Tinder on toksinen ympäristö vähän niinkuin luonnostaan, eikä se siksi kyllä korkeita arvosanoja saa, vaikka softa sinänsä toimisi ihan hyvin...
Mutta on siinä bugejakin.
Mutta on siinä bugejakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en kyllä osaa erottaa että nyt olisi huonompi tilanne. Toki disclaimerina: Mä oon välillä niin saatanan laiska etten jaksa avata koko appia - saatika jutella siellä. Silleen saa mätsit ainakin hyvin katoamaan, ei aina tarvi odottaa kauaakaan!Onko muillaki samoja kokemuksia, että tällei talvella ei vaan saa keskusteluja / treffejä läheskään niin helposti aikaseks kuin kesällä?
Mä ostin Platinumin tuossa taas mutta en mä ole jaksanut sitten panostaa yhtää eli rahat melkeenpä menee nyt hukkaan
Ja tuo sää ulkona ei kieltämättä inspaa lähtee treffeille Himassa hyvä olla.
Muistakaa arvon sinkut tämä, että yksin on enemmän aikaa tehdä asioita mistä nauttii ja voi kehittyä. Paremmaksi ”sinuksi” joka päivä.
Sitäpaitsi puolet suhteista päättyy eroon ja kuinka moni kaikista parisuhteista on oikeasti hyviä?
Sinkkuna olo on suorastaan siunaus rakentaa syvällistä suhdetta oman itsensä kanssa.
Ei minusta paremmaksi "sinuksi" tulemisen esteenä ole parisuhde mitenkään paitsi toki, jos suhde on huono ja sekin opettaa oikein käsiteltynä.
Yksin ollessa on hienot puolensa, mutta omanlaisensa heijastus ja ymmärrys toisen kautta jää vaillinaiseksi. Sokeita pisteitä voi syntyä enemmän ja todennäköisesti niin käykin.
Puolensa ja puolensa molemmissa. Sanoisin, etä se yksin olemisen aika on tärkeää silti kaikille. Se, että pärjää ja pystyy ja on onnellinen yksin on ihan edellytys sille, että kun se sopiva tulee vastaan, siihen ei tarvi ripustautua tai väkisin alkaa jollekin "sinne päin" olevalla suhteelle. Ja sitten toisaalta kaikilla meillä (okei poikkeuksia on mutta uskallan tässä kohtaaa kyllä yleistää) on tarve yhteyteen ja läheisyyteen jonkun kanssa. Et ymmärrän senkin, että yksinolo alkaa jossain vaiheessa todellakin riittää.
Itsellä sinkkuutta takana nyt aika tarkkaan vuosi, ja on tässä kaikenlaista edellisen suhteen shittiä prosessoitu ja vielä riittää prosessoitavaa, myös kaikessa mitä sitä ennen on ollut. Nyt sitä olis ehkä kohta pisteessä, jossa sitä prosessointia olis ihan kivakin pikkuhiljaa jatkaa jonkun toisen kanssa.
Puolensa ja puolensa molemmissa. Sanoisin, etä se yksin olemisen aika on tärkeää silti kaikille. Se, että pärjää ja pystyy ja on onnellinen yksin on ihan edellytys sille, että kun se sopiva tulee vastaan, siihen ei tarvi ripustautua tai väkisin alkaa jollekin "sinne päin" olevalla suhteelle. Ja sitten toisaalta kaikilla meillä (okei poikkeuksia on mutta uskallan tässä kohtaaa kyllä yleistää) on tarve yhteyteen ja läheisyyteen jonkun kanssa. Et ymmärrän senkin, että yksinolo alkaa jossain vaiheessa todellakin riittää.
Itsellä sinkkuutta takana nyt aika tarkkaan vuosi, ja on tässä kaikenlaista edellisen suhteen shittiä prosessoitu ja vielä riittää prosessoitavaa, myös kaikessa mitä sitä ennen on ollut. Nyt sitä olis ehkä kohta pisteessä, jossa sitä prosessointia olis ihan kivakin pikkuhiljaa jatkaa jonkun toisen kanssa.
Joo, kyllä se näin on, vaikka nuorena ja nättinä ja hoikempana sai yleensä poikkeuksetta lähtee yksin baarista kotiin. Nyt nykypäivän deittiskenessä näitä mahdollisuuksia ja seuranhakukanavia on niin paljon, että tulee suorastaan runsaudenpula ja puhelin täyttyy munakoisojojen kuvista
Mä oon aina käsittänyt että kaikki tälläset dikpikit ynnä muut on täysin turn off.
Suurimmalle osalle se varmasti onkin, mutta meitä on moneen junaan. Sen olen nyt kuitenkin huomannut, että kaikki on kohteliaasti kysyneet ensin, että saako laittaa kuvia.
Kyllä kai enemmistö naisista sanoo, että saisi kyllä munaa kotiin, jos niin haluaisi. Mutta kun se vaan on eri asia, onko se kamalan hyvä ja toivottava juttu. Eihän suuri osa miehistäkään mene maksullisiin hakemaan tunteetonta panemista, vaikka seksintarpeessa olisikin. Eri asia toki olla pantava reikä tai maksava asiakas, mutta edelleen on miesten ihan turha olla kateellisia tästä "loistomahdollisuudesta".@gramma , tuo yltäkylläisyys Tinderissä ja muissa nettideiteissä kuulostaa juurikin siltä mitä olen arvellut naisten tilanteen olevan, selittää hyvin yleistä menoa siellä. Mutta oikeasti propsit että sanot asian suoraan, yleensä naiset ei halua tuota myöntää.
Kyseessä on kallis ja hankala "harrastus" Suomessa, joten ei näitä nyt oikein kannata käydä rinnastamaan. Sen sijaan "sinun kotiisi" moni kyllä tulisi varmaan ihan mielellään. Kuten siis itsekin myönnät. Miehille nääs "tunteeton paneminen" on aika normaali tavoite. Tai tunteellinen paneminen. Kunhan pääsee panemaan.Eihän suuri osa miehistäkään mene maksullisiin hakemaan tunteetonta panemista, vaikka seksintarpeessa olisikin.
Nimenomaan, mitä tällaisella "edulla" tekee, jos se ei itseä kiinnosta milläänlailla? Sama kuin olis kaupassa supertarjous pähkinöistä, kun itse on niille allerginen. Tai täysi autoetu, kun itsellä ei ole ajokorttia. Kiva mut täysin hyödytöntä itselle.Kyllä kai enemmistö naisista sanoo, että saisi kyllä munaa kotiin, jos niin haluaisi. Mutta kun se vaan on eri asia, onko se kamalan hyvä ja toivottava juttu.
Mutta kumpi on kivempi, olla niiden baari-iltojen varassa kuten takavuosina ja kävellä sieltä yksin kotiin kuten sanoit, vai se, että on rajaton tarjonta seurasta, jonka jäsentely ja valkkailu on sitten (positiivinen) ongelma, jota voi kätevästi kotisohvalta käsin ratkoa?Nimenomaan, mitä tällaisella "edulla" tekee, jos se ei itseä kiinnosta milläänlailla? Sama kuin olis kaupassa supertarjous pähkinöistä, kun itse on niille allerginen. Kiva mut täysin hyödytöntä itselle.
Miehet ei tietenkään osaa ajatella asiaa tältä kantilta, koska asian aatteleminen täysin erilaisesta viitekehyksestä lähtien on todella haastavaa itse kullekin.
Ja mä en ole missään välissä kieltänyt asiaa, vaan ihan itsekin kertonut tästä - lisäten nimenomaan tuon edellisen, että eipä tässä ole mitään kadehdittavaa.Kyseessä on kallis ja hankala "harrastus" Suomessa, joten ei näitä nyt oikein kannata käydä rinnastamaan. Sen sijaan "sinun kotiisi" moni kyllä tulisi varmaan ihan mielellään. Kuten siis itsekin myönnät. Miehille nääs "tunteeton paneminen" on aika normaali tavoite. Tai tunteellinen paneminen. Kunhan pääsee panemaan.
Olet oikeassa, mutta maksullisen seuran suosiosta ei voi silti mitään suoria johtopäätöksiä vetää, koska se on hankala ja kallis harrastus.Rinnastus maksullisiin oli siinä, että ei kaikille miehillekään, rahasta ja maineesta riippumatta, jokapäiväinen "kunhan panen" ole mitenkään tavoiteltavaa. Sinäkään et voi puhua kaikkien miesten puolesta.
Mutta kumpi on kivempi, olla niiden baari-iltojen varassa kuten takavuosina ja kävellä sieltä yksin kotiin kuten sanoit, vai se, että on rajaton tarjonta seurasta, jonka jäsentely ja valkkailu on sitten (positiivinen) ongelma, jota voi kätevästi kotisohvalta käsin ratkoa?
Miehen näkökulmasta taas melkein pitäisin kyllä vanhoja aikoja parempina, koska siellä baarissa oli kuitenkin ihan erilainen pariutumisen mentaliteetti kuin nykyaikana ja naiset oli ihan juonessa mukana.
Mä en tiedä mitään sen suosiosta, joten en tee siitä mitään johtopäätöksiä. Tässähän on ollut kyse lähinnä puheista ja oletetuista, yleistetyistä asioista.Olet oikeassa, mutta maksullisen seuran suosiosta ei voi silti mitään suoria johtopäätöksiä vetää, koska se on hankala ja kallis harrastus.
Jos elettäisiin jossain rinnakkaistodellisuudessa, jossa maksulliset naiset ei olisikaan maksullisia, vaan ilmaisia, ja näitä olisi runsaasti tarjolla joka kaupungissa, niin mitä luulet, kävisikö ovi aika tiheään...? Luottaisitko sinä mieheesi, että ei se ainakaan sorru sellaiseen..?
Mäpä pistin ihan huviksee testiin joillekki mimmeille ketä tässä aikasemmi nähnyt (joko siis menty päätyyn asti, muuten päätetty että ei luoda suhdetta syystä tai toisesta, tai jokin muu (nyt ei siis kyseessä tapaukset joilta oon saanu pakit, nämä annan täysin olla)), että kiinnostaisiko fwb suhde?
Mä hieman yllätyin tähän mennessä vastauksista. Keltään ei tullu suoraa vastausta, että kyllä/ei, mutta enemmänkin keskustelua aiheesta.
Saa nähdä meneekö kenenkään kanssa siihen pisteeseen. Mua ei haittaa vaikka yksikään ei lopulta suostuisi
Testaan tässä enemmänkin suoria pyyntöjä/kysymyksiä viitaten erääseen tämän palstan olevaan henkilöön (sori nyt en ulkoa muista enkä juuri nyt tässä hetkessä jaksa kaivaa), joka on siis treffeillä joiltain naisilta kysynyt, että mennäänkö panee, ja kuulemma aika hyvällä "kyllä" prosentilla.
Kyllä kai enemmistö naisista sanoo, että saisi kyllä munaa kotiin, jos niin haluaisi. Mutta kun se vaan on eri asia, onko se kamalan hyvä ja toivottava juttu. Eihän suuri osa miehistäkään mene maksullisiin hakemaan tunteetonta panemista, vaikka seksintarpeessa olisikin. Eri asia toki olla pantava reikä tai maksava asiakas, mutta edelleen on miesten ihan turha olla kateellisia tästä "loistomahdollisuudesta".
Yleensä naiset kai sanovat, ettei se hyvän seuran haku ole helppoa. Tai siis en minä ainakaan loppupeleissä näe hirveästi edes keskustelua tuosta seksin saamisesta, muuta kuin miesten puheena.
Nimenomaan, mitä tällaisella "edulla" tekee, jos se ei itseä kiinnosta milläänlailla? Sama kuin olis kaupassa supertarjous pähkinöistä, kun itse on niille allerginen. Kiva mut täysin hyödytöntä itselle.
Miehet ei tietenkään osaa ajatella asiaa tältä kantilta, koska asian aatteleminen täysin erilaisesta viitekehyksestä lähtien on todella haastavaa itse kullekin.
Lisäksi tuon esiintuominen, että miehille käy mikä tahansa, on omiaan vaikeuttamaan asiaa naisten puolesta. Mitä enemmän olen ollut somessa lukemassa miesten juttuja, sitä todennäköisemmin en tule antamaan randomille miehelle vaikka miten puutteessa itse olisin ja tyytyväinen satunnaiseen, tunteettomaan seksiin.
Itse saanut kirjoituksistasi käsityksen että etsit parisuhdetta. Ehkä et sitten kuitenkaan tiedä mitä loppupeleissä haluat, jos tarkoitus lähteä fb linjalle?
Itselle on muutama nainen ehdottanut fb suhdetta, mutta ei ole mun juttu.Itselleni fwb-suhde olisi pahimpia virheitä, kun toiveena on kuitenkin parisuhde ihan. Muutenkaan minun pää ei taivu sellaiseen suhteeseen. Varmaan se joillakin onnistuu.
Miks pitäs tyytyä johonkin kädenlämpöiseen rakkaudettomaan ihankivaan? Haluatko sä ite olla jonkun "no okei otetaan tää sit kun ei parempia näytä nyt olevan"? Mä en nyt aidosti käsitä mitä mä tekisin jollain "perushyvällä" suhteella jossa ei ole henkistä yhteyttä tai suurta rakkautta. Oikeesti, ei. En mä halua sellasta, enkä todellakaan halua olla kenenkään sellainen.Toki jos etsii Suurta Rakkautta tai sitä harvinaista henkistä yhteyttä voi olla vaikeampaa, mutta vaikea kuvitella että semmoisen perushyvän suhteen saaminen olisi kovin iso haaste.
Ei se tule yllätyksenä. Korostuu vaan se, että itseäni ei todellakaan kiinnosta olla joku "ruma muija mut sainpahan pillua". Ennen en olisi ajatellut ehkä näin.No niinhän asia valitettavasti on, että iso osa miehistä on erittäin himokkaita ja heille kelpaa ihan mikä vaan. Yllättävää tässä on lähinnä se, että tämä tulee naisille yllätyksenä.
Tuo sama vaara on olemassa normaalissa parisuhteessa. Toinen tykkää toisesta enemmän kuin toinen eikä ajattele asioista samoin, roikkuu kuitenkin mukana. Toinen ei vaan asiasta ole tietoinen kun olettaa että toinen ajattelee samoin kuin hän.Fwb-jutut ovat aina johtaneet tuntemuksien heräämiseen, mutta vain jommalla kummalla osapuolella. Varoituksen sanana siitä, mitä voi tuleman.
Ei se tule yllätyksenä. Korostuu vaan se, että itseäni ei todellakaan kiinnosta olla joku "ruma muija mut sainpahan pillua". Ennen en olisi ajatellut ehkä näin.
Miks pitäs tyytyä johonkin kädenlämpöiseen rakkaudettomaan ihankivaan? Haluatko sä ite olla jonkun "no okei otetaan tää sit kun ei parempia näytä nyt olevan"? Mä en nyt aidosti käsitä mitä mä tekisin jollain "perushyvällä" suhteella jossa ei ole henkistä yhteyttä tai suurta rakkautta. Oikeesti, ei. En mä halua sellasta, enkä todellakaan halua olla kenenkään sellainen.
Toisen pään sisään ei pääse, joten tulkinnat on tietysti omasta viitekehyksestä käsin. En kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä tätä vaatimuslistan konseptia kyllä muutenkaan. Loppupeleissä siinä vaatimuslistassa on tasan kaks asiaa: että olen rakastunut siihen ihmiseen (ja se minuun), ja että se kohtelee mua hyvin. Kaikki muu on lopulta toisarvoista. Näistä kahdesta en (enää) tingi.Taisit tulkita vähän liikaa? En tarkoittanut jotain vanhan ajan "järkiliittoa" jossa kumpaakaan ei kiinnosta pätkän vertaa, vaan että joutuu vähän karsimaan vaatimuslistaa ja hyväksymään ettei ehkä enää edes kykene tuntemaan samalla intensiteetillä kuin jossain teinivuosien ihastumisessa.
Henkkoht teen sen, että en tilaile miehiä kotiini mälläämään verhojani. :'DNo se on se maailma missä eletään, minkäs teet...
Taisit tulkita vähän liikaa? En tarkoittanut jotain vanhan ajan "järkiliittoa" jossa kumpaakaan ei kiinnosta pätkän vertaa, vaan että joutuu vähän karsimaan vaatimuslistaa ja hyväksymään ettei ehkä enää edes kykene tuntemaan samalla intensiteetillä kuin jossain teinivuosien ihastumisessa.
Henkkoht teen sen, että en tilaile miehiä kotiini mälläämään verhojani. :'D
Toisen pään sisään ei pääse, joten tulkinnat on tietysti omasta viitekehyksestä käsin. En kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä tätä vaatimuslistan konseptia kyllä muutenkaan. Loppupeleissä siinä vaatimuslistassa on tasan kaks asiaa: että olen rakastunut siihen ihmiseen (ja se minuun), ja että se kohtelee mua hyvin. Kaikki muu on lopulta toisarvoista. Näistä kahdesta en (enää) tingi.
Tää nykyinen tapa, jossa raakataan sohvalla maaten jäätävä läjä ihmisiä tosi pinnallisten piirteiden perusteella on se ongelma. Ei tämmöstä ennen ollut, kun ihmisistä kiinnostuttiin ennen kuin niistä tiedettiin oikein mitään. En tykkää tästä kyllä itse enkä siis näissä palveluissakaan oo hakemassa mitään vakavaa.Tuli mieleen psykologi Barry Schwartzin valinnanvapauden paradoksi, että kun on hyvin runsas valintojen mahdollisuus, se johtaa lopulta päättämättömyyteen ja tyytymättömyyteen. Standardit hivuttautuvat vaivihvaa hyvin korkealle.
Mä en usko tällaiseen itse ollenkaan. Siis että vanhemmiten jotenkin "laimenee". Mut jos tää on yleistä, ni ehkä pysyn sitten niissä nuoremmissa ja kyynistymättömissä.Tosin yritin hakea vähän sitä, että tunteet laimenee iän mukana ja siten vanhempana ei todennäköisesti enää koe yhtä voimakasta rakkauttakaan kuin joskus teininä.
Rakkaus muuttaa muotoaan, ei se kymmenien vuosien jälkeen enää ole niin intohimoisen voimakasta, mutta se yhteenkuuluvuuden tunne ei poistu, se tunne kun tietää että tuntee toisen ja tietää mitä hän ajattelee vaikka ei sitä ääneen sano, se on sitä lopun rakkautta.Tosin yritin hakea vähän sitä, että tunteet laimenee iän mukana ja siten vanhempana ei todennäköisesti enää koe yhtä voimakasta rakkauttakaan kuin joskus teininä.
On se mahdollista, koska se on uusi suhde. Ei se ole iästä kiinni. Tietenkin nuoremmalla iällä ne hormoonit jyllää lujempaa eli tuntemukset on voimakkaammat ja muutenkin kun nuorena kaikki on uutta ennen kokematonta, niin se tuntuu ainutlaatuiselta.Rakkaus siihen samaan ihmiseen tietysti muuttaa muotoaan ja rauhoittuu, arkipäiväistyy yms, mutta en kyllä suostu siihen, että enää en voisi rakastua tulisesti ja täydellä teholla tässäkin iässä johonkin uuteen ihmiseen.
On se mahdollista, koska se on uusi suhde. Ei se ole iästä kiinni. Tietenkin nuoremmalla iällä ne hormoonit jyllää lujempaa eli tuntemukset on voimakkaammat ja muutenkin kun nuorena kaikki on uutta ennen kokematonta, niin se tuntuu ainutlaatuiselta.
Sitä kun aikuistuu, alkaa ajattelemaan enemmän järjellä. Nuorempana meni enemmän tunteella.Todellakin järki vaan vähän suitsii pahimpia päättömyyksiä näin vanhempana.
Sori nyt kun jankkaan OT, mutta mikä tässä saa sut kuvittelemaan että olen järkyttynyt?No siitä vaan, kunhan ihmettelin sun järkytystä aiheesta. Kuitenkin varmaan yksi maailman vanhimpia asioita...
JaLisäksi tuon esiintuominen, että miehille käy mikä tahansa, on omiaan vaikeuttamaan asiaa naisten puolesta. Mitä enemmän olen ollut somessa lukemassa miesten juttuja, sitä todennäköisemmin en tule antamaan randomille miehelle vaikka miten puutteessa itse olisin ja tyytyväinen satunnaiseen, tunteettomaan seksiin.
Ei se tule yllätyksenä. Korostuu vaan se, että itseäni ei todellakaan kiinnosta olla joku "ruma muija mut sainpahan pillua". Ennen en olisi ajatellut ehkä näin.