Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Massiivisessa tietovuodossa on paljastunut jopa 70 miljoonaa käyttäjätunnusta ja salasanaa, joista osaa on käytetty esimerkiksi Facebookissa, Netflixissä, Ebayssä, Paypalissa ja Coinbase-kryptovaluutta-alustalla.
Verkossa jo leviävästä käyttäjätunnuspaketista löytyy käyttäjätunnuksia mm. Netflixin, Facebookin ja maksupalvelu Paypalin tileihin. Tunnuksia ei ole saatu selville murtautumalla kyseisiin palveluihin, vaan ne ovat vuotaneet jotain muuta kautta, esimerkiksi haittaohjelmien kerääminä tietoina.
Tuli just maili että tiliä käytetään Tokiosta
Sama passu oli Keepassin mukaan myös parissa muussa isommassa palvelussa: PSN, Xbox Live, Origin. Sen takia passukin oli vähän kryptisempi kuin "haistapaska666".Jos Netflix olisi vuotanut, luulisi että näitä ilmoituksia olisi paljon. Voisiko passu olla karannut muulla tavalla? Mutta jos passussa on numeroita ja erikoismerkkejä, ja on edes jonkun verran pituutta, niin eipä sitä arvailla jos samaa salasanaa ei ole muualla käytössä. Jos on, se on tietenkin voinut vuotaa muuta kautta. Pöpö koneella on yksi vaihtoehto.
Kiinnostavaa kuulla, jos JerryKannu keksii jonkun syyn vuodolle.
Kuten aiemmin jo kirjoitin, Netflixin laitetiedoissa näkyi loggaus aamupäivältä Tokiosta "iPhone Safari" laitteella jollaista en omista.Ja varmaan sekin on mahdollista että tämä on false positive tai kalasteluviesti. Eli jostain syystä maili lähtenyt väärästä syystä tai heuristiikka ei ole toiminut oikein. En ole itse vastaavaa mailia nähnyt, onko se varmasti aito, eikä kalasteluviesti? "TILISI KAAPATTU TOKIOON; VAIHDA L1nKISTÄ 5ALASAn4!
Ei ole VPN:aa. Ja sanoin myös, että vain telkkareilla, kännykällä ja konsoleilla katsonut aina.Ja onko kenties VPN käytössä joskus ja sattunut jäämään päälle kun katsonut Netflixiä, jolloin tuollainen outo käyttäjä ilmestynyt listaan jossain Tokiossa.
Vaikea näitä on tietää ulkopuolisena, miten on käytetty ja millä laitteilla/yhteyksillä sun muilla.
10 merkkiä missä isoja ja pieniä kirjaimia, 4 numeroa sekä erikoismerkki. Ei peräkkäisiä, takaperin, säännöllisyyksiä ym.Kui pitkä sun salasana on? Jos toi jossain tietomurrossa on vuotanut, niin pitkä salasana suojaa. 8 merkkiä on liian lyhyt ja tyyliiin kaikki mahdolliset kombot on rainbow-tauluissa. En oo tarkistanut viimevuosina, mut 10 merkkiä lie rajoilla.
pituus on tärkeämpää kuin erillaisten merkkien määrä. Entropia kasvaa pituuden myötä nopeemmin ja helpommin muistettavamminkin. e: jaa nii salasanageneraattoria käytätkin, nii varmaan on asia kunnossa.
Joo siis Keepass on koneella. Ihan siitä syystäkin että eri mestoja ja eri salasanoja on tässä aikojen saatossa 80/90 luvulta saakka kertynyt satoja...Mutta en mä sitä käytä suoraan loggaamiseen, kun en koneella tätä(kään) palvelua käytä.Eipä tuosta kyllä selviä, miten tuo on päässyt tapahtumaan. Joka tapauksessa ei välttämättä olisi huono idea luoda uniikki passu kaikkiin palveluihin. Kun kerran Keepassia käytät, niin ei oikein ole kovin hyvää tekosyytä käyttää samaa salasanaa eri paikoissa.
mulla on salasanat tyyliin "palvelunimi sana merkkijono". viimeinen on aina sama, eka on esim "iotech" ja keskimmäisessä oma logiikka, jota en paljasta tässä yhteydessä10 merkkiä missä isoja ja pieniä kirjaimia, 4 numeroa sekä erikoismerkki. Ei peräkkäisiä, takaperin, säännöllisyyksiä ym.
En mä näitä voi generoida, kun sitten alkaa taas jossain mökillä ollessa kyseleen, niin pitää tyytyä tuommoisiin semivahvoihin mitkä tarvittaessa muistaakin ja pystyy laittamaan, ilman että on jossain puhelimessa säilössä.
En tiä kai se pitää kännykkäänkin sitten asentaa tai jotain ja naputella tunti jollain kusisella telkkarin kakella generoitua 25 merkin passua joka kerta kun pyytää...
Eikö se kysy vaan jonkun vahvistuskoodin sähköpostista ja homma kunnossa?Jaahans, Netflix blokkasi tyttären kännykän ja läppärin, ilmoittaa etteivät ole kotitaloudessa nuo. Ovat käytössä toki kakkosasunnolla opiskelupaikkakunnalla arkipäivät, mitäs näille nyt sitten voi tehdä?
Banneista en tiedä, mutta tässä ilmeisesti seuraus on juuri se mitä Netflix on mainostanut jo pidemmän aikaa, eli että varmennuksia ja niiden epäonnistumisten seurauksena näitä estoja pukkaa sen vuoksi, jotta palvelua ei käytettäisi milloin ja mistä tahansa ja kenen tahansa toimesta yhdellä tunnuksella. Se on sitten eri asia kuinka hyvin osuvat kohdalleen.Kun äsken kirjauduin tietsikalla ihmettelemään Netflixiä niin tuollainen s-posti tuli, mutta oli vaan ilmoitus että uusi kirjautuminen tunnuksillasi. Tyttären laitteet loggasin ulos ja nyt ei pääse kirjautumaan niillä ollenkaan. Tytöllä ei toimi siis Netflix mobiilinetin kautta eikä myöskään opiskelukämpällä olevan 4G-reitittimen kautta, ei kännyllä eikä läpärillä. Voi olla ettei kotikotona ollessaan ole Netflixiä käyttänyt kännyllä/läppärillään ainakaan puoleen vuoteen kun kotona on huoneesssa NVIDIA Shield telkkarin kyljessä. Eli ilmeisesti seuraavat mobiililaitteissa käyttöä ja jos ei käytetä kotitaloudessa niin bannit tulee...
En oikein usko että mitään banneja on tullut, ainakaan tälläisestä en ole aiemmin lukenut missään.Kun äsken kirjauduin tietsikalla ihmettelemään Netflixiä niin tuollainen s-posti tuli, mutta oli vaan ilmoitus että uusi kirjautuminen tunnuksillasi. Tyttären laitteet loggasin ulos ja nyt ei pääse kirjautumaan niillä ollenkaan. Tytöllä ei toimi siis Netflix mobiilinetin kautta eikä myöskään opiskelukämpällä olevan 4G-reitittimen kautta, ei kännyllä eikä läpärillä. Voi olla ettei kotikotona ollessaan ole Netflixiä käyttänyt kännyllä/läppärillään ainakaan puoleen vuoteen kun kotona on huoneesssa NVIDIA Shield telkkarin kyljessä. Eli ilmeisesti seuraavat mobiililaitteissa käyttöä ja jos ei käytetä kotitaloudessa niin bannit tulee...
Itelläki aikoinaan tyssäsi tuo kortin päivitys tuohon txt-vahvistukseen ja maksanu nyt noilla Turkin Netflix lahjakorteilla. Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa selaimella niin maksutavoissa on tuo uus kortti kyllä ja siinä lukee "Tätä käytetään jos saldo loppuu"
Toimiskohan tuo kortti vaikka en ole siis mitään txt-viestiä lähettäny tietenkään kun uuden kortin lisäsin.
Voisiko tässä olla kyse siitä että korttitiedot nykyään päivittyvät monessa palvelussa automaattisesti kun kortti vaihtuu? Ainakin minulla kävi viime vuonna näin Netflixin kanssa.Päivitys tilanteeseen. Itellä siis ollu "Turkin" Netflix tilattuna muutaman vuoden ja kun uusi kortti tuli niin sivuilla tuon kortin lisäys tyssäsi, oletetusti, siihen SMS-vahvistukseen.
No eilen loppu tilaus ja tänään oli menny tililtä veloitus vaikken sitä vahvistusta vieny loppuun asti(SMS-vahvistus).
Tämä niille jotka ehkä asiaa miettiny. Kortin siis lisäsin selaimella ilman VPN.
Kaikki maksukortit on liitetty joko Visan tai Mastercardin palveluun, jonka avulla kortin tiedot päivittyvät automaattisesti esimerkiksi Netflixiin, Spotifyihin, Googleen ja iTunesiin.
Automaattinen päivittäminen helpottaa arkea ja varmistaa palveluiden saumattoman jatkumisen esimerkiksi silloin, kun vanhenemassa oleva tai vioittunut kortti uusitaan.
Automaattinen päivittäminen on käytössä monilla palveluntarjoajilla ja sen käyttö laajenee jatkuvasti.
Voisiko tässä olla kyse siitä että korttitiedot nykyään päivittyvät monessa palvelussa automaattisesti kun kortti vaihtuu? Ainakin minulla kävi viime vuonna näin Netflixin kanssa.
Alla lainaus osuuspankin sivuilta asiasta.
Tämä on vasta viime vuosina alkanut yleistymään. Ei itselläkään kaikkiin palveluihin päivity, mutta moneen kyllä vaihtui automaattisesti.Voihan se kyllä olla näinkin, en osaa kyllä sanoa. Ite olen aina "manuaalisesti" päivittäny uuden kortin palveluihin.
Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.Voihan se kyllä olla näinkin, en osaa kyllä sanoa. Ite olen aina "manuaalisesti" päivittäny uuden kortin palveluihin.
Jep. Multa poistettiin voimassa oleva kortti Netflixistä, sain sen palautettua sinne chatin avulla.Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.
Netflix on siis poistanut osalta käyttäjistä kokonaan noita (voimassakin olevia) maksukortteja sieltä maksutiedoista, jolloin sinne on pakko lisätä joku kortti, jotta palvelua on edes mahdollista maksaa.
Eli sulla oli edelleen se vanha kortti siellä maksutiedoissa, sillä muutenhan tuo ei voi toimia.
Netflix on siis poistanut osalta käyttäjistä kokonaan noita (voimassakin olevia) maksukortteja sieltä maksutiedoista, jolloin sinne on pakko lisätä joku kortti, jotta palvelua on edes mahdollista maksaa.
Mulla näköjään turkkilainen netflix lopetti toimimisen vaikka maksettua jaksoakin oli jäljellä 9.3. asti. Ovatkohan alkaneet sulkea niitä vai mistähän johtuu?
Sama täällä, viikko sitten maksettu seuraava kk. Saavat pitää tunkkinsa ja rahulit takaisin.
Edit, kuten Redditistä oli pääteltävissä, eivät palauttele rahoja ja hv meininki.
Täällä vielä toimii lahjakortilla maksettu turkkilainen.
Myös täälläTäällä vielä toimii lahjakortilla maksettu turkkilainen.
Periaatteessa voisi uhata luottoyhtiölle reklamaation tekemisellä
Luuletko, että jotain Günur Saygıdeğeryä kiinnostaa yhtään tuo uhkaus reklamaation tekemisellä luottokorttiyhtiölle. Korkeintaan toteaa, että "v****ko kikkailit vpn:llä (mikäli tilaus otettuna vpn:llä, koska halpa), nyt aika maksaa oppirahat kikkailusta". Joku oli tosin saanut chatissä hoidettua vastaavanlaisen asian kuntoon (redditissä), kun oli selitellyt ummet ja lammet, joten toki kannattaa kokeilla chattiä.Täällä myös lopetti toimimasta vaikka eilen mennyt maksu. Onko kukaan yrittänyt live chatin kautta saada toiminaan? Itse kyselen asiaa viimeistään huomenna. Periaatteessa voisi uhata luottoyhtiölle reklamaation tekemisellä jos rahoja ei palauteta tai tunnukset lähde toimimaan.
Juu. Joku joka on perillä useimmista palveluista näiden suhteen, vois tehdä tollaisen kattavalla alustuksella. Tyyliin:Olisikohan paikallaan luoda oma keskustelu näille "Näin puijjaat striimipalvelua" -viesteille? Menee joka ketju tukkoon samasta jauhamisesta.
Lukiko redditissä jotain mitä kaikkea tämä hlö x oli selittänyt chatissa? Lähinnä sen kannalta, jos itsekin tähän lähtisi.Luuletko, että jotain Günur Saygıdeğeryä kiinnostaa yhtään tuo uhkaus reklamaation tekemisellä luottokorttiyhtiölle. Korkeintaan toteaa, että "v****ko kikkailit vpn:llä (mikäli tilaus otettuna vpn:llä, koska halpa), nyt aika maksaa oppirahat kikkailusta". Joku oli tosin saanut chatissä hoidettua vastaavanlaisen asian kuntoon (redditissä), kun oli selitellyt ummet ja lammet, joten toki kannattaa kokeilla chattiä.
Ei tuosta kyllä ole mitään järkeä maksaa 16e/kk, katsottavaa on todella vähän. Turkin hinnoilla se on saanut pyöriä tuolla taustalla, nyt saa jäädä.Vasta sai tapella chatissa että sai luottokortin lisättyä uusiksi ja nyt yhtäkkiä tili taas pysäytettynä vaikka just maksu mennyt.
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…
Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.
Otetaan sit pari kertaa vuodessa kuukausi suomalaiseen ryöstöhintaan vuodessa kun ei heitä helppo raha kiinnosta.
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…
Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.
En usko että ampuvat tässä itseään jalkaan. Tuskin turkin kautta tilanneita niin paljon on että näkyisi kovin negatiivisesti tilausmäärissä. Kaistaa menee vähämmän ja osa siirtyy tilaamaan normaalihinnalla. Boikotointikin on vähän hankalaa jos haluaa netflixin omaa tuotantoa nähdä.Vasta sai tapella chatissa että sai luottokortin lisättyä uusiksi ja nyt yhtäkkiä tili taas pysäytettynä vaikka just maksu mennyt.
Ton lisäksi justhan sieltä tuli taas hinnanpäivitys että jälleen turkkitilille lisää hintaa…
Ihan suoraansanottuna pitäköön sit vittu tunkkinsa, mun mielestä ne ampuu tässä itteään pahasti jalkaan, toi palvelu ei ole sen arvoinen että kukaan järkevä antais sen vaan rullata vuodesta toiseen täydellä hinnalla, ton turkkihinnan kanssa sen just pystyi tekemään.
Otetaan sit pari kertaa vuodessa kuukausi suomalaiseen ryöstöhintaan vuodessa kun ei heitä helppo raha kiinnosta.
Luulis nimenomaan olevan aivan hitosti sieltä tilanneita kun kerran tällee aletaan noitavainoon. Jos se olisi joku marginaali homma niin ei miljoonien firmaa kiinnostaisi.En usko että ampuvat tässä itseään jalkaan. Tuskin turkin kautta tilanneita niin paljon on että näkyisi kovin negatiivisesti tilausmäärissä. Kaistaa menee vähämmän ja osa siirtyy tilaamaan normaalihinnalla. Boikotointikin on vähän hankalaa jos haluaa netflixin omaa tuotantoa nähdä.
Kyllä ite ainakin ajattelin tuosta omasta laittaa rahat takaisin pyyntöön. Pieni vaiva ja screenshotit perutusta jäsenyydestä, maksetusta ajasta sekä chatistä jossa käskevät pankin kautta hakemaan. Itellä oli mennyt juuri kolme päivää sitten maksu, joten periaatteessa koko maksettu kuukausi jäi kesken.Itselläkin oli estetty tilin käyttö. Otin yhteyttä aspaan (chättiin sai jonottaa yli 45 min, vaikka alkuun ilmoitti 16 minuutin jonoista)
Aspa kertoi seuraavaa:
"But we sometimes cancel accounts that show signs of unusual activity. It looks like your account was canceled for this reason."
pyysin luonnollisesti palauttamaan tilin, vastauksena "Sorry we cannot do that"
Kertoi myös "Please try to restart the account and proceed with payment by choosing the Plan"
Johon tietenkin vastastin, että mulla on maksettuna vielä parisen viikoa, joten en tietenkään maksa ennen ensikuun 10 päivää penniäkään, et otan sit refundia.
Se ei tietenkään onnistu
"And the charge which you made Unfortunately, we're unable to refund this transaction. Please reach out to your financial institution and request a refund directly from them."
Kerroin että et joo toki otan yhteyttä Visaan ja kerron, että kusetatte asiakkailta rahat, mutta palvelu jää saamatta. Aspa jatkoi vain copy-paste vastauksien antamista, pyysin et tekisi asialle jotain ja vastaisi omin sanoin, ei onnistunut, kiitin tyhjästä ja poistuin.
Pitää tosiaan ottaa yhteyttä kortin myöntäjään ja vaatia rahat takaisin. Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.