Nettiauto - keskustelu, löydöt

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Ei mielestäni voi mitenkään verrata 2.7/3.0/4.0 TDI:n jossa *saattaa* jollain pienellä prosentilla ilmetä ongelma >200tkm:ssä... :facepalm:
Sulla taitaa olla vaan joku fiksaatio näihin isoihin dieselmotteihin ja pieni 2.0 bensakone ei kelpaa ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Tämän nyt pitäisi olla ihan selvää ilman sanomistakin; vaikka tuo 3.0TDI on edelleen melkolailla suosittu motti ja sitä on löytynyt niin Audin A4:sta aina VW:n Touaregiin tai Porschen maasturiin, niin sitä ei ole samalla lailla joka toisen Skodan tai Volkkarin keulilla - varsinkin kun miettii miten suosittu diesel on jenkeissä vs bensa.

Mutta siinä ei sinänsä ole koskaan ollut täyttä suunnittelumokaa joka *takaa* että jokaisen tehtaalta ulos tulleen yksilön ketju paskoo kun öljynpaineella toimiva kiristimen takia tai koska ketju tulee samalta tehtaalta kuin Helkaman Kulkureille ( :D ). Tai että jokaisen yksilön sihti menee takuulla tukkoon jossain vaiheessa. Mäntäremppa on oikeastaan ainoa joka ei 100% varmuudella koske jokaista mottia.

Ja ennen kuin vänkääminen taas alkaa, niin kaikki mainitut viat eivät koske kaikkia 2.0TFSI:tä eikä varsinkaan samaan aikaan, vaan kaikkia tietyllä aikavälillä valmistettuja yksilöitä - ja silti voidaan puhua vuosista eikä kuukausista vuosien 2005 ja 2012 välillä viasta ja motin iteraatiosta riippuen. Eli käytännössä voi sanoa että 2.0TFSI:ssä on jokin perustavanlaatuinen suunnittelumoka noissa 7 mallivuodessa joka ilmenee yleensä helposti ennen 100tkm:ää...

Ei mielestäni voi mitenkään verrata 2.7/3.0/4.0 TDI:n jossa *saattaa* jollain pienellä prosentilla ilmetä ongelma >200tkm:ssä... :facepalm:
Ennen kuin joku alkaa inttämään... taitaa olla myöhäistä. :rofl: Korjataan nyt kuitenkin pari asiaa tästä sinun ei inttävästä tekstistä.
Sanot että 2.0TFSI:ssä voi porsia jakoketju alkaen 2005... noh... 2005-2007 EA113 TFSI:ssä on jakohihna. Imu ja pakonokka on yhdessä ketjulla ja tuo konstruktio on ollut käytössä 1.8T ajoilta lähtien jostain 2000-luvun taitteesta. Sekin täytyy uusia jos pitää ääntä, mutta taitaa mennä sinne 200k puolelle noin yleensä. Jakoketjullinen EA888 tuli vuonna 2008.
Sitten siinä 3.0TDI:ssä nimenomaan on öljynpaineella kiristyvä jakoketju. Perjaatteessa täysin sama ideologia, kuin ongelmallisissa TFSI-koneissa, ainoastaan asennettu koneen taakse ja siksi hankala/kallis vaihtaa. Luultavasti se on vähän vahvempi kuin pienemmissä moottoreissa ja kestää siksi pidempään, mutta sama laahaimien kuluminen ja ketjun löytyminen yli kiristimen rajojen sitä vaivaa.
En väitä että noi mainitsemasi TFSI:t olisi ongelmattomia. Päin vastoin, en suosittelisi niitä kenellekään joka haluaa ongelmattoman auton. Itsellä niitä on ollut kaksi ja toinen vieläkin ajossa. Ylläpidollisesti mulle ei ole mahdottoman kalliita ongelmia tullut, mutta riski on tiedostettu. Hienoja moottoreita lisäksi ajaa, kun n. 300nm on tarjolla 1500-5000rpm.
Mulla löytyy myös kuva 150tkm ajetusta sihdistä (oman autoni pohjasta), joka oli kyllä ihan kunnossa. Siihen tais tulla joskus 2007-2009 tienoilla (en ole täysin varma) saataville parannus, jossa tuo äkillinen öljynpaineen häviäminen tukkeutumisen takia korjattiin ohitusventtiilillä.
Tällainen:

Lähinnä koska tuon ikäisten ollessa kyseessä ottamalla sen V6 dieselin quattrolla saa huomattavasti luotettavamman (ei-ketjuvikaisen) motin ja hemmetisti paremman automaatin (tipin multin sijaan, DSG:stä puhumattakaan).

Jos välttämättä haluaa mäntä-, ketju,- öljysumpuvikaa, niin valitsee 2.0TFSIn sen haluamansa vika-cocktailin mukaan... :D
Koko juttuhan lähti tästä... johon vastasin koska vastoin kirjoittamaasi:
A) tuo iso Diesel ei ole mikään järisyttävän luotettava tai halpa ylläpitää
B) siinä on potentiaalinen ketjuvika
C) sen kanssa on tarjolla myös DSG Ihan kuten TFSI:n kanssakin

Noniin ja jos nyt pitäydyttäisiin sieltä tunnepuolen kiihkoilusta poissa. Noi TFSI: on epävarmoja, mutta en mä kyllä tilalle tuota isoa Dieseliäkään ottais. Kalliimmaksi sen ylläpito on minun tutuille tullut kuin mitä mun kaksi VAG:n ihmekonetta on saanut aikaan. :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Sulla taitaa olla vaan joku fiksaatio näihin isoihin dieselmotteihin ja pieni 2.0 bensakone ei kelpaa ;)
Ei se koko, vaan se mukien määrä.

Noh, on mulla 90-luvulla ollut ihan 1.8 turboakin (CA18DET), 2003 jälkeen tosin ei yhtään nelimukista... :p

Edit: Nisukan mottityyppi oikein...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Ei se koko, vaan se mukien määrä.

Noh, on mulla 90-luvulla ollut ihan 1.8 turboakin (SR18DET), 2003 jälkeen tosin ei yhtään nelimukista... :p
Tuollaisesta moottorista/virityksestä en juuri olekaan kuullu, vaikka Nissanien kanssa aika paljon aikaa viettäny. Olitko itse turbottanu vai sattuiko ajatusvirhe? Kenties tarkoitit ca18det tai sr20det?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Eikö sr20det ole kaksilitrainenkin, näin ulkomuistista. Ainoa nissani itellä on ollu sunny.

Edit: Ja se Sunny ei ollu nähny sr20dettiä edes autokorjaamon kalenterissa
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
1
Korkataanpas "foorumineitsyys" kommentilla, että olisi kiva nähdä ne tehot dokumenteissa jolla tämä Calibra on muutoskatsastettu :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Takaveto Volvoissa vähän hinnat pompannu :rofl: On kyl hieno auto.

Volvo 242 Turbo 2D Porrasperä 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toihan on jo puoleen hintaan:

Mut sanokaas mikä tuo keulamalli on? Lapsuudessa naapurin pojan isällä oli tuollaisilla etuvaloilla varustettu Volle ja en muista muuten liikenteessä nähneeni.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Eikös tuo ole Amerikan mallin nokka...hienoa muuten että tuon hintaisesta Volvosta löytyy muovikuorisia sinisiä abiko liittimiä tulipellistä.:tdown:
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
874
Autossa on mailimittari. Eli tuontiauto. Aika jännä myös tuo puutarhaletku tuolla konehuoneessa.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
524
Korkataanpas "foorumineitsyys" kommentilla, että olisi kiva nähdä ne tehot dokumenteissa jolla tämä Calibra on muutoskatsastettu :rolleyes:
Eiköhän se ole leimattu "sallituilla" tehoilla ja myynti-ilmoitukseen laitettu tehot joita voi käyttää suljetulla alueella.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373

En kyllä tajua näitä hinnat alkaen mallin autoja jotka ovat noinkin tyyriitä.
Tiedä sitten oisinko erimieltä jos ei ois perheessä kokemusta useammastakin 240 sarjalaisesta.
Sekinhän tossa huvittaa kun kehuu huolettomaksi mutta huonommat tekniikat noissa nyt oli kuin missään mitä esim ranskalaiset ovat tehneet.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
On sentäs tuossa ensimmäisessä ilmossaan kuvannut ihan autoa, tässä toisessa ilmossaan yrittää vissiin myydä kämppänsäkkin kahdessa vikassa kuvassa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
On sentäs tuossa ensimmäisessä ilmossaan kuvannut ihan autoa, tässä toisessa ilmossaan yrittää vissiin myydä kämppänsäkkin kahdessa vikassa kuvassa.
Hieman kyllä sekavat tekstit. En ole tuollaisia kuviakaan missään ilmoituksessa ennen nähnyt. Jotenkin voisi olla parempi, jos kuvat olisivat normaalisti suorassa.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Laatikko on ainakin kovilla kun mennään noihin +400nm vääntölukuihin.
Jaa onkai nuo mun käsityksen mukaan kestäneet jos ei ole idiootti. Mutta joka tapauksessa, moottorin vaihtoon ja/tai sen lähitulevaisuuden (5v?) vaihtotarpeeseen ei ole tolla softalla mitään merkitystä.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Kori sinkitty... ruoste ei ongelma... eipä kun auto seissyt muutaman vuoden pohja turpeessa. Paremman näköinen tuo on noilla perus puskureilla, mutta miksi edes mainostaa tuning kuvilla. Ei ne ainakaan arvoa nosta.
Hieno pääkuva :srofl: ja upeat kuvat muutenkin. Peltoautosta kadulle. Mikä voisikaan mennä vikaan :sshock:
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
On kyllä tuo "vähän ajettu" kokenut pienen inflaation. Tuollakin on ajettu 206000 km, joka ei kyllä millään mittarilla ole vähän ajettu. :facepalm:
Riippunee kulkineesta, onko 200tkm paljon vai vähän ajettu.. tai jotain siltä väliltä. Ehkä se on bensa pökötille paljon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945

Siinä on myyjällä runosuoni pulpunnut :D
Toisaalta teksti on kevyttä luettavaa, eikä kirjoitettu turhia jaaritellen, kuten useimmat pitkät ja raskaat höpöhöpö tarinoinnit. Tuli vähän sellainen ”haluan tämän helmen” fiilis, vaikka en Maseratista koskaan ole haaveillut. Loistavaa markkinointia, kun tekstissä on syvyyttä (tuotu myös negatiivisia puolia, eikä hoilotettu vain kuinka kaikki on niin ihanaa).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
No aivan sama mikä vehje, jos henkilöautosta puhutaan ja tuossa hintaluokassa niin kyllä se on paljon. Ehkä jollekin trinidadin kantaväyläbussille se ei vielä ole paljon.
Päälle 200 tkm ajettua kuorma-autoa voi vielä kutsua vähän ajetuksi, kun koneen oletettu kestoikä ilman peruskorjausta on miljoona kilometriä, mutta 200 tkm ajettu bensa pösö on käytännössä loppuun ajettu.

12 k€ ruosteisesta kuidulla levitetystä Gorillasta ei niin erikoisella Volvon T5 tekniikalla ja muilla sekasikiö osilla.
Reaaliarvo tuollaisella on max. 5 k€ kieppeillä ja siinäkin pitää ostajalla olla harrastemieltä mukana.

Viimeisen päälle siistinä vaikkapa 2JZ:lla tuosta voisi joku maksaakkin tuon 12 k€.


Siinä on myyjällä runosuoni pulpunnut :D
Hyvin ja fiksusti kirjoitettu ilmoitus, poikkeaa paljolti näistä tuuninkiautojen ilmoituksista.

Jollain tavalla tuollainen 80-luvun laatikko Maserati voisi olla aika hauska harrasteauto.
Ei mikään liian erikoisen näköinen, mutta kuitenkin harvinainen.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
Hyvin ja fiksusti kirjoitettu ilmoitus, poikkeaa paljolti näistä tuuninkiautojen ilmoituksista.

Jollain tavalla tuollainen 80-luvun laatikko Maserati voisi olla aika hauska harrasteauto.
Ei mikään liian erikoisen näköinen, mutta kuitenkin harvinainen.
Se noissa vähän on, että osia ei sitten saa, kun jotain on rikki. Toista se on esim. vanhaa mersua harrastaa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Ilmoituksessa lukee "varaosia saa helposti netistä, uusia tai käytettyjä"

Tuskin siltikään ihan vw kupla luokkaa.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417

Siitä huutamaan! Oikein ammattilaisen teippaama ja ultimaattisilla aftermarket vanteilla!
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Nää on hyviä sijoituksia. Sama hinta kesät talvet, jopa markka-aikaan.
Markat on vaan kääntyny suoraan euroiksi.

En usko sekuntiakaan, että kukaan nissankeijo tai tojotamarkku ostaisi vastaavan ikäisen työmatkakäyttiksen samoilla "ominaisuuksilla".

"korissa on ruostetta ja lommoja ja maalipinta kulunut(alkuperäinen), kone huohottaa, syö ja tiputtaa öljyä ja Laatikkokin saattaa muutamaan tipan pudottaa, Peräkin varmaan ääntää jos oikein tarkka on, sisutassa kojetaulussa halkeamia ja kattoverhoilu huono. Sähkövarusteita paljon mutta tietenkään niistäkään osa ei toimi. Mutta kuitenkin just leimattu"
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 218

Siitä huutamaan! Oikein ammattilaisen teippaama ja ultimaattisilla aftermarket vanteilla!
Lipsahtanut nolla perään lähtöhintaan. 245€ olisi passeli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Hieno, tuollaisella olisi kiva kyllä päästä rankomaan kunnolla. Tykkään tollaisista viritelmistä mitä pitää tosissaan "ajaa".
Joku moderni AWD hot hatchi on tylsä, tuo on ihan miesten auto kun joutuu tappelemaan että pysyy tiellä =D
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
519
Takapotkussa yli 800hv, kyllä siinä kumi käryää ja lippispäät taputtavat ympärillä ringissä :D BMW M3 3.0 m54 turbo Coupé 1992 - Vaihtoauto - Nettiauto

Oikein rakennettuna hieno laite. Pitävät kumit taakse niin alkaa saamaan paremmin pitoja etenemiseen. Kehtaan väittää, että suurimmalta osalta ”testikuskeja” tämä auto lähtisi käsistä täyskaasuvedolla. En ole BMW fani, mutta tälläiset saa arvostuksen aina rakennetuissa autoissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 573
Viestejä
4 166 703
Jäsenet
70 424
Uusin jäsen
SPMaakari

Hinta.fi

Ylös Bottom