Kyseessä siis muuttohalu Tampereen seudulta maalle lähelle luontoa. Mainittu Huittinen oli ainakin itselle yllättävän suuri paikka etukäteiskuvaan nähden nyt kun siellä pari kertaa pyörinyt. Mutta jos se uiminen, joet ja luonto kiinnosti, niin vahvasti suosittelen kyllä päinvastaista lähtösuuntaa Tampereelta. Käytännössä kaikki vesistöt etelälounaaseen ovat karseaa tai erittäin karseaa peltokuravelliä. Sitten taas pohjoiseen alkaa löytyä jo aika puhtaitakin vesiä ja vähän vähempi maatalousvaltaista luontoa.
Loimijokihan on aika savinen, en tiedä sitten tuosta Punkalaitumenjoesta, joka sielläkin on. Huittisissa on myös Kokemäenjoki, siellä vesi on varmaan puhtaampaa.
Minua ei sikäli pellot ja lanta haittaa, lähinnä kiinnostaa sellainen kunta, jossa asuessa ei tarvitse katsoa kiirettä, ohiajelevia rekkoja ja moottoritien melua jatkuvasti. Esimerkiksi Urjala - Turku -välillä oleva Loimaa vaikuttaisi olevan juuri sellainen kylä, joka on rauhallinen ja jossa ei tiemelua ole liian paljon. Olen käynyt itsekin Mänttä-Vilppulassa, siellä on myös Keurusselkä joka lienee uimavedeltään puhdas. Keuruullakin olen käynyt, mutta se paikka oli jotenkin kolkko omaan makuun. Varsinkin Haapamäki oli tylsä ja eloton. Vilppulan Kolho oli taas mallia, me halutaan liittyä täältä Keuruulle!
Kuntamuutossa olen avarakatseinen: en siis tarvitse välttämättä uimahalliakaan, koska en niissä käy. Kuntosaleilla en käy, ei tarvitse katsoa mimmoset on. Kaiken lisäksi en käytä jäähalleja, elokuvateattereita, ravintoloita jne. Sinkkuna ei myöskään kouluille/opiskelumahdollisuuksille tarvitse antaa tilaa kuntamietinnässä. Minulle tärkeintä on junaraide/kohtuulliset bussiyhteydet Tampere/Helsinki jne. ja luonto.
Toki kerran vuodessa saattaisin uimahallissakin käydä ja ravintolassa, että toki tasokkaasta uimahallista ja edes yhdestä hesburgerista plussaa.
Peräkärrystä on täällä ollut paljon juttua ja autosta maaseudulle muuttaessa, mutta moni unohtaa, että postikin sinne kulkee eli kotiinkuljetuksella saa esim. isommat huonekalut ja matot.