Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille.
Kyllä juuri se, että ihmisapinat on jatkuvasti naama kiinni kännykässä dopamiinia paukuttamassa nyt varmaan suurin muutos mitä tässä on 20vuoden aikana tapahtunut. Turha siitä minusta naisia syyttää.
Nojoo, tottahan tuo jos ajatellaan että naiset on autopilotilla että turha siitä on niitä syyttää.

Tässä on aika hyvää settiä millaisia vaatimuksia ja ajatuksia naisilla on että mitä kaikkea jotkut haluavat mieheltä. Kannattaa katsoa alusta loppuun. Ihan priceless.



ja jos ja kun olet katsonut sen loppuun niin avaa vasta seuraava spoiler
Reilu peli, että naiset taasen on erittäin kriittisiä miesten osalta sen suhteen että mies tietäisi mitä haluaa mutta naiset saa olla ihan ulapalla siitä mitä elämä on tai millainen on ylipäänsä ympäröivä yhteiskunta? noh, hieno homma että meillä on sellainen kuin some jossa prinsessat kilpailee keskenään ja esittää hienoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Huomautus Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille.
Tässä sitten hyvää settiä miksi Tinder ei toimi. Kannattaa katsoa, sekin priceless^2 Kuvannee hyvin sitä miksi deittailu ei voi toimia jos odotukset on tässä mittakaavassa ohi todellisuudesta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
ihan sellasta turhanpäivästä meteliä. Mieluummin on hiljasuudessa. Metelissä hermostuu nykysin heti.
Iän tuomaa viisautta. Oon 32 ja arvostan ihmisväljyyttä, hiljaisuutta ja merkityksellisiä kohtaamisia. Semmone joukkoperseily lähinnä ärsyttää nykyää enemmän kuin koskaan ennen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 870
Se on muuten hauska, miten jotkut ominaisuudet tai harrastukset kääntyvät riippuen sukupuolesta. Naisille ehkäpä useimmiten videopelaava mies ei ole sen perusteella se kuumin juttu. Kun taas pelaava nainen on todennäköisesti harvemmalle miehelle mikään ei kiitos.

Joskus Youtubessa törmäsin ajatukseen, että tosimies (miehen sanoma) ei pelaa videopelejä, vaan kasvattaa perhettä. Jotenkin tuntui mustavalkoiselle. Ei viihteen (hallittu) kuluttaminen ole yhtä kuin vastuista ja velvollisuuksista luistaminen. Välillä pitää rentoutua.

Vaikeinta on itsellä ollut löytää Tinderistä sellaista, joka olisi tasapainossa näiden kanssa. Joko on tullut liikaa viihteen kuluttajaa tai sitten liian tiukasti siihen suhtautuvaa. Tasapaino taitaa olla maailman vaikein asia ja kultainen keskitie se vaikein tie.

Täälläpäin Tinderissä on valitettavasti liian vähän naisia, jotka ovat silleen kivasti hippimäisiä. Sitten, kun sellaisen kanssa mätsään niin halutaan avointa suhdetta, jota minä en halua. On vaikeaa nykyään. :D
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Se on muuten hauska, miten jotkut ominaisuudet tai harrastukset kääntyvät riippuen sukupuolesta. Naisille ehkäpä useimmiten videopelaava mies ei ole sen perusteella se kuumin juttu. Kun taas pelaava nainen on todennäköisesti harvemmalle miehelle mikään ei kiitos.

Joskus Youtubessa törmäsin ajatukseen, että tosimies (miehen sanoma) ei pelaa videopelejä, vaan kasvattaa perhettä. Jotenkin tuntui mustavalkoiselle. Ei viihteen (hallittu) kuluttaminen ole yhtä kuin vastuista ja velvollisuuksista luistaminen. Välillä pitää rentoutua.

Vaikeinta on itsellä ollut löytää Tinderistä sellaista, joka olisi tasapainossa näiden kanssa. Joko on tullut liikaa viihteen kuluttajaa tai sitten liian tiukasti siihen suhtautuvaa. Tasapaino taitaa olla maailman vaikein asia ja kultainen keskitie se vaikein tie.

Täälläpäin Tinderissä on valitettavasti liian vähän naisia, jotka ovat silleen kivasti hippimäisiä. Sitten, kun sellaisen kanssa mätsään niin halutaan avointa suhdetta, jota minä en halua. On vaikeaa nykyään. :D
Kai se pelaaminen yhdistetään johonkin lapsellisuuteen/leikkimiseen tms. ja siten ajatellaan että pelaava henkilö ei ole kypsä/aikuinen jne. Paljon aikuisempaa katella telkkarista jotain sinkut saarella -realityä. :think: No ei minua häiritse jos toinen katsoo mielestäni roskaohjelmia kunhan en itse suuremmin altistu niille.. Ehkä jos nuo vievät yhteistä aikaa liiaksi saattaa närästää oli se sitten toisen pelaaminen/tv:n katselu tai mikä vaan.

e. pelaamisesta voi tulla mieleen vaikka teini joka pelaa yöt läpeensä luurit päässä jossain joukkueessa cs:ää tms. samalla huudahdellen. Itsellä oli joku tuommoinen tyyppi naapurina, no ei nyt teini ehkä mutta nuori kaveri kuitenkin. Voihan se pelaaminen olla vaikka jollain konsolilla pelaamista ja oliko se Nintendo Wii missä huidotaan jollain kapulalla, näitä voi kai vaikka ei niin pelaamiseen perehtyneen naisenkin kanssa pelata :) Nämä varmaan enemmän ok kuin monimutkaisemmat pc-pelit ja jos naista ei niin pelit kiinnosta voi pelailla (yhteisen/naisen) lapsen kanssa jos sellainen on, tämä ehkä jopa turn on/plussaa naisen kannalta (mies isämatskua tms) :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Se on eri asia viettää aikaa fiksusti pelaten ja sitten möykkää sen kynärin ääressä perseillen. Mut pelaaminen menee ihan samaan kategoriaan ko nainen katsoo hömppää Netflixistä mun näkökulmassa. Mut nykyään "ick" lista on pitkä ja asiat mitkä ovat etenkin naiselle "turnoff", ei miehellä ole niin pitkää listaa.

Mie pelasin nuorempana niin paljon (ja aika kovallakin tasolla), että en enää vaa jaksa tai halua kuluttaa aikaa siihen. Toki voin mä kumppanin kanssa vetää jotain CTR skabaa tai muuta. Mut oman ajan käyttö on sit lähinnä muuta produktiivisempaa.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 682
Joku ongelma ottaa rennosti, jos pitää olla produktiivistä oma ajankäyttö? Itellä on työkin sellaista ettei hirveästi eroa jostain pelailusta. Saa siitä tietty korvauksen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Joku ongelma ottaa rennosti, jos pitää olla produktiivistä oma ajankäyttö?
Jos mä tykkään lukee, treenaa sähkökitaraa/tehdä sen kanssa videoita, miettiä kryptoihin peliliikkeitä, kuunnella äänikirjaa metsässä lenkillä tai olla kuntosalilla treenaamassa, niin joltain muulta pois? Mä tykkään siitä, että oon produktiivinen ja saan asioita aikaiseks :) Kyl mä iltasin sallin tiktokin päättömän selailun.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 537
Naisille ehkäpä useimmiten videopelaava mies ei ole sen perusteella se kuumin juttu. Kun taas
En tiedä onko se nykynaisen normaali 6-8 tuntia päivässä puhelimella sen kuumempi juttu. Enemmän näen järkeä pelaamisessa kuin adhd somettamisella.

Jotkut naiset kyllä tietävät miesten kiinnostuksen peleihin ja ovat selkeästi wanna-be geimereitä jotta markkina-arvo nousisi. Läksyt on luettu :)
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
259
Jos mä tykkään lukee, treenaa sähkökitaraa/tehdä sen kanssa videoita, miettiä kryptoihin peliliikkeitä, kuunnella äänikirjaa metsässä lenkillä tai olla kuntosalilla treenaamassa, niin joltain muulta pois? Mä tykkään siitä, että oon produktiivinen ja saan asioita aikaiseks :) Kyl mä iltasin sallin tiktokin päättömän selailun.
Minusta nämä aiemmin mainitsemasi itsensä kehittäminen ja uutena tämä produktiivinen tekeminen ovat sanahelinää. Toisille se on normaalia elämää, ilman että sitä tarvitsee erikseen mainostaa. Normaalin järjen omaava ihminen osaa päätellä mikä itselle on oikeaa järkevää tekemistä. Jo pelkkä eläminen on itsensä kehittämistä, jos siitä elämästä ottaa jotain opiksi, ei sitä kehittämistä tarvitse erikseen alkaa suorittamaan, se tulee luonnostaan jos on tullakseen. Itsekin käyn salilla ja lenkillä, siinä sivussa laitan rahaa sijoituksiin mutta eipä olisi itselle tullut mieleen että tämä normaali tekeminen on produktiivista.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Minusta nämä aiemmin mainitsemasi itsensä kehittäminen ja uutena tämä produktiivinen tekeminen ovat sanahelinää.
Käytännössä vältän "instant gratification" aktiviteetteja.
Enempää en puutu tähän, mut mulla on varmasti erilainen lapsuus ja menneisyys kuin sulla, joten ajatus produktiivisesta tekemisestä ja syvempi tietämys mielenterveydestä voi olla toiselle aivan arkisia juttuja kuin toiselle tietoista tekemistä.

Tärkeintä on kuitenkin tehdä juttuja mitkä tuo täyttymystä elämään.

Enpä mä 10v sitten tienny että miusta olisi voinut tulla edes jotain muuta kuin asettua ensimmäiseen työpaikkaan ja olla siellä loppuelämä kunnes hauta minut korjaa :) Puhumattakaan, että olisin tehnyt muuta elämässä kuin pelannut videopelejä kaikki vapaa-aika syöden sipsiä netflixin äärellä. Ei tuntunut elämältä, mutta en paremmastakaan tiennyt.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 870
Kunhan osaa myös rentoutua jotenkin. Jokaisen sekunnin ei tarvitse olla jotenkin tuottavaa ja edistyksellistä. Pysähtyminen välillä on etenemistä pidemmällä tähtäimellä. Toinen juttu, mikä mielestäni pitää olla myös mielessä on ettei ala tuomitsemaan, jos muut eivät samalla intensiteetillä tähtää johonkin. Tuota tekee helposti huomaamattaan, jos ei sinne peiliin katso syvällä rehellisyydellä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Kunhan osaa myös rentoutua jotenkin. Jokaisen sekunnin ei tarvitse olla jotenkin tuottavaa ja edistyksellistä. Pysähtyminen välillä on etenemistä pidemmällä tähtäimellä. Toinen juttu, mikä mielestäni pitää olla myös mielessä on ettei ala tuomitsemaan, jos muut eivät samalla intensiteetillä tähtää johonkin. Tuota tekee helposti huomaamattaan, jos ei sinne peiliin katso syvällä rehellisyydellä.
Näin se varmaan on, toisaalta voi sitä varmaan olla eri/montaa mieltä eri asioista olematta kuitenkaan tuomitseva sinällään, ainakaan päin naamaa.

Vielä tuosta pelaamisesta ja "oikeanlaisista aikuisten harrastuksista" tuli mieleen että aika rankkaa jos pitää elää tyyliin "näin asiat kuuluu tehdä". Siis kaiken aikaa. Onko tässä syy miksi miehet syövät salaa lasten vanukkaat (vauva.fi "meemi"), ei enää mitään lapsellisen hauskaa/iloa/leikillisyyttä elämässä. :D Vain vastuuta ja velvollisuuksia.. Varmaan tuollainen monille sopii, toisaalta joistain parisuhteessa olevista/perheellisistä kavereista melkein näkee ajatuksen "oispa kaljaa". Hitto tuntuu heti paremmalta näin sinkkuna!
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 870
Näin se varmaan on, toisaalta voi sitä varmaan olla eri/montaa mieltä eri asioista olematta kuitenkaan tuomitseva sinällään, ainakaan päin naamaa.

Vielä tuosta pelaamisesta ja "oikeanlaisista aikuisten harrastuksista" tuli mieleen että aika rankkaa jos pitää elää tyyliin "näin asiat kuuluu tehdä". Siis kaiken aikaa. Onko tässä syy miksi miehet syövät salaa lasten vanukkaat (vauva.fi "meemi"), ei enää mitään lapsellisen hauskaa/iloa/leikillisyyttä elämässä. :D Vain vastuuta ja velvollisuuksia.. Varmaan tuollainen monille sopii, toisaalta joistain parisuhteessa olevista/perheellisistä kavereista melkein näkee ajatuksen "oispa kaljaa". Hitto tuntuu heti paremmalta näin sinkkuna!
Se on suunnaton sääli, jos aikuisen elämästä poistuu kokonaan sopivan lapselliset jutut, leikit ja muut säheltämiset. Tietenkään ne ei saa ylittää vastuuta ja velvollisuuksia, mutta ei ne kyllä sodi toisiaan vastaankaan oikeasti. Tuollaisia juttuja itse naisesta myös haen. On vakavia asioita ja sitten paljon vähemmän vakavia. Molemmat mahtuvat kyllä aikuisenkin elämään oikein hyvin. Jos joskus tulee vastaan sopiva nainen tähän niin ehdotan telttaretkitreffejä minun olohuoneeseen. Ei ole itikoitakaan.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
259
Se on suunnaton sääli, jos aikuisen elämästä poistuu kokonaan sopivan lapselliset jutut, leikit ja muut säheltämiset. Tietenkään ne ei saa ylittää vastuuta ja velvollisuuksia, mutta ei ne kyllä sodi toisiaan vastaankaan oikeasti. Tuollaisia juttuja itse naisesta myös haen. On vakavia asioita ja sitten paljon vähemmän vakavia. Molemmat mahtuvat kyllä aikuisenkin elämään oikein hyvin. Jos joskus tulee vastaan sopiva nainen tähän niin ehdotan telttaretkitreffejä minun olohuoneeseen. Ei ole itikoitakaan.
Lapsena oli helppoa kun sai vaan olla, ei ollut huolia eikä murheita. Aikuiseksi kun kasvoi alkoi vastuu painamaan kun astui aikuisten maailmaan. Omia lapsia kun tuli, se vastuu kasvoi kun ymmärsi olevansa vastuussa sekä itsestä että myös niistä pienistä kääreistä. Vastuun alla jos pystyy olemaan huolista ja murheista huolimatta vielä leikkimielinen, kertoo paljon ihmisestä, ihminen voi silloin hyvin ja myös parisuhde.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 870
Lapsena oli helppoa kun sai vaan olla, ei ollut huolia eikä murheita. Aikuiseksi kun kasvoi alkoi vastuu painamaan kun astui aikuisten maailmaan. Omia lapsia kun tuli, se vastuu kasvoi kun ymmärsi olevansa vastuussa sekä itsestä että myös niistä pienistä kääreistä. Vastuun alla jos pystyy olemaan huolista ja murheista huolimatta vielä leikkimielinen, kertoo paljon ihmisestä, ihminen voi silloin hyvin ja myös parisuhde.
Minulla ei ole omia lapsia, mutta nykyään 11-vuotias kummipoikani on ollut säännöllisesti kylässä 10kk ikäisestä lähtien. Vuosien varrella myös pikkuveljensä ja pikkusiskot ovat mukaan tulleet. Vastuussa ei tokikaan sama kuin omat lapset, mutta sen verran paljon ovat niin kyllä tässä jotain on oppinut lapsista ja itsestä myös matkan varrella. Pidän myös elämäni onnistumisena, että he tänne aina tulevat uudestaan ja uudestaan.

5-10 vuotta sitten olisin sanonut, että mahdollisen kumppanin lapset ovat este, mutta nyt ei ollenkaan. :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Mun yks kaveri asunut ulkomailla suurimman osan elämästä. Nykyään Suomessa, mutta pläänina taas lähtee. Ja kieltämättä itseänikin kiehtoo enemmän ja enemmän lähteä Aasiaan (tai jonnekin muualle halvmepaan paikkaan) elää vakituisesti. Ei nyt pelkästään sen takia, että siellä saattas löytää naisen helpommin, mutta ilmasto ja hintataso. Videollahan puhutaan jenkkimeiningistä. Täällä Euroopassa asiat ei oo niin huonosti ainakaan vielä, mutta kieltämättä se on koko ajan menossa huonompaan suuntaan. Videolla ainakin otettiin esille Itä-Eurooppaa hyvänä vaihtoehtona.



@Jarlaxle Kiitos noista videoista yllä. Ei ollut tuttu kanava aikasemmin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Mun yks kaveri asunut ulkomailla suurimman osan elämästä. Nykyään Suomessa, mutta pläänina taas lähtee. Ja kieltämättä itseänikin kiehtoo enemmän ja enemmän lähteä Aasiaan (tai jonnekin muualle halvmepaan paikkaan) elää vakituisesti. Ei nyt pelkästään sen takia, että siellä saattas löytää naisen helpommin, mutta ilmasto ja hintataso.
Tuossa ei voi mies kuin voittaa ja vaikka ei menisi kuin Strömsössä niin ainakin olisi lämmintä. :) Tuosta jenkkivideosta saa kyllä päänsäryn, luulen että vaatimaton suomalainen pärjää/sopeutuu ehkä paremminkin kaukomailla kuin suurisuu jenkki :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Tuossa ei voi mies kuin voittaa ja vaikka ei menisi kuin Strömsössä niin ainakin olisi lämmintä. :) Tuosta jenkkivideosta saa kyllä päänsäryn, luulen että vaatimaton suomalainen pärjää/sopeutuu ehkä paremminkin kaukomailla kuin suurisuu jenkki :D
Kaveri asu aikansa Sarajevon (Bosnian pääkaupunki) keskustassa n. 90 neliön rempatulla kolmen makkarin asunnolla missä oli ihan siisti kattoterassi. Mikäs siinä gin toniccei päivää paistatellessa ko olin lomailemassa siellä. Vuokra oli muistaakseni 500e vai 600e kuukaudessa (puhumattakaan ruoan tai alkoholin hinnoista). Ei tarvii kummonen etätyö olla suomalaisen keskipalkalla, että elää leveästi jo tuollapäin Eurooppaa.

Meni vähä offtopic nyt Tinderöinnistä. Mut takuuvarmasti noissa halvemmissa maissa sitten saa mimmin ihan eri tavalla missä myös perinteiset arvot ja perheellisyys on vielä enemmän keskiössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Mun yks kaveri asunut ulkomailla suurimman osan elämästä. Nykyään Suomessa, mutta pläänina taas lähtee. Ja kieltämättä itseänikin kiehtoo enemmän ja enemmän lähteä Aasiaan (tai jonnekin muualle halvmepaan paikkaan) elää vakituisesti. Ei nyt pelkästään sen takia, että siellä saattas löytää naisen helpommin, mutta ilmasto ja hintataso. Videollahan puhutaan jenkkimeiningistä. Täällä Euroopassa asiat ei oo niin huonosti ainakaan vielä, mutta kieltämättä se on koko ajan menossa huonompaan suuntaan. Videolla ainakin otettiin esille Itä-Eurooppaa hyvänä vaihtoehtona.



@Jarlaxle Kiitos noista videoista yllä. Ei ollut tuttu kanava aikasemmin :)
Ollos hyvä. Siinä ulkomaille muutossa on sellainen koukku kyllä, että naista ei kannata tuoda takaisin suomeen vaan muuttaa pysyvästi pois. Feminismi naisten aatteena + some on käytännössä myrkyttänyt valtaosan naisten mielistä tehden naiset ja miehet käytännössä hyvinki epäyhteensopiviksi (niillä alueilla missä feminismillä on jalansijaa).

Jos naisen tuo takaisin niin siinä on vaara että...

siitä tulee samanlainen kuin esim. allaolevasta naisesta. Hyvin näkee miehen naamasta, voin hyvinkin samaistua miehen turhautumiseen tuossa kohtaa kun alku menee melko hyvin, molemmat hymyilee ja on hyvät vibat kunnes nainen avaa suunsa että olen muuten maskuliininen nainen (feministi), tahdon olla mies parisuhteessa, mitä olet siitä mieltä? Mies artikuloi tuossa tilanteessa aika hyvin kun kysytään että mitä mieltä olet feminismistä kun sanoo, "minun mielestä feminismi on muoti-ilmiö eikä ne ihmiset oikein tiedä minkä puolesta ne taistelee".

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
76
Kaveri asu aikansa Sarajevon (Bosnian pääkaupunki) keskustassa n. 90 neliön rempatulla kolmen makkarin asunnolla missä oli ihan siisti kattoterassi. Mikäs siinä gin toniccei päivää paistatellessa ko olin lomailemassa siellä. Vuokra oli muistaakseni 500e vai 600e kuukaudessa (puhumattakaan ruoan tai alkoholin hinnoista). Ei tarvii kummonen etätyö olla suomalaisen keskipalkalla, että elää leveästi jo tuollapäin Eurooppaa.

Meni vähä offtopic nyt Tinderöinnistä. Mut takuuvarmasti noissa halvemmissa maissa sitten saa mimmin ihan eri tavalla missä myös perinteiset arvot ja perheellisyys on vielä enemmän keskiössä.
Rahalla saat naisen siellä. Ei ne naiset siellä pelkästä ilosta sinun kanssa heilastele. Aina voi vetää kulissia ja puhua perinteisistä perhearvoista tai todellisesta rakkausesta mutta raha se siellä taustalla vaikuttaa. Suomesta saat rahalla myös huoran joka voi leikkiä tyttöystävää kanssasi.

Köyhään maahan menet leikkimään miljonääriä Suomesta saaduilla rahoilla ja siinä sivussa harrastat ihmiskauppaan rinnastettavaa riistoa.

Kannattaa unohtaa nuo ja miettiä miksi homma jää aina vain yhden illan tasolle. Laitat oman pään kuntoon, niin nainen löytyy ihan kotimaasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Kannattaa unohtaa nuo ja miettiä miksi homma jää aina vain yhden illan tasolle.
Standardit ja juuri linkkaamani kuva havainnollistakseen tilannetta. Ja oikeastaan tää nettideittailu menee koko ajan passiivisempaan suuntaan. En jaksa enää laittaa efforttia. Sinkkuna hyvä.

Ei siinä ettenkö jatkais itseni kanssa itsereflektioo ja hyvien asioiden toistamista :)

E: Eikä treffit ja tutustumisen jatko taas ole välttämättä minussa tai minun olemuksestani kiinni, vaan tässä on aina kaksi osapuolta. Ainut mitä itse voin tehdä on juuri reflektoida omaa tekemistä, olemista, vastapuolelle näkymistä. Se on sitten toisen vastuulla ottaa vastuu siitä, miksi hän esimerkiksi dumppaa paljon miehiä, jne..

E2: Ja ei ole montaa tapausta tullut vastaan missä on kolahtanut eli kaikista treffeistä suurin osa olleet pitkälti jääneet yhteen tai kahteen ja todettu, että ei tässä ole mitään kaverifiilistä ihmeempää (tai viestittely jäätynyt muuten). On sitten tapauksiakin missä mä olen antanut toiselle pakkia -> ei ole omalta kohdalta ollut fiilistää. Ja sitten toki itse pakkeja saaneena (näitä enemmän kuin olisin itse antanut pakit).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Rahalla saat naisen siellä. Ei ne naiset siellä pelkästä ilosta sinun kanssa heilastele. Aina voi vetää kulissia ja puhua perinteisistä perhearvoista tai todellisesta rakkausesta mutta raha se siellä taustalla vaikuttaa. Suomesta saat rahalla myös huoran joka voi leikkiä tyttöystävää kanssasi.
Luulisi että ainoastaan naista voisi harmittaa jos miehet lähtee suomesta pois etsimään parempaa elämää ja itselle sopivampaa naista kuin mitä suomesta löytyy?

Naisiin on sisäänrakennettuna hypergamia, eli se että haluavat itseä vanhempaa/varakkaampaa miestä joka on turvallisempi & varmempi perheen pää kuin nuorempi ja köyhempi. Tässä varallisuudella on merkittävä vaikutus myös. Se on vain fakta. Esimerkiksi tuolla videolla minkä linkkasin ja jossa naiset on ihan ulapalla esim. ihmisten tulotasosta johtuu videon arvion / vihjailun takia siitä että naiset yrittävät erittäin kovalla vimmalla vietellä itselleen niitä superrikkaita ja ovat olleet usein tälläisillä "treffeiilä" toisin sanoen, yliopistot ja ammattikorkeat jenkeissä on vain pooli mistä kerätä niitä yhden- ta muutaman illan panoja supperrikkaille sen takia että naiset tavoittelevat näitä miehiä omasta tahdostaan. Ei muuta kuin vain "pump & dump" kuten he sielläpäin sanovat eikä tartte edes maksaa. Kannatta katsoa se video ajatuksella läpi ja miettiä miten tähän on tultu. Hypergamia + some => miksi naiset kaikki metsästää sitä ylintä 5% tai 1% miehistä. Näin se vain menee, mutta hyvä jos olet vakaassa parisuhteessa itse. Samanlaisia rahan perässä juoksijoita geneettisen jatkumon varmistajia ne länsimaisetkin naiset kuitenkin on ennenkuin ovat asettuneet jonkun miehen kanssa jos koskaan asettuvat, turha sitä biologista faktaa on kieltää. Että voisi elää onnellisessa parisuhteessa, niin on parempi hankkia nainen sellaisesta kulttuurista jossa odotukset elämästä vastaa about elämän realiteetteja. Happy wife = happy life.

Ulkomaisen naisen (ja naisen tapauksessa miehen) kanssa bonuksena vielä toki se, että biologia "suosii" tai ohjaa tälläisiin pareihin siinä mielessä koska ihmisen geenit pyrkivät tuottamaan mahdollisimman selviäviä & hyviä jälkeläisiä. Edellisellä tarkoitan sitä että parit, nainen ja mies deittaillessaan testaa ja tutkii näitä alitajuisesti eritoten immunijärjestelmien yhteensopivuuden osalta joka on periytyvää vanhemmilta jälkikasvulle. Näitä parit testaavat ihmisten hajulla ja maulla, eritoten suudelmalla. Jotta immunijärjestelmä olisi mahdollisimman kattava / suojaava niin sellaisen saa silloin kun kaksi erilaisen immunijärjestelmän omaavaa tekevät jälkeläisiä. Erilaiset immunijärjestelmät löytyy ihmisiltä jotka eivät asu samalla alueella vaan kaukana toisistaan jossa on erilaiset taudinaiheuttajat, siis bakteerit ja virukset. Tämän "testin" ihminen tekee suutelemalla toista tai haistamalla toista ja hyvänmakuisia suita löytyy yleensä kaukaa sieltä mistä omat sukujuuresi ovat peräisin. Geneettisesti tälläiset parit ovat helposti "vahvempia" ja toisiinsa vetovoimaltaan ns. eri planeetalta kuin jostain lähialueilta. Koskaan miettinyt miksi puhutaan että suudelma maistui pahalta tai että nainen sanoi että mies haisi pahalta? Ne on yksinkertaistettuja merkkejä näistä edellisistä asioista joista on helppo kommunikoida sanallisella tasolla. Jos nainen sanoo sinulle että haiset hyvältä (silloinkin kun voit haista hieman hielle, (muttei eiliselle kuivuneelle hielle)) niin se yksinkertaistettuna tarkoittaa että hän alitajuisesti ajattelee sinun hajusi perusteella, että kanssasi tehty lapsi voisi olla geneettisesti vahva ja elämän pöpöistä selviävä. Sama suudelman osalta, jos nainen sanoo sinulle ja/tai itse toteat että naisen suudelma maistuu hyvältä about aina niin se vain tarkoittaa että biologian puolesta toinen voisi olla hyvä vanhempi jälkeläisille. Se sitten että miten muut asiat, kuten arvomaalima ja luonteen piirteet sopivat yhteen niin ne ovat toki täysin eri asioita.

Ihmisiin on sisäänrakennettuna se, että geenit sekoittuisi ja sillä on monta merkitystä, estää sisäsiittoisuutta, sen haittoja, estää perinnöllisiä tauteja ja myös rakentaa vahva immunijärjestelmä jälkikasvulle.

Köyhään maahan menet leikkimään miljonääriä Suomesta saaduilla rahoilla ja siinä sivussa harrastat ihmiskauppaan rinnastettavaa riistoa.
Naurettavaa.
Kannattaa unohtaa nuo ja miettiä miksi homma jää aina vain yhden illan tasolle. Laitat oman pään kuntoon, niin nainen löytyy ihan kotimaasta.
Parisuhteeseen tarvitaan kaksi tervettä päätä. Yksi ei riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 349
Ollos hyvä. Siinä ulkomaille muutossa on sellainen koukku kyllä, että naista ei kannata tuoda takaisin suomeen vaan muuttaa pysyvästi pois. Feminismi naisten aatteena + some on käytännössä myrkyttänyt valtaosan naisten mielistä tehden naiset ja miehet käytännössä hyvinki epäyhteensopiviksi (niillä alueilla missä feminismillä on jalansijaa).

...

[/SPOILER]
Puhu vain omasta puolestasi. Jos tuntuu siltä, että olet epäyhteensopiva naisten kanssa niin älä syytä siitä jotain feminismiä ja ammenna vahvistusta vahvistusharhallesi jostain youtuben incelvideoista.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Puhu vain omasta puolestasi. Jos tuntuu siltä, että olet epäyhteensopiva naisten kanssa niin älä syytä siitä jotain feminismiä ja ammenna vahvistusta vahvistusharhallesi jostain youtuben incelvideoista.
Eli naisissa ei voi olla mitään vikaa tässä asiassa jos joku mies (sinä?) on onnistunut naisen saamaan? :kahvi: Eri asia paljonko noille feminismeille ja muille sitten voi tehdä mutta onhan näitä mielenkiintoista pohtia muultakin kuin yksilötasolta. Feministinen (?) narratiivi (vahva itsenäinen nainen, pärjää yksinkin/ilman miestä) ei liene ollut omiaan ainakaan edistämään miesten ja naisten yhteen hakeutumista..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Puhu vain omasta puolestasi. Jos tuntuu siltä, että olet epäyhteensopiva naisten kanssa niin älä syytä siitä jotain feminismiä ja ammenna vahvistusta vahvistusharhallesi jostain youtuben incelvideoista.
Juu, tuo vahvistusharha on mielenkiintoinen kyllä, mietin tuossa hetki sitten tuon video naista joka meni tuolla videolla treffeille tuon miehen kanssa, että miksi naiselle on tärkeää parisuhteessa feminismi? Mitä hän siis tarkoittaa niillä kysymyksillä siinä asiayhteydessä ja miksi hän nostaa tälläisen poliittisen aiheen ensitreffeillä? Vähän erikoinen kysymys mielestäni. Nainen myös sanoi videolla, että hän koki että hänen exänsä ei arvostanut/kunnioittanut häntä. Tätä hetken arvailin mielessäni lisää, että miksi ex mies ei arvostanut/kunnioittanut häntä tai että miksi nainen koki ettei ex mies arvostanut/kunnioittanut häntä? Tuli mieleen 3 vaihtoehtoa, joko kyseessä oli väärinymmärrys, ehkä heillä oli erilaiset mielenkiinnon kohteet tai ehkä mies ei oikeasti arvostanut naista ja hänen kykyjään parisuhteessa, mitä ikinä ne sitten ovatkaan.

Mies totesi tuolla videolla, että hänen mielestään feminismi on "bandwagon" eli ns. muoti-ilmiö tai sellainen "liike" jossa siihen osallistujat eivät oikein tiedä minkä puolesta he taistelevat. Jos tämä väittämä on ns. totta, että liike on ns. ontto muoti-ilmiö, niin mikä voisi tehdä toden tai virheellisen? Onko se, että naiset ovat kokeneet syrjintää pitävä todiste, että feminismi on järkevää tai relevanttia tänä päivänä? Mahdollisesti, mutta onko koettu syrjintä yhtäkuin absoluuttinen totuus eli onko kyseessä todella yhteiskunnan tasolla tapahtuva sukupuoleen kohdistuva systemaattinen syrjintä vaiko naisten kokemusperäinen juttu?

Jos tarkistellaan sellaista faktaa, että puolella väestöstä on alle 100 älykkyysosamääränä, niin mikähän voisi olla todennäköisyys sille, että feministeissä ja aatetta kannattavista naisista alle 100 älykkyysosamäärän naisia olisi varsin paljon? Jos naiset ovat kokeneet yhteiskunnan syrjivän heitä ja näin ollen olettaneet, että yhteiskunnassa on nyt vika kun heillä ei ollutkaan jotain ominaisuutta joka olisi vaikka älykkyydestä vahvasti riippuvaa ja kokeneet että feminismissä on sitä jotain mitä he tarvitsevat niin todennäköisyys, ihmisluonteen huomioiden voisi olla varsin suuri.

Edellisellä hypoteesilla nykyajan feminismi liikkeenä voi hyvinkin olla valtaosalle tyhmistä naisista itseasiassa vain se "bandwagon", jonka avulla levitetään valheellisia väittämiä yhteiskunnasta ja selitetään omaa tilannetta sillä kun eivät tajunneet etteivät vain ole riittävän kyvykkäitä johonkin juttuun.


ps. edellinen ei pois sulje sitä etteikö feministiliikkeen puheenjohtaja tms. voisi olla älykäs nainen, mutta ne aatteen vahvat kannattajat voivat olla sankoin joukoin sieltä normaalijakauman vasemmalta puolelta koska ovat kokeneet vahvasti että heitä nyt syrjitään koska ovat naisia.

pps. ja juu, itselle feminismi on kyllä deittailussa red flag koska se on suurella todennäköisyydella joko arvojen / mielenkiinnon kohteiden kohtaamattomuutta ja/tai sitä, että nainen vain on älykkyydeltään selvästi omaani matalampi, joka olisi myöskin lannistava piirre katsella omassa puolisossa. Ei ole kivaa jos ÄO on ~135 koska väestöstä vain noin 2% on tilastollisesti about samalla tasolla tai fiksumpia.

ppps. On toki mahdollista että feminismiä kannattavat ja syrjintää kokeneet naiset ovat täysin tasaisesti älykkyysosamäärältään edustettuna vastaavissa liikkeissä ja itsellä on aistiharhoja ympäröivästä yhteiskunnasta ja että siinä tosiaan aktiivisesti syrjitään naisia vain koska ovat naisia.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
Jos ei löydä naista/miestä omasta maasta, niin vika ei kyllä ole koko Suomen nais/miesväestössä vaan löytyy peiliin katsomalla. Selityksiä voi toki keksiä ulkopuolelta, mutta sitten jää se henkilökohtainen kehitys tekemättä.

Toisaalta jos hakee parisuhteeseen lähinnä seksi- ja kotityöautomaattia, siihen suostuvia naisia löytyy helpommin ulkomailta. Paha feminismi on saanut naiset ymmärtämään, että meillä voi olla muukin rooli pelattavana kuin tuo mainitsemani.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 349
Juu, tuo vahvistusharha on mielenkiintoinen kyllä, mietin tuossa hetki sitten tuon video naista joka meni tuolla videolla treffeille tuon miehen kanssa, että miksi naiselle on tärkeää parisuhteessa feminismi? Mitä hän siis tarkoittaa niillä kysymyksillä siinä asiayhteydessä ja miksi hän nostaa tälläisen poliittisen aiheen ensitreffeillä? Vähän erikoinen kysymys mielestäni. Nainen myös sanoi videolla, että hän koki että hänen exänsä ei arvostanut/kunnioittanut häntä. Tätä hetken arvailin mielessäni lisää, että miksi ex mies ei arvostanut/kunnioittanut häntä tai että miksi nainen koki ettei ex mies arvostanut/kunnioittanut häntä? Tuli mieleen 3 vaihtoehtoa, joko kyseessä oli väärinymmärrys, ehkä heillä oli erilaiset mielenkiinnon kohteet tai ehkä mies ei oikeasti arvostanut naista ja hänen kykyjään parisuhteessa, mitä ikinä ne sitten ovatkaan.

Mies totesi tuolla videolla, että hänen mielestään feminismi on "bandwagon" eli ns. muoti-ilmiö tai sellainen "liike" jossa siihen osallistujat eivät oikein tiedä minkä puolesta he taistelevat. Jos tämä väittämä on ns. totta, että liike on ns. ontto muoti-ilmiö, niin mikä voisi tehdä toden tai virheellisen? Onko se, että naiset ovat kokeneet syrjintää pitävä todiste, että feminismi on järkevää tai relevanttia tänä päivänä? Mahdollisesti, mutta onko koettu syrjintä yhtäkuin absoluuttinen totuus eli onko kyseessä todella yhteiskunnan tasolla tapahtuva sukupuoleen kohdistuva systemaattinen syrjintä vaiko naisten kokemusperäinen juttu?

Jos tarkistellaan sellaista faktaa, että puolella väestöstä on alle 100 älykkyysosamääränä, niin mikähän voisi olla todennäköisyys sille, että feministeissä ja aatetta kannattavista naisista alle 100 älykkyysosamäärän naisia olisi varsin paljon? Jos naiset ovat kokeneet yhteiskunnan syrjivän heitä ja näin ollen olettaneet, että yhteiskunnassa on nyt vika kun heillä ei ollutkaan jotain ominaisuutta joka olisi vaikka älykkyydestä vahvasti riippuvaa ja kokeneet että feminismissä on sitä jotain mitä he tarvitsevat niin todennäköisyys, ihmisluonteen huomioiden voisi olla varsin suuri.

Edellisellä hypoteesilla nykyajan feminismi liikkeenä voi hyvinkin olla valtaosalle tyhmistä naisista itseasiassa vain se "bandwagon", jonka avulla levitetään valheellisia väittämiä yhteiskunnasta ja selitetään omaa tilannetta sillä kun eivät tajunneet etteivät vain ole riittävän kyvykkäitä johonkin juttuun.


ps. edellinen ei pois sulje sitä etteikö feministiliikkeen puheenjohtaja tms. voisi olla älykäs nainen, mutta ne aatteen vahvat kannattajat voivat olla sankoin joukoin sieltä normaalijakauman vasemmalta puolelta koska ovat kokeneet vahvasti että heitä nyt syrjitään koska ovat naisia.

pps. ja juu, itselle feminismi on kyllä deittailussa red flag koska se on suurella todennäköisyydella joko arvojen epäyhteensopivuutta ja/tai sitä, että nainen vain on älykkyydeltään selvästi omaani matalampi, joka olisi myöskin lannistava piirre katsella omassa puolisossa. Ei ole kivaa jos ÄÖ on ~135 koska väestöstä vain noin 2% on tilastollisesti about samalla tasolla tai fiksumpia.

ppps. On toki mahdollista että feminismiä kannattavat ja syrjintää kokeneet naiset ovat täysin tasaisesti älykkyysosamäärältään edustettuna vastaavissa liikkeissä ja itsellä on aistiharhoja ympäröivästä yhteiskunnasta ja että siinä tosiaan aktiivisesti syrjitään naisia vain koska ovat naisia.
Melko aasinsilta videon perusteella vetää epämääräisiä johtopäätöksiä ison ihmisryhmän älykkyydestä. Tutkittua kuitenkin on, että käyrän vasemmalla laidalla on enemmän konservatiiveja kuin liberaaleja ja feministiä tuskin kukaan laskee konservatiiviksi.


Assessment of intelligence within this sample was twofold, incorporating both traditional IQ tests and genetic analysis. Participants aged 16 years and older were assessed using the Wechsler Adult Intelligence Scale–Revised (WAIS-R), while those 15 years and younger were evaluated with the Wechsler Intelligence Scale for Children–Revised (WISC-R). These assessments are among the most widely recognized and respected measures of intelligence.

In addition to the traditional IQ tests, the researchers examined polygenic scores for cognitive performance and educational attainment. Polygenic scores represent an aggregate measure of genetic predisposition to certain traits. They are calculated by summing the effects of numerous genetic variants across the genome, each contributing a small amount to the trait of interest.

The researchers found that both IQ scores and polygenic scores were significant predictors of political orientation. This pattern held true even when controlling for various socioeconomic factors.
Within families, a sibling with a higher IQ or more favorable polygenic scores for intelligence was more likely to lean towards liberal political beliefs compared to their sibling. This was consistent across both biological and adoptive families.
Sekä
Evolutionary psychologist Satoshi Kanazawa at the the London School of Economics and Political Science correlated data on these behaviors with IQ from a large national U.S. sample and found that, on average, people who identified as liberal and atheist had higher IQs. This applied also to sexual exclusivity in men, but not in women. The findings will be published in the March 2010 issue of Social Psychology Quarterly.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Hyvä muistaa noilla videoilla, etenkin mitä on nyt viimeksi linkkailty, että niissä käsitellään vain pientä osaa ihmisistä. Eli ei todellakaan voi leimaa kaikkia.

YouTubessa kun tuppaa olemaan mahdollisimman ääripää/klikkiotsikko meininkiä kuten yleensä muuallakin mediassa.

Niin ei triggeröidytä ääripäihin.

Mitä tuohon ulkomaille muuttamiseen tulee niin jos nainen on vain se syy, ollaan aika hataralla pohjalla. Eli kyllä mä lähtisin ihan muiden syiden perässä asumaan muualle. Kyllä mä mielellään pariudun Suomalaisen kanssa ja lähden hänen kanssaan sitten vaikka maailmalle :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Melko aasinsilta videon perusteella vetää epämääräisiä johtopäätöksiä ison ihmisryhmän älykkyydestä. Tutkittua kuitenkin on, että käyrän vasemmalla laidalla on enemmän konservatiiveja kuin liberaaleja ja feministiä tuskin kukaan laskee konservatiiviksi.




Sekä
Selvyyden vuoksi, en esittänyt johtopäätöstä mistään, vaan vain kasan arvauksia, siis hypoteeseja, joita ei ole osoitettu tieteellisellä tutkimuksella toteen tai vääriksi. Pointtini oli vain vastata sinulle, tai saada sinut ajattelemaan, että vahvistusharhaa voi tapahtua myös isoissa poliittisissa aiheissa, ainakin niin kauan kunnes joku korjaa nämä virheet.
 
Viimeksi muokattu:

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 349
Selvyyden vuoksi, en esittänyt johtopäätöstä mistään, vaan vain kasan arvauksia, siis hypoteeseja, joita ei ole osoitettu tieteellisellä tutkimuksella toteen tai vääriksi.
Hypoteesi edellyttäisi, että tutkit asiaa jollakin uskottavalla tavalla, kenenkään muun ei pidä sitä todistaa vääräksi. Arvailu vaikuttaa enemmänkin projisoinnilta
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
562
Kylläpä tässä meinaa mennä lukkoon, kun pitäisi pyytää yhtä daamia ulos. Kun siitä on muutama vuosi, kun viimeksi käynyt treffeillä. Kaipa joku kahvila on ihan perusvarma valinta. Aina toki voisi myös heittää pallon naiselle, mutta kyllä kai ne nykyäänkin yleensä tykkää siitä, että mies vie ainakin alkuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Hypoteesi edellyttäisi, että tutkit asiaa jollakin uskottavalla tavalla, kenenkään muun ei pidä sitä todistaa vääräksi. Arvailu vaikuttaa enemmänkin projisoinnilta
Joo, omat väittämäsi / arvelusi aiheesta ovat myös ihan jees. Yksi mahdolliseksi omaksi aistiharhaksi voisi osoittautua esimerkiksi se, että en tarkalleen tiedä missä omalla kohdalla menee se keskiarvo rajapyykki tai maalitolppa älykkyydessä minkä ylittävät naiset kokisin viehättäväksi. Se voi olla vaikkapa 115 tai 120 ja valtaosa ihmisistä nyt kuitenkin on alle sen, Kas kummaa katsos kun en ole laittanut yhtäkään treffiseuralaista vielä ÄO testiin, vähän erikoistahan se olisi. Feministien laaja kirjo keskiarvolla on varmasti alle tuon rajapyykin, ts. on toki mahdollista että feministien älykkyyosamäärä on keskimäärin vaikkappa 100 eikä selvästi alle sen kuten spekuloin, mutta itse vain näen sellaiseksi julistautuvat keskimäärin vähän yksinkertaisina. Osa jopa maanisina feministeina, ainakin ne jotka muistan.

Oli miten oli, itselle feministi on kuitenkin sellainen negatiivinen juttu eikä siinä ole mitään mihin yllättäen miehenä voisin samaistua. Olen myös skeptinen sen suhteen että naisia oikeasti syrjitään heidän sukupuolensa takia vaan sen naisten uhrikortin peluu siinä hommassa on vaan niin väkevää. <- edellinen ei ole tieteellisesti todistettu väite vaan mielipide ;)

Kylläpä tässä meinaa mennä lukkoon, kun pitäisi pyytää yhtä daamia ulos. Kun siitä on muutama vuosi, kun viimeksi käynyt treffeillä. Kaipa joku kahvila on ihan perusvarma valinta. Aina toki voisi myös heittää pallon naiselle, mutta kyllä kai ne nykyäänkin yleensä tykkää siitä, että mies vie ainakin alkuun.
Itse olen kysynyt vain, että "Hei on ollut mukava jutella sun kanssa, jos me mentäisiin yhdessä ulos niin mitä sä haluaisit tehdä yhdessä kun tavataan :) ?" Sitten seuraava kysymys voisi olla että milloin sä haluaisit tavata? ts. saada nainen itse ajattelemaan että mitä haluaa tehdä ja milloin haluaa tehdä. Jos ensimmäiseen ei saa vastausta niin toista kysymystä ei tarvitse tietenkään esittää.
 
Viimeksi muokattu:

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 349
Joo, omat väittämäsi / arvelusi aiheesta ovat myös ihan jees. Yksi mahdolliseksi omaksi aistiharhaksi voisi osoittautua esimerkiksi se, että en tarkalleen tiedä missä omalla kohdalla menee se keskiarvo rajapyykki tai maalitolppa minkä ylittävät naiset kokisin viehättäväksi. Se voi olla vaikkapa 115 tai 120 ja valtaosa ihmisistä nyt kuitenkin on alle sen, Kas kummaa katsos kun en ole laittanut yhtäkään treffiseuralaista vielä ÄÖ testiin, vähän erikoistahan se olisi. Feministien laaja kirjo keskiarvolla on varmasti alle tuon rajapyykin, ts. on toki mahdollista että feministien älykkyyosamäärä on keskimäärin vaikkappa 100 eikä selvästi alle sen kuten spekuloin, mutta itse vain näen sellaiseksi julistautuvat keskimäärin vähän yksinkertaisina. Osa jopa maanisina feministeina, ainakin ne jotka muistan.

Oli miten oli, itselle feministi on kuitenkin sellainen negatiivinen käsite eikä siinä ole mitään mihin yllättäen miehenä voisin samaistua. Olen myös skeptinen sen suhteen että naisia oikeasti syrjitään heidän sukupuolensa takia.


.
Sitten sun ei varmaan kannata tapailla feministejä, joiden älykkyysösämäärä on alle vaatimustasosi sen sijaan, että teet perusteettomia oletuksia ihmisryhmistä, vaikket ihan omien sanojesi mukaan edes ymmärrä mistä feminismissä on kyse kun et usko mihinkään sukupuolisyrjintään
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Sitten sun ei varmaan kannata tapailla feministejä, joiden älykkyysösämäärä on alle vaatimustasosi sen sijaan, että teet perusteettomia oletuksia ihmisryhmistä, vaikket ihan omien sanojesi mukaan edes ymmärrä mistä feminismissä on kyse kun et usko mihinkään sukupuolisyrjintään
No sepä juuri kun miellän itseni aika paljon ennemmin ateistiksi kuin feministiksi. Feminismistä ymmärrän about sen verran mitä vaikka mitä chatgpt osaa kertoa. Koko aihe ei sinänsä elämääni kuulu muuten kuin mitä siitä joutuu välillä kuulemaan tai lukemaan. Ensimmäinen ja toinen aalto allaolevasta on ihan jees, mitä tulee sitten kolmanteen ja neljänteen aaltoon niin vähän epäoleellista hommaa on ollut viimeiset noin 25 vuotta, josta varmaan johtuukin että pidän touhua yhteiskunnassa epäoleellisena nykyisin.


Feminismi on aate ja liike, joka pyrkii saavuttamaan sukupuolten tasa-arvon poliittisella, taloudellisella ja sosiaalisella tasolla. Feminismi tunnistaa ja vastustaa naisten syrjintää, epätasa-arvoa ja alistamista, ja se pyrkii edistämään oikeuksia ja mahdollisuuksia, jotka johtavat sukupuolten väliseen tasa-arvoon.

Feminismi voidaan jakaa useisiin aaltoihin ja suuntauksiin:

  1. Ensimmäinen aalto (1800-luvun lopulta 1900-luvun alkuun): Keskittyi pääasiassa naisten perusoikeuksiin, kuten äänioikeuteen ja koulutukseen.
  2. Toinen aalto (1960-luvulta 1980-luvulle): Painotti laajempaa tasa-arvoa, mukaan lukien työelämä, seksuaalioikeudet ja perhepolitiikka.
  3. Kolmas aalto (1990-luvulta lähtien): Korostaa moninaisuutta ja intersektionaalisuutta, huomioiden, miten sukupuoli yhdistyy muihin identiteetteihin, kuten rotuun, seksuaalisuuteen ja luokkaan.
  4. Neljäs aalto (2000-luvun puolivälistä eteenpäin): Käyttää digitaalisia välineitä ja sosiaalista mediaa tasa-arvon edistämiseen ja keskittyy edelleen monimuotoisuuteen, mutta myös seksuaaliseen häirintään ja väkivaltaan.
Feminismi kattaa laajan valikoiman näkökulmia ja toimintoja, mutta yhteinen tavoite on poistaa sukupuoleen perustuva eriarvoisuus ja edistää kaikkien sukupuolten tasa-arvoa.
Tottakai olettamia saa tehdä ja sellaisina ne selkeästi esitinkin, en tehnyt väittämiä ;)

Kannattaa kuitenkin miettiä, että millaisesta vahvistusharhasta naiset itseasiassa kärsivät kun feministit toistelee keskenään että heitä syrjitään ja lapsena kuitenkin sanottiin, että susta voi tulla vaikka mitä, vaikka astronautti. Ai ei tullut? No sitten uhrikortti pöytään ja äkkiä. 100 ÄO:llä ei mennä vielä kuuhun (oli mies tai nainen).
 
Viimeksi muokattu:

3dfx

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
chat GPT tuottaa aivan huikeaa paskaa kun olen testaillut sitä omalta osaamisalueeltani, etten paljoakaan sen puheiden varaan laskisi edes perusasioissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
chat GPT tuottaa aivan huikeaa paskaa kun olen testaillut sitä omalta osaamisalueeltani, etten paljoakaan sen puheiden varaan laskisi edes perusasioissa.
Itse olen taasen huomannut että tämä 4o on aika huikean hyvä, mutta tottahan se on että se voi tehdä virheitä.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 551
Jos ei löydä naista/miestä omasta maasta, niin vika ei kyllä ole koko Suomen nais/miesväestössä vaan löytyy peiliin katsomalla. Selityksiä voi toki keksiä ulkopuolelta, mutta sitten jää se henkilökohtainen kehitys tekemättä.
Ihmetyttää kyllä välillä tämä ulkomailta parisuhdetta etsivien dissaus/heille vinoilu. Ei voi mitenkään olla aitoa rakkautta ja aina kyse hyväksikäytöstä, jämpti on näin.. Tuntuu olevan jotenkin suomalainen mentaliteetti että jos asiat eivät mene jonkin yleisesti hyväksytyn kaavan mukaan et saa kokeilla jotain muuta vaan poljetaan maahan ja siellä myöskin pitäisi pysyä koska olet huonompi ihminen (incel, pitää katsoa peiliin, ei ole "henkilökohtaisesti kehittynyt"..). Ainakaan tätä mentaliteettia en jäisi Suomesta kaipaamaan ja tuntuu etten paljon muutakaan.. :) Hirveää jos joku tulisi ulkomailla/ulkomaisen naisen kanssa onnelliseksi puolin ja toisin..

Toisaalta jos hakee parisuhteeseen lähinnä seksi- ja kotityöautomaattia, siihen suostuvia naisia löytyy helpommin ulkomailta.
Niinpä niin, tuostahan siinä on aina ja pelkästään kyse.

Paha feminismi on saanut naiset ymmärtämään, että meillä voi olla muukin rooli pelattavana kuin tuo mainitsemani.
Mitä naisen roolin muutoksesta on mielestäsi seurannut esim. Suomessa yhteiskunnallisesti? Ovatko naiset vain onnettomia kotiorjia noissa perinteisempien arvojen maissa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Nykyajan feminismi: ei seksiä kotona eikä varsinkaan puolta kotitöistä? :D Tän takia ne feminismi-profiilit on syytä kiertää :D
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 586
Ihmetyttää kyllä välillä tämä ulkomailta parisuhdetta etsivien dissaus/heille vinoilu. Ei voi mitenkään olla aitoa rakkautta ja aina kyse hyväksikäytöstä, jämpti on näin.. Tuntuu olevan jotenkin suomalainen mentaliteetti että jos asiat eivät mene jonkin yleisesti hyväksytyn kaavan mukaan et saa kokeilla jotain muuta vaan poljetaan maahan ja siellä myöskin pitäisi pysyä koska olet huonompi ihminen (incel, pitää katsoa peiliin, ei ole "henkilökohtaisesti kehittynyt"..). Ainakaan tätä mentaliteettia en jäisi Suomesta kaipaamaan ja tuntuu etten paljon muutakaan.. :) Hirveää jos joku tulisi ulkomailla/ulkomaisen naisen kanssa onnelliseksi puolin ja toisin..


Niinpä niin, tuostahan siinä on aina ja pelkästään kyse.


Mitä naisen roolin muutoksesta on mielestäsi seurannut esim. Suomessa yhteiskunnallisesti? Ovatko naiset vain onnettomia kotiorjia noissa perinteisempien arvojen maissa?

Olkiukkoihin ei liene tarpeellista vastata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Hyvä muistaa noilla videoilla, etenkin mitä on nyt viimeksi linkkailty, että niissä käsitellään vain pientä osaa ihmisistä. Eli ei todellakaan voi leimaa kaikkia.

YouTubessa kun tuppaa olemaan mahdollisimman ääripää/klikkiotsikko meininkiä kuten yleensä muuallakin mediassa.

Niin ei triggeröidytä ääripäihin.
Kohtuullisen pientä osaa joo, mutta yhdysvalloissa aika merkittävää jos korkeasti koulutetut on näin harhaisia ja millaiset tavoitteet heillä on. Kysymyksen asettelu oli myös hieman johdatteleva tuossa unelmatulevaisuus kyselyssä, sillä kulukattoa unelma-asioille ei ikäänkuin ei ollut, jolloin ne vastaukset ei ole sidottu mihinkään. Se toisaalta ihmetytti kuinka epäjohdonmukaisia vastaukset oli keskenään esim. unelma-auto, tontin koko, talon koko ja sitten kun puhuttiin että millainen palkka pitäisi olla niin mikään niistä ei ollut synkassa keskenään että maalailtu unelma on mitenkään johdonmukainen. Näillä naisilla ei myöskään ollut käsitystä normaalista palkkatasosta käytännössä lainkaan. Lisäksi kun kysyttiin, että mistä olisit valmis joustamaan näistä unelmista, niin sekin oli todella paljastava siinä mielessä että ainakin nämä naiset aidosti aikovat jahdata sitä 1% tai 0,1% parasta miespoolia ja hyväksymättä merkittäviä kompromisseja, eli ovat sen pohjalta aidosti harhaisia ihmisiä tai yltiökunnianhimoisia. Se on toki totta, että ovat pieni porukka eikä ole tietoa millainen otanta tämä on. Toivoa naisten suhteen lienee jonkin verran, mutta jos tosiaan lähtisi mielessään ajattelemaan että naiset on keskimäärin tuollaisia, niin sitä saattaisi alkaa jo ajattelemaan että miksi naisilla kuuluisi olla esim. äänestysoikeus tai mitään sanottavaa yhteiskunnan asioihin. Se kuva mikä tuosta tulee on täysin hullu suorastaan.

Mitä tuohon ulkomaille muuttamiseen tulee niin jos nainen on vain se syy, ollaan aika hataralla pohjalla. Eli kyllä mä lähtisin ihan muiden syiden perässä asumaan muualle. Kyllä mä mielellään pariudun Suomalaisen kanssa ja lähden hänen kanssaan sitten vaikka maailmalle :)
Joo, kyllä pläni pitää olla valmis ja sitoutua siihen, rakentaa elämä ulkomaille, työ etunenässä ja pitää olla valmis myös kompromisseihin koska myös isoja asioita on erilailla vs. suomi. Hommassa on myös riskinsä, ystävyyssuhteet, miten parisuhde toimii jne, mutta niinhän se on aina.

Tässä käsitellään miten asiat olisivat todennäköisesti Philippiineillä, mutta myös muualla aasiassa miehen rooli on kattavampi mitä euroopassa, siis sen suhteen minkä verran miehen rahoista menee naisen perheelle.



Olkiukkoihin ei liene tarpeellista vastata.
Tarkoitatko siis että @samsungaajan kysymykset olivat olkiukkoja?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Johan se yksi suomalainen mies teki omansa. Siinä oli vaa probleemi että naisia voi liian helposti tavata ja alkaa vainoomaan. Uudessa suomalaisessa deittisovelluksessa mennään suoraan asiaan – Asiantuntija: ”Tämän täytyy olla miehen keksimä”
Koskaan ei ole hyvä.. Kai tää täytys tehdä jotenkin sillee, että on monen kynnyksen kautta kysymyksiä ja preferenssei ennenku sovellus heittää sulle ehdokkaita. Ei voisi vetää 50 likee sekunnissa oikealle tahdilla vaan pohjustetaan arvomaailmoilla ja mitä toivoo kumppanilta. Vähänku ensitreffit alttarilla.

Se, että toimiiko tämä tai ylipäätään ihmiset löytäisi toisensa on eri asia. Tinder nyt on vaan niin kivaa "instant" viihdettä, että jos joutuu 5-10min panostaa enemmän siihen, pompsahtaisko ensinnäkään miellyttävä ulkonäöltään arvojen ohella, voi tämä sovellus jäädä haaveeksi :D
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
511
Naiset kokevat että heillä on liikaa valinnanvaraa ja eivät siksi osaa päättää
Tässä on ehkä sitten sellainen aste-ero, että kun mulla oli ne 2000-3000 tykkäystä mun tinder goldissa, niistä vain kourallinen kuului tuohon pooliin, josta olin valmis "valitsemaan". Loput ei yksinkertaisesti kuuluneet siihen jengiin millään lailla vaan jäivät täysin tän hypoteettisen valintatilanteen ulkopuolelle. Syyt on monesti jo täällä listattu, mutta sisältävät. mm. haluaa lapsia, asuu jossain kaukana, hupiprofiili, tyhjä bio, huonot suttukuvat, epäyhteensopivt harrastukset (metsästää, kun itse olen kiihkeä eläinaktivisti yms ) jne.

Lisäksi tämä "päättäminen" alkaa kuulostaa jo suorastaan loukkaavalta. Kukaan ei täällä varsinaisesti päätä kehen kokee vetoa ja kehen ei. Ei me sille voida mitään, että nirsous on meihin sisäänrakennettu. Miehet jatkaa sukua, naiset jalostaa.
Olla rehellisiä siitä mitä todellisuudessa vaativat/haluavat/mikä "toimii"?
Eli laskea rimaa. No laske ite?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 399
Älä viitsi taas omia fiiliksiäsi yleistää koskemaan muita. Itse en jaksa entisiä kavereita nähdä kauheasti, kun perheen kanssa riittää tekemistä ja saan siitä iloa. Ei ole mitään haluja hengailla muiden kanssa. Eiköhän ne miehet ihan omasta halusta halua jättää niiden kavereiden kanssa hengailun vähemmälle ja tässä ei ole mitään väärää. Jos sinä kaipaat paljon kaverisuhteita niin hyvä niin, minä en. Perheestä vapaalla vietän aikaa parhaan kaverini kanssa, eli itseni.
Tälleen voimakkaan introverttinä ihmisenä mulla ei ole mitenkään suurta määrää ystäviä, vaan olen panostanut laatuun. Ihminen on kuitenkin loppuviimein erittäin sosiaalinen eläin ja tutkimus toisensa jälkeen on osoittanut, että varsinkin miehet hyötyvät rikkaammasta sosiaalisesta elämästä aivan valtavasti ja monin eri tavoin, ihan kasvaneesta eliniänodotteesta lähtien. Perhe on tietenkin itsellenikin numero yksi ja tuo valtavasti sisältöä, merkitystä ja iloa elämään ja itsekin viihdyn kyllä erittäin hyvin myös keskenäni. Siitä huolimatta, kyllä ne kaverit silti siihen päälle vielä elämää melkoisesti rikastavat, koska välillä tekee vaan pirun hyvää pääkopalle vaihtaa vähän erilaiseen "moodiin", puhua ihan eri asioista ja tehdä eri asioita kuin normaalisti arjessa perheen kanssa ja/tai itsekseen tekee.

Toki jos kokemukset kaverisuhteista on olleet huonoja tai ne ovat jääneet muuten vaan pinnallisksi, niin voi olla vaikea ymmärtää mistä kaikesta jää paitsi silloin kun on oikeasti hyviä ystäviä, jotka tukevat, kuuntelevat ja aktiivisesti haluavat sinun menestyvän elämässäsi. Sinänsä ihan yksinkertaisia perusasioita, joista kuitenkin surullisen suuri osa miehistä tuntuu jäävän paitsi. Kuten sanoin, minulla ei ole mitenkään runsasta määrää kavereita, mutta tiedän voivani soittaa kenelle tahansa heistä koska tahansa ja jos aidosti tarvitsen apua, niin tiedän että yksikään heistä ei epäröisi hetkeäkään tehdäkseen kaiken voitavansa auttaakseen minua. He myös tietävät, että minä teen samoin jos minulle joskus soittavat. Toki tämä on lähinnä hypoteettinen asia ja varmaan ensisijaisesti tulisi/tulee tukeuduttua omiin vanhempiin ja/tai sisaruksiin, mutta kaikilla ei ole niitäkään tai välit heihin eivät ole kovin läheisiä jne., mutta noin yleisellä tasolla tällaiset "psykologiset turvaverkot" on pirun tärkeitä olla olemassa.

Elämässä kuitenkin sattuu ja tapahtuu paljon kaikenlaista ja "turvaverkoissa" on vähän sellainen piirre, että niiden puuttumista ei välttämättä huomaa ennen kuin niitä tarvitsisi, ja silloin on usein jo liian myöhäistä lähteä hankkimaankaan. Valitettavan paljon näkyy edelleen mieskohtaloita, joissa elämä vaan spiraloituu täysin käsistä jos vaikka tuleekin ero, ihan vaan koska koko elämä on rakennettu sen yhden pilarin varaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
402
Vuosituhannen alussa deittisivustot toimivat hyvin, koska niitä käytti vain tietty suomalaisten subset. Eli kun meni selaamaan naisten ilmoituksia niin tiesi jo sen että oletusarvoisesti lähes kaikki ilmoituksen jättäneet naiset ovat joko yksinäisiä, syrjäytyneitä, rakkautta kaipaavia, erilaisia kuin suurin osa, liian persoonallisia hakemaan miesseuraa tanssilavoilta, eivät tarpeeksi juntteja metsästämään miestä lihatiskibaareista, jne jne. Monesti vieläpä kaikkia noita, tarkoittaen että olivat jo lähtökohtaisesti melko hyvä match minulle.

Ja pystyi selaamaan ilmoituksista vain sitä 10 % joilla oli hyvä itsetunto ja jotka eivät hävenneet deittiseuran hakemista netistä, eli keskittymään niihin joilla oli sivustolla kuva. Tarkoittaen että riitti kun noin kerran viikossa selasi uudet profiilit, noin vartissa.

Aika iso ero nykyiseen logistiseen painajaiseen, jonka tarkoitus on kaikkea muuta kuin auttaa ihmisiä löytämään kätevästi itselleen sopivaa treffiseuraa - tarkoitushan on juuri päinvastainen, eli pyrkiä olemaan mahdollisimman hankala ja kankea, vähän kuin Netflixissäkään ei ole kategorioita joita näppärästi selata, jotta henkilö pysyisi mahdollisimman kauan maksavana asiakkaana. Ja ne joissa on sarjoille omat kategoriat, niin sama sarja saattaa olla sekä draama-, rikos- että komedia-kategoriassa, jotta pikkuisen hidastaisi ja monimutkaistaisi kategorioiden selaamisia ja aiheuttaisi vaikkapa vaikeuksia päätöksentekoon.

Nyt kun Tinderistä ja vastaavista sovelluksista on tullut about koko kansan huvia (vaikka tosin esim tänään Tinderistä löytyy profiili vain noin 5 %:lta suomalaisista 20-40-vuotiailta sinkkunaisilta) niin nuo isot hyödyt (nopeasti ja helposti selaa ne itselle potentiaaliset profiilit) on menetetty. Tilanne vastaa siis allegoriana sitä että laadukkaita erikoisoluita myyvien sivustojen tilalle on tullut about viisi samoja bulkkilagereita kaupittelevaa sovellusta.

Tuohon vielä päälle se, että ainoat hakuehdot ovat ikähaitari ja välimatka - vaikka joisin luostariolutta mielellään vaikka miten kaukana asuvan luona, koska ihminen kaikkine ominaisuuksineen on tärkeä eikä se missä se asuu; aina voi muuttaa jos haluaakin nähdä toista usein istumatta aina muutaman tunnin Onnibussissa per tapaamiskerta. Suomen kaltaisessa erittäin harvaan asutussa maassa 100 mailin maksimisäde on kaikkea muuta kuin järkevä - aikoinaan treffasin noin 80 % naisista tuota kauempaa, koska täällä minun seudulla asuu enimmäkseen juntteja tms mm. opiskelumahdollisuuksien takia.

Suhtaudun Tinderiin ja muihin vastaaviin samoin kuin 15-20 vuotta sitten useimmat suhtautuivat Seduloihin. "Pintaliitopaikka!" "Lihatiski!" "Minähän en tuollaisiin rahojani ja jalkojani kanna!" Ei koskaan tullut olo että kannattaisikohan joskus piipahtaa, jos se minulle sopiva nainen sattumalta tulisi vastaan "Giggelissä" tai Tigerissä tms. Enintään joskus ajatteli että löytyisiköhän sille illalle mamboseuraa juuri tuollaisista paikoista. Ne 3-4 kertaa kun käväisin vastaavissa paikoissa (about vuosina 2003-2008) niin enpä muista että olisin koskaan nähnyt ketään johon olisin halunnut tutustua.
 
Liittynyt
29.09.2023
Viestejä
15
Joka Tinderistä etsii jotain fantasiaa ei oikeasti tiedä mitä haluaa.
Joka tarjoaa fantasioita, saa fantasioiden etsijöitä.
Fantasiat ovat hiekkaa rakkauden kämmenellä. Valuvat ennen pitkään sormien välistä ja ensimmäinen puhuri puhaltaa häviksiin viimeisetkin jyväset.
Rakkaus tarvitsee jotain todellisempaa. Köyden, jotain mihin tarttua, mistä pitää kiinni. Jonka mukana heilua. Vaikka olisi kitkaa, ei murene eikä katoa.

Pitää tietää mitä hakee, muuten ei löydä. Pitää kertoa mitä kaipaa ja minkälainen on, että voi tulla sellaisen ihmisen löytämäksi, jota itsekin etsii. Pitää uskaltaa olla auki ja pian esitellä itsestään myös puolia, joista ei ole ylpeä. Antaa itsestään jotain todellista.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 537
Päivän Hesarissa juttu tutkimuksesta jossa todettiin että feminiiniset profiilit ovat enemmän naisten mieleen kuin maskuliiniset. Syy: feminiinen mies on oletetusti parempi isä.

Onko alfa-urosten ylivoima hiipumassa? Sopii kyllä kehitykseen jossa sukupuolet lähenevät toisiaan ja rajat hämärtyyy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
514
Päivän Hesarissa juttu tutkimuksesta jossa todettiin että feminiiniset profiilit ovat enemmän naisten mieleen kuin maskuliiniset. Syy: feminiinen mies on oletetusti parempi isä.

Onko alfa-urosten ylivoima hiipumassa? Sopii kyllä kehitykseen jossa sukupuolet lähenevät toisiaan ja rajat hämärtyyy.
Oliko tutkimukseen linkkiä tai tietoa siitä enempää? Hesarin kirjoittelija on voinut vedellä paljonkin mutkia suoraksi jos on edes ymmärtänyt lukemaansa, (en ole havainnut että suomessa olisi tutkivaa journalismia.) Olisi mielenkiintoista tietää että mitä femiiniinen profiili tarkoittaa tälläisessä asiayhteydessä ja onko asiaa edes kysytty siten että järkeviä johtopäätöksiä voi tehdä. Naisilta olisi tutkimuksissa hyvä myös kysyä samoja asioita eri kuukauden aikoina, sillä kun on merkitystä myös että mistä nainen tykkää vai tykkääkö miehistä lainkaan. Silläkin voi olla merkitystä että mistä piirteistä nainen tykkää joilla on jo lapsia, perspektiivi muuttuu ja minkä ikäisiltä naisilta on kysytty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 312
Päivän Hesarissa juttu tutkimuksesta jossa todettiin että feminiiniset profiilit ovat enemmän naisten mieleen kuin maskuliiniset. Syy: feminiinen mies on oletetusti parempi isä.
"Oletetusti". Mä nään taas, että terve maskuliinisuus on parasta mitä mies voi antaa jälkikasvullensa. Nainen taas feminiinisemmät puolensa. Täten myös parisuhdekin toimii paremmin.

Oletteko nähneet toimivia parisuhteita missä nainen on maskuliinisempi kuin mies?

Mut siis nämä ei ole yksiselitteisiä. Joku tutkimus oli missä miehestä tulee vähä feminiinisempi sen jälkeen kun jälkikasvua syntyy.

Nämä "alfa-urokset" ovat omansa sitten mitä heillä ikinä haluaakaan tarkoittaa. Noh, varmasti saavat enemmän pimpsaa kuin vastapuolet, mutta liekö heillä sitten enemmän ongelmia sitoutumisen suhteen? En tiedä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 270
Viestejä
4 278 459
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom