Kohta varmaan joku tulee avautumaan kuinka sisäinen kauneus on kaikista tärkeintä, ei muilla seikoilla ole niin väliä.![]()
Joillekin se on näin, joillekin ei.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kohta varmaan joku tulee avautumaan kuinka sisäinen kauneus on kaikista tärkeintä, ei muilla seikoilla ole niin väliä.![]()
Vielä kummempaa on samaan hengenvetoon kritisoida Tinderiä pinnalliseksi paikaksiMites tää kuulostaa vähän kummalta. Ei kai heille joutunut sanomaan "Ei kiitos" jos ei alun alkaenkaan svaippaillut niitä oikealle? Etenkin tuo 35v+ ja XXL-himmelin nyt näkee profiilista aika helposti.
Ei se välttämättä ole pinnallisuutta jos ei yksinhuoltajan kanssa halua seurustella. Kaikki ei halua lapsia, varsinkaan jos ne ei ole edes omia.Vielä kummempaa on samaan hengenvetoon kritisoida Tinderiä pinnalliseksi paikaksi![]()
Ennen vanhaan oli painolukemakin rehdisti esillä deittisivustoilla. Nykyään ei taideta oikein enää edes missikisoissa puhua tarkasta painosta mitään. Ihan tabu koko aihepiiri.Parasta olis vaan laittaa ihan rehellisesti sekä se pituus että kokovartalokuva ja kaikki muutkin mahdolliset deal brekerit, kuten lapset, kyllähän nää asiat sitten viimeistään selviää kun livenä tavataan joka tapauksessa.
Vielä kummempaa on samaan hengenvetoon kritisoida Tinderiä pinnalliseksi paikaksi![]()
Ei se välttämättä ole pinnallisuutta jos ei yksinhuoltajan kanssa halua seurustella. Kaikki ei halua lapsia, varsinkaan jos ne ei ole edes omia.
Samoiten myös "XXL" = reilu ylipaino kertoo terveysongelmista ja myös elämänhallinnan kanssa olevista haasteista. Ei se ole pelkkä pinnallinen ulkonäkö asia
Samoiten myös "XXL" = reilu ylipaino kertoo terveysongelmista ja myös elämänhallinnan kanssa olevista haasteista. Ei se ole pelkkä pinnallinen ulkonäkö asia
Sehän on vähän tarkastelijasta ja yksilöstä kiinni, mutta kyllä iso ylipaino pääasiassa juuri sitä tarkoittaa, että kroppa ei voi hyvin ja elämänhallinnassa on parantamisen varaa. Pienikin ylipaino usein tarkoittaa tuota.Ei isokaan ylipaino mitenkään väistämättä tarkoita, että ihminen olis jotenki sairas tai sen elämänhallinta olis kadoksissa.
No siis mikä nyt on XXL? Sellanen joka pitää nosturilla poistaa kotoa vai pallonmallinen vai sellanen, jolla on jenkkakahvat ja selluliittia? Ei isokaan ylipaino mitenkään väistämättä tarkoita, että ihminen olis jotenki sairas tai sen elämänhallinta olis kadoksissa. Okei no sit kyllä on, jos ei omin jaloin pysty liikkumaan.
No siis mikä nyt on XXL? Sellanen joka pitää nosturilla poistaa kotoa vai pallonmallinen vai sellanen, jolla on jenkkakahvat ja selluliittia? Ei isokaan ylipaino mitenkään väistämättä tarkoita, että ihminen olis jotenki sairas tai sen elämänhallinta olis kadoksissa. Okei no sit kyllä on, jos ei omin jaloin pysty liikkumaan.
Minä en halua olla kenenkään henkilökohtainen 24/7 PT ja ruokavalmentaja.
Siinä maha missä painitaan, kirjaimellisesti.
Naisten vyötäröt on levenneet vuoden 2005 jälkeen 7 sentillä ja miesten 4 sentillä. Naisista noin puolet on keskivartaloläskejä, miehistä 44%.
Huom, "keskivartalolihava" ei siis tarkoita, että on lievästi suositusten yläpuolella, vaan että on ihan reilusti keskivartaloläski. Suositukset ovat silloin jo 10+ sentin päässä. Naisilla suositus on alle 80 senttiä. Keskiarvo on nyt jo yli 90... On siitä jo perinteiset "90-60-90" -ihannemitat "aika" kaukana!!
![]()
Suomalaisvyötäröt hurjassa kasvussa – tiedätkö sinä vyötärönympäryksesi ja mihin kaikkeen se vaikuttaa?
Paikallaan jököttäminen ruutujen ääressä on osaltaan nostanut suomalaisten vyötärölihavuutta. Se puolestaan voi vaikuttaa aivoterveyteenkin.www.ksml.fi
Vaatekoot on muuttuneet vuosien varrella ja ne on aika huono mittari mistään etenkin pienimpien kokojen osalta.Kuvitellaan vaikka että menee suurinpiirtein vaatekokojen mukaan. XXS/XS alipainoinen, S-M normaalipainoinen, L lievästi ylipainoinen, XL ylipainoinen, XXL lihava...
Toki niinkuin vaatekokojenkin kanssa ei pelkkä painolukema kerro vielä kaikkea...
Ja kyllä itsekkin olen huomannut omassa terveydessä ja olossa heti muutosta huonompaan jos paino on päässyt lähelle XL luokkaa...
Vaatekoot on muuttuneet vuosien varrella ja ne on aika huono mittari mistään etenkin pienimpien kokojen osalta.
Mutta XL toki usein tarkoittaa ylipainoa.
Pysykääs sitten taas aiheessa - nämä BMI- ja vaatekokokeskustelut ei näytä enää liittyvän mitenkään ketjun aiheeseen, eli Tinderiin ja nettitreffeihin.
No sitten kannattaa puhua aiheesta ketjun kontekstissa, jota tuossa yllä ei tehty.Kyllähän nämä liittyy melko vahvasti siihen, jos etsii normaalipainoista (ja normaali ei ole 167cm ja 70kg) naista. Lihavuuden glorifioinnin aikana eli ns. kehopositiivisuuden aikana yritetään vaan tehdä lihavuudesta normaalia. Aika useinhan Tinderissäkin voi olla naisen profiilissa maininta "L" ja oikeasti sieltä paljastuu ne pari X-muuttujaa sen kirjaimen edestä livenä.
Okei ja yksi poikkeus löytyi heti, tunnustan, että jos mies on 195cm tai pidempi, saatan laittaa oikeaan vaikka profiilitekstiä ei olisikaan. Nää on niin harvinaista herkkua![]()
itselle (179cm) toi olis just hyvä pituus. Kerran olen seurustellut 197cm pituisen miehen kanssa ja se oli kyllä tosi kiva pituus. Kerrankin mahtui mukavasti kainaloon jne.Itse laittaisin vasuriin. Liikaa pituuseroa.
Itse laittaisin vasuriin. Liikaa pituuseroa.
Mulla on ollut seurustelukumppanin kanssa pituuseroa 31 senttiä ja "tapailukumppanin" kanssa lähemmäs 40 cm...Toki henkilökohtainen preferenssi, mutta miksi näin? Itse olen 195cm ja aiempi seurustelukumppani oli 155cm. Ei tuo pituusero kyllä aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, eikä sitä ihan suhteen alun jälkeen kyllä enää itse millään tavalla noteerannut.
Toki henkilökohtainen preferenssi, mutta miksi näin? Itse olen 195cm ja aiempi seurustelukumppani oli 155cm. Ei tuo pituusero kyllä aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, eikä sitä ihan suhteen alun jälkeen kyllä enää itse millään tavalla noteerannut.
itselle (179cm) toi olis just hyvä pituus. Kerran olen seurustellut 197cm pituisen miehen kanssa ja se oli kyllä tosi kiva pituus. Kerrankin mahtui mukavasti kainaloon jne.
Mutta olen seukannut myös itseäni reilusti lyhyemmän kanssa, no probs senkään suhteen.
Sä oot poikkeus, mun kokemuksen mukaan suurin osa miehistä ei piittaa yhtään suuntaan tai toiseen ja jotku jopa erityisesti tykkää kun nainen on reilusti pidempiÄh, oon varmaa taas vammanen, mut vaikka väitän, että naisen pituudella ei ole väliä, mun mielestä on outoa seurustella pidemmän naisen kanssa. Joten tällei puutarhatonttuna rajoitan omia tsäännsejä taas hienosti![]()
Minä taas sanoisin, että suurin osa miehistä kyllä "piittaa", mutta piittamisen määrä ei välttämättä ole ratkaiseva.Sä oot poikkeus, mun kokemuksen mukaan suurin osa miehistä ei piittaa yhtään suuntaan tai toiseen ja jotku jopa erityisesti tykkää kun nainen on reilusti pidempi![]()
Sä oot poikkeus, mun kokemuksen mukaan suurin osa miehistä ei piittaa yhtään suuntaan tai toiseen ja jotku jopa erityisesti tykkää kun nainen on reilusti pidempi![]()
Minä taas sanoisin, että suurin osa miehistä kyllä "piittaa", mutta piittamisen määrä ei välttämättä ole ratkaiseva.
Naisten "piittaaminen" on sitten ihan eri juttu, ja naiset kyllä totta tosiaan piittaa. Aika harva nainen haluaa itseään lyhyempää miestä.
Jahas, jahas! Pitäskö pyörtää aiemmat päätökset olla koskematta deittiappeihin, kun nyt on kerran priimaa liikenteessä. Noh, todennäköisestihän ei oltais edes toistemme rangessa. Vuoden vaihtuminen ja pari elämään liittyvää asiaa (jotka eivät liity millään tapaa ketjun aihepiiriin) sai kuitenkin harkitsemaan asiaa uudelleen: miksipä niitä lähes olemattomia todennäköisyyksiä tavata joku ei lisäisi infinitesimaalisesti?
Lähes jo latasin Tinderin, kunnes sitten kurkkasin Trustpilotista ja siitä Play storen kautta sovelluksen reviewejä. Trustpilot 1.2/5 ja aika paljon on annettu 1/5 tähteä Play storen revieweissäkin. Samaa yhden ja kahden tähden arvostelua myös Apple storessa. Palautetekstit on karua luettavaa: monet vaikuttaisi saaneen aiheettomia banneja, kärsineen boteista ja ihan silkoista bugeista. Nuo bugit on monelle tehneet ilmeisesti sovelluksen käyttökelvottomaksi - tai lähes sitä. Myös asiakastuki on noissa palautteissa kirottu alimpaan helvettiin.
Onko näiden sovelluskauppojen ja trustpilotin palautteet teidän mielestänne miten todenperäisiä? Ylipäätäänhän suurin osa palveluiden käyttäjistä tuskin antaa mitään arvosteluja, ja sen lisäksi vielä yleensä lähdetään paljon herkemmin valittamaan kuin kehumaan. Niin tai näin, eihän nuo palautteet juuri Tinderin käyttöön rohkaise - varsinkaan mihinkään maksullisiin tilauksiin. Ihan tarpeeksi olisi haastetta varmasti toimivallakin alustalla.
Itse en kyllä osaa erottaa että nyt olisi huonompi tilanne. Toki disclaimerina: Mä oon välillä niin saatanan laiska etten jaksa avata koko appia - saatika jutella siellä. Silleen saa mätsit ainakin hyvin katoamaan, ei aina tarvi odottaa kauaakaan!Onko muillaki samoja kokemuksia, että tällei talvella ei vaan saa keskusteluja / treffejä läheskään niin helposti aikaseks kuin kesällä?
Mä ostin Platinumin tuossa taas mutta en mä ole jaksanut sitten panostaa yhtää eli rahat melkeenpä menee nyt hukkaan
Ja tuo sää ulkona ei kieltämättä inspaa lähtee treffeilleHimassa hyvä olla.
Muistakaa arvon sinkut tämä, että yksin on enemmän aikaa tehdä asioita mistä nauttii ja voi kehittyä. Paremmaksi ”sinuksi” joka päivä.
Sitäpaitsi puolet suhteista päättyy eroon ja kuinka moni kaikista parisuhteista on oikeasti hyviä?
Sinkkuna olo on suorastaan siunaus rakentaa syvällistä suhdetta oman itsensä kanssa.
Ei minusta paremmaksi "sinuksi" tulemisen esteenä ole parisuhde mitenkään paitsi toki, jos suhde on huono ja sekin opettaa oikein käsiteltynä.
Yksin ollessa on hienot puolensa, mutta omanlaisensa heijastus ja ymmärrys toisen kautta jää vaillinaiseksi. Sokeita pisteitä voi syntyä enemmän ja todennäköisesti niin käykin.
Puolensa ja puolensa molemmissa. Sanoisin, etä se yksin olemisen aika on tärkeää silti kaikille. Se, että pärjää ja pystyy ja on onnellinen yksin on ihan edellytys sille, että kun se sopiva tulee vastaan, siihen ei tarvi ripustautua tai väkisin alkaa jollekin "sinne päin" olevalla suhteelle. Ja sitten toisaalta kaikilla meillä (okei poikkeuksia on mutta uskallan tässä kohtaaa kyllä yleistää) on tarve yhteyteen ja läheisyyteen jonkun kanssa. Et ymmärrän senkin, että yksinolo alkaa jossain vaiheessa todellakin riittää.
Itsellä sinkkuutta takana nyt aika tarkkaan vuosi, ja on tässä kaikenlaista edellisen suhteen shittiä prosessoitu ja vielä riittää prosessoitavaa, myös kaikessa mitä sitä ennen on ollut. Nyt sitä olis ehkä kohta pisteessä, jossa sitä prosessointia olis ihan kivakin pikkuhiljaa jatkaa jonkun toisen kanssa.
Puolensa ja puolensa molemmissa. Sanoisin, etä se yksin olemisen aika on tärkeää silti kaikille. Se, että pärjää ja pystyy ja on onnellinen yksin on ihan edellytys sille, että kun se sopiva tulee vastaan, siihen ei tarvi ripustautua tai väkisin alkaa jollekin "sinne päin" olevalla suhteelle. Ja sitten toisaalta kaikilla meillä (okei poikkeuksia on mutta uskallan tässä kohtaaa kyllä yleistää) on tarve yhteyteen ja läheisyyteen jonkun kanssa. Et ymmärrän senkin, että yksinolo alkaa jossain vaiheessa todellakin riittää.
Itsellä sinkkuutta takana nyt aika tarkkaan vuosi, ja on tässä kaikenlaista edellisen suhteen shittiä prosessoitu ja vielä riittää prosessoitavaa, myös kaikessa mitä sitä ennen on ollut. Nyt sitä olis ehkä kohta pisteessä, jossa sitä prosessointia olis ihan kivakin pikkuhiljaa jatkaa jonkun toisen kanssa.
Joo, kyllä se näin on, vaikka nuorena ja nättinä ja hoikempana sai yleensä poikkeuksetta lähtee yksin baarista kotiin. Nyt nykypäivän deittiskenessä näitä mahdollisuuksia ja seuranhakukanavia on niin paljon, että tulee suorastaan runsaudenpula ja puhelin täyttyy munakoisojojen kuvista![]()
Mä oon aina käsittänyt että kaikki tälläset dikpikit ynnä muut on täysin turn off.
Suurimmalle osalle se varmasti onkin, mutta meitä on moneen junaan. Sen olen nyt kuitenkin huomannut, että kaikki on kohteliaasti kysyneet ensin, että saako laittaa kuvia.![]()
Kyllä kai enemmistö naisista sanoo, että saisi kyllä munaa kotiin, jos niin haluaisi. Mutta kun se vaan on eri asia, onko se kamalan hyvä ja toivottava juttu. Eihän suuri osa miehistäkään mene maksullisiin hakemaan tunteetonta panemista, vaikka seksintarpeessa olisikin. Eri asia toki olla pantava reikä tai maksava asiakas, mutta edelleen on miesten ihan turha olla kateellisia tästä "loistomahdollisuudesta".@gramma , tuo yltäkylläisyys Tinderissä ja muissa nettideiteissä kuulostaa juurikin siltä mitä olen arvellut naisten tilanteen olevan, selittää hyvin yleistä menoa siellä. Mutta oikeasti propsit että sanot asian suoraan, yleensä naiset ei halua tuota myöntää.![]()