NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..

Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.
 
Ihan kuin tuommonen pyhäviikko olis tullut ylllätyksenä niille :D
Tää niin perhanasti. Vuodesta toiseen tapahtuvat lomapäivät eivät pitäisi olla isoille firmoille mikään yllätys. Piti siirtyä AMD:stä Nvidiaan, mutta tätäkö tämä Nvidian leirissä oleminen on? Firma kairaa takalistoon minkä kerkeää ja sitä pitäisi vaan sietää? :D
 
Tää niin perhanasti. Vuodesta toiseen tapahtuvat lomapäivät eivät pitäisi olla isoille firmoille mikään yllätys. Piti siirtyä AMD:stä Nvidiaan, mutta tätäkö tämä Nvidian leirissä oleminen on? Firma kairaa takalistoon minkä kerkeää ja sitä pitäisi vaan sietää? :D

Kyllä nämä odottelutuskat unohtuvat sitten kun kortti on koneessa. Eipä tässä ainakaan itselläni ole mitään kriittistä pelattavaa, jota ei vois nykyisellä GPU:lla pyörittää. Lähinnä se Cyberpunk 2077 on takarajana jolloin RTX 3090 olisi parempi olla käynnissä...
 
Noh noh, 3090 nosti FPSää selvästi vs 2080ti WoW: Shadowlands betassa kun pelaa 200% resolla 3440x1440 ultrawidellä (eli rendataan 6880x2880) :D - framerate muuttui liian hitaasta pelikelpoiseksi. Selvää hyötyä koko rahalla. Ja on kyllä niin herkku-antialiasoitua kaikki. Bruteforcella kauniiksi!
 
Kyllä nämä odottelutuskat unohtuvat sitten kun kortti on koneessa.
Ei unohdu. Aina odotetaan jotain seuraavaks. Ite odottelen vesijäähyn osia, uutta koteloa ja kilkkeitä, LG:n OLEDiin firmispäivitystä joka mulle LG:n aspassa luvattiin ja sit vielä vesiblokkia tälle omalle kortille. Ja nimenomaan sitä blokkia siinä mielessä et sellanen eka tulee, sit odottelen et sellanen mulle saapuu :rofl:

Odotuksen kohde vaihtuu kyllä, mut oon kyllä huomannu et se odottelu säilyy aika hyvin :asif:
 
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..

Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.

Vähän nyt haiskahtaa... halutaanko kenties myydä ensin niille jotka maksavat tuota korkeampaa hintaa? Vai että kollega katsonut väärin.. hmm
 
Vähän nyt haiskahtaa... halutaanko kenties myydä ensin niille jotka maksavat tuota korkeampaa hintaa? Vai että kollega katsonut väärin.. hmm
Parasta tässä on se, että en laittanut vain näytönohjainta tilaukseen vain kokonaan uuden koneen 2300€ hintaan, sillä nykyinen koneeni on 6 vuotta vanha ja alkaa yskiä kovasti kellotuksista huolimatta... Siksi minun olisi vaikea uskoa että toimittaisivat kalliimmalla ostettuja kortteja ensin.
 
Tää haiskahtaa tuon xtremen osalta, miten Uusi-Seelanti on saanut muutamia xtreme kortteja mutta en ainakaan ole nähnyt muualla. Muutenkin rupeaa menemään luotto kyseiseen firmaan, hypetetään kaikkea Somessa mutta ei tähän mennessä ole vastattu/mainittu mitään saatavuuksista
Gigabyteltä tullut vähän päivitystä. Saa siis odotella tuota Eagle OC-mallia...

 
Tää niin perhanasti. Vuodesta toiseen tapahtuvat lomapäivät eivät pitäisi olla isoille firmoille mikään yllätys. Piti siirtyä AMD:stä Nvidiaan, mutta tätäkö tämä Nvidian leirissä oleminen on? Firma kairaa takalistoon minkä kerkeää ja sitä pitäisi vaan sietää? :D

Mietin tätä ilman Googlaamista spekuloiden (hauskempaa silleen, voi olla mielestään oikeessa, vaikka olis täysin hakoteillä). Eniveis, AMD tekee 7nm:llä jo tasasesti CPU:nsa melkosella volyymillä. Niillä on tuotantokapasiteettia varattuna jatkoakin varten nyt kun Zen3 tuli. Käsittääkseni Big Navi on myös 7nm kamaa. Olisiko järkeenkäypää, että samoilta linjoilta tulee. Prossuissa ne on vetänyt nyt aika selvän vikan tikin Inteliä vastaan, eikä niiden aiempikaan Zen2 ollut mitään roskaa.

Jos niillä on riittävästi kapasiteettia jo varattuna, ne voinee melko lyhyellä varotusajalla vääntää ruuvia GPU vs CPU linjojen välillä... voisiko olla, että sieltä tulee samantien niitä järkeviä eräkokoja päivästä 1 alkaen. Niiden ei välttämättä tarvitse kattaa kaikkea CPU kysyntää prio 1:llä, jos ne näkee hyvän sauman GPU:n kanssa kiilata nvidian väliin. Vaikka 70/30 jaolla molempia tulee.

NVidia ei varmasti tahallaan ole tässä tilanteessa, mutta jos AMD:llä tosiaan on ihan eri volyymin tuotantokapasiteetti jo varattuna, valmiina ja käytössäkin, niin jännäksihän tämä menee. Varovaisia ovat olleet "no paper release" julkaisuussaan, koska voi kortit heiltäkin loppua. Mutta aika paljon helpompaa on ymmärtää tilannetta, jos he voi vaikka sanoa, että "me on shipataan näitä x tuhatta korttia per päivä, jonoja on vielä, mutta malttakaa".

Jos tää tilanne ei parane kuun loppuun mennessä, niin popparit esiin vaan. Kivaa seurattavaa on ainakin luvassa!

EDIT: Ja GDDR6X vs GDDR6 saatavuuserot voi vaikuttaa kanssa, jos AMD on päätyny hitaampaan, mutta saatavilla olevaan. Aika moni saattaa olla valmis uhraamaan vaikka 5-10%:akin suorituskyvystä, jos kortin saa heti, eikä "joskus tammi-maaliskuussa 2021".
 
Gigabyteltä tullut vähän päivitystä. Saa siis odotella tuota Eagle OC-mallia...


Ei ikinä kannata lainata Gigabyten UK twitteriä saatavuuden suhteen. Ei vain toimi Suomessa. Jimms olisi jo saanut ilmoituksen saapuvasta lastista jos sellaisia olisi tulossa.
 
Vähän nyt haiskahtaa... halutaanko kenties myydä ensin niille jotka maksavat tuota korkeampaa hintaa? Vai että kollega katsonut väärin.. hmm

Eiköhän nää tuu aika helposti selville kun aletaan täällä vertaamaan tilausvahvistusaikoja ja -numeroita kun sitten jossain vaiheessa alkaa tippumaan. Veikkaan, että täälläkin kyllä joku tulee sanomaan jos pääsee jonon ohi maksamalla nykyhinnan, joten tuskin Jimms tuolla lähtee mainettaan pilaamaan. Gigantissa tietty kaikki mahdollista, rapamaine jo ennen tätä, väittää sitten kuinka paljon olevansa "maan suurin tekniikkakauppa" tai whatnot
 
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..

Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.

En henk. koht. enään luottaisi tuohon että Jimssin aspa kertoisi vaikka tietäisi. Muutama viikko jonossa ja säännöllisesti sieltä kysellessä tuntui vastaukset olevan geneerisiä copy paste lainauksia jossa ei sen enempiä mietitty tai katsottu. Viimisellä kertaa sain "ei tietoa" vastauksen kirjaimellisesti 5 minuuttia ennenkuin kortti oli noudettavissa.
 
Jimm'sin "asiakaspalvelu":
Alussa sain tarkan jononumeron ja tietoa
Sen jälkeen sain top 50 arvion ja tietoa
Nyt en saa jononumeroa taikka arviota ollenkaan ja ei myöskään mitään tietoa

Ei enää ikinä Jimmsiltä.
 
Multitronicilla on vieläkin 3070 korttien julkaisupäivä huomenna, jännä nähdä miten äijien käy. Niiden MSI korttien saapumispäivä muuttui just 29.10 - > 18.11 joten se oli tyhjä arpa. Tulis AMD ja pelastaisi kurjuudelta.
 
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..

Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.

On kyllä esimerkki siitä että kaikki säästyis vähemmältä kun nyt vaan kertoisivat sen jononumeron... Varmaan tossa että tarkkaa numeroa ei kerrota on ollut ideana että vältettäs se että kaikki käy kysymässä mutta jos nyt mennään sitten tohon että useamman yhteydenoton välillä saa ristiriitaista tietoa ja turhaa toivoa niin kyllä nyt viimeistään tässä kohtaa sietäs jo sille asiakkaalle vaan reilusti antaa se tarkka lukema minusta.
 
En henk. koht. enään luottaisi tuohon että Jimssin aspa kertoisi vaikka tietäisi. Muutama viikko jonossa ja säännöllisesti sieltä kysellessä tuntui vastaukset olevan geneerisiä copy paste lainauksia jossa ei sen enempiä mietitty tai katsottu. Viimisellä kertaa sain "ei tietoa" vastauksen kirjaimellisesti 5 minuuttia ennenkuin kortti oli noudettavissa.
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tulee :)" ja toinen korjaa kollegansa virhettä että ei tod.näk. tule. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta hölkäsenpöläystä se että olenko sijalla 20 ja saamassa korttini ensi erässä vai sijalla 60 ja saamassa korttini marraskuun erissä. Tahtoisin vain päästä epätietoisuudesta eroon ja suoran vastauksen jonosijastani.
 
  • Tykkää
Reactions: sjn
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
 
Ei ikinä kannata lainata Gigabyten UK twitteriä saatavuuden suhteen. Ei vain toimi Suomessa. Jimms olisi jo saanut ilmoituksen saapuvasta lastista jos sellaisia olisi tulossa.

AORUS.PNG


Samassa ketjussa myöhemmin toteavat koskevan EMEA-aluetta. Miksi ei siis voisi luottaa?

Edit: Onko muuten kysytty edes Jimmsiltä? Gigabyten 3080-kortteja kun ei ole edes listattuna enää.
 
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:
Kysyin: Onko joku laki miksi ette voi sanoa tarkkaa sijaintia jonossa? Ei asia kuitenkaan niin ole että alkaisin perumaan tilausta koska koko koneen uusiksi laitan samalla ja en ole vaivautunut tilaamaan muualta korttia kuin jimssiltä..
Aspan vastaus: Ei ole kyllä mitään lakia käsittääkseni, ihan meille annetun ohjeistuksen mukaisesti tässä vain toimitaan
Päätöksistä ja perusteista sitten tarkemmin tietää yrityksen johto.
 
Ei kerro jonopaikkaa Giganttikaan. Vähän veikkaan, ettei ne tiedä sitä itsekään ja kortit lähtee sattumanvaraisessa järjestyksessä sitten kun niitä joskus sinne tulee.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
 
Yllättävän iso on se massa, jotka ostelee tuommosia 800€:n näytönohjaimia. Tässäkin ketjussa jo 70 sivua.
 
Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:
Kysyin: Onko joku laki miksi ette voi sanoa tarkkaa sijaintia jonossa? Ei asia kuitenkaan niin ole että alkaisin perumaan tilausta koska koko koneen uusiksi laitan samalla ja en ole vaivautunut tilaamaan muualta korttia kuin jimssiltä..
Aspan vastaus: Ei ole kyllä mitään lakia käsittääkseni, ihan meille annetun ohjeistuksen mukaisesti tässä vain toimitaan
Päätöksistä ja perusteista sitten tarkemmin tietää yrityksen johto.
Itselle Jimms kertoi tarkan jonosijainnin tilauksen jälkeen. Se oli jotain hieman alle 100, eli aivan turha sitä on ollut kysellä uudestaan. Kortteja ei vaan ole.

Verkkokauppa.com chat sanoi, että he eivät saa kertoa korttien tarkkoja tilausmääriä. Sain kuitenkin irti, että tuolloin kortti ei välttämättä olisi seuraavassa toimituksessa, mutta varmasti toisena tulevassa toimituksessa.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
No pitihän se arvata että trokareille siitäkin menee :mad: Pistää kyllä vihaiseksi :mad:
 
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tulee :)" ja toinen korjaa kollegansa virhettä että ei tod.näk. tule. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta hölkäsenpöläystä se että olenko sijalla 20 ja saamassa korttini ensi erässä vai sijalla 60 ja saamassa korttini marraskuun erissä. Tahtoisin vain päästä epätietoisuudesta eroon ja suoran vastauksen jonosijastani.

Ymäärrän erittäin hyvin. 24.9 kun 3090 julkaisu tuli laitoin omat 3 arpaani vetämään kaikki 1-2minuutin sisään kello neljästä. Otin myohemmin illalla aspaan yhteyttä ja utelin tietoja, niin siellä kerrottiin kyllä tarkat sijat (6, 11, 16) mutta samalla pakotettiin valitsemaan vain yksi mitä jonottaa. Vaikka aikaisemmin päivällä kun oli kysynyt että saako jonottaa useampaa korttia, niin luvattiin että saa jonottaa. Mutta myydään vain yksi. Hetken pohdinnan jälkeen päädyin lopulta siihen jossa olin kuudes. Vielä kun aspa vakuutteli että tämä varmasti on nopein. Tämä alkoi hieman harmittamaan kun seuraavana päivänä tuli info että se jossa olin jonossa 11 oli TUF oc joita tuli samantien pino josta oman oisin saanut. Omalla kohdalla onneksi sain oman korttini maanantaina, mutta jotenkin tähän ketjuun jäi koukkuun kun kuukauden tätä seurasi, että vieläkin on pakko tätä lurkata.
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
 
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
Mielestäni ainoa oikea tapa on jatkaa jonopaikan kyselyä, ei se ole asiakkaan vika jos verkkokauppa on paska (toki niin se on kaikilla muillakin). Omaa taakkaahan niillä helpottaisi jos kerrottaisiin suoraan oikea tilausmäärä eikä tuo -25 ja mielellään jononumerokin saisi olla tilauksella nähtävissä, koska se muuttuu jos porukka peruu, eikä kyllä satavarmasti olisi niin vaikea koodattava. Jos saatavuutta ei ole tiedossa niin sitä toki ei tarvitse kertoa. Nyt kun jimms näyttää että kortteja on tilattu yli 25kpl, jengi saattaa hyvinkin läsäyttää tilausta ja perua kun paikka jonossa olikin 800 paremman puolella, jos näkisi suoraan että tätä mallia odottaa 800 tilaajaa ja tuota toista 26 niin vältettäisiin varmaan mukavasti perumisia kaikkien muiden korttien osalta.
Joo joku voi väittää että läpinäkyvyys aiheuttaisi pienemmän määrän tilauksia kun arpoja laitettaisiin muihin kauppoihin, mutta väitän että jengi kyllä jaksaa odottaa
, mutta epätietoisuutta heikommin.
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Proshopille sentään pisteet jonojen pituuksista
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.
 
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
En tuota trokaamista itsekkään tue mutta meinasitko hirveästi paljonki halvemmalla noita 3080 sarjalaisia saada kun niitä ei tunnu liikkuvan?
 
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.

Eli kaikki neljä asiakaspalvelijaa ovat varattuina ja sinä olet seuraavana jonossa, kun joku niistä vapautuu.

En ole kyllä nähnyt varmaan missään yhtä malttamattomia ihmisiä kuin tässä ketjussa. Kyllä kauppa ilmoittaa sitten kun tilaus on postissa tai noudettavissa. Ymmärrän kyllä että vituttaa, jos on mennyt kortin maksamaan esim. Giganttiin ja niitä ei tule, mutta jos kortti on tilauksessa laskulla ja mahdollisesti vielä useampia malleja useammasta kaupasta, ei se F5:n hakkaaminen ja asiakaspalvelun spammaaminen jonokyselyillä tuo sitä kotiin yhtään nopeammin. Itse asiassa se voi vaan hidastaa toimitusta, kun asiakaspalvelijoita on sidottu tuonne chattiin vastailemaan sen sijaan että olisivat käsittelemässä tilauksia. Tämä tietenkin olettaen että samat työntekijät tekee molempia hommia aina tarpeen mukaan.
 
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.

Eikös se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
 
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Proshopille sentään pisteet jonojen pituuksista

Kuten yllä sanottiin, ei ne siellä facebookkia selaillen odota, että koska tulee seuraava asiakas kyselemään jononumeroja. Siinä nopeasti jää vaikka pari tilausta toimittamatta päivässä kun vastaillaan kolmatta kertaa samalle kyselijälle, että edelleen olet siellä jonon sijalla 80+ ja katotaan ku korttia tulee joskus.

Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.

Jep. Mikä on Proshopin Michaelin työnkuva? Onko hän 'vain' aspahenkilö vai onko hänellä enemmänkin itressejä proshoppia kohti. Tuntuu sen verran avoimia viestejä laittavan, että voi olla vähän isommat natsat kaulassa eikä enää koeajalla.
 
Eli kaikki neljä asiakaspalvelijaa ovat varattuina ja sinä olet seuraavana jonossa, kun joku niistä vapautuu.
Aika pitkät kysymykset ollut asiakkailla kun on ollut nolla edellä. Todellakin epäilen tätä, että olisi muka kaikilla niin kiire ettei joku vapautuisi.
Siinä nopeasti jää vaikka pari tilausta toimittamatta päivässä kun vastaillaan kolmatta kertaa samalle kyselijälle, että edelleen olet siellä jonon sijalla 80+ ja katotaan ku korttia tulee joskus.
Taidan vaan perua korttitilaukseni niin säästyy aspan aika ja omat hermot :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom