Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Siinä Kolopallo miettii, uskaltaisiko tummasta vedestä kahlata yli. Suht siistin oloinen kyllä ikäisekseen ja 260 tkm ajetuksi.


1720427347836.png
 
Eikö nuo tehokkaammat autot ala kärsiä tehoinflaatiosta, kun sähkömoottorisissa perhevankkureissa alkaa olla kaikissa +300 hv? :hmm:
Sähkikset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. :D Toki ymmärrän jos joku tykkää korista, äänistä, fiiliksestä tms.
 
Eikö nuo tehokkaammat autot ala kärsiä tehoinflaatiosta, kun sähkömoottorisissa perhevankkureissa alkaa olla kaikissa +300 hv? :hmm:
Sähkikset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. :D Toki ymmärrän jos joku tykkää korista, äänistä, fiiliksestä tms.

No juu, V70 T6 ei oikein jätätä Tesloja enää motarin rampilta. :(

Ei tosin kyllä nyt jätätä yhtään mitään kun on taas vaihteeksi paloina. Mutta josko tuon vaikka huomenna saisi taas ajoon..
 
E90 325i/330i perus-sedaneita on niin paljon enemmän myynnissä kuin 130i niin ei pysty suoraan vertailemaan hintoja. Ja ostaja kohderyhmäkin on eri pienellä sportilla versus perheauto.
 
E90 325i/330i perus-sedaneita on niin paljon enemmän myynnissä kuin 130i niin ei pysty suoraan vertailemaan hintoja. Ja ostaja kohderyhmäkin on eri pienellä sportilla versus perheauto.

Näin vähän arvelinkin eli paaliin vaan
 
Monesti on parempi ajaa itse jos vain pelaa, ei noilla +15v autoilla enää paljon arvoa ole, ellei ole joku spessumalli.
 
Ei nettiautosta vaan huutokaupassa.

"Kulki ja meni lujaakin tarvittaessa. Eli voidaan sanoa, että ainakin silloin oli tehot tallella. Laatikko vaihtoi kuulemma kuin unelma ja nelivetokin toimi niin hyvin, että kaikki pyörät löi sutia tarvittaessa."


:srofl:

Nimenomaan kulki..

Koko auto niin solmussa että korjaaminen on varmasti tosi helppoa ja edullista. Mutta pääasia että on toiminut.

:srofl:
 
Nimenomaan kulki..

Koko auto niin solmussa että korjaaminen on varmasti tosi helppoa ja edullista. Mutta pääasia että on toiminut.

:srofl:
Mulla oli yks auto, joka oli parsittu tommosesta kylkimällistä ja toisesta joka oli edestä ja perästä pahemmin rutussa. Ei vaan silloin ollut niin monimutkaiset korirakenteet ja muutenkin perinteinen 2.0i.
 
Mitä te oikein höpötätte, että vaatisi korjaamista? Ilmoituksessa lukee: Tieliikennekelpoisuus: Ajoneuvo on tieliikennekelpoinen

Kovaa ajoa vaan. Motonetistä joitain tehoainetta tankkiin niin kulkee entistäkin kovempaa.
 
Lisätiedoissa lukee myös: Kyllä, kaikki palaa. Mittaritaulu on kuin joulukuusi jo valmiiksi năin joulun lähestyessä. :psmoke:
 
Mitä te oikein höpötätte, että vaatisi korjaamista? Ilmoituksessa lukee: Tieliikennekelpoisuus: Ajoneuvo on tieliikennekelpoinen

Kovaa ajoa vaan. Motonetistä joitain tehoainetta tankkiin niin kulkee entistäkin kovempaa.

Joo, startissa varmaan vikaa kun ei voi käynnistää mutta Motonetistä saa niitäkin.

Kuskinpenkki voi vaatia vähän tarkemmalle kuskille hiukan uutta säätöä mutta ei se mitään.

Valot voi tussata piiloon niin eivät turhia häiritse.

:sidea:
 
Toi nahkanen bonnet bra on typerintä typeryyttä. Hieroo maalipinnan paskaksi, sen sijaan että suojaisi sitä. Ja ihan vitun ruma muutenkin :D
 
Melko kallis turbo+vaihto.... " - turboahdin vaihto/ €5230,- (21.04.2023, remontti ulkomailla, lasku on). "

Pitääköhän kone irroittaa että saa vaihdettua? Muistelen että jossain muussakin Bemarissa on tosi hankalassa paikassa.
 
Miten ei muka -23 vuotisen pelin sähköviat eivät menisi takuun piiriin? Pitäisi olla päivänselvä juttu (alle 2v vanha auto) vaikka on tuontiautokin...

Miksi kukaan möisi tuon "tappiolla" edes selvittämättä missä vika? Joku haisee.. ettei olisi selvinnyt että on kolaroitu, kastunut tmv. Tosin jos olisi joku tuollainen case, se kyllä selviäisi uudellekin ostajalle nopeasti.
 
Miksi kukaan möisi tuon "tappiolla" edes selvittämättä missä vika? Joku haisee.. ettei olisi selvinnyt että on kolaroitu, kastunut tmv. Tosin jos olisi joku tuollainen case, se kyllä selviäisi uudellekin ostajalle nopeasti.

No nyt poistui myynnistä. Hintapyynti oli siis tasan 25 000e
 
Pole taisi olla joku USA / Aasia versio valoista päätellen. Eli onko ostettu joku tulva-auto huutokaupasta?
Tai vaihtoehtoisesti eri mantereen vehkeitä joihin EU versioiden testilaitteet tmv. ei käy?
 
Mites nämä loppuunviritellyt dieselit ym. suhtautuu lakimuutokseen, jossa pitäisi rapsut aika helpostikin seurata päästömanipuloinnista. Tuossakin ilmoituksessa hyvin avoimesti mainostetaan virityksiä, ja esim. Dpf:iä ei todellakaan enää ole putkessa välissä noilla tehomäärillä.
 
Sama myyjä, arvelen että ei ole ihan heti kukaan hakemassa noita Audeja.
Eiköhän laittanut vaan autot sinne jos joku tyhmä lankeaa. Jotkut keräilijät tekee noin, vaikka varsinaista halua ei olisikaan luopua, paitsi jos massia tulee extra paljon.
 
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.
 
Jape on tuttu alan harrastaja ja varmasti ei myy mitään huonokuntoisia fixattuja romuja, vaan oikeesti hyvin pidettyjä korjattuja ja huollettuja laatuautoja. Noi autot on arvokkaita keräilypiireissä hyvin pidettynä. Hyväkuntoisten keräilykappaleiden hinnoittelusta varmaan löytyy monta mielipidettä. Arvostajat arvostaa, muut ei.

Eihän toi B7 tai C7 edes ole hinnaltaan mitenkään erityisemmin muista vastaavista poikkeava. B5:n markkinat muutenkin taitaa olla enemmän euroopan laajuiset, kun ainut suomessa myynnissä oleva ja epäilen ettei hyvä kuntoiset muuallakaan ole yhtään halvempia.
 
Toki jos ei tiedä autoista mitään ja katsotaan vain numeroita niin voihan se tuntua hassulta että noi oikeasti maksaa.

Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
 
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
 
Alunperin oli kyse, että löytyykö Suomesta 80 000e maksajia näille Audeille eikä siitä onko ne hienoja tai mitä muualla maksaa. Ei ole helppoja myytäviä, se kellä on 80ke ylimääräistä katselee muita kuin +200tkm ajettuja kisakireitä farkkuja.

Juniorit näistä tietysti haaveilevat mutta maksukyky loppuu siihen 30ke luokkaan. :psmoke:

Onhan tuo aikansa bulkkituote. Jos myymässä oikeasti olisi niin varmaan jonkin toisen paikan ois valinnut.
 
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.

83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta
 
83 000e on pyyntihinta, ei siitä voi päätellä mitä se myydessä maksaa. Ei ainakaan tuota 83 000e :cool: Puolet vähemmän mittarissa niin olisi ehkä mahdollista saada täysi pyyntihinta

Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:
 
Tää.

Jape on hieno audimees eikä mulla ole mitään häntä vastaan, mutta noi kilometrit... Jos autostaan haluaa voiko tässä sanoa "Keski-Eurooppalaisen keräilykappaleen" tasoisen hinnan niin sen pitää kyllä olla OEM .. korkeintaan OEM+ ja kilsat ihan jotain muuta kuin 200-250tkm. Kilsojen merkitys häviää oikeastaan vain jenkkimuskeleissa tai jossain kasarilaitteissa, esim. E24 M5 / M635CSi. Ne menee preemiumilla vaikka kilsat ois +200k.

Katsoinko väärin vai oliko tolla kymmenvuotiaalla RS6:kin vaivaiset 5 omistajaa + Jape. Ja kilsoja se päälle 200tkm. Eli aivan jäätävästi. Ei kukaan täysjärkinen halua tuollaista, vieläpä yli markkinahinnan. Aivan sama onko auto "läpikäyty" ja ammattilaisten toimesta kiilloteltu, ruostesuojailtu ja alustapesty.


Ostin pari vuotta sitten erikoisauton, samaa vuosimallia (2014) kuin yllä oleva Audi RS6. Kilsoja omassani oli alle 1/3 osa tosta Audista, mutta skippasin silti heti kaikki vastaavan omistajahistorian (4-6 tyyppiä ennen minua) omaavat vehkeet. Löysin fiksun yksilön, jota oli käytetty (9 vuotta ja ~72tkm) ja jolla oli ollut 2 omistajaa, yksi ulkomailla 2 vuotta ja toinen Suomessa ~7 vuotta. Jarrupaloja myöden kaikki bemarin OEM kulutus / pisteosia, ei mitään ebaysta tilattua 2nd hand seppälää. Tykkäsin.

Olen niin vanhanaikainen jantteri, että elän siinä lumemaailmassa että ns. erikoisautoilla suurempi määrä omistajia = enemmän kenkimistä ja ylläpidosta tinkaamista = suurempi mahdollisuus työntää kätensä paskaan. Eräänlainen "kiertopalkintostatus", tyyliin kenkii yhden kesän, puolikkaan talven -> ei takuuvarmasti panosta auton tekniseen ylläpitoon.

Tuo lainaamani 205tkm ajettu Audi RS6: Jos ymmärsin oikein niin Jape hankki sen 3 vuotta sitten (?) eli sillä oli ollut jo 6-7 vuotiaana 5 omistajaa - toisin sanoen auto on vaihtanut omistajaa reilun vuoden välein?? Eiiii .... lähde :poop: :notworthy:

Rekattu 07/13, 3 vuotta sitten ollut 8 vuotias ja neljällä omistajalla. Vaikka onkin ns. erikoisauto niin ei noita osteta pelkkään kesäiseen jäätelökiskalla käyntiin käyttöautoksi sopiva, kuten vastaava 2.0 tdi A6, mutta hieman paremman maksukyvyn omaaville.

Tuskin riittävällä maksukyvyllä viitsii millään vanhalla käyttiksellä ajella, en yhtään ihmettelisi vaikka siirtyisi jo vuoden vanhana toiselle omistajalle ja 3 vuotiaana jo 3-omistaja.
Eikös traficomilta pientä rahaa vasten omistajatiedot?

Enemmän kiertopalkinto mielestäni, jos kyseessä 15 vuotias, 15 k€ pyynnillä oleva esim S5, joka vaihtaa omistajaa kerran vuodessa ja nähnyt merkkihuollon/merkkiin erikoistuneen huollon edellisen kerran 5 vuotta sitten.
 
Ja minä en kommentoinut sitä että löytyykö näille ostajaa suomesta vai ei, kommentoin sitä että miksi tälläiset autot maksaa sen mitä maksaa.
Miksi ne maksaa ?
Nyt jäi olo että joku nyt hinnoittelee auton sillä perusteella että on niihin takonut rahaa, mutta jos se olisi vanhojen paljon ajettujen autojen hinta peruste, niin aika moni käytetty maksaisi paljon enemmän.

Vai sitä että todella halutusta harvinaisuudesta voidaan toki maksaa isoja summia, vaikka ei olisi tonniakaan laitettu, hyväkuntoisesta vielä enemmän. markkina kansainvälinen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 821
Viestejä
4 587 960
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom