Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tämän auton merkki on tunnistettavissa muustakin kuin muotoilusta. (P.S. Onko tuo kuormansidontaliina originaalivaruste vai miksiköhän edellinen omistaja on sen autoon jättänyt?)

1717020968498.png


 
Kohtuukilsoilla (yleensä näillä on ajettu 300 000km) oleva 130i tullut myyntiin, veikkaan että menee parissa viikossa https://classic.nettiauto.com/bmw/130/14348166

Keulakolaroitu tai vaihdettu tarvikeloksut. Itseasiassa etulyhdyt kyllä kiiltää niin kovasti, että voihan olla vain otettu puskuri lyhtyjen kiillottamisen tai muun vaihdon vuoksi irti ja laitettu vaan puskuri huonosti takaisin paikalleen, mene ja tiedä.. Hmm no tuonti peli, katsastuksessa 2023 ollut kehotus, että lähivalojen korkeussäätö ei toimi. Tuotu sentäs rehellisesti Saksasta.

Ninja-edittinä vielä nettiautoilmossahan tosiaan lukee, että etututkien piuha poikki. Kaikki aikaisempi siis pelkkää sattumaa ja spekulaatio. ;)
 
Joo, ei kyllä vaikuttaisi meikäläisen ostopäätökseen jos jeesuksen vanhaan bemarin räppänään on joskus tehty jotain maalailuja. En tiedä onko maailmassa yhtään tuollaista johon ei olisi jotain raapaisua maalattu uusiksi. Näin karrikoiden.
 
No, en nyt ota tähän kyseiseen tapaukseen sinänsä mitään kantaa, enkä ala Sherlokkailemaan taikka kaivelemaan tarkempaa historiaa mistään, kun piha täynnä autoja, eikä niin paljoa kiinnosta. Mainitsin vain huomiot mitä itselle herätti, kun on tullut noita Bemareita harrastettua yhdelle eliniälle varmaan riittävästi.
Ekana se että on esim. loksut vaihdettu ja maalautettu, mikä on hyvin yleistä tuon ikäisissä, niin jos on tehty siististi niin ei keikuta mun venettä. Mun pointti oli se toinen skenaario, eli keulakolari. Etulamput vaihdettu (tai kiillotettu), lokasuojat ei istu konepeltiin ja valoihin nähden, korkeussäätö ei valoissa toimi ja etututkien piuha poikki. Kovin monta sattumaa kerralla keulan alueelle. Myyjä vielä lisäksi erikseen itse nostaa esille tuon maalipaksuus asian, miksi? Ja myynti-ilmoituksessa mm. ei mitään mainintaa tuosta korkeussäädöstä, tai ei ainakaan lue, että sille olisi mitään viimeisen vuoden aikana tehty. Herättää heti suurta luottamusta.

Itse olen sen verran tällä pallolla jo matkaa tehnyt, niin se että joku myynti-ilmoitukseen, nyt ihan siis mihin vaan ilmoitukseen, jotain kirjoittaa ja yrittää saada tavaransa myydyksi, niin itse pidän sen todistusarvoa yhtään mistään äärimmäisen vähäisenä. Hypoteettisesti jos olisi (mikä tahansa) auto mällätty uutena saksassa vuonna 2008 ja korjattu valtuutetun korjaamon toimesta tehtaan osilla, niin pitäisin äärimmäisen ihmeellisenä, että maalipaksuus ei olisi sama. Siihen aikaan tuohonkin Bemariin on saanut valmiiksi tehdasmaalatut osat Saksan marmorilta.

Nyt sitten se, kun ongelma ei ole lokasuojien uusiminen ja niiden maalauttaminen ammattimaalarilla, vaan jos olisi hypoteettisesti 16 vuotta sitten mällätty peli, niin ne ongelmat alkavat yleensä viiveellä. Ja juuri noin, että kun niitä on edes ammattiliikkeiden vaikea saada fiksattua tismalleen samanlaiseksi kuin tehtaalla vaikka olisikin oiottu runkoaisat takaisin speksien sisään (kun speksit on väljemmät kuin mitä se on tehtaan linjastolta ulos rullatessa), kun joku moottorin johtonippu menee 1 cm vinoon ja väärin asennetuksi, niin +15 vuodessa tapahtuu ihmeellisiä asioita. Tai esim. erittäin vittumaista ottaa sisälokaria irti, kun et saakaan sitä millään takaisin kiinni ilman hullua patentointia, kun suhteessa toisiinsa kaikki ruuvinpaikat pari milliä vinossa. Ja tällainen pohdiskelu on vain näin autoharrastajan näkökulmasta tällaista riskienhallintaa (ja spekulointia).
 
En tiedä onko parempaakaan ketjua, mutta:

Autokauppa Xbil on ajautunut talousongelmiin ja keikkuu konkurssin partaalla. Ylöjärveläisyhtiö on lopettanut kaikki kivijalkamyymälänsä.

En ostaisi tuolta nyt mitään. Myyjän virhevastuulle kun saa heittää hyvästit konkurssin yhteydessä.
 
Ja varovainen saa muutenkin olla, kun ala painii nyt suurimpien vaikeuksien kanssa (mm. sähköautojen arvonalenema) vuosikausiin.
Ei varmasti ole XBIL ainoa joka siinä teslahuumassa painoi varastoon 2-3 millillä sähköautoa ja kauppa seisahtui kuin seinään.

Itse suuntaisin katseen ehkä hiukan pidempään toimineisiin vakavaraisiin tahoihin jos olisin autoa ostamassa.
 
Niin, eli konkurssihakemus jätetään siis tänään.


Yhtä kaikki, toivottavasti kukaan ei erehdy mitään kauppaa loppuun saattamaan tässä välissä.
En nyt löytänyt lähdettä, mutta jossain kerrottiin tyyliin että yhteistyökumppaneille myyty rahoituksella autoja takaisinostosopimuksella. Ja yhtiö ei niitä lunastanut ennen konkurssia ja nyt toki myöhästä.
Niissä sama ongelma kuin se mihin yhtiö kaatu, eli autojen arvo romahti, eli rahoitussopparin loppuerä suurempi kuin auton arvo, tai oikeastaan paljon pahempi , auton kauppahinta ollut korkeahko (liike saanut rahat), ja rahoitus tehty alkujaankin tavallista isommalla jäänösarvolla (kk maksu pieni), näin saatu yhteistyökumppanille halpa-auto. lupaamalla lunastaa auto jäänösarvolla.
Nyt sitten pihassa auto, josta maksanut ylihintaa ja josta velkaa reilusti enemmän kuin sen arvo + isompikorko. vastineeksi tästä on ahkerasti mainostanut myyjää.

Ilmeiseti uhrina pienituloisia urheilijoita ym.

Edit, löyty juttua yle.fi

Kuusisto saisi käyttöönsä Tesla Model Y:n, jonka arvoksi autokauppa määritteli 68 000 euroa. Tätä vastaan Kuusiston pitäisi markkinoida autoliikettä somekanavillaan vähintään kerran kuussa ja osallistua Xbilin tapahtumiin.
...

Mikä tärkeintä, Kuusistolle oli luvattu mahdollisuus auton vaihtamiseen tai palauttamiseen jäännösarvollaan Xbilille sopimuksen kestettyä 9–12 kuukautta


Edit:
Foorumillakin jotain satunnaisia postauksia missä Xbil tarjouksia kehuttu.
-Kuukausimaksu oli edullinen ja minulle kerrottiin, ettei ole riskiä auton arvon alenemasta
...
Väännöstä huolimatta hänelle jäi käsiinsä Tesla Model Y ja yli 60 000 euron lainavelka rahoitusyhtiölle autosta, jonka arvo romahti viime vuonna 40 000 euroon. Pelkästään auton arvon alenema tuottaa Kuusistolle yli 20 000 euron tappion someyhteistyöstä, jossa autoliikkeen mukaan ei pitänyt olla riskejä.
Toinen esimerkki
Somevaikuttaja Tiina sanoo, että niin ikään hänelle luvattiin, että Xbil lunastaa tai vaihtaa auton vuoden käytön jälkeen jäännösarvollaan. Näin ei tapahtunut. Someyhteistyön seurauksena hänellä on 62 000 euron velka autosta, jonka arvo on nyt 35 000 euroa.

Edit
Kummelli "kyllä mää niistä maksoin"
 
Viimeksi muokattu:
Eikö nuo tehokkaammat autot ala kärsiä tehoinflaatiosta, kun sähkömoottorisissa perhevankkureissa alkaa olla kaikissa +300 hv? :hmm:
Sähkikset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. :D Toki ymmärrän jos joku tykkää korista, äänistä, fiiliksestä tms.
 
Eikö nuo tehokkaammat autot ala kärsiä tehoinflaatiosta, kun sähkömoottorisissa perhevankkureissa alkaa olla kaikissa +300 hv? :hmm:
Sähkikset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. :D Toki ymmärrän jos joku tykkää korista, äänistä, fiiliksestä tms.

No juu, V70 T6 ei oikein jätätä Tesloja enää motarin rampilta. :(

Ei tosin kyllä nyt jätätä yhtään mitään kun on taas vaihteeksi paloina. Mutta josko tuon vaikka huomenna saisi taas ajoon..
 
E90 325i/330i perus-sedaneita on niin paljon enemmän myynnissä kuin 130i niin ei pysty suoraan vertailemaan hintoja. Ja ostaja kohderyhmäkin on eri pienellä sportilla versus perheauto.
 
E90 325i/330i perus-sedaneita on niin paljon enemmän myynnissä kuin 130i niin ei pysty suoraan vertailemaan hintoja. Ja ostaja kohderyhmäkin on eri pienellä sportilla versus perheauto.

Näin vähän arvelinkin eli paaliin vaan
 
Monesti on parempi ajaa itse jos vain pelaa, ei noilla +15v autoilla enää paljon arvoa ole, ellei ole joku spessumalli.
 
Ei nettiautosta vaan huutokaupassa.

"Kulki ja meni lujaakin tarvittaessa. Eli voidaan sanoa, että ainakin silloin oli tehot tallella. Laatikko vaihtoi kuulemma kuin unelma ja nelivetokin toimi niin hyvin, että kaikki pyörät löi sutia tarvittaessa."


:srofl:

Nimenomaan kulki..

Koko auto niin solmussa että korjaaminen on varmasti tosi helppoa ja edullista. Mutta pääasia että on toiminut.

:srofl:
 
Nimenomaan kulki..

Koko auto niin solmussa että korjaaminen on varmasti tosi helppoa ja edullista. Mutta pääasia että on toiminut.

:srofl:
Mulla oli yks auto, joka oli parsittu tommosesta kylkimällistä ja toisesta joka oli edestä ja perästä pahemmin rutussa. Ei vaan silloin ollut niin monimutkaiset korirakenteet ja muutenkin perinteinen 2.0i.
 
Mitä te oikein höpötätte, että vaatisi korjaamista? Ilmoituksessa lukee: Tieliikennekelpoisuus: Ajoneuvo on tieliikennekelpoinen

Kovaa ajoa vaan. Motonetistä joitain tehoainetta tankkiin niin kulkee entistäkin kovempaa.
 
Lisätiedoissa lukee myös: Kyllä, kaikki palaa. Mittaritaulu on kuin joulukuusi jo valmiiksi năin joulun lähestyessä. :psmoke:
 
Mitä te oikein höpötätte, että vaatisi korjaamista? Ilmoituksessa lukee: Tieliikennekelpoisuus: Ajoneuvo on tieliikennekelpoinen

Kovaa ajoa vaan. Motonetistä joitain tehoainetta tankkiin niin kulkee entistäkin kovempaa.

Joo, startissa varmaan vikaa kun ei voi käynnistää mutta Motonetistä saa niitäkin.

Kuskinpenkki voi vaatia vähän tarkemmalle kuskille hiukan uutta säätöä mutta ei se mitään.

Valot voi tussata piiloon niin eivät turhia häiritse.

:sidea:
 
Toi nahkanen bonnet bra on typerintä typeryyttä. Hieroo maalipinnan paskaksi, sen sijaan että suojaisi sitä. Ja ihan vitun ruma muutenkin :D
 
Melko kallis turbo+vaihto.... " - turboahdin vaihto/ €5230,- (21.04.2023, remontti ulkomailla, lasku on). "

Pitääköhän kone irroittaa että saa vaihdettua? Muistelen että jossain muussakin Bemarissa on tosi hankalassa paikassa.
 
Miten ei muka -23 vuotisen pelin sähköviat eivät menisi takuun piiriin? Pitäisi olla päivänselvä juttu (alle 2v vanha auto) vaikka on tuontiautokin...

Miksi kukaan möisi tuon "tappiolla" edes selvittämättä missä vika? Joku haisee.. ettei olisi selvinnyt että on kolaroitu, kastunut tmv. Tosin jos olisi joku tuollainen case, se kyllä selviäisi uudellekin ostajalle nopeasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom