... länsimäisen vapaan yhteiskunnan hajaannuttaminen ja vastakkainasettelun lietsominen.
Et kai nyt ihan oikeasti ajattele noin? Minä itse pidän Naton sotilaallista läsnäoloa Suomessa hyvin paheksuttavana asiana, samoin kuin se hybridivaikuttamiskeskus täällä on minusta täysin käsittämätön asia. Natohan on VIERAS ja valtameren takaisen suurvallan oikeasti johtama ja ohjaama sotilasliitto, mitä ihmettä niiden sotilaat tai niiden propagandakoneisto täällä oikein tekevät? On aivan päivänselvä asia, etteivät ne meidän etuamme aja, eivätkä todellakaan piittaa oikeasti meistä vähääkään. Koko tuo harjoittelu hanke on suunniteltu vain Venäjän härnäämiseksi, ja meitä - Suomea ja suomalaisia - käytetään nyt siinä hommassa kutitussulkana.
Kyllä minä nuo Naton härnäävät tavoitteet ymmärrän, mutta sitä minä en tajua, että meidän omat päättäjämme ovat tähän suoranaiseen puhtaaseen typeryyteen lähteneet mukaan. Oma lehdistökin vielä valehtelee käytännössä aivan kaikista asioista kansalaisille silmät ja korvat täyteen, ja idioottina vielä ihan kehuskelevat sillä omalla toiminnallaan. On "vapaus ottaa mielipiteitä vastaan", aivan, on hyvinkin. Tuo idealistisen valheellinen toiminta on todellakin alkanut pikku hiljaa jo ihan sapettamaan.
Joskus '70-luvulla Suomessa oli hyvin paljon ihmisiä, jotka aivan vastaavalla tavalla olivat ihan päällään ja suorastaan nuoleskelemassa tuota Neuvostoliiton hirvitystä, kommunismin kun uskottiin lopulta voittavan kilpailun maailmanjärjestyksestä, ja viekkaat ja laskelmoivat ihmiset petailivat sitä omaa tulevaa sijoittumistaan tulevaan uuteen uljaaseen yhteiskuntaan ja tietenkin sen johtopaikoille.
Osa heistä on pahimmassa nykyisessä henkisessä krapulassaan jopa tunnustanut etukäteen käyneensä katselemassa toisten omistamia asuntoja hintavilla asuntoalueilla, jotka asunnot sitten vallan vaihtuessa olisivat siirtyneet heidän haltuunsa ja nautittavakseen. Aina on ihmisiä, jotka ovat johonkin päin aina kallellaan oman tulevan etunsa vuoksi. Ei noista päästä eroon, koska tuollainen toiminta on ihmisen syvintä luontoa.
Nyt osa suomalaisista uskoo, että lännen liberalismi voittaa kilpailun uudesta maailmanjärjestyksestä. Fukuyama kirjoitti jo vuonna 1992 tuon oman uskontunnustuksensa liberalismin voitolle.
Francis Fukuyama – Wikipedia
Ja koska ihmiset uskovat tähän läntisen liberalismin voittoon, he ovat sieluaan ja sydänjuuriaan myöden sen puolella. Minusta tuo on aika inhimillistä. Minun rokotteeni tuota vastaan on se, että minä olen nähnyt tuollaista puhdasta uskoa ennenkin, ja kaikki -ismit mihin tuollaiset uskot nojaavat, ovat aina ja läpi koko maailmanhistorian osoittautuneet sisältä täysin ontoiksi. Kaikki uskonnot ja kaikki -ismit ovat ihmisen itsensä luomia rakennelmia. Useimmat niistä ovat typeriä, koska ihmiset itsessään ovat typeriä.
Jokin Amerikkahan on vapaan taloudellisen liberalismin ilmentymä. No... tuo on samalla myös yhteiskunta, missä kehitysvammaiset keräävät taikinakulhot käsissään kadunkulmissa almuja pysyäkseen elossa, ja tuossa yhteiskunnassa todellakin aika suuri osa ihmisistä ei menesty. Ei mitenkään. Heidän osansa on karu. Ei tuollainen yhteiskunta ole mistään kotoisin, mikä on suurimmalle osalle sen jäsenistä aika toivottoman tuntuinen loputon taloudellinen kujanjuoksu. Hyvin pieni joukko ihmisiä omistaa siellä liki aivan kaiken.
Olen aiemmin linkannut tänne Youtubessa olevia kamera-ajoja jostain Los-Anglesista, missä kodittomat ovat vallanneet isoja katualueita omiksi pressukaupungeikseen. Tuota Amerikkaan ei koskaan eikä missään televisio ohjelmassa tai elokuvassa kuvata. Kuvataan vain sarjoissa niitä lakitoimistoja, missä on kivaa ja jännää olla duunissa, ja kuvataan sairaaloita, missä sankarillinen hoitohenkilökunta venyy ja pelastaa ihmisiä, ja kuksii samalla toisiaan vaatekomeroissa. Kuva lännen liberalismista on tasan yhtä harhainen, kuin on tuo noiden sarjojen antama kuva Amerikkalaisesta yhteiskunnasta.
Niiden raha perustuu yksityiseen ja lainaksi annettuun korolliseen velkarahaan, ja ilman ikuista ja jatkuvaa (ja tietenkin täysin mahdotonta) talouskasvua tuo läntinen liberalistinen talousjärjestys kaatuu ennen pitkää omaan mahdottomuuteensa. Kyllä minä valitettavasti näen asian niin, että nykyinen Nato on vain paperimassasta tehty kabuki -naamio sille asialle, että ne jatkuvasti ryöstävät muita maita ja niiden luonnonvaroja. Poikkiteloin käyviä yhteiskuntia viekkaasti järkytetään, ja lopuksi jos muu ei auta, niitä uhataan sotilaallisella voimalla. Kyllä lännen liberalistit valloittajia ovat. Oma valtiomme (kaikkien muiden tavoin) saa ja ottaa velkaa koko ajan, eivätkä noiden lainojen ehdot ole julkisia. Kyllä niihin käsittääkseni kuitenkin liittyy ehtoja "kilpailun avaamisesta" ja yhteiskunnallisten monopolien purkamisesta, ja sen tuloksena esim. tämä meidän oma valtiomme tulee myymään lopuksi pois ja noille läntisille "avoimille markkinoille" koko meidän kansallisomaisuutemme. Kun se on viimein mennyt, todellisuuden luonne tulee täällä muuttumaan hyvin paljon. Minun silmieni lävitse maailmaa katsoen tuo on täysin itsestään selvä lopputulos.
Läntisen liberalismin tuloksena tuo pieni joukko maailmassa tulee käytännössä ja nykyisen Amerikan mallin tapaan omistamaan maailman koko reaaliomaisuuden, ja poliitikoista tulee vain heidän käsikassaroitaan. Kansallisvaltio omine rajoineen ja omine lakeineen on
ainoa asia, mikä tavallista ihmistä suojaa noilta kaikennielijöiltä. Minusta Naton toiminta esim. Libyassa ja yritys toimia Syyriassa kuvaa aivan täysin Naton todellista sotilaallista toimintaa ja Naton todellisia kasvoja, aivan samoin kuin sitä tekee tuo yritys Ukrainan vallanvaihdon avulla saada haltuunsa Krimin niemimaa. Ei tuo toiminta minusta mitenkään eronnut jostain Kuuban ohjuskriisistä, mitä hanketta Neuvostoliitto vastaavasti aikoinaan yritti, ja jonka yrityksen Amerikka sitten vain sotilaallisesti torjui. - Ja onneksi torjui.
Lännen liberalismin kritiikittömät ihailijat eivät tajua, että tästä omasta valtiostamme lähtevät tuhkatkin pesästä, kun tuo kyseinen järjestys pääsee täällä näyttämään sen oman lopullisen voittokulkunsa. Ja Nato on mielestäni se sotilaallinen voima, mikä vain takaa tuon ylivallan pysymisen, kun se kerran on saavutettu. - Ja nyt ne ovat sitten jo täällä. Huonompi juttu. Aivan todella huono juttu. Ne EIVÄT ole meidän kavereitamme.
Ei tässä maailmassa suomalaisen kaveri ole muuta kuin toinen suomalainen, ja tämän jatkuvan riidänkylvämisen seurauksena sekin asia alkaa olla jo vähän menetetty asia. Edes tätäkään asiaa me emme tunnu enää tajuavan. Meillä on oudon huono kuva toisistamme.
T -.-