Mopokuumetta

Tulinpa vasta tänään ensimmäistä kertaa töihin prätkällä (Porvoon ent. MLK - Otaniemi, 70km). En edes muista milloin työmatkamotorismi olisi alkanut näin myöhään keväällä. Olisihan tuossa ehkä ollut kelejä aiemminkin, mutta huomaan vanhetessani että mukavuudenhalu on vahvasti lisääntynyt, en edes mieti pyörällä töihin menemistä jos on alle +10C aamulla tai jos sadetutka/säätiedot vihjaisee että taivaalta tulisi jotain mömmöä. Niin ne ajat muuttuvat. Mutta on se silti kivaa.
Pari viikkoa tullut työmatkaa sahattua (40km) ja olihan se tänään mukava ajella +10c kun viime viikon +2c pelkkä pyörän käyntiin jääminen oli operaatio + sai kalsaritkin jo jättää pois ajohousujen alta.

Toki sateella en minäkään työmatkaa aja, toki välillä on joku random kuuro yllättänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä työmatka ajossa rajana sellanen +4 ja ainoastaan pieni tihkusateen riski. Sateella mennään sitten autolla. On tässä nyt vähintään pari viikkoa tullut ajeltua pyörällä töihin.
 
Oisko ehdotuksia sadehaalarille, joku mikä menee suht pieneen tilaan? Tarkoitus ottaa reilun kokoinen mikä menee ajokamojen päälle jos sade yllättää. Tämä nyt tuli ekana vastaan: Ixon Compact sadeasu - moottoripyörävarusteet - Storm Motor
Kannattaa käydä ajokamat päällä kokeilemassa vetää tuommonen yksiosainen kiireellä päälle. Siinä voi tosin tulla tehtyä ostopäätöskin samalla kun repeää jostain kohtaa. Vahva suositus kaksiosaiselle.
 
Tuli ainakin omaan silmään hieman sulavamman näköinen pyörä, kun irrotin matkustajan selkänojan. Eli siis turhaan se selkänoja siinä törrötti :) Etulokarin toki voisi myös kiinnittää takaisin.

Screenshot_2025-05-19-19-44-14-93_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
 
Hölmöä kysellä näin jälkikäteen, mutta onko porukalla kokemusta kypäräpuhelimista?

Tilasin jo, ("kun halvalla sain") Sena 50S Mesh 2.0 By Harman Kardon, tuossa varmaan paljon turhia ominaisuuksia omaan käyttöön, mutta haluan että musiikki kuuluu hyvin.
 
Hölmöä kysellä näin jälkikäteen, mutta onko porukalla kokemusta kypäräpuhelimista?

Tilasin jo, ("kun halvalla sain") Sena 50S Mesh 2.0 By Harman Kardon, tuossa varmaan paljon turhia ominaisuuksia omaan käyttöön, mutta haluan että musiikki kuuluu hyvin.
Mulla ollut käytössä sena 20s evo varmaan joku 3-4v. Ihan tyytyväinen olin aluksi, mutta parin vuoden jälkeen se pyöritettävä rulla millä säädetään volumea ja vaihdetaan kappaleita alkoi oireilla. Nykyään joutuu rullata edes takas, että alkaa toimimaan. Toivottavasti tossa kalliimmassa versiossa ei tule samaa ongelmaa. Äänenlaatu tuossa varmasti parempi tuon harman kardon yhteistyön ansiosta. Senan sovellus puhelimella ja laitteen tunnistus tietokoneella hankalia ainakin tuolla omalla laitteella. Tosin eipä tota sovellusta tarvitse käyttää ja tietokoneella päivittää vain kerran sillä uusia päivityksiä ei ole tullut. 200e-300e hintaseksi laitteeksi lopulta pieni pettymys. Seuraava laite tulee olemaan cardo packtalk edge tai pro.
 
Hölmöä kysellä näin jälkikäteen, mutta onko porukalla kokemusta kypäräpuhelimista?

Tilasin jo, ("kun halvalla sain") Sena 50S Mesh 2.0 By Harman Kardon, tuossa varmaan paljon turhia ominaisuuksia omaan käyttöön, mutta haluan että musiikki kuuluu hyvin.
On kokemuksia, hyvinkin paljon. Hankin ensimmäisen Cardo Scala Riderin joskus ehkä 2006, ja sen jälkeen useampi, mutta aina Cardo. Aikanaan Cardoissa oli parempi IP-luokitus sateenkeston ym. suhteen kun Senalla mutta asia lienee muuttunut nyttemmin. Nykyäänkin käytössä Cardo Freecom 4 isommilla Bosen kuulokkeilla, käyttö 99% musan kuuntelu ajellessa, ja 1% puhelinkäytössä. Vaikka kypärässäni (Shoei Neotec 2) oli valmius sisäänrakennettuun Senan headsettiin niin en silti halunnut sellaista, liian kallis ominaisuuksiin nähden eikä välttämättä lainkaan helposti siirrettävissä jos kypärä vaihtuisi.

Näissä bluetooth+mesh- ym. järjestelmissä kannattaa myös miettiä käyttöscenariota. Ajelen yksin 99% ajasta, mutta jos kaveriporukassa mennään (kaikilla muilla Senat) niin se merkkien välinen yhdistettävyys ei ole mitenkään itsestäänselvää, vaikka mainokset sanoisivatkin että toimisi. Noitten kanssa on nimittäin tapeltu varsin paljon, ja joskus vaan luovutetaan ja käytetään käsimerkkejä ja perinteistä huitomista jos letkassa on asiaa :D
 
Mulla ollut käytössä sena 20s evo varmaan joku 3-4v. Ihan tyytyväinen olin aluksi, mutta parin vuoden jälkeen se pyöritettävä rulla millä säädetään volumea ja vaihdetaan kappaleita alkoi oireilla. Nykyään joutuu rullata edes takas, että alkaa toimimaan. Toivottavasti tossa kalliimmassa versiossa ei tule samaa ongelmaa. Äänenlaatu tuossa varmasti parempi tuon harman kardon yhteistyön ansiosta. Senan sovellus puhelimella ja laitteen tunnistus tietokoneella hankalia ainakin tuolla omalla laitteella. Tosin eipä tota sovellusta tarvitse käyttää ja tietokoneella päivittää vain kerran sillä uusia päivityksiä ei ole tullut. 200e-300e hintaseksi laitteeksi lopulta pieni pettymys. Seuraava laite tulee olemaan cardo packtalk edge tai pro.

No tuossa on ainakin 3v takuu, joten siinä mielessä edistystä ja jos ei muuta niin virhevastuun piikkiin sitten vaatii hyvitystä, sillä kyllä tuollaisen pitää kestää enemmän kuin 3-4v.

On kokemuksia, hyvinkin paljon. Hankin ensimmäisen Cardo Scala Riderin joskus ehkä 2006, ja sen jälkeen useampi, mutta aina Cardo. Aikanaan Cardoissa oli parempi IP-luokitus sateenkeston ym. suhteen kun Senalla mutta asia lienee muuttunut nyttemmin. Nykyäänkin käytössä Cardo Freecom 4 isommilla Bosen kuulokkeilla, käyttö 99% musan kuuntelu ajellessa, ja 1% puhelinkäytössä. Vaikka kypärässäni (Shoei Neotec 2) oli valmius sisäänrakennettuun Senan headsettiin niin en silti halunnut sellaista, liian kallis ominaisuuksiin nähden eikä välttämättä lainkaan helposti siirrettävissä jos kypärä vaihtuisi.

Näissä bluetooth+mesh- ym. järjestelmissä kannattaa myös miettiä käyttöscenariota. Ajelen yksin 99% ajasta, mutta jos kaveriporukassa mennään (kaikilla muilla Senat) niin se merkkien välinen yhdistettävyys ei ole mitenkään itsestäänselvää, vaikka mainokset sanoisivatkin että toimisi. Noitten kanssa on nimittäin tapeltu varsin paljon, ja joskus vaan luovutetaan ja käytetään käsimerkkejä ja perinteistä huitomista jos letkassa on asiaa :D
Cardoa katsoin, mutta löysin artikkelin, missä ovat alkaneet perimään kuukausimaksua tietyistä ominaisuuksista ja sellainen valmistaja ei saa minulta penniäkään!
 
Cardolla mennään ja otin sen ns. parhaimman kun on kaatumistunnistus ja ne paremmat elementit. Pirun hyvin toimii, visiiri auki 100kmh kokeilin ja kaveri sanoi ettei edes huomaa että on prätkän selässä. Bonuksena magneetti kiinnitys ja auto on/off.
 
Cardoa katsoin, mutta löysin artikkelin, missä ovat alkaneet perimään kuukausimaksua tietyistä ominaisuuksista ja sellainen valmistaja ei saa minulta penniäkään!
Voi helvata, tuon olen aivan missannut? Tämä ilmeisesti kyseessä [1] ja koski (ainakin 2023) vain packtalk sarjaa. Jos tuo laajenee koskemaan kaikkia Cardon tuotteita niin nykyinen lienee sitten viimeinen hankkimani Cardo, vaikka olenkin ollut niihin varsin tyytyväinen. En aio hankkiä mitään subscriptioneita yhtään mihinkään, oli ne sitten vekottimia, softaa tai striimauspalveluita.

[1] Cardo launches new subscription-based Packtalk Custom ja Cardo Now Has Subscription Based Headsets....When Will This Sh*t End?
 
Nyt tuli myös eturengas. Tarkistin myös valmistusmaat. Metzeler Saksa ja Bridgeatone Japani.



Tuli siis kumminkin sekarengastus. Koot 180/55R18 ja 120/70R19. Lähes sama korkeus noissa.

Aika vähän tulee missään soralla/hiekkatiellä ajettua, mutta ehkä Bridgestone AX41S olisi siihen vähäsen parempi kuin Metzeler Cruisetec. Minusta AX41S mallissa on vähän "hauskempi" kuvio (varsinkin takarenkaana olisi ollut).

Kunhan saa uudet renkaat alle, niin niissä ainakin on riittävän pyöreä kuvio. Ajettavuus siis pitäisi jonkin verran muuttua vanhoihin kuluneisiin verrattuna.

IMG20250520113245~3.jpg

Takarengas
Screenshot_2025-05-20-12-07-07-69_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg

Onko porukalla kokemusta kypäräpuhelimista?

Tilasin jo, ("kun halvalla sain") Sena 50S Mesh 2.0 By Harman Kardon, tuossa varmaan paljon turhia ominaisuuksia omaan käyttöön, mutta haluan että musiikki kuuluu hyvin.
Eilen ajelin nyt ekaa kertaa hieman pidemmän 145km lenkin. Ei ole noista puhelimista itsellä kokemusta. Mutta nappikuulokkeetkin mahtui juuri ja juuri. Vähän saattaa vaimentaa melua ja kun oli vaan riittävän isolla (täysillä), niin kuuluvuus oli ihan hyvä.

Samalla reissulla isä pääsi myös v-rodilla koeajolle.

Eilen huomasin myös vanhassa takapyörässä aivan olemattoman metallisen piikin. Luultavasti on ollut siinä jo kauan, mutta ei ollut kumminkaan puhkonut rengasta. Piti kumminkin ruuvimeisseliä ja pihtejä käyttää apuna, että sai sen pois.

Edit:

On se selkeästi "rajumpi" muotoilu tuossa Bridgestonessa, kun vertaa sitä vaikka tuohon vanhaan Pirelli Night Dragoniin.

Screenshot_2025-05-20-13-52-10-78_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg

Screenshot_2025-05-20-14-49-16-54_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Täällä käytössä Sena SMH10. Maksoi Saksan Amazonissa 142€ vuosi sitten niin tuli hommattua. Eipä kyllä juurikaan ole käytössä, ellen kavereiden kanssa aja jolloin voi jotain höpistä.

Ite tykästynyt noihin Shure SE215 -nappeihin jotka ovat olleet ainoat jotka muotoilunsa ansiosta istuu kypärän alle hyvin. Eli ei lennä pois päästä kun laittaa kypärän tahi ottaa pois. (kypäränä schuberth c3 pro). Yksikään bluetooth -nappikuuloke ei ole allekirjoittaneella toiminut... Ne tuntuu olevan aivan liian "mollukoita" kypärän alle.
 
Näissä bluetooth+mesh- ym. järjestelmissä kannattaa myös miettiä käyttöscenariota. Ajelen yksin 99% ajasta, mutta jos kaveriporukassa mennään (kaikilla muilla Senat) niin se merkkien välinen yhdistettävyys ei ole mitenkään itsestäänselvää, vaikka mainokset sanoisivatkin että toimisi. Noitten kanssa on nimittäin tapeltu varsin paljon, ja joskus vaan luovutetaan ja käytetään käsimerkkejä ja perinteistä huitomista jos letkassa on asiaa :D
Jos ei yhdistäminen onnistu, niin aina voi soittaa perinteisen puhelun tai vaikka whatsapp ryhmäpuhelun 👍 ne ei myöskään katkea vaikka etäisyys venähtäisi syystä tai toisesta esim. tiet erkanee, kun lähdetään kotia kohti ja jutut vielä kesken.
 
Jos ei yhdistäminen onnistu, niin aina voi soittaa perinteisen puhelun tai vaikka whatsapp ryhmäpuhelun 👍 ne ei myöskään katkea vaikka etäisyys venähtäisi syystä tai toisesta esim. tiet erkanee, kun lähdetään kotia kohti ja jutut vielä kesken.
Tätä on tullut tehtyä kun on ajanut kaverin kanssa peräkanaa, etenkin jos toinen ei tiedä mihin ollaan menossa.
 
Jos ei yhdistäminen onnistu, niin aina voi soittaa perinteisen puhelun tai vaikka whatsapp ryhmäpuhelun 👍 ne ei myöskään katkea vaikka etäisyys venähtäisi syystä tai toisesta esim. tiet erkanee, kun lähdetään kotia kohti ja jutut vielä kesken.
Muuten hyvä, paitsi että meidänkin vanhojen setämiesten ryhmässä on ainakin yksi minuakin jäärempi salaliittoteoreetikko joka ei suostu whatsappia tms. edes harkitsemaan. Ja kyllähän ne käsimerkit ovat toimineet jo vuosikymmeniä :)
58f24954d2afb21a9270aa73d7a775e9.webp
 
Voi helvata, tuon olen aivan missannut? Tämä ilmeisesti kyseessä [1] ja koski (ainakin 2023) vain packtalk sarjaa. Jos tuo laajenee koskemaan kaikkia Cardon tuotteita niin nykyinen lienee sitten viimeinen hankkimani Cardo, vaikka olenkin ollut niihin varsin tyytyväinen. En aio hankkiä mitään subscriptioneita yhtään mihinkään, oli ne sitten vekottimia, softaa tai striimauspalveluita.

[1] Cardo launches new subscription-based Packtalk Custom ja Cardo Now Has Subscription Based Headsets....When Will This Sh*t End?
Toivotaan, ettei tällainen trendi lisäänny, mutta jos maksajia on tarpeeksi, niin yleensä valmistaja huomaa, että tästähän saa hyvin rahaa ja kohta kaikesta joutuu maksamaan.
 
Toivotaan, ettei tällainen trendi lisäänny, mutta jos maksajia on tarpeeksi, niin yleensä valmistaja huomaa, että tästähän saa hyvin rahaa ja kohta kaikesta joutuu maksamaan.
Garminhan teki äskettäin ihan saman. Vanhoja ominaisuuksia ei lukittu maksun taakse mutta muuten kk-maksu, samoin ymmärtääkseni Oura jne jne. Ihan sanonko mistä. Onneksi prätkässä ei ole etäyhteyksiä, ei voi valmistaja pistää ABS:ää, TC:tä ja maximi tehoja paywallin taakse.
 
Garminhan teki äskettäin ihan saman. Vanhoja ominaisuuksia ei lukittu maksun taakse mutta muuten kk-maksu, samoin ymmärtääkseni Oura jne jne. Ihan sanonko mistä. Onneksi prätkässä ei ole etäyhteyksiä, ei voi valmistaja pistää ABS:ää, TC:tä ja maximi tehoja paywallin taakse.
Joo, taisi koskea Garmin Connectin jotain kuntoiluominaisuuksia (jotka ei kiinnosta minua yhtään (ja se kyllä minusta näkyykin)). Onneksi sentään pyörän Garmin Zumo 396 LMT-S:ssä (ja auton navissa myös) on elinikäiset ilmaiset karttapäivitykset.
 
Potilaana oli hd vsrc v-rod 2002. Sain sen etupään kasaan jo varmaan viikko sitten. Mutta osaakohan joku kertoa, että mikä tarkoitus on jousen päälle tulevalla "renlaalla"? Renkaan päälle siis tulee vielä putki.

Oli vaan tuo rengas tippunut maahan ja en heti tajunnut, että mihin kohtaan se pitää laittaa. Itse en oikein käsittänyt, että onko sillä isommin mitään virkaa? Kai kumminkin insinööri on laittanut osan sinne ihan tarkoituksella? :)

Kuva 46:
IMG20250520093732.jpg

Garminhan teki äskettäin ihan saman. Vanhoja ominaisuuksia ei lukittu maksun taakse mutta muuten kk-maksu, samoin ymmärtääkseni Oura jne jne. Ihan sanonko mistä. Onneksi prätkässä ei ole etäyhteyksiä, ei voi valmistaja pistää ABS:ää, TC:tä ja maximi tehoja paywallin taakse.
Saa kyllä olla tosi tarkkana tuossakin asiassa. Just että ostaa epähuomiossa laitteen, jonka käyttö muuttu pian maksulliseksi (jos haluaa vielä maksaa/käyttää) :D
 
Potilaana oli hd vsrc v-rod 2002. Sain sen etupään kasaan jo varmaan viikko sitten. Mutta osaakohan joku kertoa, että mikä tarkoitus on jousen päälle tulevalla "renlaalla"? Renkaan päälle siis tulee vielä putki.

Oli vaan tuo rengas tippunut maahan ja en heti tajunnut, että mihin kohtaan se pitää laittaa. Itse en oikein käsittänyt, että onko sillä isommin mitään virkaa? Kai kumminkin insinööri on laittanut osan sinne ihan tarkoituksella? :)

Kuva 46:
IMG20250520093732.jpg


Saa kyllä olla tosi tarkkana tuossakin asiassa. Just että ostaa epähuomiossa laitteen, jonka käyttö muuttu pian maksulliseksi (jos haluaa vielä maksaa/käyttää) :D
Ei sillä varmasti ajoa vaarantavaa tarkoitusta ole, jos puuttuu. Olisiko jonkun näköinen "prikka" välissä, että kun iskarin päätytulppa kierretään paikoilleen, niin ei pyöritä jousta mukana, tai jos esijännitystä kierretään, niin ei kierrä koko jousta mukana!?

Tuohan on vartin homma laittaa takaisin?
 
Ei sillä varmasti ajoa vaarantavaa tarkoitusta ole, jos puuttuu. Olisiko jonkun näköinen "prikka" välissä, että kun iskarin päätytulppa kierretään paikoilleen, niin ei pyöritä jousta mukana, tai jos esijännitystä kierretään, niin ei kierrä koko jousta mukana!?

Tuohan on vartin homma laittaa takaisin?
Juu, kiitoksia tiedosta. "Pikka" onkin kyllä jo paikallaan. Oli varmaan sen jousen voiman mukana lentänyt maahan ja osa löytyi siis vasta aivan lopuksi. Koska en tiennyt mihin se kuului, niin täytyi vielä tuosta v-rodin korjauskirjasta luntata.
 
Juu, kiitoksia tiedosta. "Pikka" onkin kyllä jo paikallaan. Oli varmaan sen jousen voiman mukana lentänyt maahan ja osa löytyi siis vasta aivan lopuksi. Koska en tiennyt mihin se kuului, niin täytyi vielä tuosta v-rodin korjauskirjasta luntata.
Noissa saa välillä olla tarkkana, mä otan aina netistä kuvat ja lajittelen osat ja varmistan että kaikki on mukana ja oikealla paikalla.

Muistan kun Trumppaan vaihdoin kytkintä niin siellä on tuollainen jousiprikka mallia häviää ennen kuin sitä edes näkee kun kopan ottaa auki, tuo on vielä kriittinen osa jonka puuttuminen rikkoo oikeasti paikat, pahimmillaan on koko kone mennyt!

Varmistin ehkä noin kahdeksan kertaa että pysyy tallessa!


asrgarfg.PNG
 
Nyt tuli myös eturengas. Tarkistin myös valmistusmaat. Metzeler Saksa ja Bridgeatone Japani.



Tuli siis kumminkin sekarengastus. Koot 180/55R18 ja 120/70R19. Lähes sama korkeus noissa.

Aika vähän tulee missään soralla/hiekkatiellä ajettua, mutta ehkä Bridgestone AX41S olisi siihen vähäsen parempi kuin Metzeler Cruisetec. Minusta AX41S mallissa on vähän "hauskempi" kuvio (varsinkin takarenkaana olisi ollut).

Kunhan saa uudet renkaat alle, niin niissä ainakin on riittävän pyöreä kuvio. Ajettavuus siis pitäisi jonkin verran muuttua vanhoihin kuluneisiin verrattuna.

IMG20250520113245~3.jpg

Takarengas
Screenshot_2025-05-20-12-07-07-69_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg


Eilen ajelin nyt ekaa kertaa hieman pidemmän 145km lenkin. Ei ole noista puhelimista itsellä kokemusta. Mutta nappikuulokkeetkin mahtui juuri ja juuri. Vähän saattaa vaimentaa melua ja kun oli vaan riittävän isolla (täysillä), niin kuuluvuus oli ihan hyvä.

Samalla reissulla isä pääsi myös v-rodilla koeajolle.

Eilen huomasin myös vanhassa takapyörässä aivan olemattoman metallisen piikin. Luultavasti on ollut siinä jo kauan, mutta ei ollut kumminkaan puhkonut rengasta. Piti kumminkin ruuvimeisseliä ja pihtejä käyttää apuna, että sai sen pois.

Edit:

On se selkeästi "rajumpi" muotoilu tuossa Bridgestonessa, kun vertaa sitä vaikka tuohon vanhaan Pirelli Night Dragoniin.

Screenshot_2025-05-20-13-52-10-78_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg

Screenshot_2025-05-20-14-49-16-54_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
Olipa erikoinen valinta tuo eturengas. No varmaan toimiin ihan ok tuommonen matkaenduron rengas.
 
Kotiin skootteroitu.

Kotiinpäin pikkuteitä ajellessa -kolme tuntia meni, näin ketun. Voi sanoa taas, kunnäin edellisen eilen saunan ikkunasta. Tämä oli liki tietä ojas ja kun hokas mut nosti jonkun miltei mustan aika suuren karvapallon ja juoksi pellon poikki metsän reunaan ja kaatuneen puupölkyn taa jemmaan. En yhtään tiiä oliko naapurin kissa vai mikä...
Tuos kohta: Street View · Google Maps
 
Olipa erikoinen valinta tuo eturengas. No varmaan toimiin ihan ok tuommonen matkaenduron rengas.
Kyllä juu. Eihän tuo Scrambler ulkonäöllä oleva rengas varmaan ulkonäöllisesti sovellu parhaalla tavalla v-rodiin edes. Mutta jostain syystä halusin tuon näköistä rengasta kokeilla (kummat mieltymykset).

Pito-ominaisuudet (kuivalla asfaltilla) toki on aina tärkeitä ja sen nyt sitten näkee, että onko hyvä rengas vai ei.

Maksumuurin takana lyhyt pätkä:

Takarengas kuluu loppuun ennemmin, niin sen vaihdatan ensin. Saa nähdä sitten milloin on eturenkaan vuoro. Eturengas on siitä vähän "hassu" että keskellä on pintaa jäljellä, mutta vähän keskilinjan sivuilta on kuluneempi jo.


Testasin jo sitä, että miten irrotan takarenkaan. Perä nousi kanssa ilmaan tuolla samalla auton tunkilla. Eli nostin ei ole ehkä aivan vielä "pakkohankinta".

Screenshot_2025-05-20-19-13-01-26_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg

Esim jollain matkaendurolla ja renkailla ajaa rataakin jo aika kovaa? Jos siis osaa ajaa :) Ainakin Botniaringillä yksi ajeli ihan hyvää vauhtia. Siis ainakin pyörän ja renkaiden ominaisuuksiin nähden hyvin meni.
 
Kyllä juu. Eihän tuo Scrambler ulkonäöllä oleva rengas varmaan ulkonäöllisesti sovellu parhaalla tavalla v-rodiin edes. Mutta jostain syystä halusin tuon näköistä rengasta kokeilla (kummat mieltymykset).

Pito-ominaisuudet (kuivalla asfaltilla) toki on aina tärkeitä ja sen nyt sitten näkee, että onko hyvä rengas vai ei.

Maksumuurin takana lyhyt pätkä:

Takarengas kuluu loppuun ennemmin, niin sen vaihdatan ensin. Saa nähdä sitten milloin on eturenkaan vuoro. Eturengas on siitä vähän "hassu" että keskellä on pintaa jäljellä, mutta vähän keskilinjan sivuilta on kuluneempi jo.


Testasin jo sitä, että miten irrotan takarenkaan. Perä nousi kanssa ilmaan tuolla samalla auton tunkilla. Eli nostin ei ole ehkä aivan vielä "pakkohankinta".

Screenshot_2025-05-20-19-13-01-26_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg

Esim jollain matkaendurolla ja renkailla ajaa rataakin jo aika kovaa? Jos siis osaa ajaa :) Ainakin Botniaringillä yksi ajeli ihan hyvää vauhtia. Siis ainakin pyörän ja renkaiden ominaisuuksiin nähden hyvin meni.
Joo kyllä se varmaan ominaisuuksilta ja pidolta hakkaa nuo cruiseri renkaat helposti.
 
Älkää ostako mitä tahansa hanskoja prätkä käyttöön.

Kun ihminen kaatuu, on sen tarkoitus liukua asfaltilla, joku työhanska missä pito kaikki kaikessa, menee ranne pikku kaatumisen takia poikki kun hanska tökkää kiinni eikä liu. Toinen on se että niissä hanskoissa pitää olla vahvistetut saumat (niin kuin kaikissa ajokamoissa), ikävä jos sormet repeytyy irti kun hanskan saumat pettää, lisäksi tuollainen työhanska kuluu hetkessä puhki kun kaatuu.


Joo ja hanskojen pitäisi myös pysyä kädessä kun kaatuu. Kaverillä jäi käsi mopon tai ruhon alle kaatuessaan ja hanska lähti irti, lopputuloksena luut paljaana ja sormissa ei mitään liikettä.

Tuon jälkeen on aina kyllä ite tullu vedettyä helvetin tiukalle se ranneremmi...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 814
Viestejä
4 782 766
Jäsenet
77 669
Uusin jäsen
Jore1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom