En näe miten monogamiaa arvostava ihminen vaihtaa seksikumppania lennosta kaiken aikaa. Yleensähän nämä vielä ovat tyyliä tämän foorumin käyttäjä, joilla ei edes vakavaa parisuhdetta edes ole ollut. Siinä voi tulla yllärinä vastaan, että sitoutuminen tarkoittaa samalla sitä, ettei se paneminen ole aina ykköspriona siinä parisuhteessa. Tällöin tällainen "monogamiaa ihannoiva sarjapaneskelija" tuskin toista kykenee arvostamaan. Näitä vastaavia "odotan yksiavioista yksisarvista" keissejä on tässä keski-iän kynnyksellä nähnyt liikaa.
Luin tämän läpi monta kertaa ja kieltämättä ihmettelin kun minut vielä mainittiin lopussa. Ajattelin sitten ottaa kopin ja vastata - vaikken ihan tiedä mihin.

En tiedä, Awelonian, millaisen mielikuvitushahmon oletkaan koostanut minusta mutta vaikuttaa kuin siihen olisi sisällytetty varsin paljon ehkä omia traumoja tai pettymyksiä tms.
Edelleen mulla jää hieman hämärän peittoon tuo monogamia ja seksikumppanit -asetelma mutta ei se mitään. Edellisen suhteen päättymisen jälkeen olen halunnut pysytellä ihan tietoisesti sinkkuna koska se vaan on itselle se oikea tapa. Antaa itselleen aikaa ja ns. nollata tilanne. Ja tuo on jotenkin tosi helppoa ja vaivatonta introverttina kun ei ole mitään pakottavaa tarvetta että siinä vierellä olisi joku - jollekin läheisriippuvaiselle tuo olisi varmasti helvettiä.
Vielä tuosta "Antaa itselleen aikaa ja ns. nollata tilanne." Vaikka toisinaan (varsin satunnaisesti) on mukava tavatakin uusia ihmisiä, ei se tarkoita sitä että heitä pitää panna.

Tuo sun kommentti oli jotenkin hauskaa luettavaa sillä siinä oli selvästi maalattu isolla mielikuvituspensselillä - ja tosi tummin sävyin.
Se että edes miettisin puuhastelua vaihtoehtona vaatii sitä tietynlaista kemiaa - ja newsflash, sitä kemiaa ei valtaosan kanssa ole - ja sekin on ihan ookoo! Ihminen voi olla tosi mukava, fiksu ja loistavaa seuraa vaikka mitä vaikkei sitä tietynlaista kiinnostusta olisi ollenkaan. Sehän siinä tutustumisessa onkin mukavaa kun ainakin itse pystyn tekemään sen ilman kummempia ennakko-odotuksia.
Kaikkia yhdistää vaan se, että he kovin treffikumppaneilleen selittää ummet ja lammet kuinka ollaan etsimässä sitä oikeaa, mutta kun miehen kalu ei housuissa pysy. Sitten ollaan sinkkuja ja taas uskotellaan sitä samaa skeidaa mitä toi Jeissoni täällä tekee.
Tämä "selittää ummet ja lammet" -juttukin kuulostaa tosi vieraalta itselle. Voin suoraan todeta että ei kuulu omaan repertuaariin, sillä en koe mitään tarvetta huijata ketään, se aiheuttaa vain pahaa mieltä ja en halua olla syypää moiseen. Edellinen suhteenikin alkoi niin että juteltiin helposti parikin kuukautta vain viesteitse ennenkuin edes nähtiin. Moni täälläkin olisi varmasti tuominnut sen sillä "pitää nähdä asap" jne. No, se toimi noin vallan hyvin sillä itsellä ei edes ole kiire tutustua - antanee myös osviittaa siihen että en ole hyppimässä tuolla sängystä toiseen. Ehkä vielä lopuksi ihan kuriositeettina, olen tämän nyt päällä olevan sinkkuajan kohdalla antanut pakkeja seksin tai muun suhteen syventämisen osalta huomattavan monta kertaa. Naiset kun ovat mukavia myös ihan kavereina ja ystävinäkin.
Awelonian, tosi vieraalta kuulosti tuo koko analyysisi enkä tiedä vastasinko vain osaan kohdista mutten toki myöskään koe että minun tarvisi mitään selitellä tai puolustella aiheen osalta. Kunhan nyt jälleen vähän avasin omaa näkemystäni ja tapaani toimia enemmän.