- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 598
Kuten ylläolevakin niin kyllä olisin enemmän huolissani purkuvirroista kuin latauksesta. Megawatti sisään tarkoittaa että purkuvirta on moninkertainen? Siinä ei paljoa punainen suojaväri kaapelissa auta jos jysähtää, on tesla aika syvälle hitsattuna asfaltissa.
Vielä kun ihmetellään mistä latausinfra. Mutta jos tulee noita megawatilla lataavia asemia niin siinähän välkkyy koko kaupungin valot kun teslan kytkee merikaapeliin kiinni. Vai tuleeko latausasemaan jotain superkonkkia? Tästä vaan tulee äkkiä se että kauhean tiuhaan ei autoja latailla, eli esim huoltamolla voi joutua odottamaan tyhjällä asemalla että systeemi on ladannut itsensä.
Eikä tietty noi yli tuhannen voltin jännitteet ole niitä parhaimpia asioita mitä peruspulliainen voisi käsitellä. Loikkaa jo ihan kiitettävän matkan ja hitsaakin kivasti jos on vaikka 1000A virtaa.
Tollanen systeemi voisi toimia julkisessa liikenteessä hyvin, kunhan joku keksii sen 1000v 1000A induktiolatauksen. Bussissa ei tarvitsis olla isoa akkua, joka pysäkillä vaan muutama sekuntti täydellä teholla "wouw-wouw-wouw" ääntä ja taas pääsee "turbolla" seuraavalle pysäkille. Sama systeemi järjestäisi ns. lattialämmityksen busseihin.
Aika skeptinen olen, että yli tuhat volttia ja yli tuhat amperia voisi mitenkään onnistua. Toivon tietty olevani väärässä.
Vielä kun ihmetellään mistä latausinfra. Mutta jos tulee noita megawatilla lataavia asemia niin siinähän välkkyy koko kaupungin valot kun teslan kytkee merikaapeliin kiinni. Vai tuleeko latausasemaan jotain superkonkkia? Tästä vaan tulee äkkiä se että kauhean tiuhaan ei autoja latailla, eli esim huoltamolla voi joutua odottamaan tyhjällä asemalla että systeemi on ladannut itsensä.
Eikä tietty noi yli tuhannen voltin jännitteet ole niitä parhaimpia asioita mitä peruspulliainen voisi käsitellä. Loikkaa jo ihan kiitettävän matkan ja hitsaakin kivasti jos on vaikka 1000A virtaa.
Tollanen systeemi voisi toimia julkisessa liikenteessä hyvin, kunhan joku keksii sen 1000v 1000A induktiolatauksen. Bussissa ei tarvitsis olla isoa akkua, joka pysäkillä vaan muutama sekuntti täydellä teholla "wouw-wouw-wouw" ääntä ja taas pääsee "turbolla" seuraavalle pysäkille. Sama systeemi järjestäisi ns. lattialämmityksen busseihin.
Aika skeptinen olen, että yli tuhat volttia ja yli tuhat amperia voisi mitenkään onnistua. Toivon tietty olevani väärässä.