Netflix

Muissa palveluissa mahdollisesti samaa salasanaa käytössä? Tai sitten salasana, joka on helppo arvata. Muuten ei tietääkseni pitäisi olla vuotanut.
Skannaisin varmuudeksi omatkin laitteet haittaohjelmien varalta.
Onko aikoinaan jaeltu tiliä "kavereiden" kanssa, josta myöskin voinut vuotaa, jos edelleen sama salasana käytössä...
Ei oo jaeltu tätä palvelua koskaan, eikä passukaan mikään kovin helppo, sisälsi mm. numeroita ja erikoismerkkejä.

En oo ihan varma oliko samaa muualla, täytyy chekata Keepass.

En tunne ketään Japanin Tokiosta tai siellä olevaa joten vähän leakilta vaikuttaa.

Edit: Ei ole koneella myöskään warea tai muuta epämääräistä (tietääkseni)...Katson Netflixiä ainoastaan telkkareiden appisten kautta tai puhelimella. Kai se täytyy scanneri ajaa läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Mistäs noita näkee jos tosiaan tv/pelikonsolilla käytännössä aina käyttänyt?
 
Suoraan Netflixiltä ei ole kai vuotanut käyttäjätunnuksia/salasanoja, mutta Netflix mainittiin lähiaikoina mm. näissä uutisissa:

Massiivisessa tietovuodossa on paljastunut jopa 70 miljoonaa käyttäjätunnusta ja salasanaa, joista osaa on käytetty esimerkiksi Facebookissa, Netflixissä, Ebayssä, Paypalissa ja Coinbase-kryptovaluutta-alustalla.


Verkossa jo leviävästä käyttäjätunnuspaketista löytyy käyttäjätunnuksia mm. Netflixin, Facebookin ja maksupalvelu Paypalin tileihin. Tunnuksia ei ole saatu selville murtautumalla kyseisiin palveluihin, vaan ne ovat vuotaneet jotain muuta kautta, esimerkiksi haittaohjelmien kerääminä tietoina.
 
Jos Netflix olisi vuotanut, luulisi että näitä ilmoituksia olisi paljon. Voisiko passu olla karannut muulla tavalla? Mutta jos passussa on numeroita ja erikoismerkkejä, ja on edes jonkun verran pituutta, niin eipä sitä arvailla jos samaa salasanaa ei ole muualla käytössä. Jos on, se on tietenkin voinut vuotaa muuta kautta. Pöpö koneella on yksi vaihtoehto.

Kiinnostavaa kuulla, jos JerryKannu keksii jonkun syyn vuodolle.

Tuli just maili että tiliä käytetään Tokiosta

Ja varmaan sekin on mahdollista että tämä on false positive tai kalasteluviesti. Eli jostain syystä maili lähtenyt väärästä syystä tai heuristiikka ei ole toiminut oikein. En ole itse vastaavaa mailia nähnyt, onko se varmasti aito, eikä kalasteluviesti? "TILISI KAAPATTU TOKIOON; VAIHDA L1nKISTÄ 5ALASAn4!
 
Ja onko kenties VPN käytössä joskus ja sattunut jäämään päälle kun katsonut Netflixiä, jolloin tuollainen outo käyttäjä ilmestynyt listaan jossain Tokiossa.

Vaikea näitä on tietää ulkopuolisena, miten on käytetty ja millä laitteilla/yhteyksillä sun muilla.
 
Jos Netflix olisi vuotanut, luulisi että näitä ilmoituksia olisi paljon. Voisiko passu olla karannut muulla tavalla? Mutta jos passussa on numeroita ja erikoismerkkejä, ja on edes jonkun verran pituutta, niin eipä sitä arvailla jos samaa salasanaa ei ole muualla käytössä. Jos on, se on tietenkin voinut vuotaa muuta kautta. Pöpö koneella on yksi vaihtoehto.

Kiinnostavaa kuulla, jos JerryKannu keksii jonkun syyn vuodolle.
Sama passu oli Keepassin mukaan myös parissa muussa isommassa palvelussa: PSN, Xbox Live, Origin. Sen takia passukin oli vähän kryptisempi kuin "haistapaska666".

Ei nyt muuta tule mieleen että vuotanut jostain noista, jos ei Netflixistä suoraan. PSN:ssä toki 2FA käytössä ja taitaa noissa muissakin joku olla pl. Netflix.

Koneen skannasin eikä mitään löytynyt. Eikä oikein muuta tuolla pyöri kuin Steam, GOG yms. launcherit. Duunitkin teen 100% firman koneella ja muksu on ainoa toinen käyttäjä joka ainoastaan Robloxia pelaa eikä ole accessia mihinkään salasanoihin yms.
Ja varmaan sekin on mahdollista että tämä on false positive tai kalasteluviesti. Eli jostain syystä maili lähtenyt väärästä syystä tai heuristiikka ei ole toiminut oikein. En ole itse vastaavaa mailia nähnyt, onko se varmasti aito, eikä kalasteluviesti? "TILISI KAAPATTU TOKIOON; VAIHDA L1nKISTÄ 5ALASAn4!
Kuten aiemmin jo kirjoitin, Netflixin laitetiedoissa näkyi loggaus aamupäivältä Tokiosta "iPhone Safari" laitteella jollaista en omista.
Screenshot_20240216_165209_Email.jpg
 
Ja onko kenties VPN käytössä joskus ja sattunut jäämään päälle kun katsonut Netflixiä, jolloin tuollainen outo käyttäjä ilmestynyt listaan jossain Tokiossa.

Vaikea näitä on tietää ulkopuolisena, miten on käytetty ja millä laitteilla/yhteyksillä sun muilla.
Ei ole VPN:aa. Ja sanoin myös, että vain telkkareilla, kännykällä ja konsoleilla katsonut aina.

Oma taustani on myös 20v+ IT-alalla, joten en nyt joka asiaa viitsinyt listata mitä en ole tehnyt. Niitä "sun muita" ei tässä yhtälössä pitäisi juuri olla.
 
Kui pitkä sun salasana on? Jos toi jossain tietomurrossa on vuotanut, niin pitkä salasana suojaa. 8 merkkiä on liian lyhyt ja tyyliiin kaikki mahdolliset kombot on rainbow-tauluissa. En oo tarkistanut viimevuosina, mut 10 merkkiä lie rajoilla.

pituus on tärkeämpää kuin erillaisten merkkien määrä. Entropia kasvaa pituuden myötä nopeemmin ja helpommin muistettavamminkin. e: jaa nii salasanageneraattoria käytätkin, nii varmaan on asia kunnossa.
 
Eipä tuosta kyllä selviä, miten tuo on päässyt tapahtumaan. Joka tapauksessa ei välttämättä olisi huono idea luoda uniikki passu kaikkiin palveluihin. Kun kerran Keepassia käytät, niin ei oikein ole kovin hyvää tekosyytä käyttää samaa salasanaa eri paikoissa.
 
Kui pitkä sun salasana on? Jos toi jossain tietomurrossa on vuotanut, niin pitkä salasana suojaa. 8 merkkiä on liian lyhyt ja tyyliiin kaikki mahdolliset kombot on rainbow-tauluissa. En oo tarkistanut viimevuosina, mut 10 merkkiä lie rajoilla.

pituus on tärkeämpää kuin erillaisten merkkien määrä. Entropia kasvaa pituuden myötä nopeemmin ja helpommin muistettavamminkin. e: jaa nii salasanageneraattoria käytätkin, nii varmaan on asia kunnossa.
10 merkkiä missä isoja ja pieniä kirjaimia, 4 numeroa sekä erikoismerkki. Ei peräkkäisiä, takaperin, säännöllisyyksiä ym.

En mä näitä voi generoida, kun sitten alkaa taas jossain mökillä ollessa kyseleen, niin pitää tyytyä tuommoisiin semivahvoihin mitkä tarvittaessa muistaakin ja pystyy laittamaan, ilman että on jossain puhelimessa säilössä.
 
Eipä tuosta kyllä selviä, miten tuo on päässyt tapahtumaan. Joka tapauksessa ei välttämättä olisi huono idea luoda uniikki passu kaikkiin palveluihin. Kun kerran Keepassia käytät, niin ei oikein ole kovin hyvää tekosyytä käyttää samaa salasanaa eri paikoissa.
Joo siis Keepass on koneella. Ihan siitä syystäkin että eri mestoja ja eri salasanoja on tässä aikojen saatossa 80/90 luvulta saakka kertynyt satoja...Mutta en mä sitä käytä suoraan loggaamiseen, kun en koneella tätä(kään) palvelua käytä.

En tiä kai se pitää kännykkäänkin sitten asentaa tai jotain ja naputella tunti jollain kusisella telkkarin kakella generoitua 25 merkin passua joka kerta kun pyytää...

Ei tässä nyt mitään suurtaa vahinkoa tullut mutta se alkoi mietityttään että tosiaan minkähän kautta se vuoti.
 
10 merkkiä missä isoja ja pieniä kirjaimia, 4 numeroa sekä erikoismerkki. Ei peräkkäisiä, takaperin, säännöllisyyksiä ym.

En mä näitä voi generoida, kun sitten alkaa taas jossain mökillä ollessa kyseleen, niin pitää tyytyä tuommoisiin semivahvoihin mitkä tarvittaessa muistaakin ja pystyy laittamaan, ilman että on jossain puhelimessa säilössä.
mulla on salasanat tyyliin "palvelunimi sana merkkijono". viimeinen on aina sama, eka on esim "iotech" ja keskimmäisessä oma logiikka, jota en paljasta tässä yhteydessä :D
 
En tiä kai se pitää kännykkäänkin sitten asentaa tai jotain ja naputella tunti jollain kusisella telkkarin kakella generoitua 25 merkin passua joka kerta kun pyytää...

Eipä ainakaan oma LG + Netflix pyydä juuri koskaan kirjautumaan uudestaan tai HBO. Eli kerran vain kirpaisee. Itse lallattelen menemään Bitwardenilla ja se ainakin toimii kännykällä ihan hyvin. Eiköhän Keepasskin, vaikkei siitä kokemusta olekaan.
 
Mulla mökeillä (2kpl) pyyteleen toisinaan. En tiedä pitääkö eri "talouksina" sitten. Vai siksi kun telsut on välillä virrattomina siellä.

Kotona harvemmin, joskus appiksen päivityksen yhteydessä. Mutta ei se nyt iso ongelma olekaan kun kone on samassa huushollissa.
 
Jaahans, Netflix blokkasi tyttären kännykän ja läppärin, ilmoittaa etteivät ole kotitaloudessa nuo. Ovat käytössä toki kakkosasunnolla opiskelupaikkakunnalla arkipäivät, mitäs näille nyt sitten voi tehdä?
 
Jaahans, Netflix blokkasi tyttären kännykän ja läppärin, ilmoittaa etteivät ole kotitaloudessa nuo. Ovat käytössä toki kakkosasunnolla opiskelupaikkakunnalla arkipäivät, mitäs näille nyt sitten voi tehdä?
Eikö se kysy vaan jonkun vahvistuskoodin sähköpostista ja homma kunnossa?
 
Kun äsken kirjauduin tietsikalla ihmettelemään Netflixiä niin tuollainen s-posti tuli, mutta oli vaan ilmoitus että uusi kirjautuminen tunnuksillasi. Tyttären laitteet loggasin ulos ja nyt ei pääse kirjautumaan niillä ollenkaan. Tytöllä ei toimi siis Netflix mobiilinetin kautta eikä myöskään opiskelukämpällä olevan 4G-reitittimen kautta, ei kännyllä eikä läpärillä. Voi olla ettei kotikotona ollessaan ole Netflixiä käyttänyt kännyllä/läppärillään ainakaan puoleen vuoteen kun kotona on huoneesssa NVIDIA Shield telkkarin kyljessä. Eli ilmeisesti seuraavat mobiililaitteissa käyttöä ja jos ei käytetä kotitaloudessa niin bannit tulee...
 
Kun äsken kirjauduin tietsikalla ihmettelemään Netflixiä niin tuollainen s-posti tuli, mutta oli vaan ilmoitus että uusi kirjautuminen tunnuksillasi. Tyttären laitteet loggasin ulos ja nyt ei pääse kirjautumaan niillä ollenkaan. Tytöllä ei toimi siis Netflix mobiilinetin kautta eikä myöskään opiskelukämpällä olevan 4G-reitittimen kautta, ei kännyllä eikä läpärillä. Voi olla ettei kotikotona ollessaan ole Netflixiä käyttänyt kännyllä/läppärillään ainakaan puoleen vuoteen kun kotona on huoneesssa NVIDIA Shield telkkarin kyljessä. Eli ilmeisesti seuraavat mobiililaitteissa käyttöä ja jos ei käytetä kotitaloudessa niin bannit tulee...
Banneista en tiedä, mutta tässä ilmeisesti seuraus on juuri se mitä Netflix on mainostanut jo pidemmän aikaa, eli että varmennuksia ja niiden epäonnistumisten seurauksena näitä estoja pukkaa sen vuoksi, jotta palvelua ei käytettäisi milloin ja mistä tahansa ja kenen tahansa toimesta yhdellä tunnuksella. Se on sitten eri asia kuinka hyvin osuvat kohdalleen.
 
Kun äsken kirjauduin tietsikalla ihmettelemään Netflixiä niin tuollainen s-posti tuli, mutta oli vaan ilmoitus että uusi kirjautuminen tunnuksillasi. Tyttären laitteet loggasin ulos ja nyt ei pääse kirjautumaan niillä ollenkaan. Tytöllä ei toimi siis Netflix mobiilinetin kautta eikä myöskään opiskelukämpällä olevan 4G-reitittimen kautta, ei kännyllä eikä läpärillä. Voi olla ettei kotikotona ollessaan ole Netflixiä käyttänyt kännyllä/läppärillään ainakaan puoleen vuoteen kun kotona on huoneesssa NVIDIA Shield telkkarin kyljessä. Eli ilmeisesti seuraavat mobiililaitteissa käyttöä ja jos ei käytetä kotitaloudessa niin bannit tulee...
En oikein usko että mitään banneja on tullut, ainakaan tälläisestä en ole aiemmin lukenut missään.

Nykyäänhän siis Netflix asettaa kotitalouden ja jos tiliä käytetään sen ulkopuolella (tämän tarkistamiseen käytetään erinäisiä keinoja), niin aletaan pyytämään vahvistuskoodeja, jotka lähetetään tilin alkuperäiselle omistajalle. Onko tässä sitten käynyt niin, että kyseinen henkilö on tuohon koodi kyselyyn naputellu vaan jotain useamman kerran ja sen takia ongelmia kirjautua sisään.

Jos käytät mobiililaitetta matkalla tai kodin ulkopuolella, sinun täytyy vahvistaa laite katsoaksesi Netflixiä väliaikaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla koodilla homma lähti toimimaan. Tytär ei ollut hoksannut että tarvii painaa tuota katsele väliaikaisesti kohtaa.
 
Itelläki aikoinaan tyssäsi tuo kortin päivitys tuohon txt-vahvistukseen ja maksanu nyt noilla Turkin Netflix lahjakorteilla. Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa selaimella niin maksutavoissa on tuo uus kortti kyllä ja siinä lukee "Tätä käytetään jos saldo loppuu"

Toimiskohan tuo kortti vaikka en ole siis mitään txt-viestiä lähettäny tietenkään kun uuden kortin lisäsin.

Päivitys tilanteeseen. Itellä siis ollu "Turkin" Netflix tilattuna muutaman vuoden ja kun uusi kortti tuli niin sivuilla tuon kortin lisäys tyssäsi, oletetusti, siihen SMS-vahvistukseen.

No eilen loppu tilaus ja tänään oli menny tililtä veloitus vaikken sitä vahvistusta vieny loppuun asti(SMS-vahvistus).

Tämä niille jotka ehkä asiaa miettiny. Kortin siis lisäsin selaimella ilman VPN.
 
Päivitys tilanteeseen. Itellä siis ollu "Turkin" Netflix tilattuna muutaman vuoden ja kun uusi kortti tuli niin sivuilla tuon kortin lisäys tyssäsi, oletetusti, siihen SMS-vahvistukseen.

No eilen loppu tilaus ja tänään oli menny tililtä veloitus vaikken sitä vahvistusta vieny loppuun asti(SMS-vahvistus).

Tämä niille jotka ehkä asiaa miettiny. Kortin siis lisäsin selaimella ilman VPN.
Voisiko tässä olla kyse siitä että korttitiedot nykyään päivittyvät monessa palvelussa automaattisesti kun kortti vaihtuu? Ainakin minulla kävi viime vuonna näin Netflixin kanssa.

Alla lainaus osuuspankin sivuilta asiasta.
Kaikki maksukortit on liitetty joko Visan tai Mastercardin palveluun, jonka avulla kortin tiedot päivittyvät automaattisesti esimerkiksi Netflixiin, Spotifyihin, Googleen ja iTunesiin.
Automaattinen päivittäminen helpottaa arkea ja varmistaa palveluiden saumattoman jatkumisen esimerkiksi silloin, kun vanhenemassa oleva tai vioittunut kortti uusitaan.
Automaattinen päivittäminen on käytössä monilla palveluntarjoajilla ja sen käyttö laajenee jatkuvasti.
 
Voisiko tässä olla kyse siitä että korttitiedot nykyään päivittyvät monessa palvelussa automaattisesti kun kortti vaihtuu? Ainakin minulla kävi viime vuonna näin Netflixin kanssa.

Alla lainaus osuuspankin sivuilta asiasta.

Voihan se kyllä olla näinkin, en osaa kyllä sanoa. Ite olen aina "manuaalisesti" päivittäny uuden kortin palveluihin.
 
Voihan se kyllä olla näinkin, en osaa kyllä sanoa. Ite olen aina "manuaalisesti" päivittäny uuden kortin palveluihin.
Tämä on vasta viime vuosina alkanut yleistymään. Ei itselläkään kaikkiin palveluihin päivity, mutta moneen kyllä vaihtui automaattisesti.
 
Voihan se kyllä olla näinkin, en osaa kyllä sanoa. Ite olen aina "manuaalisesti" päivittäny uuden kortin palveluihin.
Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.
Netflix on siis poistanut osalta käyttäjistä kokonaan noita (voimassakin olevia) maksukortteja sieltä maksutiedoista, jolloin sinne on pakko lisätä joku kortti, jotta palvelua on edes mahdollista maksaa.
 
Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.
Netflix on siis poistanut osalta käyttäjistä kokonaan noita (voimassakin olevia) maksukortteja sieltä maksutiedoista, jolloin sinne on pakko lisätä joku kortti, jotta palvelua on edes mahdollista maksaa.
Jep. Multa poistettiin voimassa oleva kortti Netflixistä, sain sen palautettua sinne chatin avulla.

Mikään ei toki takaa, ettei tuota poisteta uudelleen, vaikka ensi kuussa tms.
 
Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.
Netflix on siis poistanut osalta käyttäjistä kokonaan noita (voimassakin olevia) maksukortteja sieltä maksutiedoista, jolloin sinne on pakko lisätä joku kortti, jotta palvelua on edes mahdollista maksaa.

Ei, vaan yritin lisätä uuden kortin numeroa sivujen kautta ja homma tyssäs siihen kohtaan kun piti vahvistaa viestillä. No yllättäen ei ole Turkkilaista puhelinnumeroa ja se jäi tekemättä. Nyt kun kävin tarkistamassa sivuilta niin siellä on sen uuden kortin tiedot mitkä sinne syötin. Perjantaina loppu tilaus ja lauantaina oli menny tililtä velotus.

Saakohan tuosta sepustuksesta selvää :whistling:

E: Tililtä oli siis veloitettu 6€ reilu, eikös tuo premium tai perhe ole sen 200 liiraa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla näköjään turkkilainen netflix lopetti toimimisen vaikka maksettua jaksoakin oli jäljellä 9.3. asti. Ovatkohan alkaneet sulkea niitä vai mistähän johtuu?
 
Mulla näköjään turkkilainen netflix lopetti toimimisen vaikka maksettua jaksoakin oli jäljellä 9.3. asti. Ovatkohan alkaneet sulkea niitä vai mistähän johtuu?

Täysin sama tilanne täällä. Ei mitään meiliä yms asiasta edes ole tullut.
 
Sama täällä, viikko sitten maksettu seuraava kk. Saavat pitää tunkkinsa ja rahulit takaisin.

Edit, kuten Redditistä oli pääteltävissä, eivät palauttele rahoja ja hv meininki.
 
Viimeksi muokattu:
Sama täällä, viikko sitten maksettu seuraava kk. Saavat pitää tunkkinsa ja rahulit takaisin.

Edit, kuten Redditistä oli pääteltävissä, eivät palauttele rahoja ja hv meininki.

Eli Redditissä oli tietoa, että isompikin ”isku” ja kaikki turkin kautta olleet Netflixit lopetettu? Oliko siellä mitään muuta asiaan liittyen?

Mitenköhän jatkon kanssa, onkohan muita vastaavia kikkailuja vai joutuuko tyytymään suomihintoihin?
 
Ehkä pitää ostaa kasa lahjakortteja ja maksaa ainoastaan niillä sitten jos se on tähän se salaisuus.
 
Täällä myös lopetti toimimasta vaikka eilen mennyt maksu. Onko kukaan yrittänyt live chatin kautta saada toiminaan? Itse kyselen asiaa viimeistään huomenna. Periaatteessa voisi uhata luottoyhtiölle reklamaation tekemisellä jos rahoja ei palauteta tai tunnukset lähde toimimaan.
 
Täällä myös lopetti toimimasta vaikka eilen mennyt maksu. Onko kukaan yrittänyt live chatin kautta saada toiminaan? Itse kyselen asiaa viimeistään huomenna. Periaatteessa voisi uhata luottoyhtiölle reklamaation tekemisellä jos rahoja ei palauteta tai tunnukset lähde toimimaan.
Luuletko, että jotain Günur Saygıdeğeryä kiinnostaa yhtään tuo uhkaus reklamaation tekemisellä luottokorttiyhtiölle. Korkeintaan toteaa, että "v****ko kikkailit vpn:llä (mikäli tilaus otettuna vpn:llä, koska halpa), nyt aika maksaa oppirahat kikkailusta". Joku oli tosin saanut chatissä hoidettua vastaavanlaisen asian kuntoon (redditissä), kun oli selitellyt ummet ja lammet, joten toki kannattaa kokeilla chattiä.
 
Eiköhän jossain käyttöehdoissa ole joku klasuuli mihin pystyvät tarvittaessa vetoamaan. Eipä itse juuri ole tullut netflixiä katseltua niin en tiedä maksaako vaivaa alkaa sen enempää vääntämään.
 
Näköjään sama täällä. Kumma kun ei ole tullu mitään sähköpostia asian tiimoilta, että kortti hylätty tai tili suljettu.
 
Olisikohan paikallaan luoda oma keskustelu näille "Näin puijjaat striimipalvelua" -viesteille? Menee joka ketju tukkoon samasta jauhamisesta.
Juu. Joku joka on perillä useimmista palveluista näiden suhteen, vois tehdä tollaisen kattavalla alustuksella. Tyyliin:

Kitupiikin säästövinkit striimipalveluille
-------------------------------------------------
Netflix: hanki turkin lahjakortteja ja ...
Prime Video: tilaa prime-palvelu primevideon sijaan puolasta/turkista/ruotsista/jne/jne saadaksesi eri hintaan + 30 päivää ilmaista joka maasta
Disney+: ...
Apple tv+: laiteostoksilla ilmaisia kuukausia, gigantin koodit, jne
Skyshow: ..
....
.....
 
Luuletko, että jotain Günur Saygıdeğeryä kiinnostaa yhtään tuo uhkaus reklamaation tekemisellä luottokorttiyhtiölle. Korkeintaan toteaa, että "v****ko kikkailit vpn:llä (mikäli tilaus otettuna vpn:llä, koska halpa), nyt aika maksaa oppirahat kikkailusta". Joku oli tosin saanut chatissä hoidettua vastaavanlaisen asian kuntoon (redditissä), kun oli selitellyt ummet ja lammet, joten toki kannattaa kokeilla chattiä.
Lukiko redditissä jotain mitä kaikkea tämä hlö x oli selittänyt chatissa? Lähinnä sen kannalta, jos itsekin tähän lähtisi.
 
Vasta sai tapella chatissa että sai luottokortin lisättyä uusiksi ja nyt yhtäkkiä tili taas pysäytettynä vaikka just maksu mennyt. :mad:
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…

Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.

Otetaan sit pari kertaa vuodessa kuukausi suomalaiseen ryöstöhintaan vuodessa kun ei heitä helppo raha kiinnosta.
 
Vasta sai tapella chatissa että sai luottokortin lisättyä uusiksi ja nyt yhtäkkiä tili taas pysäytettynä vaikka just maksu mennyt. :mad:
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…

Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.

Otetaan sit pari kertaa vuodessa kuukausi suomalaiseen ryöstöhintaan vuodessa kun ei heitä helppo raha kiinnosta.
Ei tuosta kyllä ole mitään järkeä maksaa 16e/kk, katsottavaa on todella vähän. Turkin hinnoilla se on saanut pyöriä tuolla taustalla, nyt saa jäädä.
 
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…

Turkin inflaatio on 65%. Ei ihme että hinta liiroissa nousee ihan koko ajan. Euroissa se hinta ei varmaan nouse kovin paljon? Paitsi ehkä eurohintojen inflaation tahdissa.

Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.

Mä olen varsin järkevä ja annan rullata vuodesta toiseen täydellä 4k-hinnalla :psmoke: Ja sanoisin että ei ammu itseään jalkaa, aivan kuten ei tunnuksenjakorajoituksessakaan. Osa toki jättää tilaamatta, mutta luultavasti nettovaikutus on positiivinen kun saadaan eri markkinat eristettyä toisistaan. Ja osa "vapaamatkustajista" maksamaan täyttä hintaa.

Toki voi olla, että löytyy uusi tapa kiertää maarajat.
 
Vasta sai tapella chatissa että sai luottokortin lisättyä uusiksi ja nyt yhtäkkiä tili taas pysäytettynä vaikka just maksu mennyt. :mad:
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…

Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.

Otetaan sit pari kertaa vuodessa kuukausi suomalaiseen ryöstöhintaan vuodessa kun ei heitä helppo raha kiinnosta.
En usko että ampuvat tässä itseään jalkaan. Tuskin turkin kautta tilanneita niin paljon on että näkyisi kovin negatiivisesti tilausmäärissä. Kaistaa menee vähämmän ja osa siirtyy tilaamaan normaalihinnalla. Boikotointikin on vähän hankalaa jos haluaa netflixin omaa tuotantoa nähdä.
 
En usko että ampuvat tässä itseään jalkaan. Tuskin turkin kautta tilanneita niin paljon on että näkyisi kovin negatiivisesti tilausmäärissä. Kaistaa menee vähämmän ja osa siirtyy tilaamaan normaalihinnalla. Boikotointikin on vähän hankalaa jos haluaa netflixin omaa tuotantoa nähdä.
Luulis nimenomaan olevan aivan hitosti sieltä tilanneita kun kerran tällee aletaan noitavainoon. Jos se olisi joku marginaali homma niin ei miljoonien firmaa kiinnostaisi.
 
Itselläkin oli estetty tilin käyttö. Otin yhteyttä aspaan (chättiin sai jonottaa yli 45 min, vaikka alkuun ilmoitti 16 minuutin jonoista)
Aspa kertoi seuraavaa:
"But we sometimes cancel accounts that show signs of unusual activity. It looks like your account was canceled for this reason."
pyysin luonnollisesti palauttamaan tilin, vastauksena "Sorry we cannot do that"

Kertoi myös "Please try to restart the account and proceed with payment by choosing the Plan"
Johon tietenkin vastastin, että mulla on maksettuna vielä parisen viikoa, joten en tietenkään maksa ennen ensikuun 10 päivää penniäkään, et otan sit refundia.

Se ei tietenkään onnistu :D

"And the charge which you made Unfortunately, we're unable to refund this transaction. Please reach out to your financial institution and request a refund directly from them."

Kerroin että et joo toki otan yhteyttä Visaan ja kerron, että kusetatte asiakkailta rahat, mutta palvelu jää saamatta. Aspa jatkoi vain copy-paste vastauksien antamista, pyysin et tekisi asialle jotain ja vastaisi omin sanoin, ei onnistunut, kiitin tyhjästä ja poistuin.

Pitää tosiaan ottaa yhteyttä kortin myöntäjään ja vaatia rahat takaisin. Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.
 
Itselläkin oli estetty tilin käyttö. Otin yhteyttä aspaan (chättiin sai jonottaa yli 45 min, vaikka alkuun ilmoitti 16 minuutin jonoista)
Aspa kertoi seuraavaa:
"But we sometimes cancel accounts that show signs of unusual activity. It looks like your account was canceled for this reason."
pyysin luonnollisesti palauttamaan tilin, vastauksena "Sorry we cannot do that"

Kertoi myös "Please try to restart the account and proceed with payment by choosing the Plan"
Johon tietenkin vastastin, että mulla on maksettuna vielä parisen viikoa, joten en tietenkään maksa ennen ensikuun 10 päivää penniäkään, et otan sit refundia.

Se ei tietenkään onnistu :D

"And the charge which you made Unfortunately, we're unable to refund this transaction. Please reach out to your financial institution and request a refund directly from them."

Kerroin että et joo toki otan yhteyttä Visaan ja kerron, että kusetatte asiakkailta rahat, mutta palvelu jää saamatta. Aspa jatkoi vain copy-paste vastauksien antamista, pyysin et tekisi asialle jotain ja vastaisi omin sanoin, ei onnistunut, kiitin tyhjästä ja poistuin.

Pitää tosiaan ottaa yhteyttä kortin myöntäjään ja vaatia rahat takaisin. Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.
Kyllä ite ainakin ajattelin tuosta omasta laittaa rahat takaisin pyyntöön. Pieni vaiva ja screenshotit perutusta jäsenyydestä, maksetusta ajasta sekä chatistä jossa käskevät pankin kautta hakemaan. Itellä oli mennyt juuri kolme päivää sitten maksu, joten periaatteessa koko maksettu kuukausi jäi kesken.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 731
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom