Mopokuumetta

Ilmeisesti vuosimalliin 2023 tuli jotain sellaista parannusta, että kannattaa sitä tuoreempia enimmäkseen vilkuilla? Tämä ainakin tuossa mainitussa SR/F-mallissa. Käytettyjen tarjonta tietty näiden osalta suunnilleen säälittävällä mallilla ainakin Suomessa. Euroopassa ehkä näitä on saatavilla, mutta en ole viime vuosina seurannut, millaisiin kustannuksiin tulisi tuontihommissa varautua.
Moottoripyöriä yleisesti on hyvin myynnissä Suomessa. Mitä nopeasti katsonut niin isoja sähkömopoja sitten käytännössä ei ole melkein ollenkaan myynnissä? Eli oikeastaan ne on sitten uusia.

Livewire One myös sellainen, että käytettynä 0kpl. Pois lukien yksi erä Motoseinöjoen maahantuomia (ehkä 5kpl) ja toinen erä, joka on 8kpl.

Se muuten tuosta, että sähkömoottoripyöristä täytyy maksaa autovero, kun tuo sen maahan. Sen suuruutta en tiedä. Kun taas sähköautoissa sitä autoveroa ei ole (jos on uudehko auto kyseessä).

Livewire One:n hankkiminen juuri nyt myös siksi vähän kiinnostelisi, kun niitä ei tuohon 16900€ hintaan ehkä kohta saa. Vaikka kallishan tuokin varmasti on? Jos siis saavat joskus tuon 8kpl erän myytyä.

Edit:
Mobile.de Livewire One 2023, 20k€. Tuo oli ainut myynnissä.

Vanhempaa HD nimistä samaa pyörää löytyy muutama. Alkaen 16500€, mutta jo 2020 otettu käyttöön.

Akkutakuu on vain 5 vuotta, eli tuostakin on jo takuu ohi.

E2:
Sinisiä ei ollut yhtään myynnissä. Eli senkin puolesta hyvä väri olisi :)
 
Viimeksi muokattu:
Sininen on sentään väri :D Harmaa ja musta ovat ehkä hieman tylsiä. Lisäksi ne eivät varmaan juurikaan erotu tien päällä joten siniselle siitä pieni piste.
Sadepäivä, niin oli aikaa katsoa lisää kuvia ja verrata niitä. Sinistä ei oikein mistään löydy juuri, niin siitä plussa :D

Huomasin että sinisessä "tankki" ei ole kokonaan sininen, vaan alaosa on musta. Lisäksi sitten sinisessä tuo LiveWire teksti on valkoisella, eli sen kyllä huomaa. Huomaa siis liian hyvin, kun hillitympi on aina tyylikkäämpi?

Mutta koska tuollainen (matta?) tummansininen on jo niin lähellä mustaa, niin eipä tuossa mitään ongelmaa tule. Päätös kumminkin, että hylkäisin tuon vaaleimman värin, eli harmaan. Voisin veikata että HD:n oranssi olisi se kivoin, mutta sitähän ei ole enää Livewire merkin alla ollut. Toisaalta ei vikaa myöskään matta keltaisessa tai matta tummanpunaisessa. Toki matta sininen on hyvin hillitty noissa kuvissa muihin verrattuna.

Screenshot_2025-05-29-14-51-17-10_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Screenshot_2025-05-29-14-49-40-84_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Sininen on sentään väri :D Harmaa ja musta ovat ehkä hieman tylsiä. Lisäksi ne eivät varmaan juurikaan erotu tien päällä joten siniselle siitä pieni piste.
Ei näköjään kannata editoida viestiä, kun viesti ei silloin talletu ollenkaan :D Naputtelin siis jo viestin valmiiksi, mutta teksi hävisikin bittiavaruuteen, kun sivu päivittyi itsestään. Usein jää sivu auki ja teksti kesken, niin sitten tekstiä ei enää ole. Lisäksi puhelimella hidas naputella uudelleen.


Puolisollekin nyt siis ekaa kertaa näytin nuo viimeiset kaksi kuvaa. Vastaus: Musta tietenkin.

Sininen ja musta molemmat hyviä. Itse saan toki päättä täysin, että mikä tulee, jos tulee. Mutta koska molemmat vaihtoehdot on hyviä ja en osaa päättää, niin kannattaa ehkä mennä puolison mielipiteen mukaan. Harmaata väriä en edes näyttänyt (en tykkää juuri tuosta itsekään). Eikä se sen mielestä olisi edes ollut hyvä. Koska harmaa/hopea auto on kuulemma "ruma".

Täytyy myyjälle siis taas laittaa viestiä. Ei toki pyhänä ole töissä, eikä vastaa, mutta on ainakin viesti luettavissa heti huomenna.

Myyjän mukaan huomenna perjantaina menee ekat pyörät kilpiin (eka pieni pyöräerä). Niin pitäisi saada myös vakuutuksen ja kaskon hinnan selville.
 
Ihme ja kumma, omasta CBR1100XX Super Blackbirdistä puuttui keskijalta.

Tässä lyhyt ohje asennukseen ja osanumerot:
1. Tarvitset keskijalan, löytyy ebaystä noin 50€ hintaan. KATSO että otat mallin missä tulee jousi mukana.
2. Tarvitset myös 14mm räikkälenkkiavaimen. On niin tiukka paikka pakoputkien takia ettei mahdu normaalilla räikällä +hylsyllä millään.
3. Tarvitset seuraavat osat:
  • 2x stand bolt: 90105KBG000 (BOLT,FLANGE,10X40).
  • 2x washer: 9410310700 (WASHER,PLAIN,10MM).
  • 1x spring washer: 90551SE0000 (WASHER 24X18,SPG).
  • 2x collars: 50503MA1000 (COLLAR,MAIN STAND).
4. Kasaa osat seuraavalla tavalla:
1748525033917.png

5. Aseta jalka paikalleen pultinreikien päälle. Helpottaa jos laitat ensiksi tuon ei "jousitetun" puolen ja sen jälkeen pullautat jalan toisen reiän päälle. Tällöin saat puristettua tuon jousiprikan kätevästi kasaan:
1748525185834.png

6. Kiristä molemmat pultit kiinni.
7. Vedä jousi kiinnityspisteen yläpuolella olevasta koukusta jalassa olevaan koukkuun. Helpottaa jos laitat pyörän valmiiksi keskijalalle, sitten ristipääruuvari jalassa olevaan koukun koloon alapuolelle. Jousen koukku ruuvariin kiinni mahdollisimman lähelle koukun koloa ja sitten väännät alaspäin -> jousi venyy ja koukku sujahtaa koloon ruuvarin tilalle.
7. Nauti keskijalan helppoudesta ketjujen ja takapään huolloissa!

Enkku versio löytyy täältä: CBR1100XX Centerstand installation
 
Ihme ja kumma, omasta CBR1100XX Super Blackbirdistä puuttui keskijalka.
Oliko helppo asentaa? Helpottaa varmasti ainakin huoltojen tekemistä.

Aika harvasta tuo keskijalka taitaa enää nykyisin löytyä. Lisäksi ei ole edes mitään paikkaa, mihin sen saisi laitettua.
 
Oliko helppo asentaa? Helpottaa varmasti ainakin huoltojen tekemistä.

Aika harvasta tuo keskijalka taitaa enää nykyisin löytyä. Lisäksi ei ole edes mitään paikkaa, mihin sen saisi laitettua.
Noin 30min homma kunhan tajusi käydä ekan pultin jälkeen ostamassa räikkälenkin. Muuten menee henki ja terveys kun pulteissa on tehtaalta kierrelukite ja todella tiheä kierre.
Lisäksi kun ei ole sitä keskijalkaa, vasemman pultin kiinnittäminen on entistä haastavempaa kun pyörä kallellaan.
 
No jo on touhua, itse en koskaan käytä sivujalkaa.
Mulla oli joskus Honda XL 1000 Varadero ja siinä molemmat jalat. Mutta koska tuo pyörä on jo sen verran raskas, niin haastavampi/rasksampi laittaa keskijalalle. Eli sivuseisontatukea tuli lähes pelkästään käytettyä.

HD V-Rodissa on kyllä erittäin hyvä sivutuki. On kyllä tukeva. Toki alusta pitää olla sellainen, että jalka ei painuisi maahan.
 
Keskijalka oli ensimmäinen asia mikä lähti pois. Rajoittaa kallistusta ja lisää turhaa painoa. Näin omaan makuun...
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se melko painava köntti metallia, mutta helpottaa eloa niin ettei oo tullu ainkaan vielä poistettua. Voishan tuohon lankarullat laittaa ja koukut tuohon nostimeen.

Mulla ei ollu varaterosa ollenkaan keskitukea. Asensin siihen SWMotechin tuen, mutta se oli kyllä huonoa suunnittelua. Ja otti kyllä kenttään kiinni heti kun vauhti oli sopivalla tasolla.
 
No joo, monihan vaihtaa akunkin kevyempään, oma 120kg massa ei aiheuta huolta ;-)
Kyllä akkukin on vaihdettu litium akkuun ja omapaino 75kg ei myöskään aiheuta huolta. :facepalm:

Mutta koitappa ottaa siitä vespasta yli 15% omapainosta pois, niin saatat yllättyä.

Trumppa painoi vakiona +230kg tankki täynnä ja nyt se painaa tankki täynnä 195kg.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 469
Viestejä
4 787 767
Jäsenet
77 771
Uusin jäsen
Tunarit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom