Yksi syy on toki että istuessa tulee kovasti selkävaivoja, mutta pyöräillessä ei tule. Tykkään muutenkin ajaa hitaasti, jotta ehdin nähdä maisemia. Muutto ei tosiaan ole tällä hetkellä vielä ajankohtainen, vaikka tutustunkin asiaan vähän joka viikko, mutta minulla on tosiaan valmius muuttaa aiemminkin jos esimerkiksi kotikunnan kaavoitus muuttuu entistä huonommaksi. Tähänastiset kokemukset Tampereesta ovat olleet pääasiassa hyvin negatiivisia, esimerkiksi kauppakeskuksissa todella paljon narkkareita ja meno on yleisestikin hyvin kiireistä ja kuluttamisen painotteista. Istutaan ravintoloissa, odotellaan elokuvailtaa teatterin pihalla, juodaan juottolassa kaljaa. Hämeenkadulla taida muuta ollakaan nykyään. En enää jaksa edes Tampereelle mennä ja tosiaan nyt kun Tampereen kaltainen kaavoittaminen on alkanut täälläkin, niin Tampere tulee liian lähelleni lieveilmiöineen, siksi muuttotappiokuntaa on täytynyt kartoittaa koko ajan pahimman varalle.
Maalla olen huomannut sen, että vaikka joku puliukko saattaakin tulla vastaan silloin tällöin, niin ei ainakaan narkkareita ole näkynyt. Myöskään kulutuskeskeistä elämä maaseudulla ei ole, vaan siellä enemmänkin vietetään aikaa rauhallisesti kotona syöden hyvin, ei ravintoloissa. Väljä rakentaminen on mieleen ja moni maaseutukunta näyttääkin esimerkiksi 30 vuoden takaiselta Lempäälältä tai Nokialta. Siellä yksinkertaisesti viihtyy. Olen myös huomannut, että vaikka palveluita saattaa olla vähemmän, niin esim. itselleen tärkeän tavaran löytäminen on helpompaa - koska kierrettäviä liikkeitä on vähemmän ja myyjät ovat palvelualttiimpia, kun taas Tampereen seudulla palvelua saa väkimäärän takia jonottaa tai palvelu on hyvin epäystävällistä. Lisäksi maaseudulla on vähemmän tai ei lainkaan moottoriteitä, joten olen huomannut melutasonkin olevan paljon hallitumpaa, vaikka sijaittaisiin aivan kaupungin ytimessä. Se on syy, mikä houkuttelee sinne aina. Myös ilma on maaseudulla puhtaampaa.