Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
566
Ihan mielenkiinnosta minkälaiset ovat olleet nopeimmat/nopein ajamasi auto?
AMG-Mersu, yli 500 heppaa, 911 Porsche reilut 300 heppaa ja Corvette joku 400 heppaa. Ei n uusia olleet, mutta toimivia laitteita. Suhteellisen nopeita kokeiluja tiellä, ihan kaikkea saatu irti tiellä, mutta kiihtyvyydestä sai kyllä kuvan.

Mutta mitä sitten? Paljonkos sinulla on ikää?Käytätkö lippistä? Mites lenkkarit, onko käyttöä muutenkin, kuin lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
383
AMG-Mersu, yli 500 heppaa, 911 Porsche reilut 300 heppaa ja Corvette joku 400 heppaa. Ei n uusia olleet, mutta toimivia laitteita. Suhteellisen nopeita kokeiluja tiellä, ihan kaikkea saatu irti tiellä, mutta kiihtyvyydestä sai kyllä kuvan.

Mutta mitä sitten? Paljonkos sinulla on ikää?Käytätkö lippistä? Mites lenkkarit, onko käyttöä muutenkin, kuin lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Antaa kuvan siitä minkälainen mielikuva siellä on kommenttien tueksi, kun oikeasti tehokkaalle autolle ei riitä ymmärrystä.

Fakta on se, että rakennettuna saadaa nopein auto, ei suoraan kaupasta. Näissä rakennetuissa autoissa on kyllä jarrut, alusta ja tehot linjassa silloin, kun tiedetään mitä tehdään.

On ikää tarpeeksi. Omistan edelleen auton mikä kulkee ja voin myös käyttää lippistä halutessani.

Kylläpä jollain ottaa koville, kun kysellään ihan kaikkea muutakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 936
Noilla myyntikuvilla ei vielä kuuhun mennä. Tekstikään ei hirveästi kerro.

No ei kyllä hirveesti ja tuohan on jälkikäteen turbotettu ja vielä glsi koriin tehty. Toki nuo alkaa olla tosissaan harvassa jo nykypäivänä..

Edit: ja siis eihän siinä mitään että glsi koriin tehty tai että sillä mitään eroa sinänsä olis, gti ois vaan voimansiirrolta jne ollu lähempänä jo alunperin.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 244
No ei kyllä hirveesti ja tuohan on jälkikäteen turbotettu ja vielä glsi koriin tehty. Toki nuo alkaa olla tosissaan harvassa jo nykypäivänä..

Edit: ja siis eihän siinä mitään että glsi koriin tehty tai että sillä mitään eroa sinänsä olis, gti ois vaan voimansiirrolta jne ollu lähempänä jo alunperin.
Hienot reiät on myös kontissa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 430
Alkuun näytti etusivun kuva hyvältä mutta sitten tekstistä (ja auton perästä) selvisi, että on diesel ja vieläpä RHD :D

 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
566
Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.

Jalopuusta päätellen selvästi malliston yläpäätä.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 269
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 402
Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.

Tuollainen oli hetken aikaa ajossa, aikoinaan. Jalopuut puuttui ja kattoluukku. Laatuvaikutelma oli kyllä parempi mitä aitovenäläisessä vastaavassa. Penkeissäkään ei ollut sellaista metalliputkea ristiselän kohdalla:lol:
Mokoma tuli vaihdossa monen sadan kilsan päästä, ja sitten seuraava omistaja kävi ostamassa sen takaisin kotinurkilleen - vielä samalle kadulle:redface:

Eihän sitä tiedä vaikka joku tosiharrastaja jopa ostaisi tuon, hinnassa varmaan on tinkaamisen varaa... mistä noista tietää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
594
Noilla myyntikuvilla ei vielä kuuhun mennä. Tekstikään ei hirveästi kerro.

Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.

Onhan sitä ihan kunnolla laitettu mutta 50k 2013 vuotisesta 3-bemarista on kyllä liikaa, olkoonkin 35d mutta uuden 330e saat samaan rahaan.
On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.

Nyt on vähän ajettu Samara. Ilmoituksessa tosin on kolmet eri kilometrit; 3010 km, 2840 km ja mittarissa 3060 km. Tuohon hintaan kyllä ei ole helppo myytävä.

Samara on kyllä yksi huonoimpia koskaan näkemiäni autoja, takavetoiset laatikko Ladat ovat paljon parempia.

Yksi kaveri osti kerran nuoruudessaan tuollaisen venäjällä kootun yksilön talviautoksi kohtuu halvalla ja kyseinen ostettaessa kohtuullisen siisti ja pääosin tallissa / katoksessa pidetty yksilö ruostui yhden etelän vesitalven aikana mitä ihmeellisemmistä paikoista.
Ohjaus ja jarrut tuossa yksilössä olivat "parempaan" tottuneelle vähän erikoisen tuntuiset, mutta plussiksi täytyy sanoa se, että ainakin lähti aina käyntiin ja lämpöä riitti.
Samoin sisusta oli hauskaa mustaa plyyshiä, joka oli kiillottunut sieltä täältä ja sisustasta kuului erilaisia natinoita ja nitinöitä ajaessa lähes jatkuvasti.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 244
Siis ihan tosissaan joku myy mätää ( vaikkakin turbotettua ) 80-luvun Galanttia 4500 € hintaan?
Nyt tuon arvo on jossain muutaman satasen max. tonnin pinnassa, mintti kuntoisena tuosta voisi ehkä tuon nelosen saada.
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
594
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.
En minä sitä kiellä, etteikö tuo voisi olla hauska auto, mutta kun kunto ja hinta eivät tässä tapauksessa kohtaa, varsinkaan kun ei puhuta mistään aidosta harvinaisuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 936
Niinno, mulle on rallimiehet tarjonneet pelkästä öljyruutallisesta 6-bolt alakerrasta jo 500e..

Noiden pyynnit on ihan karanneet käsistä kun niitä mätiäkään ei enää mistään löydä. En mäkään tosta neljää tonnia maksaisi missään nimessä, mutta tekniikan toimiessa kyllä tuo parin tonnin auto on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 936
Aito VR4 oli käytännössä EVO, mutta aikasemmin ja eri korilla. Helpoin tapa tehdä Galantista VR4 on laittaa siihen EVO/VR4 palikat. Ainakin tuo on kunnon sleeper, ajattelee siitä muuten mitä haluaa. Eiköhän siinä ole ihan EVO/VR4 4G63, muut moottorit yhdellä nokalla, GTI ja VR4 kahdella, jos oikein muistan.

Juu muut on yhdellä nokalla ja gti/vr4 kahdella. Tosin vr4 oli 6-bolt alakerralla jossa ei ole evojen 7-bolt alakerran crankwalk huolia


Ja lisätään nyt vielä että esimerkiksi gti dyn-4 vastasi muuten vr4 poislukien kone ja laatikko, eli sellasen muutoskatsastaminen oli lähinnä etsiä sopivat laput. Glsi taas sitten vaati jarruja jne.
 
Viimeksi muokattu:

Painkiller

Panomies
Make ATK Great Again
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
473
Kyllähän noiden vehkeiden rakentamiseen saa rahaa palamaan.
Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 948
Saahan sitä, mutta ei tuo kyl näytä siltä, että siihen olis palanut rahaa noin. Tuollaisen moottorin läpikäyntikään nyt sieltä kalleimmasta päästä ole. Häkellyttää myös, että kori ollut irti, mutta ei ole sitten sitä viitsitty siinä samassa käydä läpi.
Niin, no kyllähän tuon suurin osa ihmisistä tietää. Auto voi olla ihan minkälainen paska tahansa, mutta jos se näyttää hyvältä se on arvokas ja helppo myydä. Teknisesti hieno ja ruosteeton auto ei mene kaupaksi kirveelläkään jos se ei näytä hyvältä.

Ja jos korin käyttää irti rungosta se lopullinen pinta kannattaa tehdä vasta kun se on takaisin rungon päällä, se tyhjä koppa elää väkisin jonkinverran siinä kun se pultataan takaisin runkoon. Noi kuvat nyt on sen verran epäselviä että paha sanoa mitä tuolle kopalle on tehty kun se on ollut irti, äkkiseltään se kyllä näyttää ihan suoralta.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 430
Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.
Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
273
Kyllähän ne kilsatkin jotain merkkaa. 65tkm vs 130tkm niin siinä on monelle useamman vuoden ajot. Tuon 130tkm ajetun hinta pitäisi olla 30ke ja 65tkm ajetun joku 37ke.

Se onko auto vuosimallia 2013 vai 2014 on aivan sama kuin malli ei muutu
Noin vähän ajetut 2013 isot dieselit ovat niin harvassa jolloin hinnan määritys vs nämä +100tkm ajetut on haastavaa. Saksasta autoscout24 2012-2014 alle 80tkm 335xd 4 kpl 22-33t€ hinnoissa. f3x 35d Suomessa todella vähän muutenkin myynnissä alla oleva 535xd taas huomattavasti yleisempi ja järkevämmän hintainen.


f3x vuoden 2014 aikana idrive päivittyi, suomenkieli tuli vaihtoehdoksi ja isomman näytön retrofittaus helpottui jotkut antavat arvoa tälläisille ominaisuuksille uudemmissa vuosimalleissa vaikka ulkoisesti näyttäisi samalta. Minkä ikäisenä vuosimallin merkitys ostajalle katoaa vaikka malli olisi sama niin onhan -17 vanha vs uusi -20 ja ero näkyy myös hinnassa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
228
On tuossa aika paljon laitettu lisää hintaa noille kohtuullisen pienille ja halvoille modeille.

Nettiautossa on tarjolla laittamaton suunnilleen samoilla varusteilla oleva 2014 335xd, jolla on ajettu n. 130 tkm hintaan 35 k€, jolloin tuon 65 tkm ajetun vuotta vanhemman hinnan pitäisi olla jossain alle 40 k€ ja siihen sitten päälle se mitä ostaja haluaa modeista maksaa.

Onhan tuohon ilma-alustaan, vanteisiin ja pikku lipaireisiin uponnut ainakin 3000-5000 €, mutta ei niistä enää uuden hintoja saa myydessä.

Tuo 50 k€ hinta olisi perusteltavissa, jos autossa olisi oikeasti kiinni kunnon palikkaa.
Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
24
Sen verran voin tarttua tähän että pelkästään tommonen airliftin alusta 3p ohjauksella on yksinään ton n. 4000€. Sikäli mikäli alustan asentaa kaupan päälle itse eikä joudu asennuksesta maksamaan.

Äkkiseltään katottuna, kun tilaat kaikki autossa olevat palikat kotiovelle ni on sulanu jo 10k€+ minkä jälkeen ne pitäis vielä autoon asentaa, säätää, ohjelmoida jne mihin menee se muutama tonni.
Itsekin olen vuosien varrella asentanut autoon litroittain bensaa ja renkaat kaksi kertaa vuodessa. Täytyykin seuraavan kerran myydessä ottaa tämä huomioon hinnassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 558
Viestejä
1 830 403
Jäsenet
39 007
Uusin jäsen
Jussip

Hinta.fi

Ylös Bottom