Non-stick Paistinpannut

Jees.. Ikean "tarttumaton" keraaminen pannu munakokkelin jälkeen. Paistettu pekoninrasvassa.
2025-04-12 11.50.43.jpg

Ja mitä kattelin kaupoissa niin ei taida teflonpannuja enää olla? Kaikki näitä keraamisesti pinnoitettuja josta ei kyllä itsellä ole yhtäkään hyvää kokemusta.

Jees.. Ikean "tarttumaton" keraaminen pannu munakokkelin jälkeen. Paistettu pekoninrasvassa.

Ja mitä kattelin kaupoissa niin ei taida teflonpannuja enää olla? Kaikki näitä keraamisesti pinnoitettuja josta ei kyllä itsellä ole yhtäkään hyvää kokemusta.
Ostin viime vuonna jonkun Hackmanin keraamisen paistokasarin*. En ole munia paistanut siinä mutta on todella liukkaan tuntuinen pannu kaiken kaikkiaan ollut. Yhtään mitään ei ole siihen miltään osin tähän mennessä tarttunut vaikka monenmoista olen siinä ehtinyt paistaa.

edit. *) Hackman All Steel Ceratec-pinnoitteellla

Ainakin sitimarketeissa ja prismoissa on kyllä näkynyt esmes Tefalin tavan teflonpannuja, kannattaa ehkä sellaisista tutkiskella valikoimaa...

En tiedä mistä oot kattellut, mut onhan noita vaikka kuinka paljon myynnissä.

Ostin viime vuonna jonkun Hackmanin keraamisen paistokasarin*. En ole munia paistanut siinä mutta on todella liukkaan tuntuinen pannu kaiken kaikkiaan ollut. Yhtään mitään ei ole siihen miltään osin tähän mennessä tarttunut vaikka monenmoista olen siinä ehtinyt paistaa.

edit. *) Hackman All Steel Ceratec-pinnoitteellla
Meillä on tuo sama pannu ja muniakin paistellaan vähintään kerran viikossa. On erittäin liukas pannu ja mikään ei ole tarttunut. Tai noh, joskus vähän jotan tarttuu laitoihin, muttei niin ettei lähtis lastalla tökkäsemällä irti.

Pekonin rasva ei ole nykyään hyvä paistorasva. Teflon sitä voi hylkiä, mutta muihin palaa nopeasti kiinni yksinäänkin. Eli vaikka ottaisi valmiit pekonit pois ja paistaisi rasvaa yksinään keskilämmöllä, niin kohta on pannu tahmassa.
Joo voi olla. Mutta se on jännä vaikka pekonista irtoavaa rasvaa olis sentti pannulla niin silti sai repiä pekoneita irti pannusta ja rasvaa roiskui ympäri keittiötä.
En tiedä mistä oot kattellut, mut onhan noita vaikka kuinka paljon myynnissä.
Joo onhan niitä, mutta Tefalit olen automaattisesti kiertänyt koska ainakin aikoinaan oli niin paskoja ja ohuita pannuja että vannoin että en niihin enää koske ja siirryin kunnon Ikealaisiin. Ehkäpä pitää kattoa noita uudelleen josko niillä olis tullu kunnon paksuja pannujakin.

Pekonin rasva ei ole nykyään hyvä paistorasva. Teflon sitä voi hylkiä, mutta muihin palaa nopeasti kiinni yksinäänkin. Eli vaikka ottaisi valmiit pekonit pois ja paistaisi rasvaa yksinään keskilämmöllä, niin kohta on pannu tahmassa.
Höpönlöpö!
Millä helvetillä se muka on yhtäkkiä muuttunut tässä sadan vuoden aikana huonommaksi?
Helvetin hienosti se omalla pannulla edelleen ajaa asiansa sillon harvoin kuin pääsee näyttämään kykynsä.

Joo voi olla. Mutta se on jännä vaikka pekonista irtoavaa rasvaa olis sentti pannulla niin silti sai repiä pekoneita irti pannusta ja rasvaa roiskui ympäri keittiötä.

Joo onhan niitä, mutta Tefalit olen automaattisesti kiertänyt koska ainakin aikoinaan oli niin paskoja ja ohuita pannuja että vannoin että en niihin enää koske ja siirryin kunnon Ikealaisiin. Ehkäpä pitää kattoa noita uudelleen josko niillä olis tullu kunnon paksuja pannujakin.
Et voi saada molempia.
Joko tefal tai sit se keraaminen.
Koska ei noita muuten enää löydy…

Kaikki noi Ilagit tefalit ja muut pinnoitetut pannut kestää maksimissaan vuoden jos käyttää ykkös pannuna. Ite ostan aina 3 kpl kotikullan pannuja tokmannin tarjouksesta 5.99 tai 6.99€ ja heti kun rupee tarttuu niin heitän surutta menemään yleensä noin 6-8kk jälkeen. Pihvit ym. kuumutta vaativat paistan hiiliteräspannulla.

Joo onhan niitä, mutta Tefalit olen automaattisesti kiertänyt koska ainakin aikoinaan oli niin paskoja ja ohuita pannuja että vannoin että en niihin enää
Surkeitahan nuo kaikki teflonpannut on. Kestää sen pari vuotta ja saa uuden ostaa. Oon tyytynyt ostamaan jonkun halpiksen. Alkuun on kaikki ihan yhtä hyviä.

Jonkun keraamisen aattelin seuraavaks kokeilla, kunhan nykyinen halpispannu alkaa sanoa sopimustaan irti. Pääsiassa kokkaan teräksellä ja hiiliteräksellä, mut kyllä pinnoitetullekin käyttöä on.

Surkeitahan nuo kaikki teflonpannut on. Kestää sen pari vuotta ja saa uuden ostaa. Oon tyytynyt ostamaan jonkun halpiksen. Alkuun on kaikki ihan yhtä hyviä.

Jonkun keraamisen aattelin seuraavaks kokeilla, kunhan nykyinen halpispannu alkaa sanoa sopimustaan irti. Pääsiassa kokkaan teräksellä ja hiiliteräksellä, mut kyllä pinnoitetullekin käyttöä on.
Pari vuotta on ihan riittävä aika halpispannuille. Niin mä Ikealaistenkin kanssa tein ja olisin valmis jatkossakin vaihtamaan parin vuoden välein jos vaan jostain löytyis hyvä teflonpannu joka sen pari vuotta kestäis..

Fiskarsin Hard Face pannut (paistokasari) ovat kestäneet noin 3 vuotta tai vähän yli ainoana pannuna. Käyttö ollut luokkaa levy täysillä käryytystä. Nykyään kun on tullut opeteltua lämmönsäätöä uudelleen rosteri ja valurautapannujen myötä niin saattaa nykyinen Fiskarskin kestää pidempään. Tulee toki vähemmän käyttökertojakin kun paistot jakaantuu useammalle pannulle. Aina pesty käsin.

E: jaa mutta katsos, eihän tuota ole enää saatavilla kuin keraamisella pinnoitteella. Harmi.

Viimeksi muokattu:
Tosiaan nyrkkisäännöt:
Max lämpö 7/9, käsinpesu, ei hetkeäkään ilman et edes rasvat pannulla, näillä saa 5 vuotta käyttöikää paskallekin pannulle.

Huoh, niitähän voi sielä kaupassa nimenomaan käydä käpistelemässä ja sanoisin että sen kyllä aika nopeasti huomaa jos rakenne on turhan kevyt/ohut omaan käyttöön. Tefal on iso valmistaja ja pannuja löytyy vähän jokaiseen lähtöön, niin varmaan sieltä löytyy sunkin käyttöön sopiva.

Tarkennettakoon että en tiedä onko tefalit sen parempia tai huonompia kuin muutkaan pannut, mutta niitä näyttää ainakin olevan usein pitkä rivi supermarketeissa...

Itse käytän Tefalin kasareita jos tarvetta tartumatomalle. Itse rankaan nämä kaikein halvimpien ylle. Muista yhden Prisman nonamen josta pinta hilseili jo parin käytön jälkeen ja rahoja ei saanut edes takaisin kun kuittia ei ollut kunolla tallessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 577
Jäsenet
77 207
Uusin jäsen
Minimeh8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom