- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 5 257
Tuota ei päivitellä aina vaikka ne erät sitten saapuisivatkin joten ihan aiheellistahan se on kysellä perään?
Jeps. Jälkikäteen sitten lisäilevät, että monta tuli ja meni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuota ei päivitellä aina vaikka ne erät sitten saapuisivatkin joten ihan aiheellistahan se on kysellä perään?
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.Kyllä se vaan on niin, että 1000 euron elektroniikkalelun tilaajalla on oikeus kysyä aspasta että milloinhan saisin tilaukseni.
Vaikka tietää että ne ei vastaa, on täysin merkityksetöntä ajantuhlausta ja luultavasti peruutat tilauksen kun 5 korttia tilauksessa ja ainoastaan 1 pidetään.
Huvinsa kaikilla.
Kyllä on ihmisellä pieni elämä jos näin pitää ottaa kierroksia jostain näytönohjaimesta mitä jengi täs triidissä vaahtoaa. Ulistaan aspoihin sinne ja tänne, kaupat on perseestä ja uli uli itku-parku. Niinku lauma pikkulapsia jotka ei saa jätskiä kun ilkee isi kieltää.
Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Lopettakaa se aspoihin ja kauppiaille kiukuttelu, ne on ihmisiä. Jos heillä olis teille näitä näyttiksiä niin varmasti naama hymyssä lähettäisivät eteenpäin. Mutta ei ole, ja siellä voi parin hengen putiikissa olla muutakin tekemistä.
Kortinkasauslinja varmaan saisikin, mutta onko niillä osia niihin kortteihin? Väitetään, että Samsung ei pysty toimittamaan piirejä nVidian haluamaan tahtiin ja kukaan ei tiedä muisteista jotka on tehty vain nVidialleKoko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
mun mielesta urheilu on typerää.. mun joukkue on parempi kun sun etc.
en toki mene urheilu.forum.fi sivuille valittamaan...
Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.
En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Juu onhan sitä muutama kaverikin ihmetelly miks oon laittanu tässä lähiaikoina 2k koneeseen kiinni, mutta kun ei voi ryypätä, matkustaa tai muutakaan kivaa tehdä nii voi panostaa ne rahat ATK. Tämä harrastus covid-19 aikana ainut asia missä voi harrastaa sosiaalista kanssa käymistä turvallisesti. En kuitenkaan tolla erotuksella viitsinyt pistää 3090 koneeseen kun vain 11% nopeampi keskimäärin sampsan testien mukaan. Sitten itse topicciin niin kyselin jimms 30.9 tilattua strixiä nii sano vaa että ei kannata ainakaan kuukauteen odottaa![]()
Onpahan jotain millä hukuttaa pahin kortin kaipuu ainakin viikoksi.Itse tilasin 3080 ja 800€llä viinaa saksanmaalta. Viinat tuli mutta 3080 xD
Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet.Aspalle kiukuttelusta: Itse laitoin tänään viimeisen peruutuksen multitronicille, ärsytti vähän että verkkokaupassa ei ollut suoraan peruuta tilaus-painiketta mutta ajattelin että laitanpa piruuttani sähköpostia aspaan jos onnistuisi. Vastaus tuli 4:ssä minuutissa ja homma valmis, se on arviolta noin prosentti siitä ajasta jonka gigantin chatissa jonotin ihmistä vastaamaan, piti erikseen laittaa vielä sähköpostilla positiivista palautetta ja isot kiitokset jouhevasta toiminnasta. Olisihan giganttiinkin tietty saanut sähköpostia laitettua mutta ajattelin että hukkuu konsernin rattaisiin.
En koskaan ole ymmärtänyt miksi asiakaspalvelijoille pitäisi kiukutella, huomattavasti paremman palvelun saa olemalla mukava, mutta onhan se ikävä kyllä totta että hankala asiakas saattaa saada hyvityksiä ihan vaan siksi että se saadaan poistumaan paikalta
Itsellä sama, laitoin saman postin forwardina heille uudestaan ja parissa päivässä vastattiin. Kuulema kiirettä pitänyt, yllättävää.Tosta giganttiin mailin laittamisesta. En suosittele. Pistin heille 18 syyskuuta sähköpostia eivätkä vielä ole vastanneet.![]()
Voin vahvistaa, että 800€ ei ole vielä paljoa. Löytyy moottorikelkka, autot, hifiä/viihde-elektroniikkaa, remppaa on tehty isolla kädellä ja viikko sitten syntyi vielä lapsi.Näytönohjaimeen 800e? Tietotekniikka on halpa harrastus verrattuna autonrakenteluun, moottoripyöriin ynm moottoriurheiluun mitä tuttavapiireissäni on.
Yksi tuttuni modaa pyöränsä JOKA kevät ja tuo raha ei riitä alkuunsa. Hifiharrastus on kallis, lasten teko on helvetin kallista, matkailu maksaa, sisustaminen maksaa, elämässä maksaa kaikki, kivat asiat etenkin, yllätys yllätys.
Plus näin yksineläjänä...vaikka opiskelija olenkin, tänä vuonna rahaa nyt vain sattuneista syistä jäi käteen enemmän kuin muina vuosina. Koronan takia missään en käynyt, paitsi viimein jussina pari tuntia kaljan-kaksi juomassa terassilla. Normaalisti rahaa mennyt ulkona jo käymiseenkin ihan mukavasti itselläni, poikamies kun olen.
Enemmän jaksan ihmetellä että joku ATK-foorumilla vielä ihmettelee jos joku komponentti maksaa....vauva-foorumilla menisi vielä![]()
Offtopiciksi menee ja pahasti, pahoittelut, muttaTodellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Niitä ei voi syödä, mutta ne tuottaa niin paljon lämpöä, että napajäätiköt sulaa vedeksi. Lisäksi 3090 Founder's Edition on niin iso, että sitä voi käyttää tarpeen vaatiessa kattona, kun vuokraisäntä heittää ulos maksamattomien vuokrien takia, koska kaikki rahat meni näytönohjaimeen.Ne on näytönohjaimia, ne ei ole tärkeitä. Ne ei ole ruokaa, lämpöä, katto pään päällä tai vettä.
Oho, suomen eka ilmeisimmin :O
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.Jos joku höpö täällä valittaa rahojensa perään kyselijöistä, niin itse kannustan kyselemään ja kyseenalaistamaan rahojen veloittamista ennen tuotteen lähettämistä. B2b-hommissa firmat, jotka maksavat etukäteen 100%, ovat nopeasti entisiä firmoja.
Itse taas kannustan siinä tapauksessa valitsemaan maksutavan missä ei tarvitse maksaa etukäteen.
Aspalle maksetaan palkkaa asiakkaiden palvelusta. Jos aspa kieltäytyy palvelemasta (esim. kertomasta jonotusnumeroa) asiakasta, jonka rahat ovat jo firmassa sisässä, niin asiakkaan kiukuttelu on suorastaan suotavaa.Todellakin turhaa kiukutella näistä ongelmista aspalle. Sinne töihin otetut ihmiset ovat vain asiakaspalvelijoita vailla mitään mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään firmassa tehtäviin päätöksiin. Eivätkä ne firman päättävissä asemissa olevat tyypit ole keskimäärin kovinkaan kiinnostuneita siitä minkälaista kitkerää palautetta aspaan huudettiin tällä viikolla.
Gigantilla oli disabloitu tämä vaihtoehto ainakin ilman lisämaksua julkaisupäivänä rtx3080:lle. Muistaakseni Jimmsillä oli sama juttu.
Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.Millos tää oli tilattu? Dustin voisi olla vähän "villi kortti", liekköhän vielä suosisivat yritysasiakasta.
Kyllä itse ainakin tilasin Jimmsiltä julkkarina Klarnalla ilman lisämaksuja. Lasku tuli toki samana päivänä mutta niin liikahti korttikin.
Mahdatkohan ymmärtää kuinka moneen paikkaan niitä kortteja on menossa? 1000 päivässä häviää kuin pieru saharaan sadoille eri jälleenmyyjille. Toisekseen, niitä valmistetaan yhdellä spesifillä linjalla tuhat, kokonaisvalmistusmäärä on suurempi. Samojen lähteiden mukaan ongelmat ovat siellä gddrx-puolella.Koko tässä keississä kyllä haiskahtaa joku ja pahasti. Jos kerta tuotanto linjat pystyvät työntämään sen 1000kpl/pv lähteiden mukaan, niin miksei niitä kortteja sitten näy. Kuitenkin vähintään se 5000kpl pitäisi lähteä eteenpäin viikossa, mutta silti joka paikkaan vain ropisee kourallisia. Jos homma hoidettaisiin kunnolla, niin lähetettäisiin joka päivä se tonnin satsi yhteen paikkaan, joka purkaisi jonoja huomattavasti. 3080 julkkarista kuitenkin jo se reilu 3vk.
Mutta AMDllä on taas puolestaan GDDR6, joka on tietenkin huonompaa kuin GDDR6X.MLID polemisoi, että Nvidia nimenomaan säännöstelee korttien tarjontaa ostettuaan kaikki GDDR6X-piirit itselleen. Näin voi jopa aika pitkälti olla, eli että ostivat. Ja ehkä jopa jotain pohjaa voi olla sillä, että säännöstelevät. Nvidia luonnollisestikin laskeskelee, että miten olemassa olevilla palikoilla maksimoidaan voitot. Nyt on tarkkaa laskentaa, että mikä osa laitetaan 3080-malleille, mikä osa 3090-malleille ja suurimpana arvottavana asiana 3080 20GB mallin asemointi. Ja se vaatii tarkkaa harkintaa, johon vaikuttaa AMD:n tarjontakin. Ei tämä mikään salaliitto ole, jossa Nvidia tarkoituksella vedättää hintoja ylös, vaan ihan tavallista vaihtoehtoiskustannusten laskemista. Jos suurin puute on noista muistipiireistä, niin siinä tapauksessa Nvidian ei kannattaisi esitellä 3080 20GB:tä kovin äkkiä, vaan myydä näitä alkuperäisiä 10GB muisteilla olevia nyt jo mahdollisimman paljon (ja toki 3090:ejä, joissa on paljon muistia mutta sitäkin enemmän katetta). Mutta jos tyhjentävät pajatson näihin, niin sitten niillä ei ole muisteja joilla vastata AMD:lle, jos ja näillä näkymin kun sieltä tulee 16GB muisteilla 3080-kilpailija. Ei Nvidia siis halua pidätellä myyntejä, mutta voi olla että tiettyä säännöstelyä ne joutuvat tekemään.
Adapterin saa, mutta päivitys ei kyllä pahaa tee jos näät aiheelliseksHihi, nyt kun kortti jo postissa tulossa ja tein tässä valmistelevia toimenpiteitä niin huomasin että muistikuvissa kävi sellainen virhe, ettei näyttöni suinkaan ole Zowien XL2411P vaan B (jossa siis 144hz irtoaa vain dvi-dlpiuhalla). Eli kaivellaanpas ostohousut kaapista uusiksi ja lähdetään selailemaan g-synccinäyttöä![]()
Mutta AMDllä on taas puolestaan GDDR6, joka on tietenkin huonompaa kuin GDDR6X.
Itse teorisoin siten, että nyt on jarrut pohjassa NVIDIAlla mutta heti kun AMD alkaa myymään korttejansa, 3080 tuotanto räjähtää.
Eikös AMD ja NVIDIA toimita GPUt ja VRAMin validoituina paketteina AIB partnereille? Eli normaalistikaan AIB:t eivät itse osta muistipiirejä muistien valmistajilta, vaan ne tulevat AMD:n ja NVIDIA:n kautta? Ja tämä on MLID mielestä jymyuutinen?
Toki voi olla että oon missannut ketjussa kommentteja, mutta aika aktiivisesti tätä ketjua seurannut enkä ole mitään aspaan kiukuttelua nähnyt. Onko tää tällänen joku high horse kommentti joka on helppo käydä jättämässä vai mihin perustuu ?
Raivoomista en toki itsekkään ymmärrä, mutta tilauksesta kysely ei liene raivoomista.Täällä käytiin yksi erä, varmaan noin sivullisen verran keskustelua aiheesta "Onko OK raivota asiakaspalveluun". Vieläkin näyttää olevan pinnassa "aspa saa palkkaa, ammatinvalintakysymys, jos ei pysty sietämään kusipäitä asiakkaina".
Ihan perusteltu toi argumentti on näkökulmasta, että EI OLE OK riehua ja raivota aspalle sillä argumentillä, että "se välillisesti edustaa firmaa ja on oma syy, jos on paskassa firmassa töissä".
Raivoomista en toki itsekkään ymmärrä, mutta tilauksesta kysely ei liene raivoomista.
Laitoinpa itsekin ensimmäisen jonokyselyni menemään. Eli kyseessä Proshopilta tilattu 3080 perus Tuf, julkaisupäivänä klo 16:42.
...
Elikkä noitahan on tilattu Proshopista reilusti yli 1000 ja toimitetttu vasta 30 kappaletta. Kyselin jonotilannetta hyvin kohteliaasti ja aspa vastasi että olen jossain 200-300 välillä.
...
Jees, näkyi Gigabyte Vision olevan ainoa, jossa ei ollut "toimituksessa viivettä" (luki siis, että tilaustuote, meinanneeko sitä, että löytyy hyllystä?) huomautusta lisätiedoissa, laitoin semmoisen tulemaan.Tilasin 2.10. kun huomasin että kortit oli ilmestynyt heille tarjontaan. Tilasin Dustin Home:n puolelta vaikka yrityspuolikin olisi ollut minulle mahdollinen, kun en usko että erottelevat muulla kun ALVilla, eli tilaukset lähtevät järjestyksessä. Voi tosin olla ettei heillä juuri yrityspuolellakaan ole ollut kysyntää, joten siksi sain kortin heti ekasta erästä (mahdollisesti jopa ainut kortti). Dustin:han on iso toimija (liikevaihto 1mrd+ vs. Verkkokauppa 500 milj vs. Jimms 50m) joten sinäänsä ei ole yllätys jos saavat ensimmäisten joukossa euroopassa tavaraa. Tosin hieman hommaa seuranneena aika randomisti näitä vaikuttaisi jälleenmyyjät saavan, joten kelle seuraava erä saapuu on kyllä ihan arpapeliä.
Ihan yhtä lailla voidaan sitten kysyä, kuka käski maksaa etukäteen ?Hölmöä, että ei sais kysellä, että missä mun 800€ luuraa?
Jees, näkyi Gigabyte Vision olevan ainoa, jossa ei ollut "toimituksessa viivettä" (luki siis, että tilaustuote, meinanneeko sitä, että löytyy hyllystä?) huomautusta lisätiedoissa, laitoin semmoisen tulemaan.
Jos toimitus luvataan 24.9, niin se on kovin eri asia kuin jatkuva rekkojen ojaanajo ja toimituspäivän jatkuva lykkääminen. Suuri osa kauppiaista EI TARJOA mahdollisuutta maksaa tavaran toimituksen yhteydessä. Trendi on tähän suuntaan. Omat tilaukset nyt Jimssillä, koska em. syy.Ihan yhtä lailla voidaan sitten kysyä, kuka käski maksaa etukäteen ?![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.