Mopokuumetta

Ettei mene pelkäksi Livewireksi niin onko suositella hyviä vähän isompia (helpommin pois otettavia) korvatulppia?
Minulla on siis Alpinen Motosafet, mutta ne ovat hieman liian pienet. Toimii, mutta saa varsinkin toiseen korvaan työntää sen verran syvälle ettei saa "vetimestä" helposti enää kiinni. Sitten kun kynnellä kaivelemalla saa vihdoin tulpan ulos niin on jo raapinut korvakäytävän suun araksi.
1756999644036.png
Samasta asiasta vastannut jo parikin kertaa tähän threadiin, mutta hukkuuhan ne ajan myötä.
Monet tulpat mopoiluun testanneena, parhaat ovat:

Kauppa on luotettava ja tulpat erinomaiset. Mopotulppia ko. kaupasta: (minulla ei ole mitään siteitä ko. kauppaan. Olen vain itse tilannut sieltä omalla rahalla tavaraa)

Siihen en kyllä osaa vastata minkä kokoiset omat korvani ovat muiden korviin verrattuna. Jos siis hakee "vähän isompia", niin kait se on testattava useammat. Itse testasin viidet, ja kuudennella tuli nuo NoNoiset jäädäkseen.
Muistaakseni noissa MotoSafeissa oli se vika itsellä, että tuo antenni jäi vittumaisesti ulos, ja siihen kun osui suojahuppu tai kypärä, niin koko pää soi.
 
Kannattaa harrastaa painia jne. niin saa korvat kuten Immulla. Ei tarvitse tulppia, kun reijät ummessa jo valmiiksi :geek: No joo, motosafet oikein hyviksi todettu itsellä. Kyllä se on vaan kokeiltava tarpeeksi monia, että löytyy sopivat juuri omalle luumulle.
 
Samasta asiasta vastannut jo parikin kertaa tähän threadiin, mutta hukkuuhan ne ajan myötä.
Monet tulpat mopoiluun testanneena, parhaat ovat:

Kauppa on luotettava ja tulpat erinomaiset. Mopotulppia ko. kaupasta: (minulla ei ole mitään siteitä ko. kauppaan. Olen vain itse tilannut sieltä omalla rahalla tavaraa)

Siihen en kyllä osaa vastata minkä kokoiset omat korvani ovat muiden korviin verrattuna. Jos siis hakee "vähän isompia", niin kait se on testattava useammat. Itse testasin viidet, ja kuudennella tuli nuo NoNoiset jäädäkseen.
Muistaakseni noissa MotoSafeissa oli se vika itsellä, että tuo antenni jäi vittumaisesti ulos, ja siihen kun osui suojahuppu tai kypärä, niin koko pää soi.
Voi olla että itsekin kysynyt aikaisemmin :whistling:

Jos nuo NoNoiset tulevat sulla vähemmän ulos kuin Motosafet ja mulla Motosafet tulee liian vähän ulos niin ei kuulosta että NoNoiset ratkaisevat minun ongelmaani vaikka muuten hyvät olisivatkin :hmm:

En ole nuorempana kokenut korvakäytäviäni mitenkään suuriksi, mutta korvathan kasvavat koko elämän :whistling:
Elacin ER20:t oli jokus "nuorena aikuisena" hyvät (edit. Baareissa/keikoilla), pitäisi varmaan kokeilla vieläkö toimivat. Niissä taisi olla sellainen kova tappi niin en tiedä miten kypärän kanssa pelaa...
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisen lomaviikon kunniaksi tuli ajettua "sipoon syheröt" reitti.
Aika mukava pätkä, joskin sää ei ollut aivan täydellinen. Alkumatkasta taajamasta poistuttaessa tiet erittäin huonossa kunnossa. Useassa kohdassa tietyömaa niin, että oli poistettu asfaltti ja vedetty sorat tilalle, odottaen uutta asfalttia.

GPX:ä löytyy täältä: 2025-09-01_12-03_Mon.gpx

1757017714913.png

IMG_2525_preview.jpegIMG_2526_preview.jpegIMG_2528_preview.jpegIMG_2529_preview.jpegIMG_2530_preview.jpeg
 
Ettei mene pelkäksi Livewireksi niin onko suositella hyviä vähän isompia (helpommin pois otettavia) korvatulppia?
Minulla on siis Alpinen Motosafet, mutta ne ovat hieman liian pienet. Toimii, mutta saa varsinkin toiseen korvaan työntää sen verran syvälle ettei saa "vetimestä" helposti enää kiinni. Sitten kun kynnellä kaivelemalla saa vihdoin tulpan ulos niin on jo raapinut korvakäytävän suun araksi.
1756999644036.png

Valetut ovat ainut oikea vaihtoehto. Pitää olla nimenomaan tuo minigrip malli. Joo maksaahan ne, mutta pieni hinta kuulonsuojauksesta. Materiaalitakuu on muistaakseni 5vuotta eli ei kova kustannus/vuosi. Saattavat hyvin kestää vuosia kauemmin, tuohan on vain minimi. Ennen käytin Motosafeja ja paluuta ei ole. Ei aiheuta pitkälläkään siirtymällä kipua tai painetta.
Jos kiinnostaa niin voin huomenna katsoa millä vaimennuksella itse otin. Suosittelen ottamaan vähän kovemmalla. Käytän talven aikana filttereiden vaihdossa, koska ainakin nakulla on vielä vähän turhan kova meteli.

On muitakin valmistajia, mutta minulla on kokemusta vain noista.
 
Valetut ovat ainut oikea vaihtoehto. Pitää olla nimenomaan tuo minigrip malli. Joo maksaahan ne, mutta pieni hinta kuulonsuojauksesta. Materiaalitakuu on muistaakseni 5vuotta eli ei kova kustannus/vuosi. Saattavat hyvin kestää vuosia kauemmin, tuohan on vain minimi. Ennen käytin Motosafeja ja paluuta ei ole. Ei aiheuta pitkälläkään siirtymällä kipua tai painetta.
Jos kiinnostaa niin voin huomenna katsoa millä vaimennuksella itse otin. Suosittelen ottamaan vähän kovemmalla. Käytän talven aikana filttereiden vaihdossa, koska ainakin nakulla on vielä vähän turhan kova meteli.

On muitakin valmistajia, mutta minulla on kokemusta vain noista.
Elacin RC minigripeille täältäkin iso suositus. Olen käyttänyt sellaisia päivittäin töissä jo vuodesta 2016 asti ja edelleen toimivat. Ainoastaan nuo mustat lenkit ovat molemmista katkenneet, mutta en ole niitä kyllä koskaan tarvinnutkaan.
 
Aikoja sitten tutun tuttu tms. teki valettuja, ei siis noita Elacin vaan simppelimpiä ilman filtteriä jotka valettiin suoraan korvaan) niin järjestettiin sessio johon se toi vehkeet ja halukkaat sai kohtuulliseen hintaan valetut tulpat. Ikävästi juuri silloin köyhänä opiskelija ei ollut ylimääräistä sukanvarressa :beye:
 
Aikoja sitten tutun tuttu tms. teki valettuja, ei siis noita Elacin vaan simppelimpiä ilman filtteriä jotka valettiin suoraan korvaan) niin järjestettiin sessio johon se toi vehkeet ja halukkaat sai kohtuulliseen hintaan valetut tulpat. Ikävästi juuri silloin köyhänä opiskelija ei ollut ylimääräistä sukanvarressa :beye:
 
Elacin RC minigripeille täältäkin iso suositus. Olen käyttänyt sellaisia päivittäin töissä jo vuodesta 2016 asti ja edelleen toimivat. Ainoastaan nuo mustat lenkit ovat molemmista katkenneet, mutta en ole niitä kyllä koskaan tarvinnutkaan.

Ne kahvat on kyllä täysin turhat. Mp-messuilla taitaa aina olla tarjous valetuista, en muista merkkiä. On hyvä huomioida, että jos aikoo sellaiset sieltä hankkia niin käy putsaamassa korvat ihan korvaimussa ennen messuja. Siinä on myös jokin varoaika puhdistuksen ja valoksen oton välissä. Olisiko ollut pari päivää, mutta kannattaa tämäkin tarkistaa. Eli siis puhdistuksen jälkeen ei saa suoraan mennä valumallin ottoon.
 
Ne kahvat on kyllä täysin turhat. Mp-messuilla taitaa aina olla tarjous valetuista, en muista merkkiä. On hyvä huomioida, että jos aikoo sellaiset sieltä hankkia niin käy putsaamassa korvat ihan korvaimussa ennen messuja. Siinä on myös jokin varoaika puhdistuksen ja valoksen oton välissä. Olisiko ollut pari päivää, mutta kannattaa tämäkin tarkistaa. Eli siis puhdistuksen jälkeen ei saa suoraan mennä valumallin ottoon.
Minäkin puhdistin korvat niin hyvin kuin osasin ennen jäljennösten ottoa, mutta silti ensimmäisten jäljennösten mukana tuli niin hyvät määrät vaikkua, että piti ottaa uudet :whistling:
 
Ne kahvat on kyllä täysin turhat. Mp-messuilla taitaa aina olla tarjous valetuista, en muista merkkiä. On hyvä huomioida, että jos aikoo sellaiset sieltä hankkia niin käy putsaamassa korvat ihan korvaimussa ennen messuja. Siinä on myös jokin varoaika puhdistuksen ja valoksen oton välissä. Olisiko ollut pari päivää, mutta kannattaa tämäkin tarkistaa. Eli siis puhdistuksen jälkeen ei saa suoraan mennä valumallin ottoon.
Viime messuilta hommasin FinFonicin valetut tulpat. FinFonic - Kuuloon liittyvien tuotteiden kotimainen asiantuntija
Olin kanssa käsityksessä että pitäis putsata korvat pari päivää ennen muottien ottoa, mutta siellä messuilla ne ainakin laitto vaan suoraan mömmöt korvaan. Itsellä vielä vaikkua erittyy normaalia enemmän, mutta kaikesta huolimatta ihan hyvät tulpat tuli ja oon ollut tyytyväinen. Tulpat tuli siis postissa parin viikon jälkeen laskun kera, hinta oisko ollut jotain 150€ luokkaa messutarjouksena.
 
Finnfonicin tulpat täälläkin. HJC RPHA 60 kypärän ja Intercom Tour kypäräpuhelimen kaiuttimien kanssa hiukan ahdasta. Kaiuttimet ei sovi täysin kypärä upotuksiin, niin parin tunnin päässä olon jälkeen rupee painamaan korvia. Ehkä HJC:n oma puhelinjärjestelmä olisi matalemmalla sovituksella.
 
Piti vielä renkaat vaihtaa kauden lopuksi missukan road kutosiin, niin eipä tarvitse keväällä sitä enää pohtia. Tuo laki koskien renkaan minimi urasyvyyttä (1mm) on mielestäni aika kyseenalainen. Itsellä edessä hieman alle 3mm, eikä olisi paljoa luottoa ainakaan reilummalla vesikelillä :rolleyes:
 
Viime messuilta hommasin FinFonicin valetut tulpat. FinFonic - Kuuloon liittyvien tuotteiden kotimainen asiantuntija
Olin kanssa käsityksessä että pitäis putsata korvat pari päivää ennen muottien ottoa, mutta siellä messuilla ne ainakin laitto vaan suoraan mömmöt korvaan. Itsellä vielä vaikkua erittyy normaalia enemmän, mutta kaikesta huolimatta ihan hyvät tulpat tuli ja oon ollut tyytyväinen. Tulpat tuli siis postissa parin viikon jälkeen laskun kera, hinta oisko ollut jotain 150€ luokkaa messutarjouksena.
Itellä tuli hankittu työhön tollaset kun alvitoman sais ostettu 10+ vuotta sitten(tai on mulla niitä vieläkin), Ainoa huonopuoli noissa että korvan auko kasvaa kokoajan isomaksi niin tehoo häviä noissa. Mutta olen kyllä pohtinut että pitäiskö hankia uudet missä on bluetoothi sisään rakenettu.
 
Tuo laki koskien renkaan minimi urasyvyyttä (1mm) on mielestäni aika kyseenalainen. Itsellä edessä hieman alle 3mm, eikä olisi paljoa luottoa ainakaan reilummalla vesikelillä
Tämä on taas näitä asioita joissa saa käyttää omaa järkeä. Se että laissa määrättäisiin minimiurasyvyys semmoiseksi että renkailla pärjää vielä kaatosateella motarivauhdeissa rengasurissa ajaen ei ole järkevää. Jos on riskiä joutua ajamaan vesisateella niin sitten käy vaihtamassa ne renkaat ajoissa. Jos ajelee ainoastaan aurinkoisina päivinä hyvällä kelillä niin se millikin riittää.
 
Jos on riskiä joutua ajamaan vesisateella niin sitten käy vaihtamassa ne renkaat ajoissa. Jos ajelee ainoastaan aurinkoisina päivinä hyvällä kelillä niin se millikin riittää.
Jep. Ja jos vertaa mp-renkaan muotoa auton renkaaseen, niin prätkärenkaan u- muoto jo sellaisenaan työntäää vettä alta enemmän kun auton rengas jonka pinta tietä vastaan on litteä. Eli se renkaan urien kuluneisuus on vain osa yhtälöä missä vesiliirron raja menee. Rengaskuluma, tien pinta (urat, uusi ja sileä asfaltti vs. vanha ja karhea), ajetaanko kaarteessa vai suoraan, vauhti ja jopa renkaan kumiseos vaikuttaa. Eli ei sitä urasyvyyttä yksikseen kannata liikaa miettiä. Mutta ei myöskään kannata ajaa renkaalla jossa verkko jo näkyy läpi (olen tyhmänä ajanut sellaisella sateessa, en joutunut liirtoon mutta ei siinä pitoa ollut kiihdytysessä nimeksikään).

Täällä ihan hyvää tutkielmaa aiheesta:
This Is How Motorcycle Tires Grip in the Rain on Wet Roads

"Fortunately, motorcycle tires are for the most part ‘pointy’ which gives them higher contact pressures. Even on a slick tire with no pattern at all, a motorcycle tire is still a lot harder to hydroplane."
 
Viime messuilta hommasin FinFonicin valetut tulpat. FinFonic - Kuuloon liittyvien tuotteiden kotimainen asiantuntija
Olin kanssa käsityksessä että pitäis putsata korvat pari päivää ennen muottien ottoa, mutta siellä messuilla ne ainakin laitto vaan suoraan mömmöt korvaan. Itsellä vielä vaikkua erittyy normaalia enemmän, mutta kaikesta huolimatta ihan hyvät tulpat tuli ja oon ollut tyytyväinen. Tulpat tuli siis postissa parin viikon jälkeen laskun kera, hinta oisko ollut jotain 150€ luokkaa messutarjouksena.

Erikoista. Itselle kerrottiin selkeästi aikaa varatessa (Tamrex), että korvat puhtaaksi ja kotikonstit ei riitä. Ennen valosten ottoa tarkasti korvat.
Kaveri taas aikoi tarttua (mp)messutarjoukseen, mutta homma tyssäsi tarkastukseen (liikaa vaikkua). En muista mikä firma kun tapahtui jo 2023, mutta ei Tamrex.
Ehkä firmoilla/työntekijöillä on moraalissa eroa, mutta mielestäni on arvelluttavaa ottaa mallit vaikkuisista korvista.
 
Erikoista. Itselle kerrottiin selkeästi aikaa varatessa (Tamrex), että korvat puhtaaksi ja kotikonstit ei riitä. Ennen valosten ottoa tarkasti korvat.
Kaveri taas aikoi tarttua (mp)messutarjoukseen, mutta homma tyssäsi tarkastukseen (liikaa vaikkua). En muista mikä firma kun tapahtui jo 2023, mutta ei Tamrex.
Ehkä firmoilla/työntekijöillä on moraalissa eroa, mutta mielestäni on arvelluttavaa ottaa mallit vaikkuisista korvista.
Varmasti on tekijöissäkin eroa, mutta niin on varmaan ihmisten vaikkumäärissäkin. Korvahan voi olla hyvinkin puhdas ilman mitään syväpuhdistusta...
 
Kyllä tossa varmaan on mutkia oiottu messumyynnin eteen. Muotteihinkin jäi tuossa tilanteessa selvästi tavaraa kiinni, mutta ei tuntunut haittaavan. Lopuksi sanoivat että kannattaa käydä pesettämässä korvakäytävät, kun se tuppo/muottivaha saattaa tiivistää vaikun syvemmälle korvaan.

Itseänikin siis tuo mietitytti että ei tarvitsisi pesua, mutta olin jonkun aikaa jo noiden hankkimista lykkäillyt kun ei ollut saanut aikaiseksi aikataulutettua tuota korvapesua ja muottien ottoa, niin päätin tarttua tilaisuuteen. Ja kuten aiemmin mainitsin niin oon ollut tyytyväinen noihin, ehkä kävi tuuri sen suhteen että muotit onnistui tarpeeksi hyvin eikä sen kummempia ongelmia oo korvissakaan ollut tuon seurauksena.
 
Täällä mopokuume kasvoi Jyväskylän rallin jälkeen niihin mittoihin, että oma oli hankittava melkein 15v katumopotauon jälkeen.

Lääkkeeksi vaivaan löytyi alkuun Suzuki GS500, jolla ehdin ajaa 50km ennenkuin purin sen palasiksi:lol:

20250815_204603.jpg
20250818_203224.jpg
20250822_201705.jpg
20250823_203946.jpg
20250823_202957.jpg

Nappulakumit on vielä varmaan tulossa, mutta alla olevissa on niin hyvin pintaa että täytyy ehkä ajella niitä vähän pois.

Tässä vaiheessa kävikin Sulo Vileenit pahemman kerran, kun omalle kylälle ilmestyi myyntiin GSX 600 projektipyörä mikä ei lähtenyt edes käyntiin ja oli ja puolittain purettu.

20250904_205911.jpg

Siitä tuli sitten otettua kaasarit irti ja auki ja käytettyä ne ultraäänipesussa. Muutaman tiivisteen joutui uusimaan ja takaisin nippuun ja kaasuttimien synkronointi, niin mopon saa jo käyntiin mutta käyntiongelmat edelleen vaivasivat ja syylliseksi paljastui todennäköisesti viallinen bensahana. Uusi hana on tällä hetkellä tilauksessa ja sitä odotellessa rakentelin pyörän kutakuinkin nippuun .

20250910_195729.jpg
20250910_195826.jpg

Täytyy päästä tuota mustaa vielä sen verran testaamaan että tiedän kumman haluan pitää ja kumman laitan keväällä myyntiin :D

Tai on sekin mahdollista että en malta luopua kummastakaan :rofl:
 
Täällä mopokuume kasvoi Jyväskylän rallin jälkeen niihin mittoihin, että oma oli hankittava melkein 15v katumopotauon jälkeen.

Lääkkeeksi vaivaan löytyi alkuun Suzuki GS500, jolla ehdin ajaa 50km ennenkuin purin sen palasiksi:lol:

20250815_204603.jpg
20250818_203224.jpg
20250822_201705.jpg
Oletin automaattisesti että postaus loppuu tuohon kolmanteen kuvaan ja voi vastata "Talvella on hyvin alkaa laittaa kasaan" :whistling:

Hyvä että välillä näin päin :thumbsup:
 
Eipä ollut tämäkään pyörä vuotta pidempään mulla. Joka ajokaudelle vaihtunut pyörä tässä 3v aikana, kun prätkäkortti ollut :D

Uusi pyörä tälle kaudelle HD Road King Classic 2012 ja vain 24000km ajettu Suomipyörä ja täydellisellä huoltokirjalla. 600km matkan ajoin kotiin ja totesin, että satula vaihtuu jo tuttuun Saddlemeniin myös tässä pyörässä. Muuten vaihdellut ledivalot eteen ja taakse ja vilkuille siistimmät kuoret. Joskohan tällä malttais sitten jo ajella useamman vuoden.

Ps. Pahoittelut kuva spämmistä. Siinä pari kuvaa vaan alkuperäisillä valoilla ja miltä pyörä näyttää nyt.
Jatketaas tätä omaa pyörän vaihto ketjua 😄 Kaksi kesää kerkesi Road King olla ajossa. Nyt syksyllä pyörä vaihtuikin Yamaha MT-09 2022 (otettu käyttöön 2023). Ajettu 3800km ja ensimmäiseltä omistajalta ostin. Tuntuu kyllä MT-09 painonsa puolesta joltain lasten pyörältä Road Kingin jälkeen 😂 kaksi kesää onkin pisin aika mitä yhtä pyörää pitänyt. Saa nähä kuinka kauan MT-09 jaksaa ajella.

Ketjuja ei ole pitkään aikaan tarvinnut huoltaa, joten antakaas vinkkejä hyvistä ketjurasvoista ja muutenkin kuinka pitää ketjut ja rattaat kunnossa.

IMG_3043.jpeg
 
Yamaha MT-09 2022 (otettu käyttöön 2023). Ajettu 3800km ja ensimmäiseltä omistajalta ostin. Tuntuu kyllä MT-09 painonsa puolesta joltain lasten pyörältä Road Kingin jälkeen 😂 kaksi kesää onkin pisin aika mitä yhtä pyörää pitänyt. Saa nähä kuinka kauan MT-09 jaksaa ajella.

Ketjuja ei ole pitkään aikaan tarvinnut huoltaa, joten antakaas vinkkejä hyvistä ketjurasvoista ja muutenkin kuinka pitää ketjut ja rattaat kunnossa.

IMG_3043.jpeg
Mulle palautui mopo tänään päivällä. KTM 790 Duke 2018 (täystehoinen malli). Pyörä oli 9 päivää lainassa ja lainaaja sai sillä A kortin ajettua itselleen tänään :)

Duke myös erittäin näppärä ja tuli kehuja pyörän keveydestä ja hyvästä käsiteltävyydestä.

MT-09 varmaan lähes yhtä kevyt.

"The 2018 KTM 790 Duke has a dry weight of approximately 169 kg and a wet weight of about 189 kg."

IMG20250906165848~2.jpg
 
On kyllä vaikea myytävä tuollanen pienempi pyörä Z650. Koko kesän tuli roikotettua myynnissä ja melko pitkälti nettimoton halvimpaan hintaan vastaaviin nähden mutta kyselyt laskettavissa yhden käden sormilla. Syksyä kohden alkaa onneksi kuume laskea eikä enää juuri tule tarjontaakaan selailtua kuin kerran pari kuussa.

Yllättävän pitkään pääsi alkuperäisrenkailla (+13 000km) ja olisi vielä pidempäänkin varmaan päässyt mutta nyt oli viikko sitten aamulla takakumi tyhjä ja joku hengetön reikä jossain. Alkoi se olla jo vaihtokunnossa ja märällä varmasti pito huomattavasti heikompi mitä uudella mutta olisi sillä nyt tämän syksyn vielä ajellut.

Z900 ollut pitkään kiikarissa ja salaa olen toivonutkin ettei oma menisi kaupaksi. Josko sitä ensi kesänä (tai sitä seuraavana) saisi sitten jo noita -25 mallin pyöriä käytettynä paremmin.

kawa.jpg
 
On kyllä vaikea myytävä tuollanen pienempi pyörä Z650. Koko kesän tuli roikotettua myynnissä ja melko pitkälti nettimoton halvimpaan hintaan vastaaviin nähden mutta kyselyt laskettavissa yhden käden sormilla. Syksyä kohden alkaa onneksi kuume laskea eikä enää juuri tule tarjontaakaan selailtua kuin kerran pari kuussa.

Yllättävän pitkään pääsi alkuperäisrenkailla (+13 000km) ja olisi vielä pidempäänkin varmaan päässyt mutta nyt oli viikko sitten aamulla takakumi tyhjä ja joku hengetön reikä jossain. Alkoi se olla jo vaihtokunnossa ja märällä varmasti pito huomattavasti heikompi mitä uudella mutta olisi sillä nyt tämän syksyn vielä ajellut.

Z900 ollut pitkään kiikarissa ja salaa olen toivonutkin ettei oma menisi kaupaksi. Josko sitä ensi kesänä (tai sitä seuraavana) saisi sitten jo noita -25 mallin pyöriä käytettynä paremmin.

kawa.jpg

Itselläkin yksi pyöristä ollut myynnissä jo useamman kuukauden ja 2 yhteydenottoa saanut, vaikka varustelu ja hinta pitäisi olla kohdillaan. Enpä muista, että ennen olisi ollut koskaan pyörä näin kauaa myynnissä.
 
On kyllä vaikea myytävä tuollanen pienempi pyörä Z650. Koko kesän tuli roikotettua myynnissä ja melko pitkälti nettimoton halvimpaan hintaan vastaaviin nähden mutta kyselyt laskettavissa yhden käden sormilla. Syksyä kohden alkaa onneksi kuume laskea eikä enää juuri tule tarjontaakaan selailtua kuin kerran pari kuussa.

Yllättävän pitkään pääsi alkuperäisrenkailla (+13 000km) ja olisi vielä pidempäänkin varmaan päässyt mutta nyt oli viikko sitten aamulla takakumi tyhjä ja joku hengetön reikä jossain. Alkoi se olla jo vaihtokunnossa ja märällä varmasti pito huomattavasti heikompi mitä uudella mutta olisi sillä nyt tämän syksyn vielä ajellut.

Z900 ollut pitkään kiikarissa ja salaa olen toivonutkin ettei oma menisi kaupaksi. Josko sitä ensi kesänä (tai sitä seuraavana) saisi sitten jo noita -25 mallin pyöriä käytettynä paremmin.

kawa.jpg
Kawasakin luulisi menevän paremmin kaupaksi, kuin esim KTM. Olen yrittänyt 790 Dukea kaupitella, mutta ei ole ollut yhtään kiinnostunutta. Vm2018 ja 7000€, eikä hirmusti ajettu, 24tkm.

Toki Kotarin voisi pitää itselläkin, kun ei mitään valittamista ole moposta. Jos ei mene kaupaksi, niin ei haittaa ja ajelen itse :)

Mulla oli noin vuosi sitten Kawasaki Z900. Se meni kaupaksi 8500€ ja sen vuosimalli oli 2021. Ehkä silti pidän hieman enemmän tuosta luultavasti epäluotettavammasta Kotarista, kuin Z900.
 
Kawasakin luulisi menevän paremmin kaupaksi, kuin esim KTM. Olen yrittänyt 790 Dukea kaupitella, mutta ei ole ollut yhtään kiinnostunutta. Vm2018 ja 7000€, eikä hirmusti ajettu, 24tkm.

Toki Kotarin voisi pitää itselläkin, kun ei mitään valittamista ole moposta. Jos ei mene kaupaksi, niin ei haittaa ja ajelen itse :)

Mulla oli noin vuosi sitten Kawasaki Z900. Se meni kaupaksi 8500€ ja sen vuosimalli oli 2021. Ehkä silti pidän hieman enemmän tuosta luultavasti epäluotettavammasta Kotarista, kuin Z900.
Itsellä ainakin heräisi pelko nokka-akseleista noissa dukeissa niin voi selittää heikon kysynnän. 890 Duke R haaveillut, mutta ehkä kallistun MT-09 tai Street tripleen. @Pesari kävitkö koeajamassa kumpaakaan näistä vai suoraan mt-09?
 
Itsellä ainakin heräisi pelko nokka-akseleista noissa dukeissa niin voi selittää heikon kysynnän. 890 Duke R haaveillut, mutta ehkä kallistun MT-09 tai Street tripleen. @Pesari kävitkö koeajamassa kumpaakaan näistä vai suoraan mt-09?
En käynyt koeajamassa mitään muita etukäteen ja tuotakin vasta myyjän luona pikku lenkin. Oli kyllä ton HD:n jälkeen taas niin outo ajoasento ensimmäisten minuuttien ajan, etten meinannut jalkoja löytää tapeille 😂
 
Sain tuon mustan GSX sen verran toimimaan, että päästiin velipojan ja kaverin kanssa lauantaina pienelle moporeissulle. Velipoika ajoi GS puoleenväliin ja sitten vaihdettiin, niin pääsin itsekin vertailemaan kumpi tuntu omaan käteen kivammalta. Kyllä tuo GSX on ominaisuuksiltaan enemmän oman tyylinen, joten tuo GS joutaa eteenpäin.

20250913_190146.jpg
20250913_190126.jpg

GSX vaatii vähintään isommat tyhjäkäyntisuuttimet, mahdollisesti myös pääsuuttimet. Joutu avaan seosruuveja 4 kierrosta ja nostaan neulat ylimpään asentoon, että sai edes lähelle ajettavaksi.
 
Itsellä ainakin heräisi pelko nokka-akseleista noissa dukeissa niin voi selittää heikon kysynnän. 890 Duke R haaveillut, mutta ehkä kallistun MT-09 tai Street tripleen. @Pesari kävitkö koeajamassa kumpaakaan näistä vai suoraan mt-09?
Jårjettömät nuo long life öljyt tuosa kotarissa. Tuskin ois mitään sanomista nokiasa kun puolittaa tuon 15 tonnia. Kaveri just puhu että mLC koneisesa 1200cc Gessusaki alkaa kone ääntään loppumatkasta 10 tonnin vaihtovälistä. Sielä on sentään 4 litraa öljyä.
 
Jårjettömät nuo long life öljyt tuosa kotarissa. Tuskin ois mitään sanomista nokiasa kun puolittaa tuon 15 tonnia. Kaveri just puhu että mLC koneisesa 1200cc Gessusaki alkaa kone ääntään loppumatkasta 10 tonnin vaihtovälistä. Sielä on sentään 4 litraa öljyä.
Kyllä juu! Tuo 790 Duke on huollettu normaalisti kerran vuodessa, eli öljyillä on ollut keskimäärin 3430km vaihtoväli (2018 ja 24tkm). Aika tasaisesti ajettu joka vuosi tuo aika pieni määrä kilometrejä.

Tuon huoltovälin muutin itse, että pitäisi tulla 7500km tai vuosi. Eli viimeistään 29tkm kohdalla muistaakseni öljyt ja suodatin vaihtoon.

4 x 20min ajot oli Botniaringillä ja pyörä kesti kyllä oikein hyvin tuon "kurituksen". Normi ajossakin pidän kierrokset yli 3000, että en vedätä turhaan liian pienillä kierroksilla (mahdollisesti öljypumppu toimii paremmin).

Eli toivottavasti nuo pienet kikat auttaa ja olisi pitkäikäinen moottori :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 067
Viestejä
4 924 827
Jäsenet
79 297
Uusin jäsen
Kaakelilattia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom