Nettiauto - keskustelu, löydöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Tässähän alkaa epäilemään omaa laskutaitoa :hmm: Ei, kyllä 99% varmuudella tein edelliset tallennetut haut joskus marras-joulukuussa ja vielä toissa viikolla ne oli tallessa. Nyt vain 1/4:stä oli jäljellä.
Kyllä tää mun mutua on tuo 3kk, voi olla 6kk - kovin pitkiä ei ole. Mulla oli itselläni mielestäni alkuvuodesta tehtyjä hakuja jotka ovat täysin kadonneet nyt...
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Aika kulunut ratti 57tkm ajetuksi...
No jos tuo on ensimmäiseltä naisomistajalta oleva suomi-auto niin en oikein usko mihinkään mittarin ruuvaukseen. Hintakin kertoo sen, että auto on omistajalleen vieläkin lähellä sydäntä :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No jos tuo on ensimmäiseltä naisomistajalta oleva suomi-auto niin en oikein usko mihinkään mittarin ruuvaukseen. Hintakin kertoo sen, että auto on omistajalleen vieläkin lähellä sydäntä :D
Vaikuttaa siltä että paskasti vain pidetty, auto on hyvin likainen sisältä ja kertoo vain siitä että ajettu pelkästään ja nyt vain laitettu myyntikuntoon halvalla itse.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
No nyt on pistetty vähän tunnearvolisää auton hintaan! :D Ensimmäinen omistaja niin ei vissiin raaski oikein luopua....

Aissaatna, itte kiertäisin tämmöset "naisen autot" helvetin kaukaa. Yhden olen erehtynyt ostamaan. Lukeudun tyhmät ihmiset kategoriaan.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Vaikuttaa siltä että paskasti vain pidetty, auto on hyvin likainen sisältä ja kertoo vain siitä että ajettu pelkästään ja nyt vain laitettu myyntikuntoon halvalla itse.
No ei sillä oikein ole ajettukaan, noin 5000km vuodessa on aika vähän....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Aissaatna, itte kiertäisin tämmöset "naisen autot" helvetin kaukaa. Yhden olen erehtynyt ostamaan. Lukeudun tyhmät ihmiset kategoriaan.
Nyt kun sanoit niin en muista viimeisen yli 20 vuoden aikana että emäntä koskaan pessyt tai imuroinut meidän autoja. Ainakaan yksin.

Raskaan kalustonkin pesetyttää muilla. :D
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Omassa oli ratti puhki (rasvaa ja helyjä), huolloista tehty ne mitkä piti ku jotain on rikki. Joskin huoltokirjahan oli ihan mint ei siinä mitään. Kovin huoleton fiilis jäi tuosta auton pidosta kun raksi kuntoon ylläreitä. Esim kytkin, jakopää, erinäiset sähköbonarit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Aikoinaan kun ostin uuden Fordia nahkaratilla, niin ei tarvinnut edes sormuksia niin se oli ihan järkyttävässä kunnossa 60tkm ajettuna kun auton myin. Käytännössä ”suli käsiin”.

Ainoa missä ratti oli 200tkm:ssä kuin uusi oli Passat jossa oli jalopuuratti. Sellaisen kun vielä löytäisi joskus... ;)
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
519
Nykyinen autoni 2.5TFSI RS3 vm19
mitattu 477/638 BSR Stage1
0-100 3.6s 400m 11.668

Tavoite 600 ja lähemmäksi 11s tänä kesänä
Nää on mielenkiintoisia aina. Nyt päästiin asiaan.

Onko lukemat muuten Dynossa mitatut luvut vai onko nuo BSR:n ilmoittamat stage1 lukemat?

Ootko käynyt ajamassa vartilla tuon? Mikäli oot niin missä radalla? Oliko 60ft minkälainen ja loppunopeus oliko mitä?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Aikoinaan kun ostin uuden Fordia nahkaratilla, niin ei tarvinnut edes sormuksia niin se oli ihan järkyttävässä kunnossa 60tkm ajettuna kun auton myin. Käytännössä ”suli käsiin”.

Ainoa missä ratti oli 200tkm:ssä kuin uusi oli Passat jossa oli jalopuuratti. Sellaisen kun vielä löytäisi joskus... ;)
Aika paljon tuntuu olevan vaihtelua laadussa nahkojen osalta. Riippunee myös käsien hien koostumuksesta mikä voi vaihdella eri henkilöillä. Mulla nyt 250tkm toisessa autossa ja Fordin nahkaratti ei nyt, mutta lähes täydellisessä kunnossa.

Itseasiassa eilen huomasin taasen että vaihdekepin nahkainen suojapussi on alkanu hapertua vähän. 2008 vuosimallia ja oli aika vähän vuosittain ajettu ennen kuin itse ostin. Vähän ihmettelin sinänsä että ei ole ollut ainakaan taloudellisesta järkevä ostos dieselinä edellisellä omistajalla. Me taasen ollaan rullattu 20-30tkm vuosikilometreja.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Ittellä ollu lopulta +200 tkm ajettuja nahka ja feikkinahka ratteja. Eivät ole olleet kuin ehkä kiillottuneita. Paitsi tuo yks kamelinesinahalla tms feikkihunnulla päälystetty naisen ajama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Eroja on juu. Audissa 215 tkm ja vielä lähes uuden näköinen. Vain vetskarinaarmuja siellä täällä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Rattiin saa takin vetoketjulla naarmuja ja nirhaumia.
No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
Paljon riippuu penkin ja ratin asennosta ottaako elintaso kiinni kun talvitakki päällä autoon istuu. :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
No tämä oli uusi juttu, en ole itse vielä yli 20v autoilun jälkeen onnistunut sellaisia tekemään tai sitten minun autoissa on olleet extravahvat ratinpäällysteet :D
Riippuu autosta, riippuu auton tyypistä, kuskin mitoista jne jne... Esim kuppipenkit ja pitkäjalkainen lyhytkätinen kuski joka pukeutuu varsin rokahtavasti=jälkiä ratissa kuten itsellä ja maha ei iso ole tms.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Paljon riippuu penkin ja ratin asennosta ottaako elintaso kiinni kun talvitakki päällä autoon istuu. :D
Unohdin mainita, että minulla on yleensä takin vetoketju kiinni autossa istuessani, ei raavi niin helposti kuin avonaisena ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 690
Unohdin mainita, että minulla on yleensä takin vetoketju kiinni autossa istuessani, ei raavi niin helposti kuin avonaisena ;)
Ei ihan, mutta sellainen sopivasti ei-reunoilla-piilotettu metallivetskari kyllä silti onnistui välillä. Ja usein takki on auki kun nousee pois autosta, tms. Ja onpa joskus tainnut taskunkin vetskari napata noustessa skriidut.

Kulutuskamaa ja nuo naarmut yleensä tasoittuu hyvin mustassa ratissa ajan kanssa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Legendaarisen paskalla automaattilaatikolla. Tollasessakin vois olla jotain ideaa manuaalina.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Vähän ajettu Honda isolla myllyllä. Ei välttämättä tule vastaavia enää kovin usein vastaan......

Nuorempana tuollasta olin ostamassa ja lueskelin foorumeilta juttua. Soittelin muutaman automaattilaatikkojen huoltoja tekevän firmankin läpi ja kaikki totesivat ettei kannata hankkia ongelmia. En enää sitä vikaa muista mutta järjestään kaikki menevät rikki ja huolto maksaa tuhansia. Suositteli mieluummin Legendiä V6.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Nuorempana tuollasta olin ostamassa ja lueskelin foorumeilta juttua.
En väitä vastaan mutta noin yleisesti foorumeilta jos lukee niin kaikissa (käytetyissä) autoissa on omat vikakohtansa. Ja yleensä mitä isommalla koneella niin sen kalliimmat rempat :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
En väitä vastaan mutta noin yleisesti foorumeilta jos lukee niin kaikissa (käytetyissä) autoissa on omat vikakohtansa. Ja yleensä mitä isommalla koneella niin sen kalliimmat rempat :D
Totta kyllä, jokaisesta löytyy jotain ja on noita autoja ja niiden ongelmia ollut vuosien saatossa. Mutta kirkkaimpana mieleen nousee RX8 wankel-remppoineen ja tuo Coupe Civic jotka jättänyt ostamatta selkeiden tiedossa olevien ongelmien takia. Toisaalta taas sti-impreza ja stb-forester menivät käyttöautoina ilman mitään. Öljyjä vaihdettiin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
44000e 260tkm ajetusta farkusta... :rolleyes: mitähän on mahtanut Sveitsissä maksaa 207tkm ajettuna, alle 20000e?

Onhan tosta melkein 20k maksettu autoveroa Suomeen tuodessa. Voi olla harvassa kuka uskaltaa yksityiseltä tollasen ostaa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Voi olla harvassa kuka uskaltaa yksityiseltä tollasen ostaa.
No ei se liikkeestäkään täysin turvallista ole. Noilla kilsoilla ja 8v ikäisenä ei saa täysiä korvauksia jos moottori/laatikko leviää sen 3kk virhevastuun aikanakin

Itse asiassa harva liike ottaa sisään noin kallista erikoismallia jossa on +260tkm mittarissa. Eli joka tapauksessa tuo on vaikea myytävä tai vaihdettava
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
No ei se liikkeestäkään täysin turvallista ole. Noilla kilsoilla ja 8v ikäisenä ei saa täysiä korvauksia jos moottori/laatikko leviää sen 3kk virhevastuun aikanakin

Itse asiassa harva liike ottaa sisään noin kallista erikoismallia jossa on +260tkm mittarissa. Eli joka tapauksessa tuo on vaikea myytävä tai vaihdettava
Mikä 3kk:n virhevastuu? Ei virhevastuulla ole mitään ennalta määritettyä aikaa.

Se on kyllä totta, jos ko. Audin ostaisi liikkeestä ja siitä jotain leviäisi, niin vastaantulot olisivat todella pienet virhevastuun alaisuudessa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Mikä 3kk:n virhevastuu? Ei virhevastuulla ole mitään ennalta määritettyä aikaa.
Itseasiassa se olikin 6kk

Kuluttajansuojalaki:

"Kuuden kuukauden sääntö tarkoittaa sitä, että virheen oikaiseminen kuuluu myyjän vastuulle, ellei myyjä osoita, että tavara oli luovutettaessa virheetön. "

"Kuuden kuukauden sääntöä ei voi rinnastaa takuuseen. Virheenä ei pidetä luonnollisesta kulumisesta tai käyttövirheestä aiheutunutta vikaa, vaikka se ilmenisikin kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. "

Esimerkki: Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Mutta virhevastuu säilyy myyjäliikkeellä niin pitkään kunnes auto on asiakkaalla. Siinä vaiheessa kun asiakas myy auton eteenpäin, paalaa tai vakuutusyhtiö lunastaa sen, loppuu virhevastuu. 6kk aikana ilmenneet viat voidaan olettaa olleen jo autossa myyntihetkellä, jolloin korvaus kuuluu liikkeelle. Tietysti jos puhutaan vanhasta paljon ajetusta miinasta, oletettu käyttöikä on saattanut tulla jo vastaan, jolloin liikkeen ei pidä mitään maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mutta virhevastuu säilyy myyjäliikkeellä niin pitkään kunnes auto on asiakkaalla. Siinä vaiheessa kun asiakas myy auton eteenpäin, paalaa tai vakuutusyhtiö lunastaa sen, loppuu virhevastuu. 6kk aikana ilmenneet viat voidaan olettaa olleen jo autossa myyntihetkellä, jolloin korvaus kuuluu liikkeelle. Tietysti jos puhutaan vanhasta paljon ajetusta miinasta, oletettu käyttöikä on saattanut tulla jo vastaan, jolloin liikkeen ei pidä mitään maksaa.
Kyllä ja ei. On noita uutisia ollut, ja täälläkin osaa käsitelty kait - missä ostaja muutaman vuoden jälkeen vielä tulee vaatimaan korvauksia, kun jopa tietoisesti viallinen auto hajoaa. KKV käsittelee ja korvauksia joutuu liike maksamaan, vähän mutta kuitenkin. Ei toki aina. Tulee mieleen ainakin yksi porsche mistä levisi kone, sprinter mistä loota hajosi. IS juttuja ei niin kovin kauan sitten.
En kyllä tähän aiheeseen tämän enempää kajoa kun nähty jo mihin suuntaan keskustelu menee, aina:whistling:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Jospa palattaisiin sitten takaisin aiheeseen:


560 heppaisessa tehoaudissa päätetty sitten säästää renkaissa ja lyöty Nankangit alle
Näytti olevan NS-2 alla. Mitkäs sä sitten laittaisit? Oon ajellut samaa sporttista autoa Nankang NS-2, Falkenin FK510 azenis ja Pilot Sport 4s renkailla ja huomiot on sellaiset, että kuivalla (ei ihan back to back to back pääse vetämään) on aika samantapaiset suorituskyvyltään, NS-2 kyllä vähän ottaa takkiin muttei isosti siinä pidon rajan aistimisessa kaarreajossa ja vähän enemmän rengasmelussa, kun on radiaali. Ihan hyvä rengas kuitenkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Näytti olevan NS-2 alla. Mitkäs sä sitten laittaisit? Oon ajellut samaa sporttista autoa Nankang NS-2, Falkenin FK510 azenis ja Pilot Sport 4s renkailla ja huomiot on sellaiset, että kuivalla (ei ihan back to back to back pääse vetämään) on aika samantapaiset suorituskyvyltään, NS-2 kyllä vähän ottaa takkiin muttei isosti siinä pidon rajan aistimisessa kaarreajossa ja vähän enemmän rengasmelussa, kun on radiaali. Ihan hyvä rengas kuitenkin.
Vaikuttaisi tosiaan laaturenkaalta. Jarrutustesteissä saavuttanut sijan 46/50 (2020 Tyre Market Overview Braking Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews). Muualla testeissä todettu mm. seuraavaa "Dangerously long braking distance in the wet, wet understeer, reduced steering precision, loud and uncomfortable. ".

Laittaisin mieluummin alle vaikka PS 4S.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Vaikuttaisi tosiaan laaturenkaalta. Jarrutustesteissä saavuttanut sijan 46/50 (2020 Tyre Market Overview Braking Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews). Muualla testeissä todettu mm. seuraavaa "Dangerously long braking distance in the wet, wet understeer, reduced steering precision, loud and uncomfortable. ".

Laittaisin mieluummin alle vaikka PS 4S.
No kyseessähän on siis testit märällä, joka mun mielestä nyt ei välttämättä edusta tollasen sporttisen auton ideaalia käyttöolosuhdetta. Vai kuinka monella ihan normaalilla renkaalla olet kohdannut ongelmia märällä, jos ajetaan ihan normaalia nopeutta. Toi on ihan hyvä kuivan kelin rengas, joskin vähän äänekkäämpi kuin verrokit. Jos katotaan kuivan kelin tuloksia jarrutusmatkassa niin erot on karkeasti 4 metrin sisään noilla kolmella renkaalla, joista NS2 kyllä selviää huonoiten, mutta silti ihan ok tuloksella, jos katsotaan suorituskykyisten renkaiden listaa. Mun kokemus märällä on sellanen, että noista kolmesta toi ns2 on kaikista arvaamattomin, eli esim kaarrepidossa sen pidon rajan havaitseminen on hankalampaa ja se rengas "lähtee alta" yllättävämmin eli varmaan samaa tarinaa, kuin tossa artikkelissa. Ei se silti nyt mitenkään kauhea rengas ole ja saattaa olla ps4s 1000€ kierros ja noilla vaan 600€ niin jos esim autolla paljon rällää ja renkaat kokoajan sileät niin kyllä mäkin saattaisin haluta säästää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Ilmoituksessa lukee "Uudet renkaat". Mistä tiedät, ettei renkaat ole liikeen itsensä hankkimat? Ostaja sitten hankkii ne PS4:t tai mitkä ikinä haluaakin hankkia.

Takaviistokuvassa oikeassa takarenkaassa on vielä pala tarraa jäljellä, joka tukisi ajatustani.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Ilmoituksessa lukee "Uudet renkaat". Mistä tiedät, ettei renkaat ole liikeen itsensä hankkimat? Ostaja sitten hankkii ne PS4:t tai mitkä ikinä haluaakin hankkia.

Takaviistokuvassa oikeassa takarenkaassa on vielä pala tarraa jäljellä, joka tukisi ajatustani.
Niin, nythän oli kyse siitä, onko renkaissa säästetty. Ei sillä ole asian kanssa mitään tekemistä, kuka ne on hankkinut. Jos mahdollinen ostajakin on sitä mieltä, että uudet renkaat eivät kelpaa, vaan pitää päivittää parempiin, niin eiköhän se ole aika selvää, että renkaissa on alunperin säästetty.

Jos audissa olisi esim. ne PS4:t, niin harvemmalle varmaan tulisi ensimmäisenä mieleen, että pitääpä päivittää renkaat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Olisiko käynyt niin että entinen omistaja on saanut paremman hyvityksen uusilla renkailla? Ainakin perusautoissa automyyjä antaa usein paremman hyvityksen jos on kahdet hyvät renkaat. Toki tuossa Audissa on 70k enemmän hintaa kuin perusautoissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 814
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom