Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mt-01 oli minusta möhkö ja kankea. Pyörä on aika korkea ja painopiste on korkealla. Sinänsä ihan ok pyörä, mutta minun makuuni liian raskas. Osta ennemmin joku moderni tonninen naku.
Tonnilla tai parilla ole isoa merkitystä jos mopo on sellainen, että sillä on mukava ajaa ja se passaa omaan silmään. Enemmin mieluinen kuin vähän sinne päin oleva.
Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
Kyllähän tuo pyörähtelee kenenkä tahansa käsissä joka on tottunut näihin sotanorsuihin.Kätevästi Wingi pyörähtelee tuon ukon käsissä.
2021 MT-09:n kanssa itsellä oli juuri se ongelma, että ulkonäkö miellytti itseä noin 80%. Tuo oli vm. 2021 saatavuuden lisäksi se asia mikä johti uuden Kawan Z900 hommaamiseen. Se miellyttää silmää n. 95%.
Ja alusta verrattuna ainakin vm. 2014 MT-09 on ihan törkeästi parempi. Ainoa mitä MT-09 kaipaan, verrattuna kawaan, on moottorin vääntöalue, vaikka se on kawassakin todella laaja ja hyvä. Ja kyllähän se CP3 moottori myös kuulostaa paremmalta.
Tuo vm. 2021 MT-09 olisi silti erittäin mielenkiintoinen päästä koeajamaan, vaikka päätös onkin jo tehty ja päätökseen olen kyllä edelleen oikein tyytyväinen.
Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.
Tehon tunteeseenhan vaikuttaa hyvin moni asia sen tehtaan ilmoittaman hevosvoimalukeman lisäksi.
Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.
Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä tuollaisen R1 hommaaminen pelkästään katukäyttöön ei ole järkevää. Kaikkea sitä tehoa kun tahdo saada hyötykäytettyä edes monella suomen moottoriradalla, saatikka katurenkailla.
Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.
Itsellä budjetti rajautuu tuohon alkupään malleihin mm 2014 malliin jossa komea pyöreähkö lamppu. Käyn koeajamassa Z1000 ja tuon MT09 mikäli mahdollista
Molempia ajaneena ja vm. 2014 MT-09 omistaneena valitsisin ehdottomasti MT-09. Sen kone on vaan mahtava. Ei sitä turhaan ylistetä kaikkialla. Omani myin pois kuukausi sitten ja tilalle tuli vm 2021 Kawa Z900. Uskon vielä joskus ostavani MT-09 uudestaan. Tämä nykyinen Kawa vaan miellyttää silmää enemmän ja senkin kone on rivineloseksi ihan mahtava. Putkisto on kyllä vaihdettava, kunhan harrastuskassaan saan taas rahaa.
Kyykkyä ei ainoaksi pyöräksi tule enään ikinä.
Hiiret asialla?Tämmöstä tänään
Tunnin verran siinä kokeilin vaikka mitä kun ei tapahtunut mitään kun starttia painoi, torvi, pitkät eikä vilkut toiminut myöskään.
![]()
![]()
Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö?
Kyllä pääsee, miksi ei pääse?Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö? FJ 1200 on pärränä B- )
Tuosta Z750 vm05 tykkäsin todella paljon jos tuo z1000 vm08 on yhtään vastaava niin pahoin pelkään että sorrun siihen helppojen heppojen perästä. Täytyy malttaa itseni ja käydä testaamassa lisää pyöriä, pyörä tulee nyt ainakin 3-5v ajalle ja sitten katsotaan miten käy. Valinta täytyy osua nappiin tuo FZS600 sattui vain olemaan sukulaisella myynnissä kohtuu hintaan ja ilmeisesti tykästyin todella paljon. Halvat ylläpito kulut niin voi olla etten heti myy pois.
Juurikin näin, ja järjestäjiltä aina vahva suositus kunnon selkäsuojalle myös..Eiköhän, yleensä ehtona on "ajovarusteiden tulee olla moottoripyöräilyyn tarkoitettuja", tuolla lähinnä rajataan pois farkut, tennarit ja hupparit. Toki järjestävä taho viime kädessä määrää säännöt ja sitä kautta ketkä pääsevät radalle ajamaan, kannattaa kysyä suoraan järjestäjälta jos haluaa varmuutta asiaan.
Kyllä pääsee ja jos tarkoitus on käydä vain muutaman kerran niin varmasti ihan ok mennäkin tekstiilikamoilla kunhan ajaa myös sitten riskitöntä ja turvallista ajoa.Kyllä pääsee, miksi ei pääse?
Normi ratapäivillä olen ajanut ajofarkuilla, kangas ajotakilla, ajokengillä ja hanskoilla.
Mites te joilla on tuollaiset lokasuojat, eikös tuossa ole moottori, jäähdytinkenno yms kaikki ja kuskin selkä paskassa kun ajelee?Uusi lelu viimein valmis:
![]()
![]()
Aika erilainen luonne kuin 999:ssä![]()
Mites te joilla on tuollaiset lokasuojat, eikös tuossa ole moottori, jäähdytinkenno yms kaikki ja kuskin selkä paskassa kun ajelee?
Ärsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.Mites te joilla on tuollaiset lokasuojat, eikös tuossa ole moottori, jäähdytinkenno yms kaikki ja kuskin selkä paskassa kun ajelee?
5 vuotta ollut Hyperi ja tuo ei ole koskaan haitannut tai edes huomannut tommostaÄrsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.



Käynpä tarkistamassa. Hieno RD 350 Yamaha siellä.Tietääkseni tuota pyörää ei ole kolhittu mutta kumpikin lyhyen valon projektorilinssi näkyy olevan halki, lieneekö mallivika?
Säädettävällä jalkatappisarjalla pystyy varsin hyvin tuohon vaikuttamaan, en tiedä löytyykö sun pyörään sellaista kyllä.Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?
Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.
Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?
Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.
Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
Kuulostaa siltä että menee isoilla kierroksilla liian laihalle. Eli putsaa bensalinjat tankilta kaasareille asti ja vaihda bensansuodattimet jos sellaiset on. Ja sitten kaasareiden putsaus.On varmaan kaasarien putsaus edessä? Suzuki gsx400e vm1985 (2 sylinterinen). Eli pienilla vaihteilla ottaa kyllä kierrokset tappiin, mutta 6 vaihteella kulkee maksimissaan 105. Silloinkin pitää tarkasti annostella kaasua, että ei kaasuta liikaa, koska alkaisi vähän booaamaan ja vauhti vähän hyytymään. Ainakin 1 vaihteella siis ottaa kierrokset rajoittimeen asti. Myös sillä 1 vaihteellakin vähän köhii, mutta sitten alkaa kiertämään kumminkin normaalisti. Tehot tuntuisi olevan tallessa, eli ei olisi moottorissa vikaa. Pyörä on ollut oikeastaan käyttämättä 2006-2021.
Muuten aika hyväkuntoinen ja mittarin mukaan ajettu vain 40tkm.
![]()
Itse olin myös paikalla. Aamupäivän liputtamassa ja iltapäivän ajamassa Ducati 1098:lla (punainen ja kultaiset vanteet). 2.18 pysähtyi kellot itsellä parhaimmillaan, aika haastava rata oppia muutaman setin aikana. Uutta rengasta kaipaa tuon päivän jälkeen, meni aika loppuun.Oliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
Hidas 1 ryhmässä olin myös ensikertalaisena Hondalla päristelemässä. Lippumiehenä olin myös nelospaikalla, sieltä kallion päältä oli hyvät näkymätOliko muita Kymiringillä eilen? Kyllä oli kivaa :-D Hurja 2:34 oli oma paras kierros. Ekakertalaisena olin Hidas 1 ryhmässä ja jostain syystä ekalla ajovuorollamme mukana oli myös päivän nopein kuski.. oli todella siistii kattoo kun se veti lyhyessä ylämäessä ulkokautta (varmastikin juuri sillä oikella ajolinjalla) kerralla meistä kolmesta ensikertalaisesta ohi.. :-D Sillä oli n. 2x nopeus meihin verrattuna siinä kohtaa. Lippuhenkilönä ollessani kellotin hänelle 1:58 kierroxen. Autoissa oli siistiä nähdä yhden auton jarrut tulessa lähtösuoran jarrutuxessa, sellanen 0,5 metrin lieska sieltä hetken aikaa löi B- )
Joo Lippu 4 olin itekkin, kyllä meni nopeesti se 3 h (niin kuin koko päivä) ja kiva oli se katos niin sai varjossa olla :- )Hidas 1 ryhmässä olin myös ensikertalaisena Hondalla päristelemässä. Lippumiehenä olin myös nelospaikalla, sieltä kallion päältä oli hyvät näkymät
Hauskaa touhuahan tuo oli. Pitää taatusti käydä useamminkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.