin saada sitä ruokaa, kaupastakin ja asiakaspalvelusta, ainakin viimeksi kun tarkistin, maksetaan palkkaa. Jos siellä on muutakin tekemistä niin tästähän on kansantaloudellisesti hyötyä kun firma työllistää kohta enempi.
Sitä minä tosin en ymmärrä että pitää tulla itkemään asioista keskustelusta, jos se niin paljon vaivaa niin eikö se oo sama laittaa selain kiinni, vaihtaa sivua tai sivuuttaa koko aihe,)
 
Liittynyt
11.08.2020
Viestejä
94
Laitoinpa itsekin ensimmäisen jonokyselyni menemään. Eli kyseessä Proshopilta tilattu 3080 perus Tuf, julkaisupäivänä klo 16:42. Alussa mulla ei toiminu Proshopin sivut ja sain tilauksia sisään muualle, mutta sitten kun muualla alkoi näyttää huonolta ja Tuf osoittautui hyväksi kortiksi, niin laitoin tuonne vielä varalta tilauksen sisään.

Elikkä noitahan on tilattu Proshopista reilusti yli 1000 ja toimitetttu vasta 30 kappaletta. Kyselin jonotilannetta hyvin kohteliaasti ja aspa vastasi että olen jossain 200-300 välillä. Odotin pahempaa koska tilasin niin myöhään. Näillä näkymin pidän tämän tilauksen voimassa koska hintalaatusuhde on ihan loistava (740€). Oletan että tuotannon tahti kiihtyy loppuvuotta kohti ja nuo jonot lähtee purkautumaan. Jos nyt vaikka ennen joulua sais tuon kortin niin olisin tyytyväinen.
Kiitos tästä, itse olen siinä suurinpiirtein samalla kellonajalla ja aikaisemmin kun kysyin eivät suostuneet antamaan jonotietoja. Tämän tiedon varjossa jään kanssa odottelemaan tilausta. Pelkäsin että tuolla paikalla on ihan jonon hännillä...
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
590
Onko verkkikseen mitään järkeä laittaa mitään arpalippua nopean kortin toivossa?
Jimms sija 3 kfa, joku 14 zotac ja multilta pny mut sitä nyt ei ainakaan oo näkyy tulossa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä.
Tämä on kyllä todella väsynyt argumentti. Se on niiden työtä. Itsekin olen aspahommia tehnyt ja tiedän mitä se on. Siinä täytyy kovettaa itsensä tai vaihtaa ammattia joka tapauksessa. Sellaisia ihmisiä on paljon jotka kohtelevat aspaa kuin paskaa. Se on valitettavaa, mutta ei liity tähän aiheeseen kyllä nyt mitenkään. Ja jos täällä foorumilla nyt tässä yhdessä ketjussa joku sattuisikin valittamaan, niin mitä sitten. Onpahan joku paikka keskustella ihmisten kanssa joilla sama tilanne. Tätä ketjuahan ei ole pakko lukea jos noin paljon ahdistaa.

Kyllä se vaan on niin, että 1000 euron elektroniikkalelun tilaajalla on oikeus kysyä aspasta että milloinhan saisin tilaukseni. Ei se ole mitään kiukuttelua. Jos niitä kyselyitä tulee liikaa niin firman kannattaa muuttaa omaa toimintaansa jotenkin. Se on ihan faktaa että jotkut firmat saa vähemmän turhia kyselyitä asiakaspalveluun kuin toiset. Sitä voi sitten miettiä että miksiköhän näin on.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.
Huvinsa kaikilla.
Tänään kysyin ensimmäisen kerran, kun tilauksestani on 27 päivää. Sain hyvää palvelua ja sellaista tietoa joka vaikutti selvästi ostopäätökseeni. Tulen ottamaan tästä kyseisestä firmasta nyt sen kortin 99% todennäköisyydellä koska tiedän että olen siedettävällä sijalla jonossa. Olen jo alkanut perumaan muita tilauksia.
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
3090 Trioa enää -23 Jimmsillä... Toivottavasti olis sieltä alkupäästä lähteny vaan kaikki ja olisin itte ekana nyt... Voipahan ainakin fantasioida että asia noin olisi.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
18
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
 

000

Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
30
Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.

Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.

Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Steve emolevytehtaan esittelyvideolla muistaakseni sanoi että kys. (Gigabyten?) tehtaassa pystyttäisiin 250k näytönohjainta valmistamaan kuussa. "Vanha" video toki, mutta silti. Missä ne 250k korttia luuraa?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 688
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Kortinkasauslinja varmaan saisikin, mutta onko niillä osia niihin kortteihin? Väitetään, että Samsung ei pysty toimittamaan piirejä nVidian haluamaan tahtiin ja kukaan ei tiedä muisteista jotka on tehty vain nVidialle
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
622
mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
:rofl2: Ehkä sulla ei oo tarpeeksi pieni elämä kun et mene sinne valittamaan. Kyllä minäkin löydän vauva.fi forumilta, kuin myös tältäkin forumilta asiaa jonka kanssa en ole samaa mieltä tai jopa vahvasti eriä mieltä mutta ei ole niin pieni elämä että menisin avautumaan.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
 

000

Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
30
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
itse samanlainen kokemus multitronic:ista. tilaan myös usein...suosittelen

kiukutteluhan on turhaa.. en usko että moni joka tätä lukee tekee sitä.
saatavuuden kysymisessä ei ole MITÄÄN vikaa. mitä ne sanoo...? don't yuck on someone elses yum
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
230
Juu onhan sitä muutama kaverikin ihmetelly miks oon laittanu tässä lähiaikoina 2k koneeseen kiinni, mutta kun ei voi ryypätä, matkustaa tai muutakaan kivaa tehdä nii voi panostaa ne rahat ATK. Tämä harrastus covid-19 aikana ainut asia missä voi harrastaa sosiaalista kanssa käymistä turvallisesti. En kuitenkaan tolla erotuksella viitsinyt pistää 3090 koneeseen kun vain 11% nopeampi keskimäärin sampsan testien mukaan. Sitten itse topicciin niin kyselin jimms 30.9 tilattua strixiä nii sano vaa että ei kannata ainakaan kuukauteen odottaa:dead:
Itse tilasin 3080 ja 800€llä viinaa saksanmaalta. Viinat tuli mutta 3080 xD
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
622
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.

En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet. :)
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet. :)
Itsellä sama, laitoin saman postin forwardina heille uudestaan ja parissa päivässä vastattiin. Kuulema kiirettä pitänyt, yllättävää.
 
Liittynyt
13.10.2020
Viestejä
13
Asus Strix OC 3090 tullut näköjään tänään pieni 4 kpl erä.

Alkaa valumaan säännöllisen epäsäännöllisesti noita kortteja Jimmsilekin...

Edit: muotoilu.
 

Liitteet

Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Peruin itse tuon 3080 tilauksen, pelataan odotellessa 1080 ja tilataan uudestaan kun saatavuus paranee
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Näytönohjaimeen 800e? Tietotekniikka on halpa harrastus verrattuna autonrakenteluun, moottoripyöriin ynm moottoriurheiluun mitä tuttavapiireissäni on.
Yksi tuttuni modaa pyöränsä JOKA kevät ja tuo raha ei riitä alkuunsa. Hifiharrastus on kallis, lasten teko on helvetin kallista, matkailu maksaa, sisustaminen maksaa, elämässä maksaa kaikki, kivat asiat etenkin, yllätys yllätys.

Plus näin yksineläjänä...vaikka opiskelija olenkin, tänä vuonna rahaa nyt vain sattuneista syistä jäi käteen enemmän kuin muina vuosina. Koronan takia missään en käynyt, paitsi viimein jussina pari tuntia kaljan-kaksi juomassa terassilla. Normaalisti rahaa mennyt ulkona jo käymiseenkin ihan mukavasti itselläni, poikamies kun olen.

Enemmän jaksan ihmetellä että joku ATK-foorumilla vielä ihmettelee jos joku komponentti maksaa....vauva-foorumilla menisi vielä :comp:
Voin vahvistaa, että 800€ ei ole vielä paljoa. Löytyy moottorikelkka, autot, hifiä/viihde-elektroniikkaa, remppaa on tehty isolla kädellä ja viikko sitten syntyi vielä lapsi.

Ja Eagle Oc:ta odottelen Jimmsiltä jonossa sijalla 37. :hammer:
 
Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
25
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Offtopiciksi menee ja pahasti, pahoittelut, mutta
Kyllä tänä päivänä vähänkään laadukkaammissa firmoissa on mahdollisuuksia vaikuttaa ja johtoa hyvinkin kiinnostaa myös aspan saama kitkerä palaute, ainakin jos saadaan hoidettua samat toimenpiteet enemmän automaattisesti ja halvemmalla jatkossa. Jos taas ei kiinnosta niin hyvät aspalaiset vaihtaa maisemaa ja taas tulee haittaa yritykselle.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 902
Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Niitä ei voi syödä, mutta ne tuottaa niin paljon lämpöä, että napajäätiköt sulaa vedeksi. Lisäksi 3090 Founder's Edition on niin iso, että sitä voi käyttää tarpeen vaatiessa kattona, kun vuokraisäntä heittää ulos maksamattomien vuokrien takia, koska kaikki rahat meni näytönohjaimeen.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Hölmöä, että ei sais kysellä, että missä mun 800€ luuraa?

Joskus töissä olleena: aspa kertoo pomoille, että asiakkaille ei ole mukavaa, että heidän rahojaan otetaan firmaan sisään, ja tavaraa ei kuulu, ja ajankohta tuotteen toimitukselle on "ehkä tammikuu".

Kuluttajan homma ei ole firmojen sisäänostojen rahoittaminen. Rahoituskulut ovat perinteisesti firman liiketoiminnan riski, jota en soisi sälytettäväksi kuluttajalle, nollakorolla kaiken lisäksi! Aivan järjetöntä.

Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
622
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Tänään tuli. Pakko kai itsekin ruveta uskomaan että on legitti. Kesti päivän kauemmin kuin mitä postin ennakkoilmoitus ennusti - oletan siis että tuli Dustinin Tukholman varastolta.

Valitettavasti menee lauantaille ennenkuin pääsen korttia testaamaan.

Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
520
Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
933
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.
Gigantilla oli disabloitu tämä vaihtoehto ainakin ilman lisämaksua julkaisupäivänä rtx3080:lle. Muistaakseni Jimmsillä oli sama juttu.

Tein siis itse tilauksen lopulta Gigantista joka näyttää olleen iso virhe. Tosin isoin syypää on nvidia / Asus, joka ei saa kortteja liikkeelle.

Toivottavasti AMD yllättäisi positiivisesti. Jos Big Navi on 3080 tehoissa ja hinnoissa, vaihdan siihen ihan vaan koska sylettää nvidian touhu.
 
Viimeksi muokattu:

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 412
Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Aspalle maksetaan palkkaa asiakkaiden palvelusta. Jos aspa kieltäytyy palvelemasta (esim. kertomasta jonotusnumeroa) asiakasta, jonka rahat ovat jo firmassa sisässä, niin asiakkaan kiukuttelu on suorastaan suotavaa.
Tällaisissa asioissa huomaa, että oletko firmalle kuluttaja vai asiakas.
 
Liittynyt
12.10.2020
Viestejä
9
Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
933
Kyllä itse ainakin tilasin Jimmsiltä julkkarina Klarnalla ilman lisämaksuja. Lasku tuli toki samana päivänä mutta niin liikahti korttikin.
Mielestäni itse kun katsoin julkkaripäivänä, Jimms tarjosi vain jotain Klarna osamaksua tms. Mutta voi olla että katsoin väärin samalla kun sain kuningasidean tilata näyttis Gigantista.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 428
Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Mahdatkohan ymmärtää kuinka moneen paikkaan niitä kortteja on menossa? 1000 päivässä häviää kuin pieru saharaan sadoille eri jälleenmyyjille. Toisekseen, niitä valmistetaan yhdellä spesifillä linjalla tuhat, kokonaisvalmistusmäärä on suurempi. Samojen lähteiden mukaan ongelmat ovat siellä gddrx-puolella.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
MLID polemisoi, että Nvidia nimenomaan säännöstelee korttien tarjontaa ostettuaan kaikki GDDR6X-piirit itselleen. Näin voi jopa aika pitkälti olla, eli että ostivat. Ja ehkä jopa jotain pohjaa voi olla sillä, että säännöstelevät. Nvidia luonnollisestikin laskeskelee, että miten olemassa olevilla palikoilla maksimoidaan voitot. Nyt on tarkkaa laskentaa, että mikä osa laitetaan 3080-malleille, mikä osa 3090-malleille ja suurimpana arvottavana asiana 3080 20GB mallin asemointi. Ja se vaatii tarkkaa harkintaa, johon vaikuttaa AMD:n tarjontakin. Ei tämä mikään salaliitto ole, jossa Nvidia tarkoituksella vedättää hintoja ylös, vaan ihan tavallista vaihtoehtoiskustannusten laskemista. Jos suurin puute on noista muistipiireistä, niin siinä tapauksessa Nvidian ei kannattaisi esitellä 3080 20GB:tä kovin äkkiä, vaan myydä näitä alkuperäisiä 10GB muisteilla olevia nyt jo mahdollisimman paljon (ja toki 3090:ejä, joissa on paljon muistia mutta sitäkin enemmän katetta). Mutta jos tyhjentävät pajatson näihin, niin sitten niillä ei ole muisteja joilla vastata AMD:lle, jos ja näillä näkymin kun sieltä tulee 16GB muisteilla 3080-kilpailija. Ei Nvidia siis halua pidätellä myyntejä, mutta voi olla että tiettyä säännöstelyä ne joutuvat tekemään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 656
Viestejä
4 291 500
Jäsenet
71 685
Uusin jäsen
samppa25

Hinta.fi

Ylös Bottom