NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Varsinkin ottaen huomioon ohjehinnat nvidian sivuilla:

GEFORCE RTX 3070 - ALKAEN € 529.00

GEFORCE RTX 3060 Ti - ALKAEN € 429.00

GEFORCE RTX 3060 - ALKAEN € 339.00

Kunhan tarjonta normalisoituu ja/tai kryptot sukeltaa niin sitten saakin käytettyjä alle 500, 400 ja 300€...
Noi on olleet fantasiaa päivästä yks. AIB:t valitteli jo kättelyssä rtx 3080 alihinnoista.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
371

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 735
Mainaajien määrä on koko ajan kasvussa ja kun sen aika on ohi tuskin paluuta normaaliin on, koska nämä ovat ne uudet hinnat.
Se olisi pc-pelaamisen loppu kertaheitosta, jos nämä hinnat olisivat uusi normaali.

Ei massojen lompakko kestä tällaista, eikä pää vastaavasti monella harrastajallakaan. Vaikka ei välttämättä olisi rahasta kiinni, niin en minä ainakaan pysty oikeuttamaan itselleni jonkun 400e perusnäyttiksen ostamista tonnilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Onko joku saanut eilisestä (22.3.) 15 kpl dropista Jimm’siltä MSI Gaming x Trio 3080 -korttia? Ittellä status edelleen ”odottaa tuotteita” ja jonosija 10-15, sama kuin ennen droppia
Tuossa hyrisee jaloissa Gaming X Trio:) Toki menin jonon ohi kun oli takuu vaihto kyseessä mutta silti hyvin hyrisee:)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Telia ei ole saanut vieläkään viime viikon keskiviikkona tunniksi lainaamiaan rahoja takaisin mun tilille. Tunti tilauksen jälkeen siis peruuttuvat tilauksen. Keskiviikkona, kun ilmoisin soittamalla tilinumeroni niin kertoivat rahojen palautumiseen menevän noin 2 pankkipäivää. Eilen kyselin asiasta niin vastasivat vaan, että koska heillä on käsittelyssä ruuhkaa niin menee 1-2 viikkoa. Vastasin, että ei muuten mene. Mulle luvattiin, että noin 2 päivää. Totesin myös, että ruuhkautuminen on heidän oma syy, kun kusivat nuo näyttistilaukset täysin. Ei voi olla niin, että tilanne on heille vain se, että sanotaan "valitettavasti", ja minä asiakkaan kärsin tästä. Näin se vaan on, edes mitään hyvitystä tuosta ei luvattu, vaan annettiin osoite johon tehdä reklamaatio vaatimuksineen. Yhteydenottopyyntö | Asiakastuki | Telia
Sinänsä aivan turha tuonne valittaa, koska eiköhän sekin oli ruuhkautunut, ja vastaaminen kestänee enemmän kuin se rahojen palautuminen. Telialle lienee vain parempi mitä kauemmin muiden rahoja tilillään makuuttavat.

Todella paska maku jäi näistä Telian tilauksista. Yhden kortin sieltä saanut kotiin asti. 8.3 piti tulla 4kpl, mutta eipä ole vielä kuin käsittelyssä. Ja tämä viimeisin tosiaan heidän puolestaan peruttu.
On se jotenkin kummallista että se rahan siirtyminen sieltä suunnalta asiakkaalle kestää 2 viikkoa? Mutta odotappa kun on rahan siirto toiseen suuntaan niin käy niin kätevästi. Telia on kyllä semmonen korporaatio että. Joskus jotain sieltä yrittänyt ostaa mutta on niin epävarmaa, varsinkin jos jotain serriä on ostamassa. Itsekkin kattelin noita näyttiksiä sieltä mutta Jimm´s:ltä sitten tilasin ja onneksi...olis varmaan takuuvaihto jne. menny aika paljon monimutkaisemmaksi ja odottaa olis pitänyt varmaan pitkään. Hinnat toki Jimm´s:llä on ryöstäytynyt nyt käsistä mutta onneksi tein tilauksen jos silloin heti postiennakolla niin ei tarvinnut rahoja säilöä siellä. Itse tilasin silloin heti kun 3000 sarja tuli 3080:sen ja kun uusi Ratukka tuli niin 6800XT:n. Ratukkahan tuli mutta oli rikki ja seuraavakin oli sökö joten vaihdoin Nvidiaan ja nyt hyrisee RTX:sä koneessa. Ei tarvinnut säätää Jimm´s:llä yhtään vaan homma rokkas kuten pitää:)
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 130
Se olisi pc-pelaamisen loppu kertaheitosta, jos nämä hinnat olisivat uusi normaali.

Ei massojen lompakko kestä tällaista, eikä pää vastaavasti monella harrastajallakaan. Vaikka ei välttämättä olisi rahasta kiinni, niin en minä ainakaan pysty oikeuttamaan itselleni jonkun 400e perusnäyttiksen ostamista tonnilla.
Puhumattakaan suuresta maailmasta, jossa 200-300€ maksava näytönohjain on (ollut?) harvojen ilo. Steamin rautastatistiikka antaa tästä hyvän osviitan.

No huh!!! Alkaa olla jo ihan vitsi...Toki jos katsoo noita 3070:sen hintoja vaikka Jimm´s:llä niin on se aika päheetä maksaau jostain MSI RTX3070:sestä toista tonnia! Aina missä tuon hinta on ns. normaali niin sitä et kyllä ostaa voi.
Tuon kaupan hinnat ovat sekoilleet aiemminkin. Kyse on luultavasti jostain tukkurin hintasekoilusta, joka periytyy suoraan jälleenmyyntihintaan.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
119
Tuli ilmoitus, että 24.11. ~22:00 tilattu tuf 3080 oc ois nyt noudettavana Oulun verkkiksestä
Täällä vielä odotetaan 24. marraskuuta 2020 klo 22.13 tilattua tuotetta Pirkkalaan. Ei oo vielä tullu mitään muutosta tilauksen statukseen tai viestiä :lol:
 
Liittynyt
01.04.2021
Viestejä
5
Eilen kilahti Verkkikseen 10x Strix 3080 OC. Saiko joku tuosta kasasta omansa? Kiinnostaa tilauspäivä jos näin onnekkaasti kävi :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Dustinilta 23.2. tilattu Asus 3070 Dual (770€) lähti yllättäen postiin! Olin ehtinyt unohtaa tämän tilauksen ihan
Oliko kyseessä OC malli?
Itsellä ollut joulusta alkaen tilaus sisällä non-oc (600€ hintaan) eikä ole postiin lähtenyt :sangry:
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Powerilta tuli taas viestiä liittyen 3.3. 3070 Strixiin. Toimitusaika täysin auki, voi tulla muutaman kuukauden päästä tai vasta ensi vuonna. Suosittelevat minulle tilauksen peruuttamista, mutta eivät ainakaan heidän päästään ole tuota automaattisesti peruneet, toisin kuin joidenkin muiden korttien kohdalla. Taidan pitää tilauksen sisällä, koska ei tässä mitään takuita ole muidenkaan korttien saatavuuden suhteen.
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Se olisi pc-pelaamisen loppu kertaheitosta, jos nämä hinnat olisivat uusi normaali.

Ei massojen lompakko kestä tällaista, eikä pää vastaavasti monella harrastajallakaan. Vaikka ei välttämättä olisi rahasta kiinni, niin en minä ainakaan pysty oikeuttamaan itselleni jonkun 400e perusnäyttiksen ostamista tonnilla.
Puhumattakaan suuresta maailmasta, jossa 200-300€ maksava näytönohjain on (ollut?) harvojen ilo. Steamin rautastatistiikka antaa tästä hyvän osviitan.
Näinhän se on isossa mittakaavassa. Konsolipelaaminenkin kallistuu jatkuvasti. Tuskinpa tästä nyt kuitenkaan mitään digigolffaamista tulee, mutta näyttisten nykyinen hintataso on kyllä romuttanut lähes täysin ns. budjettikokoonpanot, jotka lopun viimein on kuitenkin pc-pelaamisen selkäranka.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
322
Näinhän se on isossa mittakaavassa. Konsolipelaaminenkin kallistuu jatkuvasti. Tuskinpa tästä nyt kuitenkaan mitään digigolffaamista tulee, mutta näyttisten nykyinen hintataso on kyllä romuttanut lähes täysin ns. budjettikokoonpanot, jotka lopun viimein on kuitenkin pc-pelaamisen selkäranka.
Itse luovuin ajatuksesta odotella järkeviä hintoja näytönohjaimille ja istutin konsolin olohuoneeseen. Katsoo josko sitä palaa pc-pelaaminen joskus sitten takaisin arkeen..
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 735
Itse luovuin ajatuksesta odotella järkeviä hintoja näytönohjaimille ja istutin konsolin olohuoneeseen. Katsoo josko sitä palaa pc-pelaaminen joskus sitten takaisin arkeen..
Meilläkin on konsoli olohuoneessa, mutta henkilökohtaisesti en osaa nähdä sitä kilpailijana PC-pelaamiselle. Se on vaan erilaista pelaamista.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
96
Onko kukaan muu jolta Power perui yksipuolisesti tilauksen ollut heidän asiakaspalveluun yhteydessä? Itse ilmoitin että en hyväksy yksipuolista tilauksen perumista ja heidän vastauksensa tähän asti on ollut että voin tehdä uuden tilauksen, hinnasta ja jonopaikasta he eivät sanoneet mitään. Kerroin heille ottavani yhteyttä KKV:hen ja toivoisin muiden tekevän samoin kuten Telian tapauksessa kävi.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
22
Hmmh, mielenkiintoista. Kaveri tilasi TUF OC:nsa 18.9. ja sai korttinsa 31.12. Saa nähdä mihin vattuun asti saa omansa odottaa, jos ne lotolla noita lähettelee, ja itsellä tilattu 24.9...
Jeps, soittelin eilen aspaan ja kyselin, että mikä homma, kun muut myöhemmin tilanneet ovat saaneet jo korttejansa, kuulosti aspa kyllä olevansa aidosti hämillään ja aiko kysellä logistiikka puolelta ja sit ilmoilla mulle, vielä ei oo kuulunu soittoa takasipäin.. Sen verran sai puhelimessa kaivettua, että se mun tilaus on jossain vaiheessa jouduttu 'tilaan uusiksi'. No kuittihan tästä mun tilauksesta lävähti randomisti mailiin 16.10. Oisko tuossa tilanteessa sitte siirtyny se mun tilauspäiväki 17.9 > 16.10..
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
224
Se olisi pc-pelaamisen loppu kertaheitosta, jos nämä hinnat olisivat uusi normaali.

Ei massojen lompakko kestä tällaista, eikä pää vastaavasti monella harrastajallakaan. Vaikka ei välttämättä olisi rahasta kiinni, niin en minä ainakaan pysty oikeuttamaan itselleni jonkun 400e perusnäyttiksen ostamista tonnilla.
Tuosta HP Pavilion TG01-1064no pelitietokone - Pöytätietokoneet kun tilaa tuon koneen ja hakee parin viikon päästä sekä louhii tuolla kun ei pelaa niin on pc pelaaminen halvempaa kuin koskaan aikaisemmin. Koko kone maksaa itsensä jossain parissa sadassa päivässä takaisin, ja hankintahintakin on suht edullinen. Eli jos tilannetta katsoo vähän eri kantilta on tilanne täysin päinvastainen. Eikä tuo pahan hintainen ole vaikka jättäisi louhimattakin, ja sopii nimenomaan "massoille" tuollainen paketti pömpeli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
3
Kärsivällisesti odottelen omaa syksyistä RTX 3090 -tilausta ProShopista. Varsin hain mitä RTX 3090 kortteja varastossa, ja jos oheinen pitää paikkansa, niin aika "maukas" hinta eikä paljoa julkkaria korkeampi. Toivottavasti ei aprillipila :)

Screenshot 2021-04-01 at 13.37.36.png
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 890
Kärsivällisesti odottelen omaa syksyistä RTX 3090 -tilausta ProShopista. Varsin hain mitä RTX 3090 kortteja varastossa, ja jos oheinen pitää paikkansa, niin aika "maukas" hinta eikä paljoa julkkaria korkeampi. Toivottavasti ei aprillipila :)

Sen verran oli ainakin pilaa, ettei myynti avautunut klo 15.00
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
373
Ei siis avautunut myöskään nuo tavarat mitä on varastossa. En niistä ollut muuten kiinnostunut, mutta varmuudeksi seurailin -tuo 3090 olisi ollut komea
Enkun kielisellä seurantasivulla maininta klo 14 mutta eipä niitä tuohonkaan aikaan näkynyt.
Päivittävät vissii suomenkielistä seurantasivua nii ohjautuu tuone enkun puolelle linkit

1617279572017.png
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
proshopin varastokortit menee boteille sekunnissa, aspan mukaan.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 398
Onko kukaan saanut verkkiksestä Asus 3080 Strix non-oc:ta? Millähän tilauspäivällä mennään?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
345
Onko kukaan muu jolta Power perui yksipuolisesti tilauksen ollut heidän asiakaspalveluun yhteydessä? Itse ilmoitin että en hyväksy yksipuolista tilauksen perumista ja heidän vastauksensa tähän asti on ollut että voin tehdä uuden tilauksen, hinnasta ja jonopaikasta he eivät sanoneet mitään. Kerroin heille ottavani yhteyttä KKV:hen ja toivoisin muiden tekevän samoin kuten Telian tapauksessa kävi.
Joo,samaa vastausta ne tännekin. Valmistaja on kuulemma ilmoittanut, ettei tule kortteja toimittamaan. Mulla vaan oli tilauksessa 3070 Dual "non" oc, mitä Proshoppikaan ei ole launchin jälkeen saanut korttiakaan, niin taidan jättää sikseen.
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
56
Kumma että Verkkokauppaan on esim. tullut useita noita Strix 3070-satseja kuukauden aikana ja nyt heti saatavilla, Powerista minulle sama maili, että "suositellaan perumista" ja sanotaan että tulee "ehkä kuukausien päästä, ehkä ensi vuonna"
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Kuka sitä valvoo, että tilaako se jämy edes niitä kortteja, mitä on kuukausia myyty ilman saldoja asiakkaille. 500 tilausta sisällä 600e hintalapulla, ja tukkuri ilmoittaa, että se on sit 650e ilman alvia. Helpompi jättää tilaamatta, kuin peruutella tilaukset kyselemättä ja alkaa vääntämään KKV:n kanssa?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
40
Kumma että Verkkokauppaan on esim. tullut useita noita Strix 3070-satseja kuukauden aikana ja nyt heti saatavilla, Powerista minulle sama maili, että "suositellaan perumista" ja sanotaan että tulee "ehkä kuukausien päästä, ehkä ensi vuonna"
Käyttävät eri tukkureita, ei siinä sen kummallisempaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Kuka sitä valvoo, että tilaako se jämy edes niitä kortteja, mitä on kuukausia myyty ilman saldoja asiakkaille. 500 tilausta sisällä 600e hintalapulla, ja tukkuri ilmoittaa, että se on sit 650e ilman alvia. Helpompi jättää tilaamatta, kuin peruutella tilaukset kyselemättä ja alkaa vääntämään KKV:n kanssa?
Just olin kirjoittamassa ihan samaa. Kuinkahan paljon tuota tapahtuu nykyisin, että jätetään vaan tilaukset tekemättä tukkurille tai perutaan entiset, jos nyt peruminen edes sopimuksen mukaan on mahdollista. Mahdoton tuota tilausten voimassaoloa on kenenkään varmistaa. Sitten voi vain kiltisti kertoa asiakkaille, että voi mennä vuosikin tilauksen saamiseen.

Kysymys kuuluukin miksi kaikki kaupat eivät alkaisi tekemään tuota koko ajan, jos kerran vapaasti saa asiakasta noin polkea. Malleja on kuitenkin kuin sieniä sateella per tietty sarjalainen, niin voi sitten myydä niitä mitä sattuu sen hetkiseen markkinatilanteeseen hyvään hintaan hyllyyn saamaan.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
412
Just olin kirjoittamassa ihan samaa. Kuinkahan paljon tuota tapahtuu nykyisin, että jätetään vaan tilaukset tekemättä tukkurille tai perutaan entiset, jos nyt peruminen edes sopimuksen mukaan on mahdollista. Mahdoton tuota tilausten voimassaoloa on kenenkään varmistaa. Sitten voi vain kiltisti kertoa asiakkaille, että voi mennä vuosikin tilauksen saamiseen.

Kysymys kuuluukin miksi kaikki kaupat eivät alkaisi tekemään tuota koko ajan, jos kerran vapaasti saa asiakasta noin polkea. Malleja on kuitenkin kuin sieniä sateella per tietty sarjalainen, niin voi sitten myydä niitä mitä sattuu sen hetkiseen markkinatilanteeseen hyvään hintaan hyllyyn saamaan.
Pitää nyt pitää mielessä, että asiakkaalla on sopimus vain ja ainoastaan sen kaupan kanssa. Ei tukkurin, maahantuojan tai valmistajan kanssa... Kauppa on luvannut myydä sinulle ko. tuotteen ko. hintaan ja siitä sinulla on sopimus. Kunpa olisinkin niin iloisessa asemassa, että minulle olisi tilaus sisällä, mutta ne tukkurin, maahantuojan tai valmistajan tekemiset eivät asiakkaalle kuulu. Kuten jo useasti tässä todettu, niin mikään ei estä ainakaan neuvottelemasta asiakkaan kanssa siitä, että vaihdetaan tuote vastaavanlaiseen (olettaen nyt vaikka että merkki tai malli muuttuu), mutta lähtökohtaisesti se ei tarkoita myöskään sitä, että sillä olisi vaikutusta hintaan vaikka sitä pientä inflaatiota näissä on viime kuukausina ollut. Neuvotella voi toki myös siitä, että vaihdetaan tuote kalliimpaan tuotteeseen, jolloin voidaan jo olettaa, että tällöin asiakas maksaa lisää. Mikään ei tietenkään estä sopimasta mys siitä, että tuote muuttuu "huonommaksi" ja/tai edullisemmaksi. Nykytilanteessa kun vanhemmatkin näytönohjainmallit ovat nostaneet hintojaan aika tavalla, yhteisymmärryksen löytäminen oikeasta hinnasta voi olla haastavaa koska tällöinhän (jos hinnat olisivat olleet muuttumattomina), puhuttaisiin vähintäänkin hyvityksestä asiakkaan suuntaan. Mutta kyllä jos 3080-tilaus on sisällä, niin nykytilanteessa ainakin itse olisin hyvinkin halukas neuvottelemaan mihin tahansa malliin vaihtamisesta, kunhan sen kortin vain saisi.

Mikäli jonkun mallin saatavuus alkaa näyttää ihan nollaa tai tiedetään yleisesti, ettei ko. mallia edes tehdä, niin eihän se odottelu silloin auta. Avauksen voi kaupan suuntaan tehdä itsekin ja ehdottaa mallin vaihtamista toiseen. Kyllä se kauppa loppuun pitäisi saada purkamatta sitä lähtökohtaisesti.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 594
Kuka sitä valvoo, että tilaako se jämy edes niitä kortteja, mitä on kuukausia myyty ilman saldoja asiakkaille. 500 tilausta sisällä 600e hintalapulla, ja tukkuri ilmoittaa, että se on sit 650e ilman alvia. Helpompi jättää tilaamatta, kuin peruutella tilaukset kyselemättä ja alkaa vääntämään KKV:n kanssa?
Ei sitä valvotakaan, ja näinhän on sattunut paljonkin. Ihan omakohtaisena kokemuksena voin sanoa, että ainakin Multitronic mitä ilmeisimmin tekee tätä. Ja Giganttikin ainakin teki, luultavasti joidenkin sisässä olevien tilausten osalta tekee edelleen. Mitä asialle sitten voi tehdä? Ei kauheasti muuta kuin kysellä perään niin paljon, että jämyllä menee hermo. Eli tilaamatta jättäminen pitää tehdä niin paljon työläämmäksi kuin tilaaminen, että jämy päättää mieluumin ottaa vähän takkiin tilaamalla sen tuotteen. Eli valittakaa, usein ja äänekkäästi. Ja jos peruvat tilauksia, niin reklamoikaa.

Lisäksi olisi hyvä muistaa, ketkä jämyt vittuilee asiakkailleen ja äänestää jatkossa jaloillaan, kun on ostamassa oikeasti katetuotteita.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 130
proshopin varastokortit menee boteille sekunnissa, aspan mukaan.
Eiköhän siellä ole muutama ”ihmisbottikin” hakkaamassa F5:stä useita kertija päivässä. ProShop luultavasti käyttää samaa varastoa kohdemaan kaupasta riipumatta, niin kysyntää varmasti riittää ilman bottejakin.
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
56
Käyttävät eri tukkureita, ei siinä sen kummallisempaa
Ehkä, joku silti haiskahtaa tässä, kun oikein suositellaan perumaan. Muuten antaisin ehkä olla, mutta ottaa päähän että tätä luvattiin aluksi 3.3. arviolta varastoon. Ja hintataso muualla sillä välin noussut kun tuota odottelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Pitää nyt pitää mielessä, että asiakkaalla on sopimus vain ja ainoastaan sen kaupan kanssa. Ei tukkurin, maahantuojan tai valmistajan kanssa... Kauppa on luvannut myydä sinulle ko. tuotteen ko. hintaan ja siitä sinulla on sopimus. Kunpa olisinkin niin iloisessa asemassa, että minulle olisi tilaus sisällä, mutta ne tukkurin, maahantuojan tai valmistajan tekemiset eivät asiakkaalle kuulu. Kuten jo useasti tässä todettu, niin mikään ei estä ainakaan neuvottelemasta asiakkaan kanssa siitä, että vaihdetaan tuote vastaavanlaiseen (olettaen nyt vaikka että merkki tai malli muuttuu), mutta lähtökohtaisesti se ei tarkoita myöskään sitä, että sillä olisi vaikutusta hintaan vaikka sitä pientä inflaatiota näissä on viime kuukausina ollut. Neuvotella voi toki myös siitä, että vaihdetaan tuote kalliimpaan tuotteeseen, jolloin voidaan jo olettaa, että tällöin asiakas maksaa lisää. Mikään ei tietenkään estä sopimasta mys siitä, että tuote muuttuu "huonommaksi" ja/tai edullisemmaksi. Nykytilanteessa kun vanhemmatkin näytönohjainmallit ovat nostaneet hintojaan aika tavalla, yhteisymmärryksen löytäminen oikeasta hinnasta voi olla haastavaa koska tällöinhän (jos hinnat olisivat olleet muuttumattomina), puhuttaisiin vähintäänkin hyvityksestä asiakkaan suuntaan. Mutta kyllä jos 3080-tilaus on sisällä, niin nykytilanteessa ainakin itse olisin hyvinkin halukas neuvottelemaan mihin tahansa malliin vaihtamisesta, kunhan sen kortin vain saisi.

Mikäli jonkun mallin saatavuus alkaa näyttää ihan nollaa tai tiedetään yleisesti, ettei ko. mallia edes tehdä, niin eihän se odottelu silloin auta. Avauksen voi kaupan suuntaan tehdä itsekin ja ehdottaa mallin vaihtamista toiseen. Kyllä se kauppa loppuun pitäisi saada purkamatta sitä lähtökohtaisesti.
Näinhän sen pitäisi mennä, mutta niinkuin tuossa molemmat todettiin, niin se mitä kauppa tekee tukkurin suuntaan ei asiakkaalle kuulu eikä asiakas voi saada mitenkään selville, että onko tilauksia edes olemassa sinne päin. Kauppa voi satuilla mitä tahansa kuluttajalle jäämättä siitä kiinni. Suurin osa varmaankin lienee kunnollisia ja toimittavat tilauksensa tai vaihtavat ne toiseen tuotteeseen, kun sellaisia tulee enemmän saataville, mutta onhan tässä jo nähty niitä kyseenalaisiakin temppuja eri toimijoilta.

Ei ole kovin korkealla kaupan intresseissä vaihtaa tuotetta vastaavaan tuotteeseen eli vaikka toisen valmistajan näytönohjaimeen, kun tuotteiden hinnat ovat raketoineet n. +100 % alkuperäisistä hinnoista ja tappiota tulee. On tosin täysin väärin siirtää tämä tappio kuluttajalle olemalla toimittamatta korttia, jos sellaisia (tai vastaavia) on oikeasti saatavilla.

Tässä alkaa olemaan 4 kk täynnä ensimmäisellä julkaisuminuutilla tilatulla 3060 Ti:llä. Ei läheskään niin pitkä odotus kuin joidenkin 3080-tilauksilla, mutta toisaalta eipä ole korttikaan niin harvinainen. Kaiken järjen mukaan olen vähintäänkin top5-tilaajien joukossa ja näitä kortteja on muut kaupat kuitenkin toimittaneet. Nyt kortin yleinen myyntihinta on lähes tuplaantunut. Mikähän tai mitkähän näistä vaihtoehdoista voisivat tulla todennäköisemmin kyseeseen:

a) kortteja ei oikeasti ole tullut ensimmäistäkään myyntiin kaupan tukkurille tekemästä tilauksesta huolimatta
b) kortteja myydään ohi jonon kalliimmalla ostaneille
c) kortteja ei ole tilattu kauppaan ollenkaan tai tehty tilaus on peruttu
d) joku muu vaihtoehto?

Kenties olen vain katkera, mutta en millään usko kaikkien kauppiaiden vilpittömyyteen.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
282
Verkkokauppaan saapunut äsken 8 kpl suprimx 3080 mallia. Saas nähä kerkiääkö tilaukset jo 13.1 päivän puolelle. Itsellä tilaus sisällä 13.1.2021 10.21 kellon ajalla.

*Kpl määrä oikein.
Ei ole ehditty ainakaan 13.1.2021 01:00 asti vielä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 320
Viestejä
4 211 272
Jäsenet
71 045
Uusin jäsen
Alanenkalle

Hinta.fi

Ylös Bottom