Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli yhdellä testillä muutoin 20-30 pingi, aamulla nopeudet lähemmäs 80M.Tuo alkaa ole aika historiallisista tasoa, mutta hyvä, että kuitu on tulossa ja elein kävin äidillä syömässä ja sille oli myyty jo nopeampi yhteys, kuin minulle. Hänelle on tulossa 400M yhteys ja olen kituuttanut 100M + 200M yhteydellä pitkään. Pitäisi kai ottaa suoraan se 1000M. Sitten olisi 1100M, kun varayhteys on mukana.
Elisa kävi juuri asentamassa 100/10 kotikuidun (VDSL2), tuossa tulokset. Varmaan ihan ok arvot?
Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test
![]()
Ei tuosta pingistä voi päätellä juuri mitään.
Sijainti/kuparin mitta vaikuttaa varmaan hieman. Joka tapauksessa olen tyytyväinen, 9,90€/kk 100/10 vs 13,90€ 50/10 niin ei passaa valittaa.![]()
Pingi on yllättävän korkea. Itselläni sama liittymä näyttää tällaista:
Sijainti/kuparin mitta vaikuttaa varmaan hieman. Joka tapauksessa olen tyytyväinen, 9,90€/kk 100/10 vs 13,90€ 50/10 niin ei passaa valittaa.
Modeemi vaihtui Elisan Zyxel-paskeesta joka katkoi 5GHz WiFiä Asus DSL-AC51-modeemiin ja tuossa 5GHz nopeudet NVidia Shield TV:llä.Elisa kävi juuri asentamassa 100/10 kotikuidun (VDSL2), tuossa tulokset. Varmaan ihan ok arvot?
Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test
![]()
Kyllä, kun käytät näistä "Kolme eri toimintatilaa: Tukiasema, Reititin tai Mediasilta"Saanko kännyn hotspotin paritettua tälläsen kautta: TP-LINK RE200 Dual-band -WiFi-toistin 28,90 tukiasemaan? Normaalistihan noi palikat toimii juuri päinvastoin eikö? Eli jakaa langallisen yhteyden langattomasti? Mutta osaako se ottaa langattoman sisään ja ulostaa sen johdon kautta tuohon X4S:ään?
Nyt meni vittu hermot tähän paskaan.
En tiedä mikä siinä kusee onko käyttäjiä tullut lisää vai mitä hemmettiä tolle nopeudelle on tapahtunut
Tuntuu että yleisesti ymmärretään, että 5G tulee ja riittää kaikille koska kapasiteettiä lisätään.No, kuormitus ainakin kasvaa, se on varmaa se.
Mobiilidatan nurja puoli
Tuntuu että yleisesti ymmärretään, että 5G tulee ja riittää kaikille koska kapasiteettiä lisätään.
Riittäähän se, alkuun. Kuten Järvinen tuossa totesi, niin mobiilidatan käyttö on lisääntynyt vuoden sisällä (kuten aiempinakin vuosina).
Tere, lainaan hieman tätä triidiä omiin kyselyihin..
Elikkäs MPY (Mikkelin puhelinyhtiö) sössi taas jotain, ja mun kaapeli (siis tv kaapeli) netti ei taas kerran toimi. Olen käyttänyt kaapelimodeemia sen ~20v juurikin sen takia, että jos se on poikki, niin silloin ei myöskään TV toimi, ja toisinpäin... ja tuo toimi aiemmin todella hyvin, eli netti toimi 24/365, mutta viime aikoina on alkanut tulla säröjä liittoon...
Liittymä on 50Mbps/~2?¿?mpbs ja tuo on riittänyt kaikkeen mikäli on toiminut, mitä se ei viimeaikoina ole tehnyt. Noh, iskin kännykän USB-väylään, ilman sen suurempia odotuksia... ja perkules sehän rokkas ihan kympillä, speednetin mukaan 47Mbps down ja 27Mbps up...
Tuo riittää youtuben katseluun paremmin kuin hyvin, mutta onko joku koittanut pelata tällä virityksellä? mulla on joku nettimeter (netmeter evo 2.0.0) koneella mutta se ei ymmärrä että mulla on netti kun se tulee usb väylän kautta, eli en näe pätkiikö tämä liikaa pelaamiseen...
Toinen asia mikä askarruttaa on turvallisuus, siis jos käyn katsomassa jotain hydrauliikka videoita niin tuleeko minun puhelimesta niin saastainen että siihen ei voi edes vastata ilman että kuolee kuppaan¿
jos mobiililla pystyy pelaamaan, voisin päivittää ton kännykän liittymän ja irtisanoa tän kaapelin.... tosin... mulla on niin huonoja kokemuksia kaiken maailman mokkuloista että....
kännykkä on oneplus 7 jos se nyt jotenkin liittyy tähän.. (ei varmaan liity, mutta pääsinpähän kehumaan oneplussaa ^^)
Mikähän siinä oli että Kuopio jäi yhteisverkon ulkopuolelle.
Raha. Yhteisverkko tehtiin sinne missä mobiiliverkon tuottavuus on matala eli missä peittovaatimusten takia tarvitaan paljon tukiasemia mutta missä ei kuitenkaan ole näihin tukiasemien määrään nähden paljon käyttäjiä. Yhteisverkolla Telia ja DNA saivat siis jaettua kulut ja pidettyä kuitenkin peittovastimuksen täytettynä ja pystyvät tarjoamaan alueelle liittymiä.Mikähän siinä oli että Kuopio jäi yhteisverkon ulkopuolelle.
Uudet 5G-toimiluvat sallii yhteisverkon laajentamisen paljon suuremmalle väestöpeitolle, aika näyttää mitä sen kanssa käy. Esim. Tanskassa Telialla ja Telenorilla on koko maan kattava yhteisverkko.
Uuden Traficomin sivuilta kun ei löydä mitään, niin ei voi varmistaa, mutta mielestäni koski myös vanhoja taajuuksia, joiden luvat uusittiin.Tämä koskee siis 3.5Ghz taajuutta? Tosin NSA vaatii 4G että odotetaan pari vuotta SA:ta ensin.
Suosittelen pitämään kiinteän kaapeliyhteyden. Voihan sitä kännykkäyhteyttä silloin käyttää sitten, jos kaapeliyhteys ei toimi. Kaapeliyhteydellä saat kuitenkin aina tasaisesti nopeuden ja mobiilinetin nopeus voi laskea myöhemmin niin, että netti tökkii. Kannattaa toki operaattorille aina tehdä vikailmoitus, jos ongelmia esiintyy.
Jos vaan jaat puhelimen kautta nettiä tietokoneelle tms niin hydrauliikkavideoiden katselu ei vaikuta puhelimen tietoturvaan. Toki tietokoneen suojaus on syytä olla kunnossa.
Kiva upload, paljon maksat liittymästä?Lounean 2019 joululahja eli kuituasiakkailleen 1000/500Mbit/s yhteys.
![]()
Kiva upload, paljon maksat liittymästä?
Mahtavia uutisia! Tarjoamme nyt kaikille valokuituasiakkaillemme gigavauhdikkaat joulunpyhät. Avaamme jokaiselle maksiminopeuden ajaksi 20.12.2019-2.1.2020 (50-1000M riippuen verkkotekniikasta ja laitteistoista).
Muutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä, eikä vaikuta nykyisten palveluiden kuukausihinnoitteluun. Voit vain ottaa kaiken irti nopeasta yhteydestäsi. Langaton WLAN-yhteys on aina kiinteää hitaampi ja langattoman verkon nopeuteen vaikuttaa useampi asia, kuten WLAN –laitteen ikä ja sijoituspaikka sekä muiden WLAN-verkon laitteiden suorituskyky.
Kappas, menikin 100/50 FTTH liittymässä wifillä testattuna täydet läpi. 390/390 tms. Hyvä joululahja Lounealta, kiitos, Maistuu!
Noo 520/512 meni - koska PFSensen rauta ei riitä tuosta ylemmäs@kurkimies
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.