- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 849
Ilmailuun tarvitaan noin 400wh/kg energiatiheys että hommassa on mitään järkeä. Siitä ei olla enää kaukana.Toisaalta tehokkaammat akut mahdollistaisi virtasyöpömmät autot kuten maasturit, kuorma-autot, työkoneet ja niin edelleen... Eli voitaisiin nykyistä paremmin tyydyttää erilaisia tuotesegmenttejä.
En tiedä sitten, olisiko noin tehokkailla akuilla merkitystä jo ilmailunkin saralla...
Väittäisin että aletaan olla ihan li-ion tekniikalla siinä pisteessä että maailma muuttuu kyllä ilman suuriakin mullistuksia, kysymys on vaan siitä että saataisiiin painettua hinta mahdollisimman alas ja kapasiteetti monikymmenkertaiseksi. (Tesla tässä tienraivaajana oman suunnitelmansa mukaan).