Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..Itse lisäisin mrska:n listaan vielä vakionopeudensäätimen lähes must have varusteeksi. Tonnisella sporttipyörällä kun ajaa, niin em. varuste vapauttaa kivasti nopeusmittarin kyttäämiseltä. Abs ja luistonesto ovat myös ihan kivoja esim. rata-ajossa, kun antaa turvaverkkoa mahdollisten ajovirheiden varalle. En näe itse ainakaan pahana asiana, että 15keur arvoisen moottoripyörän kaataminen on varusteiden ansiosta merkittävästi vaikeampaa. Kaikki saa kumminkin napista pois tarpeen vaatiessa, mutta eipä ole ollut tarvetta.
Jos edellinen pyörä ei innostanut niin kannattaa rohkeasti kokeilla ihan erityyppistä. Jos ostat kohtuu hintaisen kokeilun vuoksi niin yleensä nuo saa aika pikaisesti myytyä poiskin jos ei tuntunutkaan omalta.No nyt lähti Fireblade pihasta. Pari sataa halvemmalla piti myydä kuin ajattelin, mutta parempi nopea kauppa kohtuullisen järkevällä hinnalla kuin kuukausien odottelu tai ei kauppaa ollenkaan.
Harvinaisen tuskaa on seuraavan pyörän päättäminen, laskeskelin rahoja ja maksimissaan kutosella alkava hinta olisi tähän tilanteeseen sopiva. Mieluummin vitosella, mutta sillä ei välttämättä saa sitä mitä haluaa. Vaihtoehtoja on läjä: Honda St1300 Pan european (joku tässä viehättää vaikka tuskin touringia ehdin ajamaan ihan heti), Yamaha FZ1n (tässä tökkii joku ainakin vielä), Honda CB1000R (siis tämä nykyistä edeltävä malli, ulkonäkö on vähän hirveä), BMW F800R (luotettavuus epäilyttää suuresti) ja Triumph Street Triple -13-> (onko pieni 186cm pitkälle). Triple tai CB lienevät näistä järkevimmät vaihtoehdot. Triplen pieni iskutilavuus vähän mietityttää, ei jaksa enää kierrättää, että pyörä liikkuu ripeästi. CB vaikuttaa taas tasaisen tappavan tylsältä niin kuin Hondat käytännössä lähes aina. Ducati 821 Monster/Multi pitää budjettisyistä unohtaa listalta, samoin -11-> Speed Triple. Vanhemman Speedin saa budjettiin jos haluaa, en tiedä haluanko.
Ajamaan tuskin pääsee mitään ennen ostoa kun ei täällä päin tunnu olevan mitään myynnissä. Ja on kyllä harvinaisen kurjaa ajaa esim 450km:ia suuntaansa Tampereen seudulle ja todeta, että pyörä jota on mennyt hakemaan ei just nyt tunnu siltä miltä pitää. Hankalaa.
Ainut noista, jossa on fiilistä, on Speed Triple ja samalla varmaan vähiten järkevä vaihtoehto. Muut harmaampia peruspyöriä.No nyt lähti Fireblade pihasta. Pari sataa halvemmalla piti myydä kuin ajattelin, mutta parempi nopea kauppa kohtuullisen järkevällä hinnalla kuin kuukausien odottelu tai ei kauppaa ollenkaan.
Harvinaisen tuskaa on seuraavan pyörän päättäminen, laskeskelin rahoja ja maksimissaan kutosella alkava hinta olisi tähän tilanteeseen sopiva. Mieluummin vitosella, mutta sillä ei välttämättä saa sitä mitä haluaa. Vaihtoehtoja on läjä: Honda St1300 Pan european (joku tässä viehättää vaikka tuskin touringia ehdin ajamaan ihan heti), Yamaha FZ1n (tässä tökkii joku ainakin vielä), Honda CB1000R (siis tämä nykyistä edeltävä malli, ulkonäkö on vähän hirveä), BMW F800R (luotettavuus epäilyttää suuresti) ja Triumph Street Triple -13-> (onko pieni 186cm pitkälle). Triple tai CB lienevät näistä järkevimmät vaihtoehdot. Triplen pieni iskutilavuus vähän mietityttää, ei jaksa enää kierrättää, että pyörä liikkuu ripeästi. CB vaikuttaa taas tasaisen tappavan tylsältä niin kuin Hondat käytännössä lähes aina. Ducati 821 Monster/Multi pitää budjettisyistä unohtaa listalta, samoin -11-> Speed Triple. Vanhemman Speedin saa budjettiin jos haluaa, en tiedä haluanko.
Ajamaan tuskin pääsee mitään ennen ostoa kun ei täällä päin tunnu olevan mitään myynnissä. Ja on kyllä harvinaisen kurjaa ajaa esim 450km:ia suuntaansa Tampereen seudulle ja todeta, että pyörä jota on mennyt hakemaan ei just nyt tunnu siltä miltä pitää. Hankalaa.
Jos ei ole motoGP tasoinen kuski, niin itse neuvoisin olemaan jarruttamatta mutkissa. Ja etujarrulla ei ikinä mutkissa.Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..
Yleisillä teillä ylipäätään mikään vauhtikokeilu tai oikeasti kovaa mutkien ajaminen on aika tyhmää. Ei vaadi kuin pienen hiekkaviivan kun maajussi on tullut traktorilla tielle niin pääsee keräilemään katteidenpalasia pellolta ja pahimmassa tapauksessa joku muu keräilee.Jos ei ole motoGP tasoinen kuski, niin itse neuvoisin olemaan jarruttamatta mutkissa. Ja etujarrulla ei ikinä mutkissa.
Mutkiin jarrutetaan ennen sitä mutkaa.
Nopeusmittariahan nimenomaan tulee kytätä, suorilla jossa ei ketään näkyvissä tai korkeintaan autoja jotka ei_voi_olla Poliisi, niin eikun tuppi 50% ja kaxsataa mittariin B- ) Mutkan lähestyessä ja mutkassa sitten 130 ja pari sormee etujarrulla kaikenvaralta jne. Hyvä on myös oppia jarrumattamaan ja kiihdyttämään mutkasta pyörällä ihan itse..
No ei siinä nyt missään 60 asteen kanttauxessa sentään olla noissa vauhdeissa yleisillä valtateillä.. ;- )Etujarruun koskeminen kesken mutkaa kun jotain yllättävää tulee on hyvä tapa löytää itsensä naamaltaan.
Esim. Ahvenisto, Alastaro, Motopark, Botniaring, Kemora, Kymiring isoista.Missä on ratoja? Miten niille pääsee ajamaan?
Välillä tullut mieleen ettei tollanen ajo-opetus ainakaan pahaa tekisi. Täytyy varmaan tota MotOrgin juttuu harkita. Kiitokset tästä.Esim. Ahvenisto, Alastaro, Motopark, Botniaring, Kemora, Kymiring isoista.
Vapailla päivillä (Ratojen nettisivuilta löytyy kalenterit ja ohjeet) pääsee ajamaan ratamaksulla, lisäksy monet yhdistykset (MotOrg ry, Ringraceclub, Mc Muoviluoti tulee heti mieleen) järjestävät pelkästään kaksipyöräisille tehtyjä ratapäiviä joilla pidetään myös usein ensikertalaisille/aloittelijoille opastusta miten radalla kannattaa ajaa. Ja ihan varmasti järjestäjiltä kysymällä löytyy joku joka voi tulla parilla ensimmäisellä setillä näyttämään ajolinjat ko. radalla.
Ja vaikka ajelisi minkälaisella pyörällä niin kannattaa käydä ainakin kerran kokeilemassa. Ainakin MotOrg aloittelijakurssilla AT2 on usein kaikkea kilokyykyistä customeihin jonossa ja kouluttajat antavat ajoasentoon, katseenkäyttöön ja muuhun ohjeita ihan normaalia kadulla-ajamista ajatellen.
Edit: Ja mikään ei pakota ajamaan millään mittarilla kovaa, hitaassa ryhmässä ei ole mitään maksimikierrosaikaa, jokainen ajaa juuri niin omalla mukavuusalueella kuin tahtoo ja keskittyy ajamiseen/fiilistelyyn/moottorin pörinään juuri niin paljon kuin tahtoo.
Onko porukalla kokemuksia halppis renkaista? Halvimpia taitaa olla Pirelli Diablo ja Michelin Pilot Power. Hinnat asennettuna pyörän alle 150€/160€. Minusta tosi edullisia molemmat 180 takarenkaiksi.
Aivan summissa tuli valittua Pirelli, mutta Michelin olisi ollut ehkä parempi kulutuskestävyydessä?
Mikä Bemarisa jännittää. Vähä jotain staattori ja säädin juttuja, mutta Hondan omistaneelle ei mitään uutta.No nyt lähti Fireblade pihasta. Pari sataa halvemmalla piti myydä kuin ajattelin, mutta parempi nopea kauppa kohtuullisen järkevällä hinnalla kuin kuukausien odottelu tai ei kauppaa ollenkaan.
Harvinaisen tuskaa on seuraavan pyörän päättäminen, laskeskelin rahoja ja maksimissaan kutosella alkava hinta olisi tähän tilanteeseen sopiva. Mieluummin vitosella, mutta sillä ei välttämättä saa sitä mitä haluaa. Vaihtoehtoja on läjä: Honda St1300 Pan european (joku tässä viehättää vaikka tuskin touringia ehdin ajamaan ihan heti), Yamaha FZ1n (tässä tökkii joku ainakin vielä), Honda CB1000R (siis tämä nykyistä edeltävä malli, ulkonäkö on vähän hirveä), BMW F800R (luotettavuus epäilyttää suuresti) ja Triumph Street Triple -13-> (onko pieni 186cm pitkälle). Triple tai CB lienevät näistä järkevimmät vaihtoehdot. Triplen pieni iskutilavuus vähän mietityttää, ei jaksa enää kierrättää, että pyörä liikkuu ripeästi. CB vaikuttaa taas tasaisen tappavan tylsältä niin kuin Hondat käytännössä lähes aina. Ducati 821 Monster/Multi pitää budjettisyistä unohtaa listalta, samoin -11-> Speed Triple. Vanhemman Speedin saa budjettiin jos haluaa, en tiedä haluanko.
Ajamaan tuskin pääsee mitään ennen ostoa kun ei täällä päin tunnu olevan mitään myynnissä. Ja on kyllä harvinaisen kurjaa ajaa esim 450km:ia suuntaansa Tampereen seudulle ja todeta, että pyörä jota on mennyt hakemaan ei just nyt tunnu siltä miltä pitää. Hankalaa.
Onko porukalla kokemuksia halppis renkaista? Halvimpia taitaa olla Pirelli Diablo ja Michelin Pilot Power. Hinnat asennettuna pyörän alle 150€/160€. Minusta tosi edullisia molemmat 180 takarenkaiksi.
Aivan summissa tuli valittua Pirelli, mutta Michelin olisi ollut ehkä parempi kulutuskestävyydessä?
109€ Michelin Pilot Power 180/55ZR17 M/C (73W) TL Taakse | Motonet Oy
Rengas Pirelli 180/55 ZR17 73W Takarengas | Diablo | 1001Renkaat.com
Moottoripyörän Pirelli -renkaat Diablo 180/55 ZR17 73W Takarengas edullisesti ja varastossa 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Radalla ei ole tullut käytyä. Pyörän "koko" 750cc. Kawasaki Z. Edellinen pyörä oli KTM 690 Duke 2008 ja tykkäsin kyllä siitä, hauska peli.
Totta. Aikoinaan vanhaan pyörään (Kawasaki zx6r 2000) laitoin uutuusmallit Michelin Pilot Road 2 taakse ja vähän myöhemmin Pilot Road 3 eteen. Ihan hyvät renkaat nuokin jo oli.En tiedä säästääkö noilla halppiksilla loppupeleissä paljoakaan, moderneissa renkaissa on paremmat ominaisuudet ja kestävät tuplasti kilometrejä verrattuna noihin vanhoihin malleihin. Tuo perus Power on jo ~20 vuotta vanhaa teknologiaa niin mielummin Michelinin mallistosta vaikka Road 5 normaaliin katukäyttöön.
Mikä Bemarisa jännittää. Vähä jotain staattori ja säädin juttuja, mutta Hondan omistaneelle ei mitään uutta.
Mulla vähän samanlaista ongelmaa kun suurin osa ajosta nurkissa pyörimistä. Tällä hetkellä Z900 joka on aivan loistava siihen. Mutta lomalla olisi sitten kiva jos saisi laukut kiinni ja olisi vähän katetta suojana. Jotain Bemaria kävin koeistumassa mutta tuntui ihan järkkypainavalta. Yamahan Tracer 900 GT seuraavana testiin.Kävin eilen katsomassa liikkeessä F650GS:n joka on tuolla samalla 800cc twinillä. Kyseinen yksilö oli kaikin puolin niin kauhtunut, ettei se innostanut edes koeajamaan. Samalla istuin ST1300 Pan Europeanin selässä ja sen saa unohtaa painon takia. FZ1 vaikutti ihan asialliselta, mutta se tökkii. Budjettiin näyttäisi saavan myös ZZR 1400:n tai gen2 Bussin, niistä ei loppuisi löyly, mutta ne mahtavat olla kankeita pienemmillä teillä ja nurkkapyörityksessä.
Todellakin mopokuumetta ollut ilmassa, kun toinen kameliderbi tuli hommattua. Siihen tilasin halvimman 50cc sylinterisarjan.
Männänrenkaiden pussissa oli myös kolmas "rengas", kuten kuvassa alla. Mikähän hitto tuo on, joku olevinaan asennusta helpottava tms.?
Ei sillon 15v sitten tollasia tullut.
Vai onko tolla tarkotus onkia ne tapin lukkorenkaat alakerrasta, kun sellanen kerran elämässä sinne putoaa
Tuo F800 on laiskimmillaan tuosa F650 kessusa. Sen perusteella ei sinällään pitäs tehojen riittävyydestä analyyyshiä tehä.Kävin eilen katsomassa liikkeessä F650GS:n joka on tuolla samalla 800cc twinillä. Kyseinen yksilö oli kaikin puolin niin kauhtunut, ettei se innostanut edes koeajamaan. Samalla istuin ST1300 Pan Europeanin selässä ja sen saa unohtaa painon takia. FZ1 vaikutti ihan asialliselta, mutta se tökkii. Budjettiin näyttäisi saavan myös ZZR 1400:n tai gen2 Bussin, niistä ei loppuisi löyly, mutta ne mahtavat olla kankeita pienemmillä teillä ja nurkkapyörityksessä.
Kävin eilen katsomassa liikkeessä F650GS:n joka on tuolla samalla 800cc twinillä. Kyseinen yksilö oli kaikin puolin niin kauhtunut, ettei se innostanut edes koeajamaan. Samalla istuin ST1300 Pan Europeanin selässä ja sen saa unohtaa painon takia. FZ1 vaikutti ihan asialliselta, mutta se tökkii. Budjettiin näyttäisi saavan myös ZZR 1400:n tai gen2 Bussin, niistä ei loppuisi löyly, mutta ne mahtavat olla kankeita pienemmillä teillä ja nurkkapyörityksessä.
Ai että, tämä keltainen on kyllä erityisen komia ja nostalginenkin peli! Täällä ketjussa on mukava nähdä näitä mopon kilvissäkin olevia pelejä, itsellänikin projektina 50cc monkey-type -koneella oleva kilvellinen minicrossi. Mukavan edullinen tapa harrastaa pärinävehkeitä ja treenata kädentaitoja."Uusin" kameliderbi saatettu ajokuntoon, paitsi etujarru ei vielä toimi ja polttaa sulakkeen.
Tarkotus siis tehdä vakio derbi, sekä "paranneltu" malli.
En tiedä, pitäisikö takavanne maalata tosta "pro" mallista myös siniseksi? Vai soodapuhaltaako etuvanteen kirkkaaksi.
Ja jos joltakin löytyy ylimääräset supermoto vanteet derbiin, saa laittaa yv.
Ruiskuvehkeellä ainakin riittänyt kun laittanut vaan tankin ysikasia täyteen niin kyllä se sinne kevään ekoille ajoille pysyy hyvänä.Sääherra taas sitä mieltä, ettei tarvitse ainakaan tällä seudulla kuivia ajokelejä pariin päivään odotella.
Laitatteko te muuten talven ajaksi jotain "säilöntäainetta" tankkiin, vai pysyykö tuo bensa hyvänä ilmankin? Entäs miten akun suhteen?
Sääherra taas sitä mieltä, ettei tarvitse ainakaan tällä seudulla kuivia ajokelejä pariin päivään odotella.
Laitatteko te muuten talven ajaksi jotain "säilöntäainetta" tankkiin, vai pysyykö tuo bensa hyvänä ilmankin? Entäs miten akun suhteen?
Jotainhan tohon pitäis vielä keksiä, vuosituhannen vaihteessa ollutta "tuuninkia". Ei kuitenkaan karvanoppia, narikkalappua tai karvaista penkinpäällistä. Nyt lähinnä tehty sellaiseksi, kuin olisin nuoruudessa tehnyt.Ai että, tämä keltainen on kyllä erityisen komia ja nostalginenkin peli! Täällä ketjussa on mukava nähdä näitä mopon kilvissäkin olevia pelejä, itsellänikin projektina 50cc monkey-type -koneella oleva kilvellinen minicrossi. Mukavan edullinen tapa harrastaa pärinävehkeitä ja treenata kädentaitoja.
Onko joku ajonesto? Repisin pois...Mahtaisiko täältä lyötyä apua ongelmaan. Kawasaki Versys 2007 pyörässäni ilmennyt ajoittaisia ongelmia käynnistyksessä.
Kun virrat kääntää avaimesta päälle, mittariston FI-valo syttyy päälle ja pyörä käynnistyy kun startista painaa.
Kuitenkin silloin tällöin, ehkä joka kymmenes kerta, tuo valo ei syty ja kun yrittää käynnistää, valo vilkkuu eikä pyörä käynnisty.
Tähän auttaa kuitenkin joka kerta kun avaimesta kääntää virrat pois ja laittaa takaisin(viimeistään parin kerran jälkeen).
Mikähän tuon mahtaa aiheuttaa?
Onko joku ajonesto? Repisin pois...
Pyörä ktm 990 super duke akrapovic pakoputkilla (2kpl). Pyörässä on suht kovat äänet ja ajattelin, että jonkinlaiset db killerit olisi hyvä hankkia. Mutta löytyyköhän killereitä kuinka helposti? Varmaan jotkut yleismallisetkin kelpaisi, kun vaan mittailee mikä koko kävisi.
eka mainos kun Googleen laittaa KTM superduke 990 akrapovic dB killerPyörä ktm 990 super duke akrapovic pakoputkilla (2kpl). Pyörässä on suht kovat äänet ja ajattelin, että jonkinlaiset db killerit olisi hyvä hankkia. Mutta löytyyköhän killereitä kuinka helposti? Varmaan jotkut yleismallisetkin kelpaisi, kun vaan mittailee mikä koko kävisi.
Tuon kanssa huomasin, mutta vain 1kpl varastossa ja tarvitsee kaksi. Lisäksi 50€/kpl on melko suolainen hinta myös.eka mainos kun Googleen laittaa KTM superduke 990 akrapovic dB killer
LMGTFY: Akrapovic varaosa db-killer - Mp-tarvikkeet ja yleisosat - Storm Motor
Mulla oli vanhempi Z750 viimeksi (aiemmin pitkään ZX6R) ja eilen tuli tosiaan ktm 990 super duke. Tuo Z900 näyttää olevan vähän samaa tyyliä kotarin kanssa Saisi olla tosiaan kevyt ja hyvä jos on ajettavuus kunnossa. Ehdin katsoa että OP:llä ei ollut edes kallis vakuutus kotariin. Ennen Z:taa oli taas ktm 690 duke (kiva peli). Niin ja pyörässä saisi olla aika rento ajoasento myös.Mulla vähän samanlaista ongelmaa kun suurin osa ajosta nurkissa pyörimistä. Tällä hetkellä Z900 joka on aivan loistava siihen. Mutta lomalla olisi sitten kiva jos saisi laukut kiinni ja olisi vähän katetta suojana. Jotain Bemaria kävin koeistumassa mutta tuntui ihan järkkypainavalta. Yamahan Tracer 900 GT seuraavana testiin.
Miksi takahaarukkaa on jatkettu?Mulla oli vanhempi Z750 viimeksi (aiemmin pitkään ZX6R) ja eilen tuli tosiaan ktm 990 super duke. Tuo Z900 näyttää olevan vähän samaa tyyliä kotarin kanssa Saisi olla tosiaan kevyt ja hyvä jos on ajettavuus kunnossa. Ehdin katsoa että OP:llä ei ollut edes kallis vakuutus kotariin. Ennen Z:taa oli taas ktm 690 duke (kiva peli). Niin ja pyörässä saisi olla aika rento ajoasento myös.
Tuossa tarkistin renkaita, niin takarengas on merkiltään Dunlop sportmax d212 gp pro 2. Eturengas Michelin pilot power 3. Dunlop vaatii ilmeisesti pientä lämmittelyä aluksi, mutta oli kyllä oikein hyvä ajella tänään mutkareittiä tuolla "isolla" dukella. Pitää tarkistaa vielä rengaspaineet, että mitä paineta edellinen omistaja on halunnut pitää.
Tuollainen mopedi.
Miksi takahaarukkaa on jatkettu?
Ymmärrän turboissa, mutta driftailu menee kyllä vakiollakin ja ajomukavuus säilyy sitten normaalisti ajaessa...Ei välttämättä liity jm82:n pyörään tai ajotapaan, mutta pidemmällä akselivälillä on helpompi driftailla vakauden vuoksi. Monesti myös turbovehkeissä(tuo Ktm ei taida olla) on pidennetty ettei keuli yli heti
En kyllä itsekään tajua? Alkuperäinen takahaarukka kuului kauppaan mukaan, niin mietin jos vaihtaisin sen takaisin.Miksi takahaarukkaa on jatkettu?
En kyllä itsekään tajua? Alkuperäinen takahaarukka kuului kauppaan mukaan, niin mietin jos vaihtaisin sen takaisin.
Myyjä oli tykästynyt tuohon jatkettuun takahaarukkaan. En ole itse ajanut perus super dukella, niin en tiedä miten vaikuttaa ajettavuuteen? Ei keuli niin helposti?
Joo, tuo ktm on ihan vakio putkistoa lukuunottamatta. Saattaa tosiaan liittyä driftaukseen, jota itse en kyllä ollenkaan osaa. Menisi siis varmaan oikein hyvin sillä alkuperäisellä takahaarukalla ja ketjuilla.
Ei keuli niin helposti?
Ei se mitenkään erityisen herkkä ole keulimaan normi takahaarukallakaan, vaikka sitä huligaanipyöränä vähän pidetäänkin.
Omassa oli -1/+2 rattaat eikä se siltikään vahingossa keulinut ellei nyt ihan hirveässä takakenossa ajanut ja runtannut kaasua auki ykkösellä.