Onkohan noita ikinä testattu pikkuauto vs isommat autot tyyliin?
Että syntyykö myös eroja jos ajelee jollain pienellä kevyellä kökkyrällä enemmän nastat vs kitkat kuin vaikka 2x isommalla mallilla.
Itsellä on ollut fiat uno ja fiat punto nyt, kyllä toi nastoillakin tuntuu jäisillä maanteillä melkoselta luistelijalta, etenkin jos on uria mihin ei leveys ihan satu. Samoten kaupungissa luistelee vähän miten sattuu, esim liikenneympyrässä lähtee suht helposti nelipyörä sivuluisuun vaikkei olisi edes paljoa vauhtia
Ja sellaset risteykset joihin kertyy 30-40 cm jäätä johon muodostuu kunnon perunapelto monttua ja huippua= pari kertaa meinannu jäädä kiinni kun sopivaan renkaan kokoseen monttuun pitää pysähtyä.
Ei taida etelässä tollasia syntyä, vaikka liukkaita teitä täällä monet sanoo siellä olevan.
Että tän perusteella veikkaisin kitkojen olevan aivan perseestä, jos näille ei riitä massa tms.
Kavereilla on isompia "normaaleja sedaneita" ja niitten kyydissä kokee sellasen "nastat tarraa jäähän kiinni" fiiliksen pienen luiston jälkeen, eikä omalla sitä tule koska pito ei vaan ole yhtä hyvä.
Ainakin savossa on paljon maanteitä jotka on paksussa jäässä & urilla kun lähtee pääväyliltä, pitäs varmaan kitkoilla ajella viittä kymppiä, kun ei aina nastoillakaan vaan uskalla ajella yli 60-70km/h koska fiilis on "lähtee ojaan millä hetkellä hyvänsä" jos ajelee kovempaa