Täsmennetään sen verran että nainen kertoi siis jo hyvin alkuvaiheessa (kun tuli puhe sukunimistä, kuinkas muuten) että on ollut kerran naimisissa (2013-2016) ja kun kysyin vähän kuin ohimennen eron syytä niin vastaus oli jotakuinkin sanasta sanaan: "Ei se voi olla niin että parisuhteen toinen osapuoli pyrkii kokonaan nujertamaan toisen itsetunnon". Tuosta en tuolloin enempää kysellyt vaan sanoin vaan että ei puhuta siitä kun hän vaikutti muuten niin tyytyväiseltä ja juttu luisti. Näytti myöhemmin valokuva-arkistostaan myös hääkuvansa (puolikkaan josta mies oli leikattu pois) että on se ainakin naimisissa ollut. Itse kommentoin tuohon että kaunis morsian johon hän vastasi että puku oli kaunis. Jatkoin sitten että kyllä loputkin kokonaisuudesta on ihan yhtä kaunista. Siihen kiitti sitten kainosti.
Nimeen liittyen myös sellainen mielenkiintoinen huomio, että hänellä on vuosia vanha tietokone, jossa käyttäjänimenä oli suomenruotsalainen sukunimi joka ilmeisesti oli tuon avioliiton peruja, koska mainitsi miehen olleen suomenruotsalainen. Kun valokuvia katseltiin, niin pyysi että häntä vähän häiritsee se nimi että voisiko sen vaihtaa joten vaihdoin hänen etunimekseen. Jäin lähinnä miettimään että miksei kukaan edellisistä ollut sitä vaihtanut?
Avioeron jälkeisistä lyhyistä suhteista en kovin tarkasti tiedä (en pituuksia tai juuri muutakaan), muuta kuin että tuon jälkeen hänellä on niitä ollut ilmeisesti kolme. Ja tarkennetaan sen verran, että kun kysyin tuon avioliiton/eron vaikutuksesta siihen että pyysi etenemään hitaasti, niin hän vastasi itse asiassa että kai narsistinen parisuhde edelleen jossain määrin vaikuttaa, mutta koska siitä erosta on jo viisi vuotta aikaa, niin ei se paljoa vaikuta, vaan enemmän kuulemma vaikuttaa sen jälkeisten lyhyempien suhteiden päättyminen ja erityisesti se viimeisin. Saan toivottavasti selvitettyä, mitä noissa jälkimmäisissä tapahtui.
Sen verran olen aikani kuluksi narsismista lukenut kirjallisuutta että ilmeisesti narsistin uhri ei välttämättä myöhemminkään tiedosta että menneisyyden haamut edelleen alitajuisesti vaikuttavat käytökseen, vaan jos toinen vaikuttaa mukavalta ja kehuu ym. niin saattaa tulla alitajuisesti mieleen että tuollainen se narsistikin ensi alkuun oli. Toinen, mitä olen seurannut, on että hän on monessa kohtaa korostuneen varovainen ja pyrkii varmistelemaan ja miellyttämään joka myös viittaa narsismin uhrin käytökseen, kun pelkää hylätyksi tulemista tai sitä että toinen pahoittaa mielensä tai suuttuu. Esimerkiksi jos laitan Whatsappissa viestin, johon hän ei heti (luokkaa vartin- puolen tunnin sisällä) vastaa niin yleensä kertoo ensimmäiseksi, missä oli tai miksi ei pystynyt heti vastaamaan. Samaten yhden tapaamisen aikana mainitsi että älä välitä keittiön maton tahroista kun hänellä joskus ruokaa laittaessa tippuu siihen jotain ja on vaikea puhdistaa, niin hän sitten kesällä aina pesee sen. Seuraavaksi kysyi varovasti että haittaako jos hän suihkun jälkeen laittaa pyjaman päälle (klo oli noin 19.00). Ei haitannut. Syy siis oli se että hänellä on psoriasis, joten pitää laittaa pitkät vaatteet jottei sotke rasvalla paikkoja. Tuonkin toki käsivarresta huomasin ekoilla treffeillä ja senkin hän varmisti että älä huoli, ei ole tarttuvaa. Kolmas asia illalla jonka vielä painoin mieleen oli se kun hän alta kulmain mainitsi ettei hänellä ole rintsikoita (pyjaman alla) jonka kuittasin että ei kai niitä yöllä kuulukaan pitää. Itse luin tuon tilanteen niin että hän huolestui siitäkin, roikkuuko tissit, huomaisinko sen ja haittaisiko se mua. (toim. huom. en nähnyt asian oikeaa laitaa kun pyjama oli sen verran löysä).
Nuo kun laskee yhteen plus se hyvin huomaavainen käytös ja sitten yks kaks pyyntö jarrutella, niin tuntuu että joku hänellä painaa mieltä ja oma sisäinen salapoliisini haluaa sen selvittää, kävi miten kävi.
Tuli vähän turhan yksityiskohtaisesti, mutta olkoot.