Mopokuumetta

Jos se seisoo lämpimässä tallissa, niin muutaman kuukauden seisotus ei saa bensaan mitään aikaiseksi. Kylmä sitten erikseen toki.
Kylmä talli jossa majaileva RuuviTag ilmoittaa tällä hetkellä olevan 11,21 astetta ja ilmankosteus 78,22% HomeAssistantin valvonnan mukaan :). Olen ottanut tavaksi laittaa talveksi pk-bensaa kaasarilaitteisiin (lumilinko, ruohonleikkuri, moottorisaha, siimaleikkuri, pyörä) ja ruiskubusaan normi V-Poweria terästettynä tilkalla stabilointiainetta. Toistaiseksi toiminut hyvin jo monta vuotta.
 
Nää on muuten hauskoja nä bensavirmat, ensin jokainen rehvastelee lisäaineillaan, ja sit kun myyvät jakelun, myöntävätkin yllättäin et samaa paskaa se on edelleen, vaika nyy onki st1 eikä meijä shell ;-)
 
Kylmä talli jossa majaileva RuuviTag ilmoittaa tällä hetkellä olevan 11,21 astetta ja ilmankosteus 78,22% HomeAssistantin valvonnan mukaan :). Olen ottanut tavaksi laittaa talveksi pk-bensaa kaasarilaitteisiin (lumilinko, ruohonleikkuri, moottorisaha, siimaleikkuri, pyörä) ja ruiskubusaan normi V-Poweria terästettynä tilkalla stabilointiainetta. Toistaiseksi toiminut hyvin jo monta vuotta.
Kyllä minäki kaasarit tyhjennän, mutta muuta en tee
 
Millä näitä uudempia Pinlock visiireitä uskaltaa puhdistella ja yrittää estää huuruuntumista? Pitäisi olla olevinaan huuruuntumaton mutta kyllä se pysähtyessä vetää nopeasti huuruun. Ja esim tänään tuolla takateillä oli pakko ajaa visiiri auki kun vetin huuruun ulkoa ja sisältä oli vauhti mikä tahansa (toki oli about pahin mahdollinen keli aka semi viileä ja kostea sekä paikoin usvainen keli). Pinlock on tiivis ja Arain kypärän mukana tullut. Tuntuu että vetää melkein helpommin huuruun kun vanhan kypärän visiiri aineiden kanssa.
 
Millä näitä uudempia Pinlock visiireitä uskaltaa puhdistella ja yrittää estää huuruuntumista? Pitäisi olla olevinaan huuruuntumaton mutta kyllä se pysähtyessä vetää nopeasti huuruun. Ja esim tänään tuolla takateillä oli pakko ajaa visiiri auki kun vetin huuruun ulkoa ja sisältä oli vauhti mikä tahansa (toki oli about pahin mahdollinen keli aka semi viileä ja kostea sekä paikoin usvainen keli). Pinlock on tiivis ja Arain kypärän mukana tullut. Tuntuu että vetää melkein helpommin huuruun kun vanhan kypärän visiiri aineiden kanssa.
Uusi pinlock vaan tai irrota ja laita kiinni uudelleen. Ei kyllä pitäisi noin helposti huurtua. Pinlocki on järkevintä asentaa niin että visiiri käteen ja taivutut visiiriä reittä vasten kädellä suoraksi ja siihen sitten vaan pinlock kiinni.
 
Millä näitä uudempia Pinlock visiireitä uskaltaa puhdistella ja yrittää estää huuruuntumista? Pitäisi olla olevinaan huuruuntumaton mutta kyllä se pysähtyessä vetää nopeasti huuruun. Ja esim tänään tuolla takateillä oli pakko ajaa visiiri auki kun vetin huuruun ulkoa ja sisältä oli vauhti mikä tahansa (toki oli about pahin mahdollinen keli aka semi viileä ja kostea sekä paikoin usvainen keli). Pinlock on tiivis ja Arain kypärän mukana tullut. Tuntuu että vetää melkein helpommin huuruun kun vanhan kypärän visiiri aineiden kanssa.
Juu ei kyllä pinlocki pitäs mennä huuruun. Asennusvirhe?
 
Vanhempana pinlockin ja visiirin välinen tiivistys ei välttämättä pysy tiukkana eikä huurunpoistoon vaadittu tiivis ilmarako enää ole tiivis joten huurtuu. Joko uudelleen asennus paremmin tai uusi pinlock. Tai jopa uusi visiiri jos pinlockin kiinnityspinneissä olisi jotain häikkää.
 
Liikkeen edustaja asenteli tuon Pinlockin. Onko tuo tarkoitus asennella ihan vain ruuvit auki ja kalvo väliin vai miten? Sisäpuoli siis pitäisi olla huuruuntumaton joten sen ei pitäisi tarvita aineita, mutta mitens tuo ulkopuoli. Mitkä on ne on hyvät aineet nykyään. Eilen esim veti kaikki sivupeileistä mittaristoon niin pahasti huuruun että oli pakko pysähtyä hetkeksi.
 
Liikkeen edustaja asenteli tuon Pinlockin. Onko tuo tarkoitus asennella ihan vain ruuvit auki ja kalvo väliin vai miten? Sisäpuoli siis pitäisi olla huuruuntumaton joten sen ei pitäisi tarvita aineita, mutta mitens tuo ulkopuoli. Mitkä on ne on hyvät aineet nykyään. Eilen esim veti kaikki sivupeileistä mittaristoon niin pahasti huuruun että oli pakko pysähtyä hetkeksi.
Youtubesta löytyy videoita ja varmaan riippuu kypärästä. Itellä riittää kun taivuttaa visiiriä ja repii kalvon irti. Katso, että pinlockin silikonisaumat täsmää visiirin kanssa eikä oo välejä yms.
 
Liikkeen edustaja asenteli tuon Pinlockin. Onko tuo tarkoitus asennella ihan vain ruuvit auki ja kalvo väliin vai miten? Sisäpuoli siis pitäisi olla huuruuntumaton joten sen ei pitäisi tarvita aineita, mutta mitens tuo ulkopuoli. Mitkä on ne on hyvät aineet nykyään. Eilen esim veti kaikki sivupeileistä mittaristoon niin pahasti huuruun että oli pakko pysähtyä hetkeksi.
Mitkä ihmeen ruuvit? Sille ei oikein mitään voi jos pinlockin sisäpinta huurtuu. Ehkä pistää tuuletusta vähä auki ettei huokaile niin suoraan siihen visiiriin. Ite pinlock visiirin muovi on kyllä niin pehmeää ettei sitä arvaa oikein millään käsitellä.
 
Liikkeen edustaja asenteli tuon Pinlockin. Onko tuo tarkoitus asennella ihan vain ruuvit auki ja kalvo väliin vai miten? Sisäpuoli siis pitäisi olla huuruuntumaton joten sen ei pitäisi tarvita aineita, mutta mitens tuo ulkopuoli. Mitkä on ne on hyvät aineet nykyään. Eilen esim veti kaikki sivupeileistä mittaristoon niin pahasti huuruun että oli pakko pysähtyä hetkeksi.
En suosittele mitään aineita ja visiiriä jos putsaat niin hyvin heikolla saippuavedellä ja mikrokuituliinalla. Usein riittää pelkkä kuuma vesi. Kuulostaa hieman siltä että tuo sun Pinlock falskaa sivuilta. Siinä pitäisi olla pelkät tapit mihin se vaan taipuu kiinni.
 
Araissa on ruuvit jotka pitävät päätyjen klipsejä kiinni. En ole kokeillut availla. Mutta pitää ehkä kokeilla, jos saisi tarkemmin paikoilleen kun ei tarvitse häsätä.

Mites tuo visiirin ulkopinta? Millä uskaltaa vetää. Vetänyt pari kertaa täyteen kosteutta ja huurua ja tuloksena ettei lähde kuin mekaanisella puhdistuksella ja usein ei ole rättiä jatkuvasti käsillä ja hanskoissa ei ole pyyhkijöitä...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 268
Viestejä
4 454 950
Jäsenet
73 681
Uusin jäsen
Jam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom