Sun jutuista käy harvinaisen hyvin selväksi, että tykkäät ulkoiluttaa sun kieltä syvällä Putlerin persereiässä.
Huokaus. Syvä huokaus. Minä
olin kokoomuslainen. En vain ole sitä enää. Nyt minä olen vain suomalainen mies.
Sattumoisin Paavo Väyrynen on myös syntynyt Kemissä kuten sinäkin. 1+1 näyttäisi aivan selkeästi olevan 2 tässä tapauksessa!
Eipä ole vaikeaa arvata, ketä sinä äänestät.
Kemi ja Keminmaa ovat aivan eri paikkoja. Kemi on pieni satama- ja teollisuuskaupunki Perämeren pohjukassa, jonka väestöstä tosiaan oli yli 85% enemmistö- tai vähemmistö kommunisteja. Aiemmin asia oli näin. Aatteen agitointi oli siellä jatkunut jo jostain '20 -luvulta saakka. Keminmaa taas on maaseutupohjainen kunta, jonka väestö on suurimmaksi osaksi keskustalaisia samoin kuin Torniolaiset ja Tervolalaiset ovat sitä. Keminmaassa saarnaajat kertoivat vanhuksille, että sitä joutuu ihan kirjaimellisesti helvettiin, jos ostaa ruisleipää kommunistien E-liikkeestä. Paavo Väyrynen on kotoisin tästä kunnasta, ja ammentaa kannatuksensa tästä kyseisestä väestöpohjasta. Kumpikin alue, Kemi ja Keminmaa, ovat sijaintinsa puolesta ns. Wanhaa Suomea, alueella on käyty kauppaa ja rakenneltu kivikirkkoja jo 1300 -luvulta lähtien, ja kirkkojen lattioiden alta on löytynyt yhtä vanhoja arabialaisia hopearahoja. En minä siis mistään Impivaarasta ole todellakaan kotoisin. Enemmän minua tämä suoranainen Uusimaa keskeisyys vähän hymyilyttää.
Ei sen päivän aurinko nouse, että minä Paavo Väyrystäkään äänestäisin. En vaikka olenkin monista asioista hänen kanssaan (tällä hetkellä) samaa mieltä. Paavo Väyrysellä ei ole kuin yksi poliittinen päämäärä, ja se ei ole Suomen etu, vaan se että hänestä vihdoinkin tulisi Suomen Presidentti. Sen tavoitteen takia kaikki on kaupan, aivan kaikki.
===
Naton jäsenyys ja Naton tavoitteet tällä alueella eivät ole hyväksi meille. Ne tavoitteet eivät ole meidän etujemme mukaisia. Nato pyrkii aivan selvästi lisäämään painetta Venäjää kohtaan, ja minun maailmankuvani mukaan tuo ei paranna tätä maailmaa yhtään mitenkään. Ei se paineen lisääminen Venäjää kohtaan mitenkään muuta tuota kyseistä valtioliittoa ja niissä asuvia ihmisiä mitenkään parempaan suuntaan, se vain vahvistaa heidän käsitystään siitä, että länsi todellakin muodostaa heitä kohtaan jonkinlaisen uhan.
Ja nyt meidät on sotkettu näihin kuvioihin mukaan. - Minusta se on huonompi juttu se.
Väitteet siitä, että Venäjä esim. meitä uhkaisi jotenkin, ovat minun mielestäni täysin tuulesta temmattua mustamaalaamista, jota länsimielinen media meille jatkuvasti syöttää. Totta siinä ei ole edes siteeksi. Kunhan vain se väittäminen jatkuu ja jatkuu itsepintaisesti. Heti kun näihin väitteisiin kohdistaa oikeaa ja epäluuloista älyllistä huomiota, ne väitteet osoittautuvat täysin samanlaiseksi valheeksi kuin aiemmin osoittautui valheeksi tuo onnellisten kansojen muodostama Neuvostoliitto, joka todellisuudessa oli kanaverkon ympäröimä helvetin ikävä vankila ja täysin epäonnistunut yhteiskunta kokeilu. Hyvä kun ymmärsivät lopettaa sen.
Ihmisten maailmankuva on jostain syystä polaarinen. Jos Venäjä pelottaa, niin Länsi nähdään jonain "pelastajana", vaikka liitto niiden kanssa köyhdyttää meidät aivan samalla tavalla, kuin että me olisimme joutuneet suoranaisen sotilaallisen valtauksen kohteeksi. Länsi tekee juuri par'aikaa meistä pelinappulaansa omiin hankkeisiinsa. Pelinappulan osa pelissä on tulla syödyksi ja uhratuksi. En tajua, miten kukaan on niin tyhmä, että haluaa alistua ja osallistua tällaiseen peliin, ja olla siinä lähinnä vain uhrattavan nappulan roolissa.
Naton (Amerikan) sotalaiva Itämerellä ei tämän maailmankolkan turvallisuustilannetta paranna, vaan vain huonontaa sitä. Samoin Naton koneiden lentely Suomen ilmatilassa ei meidän turvallisuuttamme mitenkään paranna. Ne luovat vain painetta Venäjän suuntaan lännen taholta. Toistan yhä uudelleen, että Venäjä EI OLE tunkeutumassa sotilaallisesti tänne, ei vaikka Hesarin vihervasemmistolainen ja uuden globalisaatio kommunismin nimeen vannova toimittajakunta siitä asiasta kirjoittaisi aivan mitä roskaa tahansa. Ja niin ne muuten kyllä sitten kirjoittavatkin. - Lakatkaa uskomasta noihin kirjoituksiin, ja käyttäkää omaa älyänne näiden asioiden tarkastelemisessa. Täällä olijoilla sitä älyä kuitenkin on tämän sivuston luonteesta johtuen.
Länsi ei ole meidän kaverimme. Ne vain haluavat meiltä jotain. Isäntämaa sopimuksen sisällön perusteella ne haluavat nyt jalansijan täältä, ja keinon sitä kautta painostaa Venäjää lisää. Koska tämä sama Nato poppoo on seikkailut tuolla 3. maailman suunnassa, ja jälki ei ole ollut kovin kehuttavaa, niin jättäisin kyllä nämä karkelot väliin. Järki sanoo, että se olisi viisasta. Järki myös sanoo, ettei omaa tuottavaa omaisuutta, tai omaisuutta, josta on jotenkin itse riippuvainen, ole kovinkaan fiksua myydä vieraille tahoille. Toiminta on minusta vain ja ainoastaan pöljää.
Koska kommunismi ei onnistunut Neuvostoliitossa, niin läntisessä maailmassa irrallaan olevat idiootti idealistit ovat saaneet nyt päähänsä, että asiaa pitää kokeilla uudemman kerran toisena ns. uutena versiona, ns. globalisaatio versiona, josta on se sana "kommunismi" nyt vain viekkaasti pudotettu pois. Hankkeen sisältö on kuitenkin aivan sama, yhdessä jaetaan taakkaa ja kannetaan vastuuta. Vai oliko se toisin päin... no, oli miten oli... Homman sisältönä on se, että jotkut ulkopuoliset tahot ottavat haltuunsa kaikki nämä meille ja meidän tuleville sukupolvillemme kuuluvat resurssit, ja alkavat niitä hallinnoimaan, ja jakavat niitä sitten eteenpäin heille itselleen suotuisilla tavoilla. Me siinä häviämme, ja nuo muut voittavat. Jakoa suorittava taho hyötyy asiasta tavan mukaan kaikkein eniten.
Nämä kaikki tavoitteet yhteisestä budjetista ja yhteisestä puolustuksesta ovat juuri se sama asia, mitä Neuvostoliitossa kokeiltiin, ja joka kokeilu meni aivan persiilleen ihan vain siksi, että kyseinen yhteiskuntasysteemi ei vain todellakaan mitenkään toimi reaalimaailmassa. Minun silmissäni EU:kin on pelkkä valtava kasa isännätöntä rahaa, mitä muutama komissaari käyttelee kuin omiaan, ja siltä se meno sitten myös näyttääkin. Niiden maatalousosastokin jotenkin vain "hukkasi" jonnekin noin 11 miljardia takavuosina. Tuo summa on siis 11 000 miljoonaa. Summa on hiukan isompi, kuin jotenkin väärin kirjattu matkalasku... Nuo samaiset tahot haluavat nyt siis myös budjettivallan aivan kaiken ylitse. Minussa oleva konservatiivi saa pelkästä ajatuksestakin ihan kylmänväristyksiä. Antaa nyt omat rahansa tahoille, joita ei voi edes vaaleilla vaihtaa, jos toiminta ei miellytä. Kuinka tyhmiä ihmiset voivatkaan olla.
Nato on kavala ansa Suomelle ja suomalaisuudelle. Se uskottelee, että voisimme jotenkin luopua tai vähentää omaa kansallista puolustustamme, koska toiset sen puolustuksen muka puolestamme tekisivät. Tuollaiset liitot aivan kirjaimellisesti vähentävät kansallista itsemääräämisoikeutta. Se asia mahdollistaa meidän suoranaisen ryöstämisemme tulevaisuudessa. Maailmanpolitiikassa kaikki katsovat pahan paikan tullen aina omaa etuaan, ja pienet ja avuttomat jäävät siinä rytäkässä jalkoihin. Nyt vielä tällä hetkellä me olemme velkainen mutta vielä sen verran rikas maa, että täällä eivät ihmiset ole isommalti kadulla, ja me itse pystymme vielä päättämään omista asioistamme. Osallistumalla tähän saamaran globalisaatioon, jota niin EU kun vaikkapa myös tämä Natokin edustavat, me jäämme aivan auttamattomasti vain ja ainoastaan häviölle.
Meillä on tässä nykyisessä maailmassa vielä aika tolkuton puolustautumiskyky suhteessa meidän kokoomme. Meillä on 900 000 miehen reserviläisarmeija, melkein joka mies on saanut sotilaskoulutuksen, ja me olemme myös muutenkin hyvin koulutettuja, ja meillä ovat myöskin omat aseet ja organisaatiot vielä olemassa. Pari kolmekymmentä vuotta Nato aikaa, ja yleisen asevelvollisuuden lakkauttaminen muka liian kalliina, ja meillä on jäljellä enää tuulenhuuhtoma takapuoli. Jopa housutkin on silloin viety jalasta. Kättä pidempää ei ole enää silloin kenellään, ja pieni "eliitti" puuhailee aivan mitä ne itse haluvat. - Ja haluavathan ne, se onkin lähinnä ainoa asia, mitä ne osaavat. Haluta jotain, mikä kuuluu aluksi jollekin muulle. Länsihän ei todellisuudessa tee muuta, kuin ryöstää muiden luonnonvaroja. Se tekee niin, koska se pystyy tekemään niin. Ja se tekee niin kaikkialla siellä, missä se pystyy tekemään niin.
Nato ja sen takana oleva maailmanjärjestys eivät ole meidän etumme mukaisia. Ja nyt ne ovat jo tuossa oven takana tulossa. Olisi fiksua vähän kavahtaa heitä.
T -.-
Ei Venäjä ole meitä painostanut tekemään jotain investointisuojasopimusta, tai antamaan mandaattia jollekin 3. osapuolelle sellaisen tekemiseen. Länsi ja EU ovat sen kyseisen vaatimuksen takana. Kuinka vaikeaa tämän asian näkeminen oikein on? Investointisuojasopimus on niskalaukaus kansalliselle terveydenhuollolle. Kestää vain vielä hetken aikaa, ennen kuin se asia tajutaan täällä.
Globalisaatio, EU ja Nato ovat kaikki tässä samassa keitoksessa, missä tätä kansallisvaltiota murretaan osiinsa ja tehdään siitä täysin puolustuskyvytön ulkoista taloudellista valtaamista vastaan. Ja Venäjä ei ole nyt tuo valtaaja.
-.-