Deittailu on vähän samaan tapaan yksinkertaista kuin lapsen kasvattaminen. Loppupeleissä helvetin yksinkertaista, kun se vaan toimii. Sitten taas kun se ei toimi, niin siitä tehdään monimutkaista. Voidaan varmasti laittaa kaksi virtuaalista pinoa, joissa on positiivisia ja negatiivisia piirteitä. Sitten mietitään missä on vika kun ei onnistu. Vaikka se onkin aika helvetin kova latteus sanoa "kokonaisuus ratkaisee", niin se vaan on aika usein totta.
Nyt kun tuli futista katseltua tässä kuukauden verran, niin siinäkin se kokonaisuus ratkaisee aika paljon. Väitän että Ranska ei ollut se taitavin joukkue, mutta se vaan pelasi voittavaa peliä.
No miten sitä kokonaisuutta voi sitten parantaa? Ehkä ihan ensimmäiseksi llähtisin siitä, että oman itsensä parantaminen on se ainut keino eteenpäin. Vaikka en Petersonista juuri tykkää, niin hän on siinä oikeassa, että lähes kaikki elämän ongelmat voi ratkaista vain itse. (joo ja tajuan, että kaikki ei synny samoilla pelikorteilla, mutta jaon jälkeen ei voi muuta kuin pelata se oma käsi). Lähinnä tarkoitan että epäreilusta jaosta murehtiminen ei vaan auta.
Jos nyt mietitään asioita, joihin ihminen pystyy vaikuttamaan:
- Käytös
- Ulkonäkö (tietyin rajauksin)
- Yleinen olemus, esim. ryhti on kuulemma joillekin tärkeä
- Varallisuus ja sosiaalinen status (edelleen tietyin rajauksin)
Sanoisin että aika usein tuo käytös unohdetaan tai tavallaan sivuutetaan. Varsinkin Suomessa miehet ehkä "pelkää" sellaista perinteistä hyvää käytöstä naisten kanssa, kun se ei ole jotenkin tasa-arvoista. Se kuitenkin toimii aika hyvällä prosentilla. En tarkoita että joku välttämättä käyttäytyy huonosti täällä, mutta haen ehkä sellaista vähän "vanhankoulun" herrasmieskäytöstä
Ulkonäköön voi vaikuttaa vaatteilla ja kropan kunnossa pitämisellä jne. Jos vaikka kerran kuussa käy parturissa, niin sen pitäisi riittää jne. Kukaan ei tietenkään Quasimodosta tee Dicapriota eikä pituudelle voi mitään.
Olemuksesta on ehkä vaikea sanoa mikä toimii. Itsevarmuus toimii varmasti aika hyvin, mutta sekin on oltava sellaista aitoa. Mulla on yks kaveri, joka on rumasti sanottuna ruma läski, mutta se on aina pyörittänyt naisia vaan sillä olemuksellaan. Se on aina joka paikassa järkkäämässä asioita ja tavallaan "päälliköimässä" asioita ja se jotenkin vaan tulee luonnostaan. Mulle on taas vähän introverttina toiminut vaan sellanen vähän hillitty kohteliaisuus. Olen elämässä kerran tehnyt aloitteen.