Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Syksyllä en ole itse törmännyt erikoisiin tarjouksiin, mutta MP-messuilta kannattaa mielestäni uudet pyörät ostaa. Ainaki nämä big four, ja varmaan muutkin, tarjoaa siellä käytännössä joka vuosi rahoituksen 0% todellisella vuosikorolla. Pyörä toimitetaan sitten keväällä sulle lähimpään liikkeeseen.Onkohan mitään etua ostaa uusi pyörä loppukesästä/syksystä, onko kellään kokemuksia onko liikkeillä loppukaudesta tapana pistää hinnanalennuksia tai rahoitustarjouksia? Olis ajatuksena hankkia tollanen 890R viim. ensi keväänä..
Itselle tuo R1 istuu kuin tauti. Miltei 7000 km miltei viikossa viis vuotta sitten ja ainoo oli että perse alkoi ihan vähän puutua siinä 6000 km jälkeen, tosin pitkä siirtymä oli just silllon niin tais enempi johtuu siitä. 185 cm ja pitkähköt kädet auttaa; niska saa olla miltei suorassa.Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Tuulisuoja on vähän niin ja näin. Jos olettaa että se on juuri sellainen että se ohjaa tuulen kuskin yli niin sitten se on oikeinkin hyvä ajoviima ja melua ajatellen.Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.
Toinen korva alkoi tinnittämään tuon siirtymän jälkeen ja nyt tuosta tauotta soivasta korvasta olen kärsinyt jo vuosia ilman mitään toivoa paremmasta. Olkaa viisaampia kuin minä.
Jep. Kaikista huonoin tuulisuoja on sellainen, joka pyörteilee viiman suoraan kypärään. Hirveä melu ja viima puistelee kypärää sinne ja tänne. Mieluummin sitten kokonaan ilman tuulisuojaa, jolloin puhina on edes jotenkin tasaista. Mulla oli tuolloin Hornetissa pieni suoja, joka pyörteili kaiken suoraan kohti kypärää. Pyörästä tuli paljon mukavampi kokonaan ilman suojaa.Tuulisuoja on vähän niin ja näin. Jos olettaa että se on juuri sellainen että se ohjaa tuulen kuskin yli niin sitten se on oikeinkin hyvä ajoviima ja melua ajatellen.
Käytännössä tilanne (ainakin mulla) on vähän eri. Itsellä kahdessa pyörässä tuo tuulisuoja heittää ajoviiman suoraan kypärään ja melu on kovempi kuin olisi ilman tuulisuojaa. Erilainen pleksi voisi auttaa mutta noihin kahteen (Moto Guzzi V11 Le mans ja Cagiva Gran Canyon) tahtoo löytyä aika huonosti tarvikkeina, OEM osista puhumattakaan. Pitää jossain kohtaa varmaan kokeilla jotain säädettävää lisälippaa jos se auttaisi.
Shoeihin voin lämpimästi suositella tätä, liekö sama kuin sinulla?monsterilla viima tuli suoraan rintakehään, se teki ajamisesta raskasta ja "mielenkiintoisesti" repivää välillä. Kangastakki toimi hyvin hidastavana purjeena. Tankkilaukku teki jo suuren eron ajomukavuuteen, tosin sitä nyt ei aina jaksanut mukana pitää. Toinen oli kangastakin vaihto nahkaiseen, purje-efekti pieneni aikalailla. Eniten aikaa tulikin vietettyä max. 80km/h mutkateillä.
Itse huomasin että eniten kypärän meluun pääsi vaikuttamaan jos peitti kädellä leuan alta (jossain mun vanhassa Shoeissa oli irroitettava leukapala).
www.shoei-europe.com
Shoeihin voin lämpimästi suositella tätä, liekö sama kuin sinulla?
![]()
Whisper Strip Kit (XR10/XR11/RAID2)
www.shoei-europe.com
Lähdit mun perässä eilen koeajolle. Kävin sitä isoa Hondan skootteria kokeilemassa josko siitä olisi ollut V-Strommille kaveriksi, ei ollut.Tuli lievitettyä omaa mopokuumetta ja kotiutettua tuommoinen 2008 vuoden ZX-10R. onhan se aika vekotinpitää tässä katsoa kerkeekö monelle ratapäivälle harjottelemaan
onhan tuo kyykky hieman eri kuin vanha mt 09. Ei silläkään hauskuus loppunut parin vuoden jälkeen mutta vaihtelua kaipasi
![]()
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Olen ajanut pyörillä enemmän tai vähemmän viimeiset 25 vuotta ja olen aina todennut 600:t liian väännöttämiksi, joten nuo ducatin 821 koneiset epäilyttävät kulkupuolen puolesta.
Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.
Toinen korva alkoi tinnittämään tuon siirtymän jälkeen ja nyt tuosta tauotta soivasta korvasta olen kärsinyt jo vuosia ilman mitään toivoa paremmasta. Olkaa viisaampia kuin minä.
Tuli tehtyä kaupat tuollaisesta pari vuotta vanhasta street triple 765 räsäsmallista. Vaikuttaa sopivimmalta paketilta hinnan, suorituskyvyn, laadun, sekä ulkonäön(imo) suhteen. Toki luistonesto, ajotilat sekä abs oli myös korkealla must have -listallani.
Mielipide asioita, mutta itse en edes ostaisi pyörää missä on yksikin noista.
Itse lisäisin mrska:n listaan vielä vakionopeudensäätimen lähes must have varusteeksi. Tonnisella sporttipyörällä kun ajaa, niin em. varuste vapauttaa kivasti nopeusmittarin kyttäämiseltä. Abs ja luistonesto ovat myös ihan kivoja esim. rata-ajossa, kun antaa turvaverkkoa mahdollisten ajovirheiden varalle. En näe itse ainakaan pahana asiana, että 15keur arvoisen moottoripyörän kaataminen on varusteiden ansiosta merkittävästi vaikeampaa. Kaikki saa kumminkin napista pois tarpeen vaatiessa, mutta eipä ole ollut tarvetta.Mielipide asioita, mutta itse en edes ostaisi pyörää missä on yksikin noista.
Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..Itse lisäisin mrska:n listaan vielä vakionopeudensäätimen lähes must have varusteeksi. Tonnisella sporttipyörällä kun ajaa, niin em. varuste vapauttaa kivasti nopeusmittarin kyttäämiseltä. Abs ja luistonesto ovat myös ihan kivoja esim. rata-ajossa, kun antaa turvaverkkoa mahdollisten ajovirheiden varalle. En näe itse ainakaan pahana asiana, että 15keur arvoisen moottoripyörän kaataminen on varusteiden ansiosta merkittävästi vaikeampaa. Kaikki saa kumminkin napista pois tarpeen vaatiessa, mutta eipä ole ollut tarvetta.
Jos edellinen pyörä ei innostanut niin kannattaa rohkeasti kokeilla ihan erityyppistä. Jos ostat kohtuu hintaisen kokeilun vuoksi niin yleensä nuo saa aika pikaisesti myytyä poiskin jos ei tuntunutkaan omalta.No nyt lähti Fireblade pihasta. Pari sataa halvemmalla piti myydä kuin ajattelin, mutta parempi nopea kauppa kohtuullisen järkevällä hinnalla kuin kuukausien odottelu tai ei kauppaa ollenkaan.
Harvinaisen tuskaa on seuraavan pyörän päättäminen, laskeskelin rahoja ja maksimissaan kutosella alkava hinta olisi tähän tilanteeseen sopiva. Mieluummin vitosella, mutta sillä ei välttämättä saa sitä mitä haluaa. Vaihtoehtoja on läjä: Honda St1300 Pan european (joku tässä viehättää vaikka tuskin touringia ehdin ajamaan ihan heti), Yamaha FZ1n (tässä tökkii joku ainakin vielä), Honda CB1000R (siis tämä nykyistä edeltävä malli, ulkonäkö on vähän hirveä), BMW F800R (luotettavuus epäilyttää suuresti) ja Triumph Street Triple -13-> (onko pieni 186cm pitkälle). Triple tai CB lienevät näistä järkevimmät vaihtoehdot. Triplen pieni iskutilavuus vähän mietityttää, ei jaksa enää kierrättää, että pyörä liikkuu ripeästi. CB vaikuttaa taas tasaisen tappavan tylsältä niin kuin Hondat käytännössä lähes aina. Ducati 821 Monster/Multi pitää budjettisyistä unohtaa listalta, samoin -11-> Speed Triple. Vanhemman Speedin saa budjettiin jos haluaa, en tiedä haluanko.
Ajamaan tuskin pääsee mitään ennen ostoa kun ei täällä päin tunnu olevan mitään myynnissä. Ja on kyllä harvinaisen kurjaa ajaa esim 450km:ia suuntaansa Tampereen seudulle ja todeta, että pyörä jota on mennyt hakemaan ei just nyt tunnu siltä miltä pitää. Hankalaa.
Ainut noista, jossa on fiilistä, on Speed Triple ja samalla varmaan vähiten järkevä vaihtoehto. Muut harmaampia peruspyöriä.No nyt lähti Fireblade pihasta. Pari sataa halvemmalla piti myydä kuin ajattelin, mutta parempi nopea kauppa kohtuullisen järkevällä hinnalla kuin kuukausien odottelu tai ei kauppaa ollenkaan.
Harvinaisen tuskaa on seuraavan pyörän päättäminen, laskeskelin rahoja ja maksimissaan kutosella alkava hinta olisi tähän tilanteeseen sopiva. Mieluummin vitosella, mutta sillä ei välttämättä saa sitä mitä haluaa. Vaihtoehtoja on läjä: Honda St1300 Pan european (joku tässä viehättää vaikka tuskin touringia ehdin ajamaan ihan heti), Yamaha FZ1n (tässä tökkii joku ainakin vielä), Honda CB1000R (siis tämä nykyistä edeltävä malli, ulkonäkö on vähän hirveä), BMW F800R (luotettavuus epäilyttää suuresti) ja Triumph Street Triple -13-> (onko pieni 186cm pitkälle). Triple tai CB lienevät näistä järkevimmät vaihtoehdot. Triplen pieni iskutilavuus vähän mietityttää, ei jaksa enää kierrättää, että pyörä liikkuu ripeästi. CB vaikuttaa taas tasaisen tappavan tylsältä niin kuin Hondat käytännössä lähes aina. Ducati 821 Monster/Multi pitää budjettisyistä unohtaa listalta, samoin -11-> Speed Triple. Vanhemman Speedin saa budjettiin jos haluaa, en tiedä haluanko.
Ajamaan tuskin pääsee mitään ennen ostoa kun ei täällä päin tunnu olevan mitään myynnissä. Ja on kyllä harvinaisen kurjaa ajaa esim 450km:ia suuntaansa Tampereen seudulle ja todeta, että pyörä jota on mennyt hakemaan ei just nyt tunnu siltä miltä pitää. Hankalaa.
Jos ei ole motoGP tasoinen kuski, niin itse neuvoisin olemaan jarruttamatta mutkissa. Ja etujarrulla ei ikinä mutkissa.Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..
Yleisillä teillä ylipäätään mikään vauhtikokeilu tai oikeasti kovaa mutkien ajaminen on aika tyhmää. Ei vaadi kuin pienen hiekkaviivan kun maajussi on tullut traktorilla tielle niin pääsee keräilemään katteidenpalasia pellolta ja pahimmassa tapauksessa joku muu keräilee.Jos ei ole motoGP tasoinen kuski, niin itse neuvoisin olemaan jarruttamatta mutkissa. Ja etujarrulla ei ikinä mutkissa.
Mutkiin jarrutetaan ennen sitä mutkaa.
Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..
No ei siinä nyt missään 60 asteen kanttauxessa sentään olla noissa vauhdeissa yleisillä valtateillä.. ;- )Etujarruun koskeminen kesken mutkaa kun jotain yllättävää tulee on hyvä tapa löytää itsensä naamaltaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.