Mopokuumetta

Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?

Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.

Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...

Jalkatappisarja tuohon nyt lienee liki ainoa vaihtehto, myös joihinkin alkuperäisiin jalkatappisarjoihin saa niinsanottuja siirtolevyjä tai epäkeskeisiä jalkatappiosia. Näillä äsken mainituilla kuitenkin helposti jalkatapit menee sen sentin-pari liian leveälle ja ottavat jalkoihin kiinni kun taluttelet pyörää sen päällä (Ai mistä tiedän?).. Jalkatappisarjan asennustyössä menee sen +-1h/puoli. Riippuen jalkatappisarjasta, niin useimmiten tulee myös polkimet mukana. Jarrupolkimelle saattaa joutua lisäämään jarrupaineeseen reagoivan jarruvalosensorin, mikäli alkuperäistä jarruvalokytkintä ei voida käyttää. Tämä tulee kiinni jarrulinjaan ja vaatii luonnollisesti takajarrun ilmauksen. Ei ole iso homma, mutta vaatii pientä viitseliäisyyttä. Vaihdepolkimen puoleisen tappisarjan asennuksessa kannattaa käydä hyvin läpi, että vaihdepoljin liikkuu tarpeeksi molempiin suuntiin, jotta vaihteet kytkeytyvät normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: jpo
On varmaan kaasarien putsaus edessä? Suzuki gsx400e vm1985 (2 sylinterinen). Eli pienilla vaihteilla ottaa kyllä kierrokset tappiin, mutta 6 vaihteella kulkee maksimissaan 105. Silloinkin pitää tarkasti annostella kaasua, että ei kaasuta liikaa, koska alkaisi vähän booaamaan ja vauhti vähän hyytymään. Ainakin 1 vaihteella siis ottaa kierrokset rajoittimeen asti. Myös sillä 1 vaihteellakin vähän köhii, mutta sitten alkaa kiertämään kumminkin normaalisti. Tehot tuntuisi olevan tallessa, eli ei olisi moottorissa vikaa. Pyörä on ollut oikeastaan käyttämättä 2006-2021.

Muuten aika hyväkuntoinen ja mittarin mukaan ajettu vain 40tkm.

IMG20210612091322.jpg
 
On varmaan kaasarien putsaus edessä? Suzuki gsx400e vm1985 (2 sylinterinen). Eli pienilla vaihteilla ottaa kyllä kierrokset tappiin, mutta 6 vaihteella kulkee maksimissaan 105. Silloinkin pitää tarkasti annostella kaasua, että ei kaasuta liikaa, koska alkaisi vähän booaamaan ja vauhti vähän hyytymään. Ainakin 1 vaihteella siis ottaa kierrokset rajoittimeen asti. Myös sillä 1 vaihteellakin vähän köhii, mutta sitten alkaa kiertämään kumminkin normaalisti. Tehot tuntuisi olevan tallessa, eli ei olisi moottorissa vikaa. Pyörä on ollut oikeastaan käyttämättä 2006-2021.

Muuten aika hyväkuntoinen ja mittarin mukaan ajettu vain 40tkm.

IMG20210612091322.jpg
Kuulostaa siltä että menee isoilla kierroksilla liian laihalle. Eli putsaa bensalinjat tankilta kaasareille asti ja vaihda bensansuodattimet jos sellaiset on. Ja sitten kaasareiden putsaus.

Jos ei nuo auta niin sitten varovasti pääsuuttimia suuremmaksi kerran muilla kierrosalueilla toimii hyvin.
 
Pääsisköhän tuota kohta reissuun. Syksyllä vaihdettiin melkeen kaikki uutta. No eipä siinä pääsin 50km ja uus laturi kaput, vanhakaan ei enää suostunut toimimaan. Uus löyty Hollannista suolaiseen hintaan jospa se nyt sillä korjaantuu. No projektihan tämä olikin. Jos sitä uudempaa 1800 alkais katteleen ajopyöräksi.
img_20200721_220509-jpg.629040
 

Liitteet

  • IMG_20200721_220509.jpg
    IMG_20200721_220509.jpg
    3,3 MB · Luettu: 2 197
  • IMG_20200721_220509.jpg
    IMG_20200721_220509.jpg
    3,3 MB · Luettu: 12
Oliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
 
Oliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
Itse olin myös paikalla. Aamupäivän liputtamassa ja iltapäivän ajamassa Ducati 1098:lla (punainen ja kultaiset vanteet). 2.18 pysähtyi kellot itsellä parhaimmillaan, aika haastava rata oppia muutaman setin aikana. Uutta rengasta kaipaa tuon päivän jälkeen, meni aika loppuun.
 
Oliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
Hidas 1 ryhmässä olin myös ensikertalaisena Hondalla päristelemässä. Lippumiehenä olin myös nelospaikalla, sieltä kallion päältä oli hyvät näkymät :tup:

Hauskaa touhuahan tuo oli. Pitää taatusti käydä useamminkin.
 
Hidas 1 ryhmässä olin myös ensikertalaisena Hondalla päristelemässä. Lippumiehenä olin myös nelospaikalla, sieltä kallion päältä oli hyvät näkymät :tup:

Hauskaa touhuahan tuo oli. Pitää taatusti käydä useamminkin.
Joo Lippu 4 olin itekkin, kyllä meni nopeesti se 3 h (niin kuin koko päivä) ja kiva oli se katos niin sai varjossa olla :- )
 
Oliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
Kattelemassa vain, ens kerralla jos pääsis ajamaan saakka.
 
Juhannus on mennyt leppoisasti näissä tunnelmissa Kemoralla. Omat enkat on parantunu yli kahdella sekunnilla :D Mites muiden ajelut?
DSC_2631.jpg
Katumopolla tässä on rullailtu, harkittin iteki Kemoraa, mutta piti kytkin purkaa kummallisen käytöksen vuoksi ja oli näemmä jousilevyt mutkalla. Osia odotellessa :confused2:

Missä se enkka nyt luuraa :cool:??
 
Katumopolla tässä on rullailtu, harkittin iteki Kemoraa, mutta piti kytkin purkaa kummallisen käytöksen vuoksi ja oli näemmä jousilevyt mutkalla. Osia odotellessa :confused2:

Missä se enkka nyt luuraa :cool:??

Ei vielä Rossi-tasoa, mutta 1.16.14 on nyt. Tänään tavoite saada vielä matala 1.15. Tiimin teinit ajaa 1.11.xx ja vittuilee joka tauolla kun vanhukset on hitaita... Kohta meen ja ostan tonnarin :D
 
Nyt alkoi tuore pyörä oireilemaan ja pahasti. Potilaana kawasaki z1000. Aikaisemmin kytkin luisti kun veti tuppi nurin 7000-9000 rundilla tietyillä vaihteilla, ajattelin että tämän ajokauden kestää kun ajelee nätisti. Nyt sitten töitä ja paskaa keliä eikä päässyt aikoihin ajelemaan. Nyt oli pitkästä aikaa aikaa käydä lenkkiä nakkaamassa niin yllätys suuri ja vaihteita ei löytynyt kuin 1 ja 2, vaikka kuinka nosti ei isompaa löytynyt mistään. Öljyjen vaihto ensiapuun vai suosiolla kytkinlevyt ja jouset vaihtoon ja pajalle? Mikä on paras öljy tähän pyörään hyllyssä on castrollia ja motulia.
 
Nyt alkoi tuore pyörä oireilemaan ja pahasti. Potilaana kawasaki z1000. Aikaisemmin kytkin luisti kun veti tuppi nurin 7000-9000 rundilla tietyillä vaihteilla, ajattelin että tämän ajokauden kestää kun ajelee nätisti. Nyt sitten töitä ja paskaa keliä eikä päässyt aikoihin ajelemaan. Nyt oli pitkästä aikaa aikaa käydä lenkkiä nakkaamassa niin yllätys suuri ja vaihteita ei löytynyt kuin 1 ja 2, vaikka kuinka nosti ei isompaa löytynyt mistään. Öljyjen vaihto ensiapuun vai suosiolla kytkinlevyt ja jouset vaihtoon ja pajalle? Mikä on paras öljy tähän pyörään hyllyssä on castrollia ja motulia.

Siis meinaatko tosiaan sitä, että ei löytynyt muuta kuin vaihteet 1 ja 2? Jos tilanne on todellakin tämä, niin laatikkoremppaa edessä syystä tai toisesta ja samalla sitten se luistava kytkin kuntoon. Mutta jos sieltä kuitenkin löytyi loputkin vaihteet, mutta luistaa, niin onhan se mahdollista, että öljyjen vaihdolla vielä olisi jotain tehtävissä, mutta levyt pitäisi pestä välissä, koska siellä on väärät öljyt sisällä tällä hetkellä. Joka tapauksessa kun kytkinpaketti on auki ja käsissä, niin sama vaihtaa uudet levyt sisään(arviolta 100€) ja jos vanhoissa on pintaa ja muuten näyttää hyvältä(väärä öljy?), niin varmaan kannattaa miettiä pesua ennen uusien asennusta.
 
Siis meinaatko tosiaan sitä, että ei löytynyt muuta kuin vaihteet 1 ja 2? Jos tilanne on todellakin tämä, niin laatikkoremppaa edessä syystä tai toisesta ja samalla sitten se luistava kytkin kuntoon. Mutta jos sieltä kuitenkin löytyi loputkin vaihteet, mutta luistaa, niin onhan se mahdollista, että öljyjen vaihdolla vielä olisi jotain tehtävissä, mutta levyt pitäisi pestä välissä, koska siellä on väärät öljyt sisällä tällä hetkellä. Joka tapauksessa kun kytkinpaketti on auki ja käsissä, niin sama vaihtaa uudet levyt sisään(arviolta 100€) ja jos vanhoissa on pintaa ja muuten näyttää hyvältä(väärä öljy?), niin varmaan kannattaa miettiä pesua ennen uusien asennusta.

Uudet levyt ja jouset on jo hommattu ei ollut kovin kallis rasti, nyt vain jäi mietityttämään saako itse tuota tehtyä. Joo tosiaan aika tahmealle tuntuu 1 ja 2 vaihteet menevän ja kakkosvaihteelta ylöspäin on ihan lukossa kuin olisi isoin vaihde jo päällä. Pyörän jolta ostin oli vaihtanut öljyt viime keväänä ja aikaisemmin ajanut sillä pari kesää, ajoin pyörällä ennen tätä joku 1400-1600km ja pelas muuten mallikaasti. Lievä vitutus oli aika kallis ostos ja myin vanhan pyörän viikko sitten pois ettei ole mitään kaksipyöräistä.... Toivotaan että vaihteet vielä löytyy ja pyörä saada ajoon kohtuu rahalla. :smoke:

Aikaisempi kokemus pyörähuollosta on lähinnä pinnallista en ole konetta koskaan aukassut.
 
Uudet levyt ja jouset on jo hommattu ei ollut kovin kallis rasti, nyt vain jäi mietityttämään saako itse tuota tehtyä. Joo tosiaan aika tahmealle tuntuu 1 ja 2 vaihteet menevän ja kakkosvaihteelta ylöspäin on ihan lukossa kuin olisi isoin vaihde jo päällä. Pyörän jolta ostin oli vaihtanut öljyt viime keväänä ja aikaisemmin ajanut sillä pari kesää, ajoin pyörällä ennen tätä joku 1400-1600km ja pelas muuten mallikaasti. Lievä vitutus oli aika kallis ostos ja myin vanhan pyörän viikko sitten pois ettei ole mitään kaksipyöräistä.... Toivotaan että vaihteet vielä löytyy ja pyörä saada ajoon kohtuu rahalla. :smoke:

Aikaisempi kokemus pyörähuollosta on lähinnä pinnallista en ole konetta koskaan aukassut.

Löytyykö vaihteet sammutettuna ja ilman kytkintä? Ei tuossa kytkinrempassa voi oikeastaan mitään töpätä, tai no jos jotain irto-osia koneeseen tai väärät öljyt, muuten ihan simppeliä.
 
Uudet levyt ja jouset on jo hommattu ei ollut kovin kallis rasti, nyt vain jäi mietityttämään saako itse tuota tehtyä. Joo tosiaan aika tahmealle tuntuu 1 ja 2 vaihteet menevän ja kakkosvaihteelta ylöspäin on ihan lukossa kuin olisi isoin vaihde jo päällä. Pyörän jolta ostin oli vaihtanut öljyt viime keväänä ja aikaisemmin ajanut sillä pari kesää, ajoin pyörällä ennen tätä joku 1400-1600km ja pelas muuten mallikaasti. Lievä vitutus oli aika kallis ostos ja myin vanhan pyörän viikko sitten pois ettei ole mitään kaksipyöräistä.... Toivotaan että vaihteet vielä löytyy ja pyörä saada ajoon kohtuu rahalla. :smoke:

Aikaisempi kokemus pyörähuollosta on lähinnä pinnallista en ole konetta koskaan aukassut.
Onnistuu se varsinkin jos löytyy hyvät ohjeet ja muistat itselles dokumentoida vähän että mikä on mistäkin purkuvaiheessa. :tup:
 
Just kattelin ORG:n tarjontaa ja oletkin sen jo löytänyt, sieltä varmaan löytyy vinkkejä paremmin. En ole tuota Kawaa koskaan sen enempää seurannut/lukenut ja nyt sitten pari sivua kahlasin tuolta ja ilmeisesti noissa on ollut jo pitkän aikaa ja alusta asti ongelmana toi kytkin. Helpoin ja halvin taitaa olla jäykemmät jouset, mutta ilmeisesti 9r:n kytkin menee heittämällä sisään ja ylimääräiset luistot loppuu siihen.
 
Kokeilin vaihteet ajossa, pyörä käynnissä ja sammutettuna. Paikallaan ja sammuksissa ei tunnu vaihteet selvästi mutta ajossa ei anna vain kakkosta isompaa. Otin vaihepolkimen irti booreilta putsasin ja öljysin kaikki ei ollut siinäkään vika. Huomenna soitella n100km säteellä toimivat mp huollot kerkeääkö tehdä huoltoa. Jossei kerkeä järkevässä ajassa niin ei auta kuin itse kokeilla vaihtaa. Vanha omistaja oli käyttänyt motul öljyä, itseltä löytyy samaa ja castrollia tallin hyllystä mutta onko jotain parempaa?

EDIT: Viimein pääsin töistä kotiin ja testailin lisää, vaihdepoljin ei palauta ollenkaan vaan jää alas tai ylä asentoon. Onko selvä vika nyt jossain? Nakkasin rasvaa sinne muttei auttanut vielä. Pakko mennä välistä yötuurin jälkeen nukkuun...
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin vaihteet ajossa, pyörä käynnissä ja sammutettuna. Paikallaan ja sammuksissa ei tunnu vaihteet selvästi mutta ajossa ei anna vain kakkosta isompaa. Otin vaihepolkimen irti booreilta putsasin ja öljysin kaikki ei ollut siinäkään vika. Huomenna soitella n100km säteellä toimivat mp huollot kerkeääkö tehdä huoltoa. Jossei kerkeä järkevässä ajassa niin ei auta kuin itse kokeilla vaihtaa. Vanha omistaja oli käyttänyt motul öljyä, itseltä löytyy samaa ja castrollia tallin hyllystä mutta onko jotain parempaa?

EDIT: Viimein pääsin töistä kotiin ja testailin lisää, vaihdepoljin ei palauta ollenkaan vaan jää alas tai ylä asentoon. Onko selvä vika nyt jossain? Nakkasin rasvaa sinne muttei auttanut vielä. Pakko mennä välistä yötuurin jälkeen nukkuun...
Niinku orgillakin totesivat, niin kytkin ei selitä vaihteiden toimimattomuutta, isommalle pystyy ongelmitta pykältämään vaikka kytkin tekisi mitä.

Kytkinremppa sinänsä on ihan pikkuhomma, itelläkin juuri sellainen menossa, huomenna saan loput osat ja homman kasaan. Jouset ja/tai levyt siitä pitää vaihtaa jos luistaa (jos säätö on kunnossa).
 
Niinku orgillakin totesivat, niin kytkin ei selitä vaihteiden toimimattomuutta, isommalle pystyy ongelmitta pykältämään vaikka kytkin tekisi mitä.

Kytkinremppa sinänsä on ihan pikkuhomma, itelläkin juuri sellainen menossa, huomenna saan loput osat ja homman kasaan. Jouset ja/tai levyt siitä pitää vaihtaa jos luistaa (jos säätö on kunnossa).

Selvä homma. Tuo vaihdepoljin jää ns ala asento (ykkönen) tai ylä asento (kakkonen). Ei palaudu missään vaiheessa ja vaihe menee tahmeasti. Toisaalta en osaa sanoa edes onko kyseiset vaihteet vai ollaanko jossain 2-3 vaihteen tuntumassa, tuntui että liikkui niin saatanan lujaa kun koitin eilen ajella. Tämä päivä vituiksi mutta huomenna kokeilla soittoa pariin mp huolto liikkeeseen, kesä pilalla jossei pärrää saa kuntoon pian.
 
Ai noissa on tommostakin vaihdepoljin-/nivelvaivaa, no toi ei ole kummonen homma. Poljin ja nivelet käteen ja hieman hiomapaperia ja lisää voitelua, vaikka tätä.

Edit: niin ja kokeile vaikka käsin palauttaa poljin normaaliasentoon kun saat vaihteen sisään ja rumppaat niin vaihteita ylös ja alas.

Tässä varmaan vastaavan poljinkompleksin putsaus ja rasvaus .
 
Viimeksi muokattu:
Ai noissa on tommostakin vaihdepoljin-/nivelvaivaa, no toi ei ole kummonen homma. Poljin ja nivelet käteen ja hieman hiomapaperia ja lisää voitelua, vaikka tätä.

Edit: niin ja kokeile vaikka käsin palauttaa poljin normaaliasentoon kun saat vaihteen sisään ja rumppaat niin vaihteita ylös ja alas.

Tässä varmaan vastaavan poljinkompleksin putsaus ja rasvaus .

Kiitoksia vastauksista tullut paljon vinkkejä. Putsasin tuon poljin systeemin brake cleanerillä ja päästin aseöljyt perään. Eikun koeajolle. Tuli huomattua koeajon aikana että vaihteita löytyy lisää kun vaihtaa puoliraakana tai lähes raakana todella vähän kytkintä, pohjassa ei puhettakaan. Tyhjäkäynnillä paikallaan ei löydy kuin 1-2 vaihteet edelleen ja pyörän käyntiääni muuttuu kun painaa kytkimen pohjaan. Ilman kyntintä ns. sirklaava sirisevä vähänkuin ja painaa kytkimen niin kaikki hiljenee. Noh huomenna toivottavasti saa ammattimiehellä pyörän ettei itse tarvi alkaa aukomaan - mutta luultavasti edessä jos on 2-4 viikon jonot.
 
Kiitoksia vastauksista tullut paljon vinkkejä. Putsasin tuon poljin systeemin brake cleanerillä ja päästin aseöljyt perään. Eikun koeajolle. Tuli huomattua koeajon aikana että vaihteita löytyy lisää kun vaihtaa puoliraakana tai lähes raakana todella vähän kytkintä, pohjassa ei puhettakaan. Tyhjäkäynnillä paikallaan ei löydy kuin 1-2 vaihteet edelleen ja pyörän käyntiääni muuttuu kun painaa kytkimen pohjaan. Ilman kyntintä ns. sirklaava sirisevä vähänkuin ja painaa kytkimen niin kaikki hiljenee. Noh huomenna toivottavasti saa ammattimiehellä pyörän ettei itse tarvi alkaa aukomaan - mutta luultavasti edessä jos on 2-4 viikon jonot.

No niin, onhan siellä vaihteita, tästä mallia ja ei mitään jonotuksia.
 

Täytyy tutkia lisää, mikäli tosiaan pitkät jonot niin haen motonetistä öljysuodattimen öljyä ja jotain tiivisteliimaa tohon koppaan.


Jotain mitä pystyy sormilla ihan levittää. Isoin kysymys on että nakkaako perään motul 10-40 vai castrollin 10-40? Synteettisiä molemmat. Jos saan läjään setin niin joudun odottamaan vuorokauden ennen öljyn kaatamista että liima on varmasti kuivaa?
 
Täytyy tutkia lisää, mikäli tosiaan pitkät jonot niin haen motonetistä öljysuodattimen öljyä ja jotain tiivisteliimaa tohon koppaan.


Jotain mitä pystyy sormilla ihan levittää. Isoin kysymys on että nakkaako perään motul 10-40 vai castrollin 10-40? Synteettisiä molemmat. Jos saan läjään setin niin joudun odottamaan vuorokauden ennen öljyn kaatamista että liima on varmasti kuivaa?

Tommosta niin on helpompi levittää. Pitää joo oottaa jotta kuivuu.
 
Täytyy tutkia lisää, mikäli tosiaan pitkät jonot niin haen motonetistä öljysuodattimen öljyä ja jotain tiivisteliimaa tohon koppaan.


Jotain mitä pystyy sormilla ihan levittää. Isoin kysymys on että nakkaako perään motul 10-40 vai castrollin 10-40? Synteettisiä molemmat. Jos saan läjään setin niin joudun odottamaan vuorokauden ennen öljyn kaatamista että liima on varmasti kuivaa?
Kannattaa suosista laittaa tuohon koppaan se paperitiiviste mikä on vakionakin. Omalla kokemuksella noi tiivisteliimat ei ole mitenkään hyviä tuohon väliin ja tahtovat vuotaa vaikka mitä tekisi.

Tuon pitäisi olla oikea tiiviste tuohon väliin: 110611166 GASKET,CLUTH COVER ZR1000-A1 Part Kawasaki - MSP Tosin voi löytyä suomestakin jostain hyllystä mutta tuolta on tullut nopeasti kamat ja ovat OEM-osia joten sopivuus on hyvin varmaa.

Öljyistä ei nyt niinkään suurta väliä kunhan speksit täyttyy. Ite oon omissa pyörissä käyttänyt enimmäkseen castrolia ihan vaan siksi koska löytynyt paremmin hyllytavarana sitä. Toiminut hyvin kawassa, guzzissa, bemarissa ja ktämmässä.
 
Paperitiiviste mihin lisäksi todella ohut kerros silikoonimassaa on toiminut täällä hyvin mitä nyt pariin kertaan olen moottorin poskia availlut ja laittanut kiinni, vuotoja nolla, toki kovempi homma putsaamisessa.
 

Liitteet

  • IMG_20171031_162238.jpg
    IMG_20171031_162238.jpg
    1,5 MB · Luettu: 83
  • IMG_20190709_170002.jpg
    IMG_20190709_170002.jpg
    5,3 MB · Luettu: 87
Joskus myös kokeillut pelkkää tiivistemassaa muistaakseni -06 600 gixxerin kanssa. Siinä tuli sitten ongelma että startin ratas jäi poskea vasten liian tiukaksi tms. mutta ei jaksanut starttia kunnolla kuitenkaan pyörittää. Poski takas auki ja paperi suosiolla väliin niin taas pelitti.
 
Onko kukaan koskaan törmännyt ongelmaan, että nopeusmittari lopettaa lukemisen ja näyttää nollaa tokalle vaihteelle vaihtaessa? Ykkösellä luki nopeuden ihan normaaliin tapaan. Pysähdyin pariin kertaan, käynnistin fillarin uudelleen ja ongelma jatkui. Kolmannella yrityksellä vaihdoin tokalle niin nätisti kun pystyin ja mittari ei lopettanut lukemista vaikka ajossa tuli käytyä koko vaihdelaatikko läpi useampaan kertaan. Ei ollut itse asiassa eka kerta, sama case kävi pari kautta sitten huollon jälkeen. Olin jo kääntymässä seuraavasta liittymästä takas korjaamolle kunnes ongelma korjautui itsekseen kuten tälläkin kertaa.

Sensorissa kenties jotain häikkää tai liitin huonosti kiinni? Nopeella googlauksella sijaitsee jossain tankin alla, mitä venttiilien välyksien säädössä varmaan on joutunut nostelemaan?
 
Onko kukaan koskaan törmännyt ongelmaan, että nopeusmittari lopettaa lukemisen ja näyttää nollaa tokalle vaihteelle vaihtaessa? Ykkösellä luki nopeuden ihan normaaliin tapaan. Pysähdyin pariin kertaan, käynnistin fillarin uudelleen ja ongelma jatkui. Kolmannella yrityksellä vaihdoin tokalle niin nätisti kun pystyin ja mittari ei lopettanut lukemista vaikka ajossa tuli käytyä koko vaihdelaatikko läpi useampaan kertaan. Ei ollut itse asiassa eka kerta, sama case kävi pari kautta sitten huollon jälkeen. Olin jo kääntymässä seuraavasta liittymästä takas korjaamolle kunnes ongelma korjautui itsekseen kuten tälläkin kertaa.

Sensorissa kenties jotain häikkää tai liitin huonosti kiinni? Nopeella googlauksella sijaitsee jossain tankin alla, mitä venttiilien välyksien säädössä varmaan on joutunut nostelemaan?
Miksi et ota tankkia irti ja tarkista?
 
Kymiringit ajeltu. Kulki omaan tasooni nähden hyvin ja oli hiton mukava ajaa :) Ruutulipulla omassa luokassa P3 ja sain kotia vietäväksi hienon ja pirun tyyriin pokaalin. Ei kymppitonni euroissa mahda riittää mitä tuohon on uponnut...

DSC_0009-2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mulla meni 280 tasan kun pari viikkoo sitten kokeilin. T-paita ja tiukahkot farkut + teräväkärkiset bootsit. Peilejä en taaskaan muistanu alas taaxe kääntää. Aavistus ylämäkeä oli siinä. 299 näytti mittari. Mitattu GPS ja laskinta käyttäen.

Mutta nyt on pitkähkö tauko tulossa ajelemisiin; vetoaxelin laakeri sanoi sopparinsa irti. 69 k ajettu. Se on jo pari aiempaa kesää rutissut voimalla valoista lähtiessä. Nyt se raxahtelee (ja ne raxut tuntee myös..) ihan todella hitaasti lähtiessäkin. Piti ajaa vielä +150 km kotiin tuon huomattuani.. Samoin 2. vaihde alkoi ujeltaa viikko - pari sitten, että sen rattaat voi samalla vaihtaa kanssa. YAMAHA vaan ei valmista enää pienempää noista rattaista että sen joutuu muualta hommaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hiukan eri asia ajaa seisova maili pudasjärvellä, kun itse testailla t-paidassa huippuja...
Ja jokainen voi miettiä kummassa on vähemmän järkeä.
Ai se oli seisova maili.. vitustako mää oisin sen tienny. Ai.. 0 - 1300 m.. no kylläpä se tuossa ehtii jo huiput ottaa jotakuinkin. Onko järkee vai eiii..!
 
Onneksi ei tarvitse huipuista murehtia, ne on 200km/h ja kovempaa ei mene ellei jostain keksi kuudetta vaihdetta.
 
Tuo seisova maili on melko mielenkiintoinen harrastus. Ja sitten kun lähdetään tavoittelemaan sitä +300km/h nopeuksia, niin rahaa palaa.... Mutta mikäpä se sellainen harrastus olisi mikä ei kaikkia rahoja veisi?
Siellä tulee eroja jo monissa asioissa. Nopeuden mittauskin alkaa olemaan haastavaa. Valokennojen ja tarkkojen gps vehkeiden erotkin tulee esiin.
 
Tuo Pudasjärven kenttä 1990m jää vähän lyhkäiseksi jarrutella varsinkin autoilla täydelle mailille kun kovimmat on siellä 350km/h tuntumassa ja enemmän. Korona vähän näitäkin tapahtumia rajoittanut ja tämä oli nyt jonkinlainen avaus ja hauskaa hommaa se on, muoviluodeilla oppii miten pienestä se katteiden taakse piiloutuminen on kiinni että kulkua tulee lisää. Sen tuntee millainen purje tuollainen kangastakki on selästä. Ja valvotulla kentällä ehdottomasti, liikenteessä ei järkeä ja ei siellä suoritukseenkaan voisi keskittyä. (Toki tuossa 30km päässä 88-tien varalaskupaikka on kesäyönä melko hiljainen hirviä lukuunottamatta). Pudasjärvellä mulla tuli yksi nollatulos on oli kuulemma paarma tms. kennojen edessä. No onneksi ei ollu ruuhkaa, että ajaa sai niin paljon kuin halusi ja pystyi ennekuin läkähtyi ajokamojen sisään. Piti ajojen jälkeen puoli tuntia hörppiä vissyä varjossa Nesteellä ennekuin jaksoi kotiin lähteä ajelemaan. Mulla oli 10Hz GPS mokkula puhelimen kanssa taskussa, Racechrono näytti niillä 272,4km/h kun kennomittaus oli tuon 271,91. Pyörän oma mittari silloin 289, ja kulkua kyllä vielä on hieman jäljellä. Ajoin yhden lämmittelyn ja neljä täysvetoa ja ne oli kaikki +/-2km/h sisällä toisistaan vaikka yhdessä keuli liikaa ja kakkoselle vaihto oli surkea. Kaksi vedoista ajoin vitosella vähän tehohuipun yli maaliin asti, ja kahdella suorituksella vaihdoin kutosen ~1100m kohdalla ja tulos sama. Peilit oli irti kokonaan. En edes tiedä onko tuohon välityksiä vaihdeltu, ilmeisesti on kun mukana tuli toinen eturissa vaan edes hampaita siitä ole laskenut. Voisipa tässä vilkaista mitä siellä on.
 
Oma -05 gsx-r seissyt melke 2 viikkoa kun vetopakan laakeri antautui kesken ajon ja kuulista tuli suikaleita. Nyt saatiin Japoniasta uus laakeri,holkit ja spaceri ja pärrä kasassa.

En tiedä saako mainostaa mutta Cycle House Kuopio hoiti taas homman kotiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 737
Viestejä
4 514 956
Jäsenet
74 463
Uusin jäsen
potemon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom