Mopokuumetta

(Taka)jarrukikalla saanut moni henkensä menetettyä kun huomattu liian myöhään kaarteeseen tullessa että on liikaa vauhtia nyt. Jarrutus alkaa ja pyörä suistuu mutkasta suoraan kun pyörä pyrkiikin pystyyn.
 
Huhhuh... On pakko todeta että nakupyörä oli se oikea valinta. Ei todellakaan tee liikaa mieli painaa menemään yli 120kmh pidempää matkaa. 70km tällä hetkellä takateitä ja pari pätkää motaria alla ja voi olla paikat hellinä kotiin päästessä/seuraavana päivänä.

Eli hallinta siis läpi ilman huomioita. Kolmion tilanteen ratkoi ostamalla motonetistä magneettikolmion ja vetämällä nipparit siitä läpi ja kiinni kilpitelineen ja kilven välistä. Ainakin vielä on kiinni ja kolmio on yhtenä kappaleena. En jaksanut alkaa säätää reppu/pukuun kiinnityksen kanssa yms.
 
Sama se melkeinpä on kyykyillä, että tollanen 120 on jo aika raffi nopeus ylläpitää, kun niin alhaalla ei kiinnosta ajaa että pääsis pleksin ilmavirran alle.

Pitää olla joku matkapyörä kunnon pleksillä ettei tuuli häiritse. Nakuissa vois kyl olla ajoasento vähän mukavampi.
 
Sama se melkeinpä on kyykyillä, että tollanen 120 on jo aika raffi nopeus ylläpitää, kun niin alhaalla ei kiinnosta ajaa että pääsis pleksin ilmavirran alle.

Pitää olla joku matkapyörä kunnon pleksillä ettei tuuli häiritse. Nakuissa vois kyl olla ajoasento vähän mukavampi.
Joo aika kumaraan sai mennä jos halusi jotain tuulensuojaa. Mutta parisataa kilsaa tuli suhailtua pitkin poikin Porvoo, Sipoo yms akseleilla. Alkoi tulla jo perus rutiinia, sain ajomodea kuntoon (eri matka-ajoon kuin mutkatielle jne), sai rauhassa keskittyä liikenteeseen vs miettiä jatkuvasti pyörää ja tietä. Juu paljon on opittavaa, mutta ihan hyvä alku.

Varusteista huomioita, hanskat ovat ensimmäiset jotka tuntuvat vetävän viileäksi ja näpeissä alkaa tuntua ja pitää oikeasti hommata jotkut puolivaimentavat tulpat. Ajo melu on varsin raju jos miettii pidempää altistusta. Mutta bonuksena Cardon mikki toimi mahtavasti ja puhelut sujuivat lennosta ja tuo Ridesync Android Auto setup toimi mahtavasti navigoidessa kun piti löytää jotain ruokaa ja oli vain ajanut johonkin eikä ollut mitään hajua missä sitä oli.

On se todettava että tuo Hornetin vääntö ja teho ovat kyllä varsin rajut näin maalikolle jos kaasua oikeasti kääntää. Tuntuu että ihan sama mikä vaihde/nopeus niin vaihdetta ei tarvitse vaihtaa vaan voivaan kääntää kahvaa enemmän. Ja tuo quick shifter on mahtava. Kun ei liiemmin vielä uskalla käyttää kaikkea tehoa niin etenkin alaspäin vaihtaessa aivan mahtava.

Alkoi tuossa pimeän tultua tulla jo hiukan kylmä ja kotiin tultua katsoin lämpömittaria niin +4c ja virallinen lämpötila +2c. Pitää pitää inssin kanssa kiirettä jos haluaa ennen talvea :D.
 
Suomen kesässä kahvanlämmittimet ovat melkeinpä pakolliset ettei tarvitse ajaa niin paksuilla hanskoilla että menettää tuntuman.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 317
Viestejä
4 420 531
Jäsenet
73 343
Uusin jäsen
TwinDips

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom