Mopokuumetta

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Nyt alkoi tuore pyörä oireilemaan ja pahasti. Potilaana kawasaki z1000. Aikaisemmin kytkin luisti kun veti tuppi nurin 7000-9000 rundilla tietyillä vaihteilla, ajattelin että tämän ajokauden kestää kun ajelee nätisti. Nyt sitten töitä ja paskaa keliä eikä päässyt aikoihin ajelemaan. Nyt oli pitkästä aikaa aikaa käydä lenkkiä nakkaamassa niin yllätys suuri ja vaihteita ei löytynyt kuin 1 ja 2, vaikka kuinka nosti ei isompaa löytynyt mistään. Öljyjen vaihto ensiapuun vai suosiolla kytkinlevyt ja jouset vaihtoon ja pajalle? Mikä on paras öljy tähän pyörään hyllyssä on castrollia ja motulia.
Jos jengiä kiinostaa miten zetalle kävi niin helpolla pääsi. Kytkinlevyt ja jouset vaihtoon ja uudet ölpät suodatin niin pelaa kuin unelma. Erittäin tyytyväinen parempi kuin ostaessa ja halpa remontti takarenkaan kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Täällä Suomessa kun tietoisuus ratapyöräilystä on ollut mitä on ja virallisten kisaorganisaatioiden kyvyttömyys tiedottaa kilpailuista on niin ikään ollut onnetonta, päätin ite alkaa tekemään asialle jotain.

Syntyi tämmöinen: MotoSM - Ratamoottoripyöräily Suomessa

Tarkoitus olisi tuonne keräillä ympäri internettiä tarpeelliset tiedot kisoista, kuskeista, kisatiimeistä ja jatkossa kenties muutakin :)
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Täällä Suomessa kun tietoisuus ratapyöräilystä on ollut mitä on ja virallisten kisaorganisaatioiden kyvyttömyys tiedottaa kilpailuista on niin ikään ollut onnetonta, päätin ite alkaa tekemään asialle jotain.

Syntyi tämmöinen: MotoSM - Ratamoottoripyöräily Suomessa

Tarkoitus olisi tuonne keräillä ympäri internettiä tarpeelliset tiedot kisoista, kuskeista, kisatiimeistä ja jatkossa kenties muutakin :)
Joo varsinkin tulosten etsiminen on aina semmoinen tuskien taival. :thumbsup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Joo varsinkin tulosten etsiminen on aina semmoinen tuskien taival. :thumbsup:
Tulosten, aikataulujen ja oikeastaan kaiken...

Vielä kun sais SML:n motti-järjestelmästä jotain rajapintaa auki että saisi datat haettua sieltä, niin ei tarviis käsipelissä googlettaa tietoja sieltä täältä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Datailun lomassa kerkesin tänään piipahtaa Alastarolla kokeilemassa uutta keulaa. Paljon sai säätää pyörää uudelleen ja vähän se vieläkin kesken jäi, mutta siitäkin huolimatta omaa enkkavauhtia lopulta alkoi kulkemaan :)

On se vaan mukavaa puuhaa!

_DSC7072.jpg
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Tulosten, aikataulujen ja oikeastaan kaiken...

Vielä kun sais SML:n motti-järjestelmästä jotain rajapintaa auki että saisi datat haettua sieltä, niin ei tarviis käsipelissä googlettaa tietoja sieltä täältä.
Sen verta oon Motti-integraatiota saanut väsättyä, että osa kisojen tiedoista haetaan suoraan sieltä (esmes osallistujat). Tässä esimerkkinä viikon päästä ajettava Alastaron osakilpailu: Alastaro 31.7.-1.8.2021
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Onko porukalla tietoa, että vieläkö tälläkin hetkellä pyörät vaihtaa omistajaa hyvällä intensiteetillä?

Mahdollisesti menossa oma alle kympin rullailtu, hyvin varusteltu CBR600RR -12 myyntiin lähiaikana.. Kaipa tuolle omistajan luulisi löytävän tälläkin hetkellä, kun katselee hinnan kohdilleen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Ensiviikolla pitkä odotus tulee päätökseen ja pääsee uuden Tridentin sarviin. Pyörä on jo liikkeessä ja odottaa luovutuskuntoon laittamista, luovutus siis jossain kohtaa ensi viikkoa. Sopivasti ensi viikon jälkeen alka 4vk kesäloma, niin ajoitus on kyllä kohdillaan.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Onko porukalla tietoa, että vieläkö tälläkin hetkellä pyörät vaihtaa omistajaa hyvällä intensiteetillä?

Mahdollisesti menossa oma alle kympin rullailtu, hyvin varusteltu CBR600RR -12 myyntiin lähiaikana.. Kaipa tuolle omistajan luulisi löytävän tälläkin hetkellä, kun katselee hinnan kohdilleen..
Kyllähän nuo näyttäis, ainakin siellä 5000€ hintaluokan pelit, olevan vieläkin hintapyynneiltään sen 500€-1000€ yläkanttiin, joten eiköhän kysyntää ole kalliimmissakin.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Onkohan mitään etua ostaa uusi pyörä loppukesästä/syksystä, onko kellään kokemuksia onko liikkeillä loppukaudesta tapana pistää hinnanalennuksia tai rahoitustarjouksia? Olis ajatuksena hankkia tollanen 890R viim. ensi keväänä..
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Onkohan mitään etua ostaa uusi pyörä loppukesästä/syksystä, onko kellään kokemuksia onko liikkeillä loppukaudesta tapana pistää hinnanalennuksia tai rahoitustarjouksia? Olis ajatuksena hankkia tollanen 890R viim. ensi keväänä..
Syksyllä en ole itse törmännyt erikoisiin tarjouksiin, mutta MP-messuilta kannattaa mielestäni uudet pyörät ostaa. Ainaki nämä big four, ja varmaan muutkin, tarjoaa siellä käytännössä joka vuosi rahoituksen 0% todellisella vuosikorolla. Pyörä toimitetaan sitten keväällä sulle lähimpään liikkeeseen.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 344
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Itselle tuo R1 istuu kuin tauti. Miltei 7000 km miltei viikossa viis vuotta sitten ja ainoo oli että perse alkoi ihan vähän puutua siinä 6000 km jälkeen, tosin pitkä siirtymä oli just silllon niin tais enempi johtuu siitä. 185 cm ja pitkähköt kädet auttaa; niska saa olla miltei suorassa.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Toisille kyykyt passaavat, toisille taas eivät. Ja eri pyörienkien välillä on isoja eroja. Tuolla voi vähän katsella, että millainen yläkropan kulma ja polvikulma milläkin pyörällä tulee:
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Jos joku paikka puutuu niin on hanuri, siihenkin voi hankkia geelipenkin.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Minä tykkään itse vähän pystymmässä ajettavista kuin sporttipyöristä. Vfr800 oli täysin kivuton ajaa, tuo nykyinen blade tuntui tuskalta (toinen käsi ja perse puutui) jo 100km kohdalla.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Vaikeaa tuntuu olevan suomessa mp-vaihtotarjousten kysely liikkeistä. Taitaa kauppa käydä niin hyvin, ettei näihin sähköposteihin tarvitse enää vastailla..
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
166
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Ajelin 4 vuotta kyykkypyörällä, niin lyhyttä kuin pitempää matkaa. Tänä vuonna alkoi tuntua, että täytyy saada rennompi ajoasento. Vaihdoin nakupyörään ja olisi kyllä pitänyt tehdä vaihto jo viime vuonna. On tuolla nakulla huomattavasti kivempi ajella pitempää matkaa ainakin minun mielestä. Kyykyllä oli kyllä kiva ajella, mutta itsellä oli ongelmia hartoiden ja käsien puutumisen kanssa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Riippuu tosi paljon omista mittasuhteista. 30 vuotta sitten kyykky kevarilla oli vähän pakko ajaa, kun vaihtoehtoja ei oikein ollut. 125cc TZR (se vanhempi) oli kuitenkin aika pysty ajoasennoltaan.

Muutama vuosi sitten koeajoin kaverin puolesta CBR 600 r-jotain ja siinä oli meikäläisen 173cm varrelle semmoinen ajoasento, että eteenpäin näin vain silmälasien yläreunan yli eli en oikein mihinkään. Lyhyet jalat, pitkä selkä ja lyhyet kädet on huono kombo :D Silloin oli ekan sukupolven 750 monsteri itsellä ja olihan se ihan erilainen ajaa, tosin nakuna (pyörä, ei kuski) ei sillä tehnyt mieli yli satasta tykitellä yhtään ylimääräistä. Pieni tuuliohjain mittariston kohdalle tekisi jo ison eron.

Ajotakki päälle, kypärä päähän ja polvilleen olkkarin lattialle. Jos asento tuntuu kivalta ja näet vaivatta eteenpäin, voit harkita kyykkypyöriä ;)

Ehdottomasti kannattaa käydä ensin liikkeissä koeistumassa eri tyyppisiä pyöriä ja niistä ottaa mieleiset koeajolle.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.

Toinen korva alkoi tinnittämään tuon siirtymän jälkeen ja nyt tuosta tauotta soivasta korvasta olen kärsinyt jo vuosia ilman mitään toivoa paremmasta. Olkaa viisaampia kuin minä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 344
No nämä omat luontaisesti aina tukossa olevat korvat lie sitten eduxi tässä hommassa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.

Toinen korva alkoi tinnittämään tuon siirtymän jälkeen ja nyt tuosta tauotta soivasta korvasta olen kärsinyt jo vuosia ilman mitään toivoa paremmasta. Olkaa viisaampia kuin minä.
Tuulisuoja on vähän niin ja näin. Jos olettaa että se on juuri sellainen että se ohjaa tuulen kuskin yli niin sitten se on oikeinkin hyvä ajoviima ja melua ajatellen.

Käytännössä tilanne (ainakin mulla) on vähän eri. Itsellä kahdessa pyörässä tuo tuulisuoja heittää ajoviiman suoraan kypärään ja melu on kovempi kuin olisi ilman tuulisuojaa. Erilainen pleksi voisi auttaa mutta noihin kahteen (Moto Guzzi V11 Le mans ja Cagiva Gran Canyon) tahtoo löytyä aika huonosti tarvikkeina, OEM osista puhumattakaan. Pitää jossain kohtaa varmaan kokeilla jotain säädettävää lisälippaa jos se auttaisi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Tuulisuoja on vähän niin ja näin. Jos olettaa että se on juuri sellainen että se ohjaa tuulen kuskin yli niin sitten se on oikeinkin hyvä ajoviima ja melua ajatellen.

Käytännössä tilanne (ainakin mulla) on vähän eri. Itsellä kahdessa pyörässä tuo tuulisuoja heittää ajoviiman suoraan kypärään ja melu on kovempi kuin olisi ilman tuulisuojaa. Erilainen pleksi voisi auttaa mutta noihin kahteen (Moto Guzzi V11 Le mans ja Cagiva Gran Canyon) tahtoo löytyä aika huonosti tarvikkeina, OEM osista puhumattakaan. Pitää jossain kohtaa varmaan kokeilla jotain säädettävää lisälippaa jos se auttaisi.
Jep. Kaikista huonoin tuulisuoja on sellainen, joka pyörteilee viiman suoraan kypärään. Hirveä melu ja viima puistelee kypärää sinne ja tänne. Mieluummin sitten kokonaan ilman tuulisuojaa, jolloin puhina on edes jotenkin tasaista. Mulla oli tuolloin Hornetissa pieni suoja, joka pyörteili kaiken suoraan kohti kypärää. Pyörästä tuli paljon mukavampi kokonaan ilman suojaa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
monsterilla viima tuli suoraan rintakehään, se teki ajamisesta raskasta ja "mielenkiintoisesti" repivää välillä. Kangastakki toimi hyvin hidastavana purjeena. Tankkilaukku teki jo suuren eron ajomukavuuteen, tosin sitä nyt ei aina jaksanut mukana pitää. Toinen oli kangastakin vaihto nahkaiseen, purje-efekti pieneni aikalailla. Eniten aikaa tulikin vietettyä max. 80km/h mutkateillä.

Itse huomasin että eniten kypärän meluun pääsi vaikuttamaan jos peitti kädellä leuan alta (jossain mun vanhassa Shoeissa oli irroitettava leukapala).
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
monsterilla viima tuli suoraan rintakehään, se teki ajamisesta raskasta ja "mielenkiintoisesti" repivää välillä. Kangastakki toimi hyvin hidastavana purjeena. Tankkilaukku teki jo suuren eron ajomukavuuteen, tosin sitä nyt ei aina jaksanut mukana pitää. Toinen oli kangastakin vaihto nahkaiseen, purje-efekti pieneni aikalailla. Eniten aikaa tulikin vietettyä max. 80km/h mutkateillä.

Itse huomasin että eniten kypärän meluun pääsi vaikuttamaan jos peitti kädellä leuan alta (jossain mun vanhassa Shoeissa oli irroitettava leukapala).
Shoeihin voin lämpimästi suositella tätä, liekö sama kuin sinulla?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 218
Vmaxissa pieni tuulilasi aiheutti minulle (170cm) viiman tulemisen suoraan kypärään. En kuullut moottorin ääniä 80+ vauhdeissa. Nyt olenkin ajellut pari vuotta ilman ja on parempi.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Motoparkissa kävin radalla.com Timeattackia ja Legends kisat katselemassa. Ja sunnuntaina R1:lle 1/4 maililta aikakortti. Ajoin 12 vetoa yht. Kaikki "onnistuneet" siihen 11s pintaan , 220km/h loppuja, 60ft tasan 2.0s. Paras veto ET 10,843s ja Trap 218,31km/h. Oli BMW S1000RR kisakaverina jonka kanssa ajettiin monta lähtöä pareittain, se taisi parhaat mennä ET 10.4s pintaan ja 235 trap.
Tuohon hommaan pitäisi ihan vaan paikaltaan lähtöjä harjoitella lisää ja ehkä saisi olla lyhyempi välitys niin kytkimen kanssa olisi helpompi löytää luistomäärä millä ei keuli ympäri tai stumppaa.
Turbosuzukilauma jatketuilla haarukoilla paineli pitkästi alle 9s. Tulospalvelu

Päivän paras videolla:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Jännä kun meinaa vähän olla mopokuumetta vaikka bladella ei käytännössä tullut ajettua ollenkaan. En tykkää bladen ajoasennosta, joten tekisi mieli hommata joku naku sen tilalle. Toisaalta bladesta ei millään haluaisi luopua kun se on nyt käyty kokonaan läpi ja mistään ei saa enää orkkiskuntoista -93 bladea jos sellaisen joskus haluaisi (tosin miksi haluaisi kun sellaisella ei halua ajaa). Street triple voisi mennä, mutta onko se sitten kuinka pieni näin 186cm/100kg ukon alla, sitä en osaa sanoa. Speed triple olisi vähän suurempi monella tapaa, mutta onko sitten niin, että abs tulee vasta -14 faceliftin yhteydessä, niin tuoreeseen ei veny budjetti ja absillisen pyörän mielellään ostaisin. Onneksi käytettyjen hinnat tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän sekopäiset juuri tällä hetkellä, ei ennen syksyä tarvitse ostaa yhtään mitään.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Tuli loppupeleissä totetutettua oma pitkäaikainen perversio ja tilailtua uusi 125 Monkey, sinivalkosena tietysti.. 120 heppaa vaihtuu yhdeksään, hauskuuskertoimen taas luulisi menevän toiseen suuntaan samassa suhteessa. Nyt vain odottelua.. ;)
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Monkey on kyllä hyvä valinta ja se mahtuisi omaankin budjettiin. Onnea uudelle pyörälle!
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Kiitos! Jotenkin sitä huomasi, että hommasta alkoi tulla liian vakavaa, nopeaa ja hintavaa. Hommasta alkoi pikkuhiljaa hiipua hauskuus ja nautinto. Eikä tuosta Monkeysta ole kustannuksiakaan edes nimeksi, verrattuna 600-sporttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Trident saatiin eilen kotiin. Hyvällä tuurilla Tampere - Pori välille osui lähes koko matkaksi sateeton hetki, vaikka välillä aika synkkiä pilviä ympärillä pyöri. Tiet toki märät paikoitellen niin pesuhommiin sitä pääsi samantien.

IMG_20210731_155352__01.jpg


Sopivasti alkoi 4vk kesälomakin eilen, joten nyt olisi hyviä ajokelejä tilauksessa :cool:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
40
Tuli lievitettyä omaa mopokuumetta ja kotiutettua tuommoinen 2008 vuoden ZX-10R. onhan se aika vekotin :D pitää tässä katsoa kerkeekö monelle ratapäivälle harjottelemaan:D onhan tuo kyykky hieman eri kuin vanha mt 09. Ei silläkään hauskuus loppunut parin vuoden jälkeen mutta vaihtelua kaipasi ;)
IMG-20210731-WA0002.jpeg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
38
Tuli lievitettyä omaa mopokuumetta ja kotiutettua tuommoinen 2008 vuoden ZX-10R. onhan se aika vekotin :D pitää tässä katsoa kerkeekö monelle ratapäivälle harjottelemaan:D onhan tuo kyykky hieman eri kuin vanha mt 09. Ei silläkään hauskuus loppunut parin vuoden jälkeen mutta vaihtelua kaipasi ;)
Lähdit mun perässä eilen koeajolle. Kävin sitä isoa Hondan skootteria kokeilemassa josko siitä olisi ollut V-Strommille kaveriksi, ei ollut.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
Onko sporttipyörillä mukava ajella tuollaisia ~150km siirtymiä, vai puutuuko paikat? Etsinnässä 187cm kuskille sopivaa peliä lähinnä kyykky/nakuosastolta.
Jos siirtymä tarkoittaa tiettyä tuttua reittiä paikasta A paikkaan B niin käyttäisin autoa :D Pyörä kannattaa valita omien mieltymysten perusteella kompromissina eli minkä näköisestä tykkää ja missä tykkää ajella. Isojen nopeuksien tiet on yleensä erittäin tylsiä ja pelkkä ajaminen käy nopeasti melko tylsäksi, mutta jos motarit jne viehättää niin kyykkyä vaan.
Kyykyissä suoja tuulelta on kiva, mutta muuten ne on melko tylsiä ajettavia. Tehoista saa kiksejä jonkun aikaa, mutta sitten siihen tottuu. Jos tykkää kruisailla, niin suurin vika kyykyissä on moottorin luonne. Ne kun on aina tehty kovaa ajoa ja tehoja ajatellen. "Nakukyykyt" on imho huonoin vaihtoehto kun niissä menettää vähän kaiken. Tuuli alkaa häiritä vasta +100km/h nopeuksissa eli sitä ennen menee nakuilla/supermotoillakin ihan ongelmitta.
En kyllä osaa mitään suosituksia sanoa kun itse olen vain 180cm.

Mutta nämä on aina makuasioita. Toiset tykkää ajaa lujaa, toiset maisemista, toiset uusien paikkojen metsästyksestä jne.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Minä laitoin -93 Firebladeni myyntiin. https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2711562
Ei ole kyykkypyörä minun juttu ollenkaan. Surku on myydä täysin läpikäytyä ja todella hienossa kunnossa olevaa bladea kun vastaavaa ei saa mistään, mutta rahat eivät riitä "uuden" pyörän ostamiseen ilman myyntiä. Eka ostajaehdokas kävi jo katsomassa pyörää, mutta jäi vielä fiilistelemään, että ostaako vai ei. Jos tuo menee kaupaksi, niin tilalle voisi laittaa nakun, mietin tässä 821 hypermotardin, 821 monsterin ja street/speed triplen välillä, absit ovat pakolliset, kilometreillä ei ole minun ajoilla juurikaan merkitystä. Jopa 1290 SD menisi, mutta ne menevät vähän liikaa yli budjettiin. Olen ajanut pyörillä enemmän tai vähemmän viimeiset 25 vuotta ja olen aina todennut 600:t liian väännöttämiksi, joten nuo ducatin 821 koneiset epäilyttävät kulkupuolen puolesta.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Jos ite valkkaisin niin joko monster tai hypermotard. En oikein triumphin ajettavuudesta innostunu ellei tykkää ajaa mummopyöräfiiliksellä
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Olen ajanut pyörillä enemmän tai vähemmän viimeiset 25 vuotta ja olen aina todennut 600:t liian väännöttämiksi, joten nuo ducatin 821 koneiset epäilyttävät kulkupuolen puolesta.


Kai tuollasella nyt edes kaupunkiliikenteessä pärjää jotenkuten vaikka oliskin tottunut kyykyllä ajamaan.

Motorcyclespecs on kiva paikka katsella pyörien tietoja, sen perusteella 821 hypermotardissa on about saman verran vääntöä mitä vanhassa bladessasi ja puolitoista kertaa enemmän mitä 2017 cbr 600rr:ässä.

Plussana tulee vielä mukava äänimaailma. Välillä "ehkä vähän" harmittaa kun myin monsterin pois vuosia sitten (jossain ketjun alkupäässä kait juttua). Hypermotardia tekis mieli joskus päästä kokeilemaan, tosin semmoista vanhempaa ilmajäähdytteistä :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Nakupyörästä kokemuksia että ei ne kyllä mitään matkapyöriä ole, jos se siirtymä pitää tehdä motarinopeuksilla. Itse olen sen verran pätkä ettei ajoasento ole se rajoittava tekijä vaan tuulisuojan puute. Tuulen kohina kypärässä on sietämätöntä, vaikka olisi muka kuinka hiljainen kypärä. Kuulosuojaus on ehdoton. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä tein vuosia sitten, että "kyllä noin lyhyen siirtymän motarilla voi vetää ilman tulppia". Mitään päätöstä en ole katunut eläessäni niin paljoa kuin tuota.

Toinen korva alkoi tinnittämään tuon siirtymän jälkeen ja nyt tuosta tauotta soivasta korvasta olen kärsinyt jo vuosia ilman mitään toivoa paremmasta. Olkaa viisaampia kuin minä.
Samaa vika ollut kohta useita vuosia ettei tule tulppia laitettua. Aina tuntuu että ajelee pikku siirtymän mutta reissu venyykin siihen 300-400km ja ajetaan ilman kuulosuojausta se 120kmh lasissa, korvissa humisee koko matkan ei oikein kiinnitä mitään huomiota edes siihen. Korvat pillanneet reilu kymmenen vuotta väliin tottuu mutta toisinaan voi olla tosi hankala olla. Nyt tänä kesänä se 5tkm takana ja alkaa korvat tuntumaan tukkoiselta vaikka ihan puhtaat ovatkin... Jatkossa kyllä korvatulpat ehdottomasti päähän yli 100km siirtymää ajatellen. Ei mitään visiiriä niin tuulen kohina ottaa kyllä tosi hyvin. Jostain syystä ollut HD Iron 883 kuume päällä mutta todella vähän myynnissä, ja onhan kesäkuussa hommattu kawa melko uusi tuttavuus mutta jostain syystä customi tyylin pyörä miellyttäisi vielä enemmän. Ainoa vika että perse puutuu todella äkkiä kawasaki z 1000.

Isoin syy ja kiinnostus tuossa HD Iron 883 on ulkonäkö, ehkä parempi penkki pitkää matkaa ajatellen ja jos ei tulisi ajettua niin lujaa. Muutaman kerran poliiseja vastaan ajanut 130@100 alueella eivätkä ole topanneet räpytelly valoja. Toisella kertaa taas 118@80 (pitkiä suoria mäkiä eikä yhtään autoa vastaan 70km matkalla) ja lottovoitto eikä sakkojärjestelmä auennut - päästivät menemään ilman mitään. Ajellut nyt viimeisen kuukauden aika rauhallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Eiköhän Ducatin 821:n suorituskyky riitä vaikka tietty joku 1290 sd olisi ihan toisesta maailmasta. 821:n huoltoväli alkaa myös olemaan sellainen, että sen kestää. Ajattelin, että jonkun 7-9t€ pystyisi nyt pyörään laittamaan ja sillä ei super dukea saa. Just mietin, että taisin käyttää bladea tämän kesän ajoissa kerran tai kaksi punarajalla, ne ajot mitä ajoin olivat mutkapätkää järkevillä nopeuksilla ja matalilla kierroksilla eli ihan puhdasta fiilistelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
Tuli tehtyä kaupat tuollaisesta pari vuotta vanhasta street triple 765 räsäsmallista. Vaikuttaa sopivimmalta paketilta hinnan, suorituskyvyn, laadun, sekä ulkonäön(imo) suhteen. Toki luistonesto, ajotilat sekä abs oli myös korkealla must have -listallani.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tuli tehtyä kaupat tuollaisesta pari vuotta vanhasta street triple 765 räsäsmallista. Vaikuttaa sopivimmalta paketilta hinnan, suorituskyvyn, laadun, sekä ulkonäön(imo) suhteen. Toki luistonesto, ajotilat sekä abs oli myös korkealla must have -listallani.
Mielipide asioita, mutta itse en edes ostaisi pyörää missä on yksikin noista.

Mutta pyöränä ei varmaan yhtään hassumpi ja Triumph:sta saa aina yläpeukkua :tup:
 

brm

Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
82
Mielipide asioita, mutta itse en edes ostaisi pyörää missä on yksikin noista.
Ei kait noista haittaakan ole jos fiksusti toteutettu, ainakin tuossa 765 RS mallista löytyy "the Stig" moodi ( Rider lienee virallinen nimi ) jolla kaikki avut saa tarvittaessa pois jos häiritsee.

Itse pyörästä ei muutenkaan pahaa sanottavaa, reilu pari vuotta ja 20k ehti rullata ennenkuin mopokuume iski ja piti saada jotain muuta alle :D

moodit.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Mielipide asioita, mutta itse en edes ostaisi pyörää missä on yksikin noista.
Itse lisäisin mrska:n listaan vielä vakionopeudensäätimen lähes must have varusteeksi. Tonnisella sporttipyörällä kun ajaa, niin em. varuste vapauttaa kivasti nopeusmittarin kyttäämiseltä. Abs ja luistonesto ovat myös ihan kivoja esim. rata-ajossa, kun antaa turvaverkkoa mahdollisten ajovirheiden varalle. En näe itse ainakaan pahana asiana, että 15keur arvoisen moottoripyörän kaataminen on varusteiden ansiosta merkittävästi vaikeampaa. Kaikki saa kumminkin napista pois tarpeen vaatiessa, mutta eipä ole ollut tarvetta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom