Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
No, miten sen nyt ottaa. Pelit pyörii kyllä ilman ruokaa, lämpöä, kattoa ja vettä. Mutta mites pelaat jos ei ole näytönohjainta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Minulla on hieman myös sellainen ongelma, ettei tule olemaan ZEN3 konetta ilman korttia (Nyt siis minulla ei myöskään ole ollenkaan konetta), joten alkaa olemaan oikea tarve sille kortille. En kyllä itse silti käy Jimmsin aspaa kuormittamassa, koska Evgan päässä ne ongelmat ovat. Kyllä ne kortit sieltä tulevat jos ovat tullakseen.No, miten sen nyt ottaa. Pelit pyörii kyllä ilman ruokaa, lämpöä, kattoa ja vettä. Mutta mites pelaat jos ei ole näytönohjainta?
Isoin asiahan tässä on se että valmistajat antavat harvoin infoa tilaajille suoraan, mutta ne jälleenmyyjät ehkä saattaakin jotain tietää.Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.
Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee.
En kyllä tiedä miksi edes vaivaannun vastaamaan ja käyttämään aikaa. Näin lämpimän vastaanoton jälkeen tuskin tulee paljon hengailtua täällä kuitenkaan. Hölmönä ajattelin että tämä olisi ollut tällä kiinnostava tieto ja antanut toivoa tilausta odotteleville.
Enkä millään ymmärrä tätä teoriaa miksi joku myyjä/ketju vaivaantuisi harhauttamaan ihmisiä soluttautumalla johonkin foorumeille. Jos ei tavaraa kerran ole, niin porukka kuitenkin ostaa sieltä mistä sitä tulee ensimmäisenä. Tällöin tyhjää lupaavat saavat pelkästään peruutuksia hoidettavakseen (ei liikevaihtoa, pelkkä käsittelykustannus) ja kaupan päälle negatiivista mainetta.
Niin ja korttihan on matkalla vasta, eli en voi toki varmuudella sanoa saanko sitä (esim tilauksessa lukee minulle että maksettu vaikka onkin Klarna laskulla jota en ole edes saannut -> koko toimitus saattaa olla heidän kaupan bugi). Ja vaikka kortti minulle tulisi, niin en silti näe muille järkeä rynnätä tuonne tilauksia tekemään. Veikkaisin tämän olevan outlier, ja varmasti Verkkokauppa/Jimms-akseli on varmempi tapa saada kortteja kunhan niitä rupeaa enemmän kuin yksittäiskappale Eurooppaan saapumaan. Itselläni lähes sata tilausta Verkkokaupasta ja Jimm’sistä viime vuosilta ja Dustinista tämän on tosiaan ensimmäinen tekemäni tilaus.
No worries (kaikille). Ajan henkeen kuuluu epäillä kaikkea kunnes toisin todistetaan. Tässä välin ehti Klarnalta myös saapua lasku, joten sen verran varma olen toimituksesta että pistin Jimm’sin tilaukseni (tavallinen FTW3 - nr 1 jonossa) peruutukseen.
Täytynee pyytää veli (kun kavereita ei ole) hakemaan sen huomenna ja laittamaan kuvaa, niin uskon itsekin. Ja lauantaina sitten kortti tositoimiin jos se on oikeasti olemassa.
Jep.Eikös se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
Kiire on kiire, ja mulla on oikeus.Isoin asiahan tässä on se että valmistajat antavat harvoin infoa tilaajille suoraan, mutta ne jälleenmyyjät ehkä saattaakin jotain tietää.
Jos sitoutuu ostamaan tuotteen niin onhan siitä ihan sallittua kysyä missä mennään jos viikkojen jonotuksen jälkeen edelleen ollaan tavaraa vailla.
Kohtuus kaikessa tietty, mutta jos ei vastapäässä kestä kyselyä suositusta tuotteesta niin on ehkä väärässä ammatissa....
Yleensä se oikeus tulee silloin kun se asiakkuussuhde alkaa, eikö?Kiire on kiire, ja mulla on oikeus.
Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
Laitoinpa itsekin ensimmäisen jonokyselyni menemään. Eli kyseessä Proshopilta tilattu 3080 perus Tuf, julkaisupäivänä klo 16:42. Alussa mulla ei toiminu Proshopin sivut ja sain tilauksia sisään muualle, mutta sitten kun muualla alkoi näyttää huonolta ja Tuf osoittautui hyväksi kortiksi, niin laitoin tuonne vielä varalta tilauksen sisään.
Elikkä noitahan on tilattu Proshopista reilusti yli 1000 ja toimitetttu vasta 30 kappaletta. Kyselin jonotilannetta hyvin kohteliaasti ja aspa vastasi että olen jossain 200-300 välillä. Odotin pahempaa koska tilasin niin myöhään. Näillä näkymin pidän tämän tilauksen voimassa koska hintalaatusuhde on ihan loistava (740€). Oletan että tuotannon tahti kiihtyy loppuvuotta kohti ja nuo jonot lähtee purkautumaan. Jos nyt vaikka ennen joulua sais tuon kortin niin olisin tyytyväinen.
Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä.
Tuota ei päivitellä aina vaikka ne erät sitten saapuisivatkin joten ihan aiheellistahan se on kysellä perään?
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.Kyllä se vaan on niin, että 1000 euron elektroniikkalelun tilaajalla on oikeus kysyä aspasta että milloinhan saisin tilaukseni.
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.
Huvinsa kaikilla.
Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.
Kortinkasauslinja varmaan saisikin, mutta onko niillä osia niihin kortteihin? Väitetään, että Samsung ei pysty toimittamaan piirejä nVidian haluamaan tahtiin ja kukaan ei tiedä muisteista jotka on tehty vain nVidialleKoko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Ehkä sulla ei oo tarpeeksi pieni elämä kun et mene sinne valittamaan. Kyllä minäkin löydän vauva.fi forumilta, kuin myös tältäkin forumilta asiaa jonka kanssa en ole samaa mieltä tai jopa vahvasti eriä mieltä mutta ei ole niin pieni elämä että menisin avautumaan.mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.
En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Juu onhan sitä muutama kaverikin ihmetelly miks oon laittanu tässä lähiaikoina 2k koneeseen kiinni, mutta kun ei voi ryypätä, matkustaa tai muutakaan kivaa tehdä nii voi panostaa ne rahat ATK. Tämä harrastus covid-19 aikana ainut asia missä voi harrastaa sosiaalista kanssa käymistä turvallisesti. En kuitenkaan tolla erotuksella viitsinyt pistää 3090 koneeseen kun vain 11% nopeampi keskimäärin sampsan testien mukaan. Sitten itse topicciin niin kyselin jimms 30.9 tilattua strixiä nii sano vaa että ei kannata ainakaan kuukauteen odottaa
Onpahan jotain millä hukuttaa pahin kortin kaipuu ainakin viikoksi.Itse tilasin 3080 ja 800€llä viinaa saksanmaalta. Viinat tuli mutta 3080 xD
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet.Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.
En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Itsellä sama, laitoin saman postin forwardina heille uudestaan ja parissa päivässä vastattiin. Kuulema kiirettä pitänyt, yllättävää.Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet.
Voin vahvistaa, että 800€ ei ole vielä paljoa. Löytyy moottorikelkka, autot, hifiä/viihde-elektroniikkaa, remppaa on tehty isolla kädellä ja viikko sitten syntyi vielä lapsi.Näytönohjaimeen 800e? Tietotekniikka on halpa harrastus verrattuna autonrakenteluun, moottoripyöriin ynm moottoriurheiluun mitä tuttavapiireissäni on.
Yksi tuttuni modaa pyöränsä JOKA kevät ja tuo raha ei riitä alkuunsa. Hifiharrastus on kallis, lasten teko on helvetin kallista, matkailu maksaa, sisustaminen maksaa, elämässä maksaa kaikki, kivat asiat etenkin, yllätys yllätys.
Plus näin yksineläjänä...vaikka opiskelija olenkin, tänä vuonna rahaa nyt vain sattuneista syistä jäi käteen enemmän kuin muina vuosina. Koronan takia missään en käynyt, paitsi viimein jussina pari tuntia kaljan-kaksi juomassa terassilla. Normaalisti rahaa mennyt ulkona jo käymiseenkin ihan mukavasti itselläni, poikamies kun olen.
Enemmän jaksan ihmetellä että joku ATK-foorumilla vielä ihmettelee jos joku komponentti maksaa....vauva-foorumilla menisi vielä
Offtopiciksi menee ja pahasti, pahoittelut, muttaTodellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Niitä ei voi syödä, mutta ne tuottaa niin paljon lämpöä, että napajäätiköt sulaa vedeksi. Lisäksi 3090 Founder's Edition on niin iso, että sitä voi käyttää tarpeen vaatiessa kattona, kun vuokraisäntä heittää ulos maksamattomien vuokrien takia, koska kaikki rahat meni näytönohjaimeen.Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Oho, suomen eka ilmeisimmin :O
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.
Aspalle maksetaan palkkaa asiakkaiden palvelusta. Jos aspa kieltäytyy palvelemasta (esim. kertomasta jonotusnumeroa) asiakasta, jonka rahat ovat jo firmassa sisässä, niin asiakkaan kiukuttelu on suorastaan suotavaa.Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Gigantilla oli disabloitu tämä vaihtoehto ainakin ilman lisämaksua julkaisupäivänä rtx3080:lle. Muistaakseni Jimmsillä oli sama juttu.
Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Kyllä itse ainakin tilasin Jimmsiltä julkkarina Klarnalla ilman lisämaksuja. Lasku tuli toki samana päivänä mutta niin liikahti korttikin.
Mahdatkohan ymmärtää kuinka moneen paikkaan niitä kortteja on menossa? 1000 päivässä häviää kuin pieru saharaan sadoille eri jälleenmyyjille. Toisekseen, niitä valmistetaan yhdellä spesifillä linjalla tuhat, kokonaisvalmistusmäärä on suurempi. Samojen lähteiden mukaan ongelmat ovat siellä gddrx-puolella.Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.